Hoşgeldiniz!

Carl Videoları İzle

Carl Sagan - Cosmos (1980 - Belgesel) 1. Bölüm 01:00:24
Carl Sagan - Cosmos (1980 - Belgesel) 1. Bölüm 15.338 izlenme - 2 yıl önce Cosmos: A Personal Voyage, ABD'li ünlü gökbilimci,astrobiyolog Prof. Dr. Carl Sagan'ın, Ann Druyan ve Steven Soter ile birlikte yazdığı, Carl Sagan'ın kendisi tarafından sunulan 13 bölümlük uzay ve evren üzerine 1980 yapımı güzel bir belgesel serisidir.Genel olarak, hayatın kökeni ve kainatın yapısı zevkli ve sade bir şekilde izleyicilere anlatılmaktadır.Bu belgesel serisinin kitabı da bulunmasıyla birlikte 60'dan fazla ülkede 500 milyona yakın kişi tarafından izlenmiş ve ABD'deki tv yapımları arasında en çok izlenen iki belgeselden biri olmuştur.Bu gönderdiğim video ise belgeselin 1.bölümüdür.İyi seyirler..
Determinizm vs Özgür İrade - Stephan Hawkins 07:03
Determinizm vs Özgür İrade - Stephan Hawkins 1.451 izlenme - 3 ay önce Aldıgımız kararları ve gerceklestirdigimiz eylemleri kendi irademiz ile mi belirleriz yoksa bir kokteyl gibi herşey daha önceden belirlenmişmidir ? Özgür irade ve determinizm ilişkisi yüzyıllardır gerek felsefe gerekse bilim dünyasinin kafasını kurcalayan bir konu olmuştur . Özellikle dönemin düşünürleri Arthur schopenheur , Hegel ve Kant ' ın bu kavramlar üzerine yazdığı bircok kitap bulunuyor . 1979 yılında ise Benjamin libet yaptigi deney ile devrim niteliginde bir işe imza atıyor . Libet , 1979 yılında libet deneyi olarak bilinen ve ününü dünyaya yayan yeni bir deneye basladi . Bir hastasını bir koltuga oturtup ondan büyük bir saate bakmasını istedi . Bu , normal bir saat degildi , yuvarlak bir levha üzerinde hızlı tempoda dönen yeşil bir noktaydi. sonra iki kablo aldı . kablolardan birinin ucunu hastanın bilegine , diger ucunu ise elektirikli bir ölcüm cihazına taktı . Diger kabloyu ise bir basliga takip kadinin kafasina giydirdi . Ucunu da baska bir ölcüm cihazina bagladi . Hastaya su görevi verdi : Saatin üstündeki yeşil noktaya bakın . Dilediginiz belli bir anda bileginizi hareket ettirmeye karar verin . Karar verdiginiz an yesil noktanin nerede oldugunu aklinizda tutun ! Hasta Libet ' in ona dediklerini yapti . Hastanin saate bakmasi ile verdigi karar anı arasında yarım saniye vardı ve yaklasık 0.2 saniye sonra bunu el hareketi izliyordu . Libet büyük heyecan icindeydi : Hasta, bu karari bilmeden yarım saniye önce harektet etmye karar vermisti ! Bir seyi isteme ya da yapmanin bilinc öncesi refleksi , bilincli hareketten daha hızlıydı . O halde beynin irade süreclerini , insanın bu iradeyi bilmeden önce baslatması mümkün mü ? Ve bu aynı zamanda insanın irade özgürlügüne dair felsefi düsüncenin de sonu anlamına gelmiyor mu ?
Kozmik Takvimin Son Anlarında Yolculuk 04:43
Kozmik Takvimin Son Anlarında Yolculuk 18.570 izlenme - 2 yıl önce "Cosmos: A Space-Time Odyssey" belgeselinin ilk bölümünde, Kozmik takvimde yolculuğa çıkıyoruz.
Epikür ve Hedonizm Paradoksu 05:27
Epikür ve Hedonizm Paradoksu 1.558 izlenme - 4 ay önce Teodise problemi ve Hedonizm ( hazcılık ) idealarının sahibi antik Yunan felsefesinin stoacı filozoflarindan Epikür'den mutluluk paradoksu üzerine satır başları ... Felsefesinin temeline insanı ne mutlu eder ? Mutluluga nasil ulaşabiliriz sorularını koymuştur ...
Evrene Olan Etkimiz Bir Hiç - Carl Sagan 03:22
Evrene Olan Etkimiz Bir Hiç - Carl Sagan 2.565 izlenme - 10 ay önce ABD'li Ünlü Astrofizikci üstad Carl Sagan'dan evren hakkında kısa bir farkindalik pasaji yaşayacağız. İzliyoruz.
Gta San Andreas İle Fark Var 04:21
Gta San Andreas İle Fark Var 31.399 izlenme - 8 yıl önce burada herşeyi kendim yaptım gta san andreasdan görüntüler ve cezadan adanalı dizisi İçin yapdığı fark Şarkısı...
GTA 5 - CJ'in Evi ve Grove Street 02:38
GTA 5 - CJ'in Evi ve Grove Street 6.178 izlenme - 2 yıl önce Her yeni Gta serisinde bi önceki karakterini unutmayan Rockstar Game bu oyunda da Carl Johnson'ı unutmamış. San Andreas'ta yanılmıyorsam 1982 yılında gördüğümüz Grove Street günümüzde çok değişmiş mesela Tempennynin son görevde aşağıya uçtuğu köprü kaldırılmış Ballalar caddeyi ele geçirmiş Cj'in evi neredeyse kaybolmuş. Ama izlerken güzel bir tebessümle izleyeceğinizden eminim. İyi seyirler efenim
Up! carl  ellie 04:01
Up! carl ellie 10.669 izlenme - 5 yıl önce UP! Carl
En Şaşırtıcı Gerçek -  Cosmos  ( Neil deGrasse Tyson ) 03:33
En Şaşırtıcı Gerçek - Cosmos ( Neil deGrasse Tyson ) 2.819 izlenme - 1 yıl önce Cosmos sunumuyla gönüllere taht kuran ünlü amerikali astrofizikci Neil deGrasse Tyson'dan Cosmos üzerinde yasayan organizmalara rasyonel bir bakış .. Eğer ki bize bazı şeylerin doğru olduğunu iddia edenlere otorite sahiplerinden şüphe duymamızı sağlayan şüpheci sorular sorma becerisinde değilsek, bu durumda önümüze gelen ilk şarlatan politikacı veya dindara kanmaya açık oluruz. iyi seyirler
Neden İnsanlar Farklıdır? 01:05:47
Neden İnsanlar Farklıdır? 2.643 izlenme - 1 yıl önce ABD'nin en prestijli üniversiteleri arasinda gösterilen Yale universitesinden insan davranislari üzerine psikolojik bir sunum.. İnsanlar neden birbirlerinden farklıdır? Bu soru, yeni kuramlar ve psikolojideki kişilik ve zeka özellikleri üzerine araştırmalar ışığında yanıtlanmaktadır. Bu derste, zeka ve kişiliğin nasıl değerlendirildiği, bireyler ve gruplar arasında bu iki özelliğin nasıl farklılaştığı ve bu özelliklerin genler, ebeveynler ve çevre tarafından etkilenip etkilenmediği konuları işlenmektedir.İyi seyirler
Lewis Hamilton'un Kaplanı Korkutması 00:14
Lewis Hamilton'un Kaplanı Korkutması 1.557 izlenme - 8 ay önce Formula 1 yarışlarında yarışan ilk siyahi pilot olan Lewis Carl Hamilton arkasından sinsice yaklaştığı kaplanın aklını alıyorç
Sexuality Üzerine Psikanaliz yaklaşım -  Sigmund Freud 09:51
Sexuality Üzerine Psikanaliz yaklaşım - Sigmund Freud 830 izlenme - 4 ay önce Zor anlasilir bir insandı , kokain bagımlılıgı yaptıgı araştırmalarda onun en iyi arkadaşıydı . Eleştirilere katlanamayan kimligi onu daha cok kendi dünyasına hapsetmişti. Psikanaliz'in ilk adımlarını atarak tüm zamanların en önemli düşün adamları arasına adını coktan yazdıracaktı . Evet Sigmund Freud ' dan bahsediyoruz ... Psikoseksüel gelişim teorisi ile dünya'ya gelen çocugun yaşam boyunca geçirecegi evreleri nakış gibi dokuyan, Psikanaliz , Kastrasyon sendromu , Tanatos ve Oidepius kompleksi gibi araştırmaları ile psikoloji'ye damgasini vuran Sigmund Freud ' dan akıllı primatların çocukluktan itibaren cinsel yaşamlarına derin bir bakış ... Freud'a göre soru: ''Kişi nasıl sapığa dönüşür?'' değildir. Soru, ona göre: ''Kişi nasıl cinsel açıdan normal olur?''dur.
Rocky (1976) Kamera Arkası Görüntüleri 03:26
Rocky (1976) Kamera Arkası Görüntüleri 1.511 izlenme - 6 ay önce Bu filmi izlerken kim gaza gelmedi ki? Sinema severlerin mutlak izlediği dram ve spor içerikli yönetmenliğini John G. Avildsen üstlendiği, senaryosunu ve başrolünü Sylvester Stallone'nin rol aldığı 1976 yapımı filmden muhteşem bir sahne. Sylvester Stallone (Rocky) ve Carl Weathers (Apollo Creed) ringteki boks sahnesinin kamera arkası görüntüleriyle sizleri baş başa bırakıyorum.
RÆVE - Tonight (ft. Carl Catron) 04:28
RÆVE - Tonight (ft. Carl Catron) 3.914 izlenme - 2 yıl önce RÆVE - Tonight (ft. Carl Catron) (Audio) 2015 Şarkı Sözleri (lyrics): Tüm müzik videoları yüksek ses ve görüntü kalitesinde izlesene.com'da! RÆVE - Tonight (ft. Carl Catron) RÆVE - Tonight (ft. Carl Catron & Stephey Salmon) RÆVE - Tonight (ft. Carl Catron & Stephey Salmon) RÆVE - Tonight (ft. Carl Catron & Stephey Salmon) RÆVE - Tonight (ft. Carl Catron & Stephey Salmon)
Carmina Burana - O Fortuna - Carl Orff - Andre Rieu 05:12
Carmina Burana - O Fortuna - Carl Orff - Andre Rieu 9.249 izlenme - 4 yıl önce Carmina Burana - O Fortuna - Carl Orff - Andre Rieu
Türk Yapımı The Walking Dead Parodisi 04:03
Türk Yapımı The Walking Dead Parodisi 2.377 izlenme - 1 yıl önce Hiç beklemediğiniz bir anda her yerden fırlayabilirler. Dışarı çıkıp huzur içinde dolaşabileceğinizi sanıyorsanız, yanılıyorsunuz...
Carl & Ellie 03:48
Carl & Ellie 5.217 izlenme - 7 yıl önce carl & ellie
Din ve Ahlak İlişkisi  12:00
Din ve Ahlak İlişkisi 3.266 izlenme - 2 yıl önce Prof.Dr.Örsan K. Öymen ile Din ve Ahlak üzerine farkindalik yaratacak bir soyleşi... Ahlak din tarafından çalınmış bir olgudur! Sonuna kadar mutlaka izleyin.
Carl Sagan'ın İnsanlığa Seslenişi 04:26
Carl Sagan'ın İnsanlığa Seslenişi 1.789 izlenme - 1 yıl önce Carl Sagan, bizim gibi sıradan insanların can kulağıyla dinleyeceği ama dünyayı yönetenlerin görmezden geleceği konular hakkında öğütler veriyor. Kısaca konusu,kendi ellerimizle ürettiğimiz insanlığa hizmet eden teknoloji ve uzay araçları ile ,dünyayı yok edebilecek olan nükleer silahların aynı teknolojiye sahip olması. Seçim insanoğlunda, iyiye kullanıp cosmos'un sırlarına mı erişeceğiz? Yada kötüye kullanmaya devam mı edeceğiz?
Contact - Akıl Dolu Açılış Sahnesi (1997) 03:07
Contact - Akıl Dolu Açılış Sahnesi (1997) 2.300 izlenme - 2 yıl önce Contact filminin, insanı düşüncelere sevk eden, evrenimizin büyüklüğünü ve görkemini kavramamızı sağlayan akıl dolu açılış sahnesi. Filmi izlemeyenler için pek bir şey ifade etmese de yine de görsellik olarak takdire şayan. Ancak ipucu vermek gerekirse seslere odaklanırsanız neye ait olduğunu göreceksiniz. Tanıdık kişilerin şarkıları ve seslerini içeriyor. İnsanı bir tarih yolculuğuna çıkarıyor. Tabi filmi izleyip ufkunuzu daha da genişletmenizi şiddetle tavsiye ederim.
Ders: Onur Erol Yönetiminde Orff Eğitimi - Doğa Koleji (Carl Orff) 02:40
Ders: Onur Erol Yönetiminde Orff Eğitimi - Doğa Koleji (Carl Orff) 3.283 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter AYkut Öğretmen (DOĞA KOLEJİ ÖĞRETMENLERİ ORFF EĞİTİMİ) Orff-Schulwerk genel olarak, okul öncesi ve ilköğretim alanında işlevselleşmiş; besteci Carl Orff ve dansçı Gunild Keetman tarafından geliştirilmiş; müzik, hareket ve konuşma/söz unsurlarını bütünleştiren bir müzik eğitimi yaklaşımıdır… Bu yaklaşım, 1948 yılında başlayan bir dizi radyo yayını ile adını duyurmuş, giderek yaygınlaşarak iki temel gelişmeyle geniş bir eğitimci kitlesi tarafından kabul görmüştür… Orff Yaklaşımı Nedir? Yrd. Doç.Dr. Atilla Coşkun Toksoy Orff-Schulwerk (Türkçe okunuşu: Orf-Şulverk) terimi Türkçeye ilk kez Zuckmayer tarafından; “Öğretici Eser” (Uçan 2003, sy. 21) olarak çevrilmiştir. Daha sonraları; “Okul Çalışmaları”, “Okul Çalışmalığı”, “Orff Okul Öğretisi”, “Orff Metodu”, “Orff Yaklaşımı” gibi isimlerle anılmıştır. Kullanılan bütün bu adlandırmalar; taşıdıkları bakış açısı, içerik ve açıklamaları ile Orff-Schulwerk kavramını değişik yönleri ile tarif edebilmektedir. Etimolojik olarak bakıldığında terim; Almanca Schule ve Werk kelimelerinin birleşiminden ortaya çıkmıştır. Schule, Türkçe “okul” anlamına gelmektedir. Werk kelimesinin ise birkaç değişik anlamı vardır. Sözlüklerde “yapıt”, “eser”, “iş”, “uğraş” gibi birden fazla karşılığı bulunmaktadır. Bu noktada karşılaşılan sorun ile ilgili Koçak; “Schulwerk”in sözcük anlamını karşılayacak çevirinin olanaksızlığı sadece Türkçede değil, başka dillerde olduğu gibi İngilizcede de söz konusu olduğunu vurgularken, Orff-Schulwerk’in dünyanın her yerinde, her dilde Almanca orijinal tanım, bir uzmanlık terimi olarak kullanıldığını belirtmektedir. (Koçak, 2005) Orff-Schulwerk günümüzde Carl Orff ve Gunild Keetman’a uzanan bir müzik ve hareket eğitimi yöntemine / yaklaşıma verilen addır. Bu yaklaşım Dorothee Günther, Carl Orff, Gunild Keetman, Wilhelm Keller ve Hermann Regner’in basılmış kitaplarından, bütünleyici kuramsal makale ve görüşlerinden, ayrıca yaşanan ve geliştirilen uygulama deneyimlerinden oluşmaktadır. (Kugler, 2003: 70) Ülkemizde Orff-Schulwerk genel olarak, okul öncesi ve ilköğretim müzik eğitimi uygulamalarında yer bulduğundan; konu, amaç ve içerik açısından Carl Orff’un müzik eğitimi felsefesi çerçevesinde düzenlenen müzik eğitim ve öğretimini ifade eder biçimde “Orff Yaklaşımı” olarak kabul edilip, yaygınlık kazanmaya başlamıştır. Yukarıdaki fikirler ışığında genel anlamıyla Orff-Schulwerk; besteci Carl Orff ve dansçı Gunild Keetman tarafından geliştirilmiş, müzik, hareket ve konuşma/söz unsurlarını bütünleştiren bir müzik eğitimi yaklaşımıdır. Bu yaklaşım,1948 yılında başlayan bir dizi radyo yayını ile adını duyurmuş, giderek yaygınlaşarak iki temel gelişmeyle geniş bir eğitimci kitlesi tarafından kabul görmüştür. Bu iki gelişme:“Beş ciltlik Orff-Schulwerk’in (Music für Kinder – Çocuklar İçin Müzik) yayınlanması, Stüdyo 49 çalgı fabrikasında ksilofon ve glockenspiellerin üretimidir.” (Dawson , 1996: Ek 3.1.) Orff Yaklaşımı’nın daha geniş bir tanımlamasını yapmadan önce, temel görüşlerini sıralamakta fayda vardır: • “Dans ve müzik insanın bedensel, ruhsal ve zihinsel gücünün elementer biçimde dışa vurumudur. • Dil, dans ve müzik çocuğun birbirinden ayırmadığı hareket alanıdır. • Başlangıçtan beri şarkıya çalgı eşlik eder. • Kulaktan kulağa geçen veya nota yazımı yapılan müziği veya geleneksel dans formlarını uygularken yaratıcılık katılır. • Her insan kendini (duygularını) müzik ve hareketle ifade etme potansiyeline sahiptir.” (Koçak, 2005) Yukarıda sayılan temel görüşler ışığında, Orff Yaklaşımı “Müzik ve Hareket Eğitimi” olarak da tanımlanmaktadır. Bu görüşlere yakından bakış bizi, yaklaşımın belkemiği sayacağımız “elementer müzik yapma” kavramına götürür. Elementer müzik yapma ise bu anlayışın ülkemizde tanınıp, gelişmesinde büyük katkısı olan Lisolette Sey’in de belirttiği gibi; “her insanda zaten var olan ritim oluşturma, ritme uyma, ritme ve müziğe bedenle ayak uydurma eğilimlerinin harekete geçirilmesine dayanmaktadır” (Arı 2000: 92) Orff Yaklaşımı çerçevesindeki “Müzik ve Hareket Eğitimi”, insanın çok yönlü algısına uygun olarak, öğrenme sürecinde mümkün olduğunca fazla duyuya hitap eder. Bu amaçla kullandığı en temel araçlar; görsel, işitsel, dokunsal duyular, bedenin duruşu ve dengenin fark ettirilmesidir. Amaç ise birlikte üretmek, uyumun sağlanması, bireysel yaratıcılık ve estetik anlayışın geliştirilmesidir. Bu noktadan hareketle Orff Yaklaşımı ile yapılan çalışmanın amacı; bireysel yaratıcılık yolu ile estetik anlayışın ve sosyalleşmenin geliştirilmesi olarak özetlenebilir. Orff Yaklaşımı anlayışında Elementer Müzik Yapmak için, bireyin özel yeteneğe sahip olması beklenmez. Önemli olan bireyin içinde var olan müziği ve müzik yapma duygusunu, en temel ve saf haliyle dışa vurabilmesidir. Bunu yapabilmek için gerekli olan ilk şey; bireyin kendi potansiyelinin farkına varabilmesidir. Bütün yapılan çalışmalarda bu yönde, hem bireyin potansiyelini ortaya çıkaracak ve geliştirecek, hem de bu yolla gruba katkı yapmasını sağlayacak biçimde planlanır. Bu anlayışla müzik yapma kendi içinde taşıdığı estetik amaçlar kadar, genel eğitimin ve “insanın kendini gerçekleştirme” yolundaki ilerleyişinin önemli bir aracı haline gelir. Bütün bu açıklamalar, yaklaşımın altında yatan felsefe ile çok yakından ilgilidir ve bu bakış açısıyla değerlendirildiğinde çok daha çarpıcı değerlendirmeler yapmak mümkündür. Orff Yaklaşımı müzik öğretimi hedefleri yönünden ele alındığında temel amacın; “ şarkı söyleyen, dans eden, çalgı çalabilen aynı zamanda müziği okuyup yazabilen çocuklar” olduğu söylenebilir. Ancak asıl olarak Orff Yaklaşımı ve süreci, birincil olarak bireyin yaratıcılığının ortaya çıkarılmasını hedefler. Bu amaçla da müzik yapma öğeleri ile (çalma, söyleme, dinleme) dans-hareket yetilerinin geliştirilmesini kendini ifade edebilmenin baş koşulu olarak görür. Müzik çalışmasının amacı; ifadeyi sağlayacak eylemin (doğaçlama) ön hazırlığının yapılmasıdır. Orff Yaklaşımı’nın asıl amacı; çocukları, kendi müziğini oluşturabilecek, doğaçlayabilecek ve bu yolla kendini ifade etme imkânı bulabilecek seviyeye ulaştırmaktır. Orff-Yaklaşımı’nın bugünkü uygulama ve içeriğini yansıtacak bir tanımlama şu şekilde yapılabilir: “Elementer ve Hareket Eğitimi / Orff-Schulwerk Kapsamında Müzik ve Dans Pedagojisi” müziğe bir giriş yolu arayan çocukların, gençlerin ve yetişkinlerin müzik ve dansla ilgili çeşitli temel deneyimler edinmelerini sağlamayı hedefler. “Elementer müzik ve hareket eğitimi” insanı bütün antropolojik boyutlarıyla ele alır ve tüm duyuları ile öğrenmesini sağlar. Ses çalışmasından, hareket ve danstan, çalgı çalmaktan, bilinçli müzik dinlemekten, çizmekten, nota yazmaktan ve zihinsel kavrayıştan yola çıkılarak bütünlük içinde öğrenmenin olanakları araştırılır, müzik, dil ve hareket birliğini yaşamanın yolu açılır, müzik ve dansta sürekli farklılaşan ifade biçimleri kullanılır” (Jungmair, 2003: 50) “İlköğretim de Müzik Eğitimi” adlı eserde yaklaşımın aşamaları şu şekilde verilmiştir: Ritimleme; . Ritimli konuşma kalıpları oluşturma, . Oluşturulan ritimli konuşma kalıplarını söyleme, . Ritimli konuşma kalıplarını sabit perdelere (seslere) aktarma, . Sabit perdelere aktarılı ritimli konuşma kalıplarını düzenli vuruşla söyleme, . Sabit perdelere aktarılı ritimli konuşma kalıplarını söylerken düzenli vuruş yapma, . Ritimli konuşma kalıplarını önce çizgisel, sonra geleneksel notalama, . Ritimsel taklit etme-öykünme ve oluşturma (motifleştirme), . Soru ve Cevap’ yoluyla ritimsel motifler oluşturma-geliştirme, .Oluşturulan ritimsel motiflerden bir ritimsel cümle oluşturma (oluşturulan motifleri cümleleştirme), . Ritimsel cümlelerden bir ritmik parça ( örneğin bir rondo) oluşturma (Ritimsel rondo biçimi: A B A C A D A kuruluşunda). Ezgileme; .Ezgilemeye sol-mi ile başlama, ezgilemede sol-mi’yi başlangıç noktası olarak alma/kullanma, (Avrupa‘da sol-mi, çocukların ‘ilk doğal ses aralığı’ olarak kabul edilir.) . Ezgilemede sol-mi’ye re-do’yu ekleme, . Bir pedal sesi eşlik olarak kullanma, ezgiyi bir pedal sesle eşlikleme, . Pedal sesi taklit etme ve pedal ses taklidinden motif oluşturma ve geliştirme, Oluşturulan motiflerden bir ezgisel cümle oluşturma (oluşturulan / geliştirilen motifleri cümleleştirme), . Ezgisel cümlelerden bir parça/eser (rondo) oluşturma (Ezgisel rondo biçimi: A B A C A D A) Dizileme/Dizgeleme .Sol-mi küçük üçlüsü iki perdeli çekirdek ses öbeğidir, ikiperdeli çekirdek ses öbeğinden beş perdeli dizi ye gelinir, beş perdeli diziden yedi/sekiz perdeli dizi ye varılır.” (Uçan ve diğ., 2001:98–99) 1950–1954 yıllarında yayımlanan Orff-Schulwerk Musik für Kinder isimli beş kitaptan oluşan eser, Orff Yaklaşımı ile ilgili temel kaynak durumundadır. Bu kitapların büyük bölümünü söz ve şarkı ağırlıklı kompozisyon modelleri oluşturmaktadır. Ancak Musik für Kinder’i yayınlandığı biçimiyle ders kitabı olarak kullanmak olanağı yoktur. Bu yüzden Orff-Schulwerk’le ilgilenenler çoğunlukla bir yöntem sorusu ile karşı karşıya kalmaktadır. Bu noktada yöntem bilgisi ilgili ilk saptamaları Wilhelm Keller, “Einführung in Music für Kinder” (Çocuklar İçin Müziğe Giriş) adlı eserinde yapmıştır. Yaklaşımın, yöntem bilgisi ile ilgili başlıca kuralları ise Orff, Musik für Kinder üzerine yazdığı makalelerinde belirtmiştir. Buna göre; müziğin ritmi hareketin ritminden çıkmalıdır. Konuşmak, seslenmek, şarkı söylemek mırıldanmak, ses heceleri söylemek gibi vokal etkinliklerden ezgiler geliştirilir ve ancak bundan sonra çalgılara (çubuklar, blok flüt) geçilir. Beden perküsyonundan (beden vurmalı) çalgı müziğine geçilir. Müzik yapmak nota yazmaktan önce gelir.” (Kugler 2003:74) “Orff-Schulwerk konusundaki bu yaklaşımın en önemli özellikleri toplam eğitim içeriğinin müzik ve hareket eğitimi olarak yapılandırılması, yapı taşları prensibiyle oluşturulan çalışmada dil, ritim ve ezginin birbiriyle sıkı ilişkisi formüller ve biçimden oluşan bir repertuarın kişinin kendi doğaçlamasına temel oluşturmasıdır” şeklindeki açık bir yaklaşım ise Gunild Keetman tarafından Elementaria adlı eserde ortaya konmuştur. (Kugler 2003: 74) Bununla beraber Orff Yaklaşımı bir kalıplaşmış bir metot değildir. Brigette Warner’e göre; Orff ve Keetman, hiçbir zaman detaylı ders planları içeren bir ders kitabı yazma niyetinde olmamışlardır. Böyle bir yaklaşım, çocuğun doğal yaratıcılığı kadar öğretmenin de yaratıcılığına dayanan Orff felsefesini inkâr etmek anlamına gelirdi. Bunun yerine, müzikal kavramların ardışık biçimde gelişmesine hizmet edecek konuşma (dil), ritim, melodi ve armoni egzersizleri geliştirdiler. Bu egzersizler, doğaçlamaya doğru hareket noktası oluşturarak, bu yolda motivasyon sağlamaktadırlar (Mark, 1996: 135) Bergethon ve Boardman’a göre ise; Orff’un öğretim planının özü, çocuklara kendi müziklerini yaratmada kullanabilecekleri ritmik, melodik ve armonik örneklerden oluşan bir dağarcığı oluşturmalarında yardımcı olmaktır. Bu; konuşma, hareket etme, şarkı söyleme ve çalmadan oluşan performans aktivitelerinin ardıllık gösteren bir gelişme çizgisine oturtulması ile sağlanır. (Mark, 1996: 136) Orff yaklaşımı ile yapılan müzik eğitimi sürecini; taklit, araştırma ve keşif, doğaçlama ve yaratıcılık aşamalarına ayırmak mümkündür. Amerika Birleşik Devletleri’nde ise yaklaşım dört basamağa genişletilerek adapte edilmiştir: “Taklit, araştırma ve keşif, müzikal okuma-yazma, doğaçlama ve yaratıcılık” (Campbell, Scott ve Kassner 1995: 54) Bu aşamalardan oluşan Orff süreci; yaklaşımın A.B.D.’deki en yetkin isimlerinden olan Avon Gillispie tarafında şu başlıklarla açıklanmıştır: Orff Süreci: Süreç kelimesi, Orff-Schulwerk’te çok önemlidir. Orff sürecinin anahtarları; araştırma ve tecrübedir. Müziğin elementleri ilk önce en kolay, genelde kaba şekilleriyle araştırılır. Sonunda, edinilen tecrübeler sayesinde, bu elementler temizlenir, araştırmaların ve deneyimlerin daha karmaşık seviyelerine ulaşılır. Hareketin Araştırılması Çocuklar, hareketin (hafif-ağır, aşağı-yukarı, içeri-dışarı, düzgün-karmaşık) değerini araştırmak için cesaretlendirilir. Vücut durumu ve hareketleri tartışmasız ve öğretmenin verdiği açıklamalar olmaksızın araştırılır ve tecrübe edilir. Aşağıdakilerden başlamak üzere araştırmanın döngüsü şöyledir, • Hareketin dış motivasyonu (doğal olarak yapılan hareketler; yürümek, koşmak gibi) • Hareketin iç motivasyonu (kalp atışını hissetmek, nabzın farkına varmak gibi) • Daha yüksek seviyede, hareketin dış motivasyonuna dönmek. İçsel motivasyon, dışsal anlatımın parçası haline gelir. Hareket, tüm Orff süreci için temeldir ve diğer tüm öğrenimin dayandığı temeldir. Sesin Araştırılması Sesin araştırılması, çevresel sesler ve organizasyonsuz seslerle başlar; havlayan bir köpek, çarpan bir kapı, üstümüzde uçan bir uçak, düşen bir cisim buna örnektir. Daha sonra düzenlenmiş seslere geçilir; davul sesinin aşamaları, sopaların birbirine vurulması vb. Çocuklar ses özellikleriyle oynar ve denerler; güçlü sesler, zayıf sesler, ağaç sesleri, metal sesleri, sıvı ve katı sesleri gibi. İlk çalgılar, standart olmayan, ihtiyaç duyulmayan, fakat çocuklar tarafından bulunan ya da keşfedilen doğal çalgılardır; şişe şıngırtısı, içi boş dallar, kurumuş tomurcuklar gibi. Bu ham çalgılarla üretilen sesler, belli bir sürede, başlangıç ve bitişi olan basit parçaları-formları yaratmada kullanılırlar. Ses kaynakları aynı, seslerden oluşan aileler içinde gruplanmakta ve tümü, performans için değil, araştırmanın gelecek bölümünün büyümesi ve gelişmesi için parçalara ayrılmaktadır. Konuşma da, açıklanması, gereken bir ses kaynağı olarak görülür. Çocuklar, ağızdan çıkan seslen kullanmanın birçok yolu olduğunu keşfeder ve bu sesler daha sonra, konuşma ve şarkı söylemeyi destekleyecek sözcükler haline gelir. Çocuklar konuşma sesleriyle oynarlar. Anlamsız kelimeler ve sesler, çocuklar kadar yetişkinlere de zevk verir. Kullanımları da tam bir müzik tecrübesine doğru bir aşama olmaktadır. Formun Açıklanması Formun açıklanması, hareket ve sesin açıklanmasıyla birlikte ortaya çıkar. Hareketler örüntülere, örüntüler de danslara organize edilir. Sesler, benzer ve farklı bölümlü, girişi ve kadansı olan kompozisyonlara dönüşür. Hareketin biçimleri ve ses diyagramla gösterilir. Bu, notalamanın kaba fakat etkili başlangıcıdır. Sonuçlar, genelde Taş Devri’nin resimlerini, andırır ve bu, basitçe Orff un öğrenme sürecine ilişkin elementer görüşü yansıtır. Yaratıcılığa Model Olan Taklit Orff Schulwerk’te taklit, yaratıcılık için bir model oluşturmada kullanılmıştır. Taklit en eski öğretim biçimidir. Schulwerk’te öğretmen “usta” ve temel rol modeldir. Öğretmenin rolü, çocuklar bağımsız hareket etme yolunda gelişme gösterdikçe giderek azalır. Çocuklar bu süreç boyunca kendi sorunlarını çözebilme, kendi sorularına cevap verme yeteneğini sergilerler. Bu şablon; Gözlem Taklit Deneme Yaratma şeklinde, verilen her yeni kavramda devam eder. Bireyden Topluluğa Çocukların kendileri için hareketin, sesin ve biçimin özelliklerini kendi başlarına araştırıp keşfetseler de, her birey aynı zamanda bir bütün olarak gruba katkıda bulunur ve bireylerin topluluğu bütünü oluşturur. Bu topluluk ya da bütün için çalışmak, Orff Schulwerk’in en önemli amacıdır. Birey, bu grubun bir parçasıysa, en önemli olan bu birlikteliktir. Bu takım bilinci; Schulwerk’in her aşamasında gerçekleşmesi beklenen bir durumdur. “Topluluğun olmadığı yerde müzik yapılamaz.” Toplulukta müzik yapmak ayrıcalıklı bir zevktir. Müziksel Okuma ve Yazma Becerisi Schulwerk’te her aşamadaki gelişme, temel amacı tamamıyla müzik tecrübesi olan bütünün bir parçasını içermektedir. Çocuklar, konuştuktan belli bir süre sonra kelimeleri okurlarken, Orff Schulwerk’teki çocuklar, müzik sesleriyle pek çok tecrübeden sonra müzik okumaya yaklaşırlar. Müzik okumak ve yazmak, Orff pratiğinde sistemleşmemiştir, yani, belli başlı yazın becerilerinin ne zaman, nerede ve nasıl verilmesi gerektiği, kesin olarak belirlenmemiştir. Standart notaların okunması genellikle blok flütün tanıştırılmasıyla başlar ve diğer müzikal tecrübelerden sonra gelir. Müzik okumanın sistemleşmesi görevi, her öğretmenin kendi inisiyatifine bırakılmıştır. Sürecin en önemli amacı, müzikle şarkı söyleyen, dans eden, çalabilen, aynı zamanda müziği okuyup yazabilen çocuklardır. Ses ve Beden Orff pratiğinde en önemli çalgı bedendir ve ikincisi sestir, çünkü bedenin içinde yer almaktadır. Bedenin her kısmı, hem ana vuruşu
Dünya'nın Yuvarlak Olduğunu Kim Keşfetti? - Carl Sagan 05:40
Dünya'nın Yuvarlak Olduğunu Kim Keşfetti? - Carl Sagan 1.680 izlenme - 1 yıl önce Prof. Dr. Carl Sagan'ın (1934–1996) 1980 tarihli Cosmos belgeselinde Dünya'nın yuvarlak olduğunun keşfine ilişkin bilgiler verdiği bir kesit.
Carl Sagan - Cosmos (1980 - Belgesel) 2. Bölüm 01:00:11
Carl Sagan - Cosmos (1980 - Belgesel) 2. Bölüm 2.692 izlenme - 2 yıl önce Cosmos: A Personal Voyage, ABD'li ünlü gökbilimci,astrobiyolog Prof. Dr. Carl Sagan'ın, Ann Druyan ve Steven Soter ile birlikte yazdığı, Carl Sagan'ın kendisi tarafından sunulan 13 bölümlük uzay ve evren üzerine 1980 yapımı güzel bir belgesel serisidir.Genel olarak, hayatın kökeni ve kainatın yapısı zevkli ve sade bir şekilde izleyicilere anlatılmaktadır.Bu belgesel serisinin kitabı da bulunmasıyla birlikte 60'dan fazla ülkede 500 milyona yakın kişi tarafından izlenmiş ve ABD'deki tv yapımları arasında en çok izlenen iki belgeselden biri olmuştur. Daha önce gönderdiğim Cosmos belgeselinin Kozmik Arayışta Tek Ses adındaki 2. bölümüdür.İyi seyirler.
Trabzonspor'lu Medjani'nin Mali'ye Attığı Gol 00:59
Trabzonspor'lu Medjani'nin Mali'ye Attığı Gol 4.137 izlenme - 3 yıl önce Cezayir Milli Takımı Trabzonspor'lu Medjani'nin Golüyle Mali'yi 1-0 Mağlup Etti.
The Walking Dead 7. Sezon 7. Bölüm: Carl & Negan (Tanıtım) 00:34
The Walking Dead 7. Sezon 7. Bölüm: Carl & Negan (Tanıtım) 631 izlenme - 5 ay önce The Walking Dead 7. Sezon 7. Bölüm: Carl & Negan (Tanıtım) The Walking Dead 7x07: Carl & Negan (PROMO) The WalkinG Dead 7. Sezon 7. Bölüm Fragmanı Yayınlandı.The Walking Dead yeni bölümü ile 5 Aralık Pazartesi günü ekranlarda TWD Season 7 Episode 7 Promo S07E07 Preview The Walking Dead 7x08 Promo will be uploaded next week!
Peter Doherty 3 Nisan 2014 @garajistanbul 00:18
Peter Doherty 3 Nisan 2014 @garajistanbul 3.380 izlenme - 3 yıl önce İngiltere’nin dünyaya kazandırdığı en önemli rock yıldızlarından olan Peter Doherty 3 Nisan tarihinde garajistanbul sahnesinde! Müzik kariyerine 1990’lı yıllarda arkadaşı Carl Barat ile The Libertines’i kurarak başlayan Doherty çok kısa sürede dünyaya adından söz ettirerek büyük başarılara imza attı. Daha sonra The Libertines’den ayrılarak yine müzik dünyasının büyük beğenisini toplayan Babyshambles’i kurdu. Hala Babyshambles ile kariyerine devam eden Peter Doherty kimi zaman solo konserlerini de sürdürüyor. Dünyanın en büyük rock festivallerinde gerçekleştirdiği çok özel canlı performanslarıyla büyük beğeni toplayan Peter Doherty kariyerinde ilk kez İstanbul’da sahne alacak. Sınırlı sayıdaki biletler Biletix’te. Bu önemli konseri kaçırmayın!
GTA: San Andreas - Introduction (Türkçe Altyazılı) 21:17
GTA: San Andreas - Introduction (Türkçe Altyazılı) 2.040 izlenme - 2 yıl önce Grand Theft Auto serisinin efsane oyunu GTA San Andreas'ın özel sürümünde bulunan, bize hikayenin nasıl başladığını, neler olup bittiğini, olayların arka planını anlatan güzel bir video.İyi seyirler.
Carl Sagan - Cosmos (1980 - Belgesel) 3. Bölüm 58:22
Carl Sagan - Cosmos (1980 - Belgesel) 3. Bölüm 1.324 izlenme - 2 yıl önce Cosmos: A Personal Voyage, ABD'li ünlü gökbilimci,astrobiyolog Prof. Dr. Carl Sagan'ın, Ann Druyan ve Steven Soter ile birlikte yazdığı, Carl Sagan'ın kendisi tarafından sunulan 13 bölümlük uzay ve evren üzerine 1980 yapımı güzel bir belgesel serisidir.Genel olarak, hayatın kökeni ve kainatın yapısı zevkli ve sade bir şekilde izleyicilere anlatılmaktadır.Bu belgesel serisinin kitabı da bulunmasıyla birlikte 60'dan fazla ülkede 500 milyona yakın kişi tarafından izlenmiş ve ABD'deki tv yapımları arasında en çok izlenen iki belgeselden biri olmuştur. Cosmos belgeselinin Dünyaların Uyumu adlı 3. bölümüdür.İyi seyirler.
Yaşam Nasıl Başladı? Miller - Urey Deneyi - Carl Sagan 12:02
Yaşam Nasıl Başladı? Miller - Urey Deneyi - Carl Sagan 1.552 izlenme - 1 yıl önce Carl Sagan; ABD'li gökbilimci, astrobiyolog. Bilimin popülerleşmesi için yaptığı çalışmalarla tanınır. Astrobiyolojinin öncülerindendir ve Dünya Dışı Akıllı Varlık Araştırması'nın (SETI) ilerlemesinde büyük katkıları olmuştur. Popüler bilim kitaplarıyla ve yazımında yer alıp sunduğu ödüllü televizyon dizisi Cosmos (Kozmos) ile dünya çapında tanınmıştır.Çalışmalarında her zaman bilimsel yöntemi savunmuştur.Bu videoda yaşamın nasıl başladığını anlatmaktadır.
Up-Carl And Ellie 09:51
Up-Carl And Ellie 6.911 izlenme - 7 yıl önce