Hoşgeldiniz!

nota

J Balvin Ft. Latin La Nota Perfecta - Yo Te Lo Dije 04:03
J Balvin Ft. Latin La Nota Perfecta - Yo Te Lo Dije 42.603 izlenme - 2 yıl önce J Balvin Ft. Latin La Nota Perfecta - Yo Te Lo Dije (Official Remix) 2013
Bağlama Dersi 01:59
Bağlama Dersi 16.860 izlenme - 3 yıl önce Studio Ambiance
Ders: Ağaç Şarkısı - Blok Flüt Notaları (Ağaç Bayramı Orman Haftası) 02:15
Ders: Ağaç Şarkısı - Blok Flüt Notaları (Ağaç Bayramı Orman Haftası) 19.739 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen DERS AĞAÇ ŞARKISI Sözleri Blok Flüt Notaları (Ağaç Bayramı Orman Haftası) Orman Haftası, Türkiye'de okullarda kutlanan bir hafta. Orman haftası ve ağaç bayramı adıyla da anılır. 21 - 26 Mart tarihleri arasında kutlanılır. Amacı çocuklara ormanların önemini öğretmektir. Hafta boyunca fidan dikilir ve ağaç ile ormanların doğa ve ekonomiye katkıları anlatılır. Ağaç Şarkısı (Şarkı sözü - Blok Flüt Notası Akoru) Dağlar taşlar ağaç olacak Yaz gelecek, kış gelecek Ülkemiz cennet kalacak Kazmalar elimizde çukur açalım Kürekler elimizde toprak atalım Yaz demeden kış demeden ağaç dikelim hey, ağaç dikelim Günler geçecek, aylar geçecek Yağmur yağacak, güneş açacak Her bir fidan ağaç olacak ORMAN HAFTASI ( 21 – 26 Mart ) Orman; hayvanların barındı­ğı, çeşitli bitkilerin bulunduğu sık ağaç topluluklarıdır. Ormanda büyük ağaçlar, ağaççıklar, mantar­lar, otlar, yüzlerce, binlerce bitki bir arada bulunur. Çam, sedir, köknar, ladin, ardıç, meşe, dişbudak, kayın, gürgen belli başlı orman ağaçlarıdır. Ağaçlar ya kendiliğinden yetişir, ya da insanların ormana diktiği fidan­lardan oluşur. Ormanın küçüğüne, ağaçların seyrek olduğu yerlere koru denir. Eskiden yeryüzünün büyük bir bölümü ormanlarla kaplıydı. insanların bilgisizlikleri nedeniyle yok edilen ormanların yerini bozkır­lar, çoraklaşan topraklar, çöller aldı. İnsanlar her zaman ağaca ve ağaçtan yapılan çeşitli araç ve gereçlere gereksinme duymuşlardır. Ormanlar, ağaçlar, toprağın nemli kalmasını sağlar. Toprak kaymasını (erozyonu) önler, selleri durdurur. Ormanlar yöre­nin iklimini etkiler, yağmur yağmasını sağlar. Çok sıcakları, şiddetli soğuk­ları önler. Ormanlar aynı zamanda av hayvanlarının barınağıdır. Ormanlar bir ülkenin doğal güzellik ve zenginlik kaynağıdır. Öte yandan kullandığımız araç ve gereçlerin çoğu ağaçlardan yapılır. Evimiz, önümüzdeki masa, oturduğumuz sandalye, elimizdeki kalem, defterimiz, yaktığımız odun hep ağaç ürünleridir. Ayrıca ağaçlar endüstrinin birçok kollarında, boya sanayiinde, ilaç yapımında kullanılır. Bize bu kadar yarar sağlayan, ülke ekonomisinde önemli yeri olan ormanları korumalıyız. Ağaç dikip, yeni ormanlar yetiştirilmesine yardımcı olmalıyız. Ormanlara en büyük zarar insanlardan gelir, insanlar orman işletmelerinden izin almadan, çıra yapmak, reçine çıkarmak için ağaçları yara­larlar. Tarla açmak, yerleşim yeri kurmak, hayvanlara otlak yeri açmak için ormanları yok ederler. Ateşin söndürülmeden bırakılması sigaranın söndürülmeden atılması, koskoca bir orman alanının yanıp kül olmasına neden olur. Yanan ormanın yerine yenisinin yetiştirilmesine bir insanın ömrü yetmez. Zararlı böcekler, kemirici hayvanlar, özellikle keçiler, ağacın yeni süren dal ve yapraklarını yiyerek ormanlara zarar verirler. Ormanlara zarar vermek, ceza yasalarımıza göre suçtur. Orman suçları bağışlanmaz suçlardandır. Ülkemizde ormanların korunması, ağaçlandırma işleri cumhuriyet yönetiminin ilanından sonra ele alındı. Tarım ve Orman Bakanlığı kuruldu. Her ilde valiler başkanlığında orman yetiştirilmesi için bir kurul vardır. Bu kurul yörede ormanların korunması ve yeni ormanlar yetiştirilmesi için kararlar alır ve uygular. Her yıl Mart ayı içinde bir haftayı Orman Haftası olarak duyurur. Haftanın bir günü Ağaç Bayramı olarak kutlanır. Uygun alanlar ağaçlandırılır. Yeni ormanların yetiştirilmesi için çalışmalar yapılır. Ormanların korunması, çevremizin ağaçlandırılması hem yurdumuzun, hem de dünyamızın önemli bir sorunudur. Bu nedenle 27 Mart. Dünya Orman Günü olarak her yıl kutlanmaktadır. Bizler de çevremizdeki ağaçların dallarım kırmayanın, fidanları sarsmayalım. Ağaçları zararlı hayvanlardan koruyalım. Yeni fidanlar dikelim. Bu etkinliklerimizi yaşam boyu sürdürelim. İĞDE AĞACI Atatürk, ağaçsız yurt topraklarından üzüntü duyardı. Aşağıda onun ağacı nasıl sevdiğini belirten bir yazı okuya­caksınız. Atatürk tabiatı ve ağacı çok severdi. Ankara'daki Orman Çiftliğini boz topraktan ormanlık haline soktu. Ağaçların dikilişini, tutuşunu, büyüyüşünü adım adım kollardı. Akköprü tarafından çiftliğe giden yolun etrafındaki boş topraklar meyvelik olmuştu. Bir gün bu meyvelikten geçerken birdenbire şoförüne : — Dur dedi. Arabadan inerek orada bulunanlara : — Burada bir iğde ağacı vardı, ne oldu? diye sordu. Kimse iğde ağacını bilmiyordu. Atatürk'ün biraz önceki neşesi kalmamıştı. Çünkü çiftliğin ilk çorak günlerinin yeşilliği sökülüp atılmıştı. Yol boyunca hep iğde ağacını aradı. — İğde, yaşlanmış ve çelimsiz bir ağaçtı. Fakat yaşıyordu. Baharda güzel kokular veriyordu, diye sızlandı. Atatürk, İstanbul'daki büyük ağaçtan gördükçe : — Bunlar da güzel ama, ben yapraklarının ve dallarının her yıl ne kadar büyüdüğünü gördüğüm ağaçlarımı seviyorum, derdi. Vatanı yeşil ve bayındır görmek için çok çalıştı. Yalova'yı, Florya'yı o değerlendirmişti. Bursa'yı bir kaplıca şehri yapmak için uğraşıp durmuştu. Planlı Ankara onun fikri idi. Çankaya'daki bahçesini yapan memur şu fıkrayı anlatmıştı. Bahçeyi dolaşıyorduk. Çok ihtiyar ve geniş bir ağaç Atatürk'ün geçe­ceği yolu kapıyordu. Ağacın bir yanı havuz, bir yanı dik bir yokuştu. Atatürk ağaca yaslanarak güçlükle karşı tarafa geçti. Atıldım, — Emrederseniz hemen keseyim, efendim, dedim. Yüzüme baktı: — Sen hayatında böyle bir ağaç yetiştirdin mi ki keseceksin? dedi. Falih Rıfkı ATAY (Babamız Atatürk) KONUŞMA Sevgili Arkadaşlar! Ormanlar bir ülkenin akciğerleri ve en büyük zenginlik kaynağıdır. Kullandığımız kalem, okuduğumuz kitap, yazdığımız defter, oturduğumuz sandalye, yemek yediğimiz masa ve daha saymakla bitiremeyeceğimiz yüzlerce ihtiyacımızı ormanlardan karşılarız. Bizim için orman, hava gibi, su gibi, ekmek gibi ihtiyaç duyduğumuz doğal kaynaklardandır. Binlerce bitki, hayvan türünün yaşadığı ormanların faydalarını saymakla bitiremeyiz. Her orman birer oksijen ve yağmur fabrikası gibidir. Ormanlarını bilinçsizce tüketen ülkeler, sadece çölleşmekle kalmazlar, sahip oldukları en değerli şeyi ve en büyük doğal zenginliği de kaybetmiş olurlar. Ormanları korumak hepimizin görevidir. Ağaç dikerek yeni ormanlar oluşmasını sağlamalıyız. Ormanların en büyük düşmanı insanlardır. Tarla açmak için ormanı yok eden de, attığı sigara izmariti ya da yaktığı ateşle koca bir ormanı yakıp kül eden de insandır. Ormanların çoğaltılmasında bizlerin de katkısı olabilir. Orman işletmeleri ya da belediyelere müracaat ederek ağaçlandırma çalışmalarına katılabiliriz. Saygı ve sevgilerimle hepinizi selamlıyorum. ORMAN ELMA AĞACI Yine başladı soğuklar, Boyuna yağıp duruyor yağmur. Esiyor rüzgar acı acı. Nasıl geçireceksin bu kışı Elma Ağacı? Gölgen de yok ki sana arkadaş olsun; Tek başına kaldın bu kış kıyamette; Artık kimse bakmaz oldu yüzüne; Dallarına tırmanıyor çocuklar, Kuşlar uğramıyor semtine. Üzülme bu günler çabuk geçer, Bir bakarsın bahar geliverir. Yeniden allanıp süslenirsin, Bizim için yine çiçek açar, Meyve verirsin. Şükrü Enis REGÜ Kestane, gürgen, palamut Altı yaprak, üstü bulut. Gel burda sen, derdi unut. Orman ne iyi, ne iyi, Aman ne iyi, ne iyi ! Dallar kol kola görünür, Yaprak yaprağa sürünür, Kışın karlara bürünür Orman ne güzel, ne güzel, Aman ne güzel, ne güzel ! Ormanda kuşlar, böcekler, Yavru ceylanlar emekler, Açar yedi renk çiçekler, Orman ne büyük, ne büyük, Aman ne büyük, ne büyük ! Çamın, yaprağı dökülmez, Gürgenin kolu bükülmez, Ağaç dibinden sökülmez. Orman ne canlı, ne canlı, Aman ne canlı, ne canlı ! İzin vermeyiz kırmana, Dayanamayız vurmana, Baltayı sokma ormana, Orman ne mutlu, ne mutlu, Aman ne mutlu, ne mutlu ! Git, git sona varamazsın, Kuşak olsan saramazsın, Dalını koparamazsın, Orman ne sonsuz, ne sonsuz, Aman ne sonsuz, ne sonsuz ! İlhami Bekir TEZ ORMANI HATIRLAMAK Yine bir burukluk sardı tenimi, Ağacı kurumuş, sararmış gördüm. Çiçeğin, yaprağı inmiş yerlere, Onu da yerinde kararmış gördüm. Düşündüm de kim kurutmuş yeşili, Aynaya bakınca kendimi gördüm. Sarmaşığı dolaşırken düşündüm. Onun da halini perişan gördüm. Kayalara tırmanıyor söğütler, Laleyi sümbüle bakarken gördüm. Kar yağmış ta tepelerin üstüne, Köknarları göğe uzanmış gördüm. Çaba harcamadan bir nebze bile, Yine de etrafında yeşili gördüm. Söğüt doldururken ovada çile, Kavağı sulayan insanı gördüm. Hakkı ÇEBİ FİDAN DİKME ZAMANI Bak sevgiden bülbül güle naz etmiş, Çiçek değil mi ki kışı yaz etmiş. Hazan gelmiş, bak onu da tüketmiş, Durma artık fidan dikme zamanı. Bağa gül gelmiş de bağı şen etmiş, Yağmur olup toprağını ten etmiş, O gül, artık kalbimizde yer etmiş Durma artık fidan dikme zamanı. Köknar yana yatmış, cama yer etmiş. Kurumaya inat etmiş, diretmiş. Yaşı bilmem, altmış veya da yetmiş, Durma artık fidan dikme zamanı. Kimler gelip ağaçları katletmiş, Selvi vardı, bak onu da yok etmiş, Fidanlar kesilmiş, dağı çöl etmiş, Durma artık fidan dikme zamanı. Hakkı ÇEBİ ORMAN Orman yurdun temelidir, Nesillerin evvelidir, Her sanatın ilk elidir, Ormandaki varlığa bak. Orman memleketin süsü, Hem ufağı, hem irisi, Her dalında bir kuş sesi, Ormandaki varlığa bak. Çiçekler açar renk renk, Dağları süsler gülerek, Selleri önler emerek, Ormandaki varlığa bak. Gemi olur, suda yüzer, Uçak olur, gökte gezer, Kalem, kağıt neler yazar, Ormandaki varlığa bak. Âşık Veysel ŞATIROĞLU ORMAN AĞAÇ SEVGÎSÎ Kucak açarsın herkese Bu dost, şu düşman demeden İyilik yaparsın herkese Bir karşılık beklemeden. Güzel yurdumun süsüsün Bulutlara dal uzatan Kuru, yeşil örtüsüsün Gölge veren, dal uzatan, Ne kadar çok çeşidin var Elma, armut, meşe, kavak Tatsız geçer sensiz bahar Sensiz toprak olur kurak. M. Necati ÖNGAY Gölgesi serindir, havası taze, Yeşil yaprakları zümrüt yelpaze. Yazın ortasında istersen bahar. Bir gün ormanda kal aksama kadar. Tertemiz bir hava dolar içine. Her yer ne hoş kokar: çiçek, reçine. Cıvıldaşır türlü kuşlar bir yanda Buz gibi kaynaklar var ormanda. Ağaçlar uğuldar, estikçe rüzgar. Gönlümüze hayat verir ormanlar... Ormandır dağlara zümrüt bir örtü, Ormandır kırların en güzel süsü!... Orman güzellik ve zenginlik demek, Ormanları sevmek, korumak gerek. Ormansız memleket çöldür, çoraktır, Orman bulutlara yeşil konaktır. Bulutlar burada gelir oturur, Burada boşanır sağanaklı yağmur... Ormandır sulara söyleyen ninni, Ormandır, sulara öz anne gibi. Gölgelikte doğup büyür dereler, Yazın suyu, orman korur ve besler... Ormanlar yapraktan bir engin deniz, Burada yıkanır hava tertemiz. Orman sağlık, hayat dolu bir kaynak, Herkese bir ödev onu korumak... Zeki TUNABOYLU AĞACIM Mahallemizde Senden başka ağaç olsaydı Seni bu kadar sevmezdim. Fakat eğer sen Bizimle beraber Kaydırak oynamasını bilseydin Seni daha çok severdim. Güzel ağacım! Sen kuruduğun zaman Biz de inşallah Başka mahalleye taşınmış oluruz. Orhan Veli KANIK ORMAN Sen insansın, o ağaçtır, Suya, ışığa, sevgiye Bir insan kadar muhtaçtır; Ağaçların şehri orman. Onu ne yak, ne sök, ne kır. Bir dal kopardığın zaman. Gizli bir sesle hıçkır.. Her orman yurda bir ordu Ormanı iyi koru.. Hüseyin KALABA VAR Ağacı kıskanırım Yemiş yüklü dalı var; Bahar olsun, güz olsun, Ne güzel masalı var. İmrenirim arıya, Petek petek balı var; Konduğu çiçeklerin Pembesi var, alı var. Cahit Sıtkı TARANCI ORMANCILAR MARŞI Ağaçların kökleri, Kardeş gibi toprakla. Senin bizce farkın yok, Dalgalanan bayrakla. Ormancıyız, keseriz, Seni kesen her eli. Vatanını sevenler, Ormanı da sevmeli. Seni candan sevmeyen Duygusuzdur, utansın. Toprak eğer vatansa, Sen de bize vatansın. İ.Hakkı SUNAT YURDUMUN ORMANLARI Yemyeşil hayat taşır, Yurdumun ormanları. Ufuklara ulaşır, Yurdumun ormanları. Yaş kesmek zulüm size, Hak değil ölüm size, Varmıyor elim size, Yurdumun ormanları. Sizi kesen kalır aç, Ölümde bile muhtaç, Kefenden önce ağaç, Yurdumun ormanları. Küçükse de yaşımız, Yolundadır başımız, Yarın can yoldaşımız, Yurdumun ormanları. Mehmet İhsan BULUR KIR ŞARKISI Tam otların sarardığı zamanlar... Yere yüzükoyun uzanıyorum. Toprakta bir telaş, bir telaş... Karıncalar öteden beri dostum. Ellerime hamamböcekleri konuyor, Ne şeker şey onlar. Uç böcek, uç böcek diyorum, Uçuyorlar... Pan’ın teneffüsü bile Ilık okşamakta yüzü. Devedikenleri, çalılık vesaire, Bir âlem bu toprakların üstü... Behçet NECATİGİL AĞAÇ DİYOR Kİ Ben küçücük bir ağacım, Yurdumun bir bahçesinde, Topraklar tüterken görün, Dallar da çiçeklensin de. Her şeyimle yararlıyım, İnsanoğluna dünyada, Çiçeğim, yaprağım, gölgem İri dallı zerdalimle. Kuşlar mutlu şarkısını Hep dalımda söylerler, Şen arılar vızır vızır, Kokuma koşup gelirler. Sakın sakın dalımızı, Çocuklar çekip kırmayın. Çakınızla gövdemizde Derin yaralar açmayın. Halim YAĞCIOĞLU GÜZEL SÖZLER · Ormansız yurt vatan değildir. · Ormanlar milli servettir. · Ormanı korumak, erozyonu önlemek demektir. · Toprağını kaybetmek istemiyorsan, ormanı yok etme. · Orman yurdun hem süsü, hem gücüdür. · Yaş kesen baş keser. · Bakarsan bağ olur, bakmazsan dağ olur.
saçlarını taramışsın nasıl çalınır? 01:15
saçlarını taramışsın nasıl çalınır? 24.142 izlenme - 6 yıl önce bağlama ile saçlarını taramışsın nasıl çalınır?notaları burada.
Ilgaz Anadolunun Sen Yüce Bir Dağısın 01:07
Ilgaz Anadolunun Sen Yüce Bir Dağısın 11.652 izlenme - 2 yıl önce Ders Ilgaz Anadolunun Sen Yüce Bir Dağısın Şarkı Sözü Notası Blok Flüt Notaları
Ders : Cumhurıyet En Güzel Şey Hürriyet 29 Ekim Cumhuriyet Marşı 02:17
Ders : Cumhurıyet En Güzel Şey Hürriyet 29 Ekim Cumhuriyet Marşı 18.703 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET AYKUT iLTER Aykut Öğretmen Cumhuriyet marşı flüt notaları fa fa fa la sol la fa do la si do do la si do ince do do ince re re si sol do do sol la si la sol fa ince do , ince do do ince re re si sol do do sol la si la sol la fa Cumhuriyet Marşı Cumhuriyet, cumhuriyet, en güzel şey hürriyet Nice zahmet, nice emek verdi sana bu millet! Gazimin sen en büyük yadigarısın bana Nice zahmet, nice emek verdi sana bu millet! Dalgalansın her tarafta şanlı Türk'ün bayrağı Korumaktır ve yüceltmek azmimiz bu toprağı! Bu vatan hiç sensiz olmaz, ey güzel cumhuriyet Milletim öyle demiştir; ya ölüm, ya hürriyet! Şair Ramazan Bilgin ÇELİK'in 2023 yılı için yazdığı "Cumhuriyet Marşı" adlı şiiri
Ders : Solfej - Kolay Nota Eğitimi - Nota Değerleri - Temel Müzik Bilgisi ( Birlik İkilik Dörtlük No 14:29
Ders : Solfej - Kolay Nota Eğitimi - Nota Değerleri - Temel Müzik Bilgisi ( Birlik İkilik Dörtlük No 12.030 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen SOLFEJ NOTA DEGERLERI BIRLIK IKILIK DORTLUK VAN GELIBOLU ANKARA SAKARYA IZMIR Müziğin alfabesi notalardır: Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir. Müziğin alfabesini, yani notaları öğrenmek için çeşitli çalışmalar yapmak gerekir: Solfej: Notaları adlarıyla, sesleriyle ve süreleriyle okumaya denir. Bona: Notaları sadece adları ve süreleriyle okumaya denir. Müziği tek başına notalar oluşturmaz. Müzik eserleri, notaların zamansal organizasyonu ile anlam kazanır: Ritim: En geniş anlamında, müziğin zaman içinde akışına denir. Solfej çalışmaları notaların seslerini öğrenmemizi, bona çalışmaları notaların ritmik değerlerini öğrenmemizi sağlar. Birçok müzikal gelenekte birden fazla değişik sesi aynı anda duyarız. Özellikle klasik batı müziğinde en az üç farklı sesten oluşan akorların oluşumu ve bu akorların yürüyüşleri (progression) armoniyi oluşturur. Bu metotta temel armoni bilgilerini belli bir seviyeye kadar işleyeceğiz. Şimdi müziğin alfabesini öğrenmek için en temel bilgilerden başlayalım: Porte (Dizek) (ing. staff): Müziğin yazıya dökülmesi için kullanılan ilk araç portedir. Beş paralel çizgi ve dört aralıktan oluşur. Notalar portedeki çizgilerin hem üstüne hem de aralarına yazılabilir. Portedeki notalar daha yukarı yerleştirildikçe, sesler tizleşir. Anahtar(Açkı) (ing. clef): Anahtar portenin temel elemanıdır. Portenin başına yerleştirilir. Notaların adlandırılmasını sağlar. Sol Anahtarı: Portenin alttan ikinci çizgisinden başlayarak çizilir. İkinci çizginin üzerindeki nota Sol adını alır. Sol anahtarı insan sesiyle yaklaşık frekanslarda ses veren enstrümanlar için kullanılır. Keman, gitar, flüt, bağlama, kaval, ud gibi enstrümanların notaları Sol anahtarı kullanılarak yazılır. Fa Anahtarı: Portenin üstten ikinci çizgisinden başlayarak çizilir. Üstten ikinci çizginin üzerindeki nota Fa adını alır. Fa anahtarı pes frekanslardaki sesleri yazmak için kullanılır. Bu sesleri Sol anahtarıyla göstermek çok fazla ek çizgi kullanımı gerektireceğinden, pes frekanslarda ses veren bas gitar, çello, kontrbas, piyano (sol el) gibi enstrümanların notalarının yazımı için Fa anahtarı kullanılır. Do Anahtarları : En yaygın türleri portenin alttan üçüncü ve dördüncü çizgilerine konur ve konuldukları çizgiye yazılan notalar "Do" adını alır. Do anahtarı orta frekanstaki sesleri göstermek için kullanılır. Viyola gibi çalgıların notalarının yazımı için Do anahtarı kullanılır. En yaygın kullanılan Do anahtarları tenor ve alto anahtarlarıdır: Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir. Hem Latin harfleriyle hem de aşağıda gösterildiği gibi hecelerle yazılır. Oktav: Aynı ismi taşıyan iki ses arasındaki sekiz notalık aralığa oktav (sekizli) denir. İsimleri bir olan bu notaların yükseklik dereceleri ayrıdır. DERS SOLFEJ Kolay nota eğitimi nota değerleri temel müzik bilgisi birlik ikilik dörtlük nota ders, solfej, birlik, ikilik, topkapı, doğa koleji, temel müzik bilgisi, aykut öğretmen, solfej
Karayip Korsanları La Minör - Pirate Of The Caribbean - Blok Flüt Melodika Notası Nasıl Çalınır 03:06
Karayip Korsanları La Minör - Pirate Of The Caribbean - Blok Flüt Melodika Notası Nasıl Çalınır 17.099 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter AYkut Öğretmen Not: Arkadaşlar karayip korsanlarının hem re karar hem la karar videosunu webe yükledim google aykut öğretmen karayip korsanları yazıp aratabilirsiniz hemde videolu tane tane izle çalış yöntemiyle öğrenebilirsiniz yada videosunu indirebilirsiniz. film müziği şarkı notası notaları recorder Mİ SOL LA LA / LA Sİ DO DO / DO RE Sİ Sİ / LA SOL SOL LAA / Mİ SOL LA LA / LA Sİ DO DO / DO RE Sİ Sİ / LA SOL LAA Mİ SOL LA LA / LA DO RE RE / RE Mİ FA FA / Mİ RE Mİ LA / LA Sİ DO DO RE Mİ LA / LA DO Sİ Sİ DO LA Sİİİ Mİ SOL LA LA / LA Sİ DO DO / DO RE Sİ Sİ / LA SOL SOL LAA / Mİ SOL LA LA / LA Sİ DO DO / DO RE Sİ Sİ / LA SOL LAA Mİ SOL LA LA / LA DO RE RE / RE Mİ FA FA / Mİ RE Mİ LA / LA Sİ DO DO RE Mİ LA / LA DO Sİ Sİ DO LA Sİİİ / Sİİ LA SOL LAA Sİ DO DO RE Mİ ES ES ES ES ES / FA ES ES ES ES Mİ RE DO Sİ Mİ Mİ Mİ FA Mİİİİ RE RE RE RE Mİİİİ Mİ Mİ Mİ FA Mİİİİİ RE DO Sİ LAAA LA Sİ DOOO RE Mİ RE DO Sİ DO RE Mİ REEE DO RE Mİİİİ RE DO Sİ DO Sİ LA Sİ SOL LAAA LA Sİ DO Sİ DO RE DO RE Mİ RE DO LAAA LA Sİ DO RE Mİ FA LA RE DOO RE Sİ LAAA Sİ SOL Mİİİİİİ FAAAAA Mİ Mİ Mİ Mİ REEE REEEEE DOOOOO Sİ DO Sİ Sİ LAA Sİ DO RE Mİ LA Sİ DO FAA LA Sİ DO Mİ Mİ SOL Mİ REEEE REEEEE DOOOOO Sİ DO Sİ LAAAAA (FİNAL) Karayip Korsanları, yapımcılığını Jerry Bruckheimer'ın, yönetmenliğini Gore Verbinski'nin, senaristliğini Ted Elliot ve Terry Rossio'nun yaptığı bir macera filmi serisidir. Walt Disney'de bulunan korsan parkı bu filmleri temel almıştır. Üçlemenin ilk filmi olan Karayip Korsanları: Siyah İnci'nin Laneti adlı yapım 9 Temmuz 2003 tarihinde sinemalarda gösterilmeye başlandı. Bu filmin gişedeki beklenilmeyen başarısından sonra Walt Disney filmi bir üçlemeye dönüştürme kararı aldı. Karayip Korsanları: Ölü Adamın Sandığı ilk filmden üç yıl sonra, 7 Temmuz 2006'da gösterime girdi. Devam filmi, ilk filmin başarısının tesadüf olmadığını kanıtlayarak açılış gününde birçok gişe rekoru kırdı. Film sinemalardan çıktığında 1,066,179,725$ gişe hasılatı elde etmişti. Üçlemenin son filmi Karayip Korsanları: Dünyanın Sonu, 24 Mayıs 2007'de tüm dünyada aynı anda gösterime girdi. Sonunda üçleme dünya çapında yaklaşık olarak 2.79 milyar $ kazandı. Serinin dördüncüsü ve ilk 3D filmi olan Karayip Korsanları Gizemli Denizlerde 20 Mayıs 2011de ABD’de vizyona girdi. 90'lı yılların ortalarında[1] senaristler Ted Elliot ve Terry Rossio günümüzdeki Karayip Korsanları 'nın hikâyesini temel alan bir yapım üstünde çalışıyorlardı. Will Turner "daha önemli" bir roldeydi ve düşman korsanlar için bir hazine arıyordu. Proje ile ilgilendiğini belirten Steven Spielberg, Jack Sparrow rolü için Bill Murray, Robin Williams veya Steve Martin'i istediğini belirtiyordu. Disney o sıralarda Muppet Treasure Island filmi ile meşguldü ve iki yapımın hikâyesi benzediği için bu filmin yapımına izin vermedi.[2] Jay Wolpert'in yazdığı metin Jerry Bruckheimer tarafından geri çevrildi. Çünkü Bruckheimer bunun sadece "düz bir korsan filmi" olduğunu hissetmişti."[3] Metin tekrar yazılması için, korsanlık ile ilgili bilgileri bulunan Stuart Beattie'ye gönderildi[4] ve sonra Ted Elliot ile Terry Rossio'da karar kılındı.[3] Elliot ve Rossio, fikir almak için Disney'deki tema parkına gitti.[5] Bruckheimer aklındaki konsepti gösterip fikirlerinin değişmesine rağmen Michael Eisner ve Bob Iger, bütçe yükseldiği zaman filmi iptal etmek ile tehdit ettiler.[6] Gore Verbinski ile 2002 yılının Mayıs ayında Karayip Korsanları: Siyah İnci'nin Laneti adlı yapımı yönetmesi için anlaşıldı. Bunu takip eden aylarda Johnny Depp ve Geoffrey Rush ile filmde yer almaları için anlaşıldı.[4] Verbinski, Hollywood'un Altın Çağı'nda kaybolmuş olan bu türü tekrar canlandırmak için modern teknoloji kullanmayı istedi. Johnny Depp, garip olduğunu düşündüğü bu hikâyeyi cazip buluyordu. Hazine bulmaktan çok, Kara İnci tayfası bunu geri götürmeyi amaçlıyordu. Ayrıca geleneksel ayaklanma çoktan başlamıştı. Verbinski, Rush'ın Barbossa rolünü üstlenmesi üstünde durdu. Karışık bir rolde oynamayacağını da biliyordu; ancak basit bir oyun hikâyenin gidişatına uygun olacaktı.[7] Orlando Bloom da senaryoyu okuduktan sonra rolün Rush için uygun olcağını söyledi.[8] Yapımcılar Robert De Niro'ya da teklif götürdüler. Ama DeNiro teklifi geri çevirdi. Verbinski, Bent It Like Beckham filmindeki performansını çok beğendiği[7] Keira Knightley'nin ses denemelerindeki performansına da hayran kaldı ve onu oyuncu kadrosuna kattı. Yöneticiler, Tom Wilkinson ile Vali Swann rolü için görüştüler[4] fakat rol, Depp'in idol olarak aldığı Jonathan Pryce'a gitti.[7] Siyah İnci'nin Laneti adlı yapımın çekimleri 9 Ekim 2002'de[4] başladı ve 2003 yılının Mart ayında sona erdi. Fakat film gösterime çıkmadan önce biraz beklemeye alındı. Çünkü daha önceki yıllar içinde çevrilmiş olan korsan filmleri başarısızlıkla sonuçlanmıştı, Deep de ilk defa büyük bütçeli ticari bir filmde yer alıyordu.[9] Ama Siyah İnci'nin Laneti hem gişede çok başarılı oldu hem de birçok olumlu eleştiri ile karşılandı. Filmin gelen başarısının ardından iki devam filmi çekildi. Disney de oyuncu kadrosunun çoğalması için izin verdi. Indiana Jones ve James Bond gibi serileri çok seven Terry Rossio ve Ted Elliot, Siyah İnci'nin Laneti 'ni de kapsayan bir üçleme için geri döndüler. Elizabeth Swann ve Will Turner'ın ilşkisinde ne olacağını keşfetmek istediler ve Gençlik kaynağı ile ilgili bir hikâye hazırladılar. Devam filmleri olan ve aynı anda çekilen Karayip Korsanları: Ölü Adamın Sandığı ve Karayip Korsanları: Dünyanın Sonu filmlerinin çekimleri 28 Şubat 2005[10] tarihinde başladı. Ölü Adamın Sandığı filminin çekimleri 1 Mart 2006'da[11], Dünyanın Sonu filminin çekimleri Ocak 2007'de sona erdi.[12] Filmler[değiştir | kaynağı değiştir] Siyah İnci'nin Laneti (2003)[değiştir | kaynağı değiştir] Ana madde: Karayip Korsanları: Siyah İnci'nin Laneti İlk filmin afişi Jamaika valisinin kızı olan Elizabeth Swann (Keira Knightley), lanetlenmiş Kaptan Hector Barbossa (Geoffrey Rush) ve mürettebatı tarafından kaçırılır. Elizabeth'de mürettebatın ihtiyacı olan son Aztek altını vardır. Elizabeth Swann'a aşık olan genç Will Turner (Orlando Bloom), kendisini kaptanı olduğu gemiden atan Barbossa'dan intikam almak isteyen fakat burada yakalanıp hapse düşen kaptan Jack Sparrow'u (Johnny Depp) oradan kaçırır ve Elizabeth'i kurtarmaya giderler. Siyah İnci'nin Laneti 'in bütçesi 140 milyon dolardı. Film, Amerika'da açılış haftasında 47 milyon dolar, toplamda ise 305 milyon dolar kazandı. Dünya çapında ise 654 milyon dolar kazanarak 2003 yılının en çok kazanan dördüncü yapımı oldu.[13] Rotten Tomatoes sitesinde film hakkında yapılan 193 yorumdan 153'ü olumlu yöndeydi ve film de y olumlu dereceye sahip oldu.[14] Jack Sparrow'u canlandıran Johnny Depp, Screen Actors Guild Ödülleri, MTV Movie Ödülleri ve Empire Ödülleri'nde En İyi Aktör dalında ödülün sahibi oldu, Altın Küre, BAFTA Ödülleri ve 76. Akademi Ödülleri'nde aynı dalda aday oldu. Siyah İnci'nin Laneti aynı ödüllerde En İyi Makyaj, En İyi Müzik Kurgusu ve En İyi Görsel Efekt dallarında aday oldu. BAFTA Ödülleri'nde En İyi Makyaj, Saturn Ödülleri'nde En İyi Kostüm, Golden Reel Ödülleri'nde En İyi Müzik Kurgusu, VES Ödülleri'nde En İyi Görsel Efekt ve People's Choice Ödülleri'nde Favori Film ödüllerini aldı.[15] Yapım gösterime girdikten beş ay sonra, 2 Aralık 2003'te DVD ve VHS'leri satışa sunuldu. Filmin yüksek çözünürlüklü Blu-ray diski 22 Mayıs 2007'de satılmaya başlandı. Ölü Adamın Sandığı (2006)[değiştir | kaynağı değiştir] Ana madde: Karayip Korsanları: Ölü Adamın Sandığı Jack'in, efsanevi Uçan Hollandalı'nın kaptanı Davy Jones'a kan borcu olduğu ortaya çıkınca, tekrar ortalık birbirine girer. Eğer Sparrow, bu borçtan kurtulamazsa ömrü boyunca Uçan Hollandalı'nın kölesi olarak yaşama riskiyle karşı karşıyadır. Ama her beladan kurtulmanın elbet bir yolu olabileceğini düşünen uyanık Jack Sparrow'un, Ölü Adamın Sandığı’na sahip olan kişinin Davy Jones'u da kontrol edebileceğini öğrenmesiyle işler karışır.[16] Johnny Depp filmin Londra'daki galasında Bütçesi 225 milyon dolar olan filmin galası California'daki Disneyland'da yapıldı. Ölü Adamın Sandığı açılış gününde 55.8
Ders : Nota Yerleri Parmak Egzersizleri 13:05
Ders : Nota Yerleri Parmak Egzersizleri 11.887 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen PİYANO DERSİ IQ’YU YÜKSELTİYOR Nortwestern Üniversitesi’nde, “Müziğin Beyindeki Gelişime Etkisi” üzerine yapılan araştırmada, piyano çalmanın zeka gelişimindeki önemi ve IQ’yu arttırdığı tespit edildi. 45 öğrenciye, elektrotlar bağlanarak, müzik eğitimi verilmesi sonucunda verdikleri tepkiler izlendi ve bir yıl sonra müzik eğitimi alan enstrüman çalan çocukların IQ´larının diğerlerine nazaran çok daha yüksek bulunduğu saptandı. Aynı şekilde, Kaliforniyalı iki bilimadamının araştırmasına göre de, piyano eğitimi alan çocukların özellikle matematik ve fen dallarında çok daha başarılı oldukları zekalarının geliştiği bilimsel olarak kanıtlanmış durumda. Bu araştırmanın başında, Kaliforniya´daki Irvine Üniversitesi´nin Öğrenme ve Hafıza Nörobiolojisi Bölümü´nde görev alan fizikçi Gordon L. Shaw ile Wisconsin Üniversitesi´nden psikolog Frances H. Rauscher var. Shaw ve Rauscher, okul öncesi çocukların beyinlerinin tıpkı bir plastik gibi ve erken yaşlarda verilecek birtakım eğitimlerle şekillendirip beslemenin mümkün olduğunu açıklıyor. Piyano ise, özellikle beyin ve beden arasındaki bağlantıyı kurması, hem ruha hem de fiziğe etki etmesiyle bu yöntemin en etkili aracı. Shaw ve Rauscher´in araştırmasına göre, okul öncesi çocuklara piyano dersi vermek, çocukların fen ve matematikte üstün özellikler göstermelerinde gerekli olan zihinsel yapıyı olgunlaştırmanın en etkili yolu. Piyano dersi IQ’yu yüzde 46 geliştiriyor Uzun zamandır “Müziğin Zeka ile Bağlantısı” üzerine araştırmalar yürüten iki uzman Shaw ve Rauscher, "Küçük yaşta müzik dersleri almak ve özellikle bir enstrüman çalmak" üzerinde çalıştılar. Bunun için en popüler, en yaygın enstrüman olduğu ve o yaştaki çocukların daha kolay öğrenebileceklerinden ötürü piyanoyu seçtiler. Deneyler için de anaokuluna giden 78 çocuk seçildi. Bu arada üç - dört yaşlarındaki bu çocukların ailelerinin sosyo - ekonomik - kültürel yapılarının, gittikleri anaokullarının eşdeğer olmasına da dikkat edildi. Ve 78 çocuk dört gruba ayrıldı. Birinci gruba şan ve piyano dersi, ikinci gruba sadece şan dersi, üçüncü gruba bilgisayar dersi verilirken, dördüncü gruptakilere hiçbir şey öğretilmedi. Çocuklara haftada iki kez 15´er dakikalık piyano dersi verilerek, her çocuğun eşit süreyle ders almasına da dikkat edildi. Sekiz ay boyunca diğer gruplar da çalışmalara devam etmişler. Bu eğitimin ardından 78 çocuğa zekâ testi uygulandığında çıkan sonuç araştırmacılar için pek de sürpriz olmadı. Piyano grubundaki çocukların zekâsındaki artış diğer gruptakilerden oldukça yüksek çıkmış. Çocuklara deneyin başlangıcında zekâ testi uygulanmış, sekiz ayın sonunda diğer gruplardaki çocukların zekâlarında önemli bir gelişme kaydedilmezken, piyano dersi alan gruptakilerin IQ´larında yüzde 46´lık bir gelişme görülmüştür. Bütün çocuklar ölçüm için puzzle birleştirmek, gösterilen desenleri yapmak, geometrik şekilleri tanımak, nesnelerin doğru renklerini ve resimlerdeki hataları bulmak gibi 5 ayrı teste tabi tutulmuşlar. Dr. Shaw ve Dr. Rauscher’ın araştırmaları, piyano eğitiminin etkisinin ömür boyu süreceğini ifade ediyor. Deney üç - dört yaşlarındaki çocuklar üzerinde yapılmış olsa da, 12 yaşına kadar alınan piyano derslerinin etkili olacağını ekliyor bunu da şöyle açıklıyorlar: “Müzik de tıpkı matematik ya da satranç gibi yüksek beyin fonksiyonları gerektiren bir uğraş. Bu alanlar, aynı zamanda iyi gelişmiş ´spatial´ zekânın da temelini atıyor. Spatial zekâ, görsel dünyayı algılayabilme, nesnelerin görüntülerini zihinde oluşturabilme ve bunların farklılıklarını kavrama yetisine verilen ad." İki araştırmacı çocukların yoğrulmaya hazır beyinlerinin bağlantılar kurmak için şekil değiştirmeye müsait olduğunu anlatıyor. Dr. Rauscher."Piyano dersleri sinirleri eğiterek beynin korteksindeki algısal gelişmeyi sağlıyor" diyor. Yapılan pek çok bilimsel araştırma da bu iki bilimadamının söylediğini doğrular nitelikte. Biyologlar yeni doğmuş çocuğun beynindeki fazla sayıdaki hücrelerden bir kısmının sinirlerle birbirine bağlanmış hücre ağının dışında kaldığını söylüyorlar. Bebeklerde konuşmaları dinlemek, parlak renkli oyuncaklarla oynamak ve müzik dinlemek gibi durumlar bu sinirleri güçlendirerek çocukta zekâ gelişimini sağlıyor. Shaw ve Rauscher´in araştırmaları da zaten bu temele dayanıyor. İki bilimadamı piyano ya da diğer enstrümanların bu sinirsel bağlantıyı güçlendirdiğini ve çocuğun zekâsını yüzde 46 oranında arttırdığını ispatlıyor. Piyano çalanlar beynin sağ ve sol lobunu birlikte kullanıyor, hafıza gelişiyor Piyano çalmak, beynin büyük bir kısmını dolayısı ile hem sağ ve sol tarafını birlikte kullanmayı gerektiriyor. Uzmanların görüşüne göre beyindeki sol lob konuşma ve matematik, sağ lob ise sanatsal konularla, hayal kurmak, olayları kavrama gibi soyut kavramlarla ilgili, her iki lobun da birlikte çalışması insanların yaptıkları işte başarılı olmalarını, farklı fikirleri üretebilme becerisini geliştirmelerini sağlıyor. Ayrıca piyano çalmanın diğer enstrümanlardan farkı ise ince motor kontrolü gerektirmesi dolayısı ile çocukta parmak kontrolünün gelişmesini sağlaması açısından çok önemli .Yani piyano çalmak sanatsal bir hobi gibi görünse de çocuğun hem zeka hem de fiziksel gelişime büyük destek veriyor. Şegan İşler ders, müzik, piyano, org, nota, klavye, solfej, aykut öğretmen, solfej, nota bilgisi, akor
Jingle Bells Yılbaşı Şarkısı Şarkı Sözü Blok Flüt  Melodika Piyano Notası ve Akorları 03:09
Jingle Bells Yılbaşı Şarkısı Şarkı Sözü Blok Flüt Melodika Piyano Notası ve Akorları 10.739 izlenme - 2 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter AYkut Öğretmen jingle bells melodika blok flüt piyano notaları aşağıdaki gibidir. re si la sol ree / re si la sol mi / mi do si la / re re re re / mi re do la sol si si sii si si sii si re sol la sii do do doo do si sii si la la si laa ree si si sii si si sii si re sol la sii do do do do si sii re re do la soll D G Dashing through the ' snow, in a ' one-horse open sleigh, A A7 D O'er the fields we go, laughing all the way, D G Bells on bobtails ring, making spirits bright, A A7 D What fun it is to ride and sing a sleighing song to-night, oh D D7 Jingle bells, jingle bells, jingle all the way, G D Em E7 A A7 Oh what fun it is to ride in a one-horse open sleigh, hey, D D7 Jingle bells, jingle bells, jingle all the way, G D A A7 D Oh what fun it is to ride in a one-horse open sleigh. etin boyutu: ( Büyült ) ( - Küçült) Dashing through the snow Karların arasında koşarken In a one horse open sleigh Üstü açık atlı bir kar kızağında O'er the fields we go Üzerinden geçtiğimiz tarlalarda Laughing all the way Bütün yol güleriz Bells on bob tails ring ziller kısa kuyruğun kuyruğunda Making spirits bright Ruhları parlaklaştırıyor What fun it is to laugh and sing Şarkı söylemek ve gülmek ne kadar eğlenceli A sleighing song tonight Bizi kızakla çeken bir şarkı bu gece Oh, jingle bells, jingle bells Oh zilleri çıngırdat, zilleri çıngırdat Jingle all the way Yol boyunca çıngırdat Oh, what fun it is to ride Sürmek ne kadar eğlenceli In a one horse open sleigh Üstü açık bir atlı kar kızağında Jingle bells, jingle bells Zilleri çıngırdat, zilleri çıngırdat Jingle all the way Yol boyunca çıngırdat Oh, what fun it is to ride Sürmek ne kadar eğlenceli In a one horse open sleigh Üstü açık bir atlı kar kızağında A day or two ago Bir iki gün önce I thought I'd take a ride Bir gezintiye çıkacağımı düşündüm And soon Miss Fanny Bright Ve Bayan Fanny Bright Was seated by my side Yanımda oturuyordu The horse was lean and lank At zayıf ve sıskaydı Misfortune seemed his lot Talihsizlik ona çok uğrardı We got into a drifted bank Biraz yan yattık And then we got upsot Daha sonra ters düz olduk Oh, jingle bells, jingle bells Oh zilleri çıngırdat, zilleri çıngırdat Jingle all the way Yol boyunca çıngırdat Oh, what fun it is to ride Sürmek ne kadar eğlenceli In a one horse open sleigh Üstü açık bir atlı kar kızağında Jingle bells, jingle bells Zilleri çıngırdat, zilleri çıngırdat Jingle all the way Yol boyunca çıngırdat Oh, what fun it is to ride Sürmek ne kadar eğlenceli In a one horse open sleigh Üstü açık bir atlı kar kızağında Oh, jingle bells, jingle bells Oh zilleri çıngırdat, zilleri çıngırdat Jingle all the way Yol boyunca çıngırdat Oh, what fun it is to ride Sürmek ne kadar eğlenceli In a one horse open sleigh Üstü açık bir atlı kar kızağında Jingle bells, jingle bells Zilleri çıngırdat, zilleri çıngırdat Jingle all the way Yol boyunca çıngırdat Oh, what fun it is to ride Sürmek ne kadar eğlenceli In a one horse open sleigh Üstü açık bir atlı kar kızağında DERS Jingle bells Yılbaşı Şarkısı Şarkı Sözü BLok FLüt Notası ve AKorları jingle bells, yılbaşı şarkısı, blok flüt notası, gitar akoru, şarkı sözleri
ismail tunçbilek popstar alaturka www.muzisyenizbi 06:16
ismail tunçbilek popstar alaturka www.muzisyenizbi 41.659 izlenme - 8 yıl önce www.muzisyenizbiz.com
Blok FLüt 23 Nisan Kutlu Olsun Çocuk Şarkısı Notası Sayfa 31 Çalınışı (Aykut Öğretmen) 02:40
Blok FLüt 23 Nisan Kutlu Olsun Çocuk Şarkısı Notası Sayfa 31 Çalınışı (Aykut Öğretmen) 6.477 izlenme - 2 yıl önce Blok FLüt 23 Nisan Kutlu Olsun Çocuk Şarkısı Notası Sayfa 31 Çalınışı (Aykut Öğretmen)
Ankara Misket Havası Tab - Pdf - Guitar Pro 00:38
Ankara Misket Havası Tab - Pdf - Guitar Pro 5.880 izlenme - 2 yıl önce Guitar Pro Linki ; http://adf.ly/qopcU PDF Linki; http://adf.ly/qopf8
Çok Çalışkan Olmalıyız 03:47
Çok Çalışkan Olmalıyız 6.168 izlenme - 2 yıl önce Çok Çalışkan Olmalıyız Abc 5. ve 6.Şarkılar Okuma Bayramı Şenliği Şarkı Sözü ve Notaları
Caddelerde Rüzgar 01:19
Caddelerde Rüzgar 4.495 izlenme - 2 yıl önce Gıtar Caddelerde Ruzgar Am Dm E 4 4 Lük Van Kartal Kartal Kartal
Müzik Dersi : Blok Flüt Üfleme Tutuş Dil Vuruş Tekniği Ve Nota Yerleri Kolay Blok Flüt Şarkıları 05:24
Müzik Dersi : Blok Flüt Üfleme Tutuş Dil Vuruş Tekniği Ve Nota Yerleri Kolay Blok Flüt Şarkıları 11.182 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen blok Flüt Basit Kolay Nortalı Şarkıları Sayfamda Bulabilirsiniz. blok Flüt Nedir? blokflüt Özellikle Eğitim Amaçlı Olarak Yaygın Şekilde Kullanılan Ağaç Üflemeli Bir Çalgı. Yan Flütten Ayırt Etmek İçin Düz Flüt De Denir. blokflüt Genellikle Plastik Veya Ağaçtan, Bazen De Fildişinden Yapılır.yedisi Üstte,biri Altta Olmak Üzere Sekiz Deliği Vardır. Ses Alanı Yaklaşık İki Oktavdır,ancak Usta Bir Çalıcı Kromatik Olarak İki Oktav Ve Bir Beşliye Çıkabilir.başlıca Çeşitleri, Sopranino,soprano, Alto, Tenor Ve Bas Blokflüttür. Bunlardan Soprano Do Blokflüt Okullarda Müzik Eğitiminde Kullanılmaktadır. ortaçağ’ın Başlarından Beri Avrupa’da Sevilen Bir Çalgı Olan Blokflütün Günümüzdekilere Benzeyen Örnekleri 15. Yüzyılın Başlarında Ortaya Çıktı. 16. Ve 17. Yüzyıllarda İyice Yaygınlık Kazanan Çalgının Ses Genişliği Üzerinde Yapılan Değişikliklerle İki Oktava Ulaştı Ve İki Yüzyıl Boyunca Rönesans Ve Barok Müziğinde Önemli Yer Tuttu. Bach, Vivaldi, Händel, Corelli, Monteverdi, Sammartini, Gluck Gibi Besteciler Blokflüt İçin Eserler Yazdılar. 1750 Lerden Sonra Blokflüt Eski Önemini Yitirerek Yerini Klasik Ve Romantik Dönemlerin İhtiyaçlarına Cevap Verebilen,ifade Gücü Daha Yüksek Ve Kapsamlı Bir Çalgı Olan Yan Flüte Bıraktı. 20. Yüzyıl Başlarında Blokflüt Yapımcısı Ve Virtüözü Bir İngiliz Olan Arnold Dolmetsch Enstrümanı Yeniden Canlandırdı. Günümüzde, Öğrenmesinin Kolay Olması, Küçük Çocukların Da Çalabilmesi, Pahalı Olmaması, Kolayca Taşınabilmesi, Özellikle Plastik Blokflütlerin Fazla Bakım Gerektirmemesi, Solo Ve Topluluk Müzikleri İçin Uygun Olması, Geniş Bir Repertuvarının Olması Gibi Nedenlerle Okullarda Eğitim Amaçlı Olarak Kullanılmaktadır. Ayrıca Herkesin Zevkle Çalabileceği Bir Enstrümandır. ders Blok Flüt Picolo Soprano Sopranino Parmak Pozisyonları Üflme Tutuş Dil Vuruş Tekniği Notaları Ailesi ders Blok Flüt Üfleme Tutuş Dil Vuruş Tekniği Ve Nota Yerleri Basit Blok Flüt Şarkıları etiketler: Ders Blok Flüt Picolo Soprano Sopranino Parmak Pozisyonları Üflme Tutuş Dil Vuruş Tekniği Notaları Ailesi, En Çok İzlenen Videolar 2013,
selim isik gitar dersi 1 *gitara başlamak 09:18
selim isik gitar dersi 1 *gitara başlamak 34.954 izlenme - 7 yıl önce Selim ISIK Gitar dersi 1 ***gitar dersine giriş.***videoların neden hazırlandığı***müzik tarzınızı belirleyip ona göre gitar seçmek***gitarın bölümleri ve gitar üzerindeki parçalar.manyetiklerin ve diğer parçaların çalışma prensipleri***
Nogay Dombra Blok Flüt Notası Orta Asya Türk Ezgisi Nogay Türkleri Cengiz Han Aykut Öğretmen 07:54
Nogay Dombra Blok Flüt Notası Orta Asya Türk Ezgisi Nogay Türkleri Cengiz Han Aykut Öğretmen 6.556 izlenme - 2 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen Dutar Dombra Dombıra nedir ? İki telli, arpejle çalınan, bilhassa Baksılar tarafından kullanılan bir enstrümandır. Orta Asya'nın hemen her bölgesinde kullanılmaktadır. Dutar da denir.* kara kıs avulumga kelgende / kara kış köyüme gelende kültüldegen kar yerge tüsgende / lapa lapa kar yere düşende dombıramdı alarman / dombıramı alırım yürek sazım çalarman / yürek sazımı çalarım kaygırgandı eş aytbam / kaygılarımı hiç söylenmem. dombıra sazım estgen ataylar / dombıra sazımı işiten babalar manesine es bergen anaylar / manasına kulak veren analar estgenine oy berip / işittiğini akıl yorarak, yüreklerge ses berip / yürekleri titreyerek köz yastı kızganmaslar / göz yaşlarını esirgemezler. nogaydın kaygı sansız kününde / nogayların derdi sayısız, her gününde batirler yuklamagan kününde / yiğitlerin uyumadığı günlerde yüreklerin kötergen / yüreklerini cesaretlendiren sogıslarda küş bergen / savaşlarda güç veren köptü körgen dombıra / görüp geçirmiş dombıra
Happy Birthday To You - Doğum Günü Şarkısı 01:58
Happy Birthday To You - Doğum Günü Şarkısı 8.262 izlenme - 2 yıl önce Happy Birthday To You Doğum Günü Şarkısı Mutlu Yıllar Sana Aykut Öğretmen
Apaçi Dansı Blok Flüt Melodika Piyano Notası Dinleyerek Öğrenin 03:46
Apaçi Dansı Blok Flüt Melodika Piyano Notası Dinleyerek Öğrenin 4.558 izlenme - 2 yıl önce Apaçi Dansı Apache Dance Blok Flüt Melodika Piyano Notası Dinleyerek Öğrenin Yaşa Fenerbahçe Marşı Blok Flüt Melodika Piyano Notaları (Aykut Öğretmen) Fenerbahçe Marşının melodika ile çalınışı videosunu izlediniz.Notaları için adresin. HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Şarkı sözü notaları izle videodan öğren Yaşa Fenerbahçe marşı Kalpleri fetheden renkler Yaşa Fenerbah. HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen Notası Jpeg için Linke HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Derleyen Muzaffer Sarısözen Yöresi Kayseri Gesi Okuyanlar Selda Bağcan Barışmanço Yavuz Bingöl Gesi B. melodika yeni yıl şarkısı. Delikanlım Flüt ile çalınışı notaları. Bir öğrencim istedi. Hala dinleniyor demek ki :))) Nikah MASASI ÜMİT BESEN. Akdeniz akşamları parçasını gitar ve flüt olarak yorumladık umarım bu versiyonu beğenirsiniz. Odam kireç tutmuyor özgün blok flüt çalışması. Yüksek yüksek tepelere parçasını blok flüt ve gitar uyumu ile dinleyin. Kim demiş blok flüt iyi değil diye :) Sol sol sol sol la sol fa mi sol do la si sol fa fa fa fa fa sol fa mi re sol si sol la fa mi. notaları:la-la-si-si-do-do-si-si-sol-sol­-si. gelseydin jenerik flüt ile. Flüt ile çalınışı, Seviyorum seni bir onur akın parçasıdır. Dişi Kanaryalar yine iş başında - 07 (İsimler okunuyor) 1 derecede 34.000 kadın ve çocuk taraftarlar Fenerbahçe'yi yine yalnız bırakmadı. Eylül 2011'deki Fen. üflediler söndüm flüt ile çalınışı. 50 bin YÜCE ATATÜRK Mustafa Kemal'in askerleri gs maçı öncesi 10. Yıl marşını hep bir ağızdan söylüyor. Bu kanarya koyu fenerli. Ağzından fenerbahçe marşlarını eksik etmiyor. Marş söyleyen kanarya kuşu. Fenerli kanarya fenerbahçenin yaşa fenerbahçe marşını söyl. Bayrak Tuttan: Zeynep Çiloğlu Kameraman: Elif Çiloğlu Fülüt Çalan: Yesmina Has İYİ SEYİRLER. Fenerbahçeli Futbolcuların Soyunma Odası Sevinç Görüntüleri Türkiye Kupası Finali Bir Fenerbahçe Aşığının Sayfasına
selim isik gitar dersleri bölüm 17 *ritim gitar ça 09:25
selim isik gitar dersleri bölüm 17 *ritim gitar ça 19.183 izlenme - 7 yıl önce bu bölümde ritim gitar çalışımızı geliştirip bir kaç parçayla pekiştirmeye çalışıyoruz.
DERS Müzik Solfej Nazariyat Temel Bilgileri Nota Değerlikleri (1 lik 2 lik 4 lük) 04:41
DERS Müzik Solfej Nazariyat Temel Bilgileri Nota Değerlikleri (1 lik 2 lik 4 lük) 5.820 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretme Müzik ve Nota Bilgileri: Nota: Müzik seslerini gösteren işarettir ve yedi tane nota vardır. La-Si-Do-Re-Mi-Fa-Sol Porte ve İlave Çizgisi: Beş paralel düz çizgi ve dört eşit aralıktan oluşan şekildir. Notalar bu şekle sığmadığı zaman ilave çizgiler kullanılır. Anahtar: Portenin sol baş tarafına konulur ve konulduğu çizgiye kendi adını verir. - Sol anahtarı - Fa anahtarı - Do anahtarı Nota ve Eslerin (Sus) Değerleri: Birlik Nota 1 Birlik Es İkilik Nota 1/2 İkilik Es Dörtlük Nota 1/4 Dörtlük Es Sekizlik Nota 1/8 Sekizlik Es Onaltılık Nota 1/16 Onaltılık Es Otuzikilik Nota 1/32 Otuzikilik Es Altmışdörtlük Nota 1/64 Altmışdörtlük Es Değiştirme işaretleri: Önüne geldiği notanın ses yüksekliğini değiştiren işaretlerdir. Notanın sol tarafına konur ve ölçü içindeki aynı ismi taşıyan notaları etkiler. Bemol: Önüne geldiği notayı yarım ses kalınlaştırır. Diyez: Önüne geldiği notayı yarım ses inceltir. Naturel (Bekar): Değişime uğramış notayı normal hale getirir. Çift Bemol: Önüne geldiği notayı bir tam ses kalınlaştırır. Çift Diyez: Önüne geldiği notayı bir tam ses inceltir. Tekrar işaretleri: Röpriz: Genellikle başa dönüleceğini veya 2. defa görüldüğü yerden 1. defa görüldüğü yere dönüleceğini anlatır. Ölçü tekrar işareti: Bir ölçüdeki notalar tekrar edileceği zaman kullanılır. aşağıdaki gibi kullanılır. Senyö: Bir müzik eserinde 2. defa konulduğu yerden, birinci defa konulduğu yere dönüleceğini ve son yazılan yerde bitirileceğini belirtir. Ses, Nota Titreşen cisimler havayı titreştirirler ve dalgalar halinde yayılan bu titreşimler kulağımız tarafından ses olarak algılanır. Saniyedeki titreşim sayısına frekans denir. Titreşimin frekansı ne kadar yüksekse (titreşim ne kadar hızlıysa) yarattığı ses o kadar tiz (ince)'dir. Kulağımız belli bir frekans aralığındaki sesleri algılayabilir. Yani belli bir frekanstan düşük ya da belli bir frekanstan yüksek sesleri duyamayız. Sesler frekanslarına göre notalara karşılık gelirler. Müzikte 7'si doğal (do, re, mi, fa, sol, la, si), 5'i arızalı olmak üzere toplam 12 nota kullanırız (arızalı notaları sonra anlatacağım). Geleneksel Notasyon Sistemi Nedir? Herkesin bildiği, 5 paralel çizgiden oluşan sistemdir. Notalar çizgilerin üzerine ve aralıklara (sırayla) yazılırlar: Notaların yazıldığı paralel 5 çizgiye porte (staff) denir. Tüm enstrümanlar için bu sistem kullanılır. Ancak her enstrüman farklı anahtar (clef) kullanır. Anahtar portenin en başına konulur. Her anahtar başka bir standarttır, yani notalar porte üzerinde anahtara göre yer alırlar. Yukarıda görüldüğü gibi gitar için sol anahtarı (treble clef) kullanıyoruz. Sol anahtarında notalar yukarıdaki şekilde yer alırlar. TEMEL NOTASYONLAR 1- Notaların deşifre adları Notalar genellikle isimleriyle değil, harflerle gösterilirler:Ancak okunuşları "C, D, E,.... "değil, "do, re, mi..." şeklindedir. Yani yazarken harfle yazacağız, okurken adlarını kullanacağız. Bunun aksini kullananlar olsa da en doğrusu budur. 2- Teller (strings) Gitarda aşağıdan yukarıya doğru numaralandırılmış 6 tel vardır. En alttaki tel (1 numara) en ince, en üstteki tel (6 numara) en kalın teldir. Gitarın kafasına en yakın perde 1 numaralı perdedir, diğer perdeler ona göre numaralandırılmıştır. Sıfırıncı perde boş tel demektir. Teller boş olarak çalındığında hangi notayı veriyorlarsa (doğru akort edilmiş gitarda) o isimle anılırlar: 3-Parmak Notasyonları Sol El (fret hand) Sağ El (pick hand) İşaret parmağı: 1 Baş parmak: p Orta parmak: 2 İşaret parmağı: i Yüzük parmağı: 3 Orta parmak: m Serçe parmağı: 4 Yüzük parmağı: a 4- Pena Vuruşları Alternatif pena tekniği: Penayı ard arda bir aşağı, bir yukarı vurarak çalma tekniğidir. Yani n,v,n,v,n,v.... şeklinde çalmaya denir. Tablature'e Giriş: Rock ve benzer tür müziklerde çalınan gitarlarda notalardan çok klişeler, gamlar, kalıplar önemlidir. Bu yüzden geleneksel notasyon sistemini kullanmak oldukça zordur. Başta gitar olmak üzere telli çalgılar için geliştirilen, pek çoğunuzun en azından adını duyduğu "tablature" sistemi oldukça kullanışlı ve pratiktir. Ayrıca tablature sistemiyle nota değerliklerini (sürelerini) öğrenecek, bu da geleneksel notasyon sistemini kolaylıkla anlamanızı sağlayacaktır. Ancak tablature sistemine çok fazla bağlı kalmak gitarı tanımanızı güçleştirecektir Tablature sistemi, birbirine paralel 6 çizgiden oluşur. Her çizgi bir tele karşılık gelir (en üst çizgi alttaki en ince tel -ince E-). Çizginin üzerinde yazan rakam, o tel üzerinde kaçıncı perdeye basılacağını gösterir (0, boş tel çalınacağını gösterir). Not: Gitara karşıdan bakılıyor. Tablature Sisteminde Notaların Değerlikleri (süreleri) Tablature sisteminde notaların değerliklerini öğrenmeden önce bazı kavramları açıklamak gerekir: Vuruş (beat): Bir müzik parçasindaki temel zaman birimidir. Parça çalarken ayağınızla tempo tuttuğunuzda (ayak vuruşlarınız birbirine eşit olmalı) ayağınızın her vuruşu "1 vuruş"tur (ayağın aşağı inip yukarı çıkma süresi). Hızlı parçalarda ayağımızı daha sık, yavaş parçalarda daha seyrek vururuz. Dolayısıyla her parça için "1 vuruş"luk süre farklıdır. O halde "tempo"yu tanımlamalıyız. Tempo: Parçanın vuruşlarının ne kadar sıklıkta olduğunu gösteren müzikal terim ya da rakamdır. Klasik müzikte terimler kullanılır (adagio: yavaş, allegro: hızlı gibi). Vuruşlar ne kadar sıklıkta çalınıyorsa, parçanın temposu o kadar yüksektir. Çağdaş müziktee tempo dakikadaki vuruş sayısıyla ifade edilir. Örneğin, parçanın vuruşları saniyede bir kere çalınıyorsa, bu parçanın temposu 60'dır. Nota Değerlikleri (value): Notanın vuruş cinsinden çalınma süresine "notanın değerliği (value)" denir. Temel notaların klasik ve tablature notasyon sistemindeki değerlikleri: Not: Bir vuruşu iki sekizlik nota (yarımşar vuruş) ya da dört onaltılık nota (1/4'eer vuruş) paylaşıyorsa aşağıdaki biçimde gösterilir: Aşağıdaki örnekte temel notalarla ilgili çalışmayı dinleyin ve inceleyin: Not: Portenin altındaki "f" satırı (fingering) notalara hangi parmakla basılacağını gösterir. Örnekte tüm notalara birinci parmakla basılıyor:
Blok Flüt Do Bir Külah Dondurma Neşeli Günler Notası Sayfa 51 Çalınışı (Aykut Öğretmen) 04:08
Blok Flüt Do Bir Külah Dondurma Neşeli Günler Notası Sayfa 51 Çalınışı (Aykut Öğretmen) 6.000 izlenme - 2 yıl önce Blok Flüt Do Bir Külah Dondurma Neşeli Günler Notası Sayfa 51 Çalınışı (Aykut Öğretmen)
Wisin, Carlos Vives - Nota de Amor ft. Daddy Yankee 03:54
Wisin, Carlos Vives - Nota de Amor ft. Daddy Yankee 3.564 izlenme - 1 yıl önce
Happy Birthday To You Doğum Günü Şarkısı 01:58
Happy Birthday To You Doğum Günü Şarkısı 5.603 izlenme - 2 yıl önce Happy Birthday To You Doğum Günü Şarkısı Mutlu Yıllar Sana Aykut Öğretmen
Nota Ses Çalışması Saba Makamı 05:13
Nota Ses Çalışması Saba Makamı 10.146 izlenme - 7 yıl önce nota ses çalışması saba makamı
İstanbul İçeren Balkona Bayrak Astıran Yabancı Şarkılar 04:53
İstanbul İçeren Balkona Bayrak Astıran Yabancı Şarkılar 2.075 izlenme - 6 ay önce İçinde İstanbul geçen yabancı şarkıları kolaj haline getirmiş Motto Müzik e bizede dinlemek kalır. Motto Müzik: https://www.youtube.com/channel/UCCVGqsHKA7nuwJL6FP_K4UQ
Aykut Öğretmen - Çiftetelli (Trakya - Rumeli Oyun Havası) 01:29
Aykut Öğretmen - Çiftetelli (Trakya - Rumeli Oyun Havası) 5.443 izlenme - 2 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen Blok FLüt çiftetelli Trakya Rumeli oyun havası Notası Sayfa 30 Çalınışı Videodan Öğrenin (Aykut Öğretmen) ÖNEMLİ NOT (Aykut öğretmen) 1- BLOK FLÜTÜ ALT DUDAĞININ TAM ORTASINA KOY (YOKSA KÖTÜ SES ÇIKAR) 2- DELİKLERİ PARMAĞININ ETLİ KISMIYLA KAPAT TAM KAPATTIN MI? EMİN OL 3- YAVAŞ, VE SAKİN, YUMUŞAK "DU" ÜFLE
Şeyh Şamil Çeçen Ezgisi Kafkas Halk Dansı 04:35
Şeyh Şamil Çeçen Ezgisi Kafkas Halk Dansı 5.432 izlenme - 2 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Am G Ne yalnizlik ne hüzün ne o eski sarkilar Am Hiçbiri dokunmuyor senin yoklugun kadar G Gece yagmur ve soguk sehrin caddelerinde Am Gözlerimde hayalin hasretin yüreğimde ( G ) ( Gurbette yorgun düstün be ceylan ) A ( Am ) 2 ( Hasret tüketti bittin be ceylan ) Dm G C ) Yeniden düstüm yollarina vardim geldim ellerine ) F G Am ) 2 Yitik buruk bir çocugum ben koyma beni hasretine ) Bsus4 x x 4 4 4 0 şeklindeki bir akorun basılışı şu şekilde açıklanabilir: Akorun basılışı 6 adet karakter içeriyor bunlar gitarınızın telleri anlamına geliyor. Soldan sağa doğru yazılışı okurken (x x 4 4 4 0), gitar telleri yukardan aşağı olarak gider. Örnek olarak bu akorda "yukardan ilk iki tele basma ve vurma, geriye kalan dört telden 3. 4. ve 5. tellerde 4. perdeye aynı anda bas ve son telde (en alt tel) hiç bir perdeye dokunma, çalarkende boş vur" yorumu yapılır. (x) şeklinde olan yerlerde ne teldeki bir noktaya basacaksınız nede akoru çalarken telden ses çıkmasını sağlayacaksınız. Ayna - Ceylan KULLANILAN AKORLAR (Beta) Am x 0 2 2 1 0 x 0 7 5 5 5 x 3 2 2 1 0 G x 10 12 12 12 10 3 2 0 0 0 3 3 2 0 0 3 3 Dm x 0 0 2 3 1 C 0 3 2 0 1 0 0 3 5 5 5 3 3 3 2 0 1 0 F 1 3 3 2 1 1 x 0 3 2 1 1 x 3 3 2 1 1 Genç yaşlarda Dağıstan'ın önemli bir dini lideri olan Şeyh Cemalettin Gazi Kumuki'den ders almıştır. On beş yaşında at binip kılıç kuşanmıştır. Yirmi yaşında bir sürü spor dalında yetenek sahibi bir hale gelmiştir. Ayrıca Nakşibendi tarikatında aldığı bu eğitim onda Rusların, Kafkasya'da ortadan kaldırmak istediği İslâmiyeti, tekrar ihyâ etmek ve yaymak için uğraşmasına, özgürlük, direniş ve İslam Birliği gibi bazı düşüncelerin gelişmesini sağlamıştır. Rusya İmparatorluğu'na karşı Dağıstan'da başlattığı savaşını Çeçenistan'da sürdürmüştür. Hatta bir dönem savaş Kuzeybatı Kafkasya'da Çerkesya'nın tamamını da içine almıştır. Şeyh Şamil Ruslarla dağ başında (1800 yıllar) Dönemin güçlü devletlerinden biri olan Rusların engellemesiyle dost olan ülkelerden gelen yardımlar kesilince, Şeyh Şamil ülkesinin gücünün tükenişini görmüştür. 1859'un 6 Eylül'ünde 70 bin kişilik Rus ordusuna, yanında birkaç yüz kişi kalıncaya kadar direndikten sonra, savaşı sürdürmesinin tehlikeli olduğunu anlayan Şeyh Şamil, Çarlık yetkilileriyle görüşmeler yaparak, silah bırakma yolunu seçti. Rus Çarı II. Aleksandr, Şeyh Şamil'i sarayın kapısında son derece nazik karşıladı ve kılıcını almayarak kendisine olan hayranlığını dile getirdi. Şeyh Şamil, bir ay kadar sarayda misafir edildikten sonra, saygın tutsak olarak esaret yıllarını geçireceği Kaluga'ya gönderildi. Sürgüne gittiği çeşitli Rus kentlerinde sempati toplayarak günlerini geçirdi. Rus Çarı ile yaşamış oluğu şu diyalog meşhurdur : Bir gün Rus Çarı esaret altındayken Şeyh Şamil'i yemek yemek için karşısına alır Şeyh Şamil'in iştahlı bir şekilde yemek yediğini görünce yanındakilere: Korkarım bu adam bizi de birazdan yer diye söylenir. Şeyh Şamil bunu duyunca, Korkmayın dinimizde domuz eti yemek haramdır cevabını verir.
ali tekintüre 03:03
ali tekintüre 21.291 izlenme - 8 yıl önce sen beni ömrünce unutamazsın adlı şiiri okuyor. www.muzisyenizbiz.com farkıyla sizlerle