Hoşgeldiniz!

Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma

Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 04:20
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 6.271 izlenme - 2 yıl önce Aşık Yaşar Reyhani'nin Hayatı Aşık Reyhani 1932 yılında alvar köyünde dünyaya gelir.Erzurum aşıklık geleneğine Emrah ve Sümmani ile altın halkalar eklemiştir.Günümüzde bu geleneğe kattığı altın halka şüphesiz Aşık Yaşar Reyhani'dir. Aşıklıkta yaşanılan olayların iç dünyada bıraktığı etkilerden söz edilir.Birde bade ve ilham olayı vardır.Aşık Reyhani bu durumu çok ön plana çıkartmak istememektedir. Bununla birlikte tahir hoca köyünde göreşken baba türbesi önünde bir ikindi vakti uyuduğunu ve bu uyku esnasında ise ak sakallı erenleri rüyada gördüğünü belirtmektedir. Bu olayı iç dünyasına tesir eden bir ilham verme ve iç çoşkunluğu başlatan bir gelişme olarak değerlendirmektedir.Bu yıllarda yaşamış olduğu bir gönül ilişkiside Aşık Reyhani üzerinde tesir bırakmaktadır. Buna mütâkip dertli mahlası ile şiirler terennüm etmeye başlar.Daha sonra bayburtlu hicrani, bardızlı rihani, posoflu müdami, kağızmanlı cemal hoca, ardanuçlu efkâri ve yusuf elili fuzuli gibi büyük ozanlar ile tanışır.Bu tanışmalar onu daha çok olgunlaştırır. Daha sonra pasinlerde ve erzurumda çeşitli kahvehanelerde aşıklık geleneğini sürdürür. Bu kahvehaneler genç reyhani'nin geleneğe ait eğitim ve etkilenme yerleri olmuştur. Bayburtlu hicrani ona Reyhani mahlasını koymuştur.Asıl isimi Yaşar Yılmaz'dır. Daha sonra Reyhani mahlası ile soy adınıda özdeşleştirir. 1953 yılında alvardan erzuruma göç eder.O sıralarda bir çocuk babası olarak askere gider daha sonra eşi rabia hanımdan 7 çocuğu olur.Aşık Reyhani'nin dönemin bütün aşıkları üzerinde tesirleri görülmektedir.Bunun ötesinde aşıklık geleneğinde var olan usta çırak ilişkisi hususunda da reyhani üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir. Günden güne aşıklık alanında büyük yol kat eden Aşık Reyhani nihayet yurdun büyük bir bölümünü gezer. Buralarda yapılan aşık programlarında üstün başarılar elde eder.Daha sonra yurt dışı yolu görünür.Bir çok yabancı ülkeyi gezen Aşık Reyhani orada da Türk işcilerinin yaşamlarına dair eserler kayda geçirir. 1972 yılında istanbul gazeteciler cemiyeti Aşık Reyhani'yi yılın ozanı seçer.1992'de ABD michigan üniversitesi Aşık Reyhani'ye Fahri Öğretmenlik ünvanı verir. Aşık Reyhani'nin başarıları saymakla bitmez. Zirâ aldığı ödüller ve madalyalar odasının dolabını süslemektedir. 1989 yılında ailece erzurumdan bursaya göç etmesi ise, taşradan kentlere yönelen büyük göçün, şiirlerine yansımasına vesile olur. Bu konuyu içeren erzurumdan göç şiiri hâlâ dillerden düşmemektedir. Öz canımdan çok sevdiğim erzurum Çaresiz dişimi sıktım gidirem Gafillerden darbe yedi gururum Kaderime boyun büktüm gidirem. diye devam eder. Aşık Reyhani'de dede korkuttan beri devam eden bir Türk hikayeciliğide vardır.Bu hikayelerden köroğlu,yaralı mahmut,emrah ile selvi, böyle bağlar ve aşık gürüni hikayeleri ise bizzat Reyhani tarafından hikayeciliğimize kazandırılmıştır. Çok sayıda plak,kaset ve cd'si bulunmaktadır.Beş adet tezi, beş adet kitabı ve bir hayat hikayesini anlatan senaryosu bulunmaktadır.Daha gün yüzüne çıkmamış yüzlerce eseri bulunmaktadır.Aşık Reyhani bursaya göçtükten sonra genç yaşta yitirdiği evladının ölümünden sonra bir hastalığa yakalanır. Hastalığı çok üzün sürdüğü için uzun zaman sanatını icra edemez.Aşık Reyhani'nin bu amansız hastalığı bir çok eser daha üretmesine engel olmuştur. Çünkü o yaşadığı aşıklık döneminde halkın tercümanı olarak onların çeşitli dertlerini eserlerinde dile getirmiştir.Aşık Reyhani sanatında akıcı bir üsluba sahiptir.Çok rahat irticalen değişler söyler.Aşık Reyhani'de çoşkun bir söyleyiş vardır. Söyledikleri veciz ve olgundur. Aynı zamanda teknik olarakta sağlamdır. Yani kafiye ve vezin düzgünlüğü Reyhani'nin şiirlerinin belirgin özelliğidir.Mükemmel bir sesi,düzeyli bir saz çalışı vardır.Aşık Reyhani bir ırmak gibi akarak geçmiştir her yöreden, her bölgeden ve her gittiği yere şiirler ve değişler bırakmıştır. Aşık Reyhani yıllarca halkının gözü,gönlü,kulağı ve dili olmuştur.O derdini söyleyemeyen ahraz dillerin avukatı olmuştur.Yaralı gönüllerin ilacı, hasretlerin postacısı, eserlerinde derdini anlatamayan halkının gazetecisi görevini üstlenmiştir. Reyhani her yönüyle bence çok büyük bir siyaset adamıdır aynı zamanda. Vatanını, milletini, bayrağını ve birliğini seven içinde halkı birleştirici eserler üretmiştir.Aşık Reyhani'yi anlatmaya bence sayfalar yetmez onun yaşamı,kişiliği ve eserleri hakkında çok araştırma ve inceleme yazıları bulunmaktadır. 10 Aralık 2006 yılında bursa'da vefat etmiştir.Cenazesi, Yıldırım'a bağlı Cumalıkızık Mezarlığına defnedilmiştir. Erzurum'da Şarkı sözleri Geldi geçti bir Reyhani Gören olmaz Erzurum'da Kara taştaki mercanı Kıran olmaz Erzurum'da Can emanet veren alır Ecel görünmezken gelir Mezarım gurbette kalır Soran olmaz Erzurum'da Erbab-ı mana çarkına Gör kemali aşk arkına Emrahlar geçer farkına Varan olmaz Erzurum'da Mezar olur beden beden Sesleri gelmiyor neden Mana derken on ikiden Vuran olmaz Erzurum'da Havada yumurtlar huma Kim der vebali boynuma Sazcı derler tabutuma Giren olmaz Erzurum'da Abide yaptılar kimi Reyhani dinle vasfımı Benim ise mezarımı Ören olmaz Erzurum'da
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 04:20
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 234 izlenme - 2 yıl önce Aşık Yaşar Reyhani'nin Hayatı Aşık Reyhani 1932 yılında alvar köyünde dünyaya gelir.Erzurum aşıklık geleneğine Emrah ve Sümmani ile altın halkalar eklemiştir.Günümüzde bu geleneğe kattığı altın halka şüphesiz Aşık Yaşar Reyhani'dir. Aşıklıkta yaşanılan olayların iç dünyada bıraktığı etkilerden söz edilir.Birde bade ve ilham olayı vardır.Aşık Reyhani bu durumu çok ön plana çıkartmak istememektedir. Bununla birlikte tahir hoca köyünde göreşken baba türbesi önünde bir ikindi vakti uyuduğunu ve bu uyku esnasında ise ak sakallı erenleri rüyada gördüğünü belirtmektedir. Bu olayı iç dünyasına tesir eden bir ilham verme ve iç çoşkunluğu başlatan bir gelişme olarak değerlendirmektedir.Bu yıllarda yaşamış olduğu bir gönül ilişkiside Aşık Reyhani üzerinde tesir bırakmaktadır. Buna mütâkip dertli mahlası ile şiirler terennüm etmeye başlar.Daha sonra bayburtlu hicrani, bardızlı rihani, posoflu müdami, kağızmanlı cemal hoca, ardanuçlu efkâri ve yusuf elili fuzuli gibi büyük ozanlar ile tanışır.Bu tanışmalar onu daha çok olgunlaştırır. Daha sonra pasinlerde ve erzurumda çeşitli kahvehanelerde aşıklık geleneğini sürdürür. Bu kahvehaneler genç reyhani'nin geleneğe ait eğitim ve etkilenme yerleri olmuştur. Bayburtlu hicrani ona Reyhani mahlasını koymuştur.Asıl isimi Yaşar Yılmaz'dır. Daha sonra Reyhani mahlası ile soy adınıda özdeşleştirir. 1953 yılında alvardan erzuruma göç eder.O sıralarda bir çocuk babası olarak askere gider daha sonra eşi rabia hanımdan 7 çocuğu olur.Aşık Reyhani'nin dönemin bütün aşıkları üzerinde tesirleri görülmektedir.Bunun ötesinde aşıklık geleneğinde var olan usta çırak ilişkisi hususunda da reyhani üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir. Günden güne aşıklık alanında büyük yol kat eden Aşık Reyhani nihayet yurdun büyük bir bölümünü gezer. Buralarda yapılan aşık programlarında üstün başarılar elde eder.Daha sonra yurt dışı yolu görünür.Bir çok yabancı ülkeyi gezen Aşık Reyhani orada da Türk işcilerinin yaşamlarına dair eserler kayda geçirir. 1972 yılında istanbul gazeteciler cemiyeti Aşık Reyhani'yi yılın ozanı seçer.1992'de ABD michigan üniversitesi Aşık Reyhani'ye Fahri Öğretmenlik ünvanı verir. Aşık Reyhani'nin başarıları saymakla bitmez. Zirâ aldığı ödüller ve madalyalar odasının dolabını süslemektedir. 1989 yılında ailece erzurumdan bursaya göç etmesi ise, taşradan kentlere yönelen büyük göçün, şiirlerine yansımasına vesile olur. Bu konuyu içeren erzurumdan göç şiiri hâlâ dillerden düşmemektedir. Öz canımdan çok sevdiğim erzurum Çaresiz dişimi sıktım gidirem Gafillerden darbe yedi gururum Kaderime boyun büktüm gidirem. diye devam eder. Aşık Reyhani'de dede korkuttan beri devam eden bir Türk hikayeciliğide vardır.Bu hikayelerden köroğlu,yaralı mahmut,emrah ile selvi, böyle bağlar ve aşık gürüni hikayeleri ise bizzat Reyhani tarafından hikayeciliğimize kazandırılmıştır. Çok sayıda plak,kaset ve cd'si bulunmaktadır.Beş adet tezi, beş adet kitabı ve bir hayat hikayesini anlatan senaryosu bulunmaktadır.Daha gün yüzüne çıkmamış yüzlerce eseri bulunmaktadır.Aşık Reyhani bursaya göçtükten sonra genç yaşta yitirdiği evladının ölümünden sonra bir hastalığa yakalanır. Hastalığı çok üzün sürdüğü için uzun zaman sanatını icra edemez.Aşık Reyhani'nin bu amansız hastalığı bir çok eser daha üretmesine engel olmuştur. Çünkü o yaşadığı aşıklık döneminde halkın tercümanı olarak onların çeşitli dertlerini eserlerinde dile getirmiştir.Aşık Reyhani sanatında akıcı bir üsluba sahiptir.Çok rahat irticalen değişler söyler.Aşık Reyhani'de çoşkun bir söyleyiş vardır. Söyledikleri veciz ve olgundur. Aynı zamanda teknik olarakta sağlamdır. Yani kafiye ve vezin düzgünlüğü Reyhani'nin şiirlerinin belirgin özelliğidir.Mükemmel bir sesi,düzeyli bir saz çalışı vardır.Aşık Reyhani bir ırmak gibi akarak geçmiştir her yöreden, her bölgeden ve her gittiği yere şiirler ve değişler bırakmıştır. Aşık Reyhani yıllarca halkının gözü,gönlü,kulağı ve dili olmuştur.O derdini söyleyemeyen ahraz dillerin avukatı olmuştur.Yaralı gönüllerin ilacı, hasretlerin postacısı, eserlerinde derdini anlatamayan halkının gazetecisi görevini üstlenmiştir. Reyhani her yönüyle bence çok büyük bir siyaset adamıdır aynı zamanda. Vatanını, milletini, bayrağını ve birliğini seven içinde halkı birleştirici eserler üretmiştir.Aşık Reyhani'yi anlatmaya bence sayfalar yetmez onun yaşamı,kişiliği ve eserleri hakkında çok araştırma ve inceleme yazıları bulunmaktadır. 10 Aralık 2006 yılında bursa'da vefat etmiştir.Cenazesi, Yıldırım'a bağlı Cumalıkızık Mezarlığına defnedilmiştir. Erzurum'da Şarkı sözleri Geldi geçti bir Reyhani Gören olmaz Erzurum'da Kara taştaki mercanı Kıran olmaz Erzurum'da Can emanet veren alır Ecel görünmezken gelir Mezarım gurbette kalır Soran olmaz Erzurum'da Erbab-ı mana çarkına Gör kemali aşk arkına Emrahlar geçer farkına Varan olmaz Erzurum'da Mezar olur beden beden Sesleri gelmiyor neden Mana derken on ikiden Vuran olmaz Erzurum'da Havada yumurtlar huma Kim der vebali boynuma Sazcı derler tabutuma Giren olmaz Erzurum'da Abide yaptılar kimi Reyhani dinle vasfımı Benim ise mezarımı Ören olmaz Erzurum'da
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 04:20
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 184 izlenme - 2 yıl önce Aşık Yaşar Reyhani'nin Hayatı Aşık Reyhani 1932 yılında alvar köyünde dünyaya gelir.Erzurum aşıklık geleneğine Emrah ve Sümmani ile altın halkalar eklemiştir.Günümüzde bu geleneğe kattığı altın halka şüphesiz Aşık Yaşar Reyhani'dir. Aşıklıkta yaşanılan olayların iç dünyada bıraktığı etkilerden söz edilir.Birde bade ve ilham olayı vardır.Aşık Reyhani bu durumu çok ön plana çıkartmak istememektedir. Bununla birlikte tahir hoca köyünde göreşken baba türbesi önünde bir ikindi vakti uyuduğunu ve bu uyku esnasında ise ak sakallı erenleri rüyada gördüğünü belirtmektedir. Bu olayı iç dünyasına tesir eden bir ilham verme ve iç çoşkunluğu başlatan bir gelişme olarak değerlendirmektedir.Bu yıllarda yaşamış olduğu bir gönül ilişkiside Aşık Reyhani üzerinde tesir bırakmaktadır. Buna mütâkip dertli mahlası ile şiirler terennüm etmeye başlar.Daha sonra bayburtlu hicrani, bardızlı rihani, posoflu müdami, kağızmanlı cemal hoca, ardanuçlu efkâri ve yusuf elili fuzuli gibi büyük ozanlar ile tanışır.Bu tanışmalar onu daha çok olgunlaştırır. Daha sonra pasinlerde ve erzurumda çeşitli kahvehanelerde aşıklık geleneğini sürdürür. Bu kahvehaneler genç reyhani'nin geleneğe ait eğitim ve etkilenme yerleri olmuştur. Bayburtlu hicrani ona Reyhani mahlasını koymuştur.Asıl isimi Yaşar Yılmaz'dır. Daha sonra Reyhani mahlası ile soy adınıda özdeşleştirir. 1953 yılında alvardan erzuruma göç eder.O sıralarda bir çocuk babası olarak askere gider daha sonra eşi rabia hanımdan 7 çocuğu olur.Aşık Reyhani'nin dönemin bütün aşıkları üzerinde tesirleri görülmektedir.Bunun ötesinde aşıklık geleneğinde var olan usta çırak ilişkisi hususunda da reyhani üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir. Günden güne aşıklık alanında büyük yol kat eden Aşık Reyhani nihayet yurdun büyük bir bölümünü gezer. Buralarda yapılan aşık programlarında üstün başarılar elde eder.Daha sonra yurt dışı yolu görünür.Bir çok yabancı ülkeyi gezen Aşık Reyhani orada da Türk işcilerinin yaşamlarına dair eserler kayda geçirir. 1972 yılında istanbul gazeteciler cemiyeti Aşık Reyhani'yi yılın ozanı seçer.1992'de ABD michigan üniversitesi Aşık Reyhani'ye Fahri Öğretmenlik ünvanı verir. Aşık Reyhani'nin başarıları saymakla bitmez. Zirâ aldığı ödüller ve madalyalar odasının dolabını süslemektedir. 1989 yılında ailece erzurumdan bursaya göç etmesi ise, taşradan kentlere yönelen büyük göçün, şiirlerine yansımasına vesile olur. Bu konuyu içeren erzurumdan göç şiiri hâlâ dillerden düşmemektedir. Öz canımdan çok sevdiğim erzurum Çaresiz dişimi sıktım gidirem Gafillerden darbe yedi gururum Kaderime boyun büktüm gidirem. diye devam eder. Aşık Reyhani'de dede korkuttan beri devam eden bir Türk hikayeciliğide vardır.Bu hikayelerden köroğlu,yaralı mahmut,emrah ile selvi, böyle bağlar ve aşık gürüni hikayeleri ise bizzat Reyhani tarafından hikayeciliğimize kazandırılmıştır. Çok sayıda plak,kaset ve cd'si bulunmaktadır.Beş adet tezi, beş adet kitabı ve bir hayat hikayesini anlatan senaryosu bulunmaktadır.Daha gün yüzüne çıkmamış yüzlerce eseri bulunmaktadır.Aşık Reyhani bursaya göçtükten sonra genç yaşta yitirdiği evladının ölümünden sonra bir hastalığa yakalanır. Hastalığı çok üzün sürdüğü için uzun zaman sanatını icra edemez.Aşık Reyhani'nin bu amansız hastalığı bir çok eser daha üretmesine engel olmuştur. Çünkü o yaşadığı aşıklık döneminde halkın tercümanı olarak onların çeşitli dertlerini eserlerinde dile getirmiştir.Aşık Reyhani sanatında akıcı bir üsluba sahiptir.Çok rahat irticalen değişler söyler.Aşık Reyhani'de çoşkun bir söyleyiş vardır. Söyledikleri veciz ve olgundur. Aynı zamanda teknik olarakta sağlamdır. Yani kafiye ve vezin düzgünlüğü Reyhani'nin şiirlerinin belirgin özelliğidir.Mükemmel bir sesi,düzeyli bir saz çalışı vardır.Aşık Reyhani bir ırmak gibi akarak geçmiştir her yöreden, her bölgeden ve her gittiği yere şiirler ve değişler bırakmıştır. Aşık Reyhani yıllarca halkının gözü,gönlü,kulağı ve dili olmuştur.O derdini söyleyemeyen ahraz dillerin avukatı olmuştur.Yaralı gönüllerin ilacı, hasretlerin postacısı, eserlerinde derdini anlatamayan halkının gazetecisi görevini üstlenmiştir. Reyhani her yönüyle bence çok büyük bir siyaset adamıdır aynı zamanda. Vatanını, milletini, bayrağını ve birliğini seven içinde halkı birleştirici eserler üretmiştir.Aşık Reyhani'yi anlatmaya bence sayfalar yetmez onun yaşamı,kişiliği ve eserleri hakkında çok araştırma ve inceleme yazıları bulunmaktadır. 10 Aralık 2006 yılında bursa'da vefat etmiştir.Cenazesi, Yıldırım'a bağlı Cumalıkızık Mezarlığına defnedilmiştir. Erzurum'da Şarkı sözleri Geldi geçti bir Reyhani Gören olmaz Erzurum'da Kara taştaki mercanı Kıran olmaz Erzurum'da Can emanet veren alır Ecel görünmezken gelir Mezarım gurbette kalır Soran olmaz Erzurum'da Erbab-ı mana çarkına Gör kemali aşk arkına Emrahlar geçer farkına Varan olmaz Erzurum'da Mezar olur beden beden Sesleri gelmiyor neden Mana derken on ikiden Vuran olmaz Erzurum'da Havada yumurtlar huma Kim der vebali boynuma Sazcı derler tabutuma Giren olmaz Erzurum'da Abide yaptılar kimi Reyhani dinle vasfımı Benim ise mezarımı Ören olmaz Erzurum'da
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 04:20
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 175 izlenme - 2 yıl önce Aşık Yaşar Reyhani'nin Hayatı Aşık Reyhani 1932 yılında alvar köyünde dünyaya gelir.Erzurum aşıklık geleneğine Emrah ve Sümmani ile altın halkalar eklemiştir.Günümüzde bu geleneğe kattığı altın halka şüphesiz Aşık Yaşar Reyhani'dir. Aşıklıkta yaşanılan olayların iç dünyada bıraktığı etkilerden söz edilir.Birde bade ve ilham olayı vardır.Aşık Reyhani bu durumu çok ön plana çıkartmak istememektedir. Bununla birlikte tahir hoca köyünde göreşken baba türbesi önünde bir ikindi vakti uyuduğunu ve bu uyku esnasında ise ak sakallı erenleri rüyada gördüğünü belirtmektedir. Bu olayı iç dünyasına tesir eden bir ilham verme ve iç çoşkunluğu başlatan bir gelişme olarak değerlendirmektedir.Bu yıllarda yaşamış olduğu bir gönül ilişkiside Aşık Reyhani üzerinde tesir bırakmaktadır. Buna mütâkip dertli mahlası ile şiirler terennüm etmeye başlar.Daha sonra bayburtlu hicrani, bardızlı rihani, posoflu müdami, kağızmanlı cemal hoca, ardanuçlu efkâri ve yusuf elili fuzuli gibi büyük ozanlar ile tanışır.Bu tanışmalar onu daha çok olgunlaştırır. Daha sonra pasinlerde ve erzurumda çeşitli kahvehanelerde aşıklık geleneğini sürdürür. Bu kahvehaneler genç reyhani'nin geleneğe ait eğitim ve etkilenme yerleri olmuştur. Bayburtlu hicrani ona Reyhani mahlasını koymuştur.Asıl isimi Yaşar Yılmaz'dır. Daha sonra Reyhani mahlası ile soy adınıda özdeşleştirir. 1953 yılında alvardan erzuruma göç eder.O sıralarda bir çocuk babası olarak askere gider daha sonra eşi rabia hanımdan 7 çocuğu olur.Aşık Reyhani'nin dönemin bütün aşıkları üzerinde tesirleri görülmektedir.Bunun ötesinde aşıklık geleneğinde var olan usta çırak ilişkisi hususunda da reyhani üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir. Günden güne aşıklık alanında büyük yol kat eden Aşık Reyhani nihayet yurdun büyük bir bölümünü gezer. Buralarda yapılan aşık programlarında üstün başarılar elde eder.Daha sonra yurt dışı yolu görünür.Bir çok yabancı ülkeyi gezen Aşık Reyhani orada da Türk işcilerinin yaşamlarına dair eserler kayda geçirir. 1972 yılında istanbul gazeteciler cemiyeti Aşık Reyhani'yi yılın ozanı seçer.1992'de ABD michigan üniversitesi Aşık Reyhani'ye Fahri Öğretmenlik ünvanı verir. Aşık Reyhani'nin başarıları saymakla bitmez. Zirâ aldığı ödüller ve madalyalar odasının dolabını süslemektedir. 1989 yılında ailece erzurumdan bursaya göç etmesi ise, taşradan kentlere yönelen büyük göçün, şiirlerine yansımasına vesile olur. Bu konuyu içeren erzurumdan göç şiiri hâlâ dillerden düşmemektedir. Öz canımdan çok sevdiğim erzurum Çaresiz dişimi sıktım gidirem Gafillerden darbe yedi gururum Kaderime boyun büktüm gidirem. diye devam eder. Aşık Reyhani'de dede korkuttan beri devam eden bir Türk hikayeciliğide vardır.Bu hikayelerden köroğlu,yaralı mahmut,emrah ile selvi, böyle bağlar ve aşık gürüni hikayeleri ise bizzat Reyhani tarafından hikayeciliğimize kazandırılmıştır. Çok sayıda plak,kaset ve cd'si bulunmaktadır.Beş adet tezi, beş adet kitabı ve bir hayat hikayesini anlatan senaryosu bulunmaktadır.Daha gün yüzüne çıkmamış yüzlerce eseri bulunmaktadır.Aşık Reyhani bursaya göçtükten sonra genç yaşta yitirdiği evladının ölümünden sonra bir hastalığa yakalanır. Hastalığı çok üzün sürdüğü için uzun zaman sanatını icra edemez.Aşık Reyhani'nin bu amansız hastalığı bir çok eser daha üretmesine engel olmuştur. Çünkü o yaşadığı aşıklık döneminde halkın tercümanı olarak onların çeşitli dertlerini eserlerinde dile getirmiştir.Aşık Reyhani sanatında akıcı bir üsluba sahiptir.Çok rahat irticalen değişler söyler.Aşık Reyhani'de çoşkun bir söyleyiş vardır. Söyledikleri veciz ve olgundur. Aynı zamanda teknik olarakta sağlamdır. Yani kafiye ve vezin düzgünlüğü Reyhani'nin şiirlerinin belirgin özelliğidir.Mükemmel bir sesi,düzeyli bir saz çalışı vardır.Aşık Reyhani bir ırmak gibi akarak geçmiştir her yöreden, her bölgeden ve her gittiği yere şiirler ve değişler bırakmıştır. Aşık Reyhani yıllarca halkının gözü,gönlü,kulağı ve dili olmuştur.O derdini söyleyemeyen ahraz dillerin avukatı olmuştur.Yaralı gönüllerin ilacı, hasretlerin postacısı, eserlerinde derdini anlatamayan halkının gazetecisi görevini üstlenmiştir. Reyhani her yönüyle bence çok büyük bir siyaset adamıdır aynı zamanda. Vatanını, milletini, bayrağını ve birliğini seven içinde halkı birleştirici eserler üretmiştir.Aşık Reyhani'yi anlatmaya bence sayfalar yetmez onun yaşamı,kişiliği ve eserleri hakkında çok araştırma ve inceleme yazıları bulunmaktadır. 10 Aralık 2006 yılında bursa'da vefat etmiştir.Cenazesi, Yıldırım'a bağlı Cumalıkızık Mezarlığına defnedilmiştir. Erzurum'da Şarkı sözleri Geldi geçti bir Reyhani Gören olmaz Erzurum'da Kara taştaki mercanı Kıran olmaz Erzurum'da Can emanet veren alır Ecel görünmezken gelir Mezarım gurbette kalır Soran olmaz Erzurum'da Erbab-ı mana çarkına Gör kemali aşk arkına Emrahlar geçer farkına Varan olmaz Erzurum'da Mezar olur beden beden Sesleri gelmiyor neden Mana derken on ikiden Vuran olmaz Erzurum'da Havada yumurtlar huma Kim der vebali boynuma Sazcı derler tabutuma Giren olmaz Erzurum'da Abide yaptılar kimi Reyhani dinle vasfımı Benim ise mezarımı Ören olmaz Erzurum'da
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 04:20
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 135 izlenme - 2 yıl önce Aşık Yaşar Reyhani'nin Hayatı Aşık Reyhani 1932 yılında alvar köyünde dünyaya gelir.Erzurum aşıklık geleneğine Emrah ve Sümmani ile altın halkalar eklemiştir.Günümüzde bu geleneğe kattığı altın halka şüphesiz Aşık Yaşar Reyhani'dir. Aşıklıkta yaşanılan olayların iç dünyada bıraktığı etkilerden söz edilir.Birde bade ve ilham olayı vardır.Aşık Reyhani bu durumu çok ön plana çıkartmak istememektedir. Bununla birlikte tahir hoca köyünde göreşken baba türbesi önünde bir ikindi vakti uyuduğunu ve bu uyku esnasında ise ak sakallı erenleri rüyada gördüğünü belirtmektedir. Bu olayı iç dünyasına tesir eden bir ilham verme ve iç çoşkunluğu başlatan bir gelişme olarak değerlendirmektedir.Bu yıllarda yaşamış olduğu bir gönül ilişkiside Aşık Reyhani üzerinde tesir bırakmaktadır. Buna mütâkip dertli mahlası ile şiirler terennüm etmeye başlar.Daha sonra bayburtlu hicrani, bardızlı rihani, posoflu müdami, kağızmanlı cemal hoca, ardanuçlu efkâri ve yusuf elili fuzuli gibi büyük ozanlar ile tanışır.Bu tanışmalar onu daha çok olgunlaştırır. Daha sonra pasinlerde ve erzurumda çeşitli kahvehanelerde aşıklık geleneğini sürdürür. Bu kahvehaneler genç reyhani'nin geleneğe ait eğitim ve etkilenme yerleri olmuştur. Bayburtlu hicrani ona Reyhani mahlasını koymuştur.Asıl isimi Yaşar Yılmaz'dır. Daha sonra Reyhani mahlası ile soy adınıda özdeşleştirir. 1953 yılında alvardan erzuruma göç eder.O sıralarda bir çocuk babası olarak askere gider daha sonra eşi rabia hanımdan 7 çocuğu olur.Aşık Reyhani'nin dönemin bütün aşıkları üzerinde tesirleri görülmektedir.Bunun ötesinde aşıklık geleneğinde var olan usta çırak ilişkisi hususunda da reyhani üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir. Günden güne aşıklık alanında büyük yol kat eden Aşık Reyhani nihayet yurdun büyük bir bölümünü gezer. Buralarda yapılan aşık programlarında üstün başarılar elde eder.Daha sonra yurt dışı yolu görünür.Bir çok yabancı ülkeyi gezen Aşık Reyhani orada da Türk işcilerinin yaşamlarına dair eserler kayda geçirir. 1972 yılında istanbul gazeteciler cemiyeti Aşık Reyhani'yi yılın ozanı seçer.1992'de ABD michigan üniversitesi Aşık Reyhani'ye Fahri Öğretmenlik ünvanı verir. Aşık Reyhani'nin başarıları saymakla bitmez. Zirâ aldığı ödüller ve madalyalar odasının dolabını süslemektedir. 1989 yılında ailece erzurumdan bursaya göç etmesi ise, taşradan kentlere yönelen büyük göçün, şiirlerine yansımasına vesile olur. Bu konuyu içeren erzurumdan göç şiiri hâlâ dillerden düşmemektedir. Öz canımdan çok sevdiğim erzurum Çaresiz dişimi sıktım gidirem Gafillerden darbe yedi gururum Kaderime boyun büktüm gidirem. diye devam eder. Aşık Reyhani'de dede korkuttan beri devam eden bir Türk hikayeciliğide vardır.Bu hikayelerden köroğlu,yaralı mahmut,emrah ile selvi, böyle bağlar ve aşık gürüni hikayeleri ise bizzat Reyhani tarafından hikayeciliğimize kazandırılmıştır. Çok sayıda plak,kaset ve cd'si bulunmaktadır.Beş adet tezi, beş adet kitabı ve bir hayat hikayesini anlatan senaryosu bulunmaktadır.Daha gün yüzüne çıkmamış yüzlerce eseri bulunmaktadır.Aşık Reyhani bursaya göçtükten sonra genç yaşta yitirdiği evladının ölümünden sonra bir hastalığa yakalanır. Hastalığı çok üzün sürdüğü için uzun zaman sanatını icra edemez.Aşık Reyhani'nin bu amansız hastalığı bir çok eser daha üretmesine engel olmuştur. Çünkü o yaşadığı aşıklık döneminde halkın tercümanı olarak onların çeşitli dertlerini eserlerinde dile getirmiştir.Aşık Reyhani sanatında akıcı bir üsluba sahiptir.Çok rahat irticalen değişler söyler.Aşık Reyhani'de çoşkun bir söyleyiş vardır. Söyledikleri veciz ve olgundur. Aynı zamanda teknik olarakta sağlamdır. Yani kafiye ve vezin düzgünlüğü Reyhani'nin şiirlerinin belirgin özelliğidir.Mükemmel bir sesi,düzeyli bir saz çalışı vardır.Aşık Reyhani bir ırmak gibi akarak geçmiştir her yöreden, her bölgeden ve her gittiği yere şiirler ve değişler bırakmıştır. Aşık Reyhani yıllarca halkının gözü,gönlü,kulağı ve dili olmuştur.O derdini söyleyemeyen ahraz dillerin avukatı olmuştur.Yaralı gönüllerin ilacı, hasretlerin postacısı, eserlerinde derdini anlatamayan halkının gazetecisi görevini üstlenmiştir. Reyhani her yönüyle bence çok büyük bir siyaset adamıdır aynı zamanda. Vatanını, milletini, bayrağını ve birliğini seven içinde halkı birleştirici eserler üretmiştir.Aşık Reyhani'yi anlatmaya bence sayfalar yetmez onun yaşamı,kişiliği ve eserleri hakkında çok araştırma ve inceleme yazıları bulunmaktadır. 10 Aralık 2006 yılında bursa'da vefat etmiştir.Cenazesi, Yıldırım'a bağlı Cumalıkızık Mezarlığına defnedilmiştir. Erzurum'da Şarkı sözleri Geldi geçti bir Reyhani Gören olmaz Erzurum'da Kara taştaki mercanı Kıran olmaz Erzurum'da Can emanet veren alır Ecel görünmezken gelir Mezarım gurbette kalır Soran olmaz Erzurum'da Erbab-ı mana çarkına Gör kemali aşk arkına Emrahlar geçer farkına Varan olmaz Erzurum'da Mezar olur beden beden Sesleri gelmiyor neden Mana derken on ikiden Vuran olmaz Erzurum'da Havada yumurtlar huma Kim der vebali boynuma Sazcı derler tabutuma Giren olmaz Erzurum'da Abide yaptılar kimi Reyhani dinle vasfımı Benim ise mezarımı Ören olmaz Erzurum'da
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 04:20
Aşık Yaşar Reyhani Ve Nüsret Sümmanioğlu Atışma 105 izlenme - 2 yıl önce Aşık Yaşar Reyhani'nin Hayatı Aşık Reyhani 1932 yılında alvar köyünde dünyaya gelir.Erzurum aşıklık geleneğine Emrah ve Sümmani ile altın halkalar eklemiştir.Günümüzde bu geleneğe kattığı altın halka şüphesiz Aşık Yaşar Reyhani'dir. Aşıklıkta yaşanılan olayların iç dünyada bıraktığı etkilerden söz edilir.Birde bade ve ilham olayı vardır.Aşık Reyhani bu durumu çok ön plana çıkartmak istememektedir. Bununla birlikte tahir hoca köyünde göreşken baba türbesi önünde bir ikindi vakti uyuduğunu ve bu uyku esnasında ise ak sakallı erenleri rüyada gördüğünü belirtmektedir. Bu olayı iç dünyasına tesir eden bir ilham verme ve iç çoşkunluğu başlatan bir gelişme olarak değerlendirmektedir.Bu yıllarda yaşamış olduğu bir gönül ilişkiside Aşık Reyhani üzerinde tesir bırakmaktadır. Buna mütâkip dertli mahlası ile şiirler terennüm etmeye başlar.Daha sonra bayburtlu hicrani, bardızlı rihani, posoflu müdami, kağızmanlı cemal hoca, ardanuçlu efkâri ve yusuf elili fuzuli gibi büyük ozanlar ile tanışır.Bu tanışmalar onu daha çok olgunlaştırır. Daha sonra pasinlerde ve erzurumda çeşitli kahvehanelerde aşıklık geleneğini sürdürür. Bu kahvehaneler genç reyhani'nin geleneğe ait eğitim ve etkilenme yerleri olmuştur. Bayburtlu hicrani ona Reyhani mahlasını koymuştur.Asıl isimi Yaşar Yılmaz'dır. Daha sonra Reyhani mahlası ile soy adınıda özdeşleştirir. 1953 yılında alvardan erzuruma göç eder.O sıralarda bir çocuk babası olarak askere gider daha sonra eşi rabia hanımdan 7 çocuğu olur.Aşık Reyhani'nin dönemin bütün aşıkları üzerinde tesirleri görülmektedir.Bunun ötesinde aşıklık geleneğinde var olan usta çırak ilişkisi hususunda da reyhani üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir. Günden güne aşıklık alanında büyük yol kat eden Aşık Reyhani nihayet yurdun büyük bir bölümünü gezer. Buralarda yapılan aşık programlarında üstün başarılar elde eder.Daha sonra yurt dışı yolu görünür.Bir çok yabancı ülkeyi gezen Aşık Reyhani orada da Türk işcilerinin yaşamlarına dair eserler kayda geçirir. 1972 yılında istanbul gazeteciler cemiyeti Aşık Reyhani'yi yılın ozanı seçer.1992'de ABD michigan üniversitesi Aşık Reyhani'ye Fahri Öğretmenlik ünvanı verir. Aşık Reyhani'nin başarıları saymakla bitmez. Zirâ aldığı ödüller ve madalyalar odasının dolabını süslemektedir. 1989 yılında ailece erzurumdan bursaya göç etmesi ise, taşradan kentlere yönelen büyük göçün, şiirlerine yansımasına vesile olur. Bu konuyu içeren erzurumdan göç şiiri hâlâ dillerden düşmemektedir. Öz canımdan çok sevdiğim erzurum Çaresiz dişimi sıktım gidirem Gafillerden darbe yedi gururum Kaderime boyun büktüm gidirem. diye devam eder. Aşık Reyhani'de dede korkuttan beri devam eden bir Türk hikayeciliğide vardır.Bu hikayelerden köroğlu,yaralı mahmut,emrah ile selvi, böyle bağlar ve aşık gürüni hikayeleri ise bizzat Reyhani tarafından hikayeciliğimize kazandırılmıştır. Çok sayıda plak,kaset ve cd'si bulunmaktadır.Beş adet tezi, beş adet kitabı ve bir hayat hikayesini anlatan senaryosu bulunmaktadır.Daha gün yüzüne çıkmamış yüzlerce eseri bulunmaktadır.Aşık Reyhani bursaya göçtükten sonra genç yaşta yitirdiği evladının ölümünden sonra bir hastalığa yakalanır. Hastalığı çok üzün sürdüğü için uzun zaman sanatını icra edemez.Aşık Reyhani'nin bu amansız hastalığı bir çok eser daha üretmesine engel olmuştur. Çünkü o yaşadığı aşıklık döneminde halkın tercümanı olarak onların çeşitli dertlerini eserlerinde dile getirmiştir.Aşık Reyhani sanatında akıcı bir üsluba sahiptir.Çok rahat irticalen değişler söyler.Aşık Reyhani'de çoşkun bir söyleyiş vardır. Söyledikleri veciz ve olgundur. Aynı zamanda teknik olarakta sağlamdır. Yani kafiye ve vezin düzgünlüğü Reyhani'nin şiirlerinin belirgin özelliğidir.Mükemmel bir sesi,düzeyli bir saz çalışı vardır.Aşık Reyhani bir ırmak gibi akarak geçmiştir her yöreden, her bölgeden ve her gittiği yere şiirler ve değişler bırakmıştır. Aşık Reyhani yıllarca halkının gözü,gönlü,kulağı ve dili olmuştur.O derdini söyleyemeyen ahraz dillerin avukatı olmuştur.Yaralı gönüllerin ilacı, hasretlerin postacısı, eserlerinde derdini anlatamayan halkının gazetecisi görevini üstlenmiştir. Reyhani her yönüyle bence çok büyük bir siyaset adamıdır aynı zamanda. Vatanını, milletini, bayrağını ve birliğini seven içinde halkı birleştirici eserler üretmiştir.Aşık Reyhani'yi anlatmaya bence sayfalar yetmez onun yaşamı,kişiliği ve eserleri hakkında çok araştırma ve inceleme yazıları bulunmaktadır. 10 Aralık 2006 yılında bursa'da vefat etmiştir.Cenazesi, Yıldırım'a bağlı Cumalıkızık Mezarlığına defnedilmiştir. Erzurum'da Şarkı sözleri Geldi geçti bir Reyhani Gören olmaz Erzurum'da Kara taştaki mercanı Kıran olmaz Erzurum'da Can emanet veren alır Ecel görünmezken gelir Mezarım gurbette kalır Soran olmaz Erzurum'da Erbab-ı mana çarkına Gör kemali aşk arkına Emrahlar geçer farkına Varan olmaz Erzurum'da Mezar olur beden beden Sesleri gelmiyor neden Mana derken on ikiden Vuran olmaz Erzurum'da Havada yumurtlar huma Kim der vebali boynuma Sazcı derler tabutuma Giren olmaz Erzurum'da Abide yaptılar kimi Reyhani dinle vasfımı Benim ise mezarımı Ören olmaz Erzurum'da