Hoşgeldiniz!

Andante

Johann Sebastian Bach - Andante 08:21
Johann Sebastian Bach - Andante 25.806 izlenme - 2 yıl önce Bir dergiden çıkan cd'den bach paylaşımlarım devam etmekte. Klasik müzik severler için güzel bir parça daha. Pazar gününüzü güzelleştirebilecek bir parça. Yalıda otursanız daha farklı olurdu tabi:). İyi dinlemeler.
Wolfgang Amadeus Mozart - Piano Concerto No. 21 - Andante 05:51
Wolfgang Amadeus Mozart - Piano Concerto No. 21 - Andante 15.504 izlenme - 4 yıl önce Piano Concerto No. 21 - Andante "Elvira Madigan"
Shantel - Andante Levante 05:35
Shantel - Andante Levante 12.201 izlenme - 5 yıl önce
Vivaldi Andante 04:03
Vivaldi Andante 3.701 izlenme - 4 yıl önce Vivaldi Andante
Enbe Orkestrası - Macar Çardaş - Andante 05:11
Enbe Orkestrası - Macar Çardaş - Andante 921 izlenme - 3 yıl önce Albüm Adı: Müziğimizle Evreni Kucaklıyoruz Çıkış Tarihi: 29.01.1997 Senin Müziğin İzlesene'de! NetD Müzik Kanalına Hemen Abone Ol, En Yeni ve En Hit Klipleri HD İzle! NetD Müzik İzlesene Kanalı: www.izlesene.com/netdmuzik
Çaykovski Kuğu Gölü Obua Ve Klarinet İle Harika Düet İlginç Nefesli Aletler Küçük Çocuk Müzisyen Min 02:05
Çaykovski Kuğu Gölü Obua Ve Klarinet İle Harika Düet İlginç Nefesli Aletler Küçük Çocuk Müzisyen Min 3.931 izlenme - 8 yıl önce Obua Klarinet Düeti .Güneş yakartepe eserini Klarnet ile OYA ise Obua ile çalıyor. Obua Klarinet Düeti yaptı. İLGİNÇ Nefesli Aletler Küçük çocuk Müzisyen minik mini dahi deha yetenek ufak Klip Kral Kraltv Minik Mp3 Nota piyanist sezen aksu sibel can Obua Klarinet Düeti İLGİNÇ Nefesli Aletler Küçük çocuk Müzisyen minik mini dahi deha yetenek ufak Güneş yakartepe Klip Kral Kraltv Minik Mp3 Nota piyanist Devlet Akademik Opera ve Balesi, dün ve önceki akşam Çaykovski`nin (1840-1893) `Kuğu Gölü Balesi` için İstanbul`a konuk oldu. Sanat yönetmenliğini N.N. Boyarchikov ve koreografisini M.I. Petipe ile L.I. Ivanov`un yaptığı bale, CRR`de iki akşam üst üste görsel ve işitsel bir şölen sundu. Büyücü tarafından kuğuya dönüştürülen ve eski haline dönebilmek için bir prensin kendine aşık olmasını bekleyen Odette`in hikayesini anlatan `Kuğu Gölü`, 3 perdeye bütün insani duyguları yansıttı. Umuttan umutsuz Obua,Klarinet,Düeti,İLGİNÇ,Nefesli,Aletler,Birlikte,çalıyor,.Küçük,çocuk,Müzisyen,minik,mini,dahi,deha,yetenek,ufak,Güneş,yakartepe,Klip,Kral,Kraltv,Minik,Mp3,Nota,piyanist,sezen,aksu,sibel,can,, Peter İlyiç Çaykovski'nin bestelediği, ilk temsili 1877 yılında Moskova'da yapılan dört perdelik baledir. Eserde büyücü Rodhart tarafından kuğuya dönüştürülen Prenses Odette sadece geceleri kısa bir süre insana dönüşür. Sonra tekrar güzel bir kuğu olur. Bir gün Prens Siegfried bu kuğuyu takip eder ve gizemi öğrenir. Prensese aşık olur, büyüyü bozar. christian bale apologizes onset tirade freak out hissy fit shit looses cool yelling cursing screaming batman terminator banking crisis global economy set anger management angry blow-up cameraman mix abuse childish profit offers agent hollywood entertainment Özgürlüğe Övgü" adını vermek istediği ama politik nedenlerle daha yumuşak olan şimdiki adını koymak zorunda kaldığı söylenir. Klasik müzikle aranız hiç yoksa bile en azından bu parçayı (yukarıdaki albümde 5.parçayı) başından sonuna kadar dinleyin. Notalarla anlatılanın aslında daha çok "Özgürlüğe Övgü" olduğunu hissedeceksiniz. Albümün telif haklarını görmek için tıklayın. Popularity: 9% [?] Etiketler Beethoven, Hilmi-Yavuz, Klasik Müzik MP3, MP3 Müzik, Philharmonia Baroque İlişkili Yazılar Tanya Tomkins | Eric Zivian - Beethoven (2) Philharmonia Baroque - Mozart Orchestral Works (2) Phoebe Carrai - Bach Cello Suites 2 (2) Phoebe Carrai - Bach Cello Suites 1 Vikipedi, özgür ansiklopedi Git ve: kullan, ara Beethoven9.Senfoni'si ik defa 1824 yılında Viyana'da Karntnerthor-Theather'da seslendirildi.Senfoninin sonu koro ile birlikte Schiller'in " an die Freude"si ile sonlanır.Bu sonlanma,"Ode an die Freude"yi çok ünlü bir hale getirmiştir.Senfoni Kral Friedrich Wilhelm'e ithaf edilmiştir.Ayrıca Dokuzuncu senfoni,insan sesinin kullanıldığı ilk senfonidir ve eser süresinden dolayı uzun süren senfoniler arasında yer alır arkadaşlar bu eser beethoven'ın 9. senfonisinin son bölümünün ana temasıdır. orjinali dinlenildiği zaman harika bir eserdir. ancak bu eserin çücukların söyleyebileceği tarzda basite indirgenmesi çocukların bu eseri tanıması amacıyla yapılmış bir yaratıcı drama çalışmasıdır. küçük yaştaki çocuklara asla beethoven dinletemezsiniz heleki bizim ülkemizde çocuklar değil de büyükler bile beethoven dinleyemezken klasik müziği anlayamazken çocuklara nasıl dinletebilirsiniz? ancak ünlü eserlerin temalarını alıp üzerine söz yazıp onların seviyesine indiğiniz zaman eseri onlara tanıtabilirsiniz. Bakın İstanbul'da camille saint saens ın ünlü eseri "hayvanlar karnavalı" çocuklara nasıl dinletiliyor? üzerine yazılan sözlerle kuklalarla koroyla oyunlarla çocukların seviyesine iniliyor ve 4 yaşındaki çocuklar bu eseri konser salonunda seyredebiliyorlar. sanmayın ki bu küçük bir şey çok emek harcanarak yapılmış bir proje. Bu olaya büyük gözüyle bakmak yerine çocukların gözüyle bakmalısınız. evet bu eser beethoven'ın olabilir ama bu haliyle basite indirgenilmiş bir çocuk eseridir. iyiki de öyle yapılmış yoksa çocuklar bu melodiyi bilmeyecekti. hiç düşündünüzmü bilmiyorum ama beethoven adını çocuklar hep bu eserle duyarlar be 9. senfoniyi bu eserle tanırlar. yorumlarınızı katı bir şekilde yapmadan önce lütfen düşünerek konuşun betofın Kardeşlik Türküsü - Mahsun Kırmızıgül - Şarkı sözü ve sözleri Kardeşlik Türküsü - Mahsun Kırmızıgül Hepimiz kardeşiz bu öfke ne diye Yaşamak dururken bu kavga ne diye Dağlar oy oy yollar oy oy Dağlar oy oy yollar oy oy Kardeş oy oy Bir kardeş kardeşi vuruyor ne diye Bir ana ağlıyor evladım nerede Dağlar oy oy yollar oy oy Kardeş oy oy Susmuyor silahlarkuğugölü,balesi,kuğu gölü,Opera,bale,ballet ,İstanbul, festivali, Cumhurbaşkanı, trt, Senfoni ,Orkestrası, klasik, andante bach, mozart,Obua,Klarinet,Düeti,İLGİNÇ,Nefesli,Aletler,Birlikte,çalıyor,.Küçük,çocuk,Müzisyen,minik,mini,dahi,deha,yetenek,ufak,Güneş,yakartepe,Klip,Kral,Kraltv,Minik,Mp3,Nota,piyanist,sezen,aksu,sibel,can,,
Haydn Sonat 2. Bölüm Piyano Sonatları Sonate İn Es Hoboken Xvı Piyanist Güneş Akustik Grand Kuyruklu 07:47
Haydn Sonat 2. Bölüm Piyano Sonatları Sonate İn Es Hoboken Xvı Piyanist Güneş Akustik Grand Kuyruklu 1.201 izlenme - 3 yıl önce GÜNEŞ YAKARTEPE Piyano Sonat Sonate in Es, Hoboken XVI: J. Haydn ESERİNİ Akustik kuyruklu Piyano ile ÇALDI,( 2. bölüm )FRANZ JOSEPH HAYDN Babası tekerlek yapımcısı, annesi evlenmeden önce köy beylerinin evinde aşçı olan ailenin oğlu Joseph 1732 yılında Rohrau’da dünyaya geldi. Daha küçük yaşta müzik öğretmeni M.Frank’dan müzik dersleri almaya başladı.Altı yaşında Hainburg’daki ilkokula yazıldı ve orada çocuk korosuna katıldı. 1740 yılında St. Stephen Katedrali Haydn’i Viyana’nın en önemli korolarından birine korist olarak aldı.Daha sonra bu koroya çok yetenekli kardeşi Michael Haydn de katıldı. Sanatçı ilk şan derslerini kemancı Gegenbauer ve Saray Kilisesinde tenor olan Finzterbusch’dan aldı. 1745 yılında Joseph’in sesi yavaş yavaş bozulmaya başladı.Bir süre gezici müzikçilik yapmak zorunda kaldı.Zengin ailelere dans parçaları besteleyerek satıyordu. Yeni bestelediği bir operası 1752 yılında Viyana’da oynadı ve büyük ilgi gördü.Bir rastlantı sonucu İtalyan Operacı Niccolo Porpora ile tanıştı.Onun sayesinde de Viyana’nın ileri gelen müzikçileriyle görüştü ve ünlü Gluck’la tanışma fırsatı buldu. J. Von Fürnberg için “Yaylılar Kuvarteti” ve “Topal Şeytan” adlı bir komik opera yazdı. Şimdi Haydn’ın evindeki huzursuzluğu bir kenara bırakıp Esterhazy’nin sarayına dönelim. Haydn buraya geldiği zaman kendini tamamen Prensin emirlerine adamayı kabul etmişti. Sarayda oturacak, Prensin istediği eserleri besteleyecek, o ne zaman emrederse konser verecek, yemeklerini de diğer uşak ve hizmetçilerin yanında yiyecekti. Bütün bu fedakarlıklara karşılık olarak da Haydn sessiz, sakin bir çalışma odasına kavuşmuştu. FRANZ JOSEPH HAYDN Besteci, Esterhazy ailesinin yanında tam otuz yıl kaldı, hayatının en parlak, en verimli devresini burada geçirdi. Hayd, Esterhazy’lerin sarayına yerleştikten bir yıl sonra Prens ölmüş, yerine kardeşi Şahane Nicolas geçmişti. Genç Prens, Haydn’ı kendi sarayına aldı, ücretini artırdı, orkestrasını geliştirmesini sağladı. Orkestra üyeleri daima yanında bulunduğu için Haydn yeni bestelediği eserlerin denemesini hemen yapabiliyordu. Hangi sazların hangi notaları çalmasının uygun olacağını bulması da kolay oluyordu. Bu şekilde çalışmak, Haydn’ın pek hoşuna gitmişti. Kısa zamanda her bakımdan kusursuz eserler meydana getirebilmesini de orkestra üyelerinin hep beraber olmasına borçluydu. Sosyal durumunun kötülüğünü ise evliliği gibi boyun bükerek kabullenmiş “kaderin bir cilvesi” olarak benimsemişti. “Bir başkasının kölesi olmak gerçekten çok acı ama” diyordu, “Tanrının isteğine de karşı gelemem.” Zaten Esterhazy ailesinin fertleri müzikle uğraşan kölelerine daima çok iyi davranımlarıyla şöhret yapmışlardı. Nicolas Esterhazy, Hayd’na durmadan eser bestelemesini emrediyordu. “Zamanın bacaklarını kırmalısın” diye de nasihatte bulunuyordu. Prens Nicholas da “bariton” adı verilen bir telli sazı çalmakta ustaydı. Bu saz madeni ve bağırsak tellerin birbirleriyle titreşim yapmalarından meydana gelen tatlı sesler çıkaran bir sazdı. Haydn bu saz için iki yüze yakın eser bestelemişti. Estarhazy, Haydn’ın ücretini artırdıktan başka onun sarayında özel dersler vermesine de ses çıkarmıyordu. (Öğrencilerinden bir de genç Beethoven’di.) Haydn, müziği seviyordu, durumundan memnundu, hepsinden önemlisi o bütün insanları seviyordu. Orkestrasında çalışanlara bir baba gibi davranıyordu. Onlar da besteciye “Baba Haydn” demeyi adet edinmişlerdi. Hayd, basit bir hayat sürüyordu. Boş zamanlarında balık tutuyor, yürüyüş yapıyor, ara sıra da ava çıkıyordu. Akrabalarına, dostlarına sık sık para gönderiyor, karısının kaprislerine gülümseyerek boyun eğiyordu. Bu arada eser bestelemekten geri kalmıyordu. Canlılığına, oynaklığına rağmen Haydn’ın bestelediği eserlerde insanın kalbini acıyla burkan kederli bir hava vardı. Altın kafeste şarkı söyleyen bir bülbülün yalvarışlarını andırıyordu onun besteleri... Haydn, seyahat etmeyi pek sevdiği halde patronu onun Viyana’ya kadar gitmesine bile izin vermiyordu. Bir keresinde Haydn, Prens’ten Viyana’ya gitmek için izin istemiş, patronu isteğini geri çevirmişti. Haydn bu üzüntüyle eline kağıdı kalemi alıp ünlü “veda senfonisi” ni besteledi. Kış mevsimi gelmek üzereydi. Orkestra üyelerinin hepsi evlerini ailelerini özlemişlerdi. Fakat prens inadından vazgeçmiyor, onları sayfiye sarayında bir süre daha hapsetmeye kararlı görünüyordu. Bir akşam da dostlarını konsere davet etti. Konserin son parçası, Haydn’ın yeni bestelediği “Veda Senfonisi” ydi. Dinleyiciler, senfoninin o güne kadar dinledikleri eserlere hiç benzemediğini farkederek şaşırmışlardı. Ama onları eserin sonunda daha büyük bir sürpriz bekliyordu. Eserin birinci bölümü kederli bir hava için sürüp gitti. Nefesli sazlardan çıkan sesler dertli bir insanın acı iç çekişlerini andırıyordu. Üçüncü bölümde ise sazlar birden coşup öfkeli bir kimsenin çevresindekilere isyan edişini hatırlatan ilgi çekici bir melodiyi çalmaya başlamışlardı. Sonra birden ire sazların hepsi susuverdi ve yine ağır bir parçaya başladılar. Bu son parçada işleri biten müzikçiler, sazlarının başındaki mumu söndürüp yavaşça salondan çıkıyorlardı. Sonunda salonda iki kemancıyla Haydn kaldı. Kemancılar da gidince Haydn başını nota sehpasına dayanıp sessizce oturdu, beklemeye koyuldu. Prensin bu jesti nasıl karşılayacağını pek merak ediyordu. Biraz sonra da Prens, senfoninin manasını anladığını, ertesi gün tatile başlayabileceklerini söyledi. Haydn’ın Viyana’ya yaptığı ziyaretler, cenneti ziyaret etmekten farksız oluyordu. Güzel yiyecekler, güzel müzik ve iyi dostlar arasında geçen günler ona bir rüya gibi geliyordu. Bazen sarayda yalnızlıktan, kimsesizlikten de bunaldığı olmuyor değildi. Viyana dönüşlerinde sarayın havasını yadırgıyor, bu hayata daha fazla dayanamayacağını sanıyordu, fakat bu da geçiciydi tabii... Kısa bir süre içinde Haydn, sarayın sessizliğine de kendini alıştırmaktan güçlük çekmedi. Yeni eserler bestelemek Haydn’ın sıkıntılarını unutmasına yetiyordu. Şakalarını bile müziğin yardımıyla yapmaya kendini alıştırmıştı. İşte mesela konserlerinde dinleyicilerin çoğu zaman uyukladıklarını farketmiş, onları uykudan uyandırabilmek amacıyla “sürpriz senfonisi” ni bestelemişti. Başından sonuna kadar ağır, uyku verici bir tempoda devam eden senfoninin son kısmında sazlar müthiş bir gümbürtüyle yeni bir bölüme geçiyorlardı. Bu kısımda en derin uykuya dalmış bir kimsenin bile yerinden sıçramaması imkansızdı. Bazı çevrelerde Haydn için “senfoninin babasıdır” derler. Bu pek de doğru sayılmaz. 1744 yılında, Haydn daha oniki yaşında bir çocukken Paris’de senfoni besteleyen müzikçiler vardı. Ertesi yıl da Alman bestecileri bu yeni müzik çeşidini benimseyivermişlerdi. O devirde senfoni üç bölümden meydana geliyordu. Birkaç yıl sonra ise senfoniye dördüncü bir bölümün eklenmesi uygun görüldü. Haydn olgunluk çağına eriştiği zaman Avrupanın büyük şehirlerindeki besteciler yüzlerce senfoni bestelemişlerdi. Haydn ise bu yeni müzik çeşidini geliştirmek, daha sevilir bir şekle sokmak için çalışmış ve bunu başarmıştır. Ama Haydn’ın binbir itinayla bestelediği senfoniler bile Mozart, Beethoven gibi bestecilerin senfonilerinin yanında sönük kalır. Belki Haydn, senfoninin babası değildi ama Mozart’ın müziğinin isim babası sayılırdı. Mozart da çocukluk yıllarında “Baba Haydn” ın müziğine hayran olmuş, onun izinden yürümek istemişti. Daha sonra Estarhazy’nin sarayındaki konserlerde o da piyano çalmış, ilk bestelerinden bir kısmını Haydn’a ithaf etmiştir. Haydn’a gelince, o da bu genç hayranını bir evlat gibi seviyor, onu desteklemek istiyordu. Mozart’ın genç yaşta ve en verimli çağında hayata gözlerini kapayıp fakirler mezarlığına gömülmesine de pek üzülmüştü. Başlangıçta Mozart, Haydn’ın bestelerinin etkisi altında kaldığı halde sonradan Haydn Mozart’ın eserlerinden ilham alarak yeni eserler meydana getirmiştir. Haydn, her sabah, işe başlamadan önce Tanrı’ya o gün kendisine kabiliyet bağışlaması için dua ederdi. Çalışmaları iyi giderse Tanrının o günkü duayı kabul ettiğine, kötü giderse, Tanrının o günkü duayı kabul etmediğine inanırdı. Tanrının onu işlemiş olduğu günahlardan ötürü cezalandırdığını düşünürdü. Ömrünü Tanrıya ve Prens Estarhazy’ye hizmet ederek geçirmeyi çok istiyordu. Fakat 28 Eylül 1790 tarihinde Prens Estarhazy’nin ölümü üzerine Haydn da saraydaki görevini kaybetti. Bereket ki, prens ona yılda beş yüz dolar tutarında bir para ödenmesini vaziyet etmişti. Haydn, iki kere Londra’ya gitti. Oxford Üniversitesinden fahri doktorluk ünvanını aldı. Gençlik yıllarında olsa bu başarı onu herhalde çok sevindirirdi ama Haydn’ın artık böyle şeylerden zevk alacağı yaşı geçmişti. Besteci, altmış altı yaşındayken ünlü ingiliz şaiiri Milton’un “Kaybolan Cennet” isimli şiirinden ilham alarak “Yaratılış” oratoryosunu besteledi. Dünyanın, güneşin, yıldızların oluşunu anlatan bu dev eser Haydn’ın son oratoryosuydu. Hayd’ın yetmiş altıncı yaş gününde dostları besteciye güzel bir kutlama töreni hazırlamışlardı. Artık yürüyemeyecek halde olan besteciyi tekerlekli sandalyesine oturtup “Yaratılış” oratoryosunun özel temsiline götürdüler. Dinleyiciler arasında Haydn’ın öğrencilerinden Beethoven de vardı. Haydn salona girerken dinleyicilerin hepsi birden ayağa kalktılar, besteciyi çılgınca alkışladılar. Konserin sonunda gene tekerlekli sandalyesiyle dışarı çıkarken Beethoven Haydn’ın elini öptü. Bestecinin uzun, sükün dolu hayatı artık sona ermek üzereydi. Fakat kader, onu sessiz sedasız ölmesine imkan bırakmayacaktı. “Sürpriz Senfonisi” nin bestecisine sürprizli bir ölüm yakışacaktı mutlaka. 10 Mayıs 1809’da Napolyon’un orduları Viyana kapılarına gelmişti. Şehir bombalanırken biri Haydn’ın evinin yakınına düştü. Bombardımandan sonra Haydn da yatağa düştü. Üç hafta sonra her şey bitmişti. Besteci, ölüm döşeğinde : “Şu berbat savaş benim de sonumu getirdi” diyerek söyleniyordu... Klasik müzik,piyano çalmak,piyano solo,piyanist resitali,akustik piyano,Piano Pianist piano konser piano KLASİK Debussi debusi sonat piyanist duvar haydın sonatin koncerto koncertino etüd PİYANİST piano HAYDN SONAT Tüm 2. Bölüm PİYANO SONATLARI Sonate in Es Hoboken XVI Piyanist Güneş Akustik Grand Kuyruklu Piyano çaldı Klasik Batı Müzikleri Piyanist Çocuk Dinleti Sunu Andante sonata Joseph HAYDIN Sonate Piyanosu piyanoları duvar konsol piyano piano piona Bethoven sonatin konçerto oratoryo senfoni konçertino mazurka polonez müzik scherzo ballad rondo stil asil icra etti bethoven Piyano Ünlü Avusturyalı Besteci Klasik dönem Mozart veBeethoven’ı Etki eden Bestekar Baba Haydn En Güzel
En Güzel Piyano Sonatları Joseph Haydn Sonatı Tüm 3 Bölüm Beraber Sonate İn Es,hoboken Xvı: Piyanist 16:15
En Güzel Piyano Sonatları Joseph Haydn Sonatı Tüm 3 Bölüm Beraber Sonate İn Es,hoboken Xvı: Piyanist 888 izlenme - 3 yıl önce GÜNEŞ YAKARTEPE Piyano Sonat J. Haydn: Sonat (Tüm Bölümler) ESERİNİ Akustik kuyruklu Piyano ile ÇALDI,( 3 bölüm birlikte arka arkaya) Franz Joseph Haydn (31 Mart 1732; , Aşağı Avusturya - 31 Mayıs 1809; Viyana) Klasik dönemin ünlü Avusturyalı bestecisi. Hem Mozart’ı hem Beethoven’ı etkilemiştir. Baba Haydn olarak bilinir. En çok senfoni türündeki eserleriyle tanınır; bu türde 104 eser vermiştir. FRANZ JOSEPH HAYDN [1732 - 1809] Tıpkı Hendel gibi Haydn da, insanların sınıflarına göre değerlendirilmesine tabiatın ne derece içerlediğini gösteren canlı bir delildi. Haydn’nın babası arabacıydı, annesi aşçı, fakat damarlarında akan kanda, dehanın asil tohumları vardı. 1732 yılının bir nisan günü dünyaya gelen Franz Joseph, o güne kadar hiç duyulmamış olan Haydn ismini bütün dünyaya tanıtarak insanlığı şaşırttı. Neşeli, şakacı, yaramazlıktan hoşlanan sevimli bir çocuktu. Haydn’ların fakir yuvalarında da neşeye gerçekten büyük ihtiyaç vardı. Avusturya’nın Rohrau kasabasındaki bu tek katlı köy kulübesinde keder ve ölüm devamlı misafirdi. Haydn’ın babasının ilk eşinden olan oniki çocuğundan altısı daha bebekken ölmüşlerdi. Baba Haydn’ın ikinci evliliğinden olan beş çocuktan da biri olsun yaşamadı. Tabiat, o bitmek tükenmek bilmeyen denemelerinde bir şahaser meydana getirmek için pak çok yarım eseri bozup mahvetmeyi daima göze almıştır. Annesiyle babasının Sepperl adını verdikleri Franz Joseph daha küçük yaşta olağanüstü müzik kabiliyetiyle dikkati çekmişti. Müzik öğretmenliği yapan bir akrabasının sayesinde Haydn Rohrau’nun oniki mil kadar ilerisindeki Hainburg Katolik Kilisesinin korosuna girdi. Altı yaşındaki yaramaz koro üyesi için “büyük şehir” müzik, yaramazlık ve açlık karışımı bir yerdi. Çeşitli ilahiler öğrenerek müzik bilgisini ilerletmeye bakıyordu ama koro çalışmaları sırasında önünde duran çocukların perukalarını çekerek onları kızdırmak da en belli başlı eğlencesiydi. Suçüstü yakalandığı zamanlar bir güzel dayak yiyordu. Haydn kısa bir zaman içinde birbirleriyle geçinmelerine hiç imkan olmayan iki komşuyu bir çatı altında birleştirmeyi başardı. Bu geçimsiz komşular “boş mide” ile “neşeli, kaygısız bir gönül” dü. Bir gün Hainburg caddelerinde yapılacak bir törene hazırlanırken şehir bandosunun davulcusu hastalandı. Tören günü davulcunun yerini Haydn almıştı. Fakat Haydn öyle ufak tefekti ki davulun altında kayboluyordu. Sonra bu çalgının nasıl çalındığını da hiç bilmiyordu. Fakat bütün bunlar Haydn’ın davulu çalmasını önleyemedi. Davul fazla ağır ve büyük geldiği için Haydn’dan daha iri ve güçlü kuvvetli bir çocuk davulu taşıyordu. Haydn da elinde tokmaklarıyla yanında yürüyüp davulu çalıyordu. Kısa bir süre sonra Haydn’ın müziğe olan kabiliyeti Viyana’da St. Stephen Katedralinin Koro şefi Johann Georg Ruetter’in de dikkatini çekti. Hainburg’a kabiliyetli çocuklar aramak için gelmiş ve bu davul hikayesini duymuştu. Bu arada Haydn’ın bir de şarkı söyleme kabiliyetini ölçtü. Aldığı sonuç onu şaşırtmıştı. Yalnız sesini titreterek şarkı söyleyememesini garipsemişti. Çocuğa bunun sebebini sordu. Haydn da : - “Benim öğretmenimin yapamadığı işi ben nasıl yapabilirim” cevabını verdi. Reutter, bu zeki bakışlı, sevimli çocuğu Viyana’ya götürdü, ona ülkenin en büyük kilisesinin korosunda ilahi söyletmek için gerekli çalışmaları yaptırttı. Bu kilisenin korosunda çalışan çocukların her türlü ihtiyacını kilisede karşılıyordu. Onlar da matematik, din, müzik, yazmak ve okumaktan başka hiç bir şeyle ilgilenmiyorlardı. Ara sıra çocuklar Viyanalı zenginlerin evlerine konser vermeye gönderiyorlar, burada ev sahibinin cömertliği tutarsa çocuklara mutfakta sofradan arta kalmış yiyecekler veriliyordu. Kilisede ise çocukların ancak açlıktan ölmelerini sağlayacak miktarda yiyecek veriliyordu. Doğrusunu söylemek gerekirse Avusturya’nın en büyük kilisesinin korosunda çalışan çocuklar burada sefil ve perişan bir hayat sürmekteydiler. Haydn, onyedi yaşındayken Reutter ile arasında çıkan bir anlaşmazlık yüzünden koroyu terketti. Kimsesi yoktu, cebinde beş kuruşu da kalmamıştı. Üstelik kış da yaklaşıyordu. Haydn’a başını sokacak bir yer lazımdı. Rohrau’ya dönmeyi düşünmedi değil. Fakat orada da babası günden güne kalabalıklaşan ailesinin ağır yükü altında ezilmekteydi. Haydn Viyana’da kalıp, açlıktan ölmeyi tercih etti. Fakat iyi tesadüfler onu ölümden korudu . Eski arkadaşlarından tenor Spangler’e rastlamıştı. Bu genç adam da çok fakir olmasına rağmen Haydn’a evinde yatacak yer gösterdi ve biraz para kazanıncaya kadar yiyecek verdi. Haydn’ın kendini kurtarması zor olmadı. O devirde Viyana bir müzik şehriydi. İş saatleri sona erince halk sokaklarda şarkı söylüyor, geç saatlere kadar dansediyordu. Genç, yaşlı herkes eline bir çalgı alıp sokak sokak dolaşmayı adet edinmişti. Haydn da eline bir keman alıp caddelerde dolaşmaya başladı. Kalabalık grupların yanına sokulup onlara keman çalıyor, böylece cebine birkaç kuruş giriyordu. Genç kızlar onun çevik hareketlerine, keman çalışına hayrandılar. Kış aylarında da keman çalarak, zenginlerin baloları için dans parçaları besteleyerek para kazanıyordu. Galiba Haydn’ın doğduğu gece uğur getiren yıldızlardan biri gökte parlamış olmalıydı. Bu yıldız, genç adamı daima doğru yola götürüyordu. Altı yaşındayken onun kabiliyetini keşfeden öğretmenle, karşılaşmıştı, sekiz yaşında Reutter’in himayesine girmişti, onun sayesinde müzik bilgisini artırmıştı. Onyedi yaşında Spangler’le karşılaşmış onun yardımıyla ölümden kurtulmuştu. Yirmi iki yaşında da Viyana’nın ünlü öğretmenlerinden Nicolo Porpora ile tanışmıştı. O güne kadar Haydn ciddi bir müzik eğitimi görmemişti. Öğretmenlerinin köklü bilgileri olmadığı için Haydn’ı gelişigüzel yetiştirmişlerdi. Ama şimdi durum tamamen değişiyordu. Nicolo Porpora ona müzik hakkında bilmediklerinin hepsini öğretebilirdi. Haydn’ın bu ciddi öğretmene ders ücretini ödemesine imkan yoktu, onun için yanına uşak olarak girmek zorunda kaldı. Haydn, öğretmeninin elbiselerini fırçalıyor, perukasını tarıyor, öfkeli zamanlarında onu yumuşatmaya çalışıyor küfürlerini duymamazlıktan gelip onun müzik bilgisini kapmaya bakıyordu. Porpora’nın yardımıyla Haydn kendisine çok faydalı olacak başka bir dost edindi. Avusturyalı asilzade, Baron Karl Joseph von Fürnberg, oda müziğine meraklıydı. Genç Haydn’ı da besteci ve kemancı olarak yanına aldı. Haydn Baronun emrinde çalışırken yaylı sazlar için onsekiz kuartet bestelemişti. Bu müzik çeşidini Haydn yeni keşfetmişti. Daha sonra da kuartetler onun ünlü senfonilerine temel olacaktı. Haydn gene uğur yıldızının yardımıyla Baron von Fürberg’den Kont Maximilian Morzin’den sonra da Prens Esterhazy’nin yanında çalışmaya başladı. Bu son görev genç bestecinin meslek hayatını sağlam temeller üzerine kurmasını sağlamıştı. 1760 yılı, Haydn’ın müzik ve his hayatında bir dönüm noktası oldu. O yıl genç adam hem iyi bir patron, hem de bir iş bulmuştu. Bir süreden beri Viyana’nın ünlü perukacılarından Johann Peter Keller’in genç ve güzel kızıyla ilgileniyordu. Fakat Haydn ona evlenme teklifinde bulununca genç kız manastıra girmeyi kararlaştırdığını söyleyerek bu teklifi geri çevirmişti. Keller, besteciye büyük kızının onunla evlenmeyi kabul edebileceğini söylemiş, böylece Haydn, sevdiği kızın ablasıyla evlenmek üzere hazırlıklara başlamıştı. Fakat maalesef Keller’in kızı, Hayd’ın ince ruhunu anlayacak, onun dehasını takdir edecek özelliklere sahip değildir. Bu bakımdan Haydn’ın evlilik hayatı hiç de mutlu olmadı. Besteci, yıllar yılı anlayışsız bir kadınla hayatını paylaşmak zorunda kaldı. -Do Czerny: Etüd,op.299 F.Mendelssohn Songs Without Words C.Debussy Cake Walk İ.Baran: Siyah Beyaz Albümü Devinimsonat tüm 3 bölüm Haydn HD 620 piano sonate sonata piyanist duvar kuyruklu haydın sonatin koncerto koncertino etüd etud FRANZ JOSEPH HAYDN En Güzel PİYANO SONATLARI HAYDN SONATI Tüm 3 Bölüm Beraber Piyanist Klasikler Batı Müzikleri Akustik Grand Kuyruklu Piano çaldı Pianist Çocuk Piano Pianist Dinleti Sunu Andante sonata Sonate Piyanosu piyanoları piano duvar konsol piyano piano piona Bethoven sonatin konçerto oratoryo senfoni konçertino mazurka polonez müzik scherzo ballad rondo stil asil icra etti bethoven Piyano Ünlü Avusturyalı Besteci Klasik dönem Mozart veBeethoven’ı Etki eden Bestekar Baba Haydn
Hande Özyürek - Andante 10:24
Hande Özyürek - Andante 199 izlenme - 5 yıl önce
Milli Reasürans Oda Orkestrası - Andante Cantabile 05:36
Milli Reasürans Oda Orkestrası - Andante Cantabile 105 izlenme - 5 yıl önce
Sir Edward Elgar Theme Andante 03:57
Sir Edward Elgar Theme Andante 106 izlenme - 6 yıl önce sir edward elgar theme andante
Hande Dalkılıç - Andante Espressivo 02:59
Hande Dalkılıç - Andante Espressivo"Hüzün" 83 izlenme - 5 yıl önce
Milli Reasürans Oda Orkestrası - Crisantemi (Andante Mesto) 07:36
Milli Reasürans Oda Orkestrası - Crisantemi (Andante Mesto) 114 izlenme - 5 yıl önce
Mozart - Sinfonia Concertante K. 364 Andante 02:52
Mozart - Sinfonia Concertante K. 364 Andante 43 izlenme - 2 yıl önce Mozart'ın eşsiz müziği ve Ukraynalı ressam Evgeni Gordiets'in resimleriyle oluşturulmuş bir klip. İyi seyirler.
Hande Dalkılıç - Dinlenti  Andante Grazioso/KöçekÇemsi  Allegro Animato 02:24
Hande Dalkılıç - Dinlenti Andante Grazioso/KöçekÇemsi Allegro Animato 88 izlenme - 5 yıl önce
Ece İdil - Andante Espressivo (Gazel 1) 07:05
Ece İdil - Andante Espressivo (Gazel 1) 68 izlenme - 5 yıl önce
Hakan Şensoy - Zeynep Yamantürk Şensoy - Ender Sakpınar - Milli Reasürans Oda Orkestrası Solistleri 06:05
Hakan Şensoy - Zeynep Yamantürk Şensoy - Ender Sakpınar - Milli Reasürans Oda Orkestrası Solistleri 54 izlenme - 5 yıl önce
Huelya Interview (Coming Soon) Sami Yusuf Andante Records 00:32
Huelya Interview (Coming Soon) Sami Yusuf Andante Records 37 izlenme - 3 yıl önce Huelya Interview (Coming Soon) Sami Yusuf Andante Records
Cihat Aşkın - No 11, E Major Andante (Dolce), 4/4 01:49
Cihat Aşkın - No 11, E Major Andante (Dolce), 4/4 53 izlenme - 5 yıl önce
G Tartını Concerto 2 Andante 02:00
G Tartını Concerto 2 Andante 39 izlenme - 5 yıl önce G Tartını Concerto 2 Andante
Hande Dalkılıç - V. Andante 00:42
Hande Dalkılıç - V. Andante 31 izlenme - 5 yıl önce
Kürşad Terci - Kağan Korad - Soner Egesel - Concerto G Dur RV - Andante 03:09
Kürşad Terci - Kağan Korad - Soner Egesel - Concerto G Dur RV - Andante 38 izlenme - 5 yıl önce
Hande Dalkılıç - I. Andante Misterioso 01:11
Hande Dalkılıç - I. Andante Misterioso 24 izlenme - 5 yıl önce
Antdob, 02:04
Antdob, "V. Murad" Balesini Sahneledi 17 izlenme - 2 yıl önce ANTDOB, "V. Murad" balesini sahneledi Antalya Devlet Opera ve Balesi (ANTDOB), "V. Murad" balesini sahneledi.
Hélène Grimaud & Nitin Sawhney - In the Mists: I. Andante (Live) 04:32
Hélène Grimaud & Nitin Sawhney - In the Mists: I. Andante (Live) 5 izlenme - 1 yıl önce Hélène Grimaud & Nitin Sawhney - In the Mists: I. Andante (Live) [Audio] 2016 – Official Music Video Tüm müzik videoları yüksek ses ve görüntü kalitesinde izlesene.com'da! "Kanalımıza ait diğer videolara ulaşmak ve güncel içerikleri takip etmek için >www.izlesene.com/mplay< kanalımıza göz atabilir ve abone olabilirsiniz. Keyifli seyirler..." Listen to the hottest dance, house, hardstyle, techno, funk, electronic, pop and hip hop tracks from the www.izlesene.com/mplay, artists like Iggy Azalea, Gionnyscandal, INNA, Alexandra Stan, Tom Boxer, Morena, Akcent, Desaparecidos, Raige, Rihanna, Desaparecidos, Pitbull, Lanfranchi and much more! Subscribe to join one of the biggest music communities on izlesene.com! Hélène Grimaud & Nitin Sawhney – "Water (Live)" Album Tracklist: 01. 6 Encores: No. 3, Wasserklavier (Live) – 02:10 02. Water: Transition 1 – 01:17 03. Rain Tree Sketch II (Live) – 05:25 04. Water: Transition 2 – 01:41 05. Barcarolle No. 5 in F-Sharp Minor, Op. 66 (Live) – 06:38 06. Water: Transition 3 – 01:33 07. Jeux d'eau, M. 30 (Live) – 05:10 08. Water: Transition 4 – 01:27 09. Iberia, Book 2: V. Almeria (Live) – 10:06 10. Water: Transition 5 – 00:55 11. Années de pèlerinage, 3ème année, S. 163: IV. Les jeux d'eau à la Villa d'Este (Live) – 07:38 12. Water: Transition 6 – 01:33 13. In the Mists: I. Andante (Live) – 04:32 14. Water: Transition 7 – 01:15 15. Préludes, Book 1, L. 117: No. 10, La cathédrale engloutie (Live) – 06:03 Şarkı Sözleri (lyrics): [Instrumental]