Hoşgeldiniz!

drums

Müzik Dersi :  Drums Darbuka Ritim Çalışması 05:42
Müzik Dersi : Drums Darbuka Ritim Çalışması 14.393 izlenme - 4 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen ders Darbuka Üçleme Tekniği Ritim Drums Kesme Tokat Ritim Kalıpları çiftetelli Sebare Arap Vals 3/4 Lük 4/4 Lük Oryantal İki Dörtlük 2/4 Lük 9/8 Lik Dokuz Sekizlik Roman Halay Bolero Balat Vahde Vahte 6/8 Lik Kafkas ritim Ve Ölçü (usül) müziği Var Eden Üç Temel Öge; Ritim, Melodi Ve armoniydi. Ritim Kalıpları (ölçüleri) Batı Ve Türk Müziğinde Değişiklik Göstermektedir. Türk müziğinde Yetmiş İki Adet Usul Vardır. Batı Müziğinde İse Buna Nazaran Azdır. Ölçüler Aynı zamanda Karmaşıktır. Ör:7/16, 13/8 Gibi bu Faaliyette Ritimin, Ölçünün Ve Vuruş Şekillerinin Nasıl Olduğunu Öğreneceksiniz. basit Ölçü Ve Vuruşları Yapabileceksiniz. Batı Ve Türk Müziğinde Kullanılan Vuruş Şekilleri Ve ölçüler Hakkında Bilgi Edineceksiniz. Bu Bilgi Dahilinde Dinlediğiniz Müziklerde Ritmik şekillerin Ne Olduğu Hakında Sezgisel Bilgi Ve Basit Ölçülerin El Hareketlerini (vuruş) yapabilme Becerisi Kazanacaksınız. 3.1. Ritim Duygusu ritim, Zamanın Belli Bir Süre İçinde Eşit Veya Değişik Uzunluktaki Parçacıklara bölünmesiydi. Bu Bilgiyi Önceki Vurgulamamızdan Biliyoruz. müziğin Matmatiksel (sayısal) Olarak Parçalara Bölünmesi De Diyebiliriz. Bu Ritmik yapılar Yaşanılan Coğrafyanın Etkileşimlerine Göre Farklılık Göstermektedir. Örneğin, Türk müziğinde Bozlak, İç Anadoluda Var Olmuş Bir Ritmik Yapıdır. Mzurka Polonya Halk Dansıdır ve Ritmik Yapısı Farklıdır. Flemnco Ve Halk Müziği Ritimlerinden De Birçok Örnekler verebiliriz. Ritim Duygusunu İlerletmek İçin Çok Çeşitli Müzikleri Dikatle Dinlemek Gerekir. bir Süre Sonra Belleğimizda Müziksel Hafıza Oluşacaktır. 3.2. Ölçü (usul) Ve Vuruş » Ölçü: Bir Müzik Eserinin Süre Olarak Birbirine Eşit Parçacıklara Bölünmesine ölçü Denir. Ölçü Eşit Zaman Kümeleridir Ve Müzik Yazısında Birbiriden Ölçü çizgileri İle Ayrılır. » Rakam: Bir Müzik Eserinin Ölçüsü, Anahtardan Hemen Sonra Sayısal Olarak yazılır. Rakamlar Üst Üste Yazılır. Üsteki Rakam Ölçüyü Oluşturan Zaman Birim değerlerinin Sayısını Gösterir. Alattaki Rakam İse Bu Değerlerin Niteliğini Belirtir. » Vuruş: Ölçü Vurma, Zamanın Sırasını Ve Notanın Değeri Kadar Tınlama Süresini El hareketleri İle Belirtmektir. Enstrüman Çalışmalarında Ayak Hareketleri İle Ölçü vuruşlarını Da Yapabiliriz. 3.2.1.batı Müziğinde Ölçü Ve Vuruş Kavramı batı Müziğinde Ölçü Ve Vuruş Kavramı Klasik Müziğe Ayarlanmaktadır. » Ölçü Çeşitleri • Basit Ölçüler: Bir Zamanı Meydana Getiren Değerlerin Tümü Birlik, dörtlük Ya Da Sekizlik Benzeri İkişerli Değer İşaretine Denk Düşerse, Bu Çeşit zamanlardan Kurulu Ölçülere Basit Ölçüler Senir. Basit Ölçüler Üçe Ayrılır. iki Zamanlı, Üçlü Zamanlı Ve Dörtlü Zamanlı. Sırasıyla Şek.3.4 ‘te göründüğü Gibidir. • Bileşik Ölçü: Bir Zamanı Oluşturan Değerlerin Hepsi, Noktalı Birlik, noktalı İlkilik, Noktalı Dörtlük Ya Da Noktalı Sekizlik Gibi Bir Noktalı Değer işaretine Denk İse Bu Ölçüler Bileşiktir. Şek.3.5. • Aksak Ölçüler: Bir Ölçü Hem İkili Zamanı Hemde Üç Zamaı İçeriyorsa Bu ölçü Aksak Ölçüdür. Aksak Ölçüler De Üçe Ayrılır. İki Zamanlı, Üçlü zamanlıve Dörtlü Zamanlı. Sırasıyla Aşağıdaki Gibidir. Şek.3.6. » Vuruş Çeşitleri vuruş, Verilen Zamanı Elle Parçalara Bölmektir. Mümkün Olduğunca El Haraketleri kesin Ve Sınırlı Olmalıdır. El Haraketleri Aşağı Yukarı Ve Sağa Sola Pozisyonlarda Yapılır. vuruşları Temel Olarak Altı Başlıkta Toplayabiliriz. • İki Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı İkinci Zaman Yukarı yapılır. • Üç Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı, İkinci Zaman Sağa yukarı, Üçüncü Zaman Sola Yukarı Yapılır. • Dört Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı, İkinci Zaman Sola yulkarı, Üçüncü Zaman Sağa, Dördüncü Zaman Yukarı Sola Yapılır. • Beş Zamanlı Ölçünün Vurulması: • Yedi Zamanlı Ölçünün Vurulması: • Dokuz Zamanlı Ölçünün Vurulması: 3.2. 2. Türk Müziğinde Usül (ölçü ) Ve Vuruş batı Müziğinde Usul Ve Vuruşun Birçoğu Türk Müziğinde De Geçerlidir. Burada Sadece türk Müziğinde Geçerli Olanları Açıklıyacağız. » Usül (ölçü ) eşit Sayıda Değişik Vuruşlardan Meydana Gelmiş Ritim Kalıplarıdır. Türk Müziğinde usüller El Haraketiyle Belirtilir. Diğer Bir Anlamda Tempo Tutulur Ve Bu Haraketler Eserin sonuna Kadar Disiplin İçersinde Devam Eder. türk Müziğinde Usuller Şu Kelimelerle İfade Edilir. Sağ El Sağ Dize Kuvvetli, Sol Elde sol Dize Zayıf Zamanlı Vurularak İfade Edilir. düm-tek-teke-teka-tekka-tahek ders, Drums, Darbuka, Ucleme, Teknıgı, Sag, Sol, El, Parmakları, Nasıl, Kullanılır, Fınger, Rıtım, Usul
Dimaro & Ahzee - Drums 03:52
Dimaro & Ahzee - Drums 7.366 izlenme - 3 yıl önce Dimaro & Ahzee - Drums (Yeni Klip 2013)
Slipknot-Joey Jordison Drum Solo 02:54
Slipknot-Joey Jordison Drum Solo 22.524 izlenme - 10 yıl önce adam 1 numaraya üstüne baterist tanımıorm baş aşağı durrkn bile twin pedal atabilio
Guitar Hero 5 Bateri Expert 0 03:20
Guitar Hero 5 Bateri Expert 0 6.524 izlenme - 7 yıl önce insan değil maalesefki
Drums Darbuka Üçleme Tekniği 05:42
Drums Darbuka Üçleme Tekniği 1.689 izlenme - 3 yıl önce Drums Darbuka Ücleme Tekniği Sağ ve Sol El Parmakları Nasıl Kullanılır Fınger Ritim Usul
Müzik Dersi : Bendir Drums Darbuka Ritim 03:18
Müzik Dersi : Bendir Drums Darbuka Ritim 3.382 izlenme - 4 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen ders Darbuka Üçleme Tekniği Ritim Drums Kesme Tokat Ritim Kalıpları çiftetelli Sebare Arap Vals 3/4 Lük 4/4 Lük Oryantal İki Dörtlük 2/4 Lük 9/8 Lik Dokuz Sekizlik Roman Halay Bolero Balat Vahde Vahte 6/8 Lik Kafkas ritim Ve Ölçü (usül) müziği Var Eden Üç Temel Öge; Ritim, Melodi Ve armoniydi. Ritim Kalıpları (ölçüleri) Batı Ve Türk Müziğinde Değişiklik Göstermektedir. Türk müziğinde Yetmiş İki Adet Usul Vardır. Batı Müziğinde İse Buna Nazaran Azdır. Ölçüler Aynı zamanda Karmaşıktır. Ör:7/16, 13/8 Gibi bu Faaliyette Ritimin, Ölçünün Ve Vuruş Şekillerinin Nasıl Olduğunu Öğreneceksiniz. basit Ölçü Ve Vuruşları Yapabileceksiniz. Batı Ve Türk Müziğinde Kullanılan Vuruş Şekilleri Ve ölçüler Hakkında Bilgi Edineceksiniz. Bu Bilgi Dahilinde Dinlediğiniz Müziklerde Ritmik şekillerin Ne Olduğu Hakında Sezgisel Bilgi Ve Basit Ölçülerin El Hareketlerini (vuruş) yapabilme Becerisi Kazanacaksınız. 3.1. Ritim Duygusu ritim, Zamanın Belli Bir Süre İçinde Eşit Veya Değişik Uzunluktaki Parçacıklara bölünmesiydi. Bu Bilgiyi Önceki Vurgulamamızdan Biliyoruz. müziğin Matmatiksel (sayısal) Olarak Parçalara Bölünmesi De Diyebiliriz. Bu Ritmik yapılar Yaşanılan Coğrafyanın Etkileşimlerine Göre Farklılık Göstermektedir. Örneğin, Türk müziğinde Bozlak, İç Anadoluda Var Olmuş Bir Ritmik Yapıdır. Mzurka Polonya Halk Dansıdır ve Ritmik Yapısı Farklıdır. Flemnco Ve Halk Müziği Ritimlerinden De Birçok Örnekler verebiliriz. Ritim Duygusunu İlerletmek İçin Çok Çeşitli Müzikleri Dikatle Dinlemek Gerekir. bir Süre Sonra Belleğimizda Müziksel Hafıza Oluşacaktır. 3.2. Ölçü (usul) Ve Vuruş » Ölçü: Bir Müzik Eserinin Süre Olarak Birbirine Eşit Parçacıklara Bölünmesine ölçü Denir. Ölçü Eşit Zaman Kümeleridir Ve Müzik Yazısında Birbiriden Ölçü çizgileri İle Ayrılır. » Rakam: Bir Müzik Eserinin Ölçüsü, Anahtardan Hemen Sonra Sayısal Olarak yazılır. Rakamlar Üst Üste Yazılır. Üsteki Rakam Ölçüyü Oluşturan Zaman Birim değerlerinin Sayısını Gösterir. Alattaki Rakam İse Bu Değerlerin Niteliğini Belirtir. » Vuruş: Ölçü Vurma, Zamanın Sırasını Ve Notanın Değeri Kadar Tınlama Süresini El hareketleri İle Belirtmektir. Enstrüman Çalışmalarında Ayak Hareketleri İle Ölçü vuruşlarını Da Yapabiliriz. 3.2.1.batı Müziğinde Ölçü Ve Vuruş Kavramı batı Müziğinde Ölçü Ve Vuruş Kavramı Klasik Müziğe Ayarlanmaktadır. » Ölçü Çeşitleri • Basit Ölçüler: Bir Zamanı Meydana Getiren Değerlerin Tümü Birlik, dörtlük Ya Da Sekizlik Benzeri İkişerli Değer İşaretine Denk Düşerse, Bu Çeşit zamanlardan Kurulu Ölçülere Basit Ölçüler Senir. Basit Ölçüler Üçe Ayrılır. iki Zamanlı, Üçlü Zamanlı Ve Dörtlü Zamanlı. Sırasıyla Şek.3.4 ‘te göründüğü Gibidir. • Bileşik Ölçü: Bir Zamanı Oluşturan Değerlerin Hepsi, Noktalı Birlik, noktalı İlkilik, Noktalı Dörtlük Ya Da Noktalı Sekizlik Gibi Bir Noktalı Değer işaretine Denk İse Bu Ölçüler Bileşiktir. Şek.3.5. • Aksak Ölçüler: Bir Ölçü Hem İkili Zamanı Hemde Üç Zamaı İçeriyorsa Bu ölçü Aksak Ölçüdür. Aksak Ölçüler De Üçe Ayrılır. İki Zamanlı, Üçlü zamanlıve Dörtlü Zamanlı. Sırasıyla Aşağıdaki Gibidir. Şek.3.6. » Vuruş Çeşitleri vuruş, Verilen Zamanı Elle Parçalara Bölmektir. Mümkün Olduğunca El Haraketleri kesin Ve Sınırlı Olmalıdır. El Haraketleri Aşağı Yukarı Ve Sağa Sola Pozisyonlarda Yapılır. vuruşları Temel Olarak Altı Başlıkta Toplayabiliriz. • İki Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı İkinci Zaman Yukarı yapılır. • Üç Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı, İkinci Zaman Sağa yukarı, Üçüncü Zaman Sola Yukarı Yapılır. • Dört Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı, İkinci Zaman Sola yulkarı, Üçüncü Zaman Sağa, Dördüncü Zaman Yukarı Sola Yapılır. • Beş Zamanlı Ölçünün Vurulması: • Yedi Zamanlı Ölçünün Vurulması: • Dokuz Zamanlı Ölçünün Vurulması: 3.2. 2. Türk Müziğinde Usül (ölçü ) Ve Vuruş batı Müziğinde Usul Ve Vuruşun Birçoğu Türk Müziğinde De Geçerlidir. Burada Sadece türk Müziğinde Geçerli Olanları Açıklıyacağız. » Usül (ölçü ) eşit Sayıda Değişik Vuruşlardan Meydana Gelmiş Ritim Kalıplarıdır. Türk Müziğinde usüller El Haraketiyle Belirtilir. Diğer Bir Anlamda Tempo Tutulur Ve Bu Haraketler Eserin sonuna Kadar Disiplin İçersinde Devam Eder. türk Müziğinde Usuller Şu Kelimelerle İfade Edilir. Sağ El Sağ Dize Kuvvetli, Sol Elde sol Dize Zayıf Zamanlı Vurularak İfade Edilir. düm-tek-teke-teka-tekka-tahek ders, Drums, Darbuka, Ucleme, Teknıgı, Sag, Sol, El, Parmakları, Nasıl, Kullanılır, Fınger, Rıtım, Usul
Demir Demirkan - Alıştık Artık Klip 03:38
Demir Demirkan - Alıştık Artık Klip 7.857 izlenme - 8 yıl önce demir demirkandan son klip'i iyi seyirler
Joey Jordison Drums Solo 02:54
Joey Jordison Drums Solo 3.917 izlenme - 10 yıl önce Süper bi bateri solosu.Dinleyin ve kulaklarınızın pası silinsin:)
Phil Collins -Start Show!! Drums And More Drums ! 10:00
Phil Collins -Start Show!! Drums And More Drums ! 2.219 izlenme - 5 yıl önce
Müzik Dersi : Drums Darbuka Ritimleri 00:42
Müzik Dersi : Drums Darbuka Ritimleri 1.967 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen DERS Darbuka Üçleme Tekniği Ritim Drums Kesme Tokat Ritim Kalıpları çiftetelli sebare arap vals 3/4 lük 4/4 lük oryantal iki dörtlük 2/4 lük 9/8 lik dokuz sekizlik roman halay bolero balat vahde vahte 6/8 lik kafkas RİTİM VE ÖLÇÜ (USÜL) Müziği var eden üç temel öge; ritim, melodi ve armoniydi. Ritim kalıpları (ölçüleri) Batı ve Türk müziğinde değişiklik göstermektedir. Türk müziğinde yetmiş iki adet usul vardır. Batı müziğinde ise buna nazaran azdır. Ölçüler aynı zamanda karmaşıktır. Ör:7/16, 13/8 gibi Bu faaliyette ritimin, ölçünün ve vuruş şekillerinin nasıl olduğunu öğreneceksiniz. Basit ölçü ve vuruşları yapabileceksiniz. Batı ve türk müziğinde kullanılan vuruş şekilleri ve ölçüler hakkında bilgi edineceksiniz. Bu bilgi dahilinde dinlediğiniz müziklerde ritmik şekillerin ne olduğu hakında sezgisel bilgi ve basit ölçülerin el hareketlerini (vuruş) yapabilme becerisi kazanacaksınız. 3.1. Ritim Duygusu Ritim, zamanın belli bir süre içinde eşit veya değişik uzunluktaki parçacıklara bölünmesiydi. Bu bilgiyi önceki vurgulamamızdan biliyoruz. Müziğin matmatiksel (sayısal) olarak parçalara bölünmesi de diyebiliriz. Bu ritmik yapılar yaşanılan coğrafyanın etkileşimlerine göre farklılık göstermektedir. Örneğin, Türk müziğinde bozlak, İç Anadoluda var olmuş bir ritmik yapıdır. Mzurka Polonya halk dansıdır ve ritmik yapısı farklıdır. Flemnco ve halk müziği ritimlerinden de birçok örnekler verebiliriz. Ritim duygusunu ilerletmek için çok çeşitli müzikleri dikatle dinlemek gerekir. Bir süre sonra belleğimizda müziksel hafıza oluşacaktır. 3.2. Ölçü (usul) ve Vuruş » Ölçü: Bir müzik eserinin süre olarak birbirine eşit parçacıklara bölünmesine ölçü denir. Ölçü eşit zaman kümeleridir ve müzik yazısında birbiriden ölçü çizgileri ile ayrılır. » Rakam: Bir müzik eserinin ölçüsü, anahtardan hemen sonra sayısal olarak yazılır. Rakamlar üst üste yazılır. Üsteki rakam ölçüyü oluşturan zaman birim değerlerinin sayısını gösterir. Alattaki rakam ise bu değerlerin niteliğini belirtir. » Vuruş: Ölçü vurma, zamanın sırasını ve notanın değeri kadar tınlama süresini el hareketleri ile belirtmektir. Enstrüman çalışmalarında ayak hareketleri ile ölçü vuruşlarını da yapabiliriz. 3.2.1.Batı Müziğinde Ölçü ve Vuruş Kavramı Batı müziğinde ölçü ve vuruş kavramı klasik müziğe ayarlanmaktadır. » Ölçü Çeşitleri • Basit Ölçüler: Bir zamanı meydana getiren değerlerin tümü birlik, dörtlük ya da sekizlik benzeri ikişerli değer işaretine denk düşerse, bu çeşit zamanlardan kurulu ölçülere basit ölçüler senir. Basit ölçüler üçe ayrılır. İki zamanlı, üçlü zamanlı ve dörtlü zamanlı. Sırasıyla Şek.3.4 ‘te göründüğü gibidir. • Bileşik Ölçü: Bir zamanı oluşturan değerlerin hepsi, noktalı birlik, noktalı ilkilik, noktalı dörtlük ya da noktalı sekizlik gibi bir noktalı değer işaretine denk ise bu ölçüler bileşiktir. Şek.3.5. • Aksak Ölçüler: Bir ölçü hem ikili zamanı hemde üç zamaı içeriyorsa bu ölçü aksak ölçüdür. Aksak ölçüler de üçe ayrılır. İki zamanlı, üçlü zamanlıve dörtlü zamanlı. Sırasıyla aşağıdaki gibidir. Şek.3.6. » Vuruş çeşitleri Vuruş, verilen zamanı elle parçalara bölmektir. Mümkün olduğunca el haraketleri kesin ve sınırlı olmalıdır. El haraketleri aşağı yukarı ve sağa sola pozisyonlarda yapılır. Vuruşları temel olarak altı başlıkta toplayabiliriz. • İki zamanlı ölçünün vurulması: Birinci zaman aşağı ikinci zaman yukarı yapılır. • Üç zamanlı ölçünün vurulması: Birinci zaman aşağı, ikinci zaman sağa yukarı, üçüncü zaman sola yukarı yapılır. • Dört zamanlı ölçünün vurulması: Birinci zaman aşağı, ikinci zaman sola yulkarı, üçüncü zaman sağa, dördüncü zaman yukarı sola yapılır. • Beş zamanlı ölçünün vurulması: • Yedi zamanlı ölçünün vurulması: • Dokuz zamanlı ölçünün vurulması: 3.2. 2. Türk Müziğinde Usül (Ölçü ) ve Vuruş Batı müziğinde usul ve vuruşun birçoğu türk müziğinde de geçerlidir. Burada sadece Türk müziğinde geçerli olanları açıklıyacağız. » Usül (Ölçü ) Eşit sayıda değişik vuruşlardan meydana gelmiş ritim kalıplarıdır. Türk müziğinde usüller el haraketiyle belirtilir. Diğer bir anlamda tempo tutulur ve bu haraketler eserin sonuna kadar disiplin içersinde devam eder. Türk müziğinde usuller şu kelimelerle ifade edilir. Sağ el sağ dize kuvvetli, sol elde sol dize zayıf zamanlı vurularak ifade edilir. DÜM-TEK-TEKE-TEKA-TEKKA-TAHEK DERS, DRUMS, DARBUKA, UCLEME, TEKNIGI, SAG, SOL, EL, PARMAKLARI, NASIL, KULLANILIR, FINGER, RITIM, USUL
Müzik Dersi : Bendir Drums Darbuka Ritim İsimleri 02:54
Müzik Dersi : Bendir Drums Darbuka Ritim İsimleri 1.612 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen DERS Darbuka Üçleme Tekniği Ritim Drums Kesme Tokat Ritim Kalıpları çiftetelli sebare arap vals 3/4 lük 4/4 lük oryantal iki dörtlük 2/4 lük 9/8 lik dokuz sekizlik roman halay bolero balat vahde vahte 6/8 lik kafkas RİTİM VE ÖLÇÜ (USÜL) Müziği var eden üç temel öge; ritim, melodi ve armoniydi. Ritim kalıpları (ölçüleri) Batı ve Türk müziğinde değişiklik göstermektedir. Türk müziğinde yetmiş iki adet usul vardır. Batı müziğinde ise buna nazaran azdır. Ölçüler aynı zamanda karmaşıktır. Ör:7/16, 13/8 gibi Bu faaliyette ritimin, ölçünün ve vuruş şekillerinin nasıl olduğunu öğreneceksiniz. Basit ölçü ve vuruşları yapabileceksiniz. Batı ve türk müziğinde kullanılan vuruş şekilleri ve ölçüler hakkında bilgi edineceksiniz. Bu bilgi dahilinde dinlediğiniz müziklerde ritmik şekillerin ne olduğu hakında sezgisel bilgi ve basit ölçülerin el hareketlerini (vuruş) yapabilme becerisi kazanacaksınız. 3.1. Ritim Duygusu Ritim, zamanın belli bir süre içinde eşit veya değişik uzunluktaki parçacıklara bölünmesiydi. Bu bilgiyi önceki vurgulamamızdan biliyoruz. Müziğin matmatiksel (sayısal) olarak parçalara bölünmesi de diyebiliriz. Bu ritmik yapılar yaşanılan coğrafyanın etkileşimlerine göre farklılık göstermektedir. Örneğin, Türk müziğinde bozlak, İç Anadoluda var olmuş bir ritmik yapıdır. Mzurka Polonya halk dansıdır ve ritmik yapısı farklıdır. Flemnco ve halk müziği ritimlerinden de birçok örnekler verebiliriz. Ritim duygusunu ilerletmek için çok çeşitli müzikleri dikatle dinlemek gerekir. Bir süre sonra belleğimizda müziksel hafıza oluşacaktır. 3.2. Ölçü (usul) ve Vuruş » Ölçü: Bir müzik eserinin süre olarak birbirine eşit parçacıklara bölünmesine ölçü denir. Ölçü eşit zaman kümeleridir ve müzik yazısında birbiriden ölçü çizgileri ile ayrılır. » Rakam: Bir müzik eserinin ölçüsü, anahtardan hemen sonra sayısal olarak yazılır. Rakamlar üst üste yazılır. Üsteki rakam ölçüyü oluşturan zaman birim değerlerinin sayısını gösterir. Alattaki rakam ise bu değerlerin niteliğini belirtir. » Vuruş: Ölçü vurma, zamanın sırasını ve notanın değeri kadar tınlama süresini el hareketleri ile belirtmektir. Enstrüman çalışmalarında ayak hareketleri ile ölçü vuruşlarını da yapabiliriz. 3.2.1.Batı Müziğinde Ölçü ve Vuruş Kavramı Batı müziğinde ölçü ve vuruş kavramı klasik müziğe ayarlanmaktadır. » Ölçü Çeşitleri • Basit Ölçüler: Bir zamanı meydana getiren değerlerin tümü birlik, dörtlük ya da sekizlik benzeri ikişerli değer işaretine denk düşerse, bu çeşit zamanlardan kurulu ölçülere basit ölçüler senir. Basit ölçüler üçe ayrılır. İki zamanlı, üçlü zamanlı ve dörtlü zamanlı. Sırasıyla Şek.3.4 ‘te göründüğü gibidir. • Bileşik Ölçü: Bir zamanı oluşturan değerlerin hepsi, noktalı birlik, noktalı ilkilik, noktalı dörtlük ya da noktalı sekizlik gibi bir noktalı değer işaretine denk ise bu ölçüler bileşiktir. Şek.3.5. • Aksak Ölçüler: Bir ölçü hem ikili zamanı hemde üç zamaı içeriyorsa bu ölçü aksak ölçüdür. Aksak ölçüler de üçe ayrılır. İki zamanlı, üçlü zamanlıve dörtlü zamanlı. Sırasıyla aşağıdaki gibidir. Şek.3.6. » Vuruş çeşitleri Vuruş, verilen zamanı elle parçalara bölmektir. Mümkün olduğunca el haraketleri kesin ve sınırlı olmalıdır. El haraketleri aşağı yukarı ve sağa sola pozisyonlarda yapılır. Vuruşları temel olarak altı başlıkta toplayabiliriz. • İki zamanlı ölçünün vurulması: Birinci zaman aşağı ikinci zaman yukarı yapılır. • Üç zamanlı ölçünün vurulması: Birinci zaman aşağı, ikinci zaman sağa yukarı, üçüncü zaman sola yukarı yapılır. • Dört zamanlı ölçünün vurulması: Birinci zaman aşağı, ikinci zaman sola yulkarı, üçüncü zaman sağa, dördüncü zaman yukarı sola yapılır. • Beş zamanlı ölçünün vurulması: • Yedi zamanlı ölçünün vurulması: • Dokuz zamanlı ölçünün vurulması: 3.2. 2. Türk Müziğinde Usül (Ölçü ) ve Vuruş Batı müziğinde usul ve vuruşun birçoğu türk müziğinde de geçerlidir. Burada sadece Türk müziğinde geçerli olanları açıklıyacağız. » Usül (Ölçü ) Eşit sayıda değişik vuruşlardan meydana gelmiş ritim kalıplarıdır. Türk müziğinde usüller el haraketiyle belirtilir. Diğer bir anlamda tempo tutulur ve bu haraketler eserin sonuna kadar disiplin içersinde devam eder. Türk müziğinde usuller şu kelimelerle ifade edilir. Sağ el sağ dize kuvvetli, sol elde sol dize zayıf zamanlı vurularak ifade edilir. DÜM-TEK-TEKE-TEKA-TEKKA-TAHEK DERS, DRUMS, DARBUKA, UCLEME, TEKNIGI, SAG, SOL, EL, PARMAKLARI, NASIL, KULLANILIR, FINGER, RITIM, USUL
Mercan Dede - Fire Drums 08:49
Mercan Dede - Fire Drums 342 izlenme - 1 yıl önce Tasavvufi müziğin aykırı stilli ismi Mercan Dede'nin 1999 yılında piyasaya çıkan Journeys of a Dervish adlı albümüne ait bir parçadır, huzurla dinleyiniz efendim
Darbuka Solo Hand Drums Music 06:08
Darbuka Solo Hand Drums Music 1.301 izlenme - 5 yıl önce tüm mezdeke severlere http//www.facebook.com/mezdekesever
Drums - Darbuka Çalmak 00:42
Drums - Darbuka Çalmak 552 izlenme - 3 yıl önce Ders Drums Darbuka Rıtım Isımlerı Vahde Cıfte Arap Sebare Muzısyenler Arasındakı Isımlerı
Ahmet Özkulalı,feeling Control 03:35
Ahmet Özkulalı,feeling Control 2.460 izlenme - 8 yıl önce izmir'li müzisyen davulcu ahmet özkulalı'nın stüdyo kayıtlarından bir örnek dinlemenizi öneririm
Joey Jordison 02:54
Joey Jordison 1.688 izlenme - 9 yıl önce adam koparmsss yaaa =)))
Armin Van Buuren Ft. Laura Jansen - Sound Of The Drums 06:17
Armin Van Buuren Ft. Laura Jansen - Sound Of The Drums 1.001 izlenme - 3 yıl önce Armin van Buuren feat. Laura Jansen - Sound Of The Drums (Michael Brun Remix)
Buddy Rich - Bir Bateri Efsanesi 04:42
Buddy Rich - Bir Bateri Efsanesi 289 izlenme - 2 yıl önce Kısaca anlatmak gerekirse 'bu adam bir harika dostum.. Çılgın atıyor.. ' Sakın kıyaslama yapmaya kalkmayın. Bu adam gerçekten harika.. Bilmeyenler için; Kendisi 2 nota dersi dışında hiç ders almamış, 18 aylıkken profesyonel müziğe adım atmış, 11 yaşında da şefliğe adim atmıştır. Ve dahası.. Buddy Rich' le alakalı içerik olmazsa olmazdı.
Wilhelm Çığlığı ve Garip Hikayesi 03:51
Wilhelm Çığlığı ve Garip Hikayesi 311 izlenme - 2 yıl önce 1951 yılında Distant Drums adlı filmde Private Wilhelm adlı karakterden çıkmış ses efekti dünyadaki en ünlü ses efeği ve en çok filmde geçenidir. İlk kullanan kişinin adıyla özdeşleşmiştir. Q. Tarantino her filminde en az bir kez bu çığlığı kullanır. Bir efekt ne kadar önemli olabilir ki; adamlar yarım asırdan fazladır kullanıyorlar. Sahibi patentini aldıysa iyi para kazanmış olmalı. Videoda bu çığlığın kullanıldığı bazı sahneler var. Kullanıldığı filmlerin sayısı yüzden falan fazladır. İndiana Jones serisi, Star Wars Serisi, Zor Ölüm, Star Trek, Yüzüklerin Efendisi, Örümcek Adam, Batman Dönüyor, 5 Element gibi ünlü filmler bazıları... Çok enteresan değil mi ? Sesinizin efsane olduğunu ama milletin bunun farkında bile olmadığını düşünsenize...
Ahmet Özkulalı,hiper Jazz 02:41
Ahmet Özkulalı,hiper Jazz 1.357 izlenme - 8 yıl önce izmir'li davulcu ahmet özkulalı'nın showlarından biri daha,izleyin,dinleyin,değerlendirin
Fetih 1453 Soundtrack War Drums 01:51
Fetih 1453 Soundtrack War Drums 553 izlenme - 4 yıl önce Fetih 1453 Soundtrack War Drums
Ahmet Özkulalı Drum Show 02:02
Ahmet Özkulalı Drum Show 1.056 izlenme - 8 yıl önce izmirli davulcu ahmet ozkulalının davul dersleri 2.bölüm
İron Maiden Drums Machine Gun Smith 04:20
İron Maiden Drums Machine Gun Smith 591 izlenme - 6 yıl önce 90 lı yıllarda guruba farklı bir bakış açısı getiren smith o yıllarda adeta grubu müziği ile canlandırmıştı bu yüzden bruce dicksoon smith e makineli tüfek lakabını takmıştır
Pitbull ft. Steven A. Clark, Ape Drums - Can't Have 03:36
Pitbull ft. Steven A. Clark, Ape Drums - Can't Have 7 izlenme - 2 hafta önce Pitbull ft. Steven A. Clark, Ape Drums - Can't Have (Audio) 2016 Yepyeni! Şarkı Sözleri (Lyrics) [Intro: Pitbull (Steven A. Clark)] Ape Drums, Steven Clark, and yours truly Mr. W.W., haha! I told you once (Can't Have) I tell you twice (Can't Have) The grass looks greener on the other side Til you get to the other side, haha [Pre-Hook: Steven A. Clark] Well I'm happy now And I'm so glad, cause your so right Well then I guess we always Want what we can't have Why does loneliness Hurt so bad, and the worse [?] Well then I guess we always Want what we can't have [Hook: Steven A. Clark] Can't Have Can't Have Can't Have Ohhhhhh! [Verse 1: Pitbull] I seen Central Park, from my hotel room And it's got me thinking About the crazy things we use to do For the fame, for the power, for the fortune Ducked prison, ducked death, I'm fortunate It was all a dream, now I wake up and live it Thinking that the sky was the limit Til I figured out there was footprints on the moon Now I'm like get out the way, bitch move [Bridge: Pitbull] Papo I'm live, fuck the other side I'm always gonna rep 305 til I die Everyone knows that this chico gon' ride Now I won't kill you but I'll watch you die I'm always gonna rep 305 til I die Everyone knows that this chico gon' ride Now I won't kill you but I'll watch you die Everyone wants what they can't have right? [Hook 2: Steven A. Clark] Can't Have, Can't Have Can't Have, Can't Have Can't Have, Can't Have Can't Have, Ohhhhhh! [Verse 2: Pitbull] Looking at my backyard, now all I see the ocean Not bad for a kid that grew up with roaches Drama, chaos, and different coaches That's what allows me to see through these roaches First we shining shoes Then we own the shoe shop First we make the sandwich Then we own the restaurants First then we the clean houses Then we own every houses on the block Not bad for some immigrants [Bridge: Pitbull] Papo I'm live, fuck the other side I'm always gonna rep 305 til I die Everyone knows that this chico gon' ride Now I won't kill you but I'll watch you die I'm always gonna rep 305 til I die Everyone knows that this chico gon' ride Now I won't kill you but I'll watch you die Everyone wants what they can't have right? [Pre-Hook + Hook 2] [Outro: Steven A. Clark] Well I guess we always want What we can't have
Minik Drums Saçma Sapan Takılmaca 04:30
Minik Drums Saçma Sapan Takılmaca 421 izlenme - 6 yıl önce can sıkıntısı ve serilik çalişmalları ;
Davullar Kimin İc 12:37
Davullar Kimin İc 80 izlenme - 9 ay önce Harvard Üniversitesi'nde yapılan bir deneyde katılımcılara benim size bu videoda sorduğum Billie Jean'in yanı sıra çeşitli türdeki müziklerin, mesela klasik müzik bestecisi Bach'ın bir eserinin iki versiyonundan hangisini tercih ettiklerini sormuşlar. Ayrıca davul ritmleri dinletmişler. Bir gruba bilgisayarla oluşturulmuş, yani "kusursuz" bir ritm dinletilirken diğer bir gruba da bir insan tarafından çalınan bir davul ritmini dinletmişler. Sonuçta insanlar, daha kusurlu çalınmış olsa da gerçek bir insan tarafından çalınan ritmi beğenmişler. "E tabi müzikten anlamayan insanlarla deney yapılırsa böyle olur" demeyin. Çünkü profesyonel müzisyenlerle de deneyi tekrarlamışlar ve onlar bir önceki gruptan daha da istikrarlı bir şekilde y oranında "insani olan" yani "daha kusurlu" versiyonu tercih etmişler. Bunun üzerine bilim adamları acaba bilgisayara kusurlu olmanın yolunu öğretebilir miyiz diye düşünmeye başlamışlar. Yani onu "insanileştirebilir miyiz?" Hey gidi günler! Bir zamanlar hayvanları ehlileştirmeye çalışırdık, şimdi bilgisayarları... Peki bunun için ne yapmışlar? Nedendir bilinmez 1950'lerde Ghana'da kaydedilmiş bir davul ritmini alıp, metronomla karşılaştırmışlar. Bence biz insanları mükemmele yaklaştıran şey, tıpkı müzisyenler gibi bir işe tutkuyla sarılmak. Merak duygusuyla kendimizi geliştirmeye çalışmak. Etrafımızdaki titreşimleri hissedip onlarla bir rezonans tutturmak. Bunu başardığımızda, hatalarımızla, kusurlarımızla dünya sahnesinde parlamaya başlıyoruz. Hani "işini severek yaparsan hayatta bir gün dahi çalışmış olmazsın" derler ya. İşte tüm o çabaların, zorlukların içinde böyle bir kolaylığı yakalamak mümkün. Yeter ki daha baştan kusurlu olduğumuzu kabul edelim. Hata yapmaktan korkmayalım. Videonun tam metni ve linkler web sitemde: http://barisozcan.com/davullar-kimin-... Videoda alıntı yapılan filmler ve diziler: 1) Whiplash 2) Step Brothers 3) The Fresh Prince of Bel-Air 4) Wayne's World Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use. ~ http://twitter.com/BarisOzcan http://facebook.com/BarisOzcan http://instagram.com/BarisOzcan http://google.com/ BarisOzcan http://www.barisozcan.com
Özcan Deniz - Fıre Drums ''remıx'' 04:32
Özcan Deniz - Fıre Drums ''remıx'' 356 izlenme - 5 yıl önce
Enstrümantal War Drums (Fetih 1453 Orjinal Film Müzikleri) 01:50
Enstrümantal War Drums (Fetih 1453 Orjinal Film Müzikleri) 245 izlenme - 5 yıl önce
HONMAKSAN Fren Kampana Disk Tornası (Ağır vasıta) -- Drum & Disc rotors Brake Lathe Truck group 01:22
HONMAKSAN Fren Kampana Disk Tornası (Ağır vasıta) -- Drum & Disc rotors Brake Lathe Truck group 29 izlenme - 2 ay önce HONMAKSAN Fren Kampana Disk Tornası (ağır vasıta araçlar için kamyon, tır, dorse, treyler, otobüs iş makinaları, Drum Disc Brake Lathe Machine (for the truck group) Disc Rotors Resurface and Brake Drums -- Brake Lathe -- Brake Lathe Drum Reconditioning - Resurgir tambores de freno y discos de freno - Freno Torno Máquina - Ressurgir tambores de freio e rotores de disco - freio Lathe Máquina- Brake Lathe Machine - Disc Rotors Resurface et Tambours de frein - Freno tornio Machine - Disco rotori riemergere e freno Tamburi - ?????? ?????? ???????-??????????? ?????? - ???? ?????? ??????????? ? ????????? ???????? - ???? ??? ????? ?????? ??????? ????????? ????? - ??????? ??? ??????? - Tel: +90 332 239 04 01 Mobil1: +90 537 387 30 94 Mobil2: +90 542 239 04 01 www.honmaksan.com.tr Merhaba; 1988 yılında, honlama makinası ile imalata başlayan HONMAKSAN a.ş. bugün 20 000 m2 üzerinde kurulu 15 000 m2 fabrikası ile, sektörde lider bir kuruluş olmayı başarmıştır. HONMAKSAN'ın ürün yelpazesinde; krank taşlama makinaları, silindir rektefiye makinaları, honlama makinaları, Anayatak bara tezgahları, motor blok ve kapak taşlama makinaları, kol burcu bara makinaları, supap yuva işleme tezgahı, motor blok ve kapak çatlak test tezgahları, supap taşlama makinaları, 20 tondan 500 tona hidrolik atölye peresleri, disk torna makinası, dizel pompa ayar cihazları, dik sütunlu matkaplar, servis ekipmanları, hava kompresörleri, isteğe bağlı özel makinalar ve tezgah aparatları bulunmaktadır. Kampana, disk, kampana tornası, disk tornası, kampana disk tornası, fren, balata, servis, makine, imalat, kampana torna makinesi, disk torna makinesi, honmaksan kampana tornası, HMSK 700 kampana tornası, HMSK 2000 Kampana tornası, Honmaksan kampana ve disk tornası, fren, oto fren, fren balata, fren servisi, balata servisi, frenci, balatacı, fren ve balat servisi, oto fren servisi, sahibinden ikici el kampana disk, sahibinden ikinci el kanpana torna makinesi, satılık disk kampana tornası, satlık ağır vasıta balata torna makinası, kampana torna makinası, kampana disk tornası ikinci el, kampana tornası, sahibinden kampana torna, 2.el kampana torna makinası, ikinci el kampana tornası ankara, kampana torna makinası istanbul, kampana tornası konya, kampana ve disk tornası ikinci el, sahibinden satılık kampana tornası, 2. el disk tornası, sahibinden disk torna makinası, disk tornası ikinci el, kampana tornalama makinası ikinci el, kampana tornası 2 el, kampana tornası nasil yapilir, 2 ci el kampana tornası, araç kanpana tornası, kampana tornası konya, kampana tornası teknik özellikler, konya da satlık kampana tornaları, lastikli kampana tornası, lastikli kampana tornası 2.el, oto mekanik kampana torna, sahibinden araç kampana tornası, sahibinden büyük torna konya, sahibinden kampana disk tornası, sahi•bi•nden 2,el di•sk ve torna, satılık ikinci el disk torna makinası, satilik ikinci el kampana tornasi, satılık ikinci el kampana tornası, satılık kampana tornası, sayibinden ikinci el kampana tornası, kampana disk tornası, tekerlekli kampana tornası fiyatı, balata kampana tornası, balata kampana tornası satılık, fren kampana torna makinası, fren kampana tornası, ikinçi el kampana, ikinci el kampana fren disk torna makinasi istanbul, ikinci el kampana tornası, ikinci el kampana ve disk tornası, ikinci el sahibinden kampana ve disk tornası, kampana disk tornası, kampana torna, kampana torna Honmaksan makina, kampana torna makinesi, kampana torna tezgahı, kampana tornası 2 el satılık, kampana tornası imalat, 2 El Kampana Tornası Sahibinden, Araç Üstü Disk Torna Makinası, Araç Üstü Disk Torna Makinası Fiyatları, Disk Kampana Tornası Sahıbınden, Disk Torna Makinası, Disk Torna Makinası Fiyatı, Disk Torna Makinası İkinci El, Disk Tornası, Disk Tornası Fiyatları, Fren Disk Taşlama Fiyatları, Fren Disk Torna Makinası, Fren Disk Torna Makinası Fiyatları, İkinci El Torna Makinası Fiyatları, Kampana Disk Torna, Kampana Disk Torna Makinası Fiyatları, Kampana Disk Tornası, Kampana Disk Tornası Fiyatları, Kampana Torna, Kampana Torna Makinası, Kampana Torna Makinası Fiyatları, Kampana Tornası, Kampana Tornası Fiyatları, Kampana Tornası İkinci El, Kampana Tornası Nasıl Yapılır, Sahıbın Den Ikıncıel Dıks Kampana Tornası, Sahibinden Kampana Disk Tornası, Sahibinden Satılık Kampana Tornası, Sahibinden Satılık Torna Atölyesi, Sahibinden Torna, Sahibinden Torna Tezgahı, Satılık Kampana Torna Makinası,
Drum Experiment (Bir de Benden Dinle) - Ludwig Afonso 04:13
Drum Experiment (Bir de Benden Dinle) - Ludwig Afonso 143 izlenme - 2 yıl önce Bir de Benden Dinle Drum Experiment www.birdebendendinle.com www.drumexperiment.com www.facebook.com/birdebendendinle www.twitter.com/birdebendendinl www.instagram.com/birdebendendinle 1 parça, 19 farklı davulcu, 19 farklı yorum! Dünyanın dört bir yanından 19 farklı davulcu aynı projede buluştu. “Bir de Benden Dinle” , projeye katılan davulcuların, sadece klavye ve piyanodan oluşan bir müzik parçasını, hiçbir prodüktörün etkisi ve yönlendirmesi olmadan, diğer davulcuları dinlemeden, sadece kendi hisleriyle, kendi tarzlarıyla yorumlayıp, kaydettikleri bir projedir. Projeye katılan davulcular tarz olarak caz'dan rock'a, fusion'dan death metal'e kadar uzanıyor. Bir de Benden Dinle evrensel bir projedir. Türkiye'den Japonya'ya, İtalya'dan Küba ve Amerika'ya, farklı coğrafya ve kültürden davulcuların, aynı müzik eseri altında buluşmalarının güzelliğini hep beraber izleyeceğiz. Eğlenceli bir deney olmanın yanı sıra, eğitici ve öğretici bir proje. Genç davulcu adayları, tarzlarında usta davulcuların yorumlarını inceleme fırsatı elde edecekler. Bu deney ile müzikseverler, davulcuların farklı dünyasına konuk olacaklar. “Bir Davul Deneyi” olarak tanımladığımız çalışma, 4 hafta boyunca, haftada 5 video gösterimi ile internetten yayınlanacaktır. Yorumlanan parça Yaya grubundan Ata Akdağ'ın "Yaya" adlı bestesidir. Projenin detaylarını www.birdebendendinle.comadresinden takip edebilirsiniz.