Hoşgeldiniz!

Nota Değerleri

Ders : Solfej - Kolay Nota Eğitimi - Nota Değerleri - Temel Müzik Bilgisi ( Birlik İkilik Dörtlük No 14:29
Ders : Solfej - Kolay Nota Eğitimi - Nota Değerleri - Temel Müzik Bilgisi ( Birlik İkilik Dörtlük No 13.192 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen SOLFEJ NOTA DEGERLERI BIRLIK IKILIK DORTLUK VAN GELIBOLU ANKARA SAKARYA IZMIR Müziğin alfabesi notalardır: Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir. Müziğin alfabesini, yani notaları öğrenmek için çeşitli çalışmalar yapmak gerekir: Solfej: Notaları adlarıyla, sesleriyle ve süreleriyle okumaya denir. Bona: Notaları sadece adları ve süreleriyle okumaya denir. Müziği tek başına notalar oluşturmaz. Müzik eserleri, notaların zamansal organizasyonu ile anlam kazanır: Ritim: En geniş anlamında, müziğin zaman içinde akışına denir. Solfej çalışmaları notaların seslerini öğrenmemizi, bona çalışmaları notaların ritmik değerlerini öğrenmemizi sağlar. Birçok müzikal gelenekte birden fazla değişik sesi aynı anda duyarız. Özellikle klasik batı müziğinde en az üç farklı sesten oluşan akorların oluşumu ve bu akorların yürüyüşleri (progression) armoniyi oluşturur. Bu metotta temel armoni bilgilerini belli bir seviyeye kadar işleyeceğiz. Şimdi müziğin alfabesini öğrenmek için en temel bilgilerden başlayalım: Porte (Dizek) (ing. staff): Müziğin yazıya dökülmesi için kullanılan ilk araç portedir. Beş paralel çizgi ve dört aralıktan oluşur. Notalar portedeki çizgilerin hem üstüne hem de aralarına yazılabilir. Portedeki notalar daha yukarı yerleştirildikçe, sesler tizleşir. Anahtar(Açkı) (ing. clef): Anahtar portenin temel elemanıdır. Portenin başına yerleştirilir. Notaların adlandırılmasını sağlar. Sol Anahtarı: Portenin alttan ikinci çizgisinden başlayarak çizilir. İkinci çizginin üzerindeki nota Sol adını alır. Sol anahtarı insan sesiyle yaklaşık frekanslarda ses veren enstrümanlar için kullanılır. Keman, gitar, flüt, bağlama, kaval, ud gibi enstrümanların notaları Sol anahtarı kullanılarak yazılır. Fa Anahtarı: Portenin üstten ikinci çizgisinden başlayarak çizilir. Üstten ikinci çizginin üzerindeki nota Fa adını alır. Fa anahtarı pes frekanslardaki sesleri yazmak için kullanılır. Bu sesleri Sol anahtarıyla göstermek çok fazla ek çizgi kullanımı gerektireceğinden, pes frekanslarda ses veren bas gitar, çello, kontrbas, piyano (sol el) gibi enstrümanların notalarının yazımı için Fa anahtarı kullanılır. Do Anahtarları : En yaygın türleri portenin alttan üçüncü ve dördüncü çizgilerine konur ve konuldukları çizgiye yazılan notalar "Do" adını alır. Do anahtarı orta frekanstaki sesleri göstermek için kullanılır. Viyola gibi çalgıların notalarının yazımı için Do anahtarı kullanılır. En yaygın kullanılan Do anahtarları tenor ve alto anahtarlarıdır: Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir. Hem Latin harfleriyle hem de aşağıda gösterildiği gibi hecelerle yazılır. Oktav: Aynı ismi taşıyan iki ses arasındaki sekiz notalık aralığa oktav (sekizli) denir. İsimleri bir olan bu notaların yükseklik dereceleri ayrıdır. DERS SOLFEJ Kolay nota eğitimi nota değerleri temel müzik bilgisi birlik ikilik dörtlük nota ders, solfej, birlik, ikilik, topkapı, doğa koleji, temel müzik bilgisi, aykut öğretmen, solfej
Temel Müzik Ve Nota Bilgisi Ölçü (Çizgisi) Nota Degerleri Ve İsimleri Nelerdir 05:47
Temel Müzik Ve Nota Bilgisi Ölçü (Çizgisi) Nota Degerleri Ve İsimleri Nelerdir 3.295 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen temel Müzik Kavramları müziğin Alfabesi Notalardır: nota: Seslerin Yüksekliklerini (incelik/kalınlık) Ve Sürelerini Göstermeye Yarayan İşaretlerdir. müziğin Alfabesini, Yani Notaları Öğrenmek İçin Çeşitli Çalışmalar Yapmak Gerekir: solfej: Notaları Adlarıyla, Sesleriyle Ve Süreleriyle Okumaya Denir. bona: Notaları Sadece Adları Ve Süreleriyle Okumaya Denir. müziği Tek Başına Notalar Oluşturmaz. Müzik Eserleri, Notaların Zamansal Organizasyonu İle Anlam Kazanır: ritim: En Geniş Anlamında, Müziğin Zaman İçinde Akışına Denir. solfej Çalışmaları Notaların Seslerini Öğrenmemizi, Bona Çalışmaları Notaların Ritmik Değerlerini Öğrenmemizi Sağlar. birçok Müzikal Gelenekte Birden Fazla Değişik Sesi Aynı Anda Duyarız. Özellikle Klasik Batı Müziğinde En Az Üç Farklı Sesten Oluşan Akorların Oluşumu Ve Bu Akorların Yürüyüşleri (progression) Armoniyi Oluşturur. Bu Metotta Temel Armoni Bilgilerini Belli Bir Seviyeye Kadar İşleyeceğiz. şimdi Müziğin Alfabesini Öğrenmek İçin En Temel Bilgilerden Başlayalım: porte (dizek) (ing. Staff): Müziğin Yazıya Dökülmesi İçin Kullanılan İlk Araç Portedir. Beş Paralel Çizgi Ve Dört Aralıktan Oluşur. Notalar Portedeki Çizgilerin Hem Üstüne Hem De Aralarına Yazılabilir. Portedeki Notalar Daha Yukarı Yerleştirildikçe, Sesler Tizleşir. anahtar(açkı) (ing. Clef): Anahtar Portenin Temel Elemanıdır. Portenin Başına Yerleştirilir. Notaların Adlandırılmasını Sağlar. sol Anahtarı: Portenin Alttan İkinci Çizgisinden Başlayarak Çizilir. İkinci Çizginin Üzerindeki Nota Sol Adını Alır. Sol Anahtarı İnsan Sesiyle Yaklaşık Frekanslarda Ses Veren Enstrümanlar İçin Kullanılır. Keman, Gitar, Flüt, Bağlama, Kaval, Ud Gibi Enstrümanların Notaları Sol Anahtarı Kullanılarak Yazılır. fa Anahtarı: Portenin Üstten İkinci Çizgisinden Başlayarak Çizilir. Üstten İkinci Çizginin Üzerindeki Nota Fa Adını Alır. Fa Anahtarı Pes Frekanslardaki Sesleri Yazmak İçin Kullanılır. Bu Sesleri Sol Anahtarıyla Göstermek Çok Fazla Ek Çizgi Kullanımı Gerektireceğinden, Pes Frekanslarda Ses Veren Bas Gitar, Çello, Kontrbas, Piyano (sol El) Gibi Enstrümanların Notalarının Yazımı İçin Fa Anahtarı Kullanılır. do Anahtarları : En Yaygın Türleri Portenin Alttan Üçüncü Ve Dördüncü Çizgilerine Konur Ve Konuldukları Çizgiye Yazılan Notalar "do" Adını Alır. Do Anahtarı Orta Frekanstaki Sesleri Göstermek İçin Kullanılır. Viyola Gibi Çalgıların Notalarının Yazımı İçin Do Anahtarı Kullanılır. En Yaygın Kullanılan Do Anahtarları Tenor Ve Alto Anahtarlarıdır: nota: Seslerin Yüksekliklerini (incelik/kalınlık) Ve Sürelerini Göstermeye Yarayan İşaretlerdir. Hem Latin Harfleriyle Hem De Aşağıda Gösterildiği Gibi Hecelerle Yazılır. oktav: Aynı İsmi Taşıyan İki Ses Arasındaki Sekiz Notalık Aralığa Oktav (sekizli) Denir. İsimleri Bir Olan Bu Notaların Yükseklik Dereceleri Ayrıdır. temel,müzik,nota,bilgisi,ders,müzik,piyano,nota,temel Nota Bilgisi,nota Değerleri,birlik,ikilik,dörtlük,sekizlik
Ders : Gitar İçin Temel Nota Değerlikleri ( Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik Nota ) 04:18
Ders : Gitar İçin Temel Nota Değerlikleri ( Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik Nota ) 1.903 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretme DERS Gitar İçin Temel Nota Degerlikleri (Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik nota) Solfej;Nazariyat;Nota;Değerlikler;1 lik;2 lik;Dört lük;Es;Sus;Ankara;Gelibolu;Van;Röpriz;Bona;Aykut öğretmen;Aykut ilter Müzik ve Nota Bilgileri: Nota: Müzik seslerini gösteren işarettir ve yedi tane nota vardır. La-Si-Do-Re-Mi-Fa-Sol Porte ve İlave Çizgisi: Beş paralel düz çizgi ve dört eşit aralıktan oluşan şekildir. Notalar bu şekle sığmadığı zaman ilave çizgiler kullanılır. Anahtar: Portenin sol baş tarafına konulur ve konulduğu çizgiye kendi adını verir. - Sol anahtarı - Fa anahtarı - Do anahtarı Nota ve Eslerin (Sus) Değerleri: Birlik Nota 1 Birlik Es İkilik Nota 1/2 İkilik Es Dörtlük Nota 1/4 Dörtlük Es Sekizlik Nota 1/8 Sekizlik Es Onaltılık Nota 1/16 Onaltılık Es Otuzikilik Nota 1/32 Otuzikilik Es Altmışdörtlük Nota 1/64 Altmışdörtlük Es Değiştirme işaretleri: Önüne geldiği notanın ses yüksekliğini değiştiren işaretlerdir. Notanın sol tarafına konur ve ölçü içindeki aynı ismi taşıyan notaları etkiler. Bemol: Önüne geldiği notayı yarım ses kalınlaştırır. Diyez: Önüne geldiği notayı yarım ses inceltir. Naturel (Bekar): Değişime uğramış notayı normal hale getirir. Çift Bemol: Önüne geldiği notayı bir tam ses kalınlaştırır. Çift Diyez: Önüne geldiği notayı bir tam ses inceltir. Tekrar işaretleri: Röpriz: Genellikle başa dönüleceğini veya 2. defa görüldüğü yerden 1. defa görüldüğü yere dönüleceğini anlatır. Ölçü tekrar işareti: Bir ölçüdeki notalar tekrar edileceği zaman kullanılır.aşağıdaki gibi kullanılır. Senyö: Bir müzik eserinde 2. defa konulduğu yerden, birinci defa konulduğu yere dönüleceğini ve son yazılan yerde bitirileceğini belirtir. Ses, Nota Titreşen cisimler havayı titreştirirler ve dalgalar halinde yayılan bu titreşimler kulağımız tarafından ses olarak algılanır. Saniyedeki titreşim sayısına frekans denir. Titreşimin frekansı ne kadar yüksekse (titreşim ne kadar hızlıysa) yarattığı ses o kadar tiz (ince)'dir. Kulağımız belli bir frekans aralığındaki sesleri algılayabilir. Yani belli bir frekanstan düşük ya da belli bir frekanstan yüksek sesleri duyamayız. Sesler frekanslarına göre notalara karşılık gelirler. Müzikte 7'si doğal (do, re, mi, fa, sol, la, si), 5'i arızalı olmak üzere toplam 12 nota kullanırız (arızalı notaları sonra anlatacağım). Geleneksel Notasyon Sistemi Nedir? Herkesin bildiği, 5 paralel çizgiden oluşan sistemdir. Notalar çizgilerin üzerine ve aralıklara (sırayla) yazılırlar: Notaların yazıldığı paralel 5 çizgiye porte (staff) denir. Tüm enstrümanlar için bu sistem kullanılır. Ancak her enstrüman farklı anahtar (clef) kullanır. Anahtar portenin en başına konulur. Her anahtar başka bir standarttır, yani notalar porte üzerinde anahtara göre yer alırlar. Yukarıda görüldüğü gibi gitar için sol anahtarı (treble clef) kullanıyoruz. Sol anahtarında notalar yukarıdaki şekilde yer alırlar. TEMEL NOTASYONLAR 1- Notaların deşifre adları Notalar genellikle isimleriyle değil, harflerle gösterilirler:Ancak okunuşları "C, D, E,.... "değil, "do, re, mi..." şeklindedir. Yani yazarken harfle yazacağız, okurken adlarını kullanacağız. Bunun aksini kullananlar olsa da en doğrusu budur. 2- Teller (strings) Gitarda aşağıdan yukarıya doğru numaralandırılmış 6 tel vardır. En alttaki tel (1 numara) en ince, en üstteki tel (6 numara) en kalın teldir. Gitarın kafasına en yakın perde 1 numaralı perdedir, diğer perdeler ona göre numaralandırılmıştır. Sıfırıncı perde boş tel demektir. Teller boş olarak çalındığında hangi notayı veriyorlarsa (doğru akort edilmiş gitarda) o isimle anılırlar: 3-Parmak Notasyonları Sol El (fret hand) Sağ El (pick hand) İşaret parmağı: 1 Baş parmak: p Orta parmak: 2 İşaret parmağı: i Yüzük parmağı: 3 Orta parmak: m Serçe parmağı: 4 Yüzük parmağı: a 4- Pena Vuruşları Alternatif pena tekniği: Penayı ard arda bir aşağı, bir yukarı vurarak çalma tekniğidir. Yani n,v,n,v,n,v.... şeklinde çalmaya denir. Tablature'e Giriş: Rock ve benzer tür müziklerde çalınan gitarlarda notalardan çok klişeler, gamlar, kalıplar önemlidir. Bu yüzden geleneksel notasyon sistemini kullanmak oldukça zordur. Başta gitar olmak üzere telli çalgılar için geliştirilen, pek çoğunuzun en azından adını duyduğu "tablature" sistemi oldukça kullanışlı ve pratiktir. Ayrıca tablature sistemiyle nota değerliklerini (sürelerini) öğrenecek, bu da geleneksel notasyon sistemini kolaylıkla anlamanızı sağlayacaktır. Ancak tablature sistemine çok fazla bağlı kalmak gitarı tanımanızı güçleştirecektir Tablature sistemi, birbirine paralel 6 çizgiden oluşur. Her çizgi bir tele karşılık gelir (en üst çizgi alttaki en ince tel -ince E-). Çizginin üzerinde yazan rakam, o tel üzerinde kaçıncı perdeye basılacağını gösterir (0, boş tel çalınacağını gösterir). Not: Gitara karşıdan bakılıyor. Tablature Sisteminde Notaların Değerlikleri (süreleri) Tablature sisteminde notaların değerliklerini öğrenmeden önce bazı kavramları açıklamak gerekir: Vuruş (beat): Bir müzik parçasindaki temel zaman birimidir. Parça çalarken ayağınızla tempo tuttuğunuzda (ayak vuruşlarınız birbirine eşit olmalı) ayağınızın her vuruşu "1 vuruş"tur (ayağın aşağı inip yukarı çıkma süresi). Hızlı parçalarda ayağımızı daha sık, yavaş parçalarda daha seyrek vururuz. Dolayısıyla her parça için "1 vuruş"luk süre farklıdır. O halde "tempo"yu tanımlamalıyız. Tempo: Parçanın vuruşlarının ne kadar sıklıkta olduğunu gösteren müzikal terim ya da rakamdır. Klasik müzikte terimler kullanılır (adagio: yavaş, allegro: hızlı gibi). Vuruşlar ne kadar sıklıkta çalınıyorsa, parçanın temposu o kadar yüksektir. Çağdaş müziktee tempo dakikadaki vuruş sayısıyla ifade edilir. Örneğin, parçanın vuruşları saniyede bir kere çalınıyorsa, bu parçanın temposu 60'dır. Nota Değerlikleri (value): Notanın vuruş cinsinden çalınma süresine "notanın değerliği (value)" denir. Temel notaların klasik ve tablature notasyon sistemindeki değerlikleri: Not: Bir vuruşu iki sekizlik nota (yarımşar vuruş) ya da dört onaltılık nota (1/4'eer vuruş) paylaşıyorsa aşağıdaki biçimde gösterilir: Aşağıdaki örnekte temel notalarla ilgili çalışmayı dinleyin ve inceleyin: Not: Portenin altındaki "f" satırı (fingering) notalara hangi parmakla basılacağını gösterir. Örnekte tüm notalara birinci parmakla basılıyor:
Aykut Öğretmen Ritim Kart Set  Rhythm Cards Set  Nota Değerleri 01:34
Aykut Öğretmen Ritim Kart Set Rhythm Cards Set Nota Değerleri 1.029 izlenme - 3 yıl önce Ritim Kart Set 4 Rhythm Cards Set 4 Nota Değerleri Aykut Öğretmen ritim Kartı İle Nota Değerlerini Öğrenmek Van İz-mir Sus hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen nota Nedir? seslerin İncelik, Kalınlıkları İle Sürelerini Gösteren İşaretlere Denir. Porte Üzerinde Her Bir Nota, Farklı Yerlere (çizgi Üzerine Veya Aralığa) Ve Farklı Biçimlerde Yazılır. Her Bir Nota Harflerle De Gösterilir. do = C, Re = D, Mi = E, Fa = F, Sol = G, La = A Ve Si = B nota Değerleri: en Büyük Birim: Tam Sestir. Birlik Nota Denilir. Bu Sesin/notanın Yarısına ½ Lik Nota Kısaca: İkilik Nota Denilir. Buradaki Bir Ve Bölü Kelimeleri Okunmaz. İkilik Notanın Yarısına ¼ Lük, Yani Dörtlük Nota Denir. Dörtlük Notanın Yarısına 1/8 Lik Yani Sekizlik Nota Denir. Sekizlik Notanın Yarısına 1/16 Lık Yani Onaltılık Nota Denir. ritim Kart,rhythm Cards,nota Değerleri,aykut Öğretmen,set 1,van,izmir,sus,es,sakarya,ankara,gelibolu,karaman,birlik Nota,ikilik Nota,sekizlik Nota,dörtlük Nota,çeyrek Nota,yarım Nota
Simit Çatal ile Temel Nota Ve Piyano Dersi -  Başlangıç Seviyesi (Aykut İlter) 00:50
Simit Çatal ile Temel Nota Ve Piyano Dersi - Başlangıç Seviyesi (Aykut İlter) 714 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen TEMEL MÜZİK KAVRAMLARI Müziğin alfabesi notalardır: Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir. Müziğin alfabesini, yani notaları öğrenmek için çeşitli çalışmalar yapmak gerekir: Solfej: Notaları adlarıyla, sesleriyle ve süreleriyle okumaya denir. Bona: Notaları sadece adları ve süreleriyle okumaya denir. Müziği tek başına notalar oluşturmaz. Müzik eserleri, notaların zamansal organizasyonu ile anlam kazanır: Ritim: En geniş anlamında, müziğin zaman içinde akışına denir. Solfej çalışmaları notaların seslerini öğrenmemizi, bona çalışmaları notaların ritmik değerlerini öğrenmemizi sağlar. Birçok müzikal gelenekte birden fazla değişik sesi aynı anda duyarız. Özellikle klasik batı müziğinde en az üç farklı sesten oluşan akorların oluşumu ve bu akorların yürüyüşleri (progression) armoniyi oluşturur. Bu metotta temel armoni bilgilerini belli bir seviyeye kadar işleyeceğiz. Şimdi müziğin alfabesini öğrenmek için en temel bilgilerden başlayalım: Porte (Dizek) (ing. staff): Müziğin yazıya dökülmesi için kullanılan ilk araç portedir. Beş paralel çizgi ve dört aralıktan oluşur. Notalar portedeki çizgilerin hem üstüne hem de aralarına yazılabilir. Portedeki notalar daha yukarı yerleştirildikçe, sesler tizleşir. Anahtar(Açkı) (ing. clef): Anahtar portenin temel elemanıdır. Portenin başına yerleştirilir. Notaların adlandırılmasını sağlar. Sol Anahtarı: Portenin alttan ikinci çizgisinden başlayarak çizilir. İkinci çizginin üzerindeki nota Sol adını alır. Sol anahtarı insan sesiyle yaklaşık frekanslarda ses veren enstrümanlar için kullanılır. Keman, gitar, flüt, bağlama, kaval, ud gibi enstrümanların notaları Sol anahtarı kullanılarak yazılır. Fa Anahtarı: Portenin üstten ikinci çizgisinden başlayarak çizilir. Üstten ikinci çizginin üzerindeki nota Fa adını alır. Fa anahtarı pes frekanslardaki sesleri yazmak için kullanılır. Bu sesleri Sol anahtarıyla göstermek çok fazla ek çizgi kullanımı gerektireceğinden, pes frekanslarda ses veren bas gitar, çello, kontrbas, piyano (sol el) gibi enstrümanların notalarının yazımı için Fa anahtarı kullanılır. Do Anahtarları : En yaygın türleri portenin alttan üçüncü ve dördüncü çizgilerine konur ve konuldukları çizgiye yazılan notalar "Do" adını alır. Do anahtarı orta frekanstaki sesleri göstermek için kullanılır. Viyola gibi çalgıların notalarının yazımı için Do anahtarı kullanılır. En yaygın kullanılan Do anahtarları tenor ve alto anahtarlarıdır: Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir. Hem Latin harfleriyle hem de aşağıda gösterildiği gibi hecelerle yazılır. Oktav: Aynı ismi taşıyan iki ses arasındaki sekiz notalık aralığa oktav (sekizli) denir. İsimleri bir olan bu notaların yükseklik dereceleri ayrıdır. Piyano, tuşlarına basıldığında sahip olduğu karmaşık çekiçli mekanizma sayesinde tellere vurarak ses veren tuşlu ve klavyeli bir çalgıdır. Yapım biçimi ile duvar (konsol) ve kuyruklu (salon / konser / grand) adı verilen çeşitleri vardır. Piyano kelimesi İtalyanca “Güçlü ve Hafif sesli klavsen (harpsikord) anlamına gelen – gravicembalo col piano e forte”den gelir. Pianoforte olarak adlandırılması da bundandır. Atası olan klavsenden en önemli farkı, tuşa basarken uygulanan kuvvete göre çıkan sesin şiddetinin de aynı yönde değişken olmasıdır. Piyano çalan kişiye piyanist veya piyano sanatçısı denir. Toplam 88 tuştan oluşur. Tarihçe İlk Piyano 1700’lü yıllarda İtalya’nın Floransa kentinde Bartolommeo Cristofori tarafından yapıldı. Cristofori’nin en büyük başarısı, piyanonun temel mekanik sorunu olan çekicin tellere vurması anında sesin çekicin etkisi ile sönümlenmemesi ve çekicin çok çabuk bir şekilde tellerden ayrılarak notanın yeniden çalınabilmesi sorununa bir çözüm üretmesidir. Öldüğü 1732 yılına dek 20 civarında piyano üretmiştir. Fransız Marius’un bu çalgıya katkısı tokmaklı klavseni bulmak oldu. Saksonyalı Silbermann ise Schröter’in çekiç sistemini geliştirdi ve Bach’ın da değerli öğütlerinden yararlanarak, klavyenin tüm ses genişliğinde eşit bir ötüm elde etmeyi başardı. Augsburg’da org yapımcısı Johann Anderas Stein (1728-1792) Alman veya Viyana usûlü denen mekanizmalı piyanolar meydana getirdi. 1789da Stein, ayrıntıları belirtmek için kullanılmakta olan dizliklerin yerine pedal koydu. Andreas ve torunu Johann Baptist Streicher (1796-1871), piyanonun yapısını (Beethoven’in arzusu üzerine) daha da sağlamlaştırdı ve ikinci bir ötüm kapağı ekleyerek daha dolgun bir ses elde etti. Piyano sanayinin gerçek kurucusu Alman Zumpe’dir. “Kılavuzlu” denen mekanik piyanoyu üretmiştir. İlk düz piyanoyu 1789da İrlandalı William Southwell yaptı. Sebastian Erard 1822de piyano yapım tekniğini geniş ölçüde etkileyen bir yenilik getirdi (ikili itme dilleri). Henri Pape, çapraz tel ve keçeli çekici buldu. James Thom, ekleme demir çatıyı kurdu. Ünlü piyanist Sigismund Thalberg: “Çalarken sesleri uzatmak, iyi bir ses çıkarmak ve ses çıkarırken gerekli olan değişiklikleri yapabilmek için zorunlu olan ilk şartlardan biri her türlü sertlikten uzak durmaktır. Kolda, elde ve parmaklarda yetenekli bir şarkıcının sesinde sahip olduğu incelik ve bükülmeler bulunmalıdır” diyor ve şöyle devam ediyor: “İhmal edemeyeceğimiz bir konu varsa o da çalarken vücudun hareketlerinde büyük bir ölçü olmasının; kolları, elleri büyük bir sükûnetle yönetmenin, piyanoya çok yüksekten vurmamanın, kendi kendini dinleyebilmenin ve hüküm verebilmenin gerekliliğidir. Genellikle parmaklarla fazla çalışılmakta, fakat kafa ile yeter derecede çalışılmamaktadır.” Piyano pedallarının kullanılması hakkında Antoine Marmontel şöyle diyor: “Pedalları kullanmasına izin verilen öğrencilerin büyük bir kısmı onları usûlleri saymak için kullanırlar veya ayaklarını pedalın üzerine koyup bir daha da çekmezler. Şüphesiz ki her ikisi de kusur sayılan bu alışkanlıklara sahip olmamak gerekir. Lavignac ise: “Pedal sanatı ayağın nasıl konulacağını değil, nasıl çekileceğini bilmektir” diyerek gerekli öğüdü vermiştir.
Nota Değerlikleri (Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik nota) Aykut Öğretmen 04:18
Nota Değerlikleri (Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik nota) Aykut Öğretmen 375 izlenme - 3 yıl önce DERS Solfej Gitar İçin Nota Degerlikleri (Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik nota) Aykut Öğretmen
Aykut Öğretmen Ritim Kart Set 3 Rhythm Cards Set 3 Nota Değerleri 00:46
Aykut Öğretmen Ritim Kart Set 3 Rhythm Cards Set 3 Nota Değerleri 347 izlenme - 3 yıl önce Ritim Kart Set 3 Rhythm Cards Set 3 Nota Değerleri Aykut Öğretmen ritim Kartı İle Nota Değerlerini Öğrenmek Van İz-mir Sus hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen nota Nedir? seslerin İncelik, Kalınlıkları İle Sürelerini Gösteren İşaretlere Denir. Porte Üzerinde Her Bir Nota, Farklı Yerlere (çizgi Üzerine Veya Aralığa) Ve Farklı Biçimlerde Yazılır. Her Bir Nota Harflerle De Gösterilir. do = C, Re = D, Mi = E, Fa = F, Sol = G, La = A Ve Si = B nota Değerleri: en Büyük Birim: Tam Sestir. Birlik Nota Denilir. Bu Sesin/notanın Yarısına ½ Lik Nota Kısaca: İkilik Nota Denilir. Buradaki Bir Ve Bölü Kelimeleri Okunmaz. İkilik Notanın Yarısına ¼ Lük, Yani Dörtlük Nota Denir. Dörtlük Notanın Yarısına 1/8 Lik Yani Sekizlik Nota Denir. Sekizlik Notanın Yarısına 1/16 Lık Yani Onaltılık Nota Denir. ritim Kart,rhythm Cards,nota Değerleri,aykut Öğretmen,set 1,van,izmir,sus,es,sakarya,ankara,gelibolu,karaman,birlik Nota,ikilik Nota,sekizlik Nota,dörtlük Nota,çeyrek Nota,yarım Nota
Aykut Öğretmen Ritim Kart Set 5 Rhythm Cards Set 5 Nota Değerleri 00:33
Aykut Öğretmen Ritim Kart Set 5 Rhythm Cards Set 5 Nota Değerleri 235 izlenme - 3 yıl önce Sol Anahtarı Ve Nota Yerleri Portede Alttan 2.Çizg, Üstünde Sol VAr HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Nota nedir? Seslerin incelik, kalınlıkları ile sürelerini gösteren işaretlere denir. Porte üzerinde her bir nota, farklı yerlere (çizgi üzerine veya aralığa) ve farklı biçimlerde yazılır. Her bir nota harflerle de gösterilir. Do = C, Re = D, Mi = E, Fa = F, Sol = G, La = A ve Si = B Ritim Kart Set 5 Rhythm Cards set 5 Nota Değerleri Aykut Öğretmen Ritim Kartı İle Nota Değerlerini Öğrenmek Van İz-mir Sus nota,porte,note,dizek,solfej,dikte,do,re,mi,fa,sol,la,si,do dizisi,do majör,tampare sestem,mi fa yarım,si do yarım Nota değerleri: En büyük birim: tam sestir. Birlik nota denilir. Bu sesin/notanın yarısına ½ lik nota kısaca: ikilik nota denilir. Buradaki bir ve bölü kelimeleri okunmaz. İkilik notanın yarısına ¼ lük, yani dörtlük nota denir. Dörtlük notanın yarısına 1/8 lik yani sekizlik nota denir. Sekizlik notanın yarısına 1/16 lık yani onaltılık nota denir. ritim kart,rhythm cards,nota değerleri,aykut öğretmen,set 1,van,izmir,sus,es,sakarya,ankara,gelibolu,karaman,birlik nota,ikilik nota,sekizlik nota,dörtlük nota,çeyrek nota,yarım nota
Aykut Öğretmen İki Siyah Tuşun Solu Do Üç Siyah Tuşun Solu Fa 00:47
Aykut Öğretmen İki Siyah Tuşun Solu Do Üç Siyah Tuşun Solu Fa 125 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen nota Nedir? seslerin İncelik, Kalınlıkları İle Sürelerini Gösteren İşaretlere Denir. Porte Üzerinde Her Bir Nota, Farklı Yerlere (çizgi Üzerine Veya Aralığa) Ve Farklı Biçimlerde Yazılır. Her Bir Nota Harflerle De Gösterilir. do = C, Re = D, Mi = E, Fa = F, Sol = G, La = A Ve Si = B nota Değerleri: en Büyük Birim: Tam Sestir. Birlik Nota Denilir. Bu Sesin/notanın Yarısına ½ Lik Nota Kısaca: İkilik Nota Denilir. Buradaki Bir Ve Bölü Kelimeleri Okunmaz. İkilik Notanın Yarısına ¼ Lük, Yani Dörtlük Nota Denir. Dörtlük Notanın Yarısına 1/8 Lik Yani Sekizlik Nota Denir. Sekizlik Notanın Yarısına 1/16 Lık Yani Onaltılık Nota Denir. ritim Kart,rhythm Cards,nota Değerleri,aykut Öğretmen,set 1,van,izmir,sus,es,sakarya,ankara,gelibolu,karaman,birlik Nota,ikilik Nota,sekizlik Nota,dörtlük Nota,çeyrek Nota,yarım Nota
Ritim Kart Set 2 Rhythm Cards Set 2 Nota Değerleri Aykut Öğretmen 00:58
Ritim Kart Set 2 Rhythm Cards Set 2 Nota Değerleri Aykut Öğretmen 109 izlenme - 3 yıl önce Ritim Kart Set 2 Rhythm Cards Set 2 Nota Değerleri Aykut Öğretmen ritim Kartı İle Nota Değerlerini Öğrenmek Van İz-mir Sus hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen nota Nedir? seslerin İncelik, Kalınlıkları İle Sürelerini Gösteren İşaretlere Denir. Porte Üzerinde Her Bir Nota, Farklı Yerlere (çizgi Üzerine Veya Aralığa) Ve Farklı Biçimlerde Yazılır. Her Bir Nota Harflerle De Gösterilir. do = C, Re = D, Mi = E, Fa = F, Sol = G, La = A Ve Si = B nota Değerleri: en Büyük Birim: Tam Sestir. Birlik Nota Denilir. Bu Sesin/notanın Yarısına ½ Lik Nota Kısaca: İkilik Nota Denilir. Buradaki Bir Ve Bölü Kelimeleri Okunmaz. İkilik Notanın Yarısına ¼ Lük, Yani Dörtlük Nota Denir. Dörtlük Notanın Yarısına 1/8 Lik Yani Sekizlik Nota Denir. Sekizlik Notanın Yarısına 1/16 Lık Yani Onaltılık Nota Denir. ritim Kart,rhythm Cards,nota Değerleri,aykut Öğretmen,set 1,van,izmir,sus,es,sakarya,ankara,gelibolu,karaman,birlik Nota,ikilik Nota,sekizlik Nota,dörtlük Nota,çeyrek Nota,yarım Nota
Ritim Kart Set 1 Rhythm Cards Set 1 Nota Değerleri Aykut Öğretmen 00:51
Ritim Kart Set 1 Rhythm Cards Set 1 Nota Değerleri Aykut Öğretmen 63 izlenme - 3 yıl önce Ritim Kartı İle Nota Değerlerini Öğrenmek Van İz-mir Sus hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen nota Nedir? seslerin İncelik, Kalınlıkları İle Sürelerini Gösteren İşaretlere Denir. Porte Üzerinde Her Bir Nota, Farklı Yerlere (çizgi Üzerine Veya Aralığa) Ve Farklı Biçimlerde Yazılır. Her Bir Nota Harflerle De Gösterilir. do = C, Re = D, Mi = E, Fa = F, Sol = G, La = A Ve Si = B nota Değerleri: en Büyük Birim: Tam Sestir. Birlik Nota Denilir. Bu Sesin/notanın Yarısına ½ Lik Nota Kısaca: İkilik Nota Denilir. Buradaki Bir Ve Bölü Kelimeleri Okunmaz. İkilik Notanın Yarısına ¼ Lük, Yani Dörtlük Nota Denir. Dörtlük Notanın Yarısına 1/8 Lik Yani Sekizlik Nota Denir. Sekizlik Notanın Yarısına 1/16 Lık Yani Onaltılık Nota Denir. ritim Kart,rhythm Cards,nota Değerleri,aykut Öğretmen,set 1,van,izmir,sus,es,sakarya,ankara,gelibolu,karaman,birlik Nota,ikilik Nota,sekizlik Nota,dörtlük Nota,çeyrek Nota,yarım Nota