Hoşgeldiniz!

Emel Funda Akyol Videoları İzle

Emel Funda Akyol Söylüyor Turandot Lui Aria Tu Che Di Güzel Sanatlar Müzik Öğretmenimiz 02:29
Emel Funda Akyol Söylüyor Turandot Lui Aria Tu Che Di Güzel Sanatlar Müzik Öğretmenimiz 290 izlenme - 3 yıl önce Opera Vikipedi, özgür ansiklopedi Başlığın diğer anlamları için Opera (anlam ayrımı) sayfasına bakınız. İtalyan opera bestecisi Claudio Monteverdi Opera, genellikle konusunu tarihden, mitolojiden, efsanelerden veya güncel olaylardan alan, sözlerinin tümü veya bir çoğu müzikle bestelenmiş, içinde görsel sanatların tümünü barındırabilen (Dans, Dekor, Kostüm, Işık vb.) ,teatral formda bir sahne eseridir. Konu başlıkları [gizle] 1 Ana kavramlar 2 Milletlerine göre opera 3 Operanın gelişimi 4 Ayrıca bakınız 5 Dış bağlantılar Ana kavramlar[değiştir | kaynağı değiştir] Bir orkestra veya müzik topluluğunun eşliğinde sunulan eserin, yazılı metnine "libretto" adı verilir. Oyun süresinin çoğunu sözlü bölümler oluşturur. Sözler, konunun akışına göre belli başlı şu müzik türleri içinde bestelenir: Arya bir kişinin duygu ve düşüncelerini yansıtır. Düet, terzet, kuartet, kentet vb iki, üç, dört ve beş kişinin duygu, düşünce ve konuşmalarını iletir. Resıtatif kişilerin sözlerini konuşurcasına bir şarkıyla söyledikleri bölümdür. Koro ise oyundaki kamu vicdanının sesini ortaya koyar. Bunların dışında oyun başlarken genellikle bir giriş parçasına (uvertür) ve oyun içinde yer yer orkestra bölümleri ya da geçitleri gibi çalgısal bölümlere yer verilir. Bazı operalarda bale sahneleri de bulunur. Bir opera eserinde, genellikle bahsedilen bu müzik türleri ayrı parçalar halinde, ardıl olarak sunulmakla birlikte, bazılarında (örn. Richard Wagner'in eserleri) müzik bir perde boyunca kesintisiz olarak sürer. Milletlerine göre opera[değiştir | kaynağı değiştir] Opera sanatının anayurdu İtalya'dır. Rönesans'ın başlıca merkezlerinden biri olan Floransa, müzikli sahne eserlerinin de beşiği sayılır. İncelemelerden, opera fikrinin bu şehirdeki bazı müzikçi ve şairlerin birleşerek eski Yunan oyunlarına benzer eserler yazmak istemelerinden doğduğu anlaşılıyor. Örnek olarak “Yunan Trajedisi” alınınca eşlik edecek müziğin nasıl olacağı problemi tartışmalara yol açmış, mısraları Renuccini tarafından yazılan ve Peri tarafından 1594'de bestelenen “Dafne” adlı ilk opera sanat çevrelerinde büyük heyecan uyandırmıştı. Operada ilk gelişimi Claudio Monteverdi'de görüyoruz. 1607 yılında bestelediği “Orfeo” adlı operasıyla orkestrayı birinci plana almış, ses türlerini zenginleştirmiştir. Burjuvaların da opera istemesi nedeniyle sanatçılar arialar yazmış ve 30 yıl sonra Venedik'te para karşılığı opera izlenebilen ilk opera binasının açılmasıyla sanatın merkezi Floransa'dan bu şehre geçmiştir. Burada koro ikinci plana alınmış, Venedik üslubu opera doğmuştur. 17. yüzyıl sonlarına doğru Napoli, İtalyan operasının merkezi olmaya başladı. İtalyan operası Avrupa'ya kısa zamanda yayıldı. Opera sanatı en büyük gelişmeyi 19. yüzyılda gösterdi. Yüzyılın ilk yarısında opera buffa (komik opera) İtalya'da Rossini, Donizetti ve özellikle de Mozart ile dikkate değer örnekler kazandı. ° Almanya'da ilk defa Schütz “Daphne” adlı Floransa stili bir opera besteledi. Müzikli sahne eserleri Alman şehirlerinde yer buldu. Oynanan eserler İtalyancaydı. Ulusal Alman Operası, Staden tarafından yazılan ve ilk Almanca opera olan ‘Seelewig’ adlı eserle başlamış, Hamburg, Alman operasının belli başlı ilk merkezi olmuştur. Strung, Kusser ve Keiser gibi besteciler de ilk önderlerdir. Hasse ve Graun “opera buffa – gülünçlü opera” türünde başarı gösterdiler. Gülünçlü opera, Mozart'la en üstün, en zarif örneklerini kazandı. İngiltere: İngiltere'de saray maskeleri bu sanata rakip görünüyordu. Genellikle ilk İngiliz operası sayılan John Blow'un ‘Venüs ile Adonis’ adlı eseri de «maske» başlığını taşır. Henry Purcell'in opera türündeki tek şaheseri ‘Dido ile Aeneas‘tan sonra İtalyan sanatının etkisiyle bozulan İngiliz operası John Gay ve Johann Christoph Pepusch'un hazırladıkları The Beggars Opera (Dilenciler Operası) ile yeniden hayat buldu. Fransa'da opera zevki 1645 senelerinden sonra memlekete gelen İtalyan opera gruplarının etkisiyle uyandı. İlk opera binası Académie Royale de Musique, Cambert adlı bestecinin ‘Pomane’ adlı eseriyle açıldı. Fransız operası uzun süre Gluck'un etkisinde kaldı. 19. yüzyıl boyunca devam eden bu etki Beethoven'ın tek operası Fidelio ile bu etkiden kısmen kurtulmuş, insan sesini çalgı gibi kullanmış, süreli bir sahne senfonisi vermemiştir. Fransa'da da gülünçlü opera sevildi. Bu türe “opera comique” denildi. Rousseau da Fransız operasına katkıda bulunan önemli sanatçılardan biridir. Rus operası Glinka ile doğdu. Dargomişski, Borodin (Prens Igor) ve Rimsky-Korsakov'la güzel eserler kazandı. Rubinstein ve Çaykovski daha çok lirik Fransız dramları etkisinde eserler verdiler. Rus beşleri, Rus operasında önemli izler bıraktı. Operanın gelişimi[değiştir | kaynağı değiştir] 20. yüzyıl'ın ilk yarısında opera sanatı türlü etkilerle oldukça karışık bir durum gösterir. Bazılarına caz ve romantizm katılmıştır. Bunun nedenlerini çağımızın bestecilerinin daima yenilik yolunda yaptığı denemelerde aramak yerinde olur. Yalnız Hindemith kısa operalarıyla biçim denemelerinin en parlağını yapmış, Orff, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra verdiği sahne oratoryaları ile bu denemelerin son zamanlarda en çok tutulan örneklerini bestelemiştir. Günümüzde opera ikinci bir dünya savaşının sarsıntılarından diğer sanat kolları gibi yavaş yavaş kurtulmaktadır.Buda operanın gelişimine yardımcı olmaktadır . Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir] Operalar listesi Opera janrları listesi Seçkin Opera Bestecileri Listesi Opera bestecileri zaman tablosu Türkiye'de opera Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir] Yener, Faruk (1964), 100 Opera 2.ed (Son baskı 1992), İstanbul:Bateş Yayınları ISBN 975-95339-1-X. "Opera Turkiye" websitesi] (Erişme:17.2.2009) İnternet üzerinden Opera bileti alınabilinen Devlet Opera ve Balesi Resmi Sitesi (Erişme:17.2.2009) Semiha Berksoy Opera Vakfı Resmî İnternet Sitesi (Erişme:17.2.2009) Ingilizce uluslarasi Operabase websitesi (İngilizce) (Erişme:31.7.2010) Gnome-applications-graphics.svg Sanat portali Stub icon Sanat ile ilgili bu madde bir taslaktır. Madde içeriğini geliştirerek Vikipedi'ye katkıda bulunabilirsiniz. Kategoriler: Sanat taslaklarıOperaTarzlara göre müzik Gezinti menüsü Hesap oluşturGiriş yapMaddeTartışmaOkuDeğiştirKaynağı değiştirGeçmişi gör Ana sayfa Hakkımızda İçindekiler Rastgele madde Seçkin içerik Katılım Wikimedia Dükkanı Bağış yapın Deneme tahtası İş birliği projesi Köy çeşmesi Son değişiklikler Topluluk portali Yardım Yazdır/dışa aktar Bir kitap oluştur PDF olarak indir Basılmaya uygun görünüm Araçlar Sayfaya bağlantılar İlgili değişiklikler Özel sayfalar Kalıcı bağlantı Sayfa bilgisi Vikiveri öğesi Sayfayı kaynak göster Dosya yükle Diğer diller Afrikaans Alemannisch Aragonés Asturianu Azrbaycanca Boarisch emaitška () Brezhoneg Bosanski Català eština Cymraeg Dansk Deutsch Zazaki English Esperanto Español Eesti Euskara Suomi Français Frysk Gaeilge Gàidhlig Galego Gaelg Fiji Hindi Hrvatski Magyar Bahasa Indonesia Ilokano Ido Íslenska İtaliano Basa Jawa Latina Lëtzebuergesch Limburgs Lietuvi Latviešu Bahasa Melayu Nhuatl Nederlands Norsk nynorsk Norsk bokmål Occitan Picard Polski Português Runa Simi Român Sicilianu Scots Srpskohrvatski / Simple English Slovenina Slovenšina Shqip / srpski Seeltersk Basa Sunda Svenska Kiswahili lnski Tagalog /tatarça Ozbekcha Vepsän kel’ Ting Vit Volapük Walon Winaray Bân-lâm-gú Bağlantıları düzenle Bu sayfa son olarak 19 Kasım 2014, 16:15 tarihinde güncellenmiştir. Metin Creative Commons Attribution/Share-Alike Lisansı altındadır; ek koşullar uygulanabilir. Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını ve Gizlilik İlkesini kabul etmiş olursunuz. Vikipedi® (ve Wikipedia®) kâr amacı gütmeyen kuruluş olan Wikimedia Foundation, Inc. tescilli markasıdır.
Kayahan Cenaze Töreni Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi 01:37
Kayahan Cenaze Töreni Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi 236 izlenme - 2 yıl önce Kayahan Cenaze Töreni Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi BÜYÜK USTA KAYAHAN'IN CENAZE TÖRENİ Müzik Öğretmeni Emel Funda Akyol İdaresinde Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi Büyük Usta Kayahan Açar'a son görevini ifa etti... Gönüllerde Yaşayacaksın Büyük Usta Kayahan.... Kayahan Cenaze 04.04.2015 Töreni Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi kayahan açar,cenaze töreni,mektebim koleji,güzel sanatlar lisesi cenaze törenine katıldı,emel funda akyol,mektebim okulları Kayahan Açar (d. 29 Mart 1949, İzmir - ö. 3 Nisan 2015, İstanbul), Türk pop şarkıcısı, besteci ve söz yazarı. Biyografi[değiştir | kaynağı değiştir] Çocukluk ve gençlik yıllarını Ankara'da geçirdi. Daha sonra İstanbul’a yerleşti. İstanbul'dan sonra uzun süre Balıkesir-Gömeç’teki İnta Sevgi Köyü’nde Geceler Caddesi ve Mavilim Caddesi’nin kesiştiği Hülyam Çıkmazı’nda yaşadı. Bu köydeki bütün cadde ve sokaklar, Kayahan’ın şarkılarının isimlerinden oluşmaktadır. Şimdiye kadar üç kırkbeşlik, bir uzunçalar (longplay), onbir kaset ve CD’si müzik arşivlerindeki yerini aldı. İlk olarak Nilüfer’e verdiği güzel şarkılarla ismini duyurmaya başladı. Nilüfer’in de yorumladığı “Geceler”, “Kar Taneleri”, “Esmer Günler” gibi şarkılar klasik haline geldi. Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir] 3 Haziran 1991 tarihinde çıkarttığı “Yemin Ettim” adlı albümüyle satış rekoru kıran Kayahan, “Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerde buluşuruz” sloganıyla tanındı. Çocuklar için de şarkılar yazan Kayahan ayrıca televizyon için çocuk programı da yaptı. Ardından 30 Nisan 1992'de "Odalarda Işıksızım" albümünü çıkardı. Mart 1993'te Raks Müzik etiketli “Son Şarkılarım” adını verdiği albümünde yine kendisine ait on şarkı yer aldı. Düzenlemeleri Erdal Kızılçay’ın yaptığı albümde İskender Paydaş, Hakan Kurşun gibi genç ve yetenekli isimler çalıştı. “Sarı Şekerim”, “Vazgeçmem”, “Aman”, “Kardeşiz Senle” gibi şarkıların öne çıktığı albüm yüksek bir satış grafiği yakaladı. Kayahan, iki yıl sonra, 1995 yılının Ocak ayının son günlerinde “Benim Penceremden” adlı albümüyle müzik yolculuğunu sürdürdü. Bu albümün sloganı “Sevenleri ayırmayın, sevenler ayrılmayın” oldu. Çıkış parçası “Ben Anadolu Çocuğuyum” da kültüren erozyon karşısındaki tepkisini dile getirdi. “Allah’ım Neydi Günahım” ise pek çok sanatçı tarafından icra edilerek büyük başarı sağladı. Bu albümle birlikte Demet Sağıroğlu’nun ardından müzik dünyasını yeni bir yetenekle tanıştırdı. Bu genç yetenek, 1999’da hayatını birleştireceği İpek Tüter’di. Kayahan, 1996 yılının Temmuz ayında “Canımın Yaprakları” adlı çalışmasını da “Allah kimseyi sevgisiz bırakmasın” sloganıyla piyasaya sundu. Bir insanın sevgiyi, aşkı yitirdiği anda herşeyini kaybetmiş olacağını belirten Kayahan, “Sevgisiz hiçbir şey yapılmaz. Herşeyin başı sevgidir” sözleriyle “sevgi” kavramına verdiği önemi dilegetirdi. Erdal Kızılçay, İskender Paydaş ve Tamer Çıray üçlüsünün düzenlemelerini yaptığı albümde sekiz parçaya yer verildi. Bütün albüm kendi evinin stüdyosunda low-fi teknoloji kullanılarak hazırlandı. Sekiz parçasını da art arda konser atmosferinde kaydetti ve kliplerinde konserlerinden yapılan çekimler kullanıldı. Kayahan, ertesi yıl “Emrin Olur” adlı çalışmasını çıkardı. Albümün mutfağında önceki çalışmalarındaki isimler yer almakla birlikte düzenlemeleri Tamer Çıray ve kendisi yaptı. 1999 yılının Nisan ayında dokuzuncu albümü “Beni Azad Et” müzik marketlerde yerini aldı. Dokuz şarkının yer aldığı çalışmada, “Beni Azad Et”, “Yine Şişe Bitecek”, “Her Yerde Aynı” gibi hit parçalardan oluştu. Yılın büyük bölümünü geçirdiği Gömeç’e olan bağını ise “Gömeç” adlı şarkısında notalara döktü. 26 Kasım 2000 tarihinde “Gönül Sayfam”'ı piyasaya çıkaran Kayahan, albümünde “Sevdaya Mahsus”, “Kağıttan Kayıklarla”, “Söz Güzelim” gibi duygusal parçaların yanı sıra “Ölmem mi Lazım”, “Aman Beni Unutma”, “Tek Delikli Kaval”, 17 Ağustos deprem felaketi için yazdığı “17 Ağustos”, kızı Aslı Gönül için bestelediği “Ninni” gibi şarkılar yer aldı. Kayahan 17 Aralık 2002 tarihinde ise “Ne Oldu Can” albümünü müzikseverlerin beğenisine sundu. Albümde “Ne Oldu Can”, “Bir Aşk Hikayesi”, “Onsuz Olmuyor” parçaları uzun bir süre dillerden düşmeyen parçalar oldu. Satış rekorları kıran Kayahan’ın bu albümünde ise meslektaşı Barış Manço için yazdığı “Bugün Aslında Bayram” parçası ile müziğe, sanatçılara sahip çıkmanın önemini birkez daha vurgulamış oldu.
İstiklal Marşı Öğrenciler Çalıyor Güzel Sanatlar Mektebim Lisesi Emel Funda Akyol & Şeyma Uğur 02:19
İstiklal Marşı Öğrenciler Çalıyor Güzel Sanatlar Mektebim Lisesi Emel Funda Akyol & Şeyma Uğur 192 izlenme - 3 yıl önce Emel Funda Akyol & Şeyma Uğur Öğretmen güzel Sanatlar Mektebim Lisesi istiklal Marşı istiklal Marşı Piyano Eşlik Notası Https://plus.google.com/u/0/ blok Flüt Notası Https://plus.google.com/u/0/ Soprano Alto Pikolo Picolo Sopranino Notaları marş Sözü Notası Blok Flüt Notaları Akorları Piyano Eşlik Mi Minör Video Linki Karaoke Prozodi Vurgu Doğru Okuyuş 12 Mart 1921 İstiklal Marşının Kabulü istiklâl Marşı, Türkiye Ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin[1] Millî Marşı. Mehmet Âkif Ersoy Tarafından Kaleme Alınan Bu Eser, 12 Mart 1921'de Birinci Tbmm Tarafından "istiklâl Marşı" Olarak Kabul Edilmiştir. tarihçe[değiştir | Kaynağı Değiştir] türk Kurtuluş Savaşı'nın Başlarında, İstiklâl Harbi'nin Milli Bir Ruh İçerisinde Kazanılması İmkânını Sağlamak Amacıyla Maarif Vekaleti, 1921'de Bir Güfte Yarışması Düzenlemiş, Söz Konusu Yarışmaya Toplam 724 Şiir Katılmıştır. Kazanan Güfteye Para Ödülü Konduğu İçin Önce Yarışmaya Katılmak İstemeyen Burdur Milletvekili Mehmet Âkif Ersoy, Maarif Vekili Hamdullah Suphi'nin Israrı Üzerine, Ankara'daki Taceddin Dergahı'nda Yazdığı Ve İstiklal Harbi'ni Verecek Olan Türk Ordusu'na Hitap Ettiği Şiirini Yarışmaya Koymuştur. Yapılan Elemeler Sonucu Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin 12 Mart 1921 Tarihli Oturumunda, Bazı Mebusların İtirazlarına Rağmen Mehmet Âkif'in Yazdığı İstiklal Marşı Coşkulu Alkışlarla[2] Kabul Edilmiştir. Mecliste İstiklâl Marşı'nı Okuyan İlk Kişi Dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi Tanrıöver Olmuştur.[3][4][5] mehmet Âkif Ersoy İstiklâl Marşı'nı, Şiirlerini Topladığı Safahat'a Dahil Etmemiş Ve İstiklâl Marşı'nın Türk Milleti'nin Eseri Olduğunu Beyan Etmiştir. şiirin Bestelenmesi İçin Açılan İkinci Yarışmaya 24 Besteci Katılmış, 1924 Yılında Ankara'da Toplanan Seçici Kurul, Ali Rıfat Çağatay'ın Bestesini Kabul Etmiştir.[6] Bu Beste 1930 Yılına Kadar Çalındıysa Da 1930'da Değiştirilerek, Dönemin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Şefi Osman Zeki Üngör'ün 1922'de Hazırladığı Bugünkü Beste Yürürlüğe Konmuş, Toplamda Dokuz Dörtlük Ve Bir Beşlikten Oluşan Marşın Armonilemesini Edgar Manas, Bando Düzenlemesini De İhsan Servet Künçer Yapmıştır. Üngör'ün Yakın Dostu Cemal Reşit Rey'le Yapılmış Olan Bir Röportajda Da Kendisinin Belirttiğine Göre Aslında Başka Bir Güfte Üzerine Yapılmıştır Ve İstiklal Marşı Olması Düşünülerek Bestelenmemiştir. Söz Ve Melodide Yer Yer Görülen Uyum (prozodi) Eksikliğinin Esas Sebebi De (örneğin "korkma, Sönmez Bu Şafaklarda Yüzen Al Sancak" Mısrası Ezgili Okunduğunda "şafaklarda" Sözcüğü İki Müzikal Cümle Arasında Bölünmüştür) Budur. Protokol Gereği, Sadece İlk İki Dörtlük Beste Eşliğinde İstiklâl Marşı Olarak Söylenmektedir.[7][8] ilgili Maddeler[değiştir | Kaynağı Değiştir] türkiye'de Eğitim Kurumlarının Sınıf Duvarlarında Yer Alan İstiklâl Marşı Panosu. Atatürk'ün Türk Gençliğine Hitabesi (solda), Türk Bayrağı Ve Mustafa Kemal Atatürk Resmi (orta), İstiklâl Marşı (sağda). türkiye Türkiye kuzey Kıbrıs Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ulusal Marşı diğer İsmi Osmanlıca: güfte Mehmet Âkif Ersoy, 1921 beste Osman Zeki Üngör kabul Tarihi 12 Mart 1921 istiklal Marşı (enstrümental) mehmet Âkif Ersoy hamdullah Suphi Tanrıöver osman Zeki Üngör (istiklâl Marşı'nın Son Bestecisi) ali Rıfat Çağatay (istiklâl Marşı'nın İlk Bestecisi) istiklal Marşı em D Am korkma, Sönmez Bu Şafaklarda Yüzen Al Sancak em D Am sönmeden Yurdumun Üstünde Tüten En Son Ocak. em D Am o Benim Milletimin Yıldızıdır Parlayacak! em D Am o Benimdir, O Benim Milletimindir Ancak! em D Am çatma, Kurban Olayım, Çehreni Ey Nazlı Hilal! em D Am kahraman Irkıma Bir Gül... Ne Bu Şiddet, Bu Celâl? em D Am sana Olmaz Dökülen Kanlarımız Sonra Helal. em D Am hakkıdır, Hakk'a Tapan Milletimin İstiklal. doğru Vurgulu Okunuşu kork.. Ma... Sön... Mez... Bu... Şafak... lar... Da... Yü...zen... Al... Sancak... sönmeden Yur... Du... Mun-üs-tün-de tü-te.....nen-son-ocak Obe...nim... Mil-le... Ti... Min... yıldızı-dır... Par... La...ya-cako-benim dir...o...be-nim-mil-le-ti-min-dir...an-cak... çat... Ma... Kur... Ban... O... La-yım... çeh... Re... Ni... Ey... Naz-lı... Hi-lal... kahrama-nır... Kı... Ma-bir-gül-ne... bu-şid-det-bu-ce-lal-sana... Ol-maz-dö... Kü... Len... kan-ları...mız...son...ra...helal-hak-kı-dır hak...ka-ta-pan-mille-ti...mi-nis...tik-lal... mektebim Okullari,emel Funda Akyol,şeyma Uğur,güzel Sanatlar Lisesi,müzik,istiklal Marşı,milli Marşımız,korkma Sönmez,bu Şafak,mehmet Akif Ersoy,zeki Üngör,12 Mart 1921,kabulü,prozodi,marş,sözü,notası,blok Flüt,melodika,notaları,akorları,okunuşu,piyano Eşliği,sözleri,aykut Öğretmen
Aykut İlter Doğum Günü Kutlaması Mektebim Müzik Öğretmenleri 00:51
Aykut İlter Doğum Günü Kutlaması Mektebim Müzik Öğretmenleri 107 izlenme - 2 yıl önce Doğum Günü Mesajı, Doğum günü olan arkadaşlarınıza, sevdiklerinize gönderebileceğiniz ya da bir sms ile iletmek isteyeceğiniz En Güzel Doğum Günü Mesajları (Doğum Günü Mesajları Komik, Doğum Günü Mesajları sevgiliye, Doğum Günü Mesajları uzun, Doğum Günü Mesajları dosta, Doğum Günü Mesajları kerdeşe) sizler için bu sayfada derledik. Sevdiklerinize kalpten gelen güzel ve anlamlı bir mesaj göndermek emin olun ki yüzünü güldürecektir. İşte En Güzel Doğum Günü Sözleri, Mesajları ve Doğum Günü hakkında tüm detaylar... Doğum günü (ya da Yaş günü), miladi veya herhangi bir başka takvime göre, bir insanın doğduğu gün ve ayda, her yıl tekrarlanan güne verilen addır. Hemen hemen her kültürde bu günler, insanlar tarafından kutlanmaktadır. Çağdaş şehir hayatında başta olmak üzere kutlanan bugün için kimi kültürlerde batıl birtakım inançlara rastlanmaktadır. Bir doğum günü kutlamasında, pasta, mumlar ve insanlar en belirgin sembollerdir. İŞTE DOĞUM GÜNÜ MESAJLARI Doğduğun gün bulutları yırtarak, bir güneş gibi etrafına aydınlık saçarak girdin hayata. Hep sevgiyle yaşa! Nice yaşlara... Güzellik insanın içinde, önemli olan onu görmekte. Görmek de değil aslında bakmasını bilmekte. İyiki doğdun. Doğum Günün Kutlu Olsun! Dileğim bugün dilediğin tüm dileklerin gerçek olması. Belki yanında değilim ama bil ki kalbimin en derin yerinde seninle kutluyorum. Nice Yıllara. Zaman çok kısa, her yeni yaşında mutluluğa uçarak ulaşmanı, bu hayati tüm güzellikleriyle yaşamanı istediğimi bilmeni istiyorum. Nice yaşlara, doğum günün kutlu olsun. Küçük bir cenindin zamanında fetüs oldun, embriyo oldun, bu hale geldin iyi ki doğdun… Doğduğun o muhteşem gün bulutları aşarak, adeta bir güneş gibi etrafına aydınlık saçarak girdin hayatımıza. Hep sevgiyle yaşa! Nice mutlu yıllara. Geleceğini oluşturacak her yeni günün bir önceki günden daha güzel, isteklerine uygun ve seni mutlu edecek şekilde olmasını dilerim. Nice seneler.. Dlerseniz En Güzel Anlamlı Aşk Sözleri Sayfasına göz atabilirsiniz. Eğer yanında olsaydım sana sımsıkı sarılır, her yeni yaşında gözlerindeki ışıltının devam etmesini diler yanağına kocaman bir öpücük kondururdum. Doğum günün kutlu olsun. Güneş kadar sıcak, kar tanesi kadar berrak, yağmur kadar saf ve temiz, IMF"deki kadar bol paralı bir ömür dileğiyle. Mutlu yıllar. Biraz şans, biraz sevgi ve sabır, birer parça zaman, başarı ve memnuniyeti de eklersek malzemelere, hepsini karıştırıp senin için uzun ve dileklerinin gerçekleştiği bir hayat pastası yapabiliriz sanırım. Doğum günün kutlu olsun! Geleceğini oluşturarak yaşamını belirleyen her yeni günün bir öncekinden daha güzel, arzularına uygun ve mutluluk getirecek şekilde olmasını dilerim. Nice güzel doğum günlerine. Yaşam dolu yaşlara, bakım yap azcık saçlara, bugün doğum günün senin hadi süslen gidelim barlara… Yüzünde her zaman bir gülümseme olsun çünkü sana çok yakışıyor. Doğum günün kutlu olsun.
Kayahan Cenaze Töreni Röportaj Başak Çubukçu Mektebim Güzel Sanatlar Lisesi 02:55
Kayahan Cenaze Töreni Röportaj Başak Çubukçu Mektebim Güzel Sanatlar Lisesi 72 izlenme - 2 yıl önce Kayahan Cenaze Töreni Röportaj Başak Çubukçu Mektebim Güzel Sanatlar Lisesi BÜYÜK USTA KAYAHAN'IN CENAZE TÖRENİ Müzik Öğretmeni Emel Funda Akyol İdaresinde Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi Büyük Usta Kayahan Açar'a son görevini ifa etti... Gönüllerde Yaşayacaksın Büyük Usta Kayahan.... Kayahan Cenaze 04.04.2015 Töreni Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi kayahan açar,cenaze töreni,mektebim koleji,güzel sanatlar lisesi cenaze törenine katıldı,emel funda akyol,mektebim okulları Kayahan Açar (d. 29 Mart 1949, İzmir - ö. 3 Nisan 2015, İstanbul), Türk pop şarkıcısı, besteci ve söz yazarı. Biyografi[değiştir | kaynağı değiştir] Çocukluk ve gençlik yıllarını Ankara'da geçirdi. Daha sonra İstanbul’a yerleşti. İstanbul'dan sonra uzun süre Balıkesir-Gömeç’teki İnta Sevgi Köyü’nde Geceler Caddesi ve Mavilim Caddesi’nin kesiştiği Hülyam Çıkmazı’nda yaşadı. Bu köydeki bütün cadde ve sokaklar, Kayahan’ın şarkılarının isimlerinden oluşmaktadır. Şimdiye kadar üç kırkbeşlik, bir uzunçalar (longplay), onbir kaset ve CD’si müzik arşivlerindeki yerini aldı. İlk olarak Nilüfer’e verdiği güzel şarkılarla ismini duyurmaya başladı. Nilüfer’in de yorumladığı “Geceler”, “Kar Taneleri”, “Esmer Günler” gibi şarkılar klasik haline geldi. Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir] 3 Haziran 1991 tarihinde çıkarttığı “Yemin Ettim” adlı albümüyle satış rekoru kıran Kayahan, “Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerde buluşuruz” sloganıyla tanındı. Çocuklar için de şarkılar yazan Kayahan ayrıca televizyon için çocuk programı da yaptı. Ardından 30 Nisan 1992'de "Odalarda Işıksızım" albümünü çıkardı. Mart 1993'te Raks Müzik etiketli “Son Şarkılarım” adını verdiği albümünde yine kendisine ait on şarkı yer aldı. Düzenlemeleri Erdal Kızılçay’ın yaptığı albümde İskender Paydaş, Hakan Kurşun gibi genç ve yetenekli isimler çalıştı. “Sarı Şekerim”, “Vazgeçmem”, “Aman”, “Kardeşiz Senle” gibi şarkıların öne çıktığı albüm yüksek bir satış grafiği yakaladı. Kayahan, iki yıl sonra, 1995 yılının Ocak ayının son günlerinde “Benim Penceremden” adlı albümüyle müzik yolculuğunu sürdürdü. Bu albümün sloganı “Sevenleri ayırmayın, sevenler ayrılmayın” oldu. Çıkış parçası “Ben Anadolu Çocuğuyum” da kültüren erozyon karşısındaki tepkisini dile getirdi. “Allah’ım Neydi Günahım” ise pek çok sanatçı tarafından icra edilerek büyük başarı sağladı. Bu albümle birlikte Demet Sağıroğlu’nun ardından müzik dünyasını yeni bir yetenekle tanıştırdı. Bu genç yetenek, 1999’da hayatını birleştireceği İpek Tüter’di. Kayahan, 1996 yılının Temmuz ayında “Canımın Yaprakları” adlı çalışmasını da “Allah kimseyi sevgisiz bırakmasın” sloganıyla piyasaya sundu. Bir insanın sevgiyi, aşkı yitirdiği anda herşeyini kaybetmiş olacağını belirten Kayahan, “Sevgisiz hiçbir şey yapılmaz. Herşeyin başı sevgidir” sözleriyle “sevgi” kavramına verdiği önemi dilegetirdi. Erdal Kızılçay, İskender Paydaş ve Tamer Çıray üçlüsünün düzenlemelerini yaptığı albümde sekiz parçaya yer verildi. Bütün albüm kendi evinin stüdyosunda low-fi teknoloji kullanılarak hazırlandı. Sekiz parçasını da art arda konser atmosferinde kaydetti ve kliplerinde konserlerinden yapılan çekimler kullanıldı. Kayahan, ertesi yıl “Emrin Olur” adlı çalışmasını çıkardı. Albümün mutfağında önceki çalışmalarındaki isimler yer almakla birlikte düzenlemeleri Tamer Çıray ve kendisi yaptı. 1999 yılının Nisan ayında dokuzuncu albümü “Beni Azad Et” müzik marketlerde yerini aldı. Dokuz şarkının yer aldığı çalışmada, “Beni Azad Et”, “Yine Şişe Bitecek”, “Her Yerde Aynı” gibi hit parçalardan oluştu. Yılın büyük bölümünü geçirdiği Gömeç’e olan bağını ise “Gömeç” adlı şarkısında notalara döktü. 26 Kasım 2000 tarihinde “Gönül Sayfam”'ı piyasaya çıkaran Kayahan, albümünde “Sevdaya Mahsus”, “Kağıttan Kayıklarla”, “Söz Güzelim” gibi duygusal parçaların yanı sıra “Ölmem mi Lazım”, “Aman Beni Unutma”, “Tek Delikli Kaval”, 17 Ağustos deprem felaketi için yazdığı “17 Ağustos”, kızı Aslı Gönül için bestelediği “Ninni” gibi şarkılar yer aldı. Kayahan 17 Aralık 2002 tarihinde ise “Ne Oldu Can” albümünü müzikseverlerin beğenisine sundu. Albümde “Ne Oldu Can”, “Bir Aşk Hikayesi”, “Onsuz Olmuyor” parçaları uzun bir süre dillerden düşmeyen parçalar oldu. Satış rekorları kıran Kayahan’ın bu albümünde ise meslektaşı Barış Manço için yazdığı “Bugün Aslında Bayram” parçası ile müziğe, sanatçılara sahip çıkmanın önemini birkez daha vurgulamış oldu.
Kayahan Cenaze Töreni 04 04 2015 Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi 04:58
Kayahan Cenaze Töreni 04 04 2015 Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi 70 izlenme - 2 yıl önce Kayahan Cenaze Töreni 04 04 2015 Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi BÜYÜK USTA KAYAHAN'IN CENAZE TÖRENİ Müzik Öğretmeni Emel Funda Akyol İdaresinde Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi Büyük Usta Kayahan Açar'a son görevini ifa etti... Gönüllerde Yaşayacaksın Büyük Usta Kayahan.... Kayahan Cenaze 04.04.2015 Töreni Mektebim Koleji Güzel Sanatlar Lisesi kayahan açar,cenaze töreni,mektebim koleji,güzel sanatlar lisesi cenaze törenine katıldı,emel funda akyol,mektebim okulları Kayahan Açar (d. 29 Mart 1949, İzmir - ö. 3 Nisan 2015, İstanbul), Türk pop şarkıcısı, besteci ve söz yazarı. Biyografi[değiştir | kaynağı değiştir] Çocukluk ve gençlik yıllarını Ankara'da geçirdi. Daha sonra İstanbul’a yerleşti. İstanbul'dan sonra uzun süre Balıkesir-Gömeç’teki İnta Sevgi Köyü’nde Geceler Caddesi ve Mavilim Caddesi’nin kesiştiği Hülyam Çıkmazı’nda yaşadı. Bu köydeki bütün cadde ve sokaklar, Kayahan’ın şarkılarının isimlerinden oluşmaktadır. Şimdiye kadar üç kırkbeşlik, bir uzunçalar (longplay), onbir kaset ve CD’si müzik arşivlerindeki yerini aldı. İlk olarak Nilüfer’e verdiği güzel şarkılarla ismini duyurmaya başladı. Nilüfer’in de yorumladığı “Geceler”, “Kar Taneleri”, “Esmer Günler” gibi şarkılar klasik haline geldi. Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir] 3 Haziran 1991 tarihinde çıkarttığı “Yemin Ettim” adlı albümüyle satış rekoru kıran Kayahan, “Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerde buluşuruz” sloganıyla tanındı. Çocuklar için de şarkılar yazan Kayahan ayrıca televizyon için çocuk programı da yaptı. Ardından 30 Nisan 1992'de "Odalarda Işıksızım" albümünü çıkardı. Mart 1993'te Raks Müzik etiketli “Son Şarkılarım” adını verdiği albümünde yine kendisine ait on şarkı yer aldı. Düzenlemeleri Erdal Kızılçay’ın yaptığı albümde İskender Paydaş, Hakan Kurşun gibi genç ve yetenekli isimler çalıştı. “Sarı Şekerim”, “Vazgeçmem”, “Aman”, “Kardeşiz Senle” gibi şarkıların öne çıktığı albüm yüksek bir satış grafiği yakaladı. Kayahan, iki yıl sonra, 1995 yılının Ocak ayının son günlerinde “Benim Penceremden” adlı albümüyle müzik yolculuğunu sürdürdü. Bu albümün sloganı “Sevenleri ayırmayın, sevenler ayrılmayın” oldu. Çıkış parçası “Ben Anadolu Çocuğuyum” da kültüren erozyon karşısındaki tepkisini dile getirdi. “Allah’ım Neydi Günahım” ise pek çok sanatçı tarafından icra edilerek büyük başarı sağladı. Bu albümle birlikte Demet Sağıroğlu’nun ardından müzik dünyasını yeni bir yetenekle tanıştırdı. Bu genç yetenek, 1999’da hayatını birleştireceği İpek Tüter’di. Kayahan, 1996 yılının Temmuz ayında “Canımın Yaprakları” adlı çalışmasını da “Allah kimseyi sevgisiz bırakmasın” sloganıyla piyasaya sundu. Bir insanın sevgiyi, aşkı yitirdiği anda herşeyini kaybetmiş olacağını belirten Kayahan, “Sevgisiz hiçbir şey yapılmaz. Herşeyin başı sevgidir” sözleriyle “sevgi” kavramına verdiği önemi dilegetirdi. Erdal Kızılçay, İskender Paydaş ve Tamer Çıray üçlüsünün düzenlemelerini yaptığı albümde sekiz parçaya yer verildi. Bütün albüm kendi evinin stüdyosunda low-fi teknoloji kullanılarak hazırlandı. Sekiz parçasını da art arda konser atmosferinde kaydetti ve kliplerinde konserlerinden yapılan çekimler kullanıldı. Kayahan, ertesi yıl “Emrin Olur” adlı çalışmasını çıkardı. Albümün mutfağında önceki çalışmalarındaki isimler yer almakla birlikte düzenlemeleri Tamer Çıray ve kendisi yaptı. 1999 yılının Nisan ayında dokuzuncu albümü “Beni Azad Et” müzik marketlerde yerini aldı. Dokuz şarkının yer aldığı çalışmada, “Beni Azad Et”, “Yine Şişe Bitecek”, “Her Yerde Aynı” gibi hit parçalardan oluştu. Yılın büyük bölümünü geçirdiği Gömeç’e olan bağını ise “Gömeç” adlı şarkısında notalara döktü. 26 Kasım 2000 tarihinde “Gönül Sayfam”'ı piyasaya çıkaran Kayahan, albümünde “Sevdaya Mahsus”, “Kağıttan Kayıklarla”, “Söz Güzelim” gibi duygusal parçaların yanı sıra “Ölmem mi Lazım”, “Aman Beni Unutma”, “Tek Delikli Kaval”, 17 Ağustos deprem felaketi için yazdığı “17 Ağustos”, kızı Aslı Gönül için bestelediği “Ninni” gibi şarkılar yer aldı. Kayahan 17 Aralık 2002 tarihinde ise “Ne Oldu Can” albümünü müzikseverlerin beğenisine sundu. Albümde “Ne Oldu Can”, “Bir Aşk Hikayesi”, “Onsuz Olmuyor” parçaları uzun bir süre dillerden düşmeyen parçalar oldu. Satış rekorları kıran Kayahan’ın bu albümünde ise meslektaşı Barış Manço için yazdığı “Bugün Aslında Bayram” parçası ile müziğe, sanatçılara sahip çıkmanın önemini birkez daha vurgulamış oldu.
Büyükçekmece Güzel Sanatlar Lisesi Mektebim Okulları Ders Arası Müzik 01:36
Büyükçekmece Güzel Sanatlar Lisesi Mektebim Okulları Ders Arası Müzik 72 izlenme - 3 yıl önce Büyükçekmece Mektebim Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencileri Söylüyor Emrah Çavaz Emel Funda Akyol Şeyma Uğur Değerli Velilerimiz; Mektebim Okulları Güzel Sanatlar Lisesi’nin amacı, ‘’Sanat, bir ülkenin uygarlık düzeyine ulaşması için gereken merdivenin basamaklarından biridir.’’ilkesiyle ülkemizi yüksek uygarlık düzeyine taşırken gençlerimize ilk basamak olmak, sanat eğitimine tam donanımlı, bu konuda kendine güvenen, uluslararası sanat alanlarında ülkemizi en iyi şekilde temsil edecek genç sanatçılar yetiştirmektir. Mektebim Okulları Güzel Sanatlar Lisesi ‘nde dört yıllık eğitim programı uygulanmaktadır. Öğrencilerimiz 9. sınıftan itibaren; edebiyat, tarih, coğrafya, matematik, fizik, kimya gibi fen ve kültür dersleri görmekte olup bunun yanı sıra sanat alanlarıyla ilgili dersleri de almaya başlarlar. 10. sınıftan itibaren bazı kültür derslerini alırken alanlarıyla ilgili derslere ağırlık verilir. Ayrıca okulumuzda yabancı dile önem verilerek bireysel çalışmalar yapılır. Okulumuzda bu yıl müzik ve resim olmak üzere iki bölüm açılmıştır. Öğrencilerimiz 4 yıl boyunca uzman bir kadro ile hem akademik bir eğitim görmekte hem de yaratıcılıklarını ortaya çıkaracak pek çok aktiviteye katılmaktalar. Öğrencilerimiz gezi, panel, konferans, sergi, konser gibi sanat etkinliklerine öğretmenlerimizin sorumluluğunda katılırlar. Öğrencilerimizin, Güzel Sanatlar Lisemizin ilgili bölümünden mezun olanlar için kullanılan YGS puan türlerinin herhangi birinden 140 barajını geçmeleri ve yetenek sınavlarına girmeleri istedikleri bölüme yerleşmeleri için yeterli olmaktadır. Merkezi yerleştirme sistemi ile de istedikleri bölüme yerleşebilirler. Üniversitelerin ilgili bölümünden mezun olanların kurs açma yetkileri’de bulunmaktadır. Örneğin müzik bölümünü bitiren öğrenci müzik kursu açabilir. Özgüveni yüksek, yaratıcı, başarılı sanatçılar yetiştiren tam donanımlı öğretmen kadromuzla eğitim verdiğimiz okulumuzu yakından tanımak istediğinizde ayrıntılı bilgi paylaşımında bulunmaktan mutluluk duyarım.
Mektebim Güzel Sanatlar Lisesi Mfö Mazhar Fuat Özkan Büyükçekmece Belediye Başkanı 01:45
Mektebim Güzel Sanatlar Lisesi Mfö Mazhar Fuat Özkan Büyükçekmece Belediye Başkanı 78 izlenme - 2 yıl önce Mektebim Güzel Sanatlar Lisesi Emel Funda Akyol Şeyma Uğur Mektebim Okulları HEMEN KAYIT OLUN 444 30 95 MEKTEBİM OKULLARI BAŞARININ ANAHTARI Kendini gerçekleştirmiş mutlu ve başarılı insanlardan oluşan toplum; öncelikli olarak çocuklarının geleceğini şansa bırakmayan başarının tesadüf olmadığını bilen toplumdur. Deneyimli eğitim - öğretim kadrosunun kazandırılacağı birikimle beslenecek olan Mektebim Okulları: anaokulundan liseye uzanan eğitim zincirinde, bu sorumluluğun bilinciyle, sürekli kişisel gilişimi ilke edinecektir. Okullarımız hem yeni kampüsleriyle hem de eğitim bilimdeki değişimlere ayak uydurarak sürekli gelişmektedir. Eğitime yapılan yatırım insana yatırımdır... İnsana yatırım, başarı ve hızlı gelişim olarak geri döner. Vizyonumuz, İçinde yaşanılan zamanın gereklerine göre değil, gelecek yüzyılların ihtiyaçlarını bilip ona göre hazırlıklarını yaparak tüm öğrencilerini Atatürk ilke ve devrimleri ışığında akademik ve sosyal yönden ulusal ve uluslararası toplumların her zaman en önde gelen bireyleri olarak yetiştirmek ve tüm dünyada örnek alınacak bir eğitim kurumu olmaktır. Misyonumuz, ana sınıfından 12. sınıfa kadar bütünlük taşıyan ve bireysel farklılıkları gözeten eğitimiyle yüksek akademik standartlara sahip, çağdaş dünyaya ayak uydurabilen, yeniliklere açık, millî ve manevi değerlere sahip, çevresiyle güzel iletişim kurabilen, dürüst, hoşgörülü bireyler yetiştirmeyi amaçlar ve bu değerler doğrultusunda Atatürk ilke ve devrimlerinden hiç bir zaman ödün vermemektir. Adını Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Millet Mektepleri'nden alan Mektebim Okulları kaliteli eğitimi ülkenin her köşesine ve toplumun tüm katmanlarına ulaştırabilmek için yola çıkmış bir kurum olarak, büyük önder Atatürk'ün çizdiği yoldan gitmeye devam edecektir... Mektebim Okulları Genel Müdürlük - Bahçelievler Haznedar Mah. Heybeli Cad. Adalar Sok. No:11 Haznedar - Güngören/İstanbul Telefon: 444 30 95 E-posta: info@mektebimokullari.com Silivri Anaokulu Silivri Anaokulu Mimar Sinan Mahallesi Özge Sokak No : 1 Silivri/İstanbul Telefon: 0212 924 75 31 - 0212 924 75 32 | Faks: - E-posta: Beykent Anaokulu Beykent Anaokulu Adnan Kahveci Mah. Sayaca Cad. No : 11, Beylikdüzü / İstanbul Telefon: 0212 924 74 81 - 0212 924 74 82 | Faks: - E-posta: Büyükçekmece Anaokulu Büyükçekmece Anaokulu Fatih Mah. Cengiz Topel Cd. Hazerfen Sk. No : 12, Büyükçekmece / İstanbul Telefon: (0212) 883 60 37 | Faks: - E-posta: Çorlu Anaokulu Çorlu Anaokulu Kazımiye Mah. Su Deposu Altı1.Sk. Çorlu / Tekirdağ Telefon: 0282 999 19 16 - 0282 999 19 17 | Faks: - E-posta: Pelican Hill Anaokulu Pelican Hill Anaokulu Pelican Hill Evleri Hadımköy Yolu Çakmaklı Mevkii, Pelican Hill Sosyal Tesisler Yanı Büyükçekmece / İstanbul Telefon: (0212) 886 49 16 | Faks: - E-posta: Tekirdağ Anaokulu Tekirdağ Anaokulu Hürriyet mah. Anadolu sok. No: 15, Tekirdağ Telefon: 0282 263 16 00 | Faks: - E-posta: Bahçelievler Anaokulu Bahçelievler Anaokulu Haznedar Mah. Heybeli Cad. Adalar Sok. No:11 Haznedar - Güngören/İstanbul Telefon: (0212) 677 16 16 - 444 30 95 | Faks: E-posta: Fatih Anaokulu Fatih Anaokulu - Telefon: 444 30 95 | Faks: - E-posta: Edremit Anaokulu Edremit Anaokulu - Telefon: 444 30 95 | Faks: - E-posta: Çorlu Anaokulu 2 Çorlu Anaokulu 2 Zafer Mah. Cumhuriyet Bulvarı No: 9, Armada City Plus 1. Etap - Çorlu / Tekirdağ Telefon: 444 30 95 | Faks: - E-posta: Beykent İlkokulu & Ortaokulu Beykent İlkokulu & Ortaokulu Adnan Kahveci Mah. Sayaca Cad. No : 11, Beylikdüzü / İstanbul Telefon: 0212 924 74 81 - 0212 924 74 82 | Faks: - E-posta: Çorlu İlkokulu & Ortaokulu Çorlu İlkokulu & Ortaokulu Kazımiye Mah. Su Deposu Altı1.Sk. Çorlu / Tekirdağ Telefon: 0282 999 19 16 - 0282 999 19 17 | Faks: - E-posta: Silivri İlkokulu & Ortaokulu Silivri İlkokulu & Ortaokulu Mimar Sinan Mahallesi Özge Sokak Silivri / İstanbul 34570 Telefon: 0212 924 75 31 - 0212 924 75 32 | Faks: - E-posta: Tekirdağ İlkokulu Tekirdağ İlkokulu Hürriyet mah. Anadolu sok. No: 15, Tekirdağ Telefon: 0282 263 16 00 | Faks: -
Emel Funda Akyol Söylüyor Mefistofele Laltra Notte  Güzel Sanatlar Müzik Öğretmenimiz 03:47
Emel Funda Akyol Söylüyor Mefistofele Laltra Notte Güzel Sanatlar Müzik Öğretmenimiz 62 izlenme - 3 yıl önce Opera, genellikle konusunu tarihden, mitolojiden, efsanelerden veya güncel olaylardan alan, sözlerinin tümü veya bir çoğu müzikle bestelenmiş, içinde görsel sanatların tümünü barındırabilen (Dans, Dekor, Kostüm, Işık vb.) ,teatral formda bir sahne eseridir. Bir orkestra veya müzik topluluğunun eşliğinde sunulan eserin, yazılı metnine "libretto" adı verilir. Oyun süresinin çoğunu sözlü bölümler oluşturur. Sözler, konunun akışına göre belli başlı şu müzik türleri içinde bestelenir: Arya bir kişinin duygu ve düşüncelerini yansıtır. Düet, terzet, kuartet, kentet vb iki, üç, dört ve beş kişinin duygu, düşünce ve konuşmalarını iletir. Resıtatif kişilerin sözlerini konuşurcasına bir şarkıyla söyledikleri bölümdür. Koro ise oyundaki kamu vicdanının sesini ortaya koyar. Bunların dışında oyun başlarken genellikle bir giriş parçasına (uvertür) ve oyun içinde yer yer orkestra bölümleri ya da geçitleri gibi çalgısal bölümlere yer verilir. Bazı operalarda bale sahneleri de bulunur. Bir opera eserinde, genellikle bahsedilen bu müzik türleri ayrı parçalar halinde, ardıl olarak sunulmakla birlikte, bazılarında (örn. Richard Wagner'in eserleri) müzik bir perde boyunca kesintisiz olarak sürer. Milletlerine göre opera[değiştir | kaynağı değiştir] Opera sanatının anayurdu İtalya'dır. Rönesans'ın başlıca merkezlerinden biri olan Floransa, müzikli sahne eserlerinin de beşiği sayılır. İncelemelerden, opera fikrinin bu şehirdeki bazı müzikçi ve şairlerin birleşerek eski Yunan oyunlarına benzer eserler yazmak istemelerinden doğduğu anlaşılıyor. Örnek olarak “Yunan Trajedisi” alınınca eşlik edecek müziğin nasıl olacağı problemi tartışmalara yol açmış, mısraları Renuccini tarafından yazılan ve Peri tarafından 1594'de bestelenen “Dafne” adlı ilk opera sanat çevrelerinde büyük heyecan uyandırmıştı. Operada ilk gelişimi Claudio Monteverdi'de görüyoruz. 1607 yılında bestelediği “Orfeo” adlı operasıyla orkestrayı birinci plana almış, ses türlerini zenginleştirmiştir. Burjuvaların da opera istemesi nedeniyle sanatçılar arialar yazmış ve 30 yıl sonra Venedik'te para karşılığı opera izlenebilen ilk opera binasının açılmasıyla sanatın merkezi Floransa'dan bu şehre geçmiştir. Burada koro ikinci plana alınmış, Venedik üslubu opera doğmuştur. 17. yüzyıl sonlarına doğru Napoli, İtalyan operasının merkezi olmaya başladı. İtalyan operası Avrupa'ya kısa zamanda yayıldı. Opera sanatı en büyük gelişmeyi 19. yüzyılda gösterdi. Yüzyılın ilk yarısında opera buffa (komik opera) İtalya'da Rossini, Donizetti ve özellikle de Mozart ile dikkate değer örnekler kazandı. ° Almanya'da ilk defa Schütz “Daphne” adlı Floransa stili bir opera besteledi. Müzikli sahne eserleri Alman şehirlerinde yer buldu. Oynanan eserler İtalyancaydı. Ulusal Alman Operası, Staden tarafından yazılan ve ilk Almanca opera olan ‘Seelewig’ adlı eserle başlamış, Hamburg, Alman operasının belli başlı ilk merkezi olmuştur. Strung, Kusser ve Keiser gibi besteciler de ilk önderlerdir. Hasse ve Graun “opera buffa – gülünçlü opera” türünde başarı gösterdiler. Gülünçlü opera, Mozart'la en üstün, en zarif örneklerini kazandı.
Metebim Koleji Büyükçekmece Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerimiz 02:36
Metebim Koleji Büyükçekmece Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerimiz 53 izlenme - 2 yıl önce Büyükçekmece Güzel Sanatlar Mektebim Lisesi Öğrencilerimiz Mektebim Okulları Mektebim Koleji Mektebim Okulları HEMEN KAYIT OLUN 444 30 95 MEKTEBİM OKULLARI BAŞARININ ANAHTARI Kendini gerçekleştirmiş mutlu ve başarılı insanlardan oluşan toplum; öncelikli olarak çocuklarının geleceğini şansa bırakmayan başarının tesadüf olmadığını bilen toplumdur. Deneyimli eğitim - öğretim kadrosunun kazandırılacağı birikimle beslenecek olan Mektebim Okulları: anaokulundan liseye uzanan eğitim zincirinde, bu sorumluluğun bilinciyle, sürekli kişisel gilişimi ilke edinecektir. Okullarımız hem yeni kampüsleriyle hem de eğitim bilimdeki değişimlere ayak uydurarak sürekli gelişmektedir. Eğitime yapılan yatırım insana yatırımdır... İnsana yatırım, başarı ve hızlı gelişim olarak geri döner. Vizyonumuz, İçinde yaşanılan zamanın gereklerine göre değil, gelecek yüzyılların ihtiyaçlarını bilip ona göre hazırlıklarını yaparak tüm öğrencilerini Atatürk ilke ve devrimleri ışığında akademik ve sosyal yönden ulusal ve uluslararası toplumların her zaman en önde gelen bireyleri olarak yetiştirmek ve tüm dünyada örnek alınacak bir eğitim kurumu olmaktır. Misyonumuz, ana sınıfından 12. sınıfa kadar bütünlük taşıyan ve bireysel farklılıkları gözeten eğitimiyle yüksek akademik standartlara sahip, çağdaş dünyaya ayak uydurabilen, yeniliklere açık, millî ve manevi değerlere sahip, çevresiyle güzel iletişim kurabilen, dürüst, hoşgörülü bireyler yetiştirmeyi amaçlar ve bu değerler doğrultusunda Atatürk ilke ve devrimlerinden hiç bir zaman ödün vermemektir. Adını Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Millet Mektepleri'nden alan Mektebim Okulları kaliteli eğitimi ülkenin her köşesine ve toplumun tüm katmanlarına ulaştırabilmek için yola çıkmış bir kurum olarak, büyük önder Atatürk'ün çizdiği yoldan gitmeye devam edecektir... Mektebim Okulları Genel Müdürlük - Bahçelievler Haznedar Mah. Heybeli Cad. Adalar Sok. No:11 Haznedar - Güngören/İstanbul Telefon: 444 30 95 E-posta: info@mektebimokullari.com Silivri Anaokulu Silivri Anaokulu Mimar Sinan Mahallesi Özge Sokak No : 1 Silivri/İstanbul Telefon: 0212 924 75 31 - 0212 924 75 32 | Faks: - E-posta: Beykent Anaokulu Beykent Anaokulu Adnan Kahveci Mah. Sayaca Cad. No : 11, Beylikdüzü / İstanbul Telefon: 0212 924 74 81 - 0212 924 74 82 | Faks: - E-posta: Büyükçekmece Anaokulu Büyükçekmece Anaokulu Fatih Mah. Cengiz Topel Cd. Hazerfen Sk. No : 12, Büyükçekmece / İstanbul Telefon: (0212) 883 60 37 | Faks: - E-posta: Çorlu Anaokulu Çorlu Anaokulu Kazımiye Mah. Su Deposu Altı1.Sk. Çorlu / Tekirdağ Telefon: 0282 999 19 16 - 0282 999 19 17 | Faks: - E-posta: Pelican Hill Anaokulu Pelican Hill Anaokulu Pelican Hill Evleri Hadımköy Yolu Çakmaklı Mevkii, Pelican Hill Sosyal Tesisler Yanı Büyükçekmece / İstanbul Telefon: (0212) 886 49 16 | Faks: - E-posta: Tekirdağ Anaokulu Tekirdağ Anaokulu Hürriyet mah. Anadolu sok. No: 15, Tekirdağ Telefon: 0282 263 16 00 | Faks: - E-posta: Bahçelievler Anaokulu Bahçelievler Anaokulu Haznedar Mah. Heybeli Cad. Adalar Sok. No:11 Haznedar - Güngören/İstanbul Telefon: (0212) 677 16 16 - 444 30 95 | Faks: E-posta: Fatih Anaokulu Fatih Anaokulu - Telefon: 444 30 95 | Faks: - E-posta: Edremit Anaokulu Edremit Anaokulu - Telefon: 444 30 95 | Faks: - E-posta: Çorlu Anaokulu 2 Çorlu Anaokulu 2 Zafer Mah. Cumhuriyet Bulvarı No: 9, Armada City Plus 1. Etap - Çorlu / Tekirdağ Telefon: 444 30 95 | Faks: - E-posta: Beykent İlkokulu & Ortaokulu Beykent İlkokulu & Ortaokulu Adnan Kahveci Mah. Sayaca Cad. No : 11, Beylikdüzü / İstanbul Telefon: 0212 924 74 81 - 0212 924 74 82 | Faks: - E-posta: Çorlu İlkokulu & Ortaokulu Çorlu İlkokulu & Ortaokulu Kazımiye Mah. Su Deposu Altı1.Sk. Çorlu / Tekirdağ Telefon: 0282 999 19 16 - 0282 999 19 17 | Faks: - E-posta: Silivri İlkokulu & Ortaokulu Silivri İlkokulu & Ortaokulu Mimar Sinan Mahallesi Özge Sokak Silivri / İstanbul 34570 Telefon: 0212 924 75 31 - 0212 924 75 32 | Faks: - E-posta: Tekirdağ İlkokulu Tekirdağ İlkokulu Hürriyet mah. Anadolu sok. No: 15, Tekirdağ Telefon: 0282 263 16 00 | Faks: - E-posta: Bahçelievler İlkokulu & Ortaokulu Bahçelievler İlkokulu & Ortaokulu Haznedar Mah. Heybeli Cad. Adalar Sok. No:11 Haznedar - Güngören/İstanbul
Ey Güzel Kırım Büyükçekmece Güzel Sanatlar Lisesi Emrah Çavaz 03:34
Ey Güzel Kırım Büyükçekmece Güzel Sanatlar Lisesi Emrah Çavaz 58 izlenme - 3 yıl önce Aluştadan esken yeller yüzüme vurdu Balalıktan ösken evge köz yaşım düştü Men bu yerde yaşalmadım yaşlığıma toyalmadım Vatanıma hasret kaldım ey güzel Kırım Bahçelerin meyvaları bal ile şerbet Sularını içe içe toyalmadım men Men bu yerde yaşalmadım yaşlığıma toyalmadım Vatanıma hasret kaldım ey güzel Kırım Bala çağa vatanım dep köz yaşın döker Kartlarımız emenç yayıp dualar eder Men bu yerde yaşalmadım yaşlığıma toyalmadım Vatanıma hasret kaldım ey güzel Kırım