Hoşgeldiniz!

akerdeon

Akerdeon Ve Klasik Müzik Türk Marşı Rondo Alla Turca Turkish March Turk Marsi Osmanlı Devri Mars Ala 03:18
Akerdeon Ve Klasik Müzik Türk Marşı Rondo Alla Turca Turkish March Turk Marsi Osmanlı Devri Mars Ala 4.151 izlenme - 3 yıl önce Güneş Yakartepe “Türk marşı-Rondo Alla Turca-Turkish March ” Eseri Notalarını Senfonı Çok Sesli Nota Eşliklerini Yapılandırdı ve Akordeon ile çaldı. M o z a r t ' ı n Türk Marşı Eseri M ü z i k A n l a y ı ş ı v e M ü z i ğ i n i n Ö z e l l i k l e r i : Onsekizinci yüzyılın ortalarından beri müzik alanındaki harikalardan söz ederken "Yeni bir Mozart" deyimini kullanmak adet olmuştur. Yeni bir Mozart deyimi, hem doğuştan üstün bir yeteneği, hem de verimli bir yaratıcılık gücünü ifade etmektedir. Ne var ki, şimdiye kadar gerçekten ikinci bir Mozart yetişmiş değildir. Mozart kısacık bir ömür için inanılmayacak kadar çok eser yarattı. Ludwig von Köchel'in kataloğundan sayısının 626'yı bulduğu görülen bu eserlerin çoğunluğunu klasik müziğin hemen her çeşidindeki anıtsal örnekler oluşturmaktadır. 49 senfonisi, 20 kadar opera ve 20 kadar da piyano konçertosu vardır. Category Music Tags Türklerin Avrupa hayranlık uyan yıllarda Marşı fazıl say madde bir taslak İçeriğini Vikipedi katkıda ritim esin Mozart 11 numaralı la majör piyano sonatı bölümü Ronda alla Turc a Türk besteler bulunabilir Arnavut Arap Müziği Ermeni Balkan Kıbrıs Mısır Yunan Macar Kürt Pers Pontus Trakya Müzik arya opeara Kanal yeni yayın dönemi tanıtım filminin kamera arkası Tv Tarih Saat KanalD yayin tanıtma Türki Kanalı tv filimi için çalmaya yakartepe güneş yakartepe Osmanlı yöresel türleri Yöresel Halk Tür Ege Müziği Rumeli Karadeniz Kıbrıs Roman Zaza Fazıl Say Türk Marş Vikipedi mey ney balaban duduk düdük thm türkü yöresel türleri Yöresel Halk Tür Ege Müziği Rumeli kaval ermeni meyi Azeri mey azerbeycan sazi yakartepe güneş yakartepe Ya bir öne gel ya bir geri git ya da bana bırak hadi bu nasıl bir beat, Bir gün kralsın, bir gün varsın, bir gün yoksun, bazen tok, Bu nasıl bir gün, bu yeni bir gün ve de bana neşe verebilecek bir gün, Her gün tekrar doğdum, bazen soğudum, kaçtım kendimden, Birden fazla yorucu olur, dertler artar sorunu bulun, Kimler çözmüş ki bu sorunu, bizler bulsak da bu soruyu, Göremiyoruz, çözemiyoruz, bir ileri iki geri yürüyoruz hep, Kimler gelmiş geçmiş sırlar var hep hiç çözülemeyen, Dünden kalmış ne var acaba, çok tebrikler bulup alana, Tam bir yapboz hayat acımaz, yoktur diyen bunu nasıl göremez, Tabi göremez, bakamadı hiç, kafasını çevirip o yere gömer hep, Birden fazla bundan varsa artık yandı hep, İnsanlar insanlıktan çıkmış bazen gördüm gerçekten, Sen yok zannetsen de gerçek böyle her yerde, Haykırsan, inletsen de asla duymaz hiç kimse, Hep anlatsan, zannetmem ben duysun kimse bir yerde, Peri beni nerelere götürüyor, veremedim ara bile, Bana bunu getiriyor, geri geri gidiyorum arada bir sıkılınca, Adım atamadım, ara tara hadi beni gelip al. Dere tepe koşuyorum ara sıra sıkılıp, elime de bir kalem alıp aşıyorum tepe dere, Deli gibi yürüyorum gece gece, kapa çene hadi bunu hece hece edip gelip al, Neyi bilemedik acaba ve neyi göremedik, adım atamadık, elimize de ne geçmiş Nerelere gelemedik acaba ve nereleri göremedik ve yanına varamadık hiç, Biri bana desin hadi bunun sonu nerelere varır , Neyin sonu bunu bana soruyorsun, ama derin düşünenin külü kalır geri meri geri kalan iyi Değirmeni çevirmeli mi hadi bir de bunu başa alıp okuyalım ya da bunu boşa koyup okutalım bu ne fayda Hele bir de yolu kesenlere bir yol açın atı bile yarım adım ileride yürüyor, Kutu gibi dolu kafa beni deli ediyor ve sonu bile bile, geri adım atamadığımız uçuruma gidiyorsak, Aman uzak olun geri durun yasak olan şeyler çok olur. Pekiyi, Mozart Tanrı'nın kendisine armağan ettiği bu yaratıcı gücü nasıl etti de, etkisi çağları aşan şaheserlerini ürettiği o erişilmez doruğa çıkardı? Benim de çok sevdiğim bu eserle ilginç bir anım vardır: Memuriyetim nedeniyle Almanya'da bulunduğum sırada, sürekli olarak klasik müzik yayını yapan bir radyonun dinleyici istekleri programını izlerken, orada taksi şoförlüğü yaparak hayatı kazanmakta olan bir vatandaşımızın taksisinden radyoyu arayıp bu eserin çalınmasını istemesi ve spikerin bunu büyük bir heyecanla, "İşte çok önemli bir istek! Şimdi dinleyeceğiniz güzel meledilerin kaynağından anlamlı bir dilek!" diye anons etmesi beni derinden etkilemiştir. Görüldüğü gibi Onsekizinci yüzyılda müzik sanatında büyük değişiklikler oldu. Önceki yüzyılın özenilmiş şekiller ve desenler içinde gelişen, süslü ayrıntılardan ibaret ve ifade ağırlığından yoksun eski "Barok" geleneğinden sıyrılan müzik, yeni anlayışla, insanın gerçek mücadele dünyasını yansıtan bir araç olarak gelişti. Kuşkusuz bu gelişmede Büyük Fransiz Devrimi' ni doğuran düşüncelerin etkisi büyük olmuştur. Bu yeni müziğin, armonik hareket, dinamik ritimsel kontrastlar üzerine kurulu bir biçimi vardı. Bu yeni biçimler senfoni, uvertür, konçerto, sonat ve yaylı çalgılar dörtlüsüdür. (İki kemanla bir viyola ve bir çellodan oluşan) Melodi bu müziğin biçiminde birincil durumda idi ve müziğe duygusal renkler katan değişik armonilerle destekleniyordu, halk şarkısı ve halk dansı da zengin biçimde kullanılıyordu. AKERDEON TÜRK MARŞI-Rondo Alla Turca-Turkish March Yakartepe Turk Marsi mars-ala turko Mozard Mozart Akerdiyon Mehter Takımı Viyana Avusturya VTR Lıste Caz Jazz Ceza Rap Klasik Müzik Promiyeri tam not Akerdeon ile MOZART Türk Marşı-Turkish March-Rondo Alla Turca video Küçük minik Çocuk Müzisyen Enstruman bas doğaçlama Fazıl Say Alman Senfoni Sonat Eser Hohner Ceza rap rep 2 Akerdeon Türk marşı Rondo Alla Turca Turkish March Yakartepe Turk Marsi marşı ala turko Mozard Mozart Akordiyon Mehter Viyana Avusturya as AKERDEON ve Klasik Müzik TÜRK MARŞI Rondo Alla Turca Turkish March Turk Marsi Osmanlı Devri mars ala turko Mozard Mozart Akerdiyon Mehter Takımı Viyana Avusturya VTR Lıste Caz Jazz Ceza Rap Klasik Müzik Promiyeri tam not
Artvinliler 7 Mart Kurtuluş Yıldönümü Akerdeon Eşliğinde Horon / www Artvinliyiz Net 04:49
Artvinliler 7 Mart Kurtuluş Yıldönümü Akerdeon Eşliğinde Horon / www Artvinliyiz Net 1.724 izlenme - 5 yıl önce 7 Mart Artvin'in Düşman İşgalinden Kurtuluşunun 91.Yıldönümü Etkinlikleri 10 Mart 2012 Program Öncesinde Holde Horon/ İstanbul Haliç Kongre ve Sergi Sarayı /KameraS.Tavşanwww.artvinliyiz.net/
Akerdeon İle Ülkelerin Parti Müzikleri 05:17
Akerdeon İle Ülkelerin Parti Müzikleri 788 izlenme - 4 yıl önce Akerdeon İle Ülkelerin Parti Müzikleri 02.11.2013 günü exixiz kanalına yüklediğim 'Akerdeon İle Ülkelerin Parti Müzikleri' başlıklı videoyu izleyin. Kanalımıza ait diğer videolara ulaşmak ve güncel içerikleri takip etmek için www.izlesene.com/exixiz kanalımıza göz atabilir ve abone olabilirsiniz. Keyifli seyirler...
Grup Destan - Cilveloy 02:47
Grup Destan - Cilveloy 472 izlenme - 2 yıl önce 90'ların sonunda büyük bir patlama yaratıp daha sonra devamını getirememiş başarılı bir grubumuz. Sitede şarkı ses olarak bulunmaktaydı, bunla beraber görüntülü olarak da yerini aldı.
Akerdeon İle Güzel Klasik Turk Müziği Eserleri Yine Bir Gülnihal Bestekar:dede Efendi Sanatcı Fasıl 01:50
Akerdeon İle Güzel Klasik Turk Müziği Eserleri Yine Bir Gülnihal Bestekar:dede Efendi Sanatcı Fasıl 868 izlenme - 3 yıl önce AKERDEON İle Klasik Türk Müsikisi YİNE BİR GÜLNİHAL Solist:Güneş Yakartepe Enstrümantal Sanat Müzik Gösteri Fulya Etkinlik Merkezi belediye fasıl taksim beste Liste Koro Orkestra Nota Repertuar Peşrev Küçük Güneş Yakartepe “Yine Bir Gülnihal Aldı Bu Gönlümü ” Eseri Notalarını Senfonı Çok Sesli Nota Eşliklerini Yapılandırdı ve Akordeon ile çaldı. Albüm: Mega Manço Şarkının adı: Yine Bir Gülnihal Şarkı bilgisi: Hamamizade Dede Efendi Şarkı sözü: Yine bir gülnihal Aldı bu gönlümü Sim ten gonca fem Bibedel ol güzel Ateşin ruhleri Yaktı bu gönlümü Pür eda pür cefa Pek küçük pek güzel Görmedim kimsede Böyle bir dilruba Böyle kaş böyle göz Böyle el böyle yüz Aşıkın bağrını Üzmeye göz süzer El aman pek yaman Her zaman ol güzel "yine bir gülnihal aldı bu gönlümü Ben Bilirim Sözleri Benden Öte Benden Ziyade Sözleri Beyhude Geçti Yıllar Sözleri Bir Bahar Akşamı Sözleri Bir Selam Sana Sözleri Bugün Bayram Sözleri Burası Muş'tur Sözleri Cacık Sözleri Can Bedenden Çıkmayınca Sözleri Çıt Çıt Çedene Sözleri Dıral Dedenin Düdüğü Sözleri Dıral Dede'nin Düdüğü Sözleri Eğri Büğrü Sözleri Elveda Ölüm Sözleri En Büyük Mehmet Bizim Mehmet Sözleri İsmail Dede, sanatını geliştirmesine yardımcı olan III. Selim'in 1808'de tahttan indirilerek öldürülmesini izleyen IV. Mustafa'nın bir yıllık padişahlığı sırasında müzik toplantılarına son verildiği için saraydan uzaklaştı. II. Mahmud'un siyasal karışıklığı gidermesinden sonra yeniden saraya alındı. Önce musâhib-i şehriyârî, sonra sermüezzin olduğu bu yıllar, sanat yaşamının en parlak, en verimli dönemi oldu. İsmail Dede, Abdülmecid zamanında da sarayda ki yerini korudu. 1839'da bestelediği Ferahfeza Ayin'nden sonra bestecilik yaşamında görece bir durgunluk göze çarpar. Kendi sözleri, davranışları göz önüne alınırsa, Abdülmecid sarayını çok yadırgamıştır. Saraydaki havanın birdenbire "alafrangalaşması", Batı müziği zevkiyle yetişen yeni padişah zamanında Türk müziğinin, saraydaki varlığını eskisinden farklı olarak ancak resmi bir ilgiyle sürdürür hale gelmesi, Dede'nin bu çevreden uzaklaşmasına yol açtı. Öğrencileri Mutafzade Ahmed ve Dellâlzade İsmail Efendi ile birlikte padişahtan izin isteyip Hac'a gitmeye karar verdi. Hicaz'da hacı olduktan sonra yakalandığı kolera nedeniyle öldü. Mezarı Mekke'dedir. İsmail Dede, Osmanlı tarihinin en bunalımlı dönemlerinden birinde yaşadı. Bir uygarlık ve kültür değişimi üzerinde daha da hızlanan bir toplumsal çöküş ortamında yetişti. Yenilik hareketlerinin yarattığı tepkilerdin doğan kanlı olayları gördü. III. Selim döneminin sınırlı Batılılaşma eğilimlerini, II. Mahmud döneminin hem Doğu'ya hem de Batı'ya yönelişlerini, Abdülmecid'in toplu bir yenileşmeyi öngören Batıcılığını izledi. Kabakçı Mustafa Ayaklanması, III. Selim'in öldürülmesi, Alemdar olayı, Yeniçeri Ocağı'nın kaldırılması, Mehterhane'nin yerine kurulan Muzika-yı Hümayûn ile ilk resmi Batı müziği öğreniminin başlaması, Tanzimat Fermanı, yaşadığı yılların önemli olaylarıdır. Yaşama biçiminde, kültür ve sanatta görülen "yeni" ile "eski" "geleneksel" ile "yabancı" arasındaki çatışmaya bu değişme süreci yol açmıştır. Bunu izleyen iki yüzyılda Türkiye'nin müzik dünyasında baş gösteren ikilik, daha Dede'nin yaşadığı yıllarda bile büyük gerginlik yaratmıştı. Dönemin bu çelişkileri, huzursuzlukları onun müziğini etkilemiştir. İsmail Dede hem Mevlevi gelenekleri içinde yetişmişti, hem de bir saray adamıydı. Sanatı, Yenikapı Mevlevihanesi'nde ve sarayda bulduğu canlı müzik ortamı içinde gelişip olgunlaşmıştı. Öte yandan, bir kentli, İstanbullu bir halk adamı olarak İstanbul halkının eğlencelerine eşlik eden hafif müziğe de değer vermişti. Rumeli türkülerini, serhad havalarını öğrenmişti. Bestelediği köçekler, türküler, hafif şarkılar, saraydan çok, kentli halka seslenir. Birçoğu geniş bir dinleyici kesimine ulaşan parçalarıyla bir "kent müziği" yaratmıştır. Ancak, halk müziğine duyduğu ilgi yalnızca hafif parçalarda görülmez. Pek çok bestecide, halk müzik motiflerini birkaç form içinde yansıtmakla sınırlı kalan halk zevki, onun sanatının tümüne özgü bir nitelik olarak ortaya çıkar. Din dışı büyük formlardaki çeşitli yapıtların yanı sıra, Mevlevi ayinlerinde de halk ezgisi üslubuyla bestelenmiş bölümler vardır. 1804'te büyük saygı ve sevgiyle bağlandığı öğretmeni Ali Nutkî Dede'yi, bir yıl sonra üç yaşındaki oğlunu, 1808'de annesini, 1810'da ikinci oğlunu yitirdi. Bayatî makamındaki, "Bir gonca femin yâresi vardır ciğerimde" dizesiyle başlayan bestesi büyük oğlunun ölümünden duyduğu acıyı dile getirir. Türk müziğinde ilk kez kişisel bir konunun işlendiği bu mersiye, Tanzimat öncesinin kişiselliğe ve duygusallığa açılma eğilimi içinde gözlenen kendine özgü romantik bir duyarlığın müziğe yansıması sayılabilir. Müziğin her türüne açık tutumunun bir ürünü olarak yapıtları, Türk müziğinin her düzeyde o güne kadar ki gelişiminin geniş ve yetkin bir özetidir. Itrî'den sonra gelen besteciler arasında hiçbirinin sanatı Dede'nin ki ölçüsünde toplayıcı değildir. O, gitgide gelişen teknik ustalığıyla Klasik üslubun bütün inceliklerini yansıtmıştır. Genel olarak Klasik üsluba bağlı kalmış olmakla birlikte, çağdaşlarında 4 yine bir gülnihal dede efendi güzel klasik turk sanat repertuvar muzik master akerdeon sanat müzik fasıl taksim enstrümantal beste movie Akerdeon İle Güzel Klasik Turk Müziği Eserleri YİNE BİR GÜLNİHAL Bestekar:Dede Efendi sanatcı fasıl taksim enstrümantal Osmanlı ne klasikler Şarkı Minik ufak Çocuk Müzisyen Versiyon Varyate Akor Bas Cetveli