Hoşgeldiniz!

metin erksan

Kadın Hamlet - Fatma Girik & Tecavüzcü Coşkun 04:22
Kadın Hamlet - Fatma Girik & Tecavüzcü Coşkun 6.472 izlenme - 1 yıl önce Metin Erksan'ın senaryosunu yazdığı, Fatma Girik'in yapımcılığına ortak olup oynadığı, 1976 tarihli, "Kadın Hamlet" adlı fantastik Türk filminden bir kesit. Hayaletin göründügü, Coşkun ve ekibinin korkudan üç buçuk hezeyanlarina bağladığı bir sahnedir. ozeti: (alıntıdır) "Babasının hayaletiyle yüzleşen Hamlet, babasının katilinin amcası olduğunu öğrenir. Üvey babası, öz annesiyle aynı yatağı paylaşmaktadır ve bu durum öz babasının ruhuna huzur vermemektedir. İntikamını alması için kızını görevlendirir... Amcası ve onunla işbirliği yapan öz annesinden intikamını almak için sıradışı bir plan hazırlayan Hamlet, sırrını babasının sadık hizmetkarlarıyla paylaşır; Hamlet, babasının katili gerçeği itiraf edene kadar deli rolü yapacak ve çevresindeki herkesi buna inandıracaktır."
Metin Erksan - Kamera Arkası 01:37
Metin Erksan - Kamera Arkası 1.020 izlenme - 3 ay önce Türk sinemasında pek kamera arkası görüntü yok veya varda ben bulmadım İnternet de dolaşırken metin erksan hakkında çeşitli kişelerle yapılmış röportajların olduğu bir video buldum izlemiş olduğunuz bu görüntüler o videonun sonunda idi videonun tamamı https://www.youtube.com/watch?v=vCRNtnvMX9o
Susuz Yaz ( 1963 - 89 dakika) 01:28:56
Susuz Yaz ( 1963 - 89 dakika) 3.804 izlenme - 1 yıl önce Susuz Yaz 1963[1] yapımı dramatik Türk filmidir. Metin Erksan'ın David E. Durston'la birlikte yönettikleri filmin senaryosunu yine Metin Erksan, Necati Cumalı'nın 1962'de yazdığı aynı adlı hikâyesinden uyarlayıp yazmıştır. Filmin başlıca rollerinde Erol Taş, Hülya Koçyiğit ve aynı zamanda filmin yapımcısı da olan Ulvi Doğan oynamışlardır. Hülya Koçyiğit'in sinemadaki ilk filmidir. Susuz Yaz, aynı zamanda Erol Taş'ın figüran değil de başrol oyuncusu olarak oynadığı ilk filmidir. Filmin özgün müziğini Yunanistan'ın Akademi Ödüllü bestecisi Manos Hacidakis bestelemiştir. Hacidakis aynı yıl Topkapı filminin müziğini de yapmıştı. Filmin kısa konusu şöyledir: Necati Cumalı'nı avukatlık yaptığı yıllardaki gözlemlerine dayanan bu psikolojik - toplumsal filmde çiftçi Osman (Erol Taş) arazisinde çıkan suyu kendi başına sahiplenmek ister, ancak suya ihtiyaçları olan diğer köylüleri karşısına alır. Bu çatışmada hapse düşen kardeşi Hasan'ın (Ulvi Doğan) karısı Bahar'a da (Hülya Koçyiğit) göz koyar. Filmin Yapım öyküsü: Film, uyarlandığı öykünün yazarı Necati Cumalı'nın bir zamanlar avukatlık yaptığı yerde, yani İzmir'in Urla ilçesinin Bademler köyünde çekilmişti. Öykü, yazarın o yıllardaki gözlemlerine dayanmaktadır[3]. Su ve arazi anlaşmazlıkları temasını işleyen filmde figüran olarak köylüler rol aldı. 1963 yılında başlanan çekimler kalabalık bir ekiple dokuz ayda bitirdi.[kaynak belirtilmeli] Sansür Kurulu tarafından flmin gösterimine izin verilmemiştir. Bunun üzerine film rafa kaldırımış ve yönetmen Metin Erksan'la yapımcı ve aynı zamanda başrol oyuncularından biri olan Ulvi Doğan arasında hiç bitmeyecek olan sürtüşmeler başlamış oldu. Sinemaya bir heves için girmiş olan aslında tekstilci ve stilist olan Ulvi Doğan filmi otomobil bagajında gizlice Avrupa'ya kaçırmış ve afişteki Metin Erksan ismini uyduruk bir isimle değiştirerek Berlin Film Festivali'nde yarışmaya sokmuştu. Film fetivalin büyük ödülü Altın Ayı'yı kazanıp Avrupa'da büyük sükse yapınca devlet bu kez filme itibarını iade etme kararı vermiş, ama buna rağmen film geri gelmemişti. Avrupa'da Hülya Koçyiğit'e benzeyen bir figüranla çevrilen birkaç pornografik parça filme eklenerek film "I Had My Brother's Wife" (Tr: Kardeşimin Karısına Sahip Oldum) adıyla yeniden piyasaya verilmiş ve daha çok açık saçık film gösteren sinemalarda gösterilmişti Filmin Oyuncuları: Hülya Koçyiğit ... Bahar Ulvi Doğan ... Hasan Erol Taş ... Kocabaş Osman Hakkı Haktan ... Veli Sarı Aldıgı ödüller: 1964 - Berlin Film Festivali - Altın Ayı Ödülü 1964 - "Acapulco Film Festivali" (Meksika) - "Altın Maya Ödülü" Hülya Koçyiğit, Yılın kadın sanatçısı, Türk kadınlar birliği tarafından Metin Erksan, Özel ödül, Venedik Film Festivali Merito Biennale Adaylıkları: 1964 - Yabancı Dilde En İyi Film Akademi Ödülü (Oscar) adayı
SUSUZ YAZ - Sahne 01:51
SUSUZ YAZ - Sahne 5.382 izlenme - 3 yıl önce Osman ( E.Taş ) kendi arazisinde çıkan su nedeniyle köyülerle çatışma halindedir . Bu su kavgası nedeniyle kardeşi Hasan \'da ( U.Doğan ) hapse düşmüştür . Osman\'ın niyeti hem suya hemde yengesi Bahar\'a ( H.Koçyiğit ) sahip olmaktır . 4.8.08 Zafer ALGAN
Susuz Yaz - Radyo Tiyatrosu / Arkası Yarın 02:09:44
Susuz Yaz - Radyo Tiyatrosu / Arkası Yarın 1.894 izlenme - 1 yıl önce Necati Cumalı'nın ölümsüz eseri Susuz Yaz'ın radyo için düzenlenmiş halini dinleyeceksiniz. Filme şurdan; http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/59271/susuz-yaz-1963-89-dakika ulaşmak da mümkün.
Utanmadan Sevişmek İsteyen Kadın - Ölmeyen Aşk (1966) 04:36
Utanmadan Sevişmek İsteyen Kadın - Ölmeyen Aşk (1966) 2.185 izlenme - 2 yıl önce Kartal Tibet'in oyunculukta devleştiği, Hülya Koçyiğit'in kardeşi Nilüfer Koçyiğit'in de fena performans sergilemediği aşk filmleri arasında kült sayılabilecek bir uyarlama izleyeceğiz. Metin Erksan'ın etkisi yadsınamaz. Gururları uğruna birbirine işkence çektiren iki sevgilinin hikayesi, aşk, nefret, gurur ve kinin harmanlandığı yapım... Film Künyesi; Ölmeyen Aşk (1966) Film linki; http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/69020/olmeyen-ask-kartal-tibet-1966-85-dk
Dünyanın En Patavatsız Adamı - Erol Taş - Susuz Yaz 04:48
Dünyanın En Patavatsız Adamı - Erol Taş - Susuz Yaz 1.444 izlenme - 2 yıl önce 1963 yapımı Susuz Yaz filminden Erol Taş'ın patavatsızca gerdek odasına girişini, yeni gelini korkutma girişimlerini, inek memesinden süt emmesini ve kült olmuş korkuluk sahnesini içeren bir video izleyeceğiz. http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/26092/susuz-yaz-korkuluk-sahnesi http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/59271/susuz-yaz-1963-89-dakika
Acı Hayat  –  Ayhan Işık Nefreti İçerir (1962) 02:24
Acı Hayat – Ayhan Işık Nefreti İçerir (1962) 1.054 izlenme - 2 yıl önce Bir evin ruhu olmalı, böyle beton mezarlara lanet olsun! İçinde sen olmadıktan sonra neyleyim ben böyle evi? Metin Erksan'ın senaryosunu yazıp, yönettiği "Acı Hayat" filminin en etkileyici sahnesidir kanimca. 60'ların İstanbul'unda geçen, Ayhan Işık, Türkan Şoray, Ekrem Bora, Nebahat Çehre ve Hüseyin Baradan gibi önemli Yeşilçam oyuncularının yer aldığı film sanatsal çekimleri ve müzikleri ile aşkı, öfkeyi, ihaneti, pişmanlığı, ekonomik kaygıları konu alır. Filmi izleminizi tavsiye ederim. Son pişmanlık fayda etmez.
Gecelerin Ötesi 01:51:11
Gecelerin Ötesi 507 izlenme - 2 yıl önce Gecelerin Ötesi, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Metin Erksan'ın yaptığı 1960 yapımı Türk Filmidir.
Sevmek Zamanı - Müşfik Kenter (1965 - 85 dk) 01:25:36
Sevmek Zamanı - Müşfik Kenter (1965 - 85 dk) 820 izlenme - 1 yıl önce Sevmek Zamanı(1965) şiirsel anlatımı, muhteşem büyükada manzarası eşliğinde farklı ama etkili bir filmdir. Bir insanın aşık olmasının sadece kendisine bağlı olduğunu ortaya koyar. Filmin yönetmeni ve senaryo yazarı olan Metin Erksan dan bahsetmesek haksızlık etmiş oluruz. Metin Erksan 1952 de 'Aşık Veysel'in Hayatı' adlı filmle sinemaya giren sanatçı; Yeşilçamın en ilginç ve incelenmesi gereken yönetmenlerinin başında gelir.9 dağın efsanesi.Yılanların Öcü,Susuz Yaz gibi gerçekçi filmlerin yanısıra birçok ticari amaçlı fimler çeksede en ilginç filmleri tutku,umutsuz aşk,saplantı temalarının işlendiği Sevmek Zamanı,Ölmeyen Aşk,Kuyu'dur. Halit Refiğ ve Ertem Göreç le birlikte sürdürdüğü ULUSAL SİNEMA kavgası içerisinde;'Kemal Tahirin yanında diğer yazarlar kesekağıdı kalır' sözü o dönem de ortalığı karıştırmıştır. (yazan:yasa-Sinematurk.com) Sevmek Zamanı, 1965 Yapım:1965 - Türkiye Tür:Dram, Romantik, Süre: 85 dakika Yönetmen:Metin Erksan, Oyuncular: Müşfik Kenter, Sema Özcan, Adnan Uygur, Osman Karahan, Oya Bulaner, Fadıl Garan, Süleyman Tekcan, Senaryo: Metin Erksan, Kemal Demirel, Yapımcı: Metin Erksan, http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/16255/ben-sana-degil-resmine-asigim
İntikam Meleği / Kadın Hamlet - Fatma Girik (1976 - 86dk) 01:26:27
İntikam Meleği / Kadın Hamlet - Fatma Girik (1976 - 86dk) 747 izlenme - 1 yıl önce Babasının hayaletiyle yüzleşen Hamlet, babasının katilinin amcası olduğunu öğrenir. Üvey babası, öz annesiyle aynı yatağı paylaşmaktadır ve bu durum öz babasının ruhuna huzur vermemektedir. İntikamını alması için kızını görevlendirir... Amcası ve onunla işbirliği yapan öz annesinden intikamını almak için sıradışı bir plan hazırlayan Hamlet, sırrını babasının sadık hizmetkarlarıyla paylaşır; Hamlet, babasının katili gerçeği itiraf edene kadar deli rolü yapacak ve çevresindeki herkesi buna inandıracaktır. İçerik açıklaması alıntıdır. Yönetmen : Metin Erksan Senaryo Yazarı : Metin Erksan Tür : Dram, Duygusal, Deneysel Ülke : Türkiye Süre : 86 dk. Oyuncular : Fatma Girik, Sevda Ferdağ, Reha Yurdakul, Ahmet Sezerel, Yüksel Gözen, Ali Cağaloğlu, Ahmet Turgutlu, Ayla Oranlı, Senem Kayra, İhsan Gedik, Coşkun Göğen, Baki Tamer, Ekrem Gökkaya, Önder Güç, Orçun Sonat, Nevra Serezli, Yavuz Selekman, Zafer Önen, Güner Ümit(Ahmet Sezerel Seslendirmesi), Abdurrahman Palay (Reha Yurdakul Seslendirmesi), Meral Taygun(Fatma Girik Seslendirmesi), Mücap Ofluoğlu(Yüksel Gözen Seslendirmesi), Vala Önengüt(Yavuz Selekman Seslendirmesi)
Kuyu - Metin Erksan (1968 - 83 dk) 01:23:49
Kuyu - Metin Erksan (1968 - 83 dk) 708 izlenme - 1 yıl önce Yönetmen: Metin Erksan Senaryo: Metin Erksan Yapımcı: Necip Sarıcıoğlu Müzik: Abdullah Nail Bayşu, Orhan Gencebay Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur, Mengü Yeğin Tür: Dram Özellikler: Siyah Beyaz Oynayanlar: Hayati Hamzaoğlu, Nil Göncü, Demir Karahan, Aliye Rona, Osman Alyanak, T. Fikret Uçak, Ahmet Turgutlu, Reşit Çildam, Mustafa Dağhan, Sabahat Işık, Ahmet Acar Konusu: Gerçekten yaşanmış bir gazete haberinden. Erksan filme Kuran'dan bir ayetle girer: "Kadınlara iyilikle davranın. Filmin mesajıdır bu. Çünkü konu yaban bir adamın bir kadın üzerinde uyguladığı şiddeti sergilemektedir. Köylü Osman (Hayati Hamzaoğlu), aynı köyden, deliler gibi tutkun olduğu Fatma'yı (Nil Göncü) dağa kaldırır. Fatma teslim olmaz. Çünkü bu kara sevda tek yanlıdır. Hapisten çıkan Osman bir kez inat etmiş kafasına takmıştır. Bir kez daha kaçırır ve üçüncüsünde Fatma'yı bir ağaca bağlayarak zorla tecavüz eder. Ama Fatma’nın intikamı acıdır. Osman'ı su almak için kuyuya indiğinde üzerine kaya ve taş parçalarını yağdırarak öldürür.Sonra da kendini asar. (Agah Özgüç'ün 100 Filmde Türk Sineması kitabından)
Yılanların Öcü (1962) - Son Sahne 01:43
Yılanların Öcü (1962) - Son Sahne 613 izlenme - 2 yıl önce Filmlerin en önemli kısımları son sahneleridir, herşey o anda bitecektir ve o sahneyle hatırlanacaktır film, işte son sahnesiyle hatırlanması gereken bir film Yılanların Öcü. 1962 yapımı siyah-beyaz bir film olan Yılanların Öcü Fakir Baykurt'un aynı isimli romanından Metin Erksan yönetmenliğinde beyazperdeye uyarlanmıştır. Fikret Hakan (Kara Bayram), Nurhan Nur(Hatçe), Aliye Rona(Irazca),Erol Taş(Haceli), Ali Şen (Muhtar) ve Kadir Savun(Ak Ali) gibi Türk sinemasına ismini altın harflerle yazdırmış oyunculardan oluşan bir kadroya sahiptir. 1985 yılında Şerif Gören tarafından Kadir İnanır ve Fatma Girik gibi oyuncularla tekrar çekilmiştir.
Susuz Yaz - Korkuluk Sahnesi 01:51
Susuz Yaz - Korkuluk Sahnesi 365 izlenme - 2 yıl önce ''Denizden babam çıksa yerim'' diyebileceğim gibi ''Metin Erksan ne çekmişse izlerim'' de diyebilirim. Susuz Yaz da bu işlerden biridir. Erol Taş(Osman) bu sahnede korkuluğa kardeşinin karısı Bahar'mış (Hülya Koçyiğit) gibi aşkını ilan ediyor. Hem de tüm tutkusunu ve çelişkisini bize tam anlamıyla yansıtarak. Döktürüyor diyesim var.
Ölmeyen Aşk - Kartal Tibet (1966 - 85 dk) 01:25:09
Ölmeyen Aşk - Kartal Tibet (1966 - 85 dk) 564 izlenme - 1 yıl önce ‘Uğultulu Tepeler’deki (1847) Catherine ve ‘Ölmeyen Aşk’taki (1966) Yıldız’ın birbirini tamamlayan konuşmaları.. Catherine ; “Onu (Heathcliff), güzel olduğu için değil, benden de fazla ben olduğu için seviyorum. İkimizin ruhları, her ne ise, aynı şeyden oluşmuş.. Ben Heathcliff’im. [Gustave Flaubert de, “Madame Bovary (1856) benim” diyecektir.] Dünyadaki her şey yok olup bir tek o kalsaydı, ben yine var olmaya devam ederdim. Bir tek onun yokluğu, beni tüm evrene yabancılaştırırdı.” Yıldız ; “En büyük aşklar bile, bazen, çok küçük engelleri aşamıyor. Tükenmez sevgilerin önünde bile geçilmez uçurumlar var.” O gün toprağa verilen Muharrem Solmaz’ın ağaçlar içindeki köşkü.. Yadigâr Bacı’nın bir zamanlar 20 kişilik sofralar hazırladığı bu eve şimdi üç kişi (Ethem, kız kardeşi Yıldız ve köşke evlatlık olarak alınmış Ali) fazla geliyor. Evin içkici oğlu Ethem, babasının ölümünü fırsat bilerek, Ali’ye yıllardır biriktirdiği kinini kusuyor ; “Senin artık bu masada yerin yok. Babamın sağlığında bu çanakları çok yaladın. Bu sofra benim artık. Yıllarca seni karşımda görmekten bıktım.. Babam çok yüz verdi sana. Sen de, kendini gerçekten bizim kardeşimiz sandın. Ama ben bir an bile senin yanaşma Hamza’nın oğlu olduğunu unutmadım. Sen efendi sınıfından değilsin. Senin ait olduğun yığına ayak takımı derler.. Çık git buradan, kendi kulübene, babanın senelerce atlarımızın pisliğini temizlediği ahıra git. Bizim sınırsız topraklarımız içindeki, yanaşma babandan sana kalmış, o bir avuç toprak, her Allah’ın günü sana kendi kişiliğini hatırlatacaktır.” Bey kızı Yıldız ve ‘köşke evlatlık olarak alınmış bir yanaşma çocuğu’ Ali.. Birbirlerini o kadar çok seviyorlar ki, beraberlikleri ve mutlulukları önündeki en büyük engel yine sevgilerinin büyüklüğü oluyor. Bir sahnede, Köşkün kâhyası Yusuf Dayı delikanlıya “Sen sevdiğin kızı iyi tanımamışsın. O da, en aşağı senin kadar inatçı. Elimde büyüdünüz. Ben sizi tanımaz mıyım? Resim gibi birbirinize benzersiniz. Bu inatlaşmanın sonu fena olacak” demişti. Ufacık bir hatanın ardından 7 yıl ayrı kalır ve bambaşka yerlere sürüklenirler. Ethem’in küçük düşürücü sözlerinden sonra, Ali köşkü terk edip ‘kulübesine’ gelir. Denize taş attığı sahnede, Yıldız’a abisi ile ilgili olarak şunları söylüyor ; “Yerimi gösterdi bana. Gözümdeki bir perdeyi çekti kaldırdı.” Köşkle kulübe arasında bir seçim yapmasını istediği Yıldız karar vermekte duraksayınca öfkesine kin de karışır. Zedelenen gururu ve inadı ona şunları söyletiyor “Doğru, sen kulübeye gelmezsin. Düşünemedim bunu. Orada koskocaman ev dururken ne diye burada yaşayasın. Burası benim yerim. Büyük evde de sen oturursun. Nasıl anlayamadım bu değişmez kanunu.” Solmazların köşklerine yakın bir yerde, en az onlar kadar varsıl olan (Yıldız ve Ali’ye tutkun) Lütfü Ersoy’la kız kardeşi Mine yaşıyor. Onların sevgileri fırtınalı değil, aksine sakin, çok sakin bir deniz gibi. İçinde kin yok, aşırı gurur yok. Mine, başka bir konu konuşulurken Ali’ye olan duygularını yansıtan şu sözleri söylüyor ; “Ben beklemesini bilirim.” Lütfü.. “Güzel elbiseli, mis kokulu bey.” Yıldız’la evlenmek istemesi Ali’yi çılgına çevirir. Ethem’in aşağılaması ve sevdiği kızın ‘kulübeye gelmemesi’ ile zaten incinmişken bir de bu.. Genç kıza, o kızgınlıkla, Lütfü ile evlenmesi için bağırıp çağırır. Yusuf Dayı’nın Ali’ye (“..İkinize de yazık olacak.. Nerdeyse nikâh masasına oturacaklar. Yapma gözüm, yapma yiğidim. Kır inadını, git getir şu kızı buraya”), Yadigâr Bacı’nın Yıldız’a (“Bekleme onu, sen git. Vazgeç şu yenilmez inadından. Sonra kıyamete kadar yanarız”) yalvarmaları bir işe yaramaz. Fausto Papetti’den ‘Un Premier Amour’ (1962) (Vice / Roland) melodisini dinlediğimiz sahnede Yıldız, nikâh memurunun sorusunu “Evet” diye yanıtlar. Sonrasında, çılgın gibi bağırarak uzaklaşan Ali’yi görürüz ; “Tekrar geleceğim, tekrar geleceğim, tekrar geleceğim.” 7 yıl sonra.. “Kürekle harcasan tükenmez” bir servetin sahibi olarak geri döner. (Romandaki Heathcliff’in aynı ölçüde varsıl olması için 3 yıl yetmişti. Demek oralarda bu işler daha kolay.) Ersoy ve Solmaz ailelerine yapmadığını bırakmaz. Sırf Yıldız’ı üzmek için Mine ile evlenir. “Seni Seviyorum.”.. Bunları, Yıldız’a, hiç olmazsa ölümünden sonra olsun bir kerecik söyleyebilseydi. Filmin sonuna doğru, Yıldız’ın yanında, çocukça bir gülümsemeyle denize taş attığı sahne ne kadar güzel. Yıldız ; “Küçükken bu kulübeyi ne çok severdim.. İkimize de yazık oldu.. Ben, senin gelip, beni gelin elbisemle alıp buraya getirmeni bekledim. ‘Kulübeye gelmem’ sözü aramızda aşılmaz bir engel oldu. Sen yanımda oldukça değil böyle bir kulübede, bir harabede bile mutlu olurdum..” Ali ; “Bütün kötülüklere kulübe ile köşk arasındaki ayrılıklar sebep oldu. Bu kulübeyi ne kadar çok seviyorsam, köşkten de o kadar çok nefret ediyorum.” (Yazan : Murat Çelenligil) Yönetmen : Metin Erksan Senaryo Yazarı : Sadık Şendil, ... Tür : Dram , Duygusal Ülke : Türkiye Yönetmen : Metin Erksan Senaryo Yazarı : Sadık Şendil, Metin Erksan, Ertem Eğilmez Yapımcı : Ertem Eğilmez Görüntü Yönetmeni: Mengü Yeğin, Kriton İlyadis Oyuncular: Kartal Tibet, Nilüfer Koçyiğit, Tanju Gürsu, Pervin Par, Önder Somer, Nevin Nuray, Danyal Topatan
Özel Görüntülerle Aşık Veysel 13:58
Özel Görüntülerle Aşık Veysel 248 izlenme - 1 yıl önce Bu görüntüler 1952 yılı yapımlı, döneminde yasaklanmış "Karanlık Dünya" filmine ait. Sonra bu görüntüler Can Dündar tarafından pek kıymetli TRT arşivlerinden alınarak "Küçük Dünyam" belgesel-filmi için kullanıldı. Bu karelerde Sivaslı Ozan hem güldürüyor, hem de hüzünlendiriyor bizleri. Çok değerli tarihi bir görsel döküman.
Cingöz Recai - Beyaz Cehennem - Turan Seyfioğlu (1954 - 88 dk) 01:30:07
Cingöz Recai - Beyaz Cehennem - Turan Seyfioğlu (1954 - 88 dk) 465 izlenme - 1 yıl önce Cingöz Recai/Beyaz Cehennem Yapım Yılı: 1954 Tür: Aksiyon, Macera Süre: 88 dk Yönetmen: Metin Erksan Senaristler: Metin Erksan, Peyami Safa Oyuncular: Turan Seyfioğlu, Avni Dilligil, Neriman Köksal, Pola Morelli, Belkis Dilligil, Emine Engin, Şükran Suley, Fikret Hakan, Nubar Terziyan, Kadir Savun, Sevki Artun, Kenan Pars Konusu: Film Armatör Hüseyin Faik’in öldürülmesi ile başlıyor. Arkadaşı Leman ile bir gece gezmesinden dönen karısı Melahat, bindikeri taksi şoförü tarafından kaçırılmak istenir. Polislerce kurtarılıp Çiftehavuzlardaki evine getirilir. Evde kocasını kaşkol ile boğulmuş olarak bulurlar. Cinayet mahalline gelen Gazeteci Nevzat namı diğer Cingöz Recai ile Polis Müdürü Mehmet Rıza cinayeti çözmek için seferber olurlar. Cingöz, nişanlısı Jale’yi eve hizmetçi olarak yerleştirir. Öldürülen Hüseyin Faik, yurt dışı bağlantılı bir eroin şebekesinin Türkiye temsilcisi sabıkalı bir kaçakçıdır. Ölümü ile birlikte üzerinde bulunan Dörtyüzbin Dolar para da kaybolmuştur. Cingöz Recai ile çete elemanlarından İranlı Persia da paranın peşindedir. Cinayet sonrası Melahat’ı ziyaret eden Persia, parayı ister. Melahat, kocasının şarkıcı Aynur Işık ile ilgisi olduğunu, paranın onda olabileceğini söyler. Bir süre sonra Aynur da öldürülür. Hem katil, hem Cingöz Recai, hem de Persia paranın peşindedir. Polis Müdürü Mehmet Rıza ve Başkomser Hamdi Bey de onların peşindedir.
Işıl German - Aşkın Kederi - Sevmek Zamanı 04:01
Işıl German - Aşkın Kederi - Sevmek Zamanı 386 izlenme - 2 yıl önce - Aylardan beri gelip neden benim resmime bakıyorsun? Cevap vermeyecek misin bana? Yoksa gerçeği söylemekten korkuyor musun? - Öğrenmek istediğini Mustafa söylemiştir sana. - Ben senin söylemeni istiyorum. Herhalde bana ait olan bir şeyi öğrenmek hakkımdır. - Hayır! Sana ait bir mesele değil bu. Resmin ile benim aramdaki bir durum seni ilgilendirmez. Ben senin resmine aşığım. - İyi ama aşık olduğun resim benim resmim. İşte ben de buradayım, söyleyeceklerini dinlemeye geldim. - Resmin sen değilsin ki! Resmin benim dünyama ait bir şey. Ben seni değil resmini tanıyorum. Belki sen benim bütün güzel düşüncelerimi yıkarsın. - Bu davranışların bir korkudan ileri geliyor. - Evet bir korkudan ileri geliyor. Bu korku sevdiğim şeye ebediyen sahip olabilmek için çekilen bir korku. Ben senin resmine değil de sana aşık olsaydım o zaman ne olacaktı? Belki bir kere bile bakmayacaktın yüzüme. Belki de alay edecektin sevgimle. Halbuki resmin bana dostça bakıyor.İyilikle bakıyor ve ebediyen bakacak. - Ben de sana bakmak istiyorum. - Hayır. Benimle resminin arasına girme istemiyorum seni. Ben senin yalnız resmine aşığım... Resmin ile aramda ne kadar uzun zaman geçti. İlk karşılaşmamızı dün gibi hatırlarım. Birden bana iyilikle, sevgiyle bakan bir yüz gördüm. Elbiselerim eskiydi, kirliydim, sakallarım uzamıştı. İnanamadım. O insanca bakışı bir daha göremem diye bir daha resme bakmaktan korkuyordum. İkinci kere zorlukla baktım resmine. Gene iyilik gene sevgi vardı gözlerinde... - Resmimin yerine ben seveceğim seni. Artık ben varım. - Hayır hayır. İstemiyorum seni.Benim dünyama girmeye kalkma.Merhametsizce yıkarsın onu.Resmin benim kendimden bir parça. Bırak ben onu seveyim. Sen sevmek isteme beni senin ellerini tutmak istemiyorum.Sonra çekersin o ellerini benden.Ben resmine aşığım, ölünceye kadar da onu seveceğim. Sevmek Zamanı, 1965 yapımı Metin Erksan filmi. Kadehin belini kırdıran şarkı, hala geçmiş zamanların en iyi klibi..
Ben Sana Değil Resmine Aşığım 05:09
Ben Sana Değil Resmine Aşığım 465 izlenme - 2 yıl önce Sevmek zamanı(1965) şiirsel anlatımı,muhteşem büyükada manzarası eşliğinde farklı ama etkili bir filmdir.Bir insanın aşık olmasının sadece kendisine bağlı olduğunu ortaya koyar.Filmin yönetmeni ve senaryo yazarı olan Metin Erksan dan bahsetmesek haksızlık etmiş oluruz. Metin Erksan 1952 de 'Aşık Veysel'in Hayatı' adlı filmle sinemaya giren sanatçı; Yeşilçamın en ilginç ve incelenmesi gereken yönetmenlerinin başında gelir.9 dağın efsanesi.Yılanların Öcü,Susuz Yaz gibi gerçekçi filmlerin yanısıra birçok ticari amaçlı fimler çeksede en ilginç filmleri tutku,umutsuz aşk,saplantı temalarının işlendiği Sevmek Zamanı,Ölmeyen Aşk,Kuyu'dur. Halit Refiğ ve Ertem Göreç le birlikte sürdürdüğü ULUSAL SİNEMA kavgası içerisinde;'Kemal Tahirin yanında diğer yazarlar kesekağıdı kalır' sözü o dönem de ortalığı karıştırmıştır. (yazan:yasa-Sinematurk.com)
Metin Erksan - Susuz Yaz 02:11
Metin Erksan - Susuz Yaz 335 izlenme - 3 yıl önce Metin Erksan - Susuz Yaz
Yeni Türkü - Resim (Sevmek Zamanı - 1965) 04:30
Yeni Türkü - Resim (Sevmek Zamanı - 1965) 116 izlenme - 1 yıl önce Filmin teması surete aşık olmaktır. Boyamaya girdiği bir evin duvarında asılı duran kadın resmine aşık olan boyacı Halil'in (Müşfik Kenter) ve resmin sahibi Meral'in (Sema Özcan) öyküsü anlatılır. Film, çekildiği dönemde, alışılagelmişin dışındaki sinema anlayışı, konusu ve konuyu ele alma biçimi nedeniyle dağıtımcı bulamadığından gösterime girememiştir. Ancak, aynı dönemin Avrupa sinemasına paralel ve yenilikçi sinema dili nedeniyle seyretme imkânı bulanlarca çok beğenilmiş, zamanla kült statüsü edinmiştir.
Sevmek Zamanı Film Müziği (Time to Love) 03:19
Sevmek Zamanı Film Müziği (Time to Love) 152 izlenme - 1 yıl önce Sevmek Zamanı, 1965 yapımı siyah-beyaz Metin Erksan filmidir. Filmin teması surete aşık olmadır. Boyamaya girdiği bir evin duvarında asılı kadın resmine aşık olan boyacı Halil'in ve resmin sahibi Meral'in öyküsü anlatılır.
Yeşilçam Döneminde Nolan'ı Kıskandıracak Film Sahnesi 02:23
Yeşilçam Döneminde Nolan'ı Kıskandıracak Film Sahnesi 177 izlenme - 2 yıl önce Bu video da Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Geçmiş Zaman Elbiseleri adlı öyküsünün 1974 yılında Metin Erksan tarafından uyarlanmış versiyonundan Christopher Nolan'ı bile kıskandıracak bir sahneyi izleyeceğiz.
Şeytan (1974 - Metin Erksan) Film Müzikleri 1 02:49
Şeytan (1974 - Metin Erksan) Film Müzikleri 1 97 izlenme - 1 yıl önce Müzik, Tuğrul'un annesiyle yüzleşme sahnesinde duyulabilir.(Neden beni tımarhaneye attın Tuğrul?) Aslında 1972 yapımı "Barbablu" filminin müziklerindendir. Bestecisi tabii ki o dönemin popüler film bestecilerinden Ennio Morricone.
Şeytan (1974 - Metin Erksan) Filmi Müzikleri 2 02:43
Şeytan (1974 - Metin Erksan) Filmi Müzikleri 2 87 izlenme - 1 yıl önce İçine şeytan giren kızın yataktan havalanma sahnesinde arkaplanda çalar. ("Allah'ın rahmeti üzerinde olsun" sahnesi) Aslında 1972 yapımı "Barbablu" filminin müziklerindendir. Bestecisi tabii ki o dönemin popüler film bestecilerinden Ennio Morricone.
Metin Erksan - Son Söyleşi 19:46
Metin Erksan - Son Söyleşi 60 izlenme - 1 yıl önce Türk Sinemasına her bir hareketiyle büyük yenilikler getirmiş olan Metin Erksan'ın ustası olduğu sanat hakkındaki görüşlerini ve sinemamızın problemlerini ele alan son söyleşisinden görüntülerdir. Umarım onun gibi efsaneler yetişmeye devam eder. Saygılar.
Metin Erksan - Susuz Yaz 02:11
Metin Erksan - Susuz Yaz 88 izlenme - 3 yıl önce Metin Erksan - Susuz Yaz
Metin Erksan Anısına 02:32
Metin Erksan Anısına 71 izlenme - 4 yıl önce Susuz Yaz filminin unutulmaz yönetmeni Metin Erksan'ı kaybettik. Kendisine Allahtan rahmet, ailesine başsağlığı diliyoruz.
4. İstanbul Film Festivali 02:45
4. İstanbul Film Festivali 22 izlenme - 2 yıl önce 34. İstanbul Film Festivali- Festival, 62 ülkeden 222 yönetmenin 204 filminin yanı sıra ücretsiz gerçekleştirilecek söyleşi, atölye çalışmaları, sinema dersleri ve özel etkinlikleriyle 4-19 Nisan'da izleyiciyle buluşacak- Altın Lale Ulusal Yarışma'da, Ali Atay'ın "Limonata", Barış Atay'ın "Eksik", Emine Emel Balcı'nın "Nefesim Kesilene Kadar", Ufuk Bayraktar'ın "Kümes", Mehmet Eryılmaz'ın "Misafir", Caner Erzincan'ın "Yeni Dünya", Selim Evci'nin "Saklı", Faruk Hacıhafızoğlu'nun "Kar Korsanları", Tolga Karaçelik'in "Sarmaşık" ve Erden Kıral'ın "Gece" filmleri yarışacak İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından 4-19 Nisan'da 11'inci kez Akbank sponsorluğunda düzenlenecek 34. İstanbul Film Festivali, 62 ülkeden 222 yönetmenin 204 filminin yanı sıra ücretsiz gerçekleştirilecek söyleşi, atölye çalışmaları, sinema dersleri ve özel etkinlikleriyle izleyicilerle buluşacak.