Hoşgeldiniz!

kırşehir türküsü

Neset Ertas - Kaslarin Karasina - Nigde Baglari 06:49
Neset Ertas - Kaslarin Karasina - Nigde Baglari 48.043 izlenme - 2 yıl önce Neset Ertas Canlı Performans - Kırşehir Türküleri
Tatlı Dillim Güler Yüzlüm Neredesin Sen Gönlüm Hep Seni Arıyor Bağlama Saz Türkü Piyano Vokal Sesler 07:04
Tatlı Dillim Güler Yüzlüm Neredesin Sen Gönlüm Hep Seni Arıyor Bağlama Saz Türkü Piyano Vokal Sesler 1.149 izlenme - 2 yıl önce Kırşehir Türkülerini Piyano Sesleri İle Dinlediniz mi?. . Genç Piyanist Güneş Yakartepe, " Tatlı Diilim Nerdesin Sen " türküsünün Piyano Armoni Notalarını Yazdı, Kuyruklu Piyano Çaldı ve Söyledi. Vokalist Burcu Ona Sesiyle Eşlik Etti. Sevgi ve Saygılar... Çok Sevilen Türküleri Piyano İle Dinleyince ümit ederiz Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider.. Değerli Eleştirileri Ve Yorumlarınızı Bekliyoruz. Şu garip halimden bilen işveli nazlı Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen Datlı dillim güler yüzlüm ey ceylan gözlüm Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen Ben ağlarsam ağlayıp gülersem gülen Bütün dertlerim anlayıp gönlümü bilen Sanki kalbimi bilerek yüzüme gülen Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen Sinemde gizli yaramı kimse bilmiyo Hiç bir tabip bu yarama melhem olmuyo Boynu bükük bir Garibim yüzüm gülmüyo Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen Neşet Ertaş Tatlı tadı tat Dilim Dil dili nerde Nerede NEREDESİN seni ben neset ertas neşed er taş Nerdesin Sen Bağlama Saz Neşet Ertaş Kırşehir Türküsü Piyano Vokal Seslendirme neşet ertaş dinle neşet ertaş hayatı neşet ertaş zahidem neşet ertaş şarkı sözleri neşet ertaş indir neşet ertaş video neşet ertaş yalan dünya neşet ertaş gönül dağı şte Neşet Ertaş, babası Muharrem Usta ile adeta Anadolu'daki en olgun seviyesine erişen bu Türkmen/Abdal müzik birikiminin yeni bir yorumcusudur. Yoğun yöresel özellikleri ve baskın mahallilik unsurları ile donanmış bu müziği yöresinin dışına çıkarmış, ülke genelinde ve hatta yurt dışında bilinmesini ve tanınmasım sağlamıştır. 1960'lardan itibaren binlerce yıllık sazımız bağlama ile birlikte anılan; sadece geniş halk kesimlerinde değil, ciddi musiki çevreleninin ve gerçek türkü dostlarının da gündeminden hiç düşmeyen Neşet Ertaş'ı farklı bir bağlamda değerlendirmek gerekiyor- Çünkü o aslında bir anlamda tam bir yöre sanatçısı olmasına rağmen yaygın şöhreti ve söylediği türkülerin popülaritesi ile ülke genelinde tanınan biri olarak, hem babası Muharrem Ertaş'tan, hem de bu geleneğin diğer usta isimleri olan Hacı Taşan ve Çekiç Ali'den de ayrılır. Bir başka söyleyişle onun sanatı için, başta Muharrem Usta olmak üzere. Hacı Taşan, Çekiç Ali ve Abdal/Türkmen Müziği geleneğinin çeşitli yörelerde farklı tavır ve üsluplarda karşımıza çıkan diğer ustaları da dahil olmak üzere hepsinin üst seviyede bir sentezi ve esrarlı bir bileşkesi denilebilir. Neşet Ertaş'ın sanatı hayatı ile hayatı sanatı ile o kadar içice ki, çalıp çığırdığı türkü ve bozlaklarında bütün bir hayat hikayesini bulmak mümkün olduğu gibi, hayatına yakından baktığımızda da o içli türkülerin, acılı bozlakların nelerden nasıl doğduğunun ipuçlarını elde ederiz hemen. Onun yokluk, yoksulluk ve acılarla dolu hayatım "Garip" mahlasıyla yazdığı koşma tarzında usta işi şiirlerle anlattığı ozan yönünü yıllarca kimse farketmedi bile. Babasından tevarüs ettiği geleneksel ve anonim türkülerin, bozlakların dışında, sözleri kendisine ait türküler, bozlaklar söylediğini de farkeden olmadı yıllarca. Sözü ve müziği ile, anonim türkülerdeki erişilmez sadeliği ve estetik seviyeyi yakalayan sayısız türkünün, bozlağın altına attığı mütevazı imzasını kimselere söylemedi bile. Neşet Ertaş o büyük yaratıcı yeteneği ile okuduğu her eseri yeni baştan öyle bir yorumlar, ona öyle bir ruh ve hava verir ki, adeta yeni bir beste ile karşı karşıya olduğunuzu dahi sanabilirsiniz. Bu durumu, yeteneği, kültürü ve birikimi oldukça sınırlı sığ ve sıradan sanatçıların yorum adına yaptıkları "dejenerasyon" ile karıştırmamak gerekir. Çünkü Neşet Ertaş kendisine ait olmayan bir türküyü bile öyle bir okur ve yorumlar ki, o türkü o şekliyle yıllar öncesine ait bir Neşet Ertaş türküsü gibidir artık. Olağanüstü denilebilecek yeteneği, geleneğe hakimiyeti, gelenekten kopmadan yeniye bağlılığı, yeni zamanların modern zevk ve eğilimlerini gözeten diri ve uyanık tecessüsü ile Neşet Ertaş, hep gündemde kalmış bir sanatçıdır. O, ismi bağlama ile özdeşmiş ve adeta bu dünyaya türkü söylemek için gelmiş gerçek bir türkü ustası... Türküyü bağlamaya, bağlamayı türküye bu kadar yakınlaştıran ve yaklaştıran, adeta birbirlerinin içinde -kendisi ile birlikte- eritip yok eden ikinci bir sanatçı bulmak öyle sanıldığı kadar kolay olmasa gerek. NEDEN BOZKIR’IN TEZENESİDİR O? Piyano Yeni Türküler Neredesin Kara Gözlüm Nerdesin 2014 2013 2015 Müzikleri Son Versiyon Şekli Solo Resitali Konser Teknik Dinle Seyret Söz Müzik Anonim Konuk Biyografisi Kuzey Oğlu Lakabı Tanınan Türk Halk Müziği Sanatçısı Besteci Müzisyen Söz Yazarı İlk Albümü Sular Yeri nerde nerede nere Son Yılı Trabzon Maçka İlçesi Doğdu İlk Orta Lise Eğitimi Tamam Sonra Yılları Arası İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Girdi İtü ITÜ ITU Tmdk Er Başı Nerdesin Sen Bağlama Saz Neşet Ertaş Kırşehir Türküsü Piyano Vokal Ses Şan Ses Solist MP3 DİNLE AKSESUAR ÇAL ÖĞREN Piyano Kırşehir Türküsü Nerdesin Sen Şan ECE Neşet Ertaş TATLI DİLLİM Güler Yüzlüm Türk Bağlama Saz Piyanist Yüz Vokal Ses Solist Dil MP3 DİNLE AKSESUAR ÇAL ÖĞREN Hızlı Paylaş Konularına Göre Şiirler Aile Barış Kadın Allah Bebek Mutluluk Ankara Doğum Günü Ölüm Anne dostluk Özlem Asker Gurbet Savaş Aşk Hasret Sevgi Atatürk Hayat sitema Ayrılık İhanet Vatan Baba İstanbul Zaman kategori altın toplam Hayat hikayesi bul hikayeleri defa oku yorum yaz sayfayı tweet facebook paylaş Sayfayı Yazdır jenerik Kaç Marka Metod alevi cem cemevi hz ali ezik sol iç anadolu bölge yöre öYKÜ Dini Hikayeler Dostluk Ilginc Hikaye Kahramanlık Komik Korku Sevgi Tarihi Türkü ibretli HikayeSİ PAYLAŞ Gezinti Anasayfa Forum Anketler Biyografi Kaynak Kitaplar Siteler Son gönderi Kullanıcı girişi Bağlama Piyano Anasayfa Aktif Konular Başarı Öyküleri Kategori Sizin Hikayeniz Hemen Üye Ol Üyelik İşlemleri Aşk Bilim Kurgu Düeti Çok güzel Türk derviş Saz Aşık grup Piyanist Ders eğitimi ÖYKÜSÜ sayfayı tweet facebook paylaş Sayfayı Yazdır jenerik Kaç Marka Metod alevi cem cemevi hz ali ezik sol iç anadolu bölge yöre öYKÜ Dini Hikayeler Dostluk Ilginc Hikaye Kahramanlık Komik Korku Sevgi Tarihi Türkü ibretli HikayeSİ PAYLAŞ Gezinti Anasayfa Forum Anketler Biyografi Kaynak Kitaplar Siteler Son gönderi Kullanıcı girişi Bağlama Piyano Anasayfa Aktif Konular Başarı Öyküleri Kategori Sizin Hikayeniz Hemen Üye Ol Üyelik İşlemleri Aşk Bilim Kurgu Düeti Çok güzel Türk derviş Saz Aşık grup Piyanist Ders eğitimi ÖYKÜSÜ BOZKIRIN TEZENESİ Ertaş, Kırşehir'in Kırtıllar köyünden. Doğduğunda sazı göbeğine koymuşlar, türkü ustası Muharrem Ertaş'a haber salmışlar: ''Bir oğlun oldu gel ona saz çal.'' Neşet Ertaş'ın okulu, ustası babası. ''Dünyaya geldiğim günden itibaren sazı kulağımdan kalbime girmiştir'' diyor. Ertaş okulunun özelliği saz ile sözün ''aşkla'' çalınıp söylenmesi. Kendisi bozlağı "Bozkırın sınırsız feryadı" olarak tanımlıyor, "Ozan da bozkıra aittir. Dolayısıyla ozanın feryadı, bozkırın feryadı demektir. Ölçüsü yok." Başkaları ona "Bozkırın tezenesi" yani mızrabı diyor. Neşet'in çocukluğu baba mesleğini öğrenmekle geçer. Köy köy dolaşarak bir öğün yemek, un ya da buğday karşılığında düğünlerde çalıp söyler. 1957'de İstanbul'a gelir. Yolu Şençalar Plak'a düşer. Şirketin sahipleri İsmail ve Kadri Şençalar, ''Neden Garip Garip Ötersin'' bozlağını duyar duymaz mukavele imzalarlar. İlk plağı da "Garip Bülbül" olur. "Garip" onun mahlası olduğu kadar, aynı zamanda bir mertebe. Önceleri türkü söylerken "bu benimdir" demez. Babası bir gün uyarır oğlunu ''Kendi türkülerini söylüyorsun ama sonunda bir şey demiyorsun'' diyerek. "Sonuna birşey ekleyeyim mi" sorusunu da şöyle cevaplar: "Bizler garibiz oğlum, bize garipler derler, gönül de gariptir". Ondan sonra Neşet Ertaş'ın türkülerinin içinde "garip" adı geçer. 1958'de Ankara'da Kazablanka Gazinosu'nda çalışmaya başlar. Ünü ise Ankara Radyosu'nun "Yurttan Sesler" programında yer almasıyla yayılır. "Kırşehirli mahalli sanatçı Neşet Ertaş" ibaresi, ayda iki kez yayınlanan solo programında tam 23 yıl anons edilir. Yıllarca turnelerle Anadolu'yu dolaşır, kendini duyurur. Bu "duyuş" un bir sırrı da, Ertaş'ın karşısında hiç kimse yokmuş gibi türkü söylemesidir. Ertaş, "Türkü söylerken ben bende olmuyorum. Söylediğim türkü neyi anlatıyorsa, ben de onunla beraber oluyorum. Neredeyim, onu da bilemem" diyor. Şu sözleri vardığı yerin aşk olduğunu o kadar iyi anlatıyor ki: "Türkü aşkın icabıdır, ifadesidir. Yüreğinde aşkı biten, türkü söylemesin. Aşkı biten saz çalmasın". Tatlı Dillim Güler Yüzlüm Neredesin Sen Gönlüm Hep Seni Arıyor Bağlama Saz Türkü Piyano Vokal Seslendiren Şan Ses Solist Grand Kuyruklu Dijital Piyano Konser Kitap Etkinlikler Şarkılar Resim Forum Nedir Kimdir Üyeler Gruplar Gazinosu Çalışma Başlar Ünü İse Ankara Radyosu Yurttan Sesler Programı Yer Alması Mesajları Tatlı Dillim, Neredesin Sen, Piyano, Kırşehir Türküsü, Bozkır'ın Tezenesi, Gönlüm Hep Seni Arıyor dil dilli gül güleryüz güleryüzlü Bağlama Saz Türkü Vokal Seslendiren Şan Ses Solist Grand Kuyruklu Dijital Piyano Konser Kitap Etkinlikler Şarkılar Resim Forum Nedir Kimdir Üyeler Gruplar Güler Yüzlüm Yiz Dil Dili Türkçe Gazinosu Çalışma Başlar Ünü İse Ankara Radyosu Yurttan Sesler Programı Yer Alması Mesajları Neredesin Sen PİYANO GENÇ PİYANİST Tatlı Dillim Piyano Saz Neşet Ertaş Kırşehir Türküsü İç Anadolu Kır Şehirli Mahalli Sanatçı İbaresi Ayda İki Kez Yayınlanan Solo Program Tam Yıl Anons Edilir Yıllarca Turne Anadolu Dolaşır Kendini Duyurur Duyuş Sırrı Şiirler Top 100 Listesi Yeni Günün Şiiri Sanatçılar Sanat Dalları Spor Tarihi Yapılar Tarihi Olaylar Bilim Adamları Devletler Kavimler İş Adamları Şehirler Köyler İcatlar Buluşlar Birlikler Topluluklar Bağlama Toplam Hayat Hikayesi Bul Jenerik Kaç Marka Metod Alevi Cem Cemevi Hz Ali Ezik Sol İç
Neredesin Sen 03:23
Neredesin Sen 412 izlenme - 6 yıl önce en güzel neşet ertaş türkülerinden birine yeni bir yorum