Hoşgeldiniz!

majör

Anadolu Majör - Dostluğa Davet (1978) 02:55
Anadolu Majör - Dostluğa Davet (1978) 526 izlenme - 2 hafta önce Nükhet Duru ve Modern Folk Üçlüsü'nden oluşan Anadolu Majör grubu, 1978 yılında bir Onno Tunç aranjesi olan Dostluğa Davet isimli parça ile Eurovision Türkiye elemelerine katılır ve üçüncü olur. Bu keyifli parçayı hep birlikte dinliyoruz.
DERS Bando Takımı | Majör Hareketler - Ritim Kalıpları Boru Trampet Takımı 17:23
DERS Bando Takımı | Majör Hareketler - Ritim Kalıpları Boru Trampet Takımı 5.644 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut öğretmen DERS Bando Takımı Majör Hareketler Ritim Kalıpları Boru ve Trampet Takımı Hakkında Herşey. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik takımı. Böyle bir topluluk yürüyüş halinde de iş görebileceği için çoklukla bando deyimi, askerî bir orkestra meydana getiren muzikacılar topluluğu için de kullanılır. Avrupa'da XVI. yüzyıldan itibaren bu günkü muzikacılar topluluğu yer etmeğe başlamıştır. Bizde, Tanzimat'ta mehterler kaldırılarak yerine İtalyan ve Fransız tipine uygun ordu muzika takımlarının kurulmasına karar verilmiştir. Askerî bandoların, en geniş kadrolu olanı Armoni muzikası - Armoni orkestrası Cumhuriyetin ilânından sonra kurulmuştur. Türkçe - bando ne demek türlü üfleme ve vurgulu çalgılardan oluşan tören müzik takımı, mızıka. Türkçe - İngilizce - bando [Bando] n. announcement, proclamation, manifesto; ban, banishment, exile, outlawing n. proclamation; ban n. band, troop, group; cohort, gang; brood; pack, covey, flock, herd; promulgation, publication Türkçe - Almanca - bando n. Band Türkçe - Fransızca - bando musique [la], bande [la], fanfare [la] İtalyanca - İngilizce - bando n. announcement, proclamation, manifesto; ban, banishment, exile, outlawing İtalyanca - Almanca - bando n. bekanntmachung, verbannung, landesverweisung, ächtung, ausstoßung, ausschreibung, bann Portekizce - İngilizce - bando (m) n. band, troop, group; cohort, gang; brood; pack, covey, flock, herd; promulgation, publication İspanyolca - İngilizce - bando n. proclamation; ban İspanyolca - Almanca - bando n. erlass, erlassung, aufgebot, bekanntmachung, partei, schwarm, volk İtalyanca - Fransızca - bando 1. (restrizione) interdit (m) 2. (diritto) proscription (f); prohibition (f); interdiction (f) 3. (condanna all'esilio) bannissement (m); proscription (f); exil (m) Türk ordu mızıkasının aşağı yukarı 2000 yıl öncelerine kadar gitmekte olduğu ve ondan önceleri ise efsanevi söylentilele dayandığı anlaşılmaktadır. Müzik tarihinin ilk safhaları, doğu medeniyetiyle ilgilidir. Vurma çalğılardan başka üfleyerek uyumlu hale getirilen sığır boynuzu veya midye ve benzeri deniz hayvanlarının kabukları gibi maddeler, ilk kavimlerin perdesiz boru çalğıları olmuştur. Daha sonraları madenleri işlemek suretiyle tunç veya pirinçten yapılan çeşitli cins borular kullanılmaya başlanmıştır. Kutsal kitaplarda ilk boru dökümcüleri konu edilmektedir. Savaş günlerinde öttürülen gümüş borular anlatılır. Milattan önceki devirler için Çin kaynakları, milattan VII yüzyıl sonrası için Orhan yazıtları ve yazılı bir söylentiye göre konuşan Kaşgarlı Mahmutun Türkçe Sözler Divanı ve en son olaraq XII yüzyılda Farsça bir metin, ilk Türk ordu mızıkasının (şimdi harabeden ibaret) Asfanın Kuça ve Balaşagun gibi merkezlerinde faaliyet göstermiş olduğunu bildirmekte ve bu Türk ordu mızıkasının kidem ve üstünlük unsurlarını saymaktadırlar. Türk ülkesi olan Balasagun tuğ takımlarının askeri mızıka göreneği sırasıyla; Karahanlılarda, Abbaslılarda, Harzemşahlarda, Büyük Selçuklu Imparatorluğunda, Anadolu Selçuqlarında, Ilhanlılarda, Memluklarda devam ettiği kibi, Selçuklular zamanında “Mehterhane-i Hakani” denilen ordu mızıkası, Osmanlı Imparatorluğunda Tabl-i Alem Mehterhanesi adını almış ve resmi adıyla da “Tabl-ı Al-i Osman Mehterhanesi” olarak, kuruluş ve çalışmaları kanunlara bağlanmış, müzik prensipleri tespit edilmiş, bir devlet kuruluşu olaraq tanınmıştı. XVI yüzyılda Osmanlı ordusunun 9 katlı mehterhanesi, Macarıstandaki Budin Kızılelma Sarayında yapılan şenlikler için Budin kalesindeki yerinde nevbet (konser) veriyordu. Bu tarihlerde Avrupada ise batı bandoları henüz gelişmemişti. Alman ve Isveçre alaylarında küçük birer tambour (trampet) takımlarıyla eşlikli fifrelerin kullanılmakta olduğu görülüyor ve Fransız ordusuna da XVI yüzyıl ortalarında geçmiş bulunuyordu. Kral XVI Louis zamanında, ordu musikisini düzenleyen bir yönetmelik vardı. 1683te Kral Louisin bakanlarının da etkisiyle, yayınladığı bir emirname ile “çok harcamalardan kurtulmak için boru (trompet, trampet ve fifre) takımlarının azaltılması” yoluna gidilmiştir. Bu Tarihlerde henüz bando kuruluşu olmayan Ingiltere, ordu musikisinden yoksundu. 1693te Londraya yakın Shatham Dz. P.Tümeninde küçük bir fifre-tramper takımı vardı. Bu takım, tümenin bir alayında bulunan Yzb. Villiam Prince tarafından, kendi bölüğünde çalışmak üzere tertip edilmiş iki pikola ve iki trampetten ibaretti. Bu takım, morali etkiliyor ve faydalı oluyordu. Bu sebeple gittikçe geliştirildi ve Kraliyet mızıkası bir çekirdek oldu. Nitekim, 6 Haziran 1773te, kralın donanmayı denetlemesi sırasında çalmak üzere, Spitheade götürülmek için Sheernessdaki Orpheus gemisinde görev almış olduğu, Chatham Dz. P.Tümeninin kayıtlarından anlaşılmaktadır. bando takımı , majör hareketler , boru ve trampet takımı , bando , nasıl yapılır , müzik dersi
Emre Altuğ - Ayrılık Majör (Official Audio) 03:40
Emre Altuğ - Ayrılık Majör (Official Audio) 3.265 izlenme - 3 yıl önce Emre Altuğ - Ayrılık Majör (Official Audio) Şarkı sözü: Çok zaman geçmiş üzerinden Dün gibi olsa da ayrılık İz bırakmış ya da bırakmamış Biri diğerinden zor ayrılık Bir varmış bir yokmuş ya varmış ya yokmuş derken Unutulunca tüm olanlar Yürek sevdiğini yalanlar Acı tatlı tüm anılar Üç kadehte canlanırlar Söz: Emre Altuğ, Hatice Soysev Kolat Müzik: Emre Altuğ Düzenleme: İskender Paydaş Elektrik Gitar: Can Şengün Ud: Yıldıran Güz Perküsyon: Mehmet Akatay Yaylı Enstrümanlar: Gündem
Emre Aracı - Cihat Aşkın - Londra Osmanlı Saray Müziği Akademisi Sanatçıları - La Majör Marş 01:41
Emre Aracı - Cihat Aşkın - Londra Osmanlı Saray Müziği Akademisi Sanatçıları - La Majör Marş 5.432 izlenme - 5 yıl önce
Emre Altuğ - Ayrılık Majör 03:40
Emre Altuğ - Ayrılık Majör 1.511 izlenme - 5 yıl önce
Robbie Keane Affetmiyor!... 01:14
Robbie Keane Affetmiyor!... 961 izlenme - 2 yıl önce ABD Majör Lig'de Los Angeles Galaxy ile Toronto karşı karşıya gelirken Robbie Keane ligdeki gol sayısını 19'a yükseltti.
Ders : Solfej Akor Nedir, Majör Minör Ton Gam Nedir? 08:53
Ders : Solfej Akor Nedir, Majör Minör Ton Gam Nedir? 1.821 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA DİNLET Aykut İlter Aykut Öğretmen MUZIKTE TONLAR Bir resmin ana malzemesi renkler ise muzigin renkleri de tonlardir. Her bir tonun ayri bir rengi ve ifade ozelligi vardir. Tonalite ikiye ayrilir: Major Tonlar / minor tonlar. Notalarin belirli bir sirayla dizilmesine GAM denir. Gamlar, tonlarin listeleridir (Su ton, su su su seslerden olusur gibi...) Yalnizca tonal muzikte degil, makamsal yapidaki modal muzikte ve atonal modern muzikte de gamlar vardir. Cunku her turlu muzigi olusturan, o muzigin notalarinin bagli bulundugu ses dizileridir. atonal muzik yirminci yuzyilin baslarinda ortaya cikmis her hangi bir tona bagli olmadan yazilan muzik turudur. Tonalitenin ortadan kalkisiyla da Modern Muzik donemi baslamistir.- Modal muzik ise muzigin baslangici olar, makamlardan olusan muzik turudur. Bu makamlar cok genis kapsamlidir. Modern muzikte de kullanilirlar. Kilise muziginden caz muzigine kadar uzanirlar. Ayrica iclerindeki bazi makamlarda klasik muzikte kullandigimiz Major ve ninor tonlar da mevcuttur.] Tonlarin olusmasinda onemli olan Major gamin dizilis kuralidir. Cunku minor tonlar Major tonlardan turemislerdir. Bu dizilis yarim seslerle tam seslerin yan yana gelis kuralidir. Yani kac tane yarim sesin yanina kac tane tam ses koyarsak Major gami olustururuz ? Cevap: 2 tane tam sesin yanina 1 yarim ses, 3 tam ses ve 1 yarim ses daha koyarsak Major gami ollusturmus oluriiz. Bu kurali uygulayarak her bir notadan bir Major gam elde edebiliriz. Ancak bir gam dizisinde onemli olan, notalari siralarken daima bir sonraki nota adinin kullanilmasi ve ayni nota adinin iki kez tekrar edilmemesidir. Yani, nota sirasi Do.re,mi,fa,sol,la,si,do'dur. Bu siraya la'dan baslarsak la,si,do,re,mi,fa,sol,la olur. Simdi biz bu Major gam formulunu fa notasindan baslayarak uygulayalim. Fa,sol,la,sib,do,re,mi,fa. (Eger burada sib yerine la# dersek nota adini tekrar etmis ve si'yi kullanmadan direk do'ya gecmis oluruz, yani sira bozulur.) Simdi ayni formulu bu sefer solden itibaren uygulayalim: Sol,la,si,do,re,mi,fa#,sol . Bu sefer de solb yerine fa# kullandik. Aksi takdirde sira bozulurdu. Goruldugu gibi bir gamda bemol diger gamda da diyez kullanmis olduk. Demek ki bazi gamlarda diyez bazilarinda ise bemol kullaniyormusuz.iste bu yuzden gamlari da ikiye ayirarak inceliyoruz: - Diyezli Gamlar - Bemollu Gamlar Biz simdi her sesin uzerine 2 tam bir yarim, uc tam bir yarim kurmakla ugrasmayacagiz onlari kurulmus halleri ile ogrenecegiz. Diyez veya bemolun ortak adina ariza denir. Biraz once sol'den baslayarak kurdugumuz Sol Major gaminda bir tek ariza vardi o da fa diyez. Simdi anlatacagim sey bemollu veya diyezli gamlarin neye gore siralandigi: Cevap: Ariza sayisina gore. Yani: Tek diyezli Major gam iki diyezli Major gam Uc diyezli Major gam vs.Veya Tek bemollu Major gam iki bemollu Major gam Uc bemollu Major gam vs. gibi. Tonlari siralarken kullanacagimiz bu yontemde bemoleri veya diyezleri kafamiza gore siralayamiyoruz. Ornegin uc diyezli Major gam La Major ise ve bunun diyezleri fa diyez,do diyez,sol diyezse biz bunu fa diyez,sol diyez,do diyez diye soyleyemeyiz. Cunku bemollerin ve diyezlerin belirli bir sirasi vardir ve bu sira tonlarin kucukten buyuge ariza sayilarinin siralanmasindan olusmustur. Diyezlerin sirasi: fa do sol re la mi si Bemollerin sirasi: si mi la re sol do fa (Yani birbirlerinin tersi) Simdi bu ogrendiklerimize gore butun Major tonlari yazabiliriz. Diyezli Tonlar: Tek diyezli Major gam SOL MAJOR (FA#) 2 diyezli Major gam RE MAJOR (FA# DO#) 3 diyezli Major gam LA MAJOR (FA# DO# SOL#) 3 diyezli Major gam Mi MAJOR (FA# DO# SOL# RE#) 5 diyezli Major gam Si MAJOR (FA# D0# SOL# RE# LA#) 6 Diyezli Major gam FA Diyez MAJOR (FA# D0# SOL# RE# LA# Mi#) BEMOLLU TONLAR: Tek bemollu Major gam Fa MAJOR (Sib) iki bemollu Major gam Sib MAJOR (Sib Mib) Uc bemollu Major gam Mib MAJOR (Sib Mib Lab) Dort bemollu Major gam Lab MAJOR (Sib Mib Lab Reb) Bes bemollu Major gam Reb MAJOR (Sib Mib Lab Reb Solb) Alti bemollu Major gam SOLb MAJOR (Sib Mib Lab Reb Solb Dob) Goruldugu gibi listelerin ikisinde de DO MAJOR yoktur. Cunku D0 MAJOR kurulusu itibariyle icerisinde hic bir ariza barindirmayan tek Major gamdir. Bir parca eger Mib MAJOR ise o parcanin her satirinin basinda Sib Mib ve Lab arizalari vardir. Iste bir parcanin tonunu da oradan anlariz. Peki bu parcanin tonunu bulma islemi nasil olur? Eger tek,diyezli,tek bemollu veya iki diyezli, iki bemollu,sirasinii cok iyi ezberlemissek hemen buluruz. Bunun disinda bir yontem daha vardir: Diyezli tonlarda porte basindaki en son diyezin yarim ses ustu bize MAJOR TONALITENIN ADINI VERIR. Yani portenin basinda bes tane diyez var bunlar fa# do# sol# re# la#, en son diyez la# olduguna gore la#'in yarim ses ustu si'dir. Demek ki parcanin tonu da Si MAJOR'dur (Yada ilgili minorudur ancak bu konu ile ilgili bilgileri yazinin ilerleyen kisimlarinda aciklayacagim). Bu yontem bemollu tonlarda farklidir. Mesela bir parcanin basinda dort bemol var bunlar da sib mib lab reb bu sefer sondan bir onceki bemol bize Major tonun kendisini verir. Burada sondan bir onceki bemol lab olduguna gore parcanin tonu da Lab MAJOR olur. Bir tek Fa Major'u bu yontemle bulamayiz cunku tek bemollu Major gamdir. Sondan ikinci diye bir olay olmayacagina gore tek bemollu Major gam FA MAJOR diye ezberlemek en iyisidir. GELELIM minor tonlara: Her minor ton bir Major tonun akrabasidir. Dolayisiyla her Major tonun da bir ilgili minoru vardir. Buna gore her Major gami VI. sesinden baslatip bir oktav cikarsak o gamin ilgili minorunu calmis oluruz. Ancak minor gamlar uce ayrilir: - Dogal minor - Armonik minor - Melodik minor -Yukarida VI. sesten baslayarak yaptigimiz ornekte olusturdugumuz gam dogal minor'dur. Armonik veya melodik minorleri olusturmak cok kolaydir. Armonik minorde gamin VII. sesi yarim ses tizlesir. Melodik minorde de VI. ve VII. sesleri yarim ses tizlesir. Ancak melodik minor, dogal minor olarak geriye doner. Dogal minor teorik bir yapidir. Genelde kullanilmaz, en gecerli olani armonik minordur
Major Gam Ve Modlar Konularına Giriş (Modlar 1) Armoni Ders #1 08:06
Major Gam Ve Modlar Konularına Giriş (Modlar 1) Armoni Ders #1 439 izlenme - 1 yıl önce Bu dersle veya genel olarak gitarla ilgili sorularınızı yorum olarak sorabilir, öğrenmek istediğiniz şarkıları veya bilgileri yazabilirsiniz. Önümüzdeki videolarda bunlara da değinmeye çalışacağım. Beni desteklemek için http://www.patreon.com/denizsayman adresini ziyaret edebilirsiniz. Facebook : http://www.facebook.com/denizsaymanrock Cover Youtube Kanalım : http://www.youtube.com/denizsayman Twitter : http://www.twitter.com/denizsaymanrock Instagram : http://www.instagram.com/denizsaymanrock Website : http://www.denizsayman.com Major Gam Ve Modlar Konularına Giriş (Modlar 1) Armoni Ders #1 Şarkı Sözleri Major gam ve modlar armoni
Solo Klasik Batı Müziği Piyano Konseri Bach Prelüd Fügler No 9 Mi Majör Piano Piyanist Alman Besteci 04:27
Solo Klasik Batı Müziği Piyano Konseri Bach Prelüd Fügler No 9 Mi Majör Piano Piyanist Alman Besteci 1.746 izlenme - 3 yıl önce Piyanist Güneş Yakartepe "J S Bach Prelud Fugler no 9 Mi Majör " perelüd ve füg Klasik Batı Müziği Eseri Etüdünü Kuyruklu büyük Piyano ile çaldı. Saray Koleksiyonları Müzesi Piyano Konseri; Dolmabahçe Sarayı Beşiktaş İstanbul (TBMM Milli Saraylar konser salonu) Johann Sebastian Bach (1685 - 1750) Müzik dünyasında Bach hanedanının fertleri arasında ondördü org çalarak hayatlarını kazanmışlardı. Onikisi korolarda şarkı söyleyerek, ya da koro şefliği yaparak geçiniyordu. Biri Andstadt'ta Kont Ludwig Gunther'in aylıklı saray müzikçisiydi. Öteki Dükünün sarayında müzikçiydi. Bir başkası Meiningen'de Dükün müzikçisi olmuştu. Dördüncüsü Kontunun yanında çalışıyordu. Biri de Weimar Dükünün Kilise Koro şefiydi. Bach ailesinin en aşağı on üyesi koro eserleri, prelütler,şarkılar, ilahiler, süitler, fügler ve konçertolar besteleyerek müzik tarihlerinde kendilerinden söz ettirmişlerdi. İkisi ünlü birer obua'cıydı, üçü güzel viyola çalıyordu, ikisi de birer keman ustasıydı. Birkaç nesil boyunca, Almanya'nın bir çok bölgelerindeki ünlü müzikçilerin Bach soyadını taşıdıkları bilinmektedir. Barok müziği denildiği zaman, hiç kuşkusuz akla ilk gelen isimlerden birisi Johann Sebastian Bach, 21 Mart 1685’de Almanya’nın Eisenach adlı küçük bir kasabasında doğdu ve yaşamının büyük bölümünü, aynı zamanda öldüğü kent de olan Leipzig’de geçirdi. Aile soyundakilerinin tümünün müzik içgüdüsü, sanat sevgisi ve müzik yaratıcılığı hep onda toplanmıştı. 25 yaşına kadar, ailesinin katkılarıyla beraber, kendi ilgi ve çabasıyla sürdürdüğü müzik çalışmalarını, bu yaşından sonra girdiği Son yeni Piyano Piyanist Konser Beste Sene Sonu Anahtar Solo Klasik Müzik Piyano Konseri Bach Prelüd Fügler no 9 Mi Majör Piano Piyanist Alman besteci Pre lüd lüt Fug resitali Prelud Bah eğitimi dersi öğretmeni özel kurs ders satılık kiralık öğreniyorum öğret öğrenmek bilmek gösteri kültür merkezi salonu konser çal tuş dijital klasikmüzik kurs ders çal hoca 1 Katında çocuklara yönelik piyano ve solfej sınıfları 2 Katında yetişkin piyano solfej şan dersi ve eşlik çalışmaları koro çalışmaları konservatuar ve güzel sanatlar fakülteleri müzik bölümlerine hazırlık sınıfları 3 Katında yaylı çalgılar grubu keman viyola viyolonsel nefesli çalgılarda saksafon yan flüt Sahne sanatlarında yaratıcı drama ve tiyatro Bir katında ise resim atölyesi 4 Katında ise bale dans salonu 5 Katı ise teras… Kadıköy manzarası ve keyifle yudumlayacağınız kahvemiz Piyano eğitiminde yaklaşık 150 yıldır standart olarak kullanılan Czerny Op 599 alıştırmalar best Beyer Czerny Hanon MüziK Fakültesi Beyer Op 101 Piyano Başlangıç Metodu Beyer Pianof orte Pozzoli Op 101 Piyano Etütleri Piyanist Güneş Yakartepe Etüde Op Konservatuara Hazırlık Yetenek Sınavı Özel Yetenek Sınavı İMA Hakkında İletişim Anasayfa 27 Ağustos 2009 Perşembe kez okundu Kursu Çello Kursu Perküsyon Kursu Ud Kursu Saz Kursu Kanun Kursu NeTrompet Kursu Viyola Kursu Santur Kursu Konservatuara Hazırlık Kursu London College Hazırlık Kursu Desteklenen Siteler Klasik Gitar Dersi Müzik Kursları Şan Dersi Keman Dersi Piyano Dersi Yan Flüt Dersi Gitar Dersi ONLİNE ÖN KAYIT anasayfa hakkımızda atölyeler kadromuz haberler iletişim PİYANO İnsanın beyin formasyonlarının gelişimine katkı sağlayan bir enstrüman olduğu için müzik teknolojilerinin gelişmesini sağlamış aynı zamanda insanın uzaya açılmasına önderlik etmiştir Çok geniş bir edebiyata sahiptir Eğitimleri birebir olup solfej armoni kontrpuan çerçevesinde sürdürülmektedir konservatuara hazırlık Tek ses işitme Çift ses işitme Üç ses işitme Dört ses işitme Melodi duyma Ritim duyma Seçtiğiniz internet Bu kurs Bizi Sayfa İçin Teşekkür veri tabanı Anahtar KelimelerMüzik eğitimi neden önemlidir müzik dersi almak neden hayatı Genel olumlu yönde etkiler gitar dersi alan öğrenci üniveristeyi kazanabilir müzik dersi ve hayata olumlu etkileri gitar keman bateri flüt elektro bass klasik akustik pop kursu dersi eğitimi eğitimleri kursları dersleri kurs ders eğitim kurslar dersler eğitimler ihtiyaç SERTİFİKA PROGRAMLARI Kanuna göre açılan tüm grupların sonunda sınav yapılması ve sınavda başarılı olan kursiyerlere bitirme belgesi yani sertifika verilebilir. İçin Ederiz Müzik Arşivi Bu sayfa için anahtar kelimelerpaket dersler entrüman gitar keman yan flüt elektro bass klasik akustik dersi kursu eğitimi dersleri kursları eğitimleri kurs ders eğitim kurslar dersler eğitimler bedava gitar ücretsiz amfi hiç bir ücret ödemeden gitar seti hediye gitar Bu Sayfa İçin Anahtar Kelimelermüzik kursu ankara eğitim eğitimi kursları dersleri eğitimleri gitar keman piyano yan flüt müzik teknolojileri kursu cubase eğitimi elektro bass bas akustik bateri perküsyon davul şan solfej müzik okullarına hazırlık yetenek sınavları armoni kursu müzik bilimleri dersi akorden dersi birebir müzik eğitimi özel ders klasik gitar dersi pop gitar dersi klasvye dersi ankarada özel müzik kursu guitar kursu birebir ders Kızılayda kurs yeri jazz pop blues müzik dersanesi ankara müzik kursları davul dersi Piyano çalmak, Bach, Prelüd, klasik müzik , klasik eserler,Piano Çalma çal Fügler No 9 Mi Majör Piano Klasik Batı Müziği Piyanist Alman besteci Pre lüd lüt Fug resitali Prelud Bah eğitimi dersi öğretmeni özel kurs ders satılık Solo kiralık öğreniyorum öğret öğrenmek bilmek gösteri kültür merkezi salonu kons Klasikleri Alman bestekar Kılasik Dönemi Konseri Kayıt tarihi : 29-11-2013 Yayınlanma tarihi : 03-12-2013 Süre : 04:27 Kategori : Müzik Solo Klasik Batı Müziği Piyano Konseri Bach Prelüd Fügler No 9 Mi Majör Piano Piyanist Alman besteci Pre lüd lüt Fug resitali Prelud Bah eğitimi dersi öğretmeni özel kurs ders satılık kiralık öğreniyorum öğret öğrenmek bilmek gösteri kültür merkezi salonu kons Klasikleri Alman bestekar Kılasik Dönemi LC 6W 124 J S Bach Pr Bach Prelüd Fügler no 9 Mi Majör Bah Füg Prelüt Yakartepe Piyano Piyanist Konser Alman Bestesi Eser Okul Kuyruklu Konser Büyük Akustik Dinleti Salon Program Yetenek Çocuk Yetenekler Orjinal Üstad Yetenekli yeteneği Virtiöz Çocuk Küçük ustası Enstrümantel Karoke Akdeniz
Marş Dizi Sen Kalbimin Marş Dizisi Minor Dizi Hatırla Ey Peri Duygusal Dizi 02:20
Marş Dizi Sen Kalbimin Marş Dizisi Minor Dizi Hatırla Ey Peri Duygusal Dizi 683 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen majör Ve Minör Diziler minör Gam: Belirli Kurallara Göre Oluşturlan Batı Müziğindeki Temel Nota Dizilerinden Biridir. Genelde, Majörün Tersine Duygusaldır. Minör Gamın Temel Özelliği, 3.derecesiyle 1.derecesinin Minör 3lü Aralığına Sahip Olmasıdır. [değiştir]minör Gam Çeşitleri natürel Minör 1 Tam 1 Yarım 2 Tam 1 Yarım 2 Tam Sesten Oluşur. Majör Bir Gamın 6.derecesinden (notasından) Başlanarak Yazılmasıyla Oluşturulabilir. örnek: do Majör: Do Re Mi Fa Sol La Si Do la Natürel Minör: La Si Do Re Mi Fa Sol La 1 1/2 1 1 1/2 1 1 minör Gamlar İçerisinde Laminör Tek Arıza Almayan Gamdır. armonik Minör 1 Tam 1 Yarım 2 Tam 1 Yarım 1 Birbuçuk 1 Yarım Sesten Oluşur. Natürel Minör Gamın 7.derecesinin Yarım Ses Tizleştirilmesiyle Bulunabilir. Örnek: la Armonik Minör: La Si Do Re Mi Fa Sol# La 1 1/2 1 1 1/2 3/2 1/2 melodik Minör 1 Tam 1 Yarım 4 Tam 1 Yarım Sesten Oluşur. Natürel Minör Gamın 6. Ve 7. Derecelerinin Yarım Ses Tizleştirilmesiyle Bulunabilir. örnek: la Melodik Minör: La Si Do Re Mi Fa# Sol# La 1 1/2 1 1 1 1 1/2 majör Gam vikipedi, Özgür Ansiklopedi kontrol Edilmemiş majör Gam, Bir Parçanın Yapılış Şeklidir. Minör Gam A Göre Daha Baskın Tonlar Hakimdir Ve Daha Coşkuludur. yapılış Şekli: 2tam 1 Yarım 3 Tam 1 Yarım dır. Örnek: do Re Mi Fa Sol La Si Do tam Tam Yarım Tam Tam Tam Yarım domajor Dizisi Hiç Arıza (# Ya Da Bemol) Almayan Tek Dizedir.
Öyle Bir Gol Attı Ki Kaleci Dondu Kaldı! 01:01
Öyle Bir Gol Attı Ki Kaleci Dondu Kaldı! 590 izlenme - 3 yıl önce ABD Majör Lig\'de oynanan Seattle Sounders-San Jose Earthquakes maçında Seattle forması giyen Nijeryalı forvet Obafemi Martins attığı bu gol ile rakip kalecinin ağzını açık bıraktı.
Fatih Mektebim Okulu Bando Boru Trampet Takımı Provalar Ahu Alpağut 01:40
Fatih Mektebim Okulu Bando Boru Trampet Takımı Provalar Ahu Alpağut 496 izlenme - 2 yıl önce Fatih Mektebim Okulu Bando Boru Ve Trampet Takımı Ahu Alpağut Ahu Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van Bandoda kullanılan müzik aletleri ve kısa açıklamaları Orkestra trampet, trombon, saksafon, klarinet (klarnet), tuba, perkisyon, vurmalı grubu (Davul vb..) ile hizmet veriyor. Basliklara geri don Trampet Trampet, geniş kenarlı bir kasnağın iki yüzüne birer deri gerilmesinden meydana gelen tahta veya madeni gövdeli olup davulun küçültülmüş bir şeklinden ortaya çıkarılmış bir çeşit çalğı aletidir. Alt derisi üzerinde gerilmiş bir titreme kirişi ile vidalanmış olan trampetin üst derisine sift bagetle vurulmak suretiyle özel ayağı uzerinde veya bir kayışta boyuna asılı olarak çalınır. Basliklara geri don Trombon Eski bir geçmişi olan ve günümüz orkestralarında kullanılan bir çalgı. Silindir biçimindeki borusu ve huniye benzeyen ağız kısmıyla trompeti andırır. Kayarak işleyen sürgüsüyle trompetten ayrılır. Ses rengi gösterişlidir. Sürgü koluyla çalınır. Tromboncular bu kolu çekerek ya da iterek, titreşen havanın bulunduğu boruyu uzatır ya da kısaltır. Böylece değişik yükseklikte sesler elde edilir. Sürgünün yedi değişik durumu, iki oktavı geçen kromatik bir ses merdiveni sağlar. Basliklara geri don Davul Davul, Türklerin kullandığı en eski musiki aletlerindendir. VIII yüzyılda köbürge, daha sonraları tuğ ve XI yüzyılda küvrüğ adını almıştır. Davul, silindir biçiminde olup tahta veya madeni kasnağın iki yanına gerilmiş derilerin bağlanmasından meydana gelir. Omuza asılacak kaytanı ile vurulmasında kullanılan tokmak ve ince değnekten ibarettir. Mehterde ve halk arasında çalınan davullar, bu şekilde tokmak ve değnekle çalınır. Bando ve boru--trampet takımlarında kullanılan davullar ise değneksiz olarak yalnız ön tarafına tokmakla vurularak çalınır. Basliklara geri don Zil Zil, en eski Asya Türkçesinde; çeng,çang kibi adlar taşırdı. Zile sanç ve zenç de denirdi. Zil çalanlarla zilci, zençci ve zilzen gibi adlar verilmiştir. Ziller, bakır ve kalay karışımından yapılır. Zillerin kenarları tam birer daire şeklindedir. Diş tarafları kenarlarından ortaya doğru kabarıklaşır, iç tarafı yayvan bir kaba benzer. Kalınlığı birkaç milimetre kadardır. Zilin ortası deliktir, bir delikten zilleri elle tutmağa yarayacak bağlar geçirilir ve zilin iç tarafında dügümlenir. Basliklara geri don Saksafon Saksafon çoğunlukla pirinçten yapılan, koni ve "S" biçiminde olan, ağızındaki kamışla ses çıkaran üflemeli bir çalgıdır.Saksafon genellikle pop ve caz müziği ile ilişkilendirilse de, önceleri klasik batı müziği ve ordu müziği çalgısı olarak tasarlanmıştı. Saksafon, 1840'ların başında Paris'de yaşayan Belçika'lı müzik aygıtları yapımcısı ve klarnetçi Antoine-Joseph 'Adolphe' Sax tarafından tasarlandı. ''Saksafon'' adı da "sax'ın sesi" anlamını taşır. Sax'ın 1846'da patentini aldığı konusunda değişik görüşler öne sürülse de, en olası olanı, ophicleide çalgısına klarnet ağızlığı eklenmesiyle ortaya çıktığıdır. Gerçekten de sax, babasının klarnet ve ophicleide üretilen fabrikasında yıllarca çalışmıştır. Sax'ın 1846'da aldığı patentten sonraki yirmi yıl boyunca,saksafon yalnızca Sax'ın fabrikasınca üretildi. 1966'de, patent süresinin bitiminden sonra saksafonda öteki üreticilerce bir çok değişiklik yapıldı. Saksafon klarnetinkine benzer. Klarnetteki gibi,içi yuvarlak ya da dört köşe oyulmuş, tek kamışlı ağızlık kullanır. Tuş sistemi ise aynı olmasa da flütle benzerlik gösterir. Saksafon, metalden yapılan bir enstruman olmasına rağmen, yapısı ve kökeni gereği, bakır üflemeli değil, tahta üflemeli çalgılar arasında sayılır. Saksafonlar çoğunlukla pirinçten yapılıp, üzerlerine saydam vernik, altın ya da gümüş ile kaplama yapılır. Vernik ya da öteki kaplamalar pirincin paslanmasını önlediği gibi, ses niteliğinin artmasını ve çalgının görüntüsünün ilgi çekici olmasını sağlarlar. Değişik dönemlerde, saksafon yapımında plastik ve tahta gibi değişik gereçler de denenmiştir. 1930 öncesinde saksafonların verniklenmeden ya da kaplama yapılmadan satışa sunulmaları yaygındı. 1960'lara dek ise, bazi saksafonlar ucuz olmaları bakımından gümüşle değil, nikelle kaplanırdı.
Emre Aracı - Cihat Aşkın - Londra Osmanlı Saray Müziği Akademisi Sanatçıları - Mi Bemol Majör Vals 05:23
Emre Aracı - Cihat Aşkın - Londra Osmanlı Saray Müziği Akademisi Sanatçıları - Mi Bemol Majör Vals 1.429 izlenme - 5 yıl önce
4 Oktavlık Ses - Pellek 01:49
4 Oktavlık Ses - Pellek 314 izlenme - 2 yıl önce Youtube'da Pellek ismiyle tanınan popüler parçaları power metal tarzında coverlayan norveçli bir kardeşimizdir.
Fatih Mektebim Okulu Bando Boru Trampet Takımı Provalar Ahu Alpağut 08:05
Fatih Mektebim Okulu Bando Boru Trampet Takımı Provalar Ahu Alpağut 427 izlenme - 2 yıl önce Fatih Mektebim Okulu Bando Boru Ve Trampet Takımı Ahu Alpağut Ahu Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van Bandoda kullanılan müzik aletleri ve kısa açıklamaları Orkestra trampet, trombon, saksafon, klarinet (klarnet), tuba, perkisyon, vurmalı grubu (Davul vb..) ile hizmet veriyor. Basliklara geri don Trampet Trampet, geniş kenarlı bir kasnağın iki yüzüne birer deri gerilmesinden meydana gelen tahta veya madeni gövdeli olup davulun küçültülmüş bir şeklinden ortaya çıkarılmış bir çeşit çalğı aletidir. Alt derisi üzerinde gerilmiş bir titreme kirişi ile vidalanmış olan trampetin üst derisine sift bagetle vurulmak suretiyle özel ayağı uzerinde veya bir kayışta boyuna asılı olarak çalınır. Basliklara geri don Trombon Eski bir geçmişi olan ve günümüz orkestralarında kullanılan bir çalgı. Silindir biçimindeki borusu ve huniye benzeyen ağız kısmıyla trompeti andırır. Kayarak işleyen sürgüsüyle trompetten ayrılır. Ses rengi gösterişlidir. Sürgü koluyla çalınır. Tromboncular bu kolu çekerek ya da iterek, titreşen havanın bulunduğu boruyu uzatır ya da kısaltır. Böylece değişik yükseklikte sesler elde edilir. Sürgünün yedi değişik durumu, iki oktavı geçen kromatik bir ses merdiveni sağlar. Basliklara geri don Davul Davul, Türklerin kullandığı en eski musiki aletlerindendir. VIII yüzyılda köbürge, daha sonraları tuğ ve XI yüzyılda küvrüğ adını almıştır. Davul, silindir biçiminde olup tahta veya madeni kasnağın iki yanına gerilmiş derilerin bağlanmasından meydana gelir. Omuza asılacak kaytanı ile vurulmasında kullanılan tokmak ve ince değnekten ibarettir. Mehterde ve halk arasında çalınan davullar, bu şekilde tokmak ve değnekle çalınır. Bando ve boru--trampet takımlarında kullanılan davullar ise değneksiz olarak yalnız ön tarafına tokmakla vurularak çalınır. Basliklara geri don Zil Zil, en eski Asya Türkçesinde; çeng,çang kibi adlar taşırdı. Zile sanç ve zenç de denirdi. Zil çalanlarla zilci, zençci ve zilzen gibi adlar verilmiştir. Ziller, bakır ve kalay karışımından yapılır. Zillerin kenarları tam birer daire şeklindedir. Diş tarafları kenarlarından ortaya doğru kabarıklaşır, iç tarafı yayvan bir kaba benzer. Kalınlığı birkaç milimetre kadardır. Zilin ortası deliktir, bir delikten zilleri elle tutmağa yarayacak bağlar geçirilir ve zilin iç tarafında dügümlenir. Basliklara geri don Saksafon Saksafon çoğunlukla pirinçten yapılan, koni ve "S" biçiminde olan, ağızındaki kamışla ses çıkaran üflemeli bir çalgıdır.Saksafon genellikle pop ve caz müziği ile ilişkilendirilse de, önceleri klasik batı müziği ve ordu müziği çalgısı olarak tasarlanmıştı. Saksafon, 1840'ların başında Paris'de yaşayan Belçika'lı müzik aygıtları yapımcısı ve klarnetçi Antoine-Joseph 'Adolphe' Sax tarafından tasarlandı. ''Saksafon'' adı da "sax'ın sesi" anlamını taşır. Sax'ın 1846'da patentini aldığı konusunda değişik görüşler öne sürülse de, en olası olanı, ophicleide çalgısına klarnet ağızlığı eklenmesiyle ortaya çıktığıdır. Gerçekten de sax, babasının klarnet ve ophicleide üretilen fabrikasında yıllarca çalışmıştır. Sax'ın 1846'da aldığı patentten sonraki yirmi yıl boyunca,saksafon yalnızca Sax'ın fabrikasınca üretildi. 1966'de, patent süresinin bitiminden sonra saksafonda öteki üreticilerce bir çok değişiklik yapıldı. Saksafon klarnetinkine benzer. Klarnetteki gibi,içi yuvarlak ya da dört köşe oyulmuş, tek kamışlı ağızlık kullanır. Tuş sistemi ise aynı olmasa da flütle benzerlik gösterir. Saksafon, metalden yapılan bir enstruman olmasına rağmen, yapısı ve kökeni gereği, bakır üflemeli değil, tahta üflemeli çalgılar arasında sayılır. Saksafonlar çoğunlukla pirinçten yapılıp, üzerlerine saydam vernik, altın ya da gümüş ile kaplama yapılır. Vernik ya da öteki kaplamalar pirincin paslanmasını önlediği gibi, ses niteliğinin artmasını ve çalgının görüntüsünün ilgi çekici olmasını sağlarlar. Değişik dönemlerde, saksafon yapımında plastik ve tahta gibi değişik gereçler de denenmiştir. 1930 öncesinde saksafonların verniklenmeden ya da kaplama yapılmadan satışa sunulmaları yaygındı. 1960'lara dek ise, bazi saksafonlar ucuz olmaları bakımından gümüşle değil, nikelle kaplanırdı.
2012 majör saka yavruları 04:07
2012 majör saka yavruları 811 izlenme - 4 yıl önce 2012 kafes üretimi majör saka yavruları
Takamin Klasik 00:48
Takamin Klasik 876 izlenme - 7 yıl önce takamin klasik gitar ses tınısı
Perde Nota Ton Farklılığı Notaların Harf Karşılığı Majör Minör Tonlar 02:44
Perde Nota Ton Farklılığı Notaların Harf Karşılığı Majör Minör Tonlar 513 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen bir Resmin Ana Malzemesi Renkler İse Muzigin Renkleri De Tonlardir. Her Bir Tonun Ayri Bir Rengi Ve İfade Ozelligi Vardir. Tonalite İkiye Ayrilir: Major Tonlar / Minor Tonlar. Notalarin Belirli Bir Sirayla Dizilmesine Gam Denir. Gamlar, Tonlarin Listeleridir (su Ton, Su Su Su Seslerden Olusur Gibi...) Yalnizca Tonal Muzikte Degil, Makamsal Yapidaki Modal Muzikte Ve Atonal Modern Muzikte De Gamlar Vardir. Cunku Her Turlu Muzigi Olusturan, O Muzigin Notalarinin Bagli Bulundugu Ses Dizileridir. - Atonal Muzik Yirminci Yuzyilin Baslarinda Ortaya Cikmis Her Hangi Bir Tona Bagli Olmadan Yazilan Muzik Turudur. Tonalitenin Ortadan Kalkisiyla Da Modern Muzik Donemi Baslamistir. - Modal Muzik İse Muzigin Baslangici Olar, Makamlardan Olusan Muzik Turudur. Bu Makamlar Cok Genis Kapsamlidir. Modern Muzikte De Kullanilirlar. Kilise Muziginden Caz Muzigine Kadar Uzanirlar. Ayrica İclerindeki Bazi Makamlarda Klasik Muzikte Kullandigimiz Major Ve Ninor Tonlar Da Mevcuttur.] Tonlarin Olusmasinda Onemli Olan Major Gamin Dizilis Kuralidir. Cunku Minor Tonlar Major Tonlardan Turemislerdir. Bu Dizilis Yarim Seslerle Tam Seslerin Yan Yana Gelis Kuralidir. Yani Kac Tane Yarim Sesin Yanina Kac Tane Tam Ses Koyarsak Major Gami Olustururuz ? Cevap: 2 Tane Tam Sesin Yanina 1 Yarim Ses, 3 Tam Ses Ve 1 Yarim Ses Daha Koyarsak Major Gami Ollusturmus Oluriiz. Bu Kurali Uygulayarak Her Bir Notadan Bir Major Gam Elde Edebiliriz. Ancak Bir Gam Dizisinde Onemli Olan, Notalari Siralarken Daima Bir Sonraki Nota Adinin Kullanilmasi Ve Ayni Nota Adinin İki Kez Tekrar Edilmemesidir. Yani, Nota Sirasi Do.re,mi,fa,sol,la,si,do'dur. Bu Siraya La'dan Baslarsak La,si,do,re,mi,fa,sol,la Olur. Simdi Biz Bu Major Gam Formulunu Fa Notasindan Baslayarak Uygulayalim. Fa,sol,la,sib,do,re,mi,fa. (eger Burada Sib Yerine La# Dersek Nota Adini Tekrar Etmis Ve Si'yi Kullanmadan Direk Do'ya Gecmis Oluruz, Yani Sira Bozulur.) Simdi Ayni Formulu Bu Sefer Solden İtibaren Uygulayalim: Sol,la,si,do,re,mi,fa#,sol . Bu Sefer De Solb Yerine Fa# Kullandik. Aksi Takdirde Sira Bozulurdu. Goruldugu Gibi Bir Gamda Bemol Diger Gamda Da Diyez Kullanmis Olduk. Demek Ki Bazi Gamlarda Diyez Bazilarinda İse Bemol Kullaniyormusuz. İste Bu Yuzden Gamlari Da İkiye Ayirarak İnceliyoruz: - Diyezli Gamlar - Bemollu Gamlar Biz Simdi Her Sesin Uzerine 2 Tam Bir Yarim, Uc Tam Bir Yarim Kurmakla Ugrasmayacagiz Onlari Kurulmus Halleri İle Ogrenecegiz. Diyez Veya Bemolun Ortak Adina Ariza Denir. Biraz Once Sol'den Baslayarak Kurdugumuz Sol Major Gaminda Bir Tek Ariza Vardi O Da Fa Diyez. Simdi Anlatacagim Sey Bemollu Veya Diyezli Gamlarin Neye Gore Siralandigi: Cevap: Ariza Sayisina Gore. Yani: Tek Diyezli Major Gam İki Diyezli Major Gam Uc Diyezli Major Gam Vs. Veya: Tek Bemollu Major Gam İki Bemollu Major Gam Uc Bemollu Major Gam Vs. Gibi. Tonlari Siralarken Kullanacagimiz Bu Yontemde Bemoleri Veya Diyezleri Kafamiza Gore Siralayamiyoruz. Ornegin Uc Diyezli Major Gam La Major İse Ve Bunun Diyezleri Fa Diyez,do Diyez,sol Diyezse Biz Bunu Fa Diyez,sol Diyez,do Diyez Diye Soyleyemeyiz. Cunku Bemollerin Ve Diyezlerin Belirli Bir Sirasi Vardir Ve Bu Sira Tonlarin Kucukten Buyuge Ariza Sayilarinin Siralanmasindan Olusmustur. Diyezlerin Sirasi: Fa Do Sol Re La Mi Si Bemollerin Sirasi: Si Mi La Re Sol Do Fa (yani Birbirlerinin Tersi) Simdi Bu Ogrendiklerimize Gore Butun Major Tonlari Yazabiliriz. Diyezli Tonlar: Tek Diyezli Major Gam Sol Major (fa#) 2 Diyezli Major Gam Re Major (fa# Do#) 3 Diyezli Major Gam La Major (fa# Do# Sol#) 3 Diyezli Major Gam Mi Major (fa# Do# Sol# Re#) 5 Diyezli Major Gam Si Major (fa# D0# Sol# Re# La#) 6 Diyezli Major Gam Fa Diyez Major (fa# D0# Sol# Re# La# Mi#) Bemollu Tonlar: Tek Bemollu Major Gam Fa Major (sib) İki Bemollu Major Gam Sib Major (sib Mib) Uc Bemollu Major Gam Mib Major (sib Mib Lab) Dort Bemollu Major Gam Lab Major (sib Mib Lab Reb) Bes Bemollu Major Gam Reb Major (sib Mib Lab Reb Solb) Alti Bemollu Major Gam Solb Major (sib Mib Lab Reb Solb Dob) Goruldugu Gibi Listelerin İkisinde De Do Major Yoktur. Cunku D0 Major Kurulusu İtibariyle İcerisinde Hic Bir Ariza Barindirmayan Tek Major Gamdir. Bir Parca Eger Mib Major İse O Parcanin Her Satirinin Basinda Sib Mib Ve Lab Arizalari Vardir. Iste Bir Parcanin Tonunu Da Oradan Anlariz. Peki Bu Parcanin Tonunu Bulma İslemi Nasil Olur? Eger Tek,diyezli,tek Bemollu Veya İki Diyezli, İki Bemollu,sirasinii Cok İyi Ezberlemissek Hemen Buluruz. Bunun Disinda Bir Yontem Daha Vardir: Diyezli Tonlarda Porte Basindaki En Son Diyezin Yarim Ses Ustu Bize Major Tonalıtenın Adını Verır. Yani Portenin Basinda Bes Tane Diyez Var Bunlar Fa# Do# Sol# Re# La#, En Son Diyez La# Olduguna Gore La#'in Yarim Ses Ustu Si'dir. Demek Ki Parcanin Tonu Da Si Major'dur (yada İlgili Minorudur Ancak Bu Konu İle İlgili Bilgileri Yazinin İlerleyen Kisimlarinda Aciklayacagim). Bu Yontem Bemollu Tonlarda Farklidir. Mesela Bir Parcanin Basinda Dort Bemol Var Bunlar Da Sib Mib Lab Reb Bu Sefer Sondan Bir Onceki Bemol Bize Major Tonun Kendisini Verir. Burada Sondan Bir Onceki Bemol Lab Olduguna Gore Parcanin Tonu Da Lab Major Olur. Bir Tek Fa Major'u Bu Yontemle Bulamayiz Cunku Tek Bemollu Major Gamdir. Sondan İkinci Diye Bir Olay Olmayacagina Gore Tek Bemollu Major Gam Fa Major Diye Ezberlemek En İyisidir. Gelelım Minor Tonlara: Her Minor Ton Bir Major Tonun Akrabasidir. Dolayisiyla Her Major Tonun Da Bir İlgili Minoru Vardir. Buna Gore Her Major Gami Vı. Sesinden Baslatip Bir Oktav Cikarsak O Gamin İlgili Minorunu Calmis Oluruz. Ancak Minor Gamlar Uce Ayrilir: - Dogal Minor - Armonik Minor - Melodik Minor -yukarida Vı. Sesten Baslayarak Yaptigimiz Ornekte Olusturdugumuz Gam Dogal Minor'dur. Armonik Veya Melodik Minorleri Olusturmak Cok Kolaydir. Armonik Minorde Gamin Vıı. Sesi Yarim Ses Tizlesir. Melodik Minorde De Vı. Ve Vıı. Sesleri Yarim Ses Tizlesir. Ancak Melodik Minor, Dogal Minor Olarak Geriye Doner. Dogal Minor Teorik Bir Yapidir. Genelde Kullanilmaz, En Gecerli Olani Armonik Minordur
29 Ekim Töreni Güngören Mektebim Okulu Saygı Duruşu İstiklal Marşı Bando 05:26
29 Ekim Töreni Güngören Mektebim Okulu Saygı Duruşu İstiklal Marşı Bando 377 izlenme - 2 yıl önce 29 Ekim Töreni Güngören Mektebim Okulu Saygı Duruşu İstiklal Marşı Bando.. Bahçelievler Mektebim Okulu Bando Boru Ve Trampet Takımı Aykut İlter Aykut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van Bandoda kullanılan müzik aletleri ve kısa açıklamaları Orkestra trampet, trombon, saksafon, klarinet (klarnet), tuba, perkisyon, vurmalı grubu (Davul vb..) ile hizmet veriyor. Basliklara geri don Trampet Trampet, geniş kenarlı bir kasnağın iki yüzüne birer deri gerilmesinden meydana gelen tahta veya madeni gövdeli olup davulun küçültülmüş bir şeklinden ortaya çıkarılmış bir çeşit çalğı aletidir. Alt derisi üzerinde gerilmiş bir titreme kirişi ile vidalanmış olan trampetin üst derisine sift bagetle vurulmak suretiyle özel ayağı uzerinde veya bir kayışta boyuna asılı olarak çalınır. Basliklara geri don Trombon Eski bir geçmişi olan ve günümüz orkestralarında kullanılan bir çalgı. Silindir biçimindeki borusu ve huniye benzeyen ağız kısmıyla trompeti andırır. Kayarak işleyen sürgüsüyle trompetten ayrılır. Ses rengi gösterişlidir. Sürgü koluyla çalınır. Tromboncular bu kolu çekerek ya da iterek, titreşen havanın bulunduğu boruyu uzatır ya da kısaltır. Böylece değişik yükseklikte sesler elde edilir. Sürgünün yedi değişik durumu, iki oktavı geçen kromatik bir ses merdiveni sağlar. Basliklara geri don Davul Davul, Türklerin kullandığı en eski musiki aletlerindendir. VIII yüzyılda köbürge, daha sonraları tuğ ve XI yüzyılda küvrüğ adını almıştır. Davul, silindir biçiminde olup tahta veya madeni kasnağın iki yanına gerilmiş derilerin bağlanmasından meydana gelir. Omuza asılacak kaytanı ile vurulmasında kullanılan tokmak ve ince değnekten ibarettir. Mehterde ve halk arasında çalınan davullar, bu şekilde tokmak ve değnekle çalınır. Bando ve boru--trampet takımlarında kullanılan davullar ise değneksiz olarak yalnız ön tarafına tokmakla vurularak çalınır. Basliklara geri don Zil Zil, en eski Asya Türkçesinde; çeng,çang kibi adlar taşırdı. Zile sanç ve zenç de denirdi. Zil çalanlarla zilci, zençci ve zilzen gibi adlar verilmiştir. Ziller, bakır ve kalay karışımından yapılır. Zillerin kenarları tam birer daire şeklindedir. Diş tarafları kenarlarından ortaya doğru kabarıklaşır, iç tarafı yayvan bir kaba benzer. Kalınlığı birkaç milimetre kadardır. Zilin ortası deliktir, bir delikten zilleri elle tutmağa yarayacak bağlar geçirilir ve zilin iç tarafında dügümlenir. Basliklara geri don Saksafon Saksafon çoğunlukla pirinçten yapılan, koni ve "S" biçiminde olan, ağızındaki kamışla ses çıkaran üflemeli bir çalgıdır.Saksafon genellikle pop ve caz müziği ile ilişkilendirilse de, önceleri klasik batı müziği ve ordu müziği çalgısı olarak tasarlanmıştı. Saksafon, 1840'ların başında Paris'de yaşayan Belçika'lı müzik aygıtları yapımcısı ve klarnetçi Antoine-Joseph 'Adolphe' Sax tarafından tasarlandı. ''Saksafon'' adı da "sax'ın sesi" anlamını taşır. Sax'ın 1846'da patentini aldığı konusunda değişik görüşler öne sürülse de, en olası olanı, ophicleide çalgısına klarnet ağızlığı eklenmesiyle ortaya çıktığıdır. Gerçekten de sax, babasının klarnet ve ophicleide üretilen fabrikasında yıllarca çalışmıştır. Sax'ın 1846'da aldığı patentten sonraki yirmi yıl boyunca,saksafon yalnızca Sax'ın fabrikasınca üretildi. 1966'de, patent süresinin bitiminden sonra saksafonda öteki üreticilerce bir çok değişiklik yapıldı. Saksafon klarnetinkine benzer. Klarnetteki gibi,içi yuvarlak ya da dört köşe oyulmuş, tek kamışlı ağızlık kullanır. Tuş sistemi ise aynı olmasa da flütle benzerlik gösterir. Saksafon, metalden yapılan bir enstruman olmasına rağmen, yapısı ve kökeni gereği, bakır üflemeli değil, tahta üflemeli çalgılar arasında sayılır. Saksafonlar çoğunlukla pirinçten yapılıp, üzerlerine saydam vernik, altın ya da gümüş ile kaplama yapılır. Vernik ya da öteki kaplamalar pirincin paslanmasını önlediği gibi, ses niteliğinin artmasını ve çalgının görüntüsünün ilgi çekici olmasını sağlarlar. Değişik dönemlerde, saksafon yapımında plastik ve tahta gibi değişik gereçler de denenmiştir. 1930 öncesinde saksafonların verniklenmeden ya da kaplama yapılmadan satışa sunulmaları yaygındı. 1960'lara dek ise, bazi saksafonlar ucuz olmaları bakımından gümüşle değil, nikelle kaplanırdı.
Majör Sopası ve Majör Hareketler Rahat Hazırol Komutu Sinem & Ebru Öğretmen 01:58
Majör Sopası ve Majör Hareketler Rahat Hazırol Komutu Sinem & Ebru Öğretmen 215 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van Bandoda kullanılan müzik aletleri ve kısa açıklamaları Orkestra trampet, trombon, saksafon, klarinet (klarnet), tuba, perkisyon, vurmalı grubu (Davul vb..) ile hizmet veriyor. Basliklara geri don Trampet Trampet, geniş kenarlı bir kasnağın iki yüzüne birer deri gerilmesinden meydana gelen tahta veya madeni gövdeli olup davulun küçültülmüş bir şeklinden ortaya çıkarılmış bir çeşit çalğı aletidir. Alt derisi üzerinde gerilmiş bir titreme kirişi ile vidalanmış olan trampetin üst derisine sift bagetle vurulmak suretiyle özel ayağı uzerinde veya bir kayışta boyuna asılı olarak çalınır. Basliklara geri don Trombon Eski bir geçmişi olan ve günümüz orkestralarında kullanılan bir çalgı. Silindir biçimindeki borusu ve huniye benzeyen ağız kısmıyla trompeti andırır. Kayarak işleyen sürgüsüyle trompetten ayrılır. Ses rengi gösterişlidir. Sürgü koluyla çalınır. Tromboncular bu kolu çekerek ya da iterek, titreşen havanın bulunduğu boruyu uzatır ya da kısaltır. Böylece değişik yükseklikte sesler elde edilir. Sürgünün yedi değişik durumu, iki oktavı geçen kromatik bir ses merdiveni sağlar. Basliklara geri don Davul Davul, Türklerin kullandığı en eski musiki aletlerindendir. VIII yüzyılda köbürge, daha sonraları tuğ ve XI yüzyılda küvrüğ adını almıştır. Davul, silindir biçiminde olup tahta veya madeni kasnağın iki yanına gerilmiş derilerin bağlanmasından meydana gelir. Omuza asılacak kaytanı ile vurulmasında kullanılan tokmak ve ince değnekten ibarettir. Mehterde ve halk arasında çalınan davullar, bu şekilde tokmak ve değnekle çalınır. Bando ve boru--trampet takımlarında kullanılan davullar ise değneksiz olarak yalnız ön tarafına tokmakla vurularak çalınır. Basliklara geri don Zil Zil, en eski Asya Türkçesinde; çeng,çang kibi adlar taşırdı. Zile sanç ve zenç de denirdi. Zil çalanlarla zilci, zençci ve zilzen gibi adlar verilmiştir. Ziller, bakır ve kalay karışımından yapılır. Zillerin kenarları tam birer daire şeklindedir. Diş tarafları kenarlarından ortaya doğru kabarıklaşır, iç tarafı yayvan bir kaba benzer. Kalınlığı birkaç milimetre kadardır. Zilin ortası deliktir, bir delikten zilleri elle tutmağa yarayacak bağlar geçirilir ve zilin iç tarafında dügümlenir. Basliklara geri don Saksafon Saksafon çoğunlukla pirinçten yapılan, koni ve "S" biçiminde olan, ağızındaki kamışla ses çıkaran üflemeli bir çalgıdır.Saksafon genellikle pop ve caz müziği ile ilişkilendirilse de, önceleri klasik batı müziği ve ordu müziği çalgısı olarak tasarlanmıştı. Saksafon, 1840'ların başında Paris'de yaşayan Belçika'lı müzik aygıtları yapımcısı ve klarnetçi Antoine-Joseph 'Adolphe' Sax tarafından tasarlandı. ''Saksafon'' adı da "sax'ın sesi" anlamını taşır. Sax'ın 1846'da patentini aldığı konusunda değişik görüşler öne sürülse de, en olası olanı, ophicleide çalgısına klarnet ağızlığı eklenmesiyle ortaya çıktığıdır. Gerçekten de sax, babasının klarnet ve ophicleide üretilen fabrikasında yıllarca çalışmıştır. Sax'ın 1846'da aldığı patentten sonraki yirmi yıl boyunca,saksafon yalnızca Sax'ın fabrikasınca üretildi. 1966'de, patent süresinin bitiminden sonra saksafonda öteki üreticilerce bir çok değişiklik yapıldı. Saksafon klarnetinkine benzer. Klarnetteki gibi,içi yuvarlak ya da dört köşe oyulmuş, tek kamışlı ağızlık kullanır. Tuş sistemi ise aynı olmasa da flütle benzerlik gösterir. Saksafon, metalden yapılan bir enstruman olmasına rağmen, yapısı ve kökeni gereği, bakır üflemeli değil, tahta üflemeli çalgılar arasında sayılır. Saksafonlar çoğunlukla pirinçten yapılıp, üzerlerine saydam vernik, altın ya da gümüş ile kaplama yapılır. Vernik ya da öteki kaplamalar pirincin paslanmasını önlediği gibi, ses niteliğinin artmasını ve çalgının görüntüsünün ilgi çekici olmasını sağlarlar. Değişik dönemlerde, saksafon yapımında plastik ve tahta gibi değişik gereçler de denenmiştir. 1930 öncesinde saksafonların verniklenmeden ya da kaplama yapılmadan satışa sunulmaları yaygındı. 1960'lara dek ise, bazi saksafonlar ucuz olmaları bakımından gümüşle değil, nikelle kaplanırdı.
Günay Yetiz - Bahar Göksu - Ayşegül Göksel - Allegro Moderato (Mi Bemol Majör Sonat Bwv 1031 No. 2) 04:11
Günay Yetiz - Bahar Göksu - Ayşegül Göksel - Allegro Moderato (Mi Bemol Majör Sonat Bwv 1031 No. 2) 955 izlenme - 5 yıl önce
Ordunun Dereleri...rüzgar Kıvamında...ali&ahtek 02:17
Ordunun Dereleri...rüzgar Kıvamında...ali&ahtek 1.373 izlenme - 8 yıl önce dinleyelim be ....
majör kestane cura 02:17
majör kestane cura 578 izlenme - 7 yıl önce majör kestane curanın ses tınısı
Ders Bando Boru Trampet Takımı Provası Topkapı Doğa Kampüsü 02:10
Ders Bando Boru Trampet Takımı Provası Topkapı Doğa Kampüsü 544 izlenme - 4 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret Aykut ilter Aykut Öğretmen Bando boru trampet takımı majör hareketler çalışma ve provalar
Maun Yaprak Majör Bağlama 01:25
Maun Yaprak Majör Bağlama 485 izlenme - 7 yıl önce majör maun yaprak bağlamanın ses tınısı
Majör Kemençe 00:57
Majör Kemençe 458 izlenme - 7 yıl önce majör karadeniz horon kemençesi
Tempo Müzik Hız Terimleri Metronom Yavaş Orta Hızlı Aykut Öğretmen 04:06
Tempo Müzik Hız Terimleri Metronom Yavaş Orta Hızlı Aykut Öğretmen 293 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen bir Parçanın Yavaş Ya Da Hızlı Çalınmasını Belirleyen Unsura Müzikte Hareket, Bunları İfade Eden Terimlere De Hareket Terimleri Denir. Ayrıca Hareket Yani Hız Terimleri Metronom Denilen Bir Aletle De Belirlenmektedir Ve En Doğrusu Da Budur. adagio : Ağır andante : Ağırca moderato : Orta Çabuklukta allegro : Çabuk, Neşeli ritterdando : Gittikçe Ağırlaşarak accelerando : Çabuklaştırarak, Acele Ederek a Tempo : İlk Tempoya, Önceki Tempoya müzikte Hız Ve Nüans Terimleri 1) Hız Terimleri;hız Terimleri Melodinin Ne Kadar Hızda Söyleyeceğimizi Belirtir.günümüzde Buna Metronom Sayısı Da Denir.usül Sayısının Hemen Üstüne Yazılır.italyanca Kökenlidirler. Grave Çok Ağır Lento Ağır Largo Geniş Larghetto Oldukça Geniş Adagio Acele Etmeden Andante Orta Yürüme Hızında Moderato Orta Hızda Allegretto Oldukça Hızlı Allegro Hızlı (yürükçe) Vivace Canlı Presto Çok Hızlı (çok Yürük) Prestissimo Son Derece Hızlı 2)nüans Terimleri;melodinin İcrası Sırasında Seslerin Kuvvetli Veya Hafif İcra Edilmesi İçin Konulan İşaretlerdir.italyanca Kökenlidir. Simgesi Yazılışı Anlamı Pp Pianossimo Çok Hafif P Piano Hafif Mp Mezzo Piano Orta Hafiflikte Mf Mezzo Forte Orta Kuvvette F Forte Kuvvetli Ff Fortissimo Çok Kuvvetli Fz Forzando Çok Kuvvetli Ve Vurgulu Fb Forte Piano Kuvvetliden Sonra Hafif Cresc...... Crescendo Gittikçe Kuvvetlenerek...... Decresc... Decrescendo Gittikçe Hafifleyerek.........
Yeşil Başlı Gövel Ördek.. Http//www.facebook.com/!/pages/mehmet-Baş/164235190298775 05:36
Yeşil Başlı Gövel Ördek.. Http//www.facebook.com/!/pages/mehmet-Baş/164235190298775 367 izlenme - 7 yıl önce recep mustafa atlı ve irfan bal dan harika bir çalışmakonya majör müzik... sayfamızı beğenebilirsiniz http//www.facebook.com/home.php!/pages/mehmet-baş/164235190298775
Majör Sopasına İp Nasıl Bağlanır 02:15
Majör Sopasına İp Nasıl Bağlanır 75 izlenme - 2 yıl önce Bahçelievler Mektebim Okulu Bando Boru Ve Trampet Takımı Aykut İlter Aykut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van Bandoda kullanılan müzik aletleri ve kısa açıklamaları Orkestra trampet, trombon, saksafon, klarinet (klarnet), tuba, perkisyon, vurmalı grubu (Davul vb..) ile hizmet veriyor. Basliklara geri don Trampet Trampet, geniş kenarlı bir kasnağın iki yüzüne birer deri gerilmesinden meydana gelen tahta veya madeni gövdeli olup davulun küçültülmüş bir şeklinden ortaya çıkarılmış bir çeşit çalğı aletidir. Alt derisi üzerinde gerilmiş bir titreme kirişi ile vidalanmış olan trampetin üst derisine sift bagetle vurulmak suretiyle özel ayağı uzerinde veya bir kayışta boyuna asılı olarak çalınır. Basliklara geri don Trombon Eski bir geçmişi olan ve günümüz orkestralarında kullanılan bir çalgı. Silindir biçimindeki borusu ve huniye benzeyen ağız kısmıyla trompeti andırır. Kayarak işleyen sürgüsüyle trompetten ayrılır. Ses rengi gösterişlidir. Sürgü koluyla çalınır. Tromboncular bu kolu çekerek ya da iterek, titreşen havanın bulunduğu boruyu uzatır ya da kısaltır. Böylece değişik yükseklikte sesler elde edilir. Sürgünün yedi değişik durumu, iki oktavı geçen kromatik bir ses merdiveni sağlar. Basliklara geri don Davul Davul, Türklerin kullandığı en eski musiki aletlerindendir. VIII yüzyılda köbürge, daha sonraları tuğ ve XI yüzyılda küvrüğ adını almıştır. Davul, silindir biçiminde olup tahta veya madeni kasnağın iki yanına gerilmiş derilerin bağlanmasından meydana gelir. Omuza asılacak kaytanı ile vurulmasında kullanılan tokmak ve ince değnekten ibarettir. Mehterde ve halk arasında çalınan davullar, bu şekilde tokmak ve değnekle çalınır. Bando ve boru--trampet takımlarında kullanılan davullar ise değneksiz olarak yalnız ön tarafına tokmakla vurularak çalınır. Basliklara geri don Zil Zil, en eski Asya Türkçesinde; çeng,çang kibi adlar taşırdı. Zile sanç ve zenç de denirdi. Zil çalanlarla zilci, zençci ve zilzen gibi adlar verilmiştir. Ziller, bakır ve kalay karışımından yapılır. Zillerin kenarları tam birer daire şeklindedir. Diş tarafları kenarlarından ortaya doğru kabarıklaşır, iç tarafı yayvan bir kaba benzer. Kalınlığı birkaç milimetre kadardır. Zilin ortası deliktir, bir delikten zilleri elle tutmağa yarayacak bağlar geçirilir ve zilin iç tarafında dügümlenir. Basliklara geri don Saksafon Saksafon çoğunlukla pirinçten yapılan, koni ve "S" biçiminde olan, ağızındaki kamışla ses çıkaran üflemeli bir çalgıdır.Saksafon genellikle pop ve caz müziği ile ilişkilendirilse de, önceleri klasik batı müziği ve ordu müziği çalgısı olarak tasarlanmıştı. Saksafon, 1840'ların başında Paris'de yaşayan Belçika'lı müzik aygıtları yapımcısı ve klarnetçi Antoine-Joseph 'Adolphe' Sax tarafından tasarlandı. ''Saksafon'' adı da "sax'ın sesi" anlamını taşır. Sax'ın 1846'da patentini aldığı konusunda değişik görüşler öne sürülse de, en olası olanı, ophicleide çalgısına klarnet ağızlığı eklenmesiyle ortaya çıktığıdır. Gerçekten de sax, babasının klarnet ve ophicleide üretilen fabrikasında yıllarca çalışmıştır. Sax'ın 1846'da aldığı patentten sonraki yirmi yıl boyunca,saksafon yalnızca Sax'ın fabrikasınca üretildi. 1966'de, patent süresinin bitiminden sonra saksafonda öteki üreticilerce bir çok değişiklik yapıldı. Saksafon klarnetinkine benzer. Klarnetteki gibi,içi yuvarlak ya da dört köşe oyulmuş, tek kamışlı ağızlık kullanır. Tuş sistemi ise aynı olmasa da flütle benzerlik gösterir. Saksafon, metalden yapılan bir enstruman olmasına rağmen, yapısı ve kökeni gereği, bakır üflemeli değil, tahta üflemeli çalgılar arasında sayılır. Saksafonlar çoğunlukla pirinçten yapılıp, üzerlerine saydam vernik, altın ya da gümüş ile kaplama yapılır. Vernik ya da öteki kaplamalar pirincin paslanmasını önlediği gibi, ses niteliğinin artmasını ve çalgının görüntüsünün ilgi çekici olmasını sağlarlar. Değişik dönemlerde, saksafon yapımında plastik ve tahta gibi değişik gereçler de denenmiştir. 1930 öncesinde saksafonların verniklenmeden ya da kaplama yapılmadan satışa sunulmaları yaygındı. 1960'lara dek ise, bazi saksafonlar ucuz olmaları bakımından gümüşle değil, nikelle kaplanırdı.
Provalarda Majörü Çıldırtan Borucular Bando Boru Ve Trampet Takımı 00:23
Provalarda Majörü Çıldırtan Borucular Bando Boru Ve Trampet Takımı 98 izlenme - 2 yıl önce Bando Boru Ve Trampet Takımı Provalarda Majör Boruculara Kızarsa Aykut İlter Aykut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van Bandoda kullanılan müzik aletleri ve kısa açıklamaları Orkestra trampet, trombon, saksafon, klarinet (klarnet), tuba, perkisyon, vurmalı grubu (Davul vb..) ile hizmet veriyor. Basliklara geri don Trampet Trampet, geniş kenarlı bir kasnağın iki yüzüne birer deri gerilmesinden meydana gelen tahta veya madeni gövdeli olup davulun küçültülmüş bir şeklinden ortaya çıkarılmış bir çeşit çalğı aletidir. Alt derisi üzerinde gerilmiş bir titreme kirişi ile vidalanmış olan trampetin üst derisine sift bagetle vurulmak suretiyle özel ayağı uzerinde veya bir kayışta boyuna asılı olarak çalınır. Basliklara geri don Trombon Eski bir geçmişi olan ve günümüz orkestralarında kullanılan bir çalgı. Silindir biçimindeki borusu ve huniye benzeyen ağız kısmıyla trompeti andırır. Kayarak işleyen sürgüsüyle trompetten ayrılır. Ses rengi gösterişlidir. Sürgü koluyla çalınır. Tromboncular bu kolu çekerek ya da iterek, titreşen havanın bulunduğu boruyu uzatır ya da kısaltır. Böylece değişik yükseklikte sesler elde edilir. Sürgünün yedi değişik durumu, iki oktavı geçen kromatik bir ses merdiveni sağlar. Basliklara geri don Davul Davul, Türklerin kullandığı en eski musiki aletlerindendir. VIII yüzyılda köbürge, daha sonraları tuğ ve XI yüzyılda küvrüğ adını almıştır. Davul, silindir biçiminde olup tahta veya madeni kasnağın iki yanına gerilmiş derilerin bağlanmasından meydana gelir. Omuza asılacak kaytanı ile vurulmasında kullanılan tokmak ve ince değnekten ibarettir. Mehterde ve halk arasında çalınan davullar, bu şekilde tokmak ve değnekle çalınır. Bando ve boru--trampet takımlarında kullanılan davullar ise değneksiz olarak yalnız ön tarafına tokmakla vurularak çalınır. Basliklara geri don Zil Zil, en eski Asya Türkçesinde; çeng,çang kibi adlar taşırdı. Zile sanç ve zenç de denirdi. Zil çalanlarla zilci, zençci ve zilzen gibi adlar verilmiştir. Ziller, bakır ve kalay karışımından yapılır. Zillerin kenarları tam birer daire şeklindedir. Diş tarafları kenarlarından ortaya doğru kabarıklaşır, iç tarafı yayvan bir kaba benzer. Kalınlığı birkaç milimetre kadardır. Zilin ortası deliktir, bir delikten zilleri elle tutmağa yarayacak bağlar geçirilir ve zilin iç tarafında dügümlenir. Basliklara geri don Saksafon Saksafon çoğunlukla pirinçten yapılan, koni ve "S" biçiminde olan, ağızındaki kamışla ses çıkaran üflemeli bir çalgıdır.Saksafon genellikle pop ve caz müziği ile ilişkilendirilse de, önceleri klasik batı müziği ve ordu müziği çalgısı olarak tasarlanmıştı. Saksafon, 1840'ların başında Paris'de yaşayan Belçika'lı müzik aygıtları yapımcısı ve klarnetçi Antoine-Joseph 'Adolphe' Sax tarafından tasarlandı. ''Saksafon'' adı da "sax'ın sesi" anlamını taşır. Sax'ın 1846'da patentini aldığı konusunda değişik görüşler öne sürülse de, en olası olanı, ophicleide çalgısına klarnet ağızlığı eklenmesiyle ortaya çıktığıdır. Gerçekten de sax, babasının klarnet ve ophicleide üretilen fabrikasında yıllarca çalışmıştır. Sax'ın 1846'da aldığı patentten sonraki yirmi yıl boyunca,saksafon yalnızca Sax'ın fabrikasınca üretildi. 1966'de, patent süresinin bitiminden sonra saksafonda öteki üreticilerce bir çok değişiklik yapıldı. Saksafon klarnetinkine benzer. Klarnetteki gibi,içi yuvarlak ya da dört köşe oyulmuş, tek kamışlı ağızlık kullanır. Tuş sistemi ise aynı olmasa da flütle benzerlik gösterir. Saksafon, metalden yapılan bir enstruman olmasına rağmen, yapısı ve kökeni gereği, bakır üflemeli değil, tahta üflemeli çalgılar arasında sayılır. Saksafonlar çoğunlukla pirinçten yapılıp, üzerlerine saydam vernik, altın ya da gümüş ile kaplama yapılır. Vernik ya da öteki kaplamalar pirincin paslanmasını önlediği gibi, ses niteliğinin artmasını ve çalgının görüntüsünün ilgi çekici olmasını sağlarlar. Değişik dönemlerde, saksafon yapımında plastik ve tahta gibi değişik gereçler de denenmiştir. 1930 öncesinde saksafonların verniklenmeden ya da kaplama yapılmadan satışa sunulmaları yaygındı. 1960'lara dek ise, bazi saksafonlar ucuz olmaları bakımından gümüşle değil, nikelle kaplanırdı.