Hoşgeldiniz!

nihavend saz semaisi

Emirgan Ensemble - Nihavend Saz Semaisi 03:48
Emirgan Ensemble - Nihavend Saz Semaisi 14.035 izlenme - 5 yıl önce
Nihavend Saz Semaisi Piyano Klasikleri Saz Semaileri Ve Eserleri Senfonik Müzik Senfonisi Senfoni Hd 07:21
Nihavend Saz Semaisi Piyano Klasikleri Saz Semaileri Ve Eserleri Senfonik Müzik Senfonisi Senfoni Hd 1.603 izlenme - 3 yıl önce Saz Eserlerimizi Hiç Akustik Piyano Sesleri ile Hiç Dinlediniz mi? Polifonik Çok sesli Hazırladığım Armonileri Acaba Sevecek misiniz? Eserleri Dinleyince Çok güzel ve Farklı bulacaksınız. Ümit ederim Seversiniz. Yorumlarınızı bekliyorum Enstrümantal Türk Klasik Müziği Saz Eserleri Solo Piyano Serisi 6 Piyanist Güneş Yakartepe, Polifonik Şekilde Akustik Piyano ile Melodik form ile çaldı.
Enstrümantal - Nihavend Saz Semaisi 06:22
Enstrümantal - Nihavend Saz Semaisi 1.877 izlenme - 5 yıl önce
Akustik Piyano Klasikleri - Nihavend Saz Semaisi 06:33
Akustik Piyano Klasikleri - Nihavend Saz Semaisi 1.196 izlenme - 3 yıl önce Saz Eserlerimizi Hiç Akustik Piyano Sesleri ile Hiç Dinlediniz mi?. Polifonik Çok sesli Hazırladığım Armonileri Acaba Sevecek misiniz? Eserleri Dinleyince Çok güzel ve Farklı bulacaksınız. Ümit ederim Seversiniz. Yorumlarınızı bekliyorum Enstrümantal Türk Klasik Müziği Saz Eserleri Solo Piyano Serisi: 3 Piyanist Güneş Yakartepe, "Tanburi Cemil bey Nikriz Longa" Müziğini Polifonik Şekilde Akustik Piyano ile Melodik form ile çaldı. özgür ansiklopedi Hasib Dede d 1800 Konya ö 1870 Konya Türk şair süre Sultan Veled Medresesi'ne devam etti Hünerli Vecdi Efendi'den Arapça Farsça dersleri aldı Mevlevi sanatkârları arasına girerek eski şairleri inceledi Edirneli Mustafa Nakşî Dede'den resim yapmayı öğrendi 1829 yıulında dergâhın neyzenbaşılılığına yükseldi Mısır valisi İbrahim Paşa'nın daveti üzerine Mısır'a giderek paşaya ney'ini dinletti Hekimliğe merak saldı Sonra Konya'ya gelerek hücresine çekildi ömrünün sonuna kadar burada kaldı Kategoriler 1800 doğumlular 1870 yılında ölenler Türk şairler Dolaşım menüsü Hesap oluştur Oturum aç Madde Tartışma Oku Değiştir Kaynağı değiştir Geçmişi gör Ana sayfa Hakkımızda İçindekiler Rastgele madde Seçkin içerik Katılım Bağış yapın Deneme tahtası İş birliği projesi Köy çeşmesi Son değişiklikler Topluluk portali Yardım Yazdır dışa aktar Araçlar Sayfaya bağlantılar İlgili değişiklikler Özel sayfalar Kalıcı bağlantı Sayfa bilgisi Veri öğesi Sayfayı kaynak göster Dosya yükle Zaman zaman buradan musiki eserleri paylaşıyor idim Müstakil eser paylaşmak yerine güldesteler oluşturursam daha derli toplu şeyler sunmuş olurum gibi vehme kapıldım nedense Devam eder miyim bilmiyorum ama Nihâvend makamı ile girizgâh yapayım Aşağıdaki liste yalnızca beğendiğim eserlerden oluştuğu için biraz kısıtlı oldu haliyle ancak amacımın tüm Nihâvend eserleri çatı altında toplamak olmadığı cümlenin malumudur herhalde Okumaya devam et Rate this 3 Votes musiki içinde yayın Şikayet Klasik türk musikisi özgür ansiklopedi Başlığın diğer anlamları için Nihavend anlam ayrımı sayfasına bakınız Farsça kökenli Nihâvend sözcüğü Klasik Türk müziğinde birçok anlam ifade etmektedir Nihâvend makamı Klasik Türk müziğinde makam Nihâvend durağı rast perdesi Nihâvend seyri Bazen çıkıcı bazen inici gibi biçimde başlarsa da hemen inici çıkıcı hale dönen seyir Nihâvend dizisi buselik makamı dizisinin rast perdesindeki şeddi O halde rast perdesi üzerindeki buselik beşlisine güçlü neva üzerinde bazen kürdî dörtlüsünün bazen de buselik dizisinin ikinci seklinde olduğu gibi hicaz dörtlüsünün eklenmesinden meydana gelmiştir Nihavend makamı dizisi Klasik Batı müziğinin sol minör dizisiyle aynı diziye sahiptir Güçlü üzerinde kürdî dörtlüsü bulunan dizi eski minör hicaz dörtlüsü bulunan dizi ise armonik sol minördür Nihavend makamında ses uzatmalar meşhurdur Seyrinden de anlaşılacağı gibi perdeler arasında oldukça nota uzatmalar yapılmaktadır Kaynakça Türk Musikisi Nazariyatı Usulleri Kudüm Velveleleri İsmail Hakkı Özkan Dış bağlantılar Nihâvend notalar icon Müzik kuramı ile ilgili bu madde taslaktır Madde içeriğini genişleterek Vikipedi'ye katkıda bulunabilirsiniz Kategoriler Müzik kuramı taslakları Nedir Ne Demek NND Sözlük Ana Sayfa Araçlar İçerik Ekle Bana Özel Ana Sayfa nihavend nedir nihavend ne demek nihavend nnd nihavend nedir nihavend ne demek nihavend 1 iran'ın batı yöresinde ünlü kent 2 musikide makam İran'ın batı tarafında meşhur şehir adı Türetilmiş Kelimeler bis nihavendı niha nihab nihad nihade nihadı nihavendı ilanihaye manihaizm nihai ira nedir ne demek Çıplak bırakma soyma Osmanlıca'da yazılışı i'ra Otlatma Osmanlıca'da yazılışı ir'â Bağış yapma iyilikte bulunma batı nedir ne demek Yeryüzündeki başlıca dört yönden güneşin battığı yön günindi garp doğu karşıtı Örnek En batıda sarı iki yüksek tepeli dağ H E Adıvar Bu yönde olan Bulunulan yere göre güneşin b SENFONİK PİYANO Enstrümantal NİHAVEND SAZSEMAİ Erzurumlu Hasip Dede Makam Slow Saz Eseri Semaisi Semai Eserleri Klasik Türk Musikisi Klasikleri Osmanlı Tarihi Senfonisi Senfonik Senfoniler Enstrumanlar nihavent sss hasip dede Açıklama Gönderen Anasayfa Derneğimiz Etkinlikler Videolar Basında Duyurular İletişim Müzik Bilgileri Fasıllar Besteciler Makamlar Müzik Teorisi Müziği Makaleler Dış Duyurular Türk Müziği ses eğitimi alan öğrenciler edindikleri teorik bilgileri pratikte uygulamaları için derneğimizdeki çalışmalarıa katılımlarını bekliyoruz Türkçe Sanat notaları arşivleri bulabilir için görüşler erzurum doğu şark NİHAVEND Saz Semaisi PİANO Enstrümantal SAZSEMAİ Erzurum Hasip Dede Makam SazSemaisi Eseri Klasik sound AKUSTİK PİYANO Klasikleri NİHAVEND SAZ SEMAİSİ Solo Enstrumantal PİYANO Sounds SAZSEMAİSİ SazEseri Makamı Eseri Klasik AKUSTİK PİYANO Klasikleri ,NİHAVEND SAZ SEMAİSİ ,Solo piano Enstrumantal, PİYANO Sound sesleri ,SAZSEMAİSİ SazEseri ,Makamı Eseri Klasik
Nihavend Saz Semaisi Cinuçen Tanrıkorur Mehtapta Y 07:08
Nihavend Saz Semaisi Cinuçen Tanrıkorur Mehtapta Y 3.735 izlenme - 7 yıl önce ud bülent okan,kanun savaş özkök,ney özer yavaş, viyolonsel tuberk çelikkol, keman hasan dağ,nihavend saz semaisi ciunçen tanrıkorur mehtapta yakamozlar,bursa devlet klasik türk müziği sazendelerin seslenişi
Piyanist Resitali Nihavend Sazsemaisi Senfonik Klasik Türk Müziği Piyano Resital Saz Eseri Semai Not 04:44
Piyanist Resitali Nihavend Sazsemaisi Senfonik Klasik Türk Müziği Piyano Resital Saz Eseri Semai Not 1.164 izlenme - 3 yıl önce Piyanist Güneş Yakartepe, Nihavend Saz Semai eserini Akustik Piyano ile Melodik form ile çaldı. Saz Eserlerimizi Hiç Akustik Piyano Sesleri ile Hiç Dinlediniz mi? Polifonik Çok sesli Hazırladığım Armonileri Acaba Sevecek misiniz? Eserleri Dinleyince Çok güzel ve Farklı bulacaksınız. Ümit ederim Seversiniz. Yorumlarınızı bekliyorum Enstrümantal Türk Klasik Müziği Saz Eserleri Solo Piyano Serisi 6 Saz Eseri Kitap Reşat Aysu KTM Senfoni Enstrümantal Slow Sözsüz Melodik Melodisel Ezgisel Yemek Fon Müziği KARAOKE KAROKE Gönder Blog Fon Enstrümantal Karaoke Ezgi Slow Sözsüz Melodik Melodisel Ezgisel Yemek Fon Müziği MELODİ KARAOKE KAROKE FON M Nihavend Saz Semai Saz Eseri Piyano Reşat Aysu KTM Kitap Nota Nihavent Semai Semai Peşrev Fasıl Eser Kitap Enstrumantel Trt 1 Klasik Türk Müziği Sanat HAFİF Piyano Eser THM Koro Solo Solist Çeşitli Sanatçı İzlesene Video Sanat Zanaat Atatürk Sözleri Sanatçı Site Şarkı akorları Sekme Zil SESİ ATA Bülbül Kuş altun Kafes Rumeli Ata Türk sevdiği Şarkılar Sanat Müziği Trakya Yöre bölge Televizyon Anonim Türkü Beni Akor Anonim Saz bağlama Çok Güzel Begen Türk Yorum TsM Türk Sanat KLASİK Müziği Dinle Mp3 Mp4 İndir Free İzle Video İl Şehir Yöre Senfoni ile Klasik Türk Müziği "NİHAVEND SAZSEMAİ” Senfonik Saz Semaisi Mesut Cemil bey-Piyano: Yakartepe Nıhavend Musıki Ud Makam Mesud Turkish Derneği harmoni musik music otantık lut Ottoman Osmanlı musikisi E5 dz Mesut Cemil bey Semaisi Enstrümantal fasıl, sanat fasıl melodik taksim peşrev ezgi motif Nihavend Saz Semaisi Semai Enstrümantal sanat fasıl melodik taksim peşrev ezgi motif Piyano ile Güneş Yakartepe Nihavend SazSemaisi Çalıyor beste:- Mesut Cemil bey Mesut Cemil 1902 yılının Aralık ayında İstanbul’da doğdu. Tamburi Cemil Bey’in oğludur. Bir ara “Tel” soyadını kullanmışsa da, kısa bir süre sonra bundan vazgeçmiştir. Çocukluk yılları babasının musıki çevresinde geçti. Babasından birkaç ders dışında musıki dersi almadı. İstanbul Sultanîsi’nde (bugünkü İstanbul Lisesi) öğrenciyken, on üç yaşında Daniel-Fitzinger’den keman dersleri alarak batı musıkisi bilgileri öğrenmeye başladı; keman üzerindeki çalışmalarını daha sonra Karl Berger’den aldığı derslerle sürdürdü. Babasının ölümünden sonra, onun çok seçkin öğrencilerinden Kadı Fuat Efendi ve Refik Fersan’la tambur üzerinde çalıştı. Refik Talat Alpman’dan genel musıki bilgileri konusunda yararlandı. Makam, usûl bilgilerini artırırken hamparsum notasını öğrendi. On yedi yaşına geldiğinde bir tamburî olarak tanınıyordu artık. Ali Rifat Çağatay’ın yönetimindeki Şark Musıki Cemiyeti’nin konserlerinde sahneye çıktı. Mevlevîhanelere devam ederek Rauf Yekta, Zekâizade Ahmed Efendi, Abdülbaki Baykara, Neyzen Emin Efendi gibi üstadlarla çalıştı. Suphi Ezgi’den babasının yıktığı, kaynağı Tamburî İzak’a dayanan, “Oskiyan tavrı” diye de anılan geleneksel tambur tekniğini ve tavrını öğrendi. Bir yandan da viyolonsel ve keman dersleriyle batı musıkisi öğrenimini sürdürüyordu. Şerif Muhittin Targan’ın viyolonsel çalışını dinledikten sonra zamanının büyük bir bölümünü bu saz üzerindeki çalışmalarına ayırmaya başladı. Dârülfünûn Hukuk Mektebi’ndeki öğrenimini yarıda bırakarak Almanya’ya gitti. Berlin Müzik Akademisi’nde Hugo Becker’in viyolonsel öğrencisi oldu. Almanya’daki öğrenim yıllarında viyolonsel icracılığını ilerlettiği gibi, genel musıki konuları ve musıki tarihi üzerindeki bilgisini ve kültürünü derinleştirdi. Maddî zorluklar ve annesinin ağır hastalığı yüzünden iki buçuk yıl sonra, 1924’te yurda dönmek zorunda kaldı. Ertesi yıl Dârülelhân’a tambur, solfej ve nazariyat öğretmeni oldu. 1927’de Türk Telsiz ve Telefon Şirketi’ne bağlı olarak ilk radyo yayınları başlatılınca İstanbul radyosuna girdi. Bundan sonra radyoculuk mesleğinin her alanında, spikerlik, programcılık, müzik yayınları şefliği, Ankara ve İstanbul radyoları müdürlüğü, başmüşavirlik görevlerini üstlenirken, oda orkestrası viyolonselcisi ve tamburî olarak da yayınlara katıldı. Mesut Cemil ilk kez Ankara radyosunda “Klasik Koro”yu kurdu. Halk musıkisinin değerlendirilmesi için, bu alandaki çalışmalara ön ayak oldu. Yarıda bıraktığı yüksek öğrenimini de aynı yıllarda, Ankara’da bulunduğu sırada Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi’nin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümu’nü bitirerek tamamladı. Ankara Gazi Terbiye Enstitüsü’nde viyolonsel, Ankara Devlet Konservatuvarı’nda klasik Türk musıkisi tarihi ve viyolonsel, İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda musıki folkloru dersleri verdi, liselerde de musıki derslerini okuttu. Mesut Cemil 1932’de Kahire’de düzenlenen Arap Musıkisi Kongresi’nde Rauf Yekta bey ile birlikte Türkiye’yi temsil etti. İstanbul Belediye Konservatuvarı Tasnif ve Tesbit Heyeti’nin klasik eserlerinin notalarının tesbiti çalışmalarına katkıda bulundu. 1955’te Irak hükûmetinin çağrılısı olarak gittiği Bağdad’da Güzel Sanatlar Akademisi’nin musıki bölümünde dört yıl çalıştı. 1960’da emekliye ayrıldıysa da, İstanbul radyosundaki koro yöneticiliğini sürdürdü. 31 Ekim 1963’de İstanbul’da öldü. Mezarı Sahray-ı Cedit’dedir. İstanbul radyosundaki büyük stüdyo ile, İstanbul’un Kuştepe semtindeki bir sokağa Mesut Cemil adı verilmiştir. Sultan İbrahim ve Sultan IV Mehmet dönemlerinde sarayda bulunmuş olan Ali Ufkî 1670’teki Enderun meşkhanesini anlatırken şu gözlemini yazar: “Oda (meşkhane) musikicileri de o zaman huzurda çalarlar. Bazen de Padişah kadınlarını çağırtır. O zaman da musikicilerin başlarına örtü örtülür ve baş eğik çalıp söylemek zorunda bırakılırlar.” Bu konuda önemli bir kaynak da Avrupalı seyyahların yaptıkları ziyaretler ve gözlemlerdir. Kadın müzisyenleri kadın gözü ile görmüş olan kadın seyyah Julia Pardoe da kadınların gittikleri mesire yerlerinin başında gelen Küçüksu’yu benzer şekilde anlatmış ve kadın müzisyenlerin çeng, santur, kanun, ney, daire, tambur gibi çalgıları çalmakta olduğunu gözlemlemiştir. Sarayda musiki icrâ eden kadınlar Günümüzün çeşitli musiki araştırmalarına konu olmuş bestekâr hanımlardan birisi Reftar’dır. Reftar’ın Sultan IV. Mehmet zamanında yaşamış bir besteci olduğu nakledilir ama Kalfa olarak anılmadığı için de Reftar’ın kadın olup olmadığı da söz konusu edilmiştir. Kantemiroğlu edvarında Sabâ-i Reftar adıyla bir sabâ peşrevin notasını vermiştir. Sözlü geleneğimiz Reftar’ı kadın olarak kabul etmiş ve kalfa olarak anmıştır. Reftar kalfa adına kayıtlı eserler arasında rast, hicaz, Nigar, şehnazbuselik, muhayyer sünbüle, arazbar zemzeme, zirgüle Hekimbaşı Senfoni ile Klasik Türk Müziği "NİHAVEND SAZSEMAİ” Senfonik Saz Semaisi Mesut Cemil bey-Piyano: Yakartepe Nıhavend Musıki Ud Makam Mesud Turkish Derneği harmoni musik music otantık lut Ottoman Osmanlı musikisi Yetenek Videoları, piyano resital, Piyanist , piyano resital,Piyanist Resitali, senfoni müzik, senfonik müzikler,senfonisi Klasik Türk Müziği Piyano resital Saz Eseri Semai Senfoni otantık Osmanlı musikisi Yetenek Videoları Mesut Cemil bey Piyano Nıhavend Musıki Ud Makam Mesud Turkish Derneği harmoni musik music lut Ottoman piyano resital Piyanist enstrumantel müzik fon müzikleri klasik türkçe musiki
Nihavend Saz Semaisi--Ömer Faruk-Şeyma Canural 04:27
Nihavend Saz Semaisi--Ömer Faruk-Şeyma Canural 1.093 izlenme - 7 yıl önce yıl 2008 udömer faruk canuralkanunşeyma canural
Necdet Yaşar - Nihavend Saz Semaisi 05:04
Necdet Yaşar - Nihavend Saz Semaisi 651 izlenme - 5 yıl önce
Enstrümantal - Nihavend Saz Semaisi 05:46
Enstrümantal - Nihavend Saz Semaisi 504 izlenme - 5 yıl önce
Nihavend Saz Semaisi  Piyano Akoru Eşliği Nota: Güneş Beste: Mesut Cemil Bey Müsiki Ud Makamı Demosu 04:44
Nihavend Saz Semaisi Piyano Akoru Eşliği Nota: Güneş Beste: Mesut Cemil Bey Müsiki Ud Makamı Demosu 722 izlenme - 3 yıl önce "NİHAVEND SAZ SEMAİSİ"- Güneş Yakartepe Piyano Akor-Eşliklerini Yazdı ve Piano ile icra Etti: -Beste Mesut Cemil Bey Mesut Cemil (1902-1963) Mesut Cemil, koro yöneticiliğiyle de tanınan tanbur ve viyolonsel sanatçımızdır. Kısa bir süre "Tel" soyadını kullan­dıktan sonra "Cemil" soyadını aldı. Ünlü besteci ve tanbur, kemence, lavta virtüözü Tanburi Cemil Bey'in oğlu olan Mesut Cemil, 10 yaşındayken babasından kemence ve müzik bilgileri öğrenmeye başla­dı. 1916'da babasının ölümünden sonra onun en iyi tanbur öğrencisi sayılan Kadı Fuad Efendi'den tanbur dersleri aldı. Başında Ali Rifat Bey'in (Çağatay) bulunduğu Şark Musi­ki Cemiyeti'ne girdi ve çok geçmeden bu derneğin halka açık konserlerinde tanbur çalmaya başladı; üstün yetenekli bir genç olarak dikkat çekti. Ünlü ud virtüözü ve besteci Şerif Muhiddin'in etkisiyle viyolonsel çalmaya başladı ve ondan aldığı derslerle bu çalgıda da kısa sürede büyük ilerleme göster­di. Darülfünun'daki (üniversite) hukuk öğre­nimini yarıda bırakarak Almanya'ya gitti ve Berlin Müzik Akademisi'ne girdi. Burada Hugo Becker'in viyolonsel öğrencisi oldu. Mesut Cemil parasal sıkıntılar ve annesinin hastalanması nedeniyle iki buçuk yıl sonra İstanbul'a dönmek zorunda kaldı. Yurda dö­nünce 1925'te Darülelhan'da tanbur, solfej ve müzik kuramı öğretmenliğine atandı. Cemal Reşit (Rey) ve Muhittin (Sadak) gibi müzikçierle birlikte Union Française'de batı müziği konserleri verdi. Türk Telsiz Telefon Şirketi' nin 1926'da İstanbul'da ilk kez başlattığı radyo yayınlarında programcı, spiker, tanbur ve viyolonsel sanatçısı, yönetici olarak uzun yıllar çalıştı. 1938'de Ankara Radyosu yeni yerinde yayına geçince Ankara'ya giden Me­sut Cemil, burada önce Türk müziği yayınları şefliği, 1940'ta radyo müdürlüğü ve 1941'den sonra da müzik yayınları şefliği yaptı. İlk adı "Tarihi Türk Musikisi Korosu" iken, bazı eleştiriler üzerine adı "Klasik Türk Musikisi Korosu" olarak değiştirilen ve daha çok "Klasik Koro" diye bilinen ünlü koroyu kura­rak yönetti. Aynı yıllarda, Gazi Terbiye Enstitüsü'nde (bugün Gazi Üniversitesi Eği­tim Fakültesi) viyolonsel ve Ankara Devlet Konservatuvarı'nda klasik Türk müziği tarihi ve viyolonsel dersleri verdi. Bu arada, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi'nin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden diploma aldı. 1950'de Türkiye Radyoları genel müdürü oldu. Ertesi yıl İstanbul Radyosu müdürlüğü­ne getirildi. 1955-59 arasında, Irak hükümeti­nin çağrılısı olarak, Bağdat Güzel Sanatlar Akademisi'nin müzik bölümünü yönetti; bu­rada ayrıca tanbur öğretmenliği de yaptı. Yurda dönünce, Türkiye Radyoları başmüşavirliğine (başdanışman) atandı. Bir yıl sonra emekliye ayrıldı, ama Klasik Koro şefliğini ölümüne kadar sürdürdü. Cumhuriyetin ilanından sonra ülkemizde, "alaturka" denen geleneksel Türk müziği ile "alafranga" denen batı müziğinin karşılıklı değerlendirilmeleri gündeme geldi. Alafranga yanlıları alaturkayı çağı geçmiş ve yetersiz bir müzik olarak niteliyorlardı. Her iki müziği de ayrı ayrı değerlendiren Mesut Cemil radyoda, viyolonseliyle batı müziği yayınlarına, tanbu-r.ı ile de Türk müziği yayınlarına girerek mi-z.ik anlayışını ortaya koydu ve bu anlayışı savundu. Aynı yıllarda, artık iyiden iyiye bozulmuş olan koro icrasını, batılı anlayışla yeniden düzenleyerek iyileştirdi; gerek sanatı ve kültürüyle, gerek yetkisini kullanarak genç müzikçileri derinden etkiledi. Yeni müzikçi kuşağına düzenli ve yöntemli çalışma alışkan­lığı, müzik zevki aşıladı. Bazı uygulamaları Türk müziğiyle uğraşan gelenekçi çevrelerce eleştirildi. Çeşitli gazete ve dergilerde müzik­le ilgili birçok yazısı yayımlandı. Babası üzeri­ne bir monografi olan Tanburi Cemil'in Haya­tı (1947) başlıklı kitabı ise, edebiyat alanında­ki yeteneğinin kanıtıdır. Babası gibi taksim plakları dolduran Mesut Cemil, besteci olarak verimli değildi. Batı müziği etkisi taşıyan birkaç şarkı ve birkaç saz eseri besteledi. Bunların içinde en başarılısı Nihavend Saz Semaisi'dir. Senfoni ile Klasik Türk Müziği "NİHAVEND SAZSEMAİ” Senfonik Saz Semaisi Mesut Cemil bey-Piyano: Yakartepe Nıhavend Musıki Ud Makam Mesud Turkish Derneği harmoni musik music otantık lut Ottoman Osmanlı musikisi Yetenek Videoları, piyano resital, Piyanist Nihavend Saz Semai- Piyano Akoru-Eşliği-Notası: Güneş Yakartepe-Bestesi: Mesut Cemil bey Saz Semaisi Piyanist piano Sazeseri Nıhavend Sazları Semai Müsüki Ud Makamı Dernek konser keman ney ud def tef udi fasıl taksim peşrev Mesut Cemil ilk kez Ankara radyosunda “Klasik Koro”yu kurdu. Halk musıkisinin değerlendirilmesi için, bu alandaki çalışmalara ön ayak oldu. Yarıda bıraktığı yüksek öğrenimini de aynı yıllarda, Ankara’da bulunduğu sırada Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi’nin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümu’nü bitirerek tamamladı. Ankara Gazi Terbiye Enstitüsü’nde viyolonsel, Ankara Devlet Konservatuvarı’nda klasik Türk musıkisi tarihi ve viyolonsel, İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda musıki folkloru dersleri verdi, liselerde de musıki derslerini okuttu. Mesut Cemil 1932’de Kahire’de düzenlenen Arap Musıkisi Kongresi’nde Rauf Yekta bey ile birlikte Türkiye’yi temsil etti. İstanbul Belediye Konservatuvarı Tasnif ve Tesbit Heyeti’nin klasik eserlerinin notalarının tesbiti çalışmalarına katkıda bulundu. 1955’te Irak hükûmetinin çağrılısı olarak gittiği Bağdad’da Güzel Sanatlar Akademisi’nin musıki bölümünde dört yıl çalıştı. 1960’da emekliye ayrıldıysa da, İstanbul radyosundaki koro yöneticiliğini sürdürdü. 31 Ekim 1963’de İstanbul’da öldü. Mezarı Sahray-ı Cedit’dedir. İstanbul radyosundaki büyük stüdyo ile, İstanbul’un Kuştepe semtindeki bir sokağa Mesut Cemil adı verilmiştir. Sultan İbrahim ve Sultan IV Mehmet dönemlerinde sarayda bulunmuş olan Ali Ufkî 1670’teki Enderun meşkhanesini anlatırken şu gözlemini yazar: “Oda (meşkhane) musikicileri de o zaman huzurda çalarlar. Bazen de Padişah kadınlarını çağırtır. O zaman da musikicilerin başlarına örtü örtülür ve baş eğik çalıp söylemek zorunda bırakılırlar.” Bu konuda önemli bir kaynak da Avrupalı seyyahların yaptıkları ziyaretler ve gözlemlerdir. Kadın müzisyenleri kadın gözü ile görmüş olan kadın seyyah Julia Pardoe da kadınların gittikleri mesire yerlerinin başında gelen Küçüksu’yu benzer şekilde anlatmış ve kadın müzisyenlerin çeng, santur, kanun, ney, daire, tambur gibi çalgıları çalmakta olduğunu gözlemlemiştir. Sarayda musiki icrâ eden kadınlar E5 Mesut Cemil bey Nihavend Saz Semaisi Semai Enstrümantal sanat fasıl melodik taksim peşrev ezgi motif Nihavend Saz Semaisi Piyano Akoru Eşliği Notası Güneş Beste Mesut Cemil bey Müsiki Ud Makamı Dernek konser keman ney ud def tef udi fasıl taksim peşrev SazSemaisi Piyanist piano Sazeseri Nıhavend Sazları Semai
Coşkun Sabah - Nihavend Saz Semaisi 08:12
Coşkun Sabah - Nihavend Saz Semaisi 360 izlenme - 4 yıl önce
Bursa  - Bi Zamanlar Bursa - 01:50
Bursa - Bi Zamanlar Bursa - 865 izlenme - 7 yıl önce eski bursa resimleri,iyi seyirler...
Enstrümantal - Nihavend Saz Semaisi 03:42
Enstrümantal - Nihavend Saz Semaisi 258 izlenme - 5 yıl önce
Mehmet Refik Kaya - Menuet - Nihavend Saz Semaisi - Gigue - Buselik Şarkı 11:43
Mehmet Refik Kaya - Menuet - Nihavend Saz Semaisi - Gigue - Buselik Şarkı "sıyırıp Kınından Gümüş Pa 397 izlenme - 5 yıl önce
Cüneyd Orhon - Nihavend Saz Semaisi 03:10
Cüneyd Orhon - Nihavend Saz Semaisi 250 izlenme - 5 yıl önce
Taner Sayıcıoğlu - Nihavend Saz Semaisi 07:04
Taner Sayıcıoğlu - Nihavend Saz Semaisi 225 izlenme - 5 yıl önce
Erol Seber - Nihavend Saz Semaisi 05:40
Erol Seber - Nihavend Saz Semaisi 107 izlenme - 2 yıl önce Albüm Adı: Klasik Türk Müziği Saz Eserleri - Damlalar Çıkış Tarihi: 10.11.2009 Enstrümental Senin Müziğin İzlesene'de! NetD Müzik Kanalına Hemen Abone Ol, En Yeni ve En Hit Klipleri HD İzle! NetD Müzik İzlesene Kanalı: www.izlesene.com/netdmuzik
Erhan Bayladı - Nihavend Saz Semaisi 05:52
Erhan Bayladı - Nihavend Saz Semaisi 101 izlenme - 2 yıl önce Albüm Adı: Geçmişten Yansımalar Çıkış Tarihi: 22.10.2009
Cüneyd Orhon - Nihavend Saz Semaisi 2 02:35
Cüneyd Orhon - Nihavend Saz Semaisi 2 132 izlenme - 5 yıl önce
Osman İşmen - Nihavend Saz Semaisi 03:01
Osman İşmen - Nihavend Saz Semaisi 81 izlenme - 5 yıl önce
The Golden Horn Ensemble - Nihavend Saz Semaisi 03:52
The Golden Horn Ensemble - Nihavend Saz Semaisi 75 izlenme - 5 yıl önce
Cüneyd Orhon - Nihavend Saz Semaisi 05:08
Cüneyd Orhon - Nihavend Saz Semaisi 60 izlenme - 5 yıl önce