Hoşgeldiniz!

perkisyon

9/8 Lik Ritm Egzersiz 07:17
9/8 Lik Ritm Egzersiz 22.469 izlenme - 8 yıl önce eskişehirli halil ibo dan 9/8 lik versiyon
Bateri Davul Dersi Sağ,Sol El Kombinasyonları ve Üçlemeler Volkan Öktem 02:58
Bateri Davul Dersi Sağ,Sol El Kombinasyonları ve Üçlemeler Volkan Öktem 2.835 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Baget nasıl tutulur? Baget Nasıl Tutulur Bagetlerde öncelikle müzik tarzına göre seçim yapılmalıdır. Bagetler sağ ve sol olarak ayrılır. Bateri dersi ne yeni başlamış olanlar Sağ eldeki bageti düz tutup diğer sol eldekini de klasik tutarak eller yere bakacak şekilde tutup bagetlere hakimiyet sağlanmalıdır. Bagetler uç noktadan biraz mesafe bırakılarak çok geriden tutulmamalıdır. Bagetlerde diğer önemli bir ayrıntıda performans ve sağlık açısından bagetin kalitesi önemlidir. Bagetleri deneyerek ya da birden fazla inceden kalına doğru baget alarak hangisinin elimize daha iyi geldiğini anlayabiliriz. Bateri evde nasıl çalışılabilir ? Bateri çalmaya yeni başlanmışsa , başlangıç aşamasında evde çalışmak için davul almaya gerek yoktur. Stick kontrol egzersizleriyle çalışma Pad üzerinde çeşitli alıştırmalar yaparak çalışılabilir. Bateri dersi nde denge ve akılcılık önemlidir. Düzenli olarak metronom ile çalışmalı single-strong ve doble strong , paradidle ,el teknikleri, dörtlük ritmin üzerine dörtlük , sekizlik ve onaltılık kick vuruşları gibi sağ ayak teknikleri , hi- hat ile dörtlük ,sekizlik, onaltılık saymak da sol ayak teknikleridir. Burada önemli olan el ve ayak koordinasyonu düzenli şekilde sağlamaktır. İyi bir davul çalmak için yapılması gereken nedir ? iyi bir davul çalmak için ne yapılmalı Davul el ve ayakla çalınan bir estrümandır. Davulu iyi çalmak için hem ellerimize , hem ayaklarımıza ve bunların arasındaki koordinasyonu çok sağlam geliştirmek gerekir. Bateri dersi alan öğrenci çalınan müzik türüne göre baget seçimi yapmalıdır. Eğer doğru teknikler biliniyorsa bagetin kendi ağırlığından faydalanıp fiziksel o derece ekonomik kullanmak gerekir. Davulların kasa kalınlıklarıda önemlidir. Kasa ne kadar kalınsa ses o kadar iyi çıkar. Kasanın ince olması sesi baslaştırır. Herkes bateri çalabilir mi ? Bateriyi herkes çalabilir fakat ritim kulağı olması gerekir. Ritim kulağı da zamanla geliştirilebilir. Bateri dersi yeni almaya başlayanlar çalışarak belli egzersizler yaparak , müzikleri dinleyerek ve ayırt etmeye çalışarak geliştirilebilir. Müzik kulağınız iyi değil fakat nota biliyorsanız enstrümanı notalı şekilde de kullanabilirsiniz. Bir çok aksak eser mevcuttur bunlar için gerekli olanlar ; Müzik kulağı ,düzenli çalışma ve dengedir. Bunlardan hiçbirisi yok sadece çok hızlıysanız size hiç fayda sağlamayacaktır. Yetenek olmadan da bateri çalmak mümkün mü ? İstedikten sonra çalınılabilir. Her şeyden önce ritim kulağı olması gerekir. Bateri dersi başlarında ritim kulağıda müzikleri dinleyerek geliştirilebilir. Yetenek olmalı ama yeteneğim yok diyede Davul çalmama gibi bir durum söz konusu olamaz. İnsanlar çalışarak da var olan ya da olmayan ritim duygularını sağlayabilirler. Müzikleri dinleyerek müzikleri ayırt etmeye çalışarak örneğin davulun sesini duyabiliyor muyum diye müzikteki estrümanları ayırt edilmeye çalışılmalıdır. Bateri çalmaya nasıl bir başlangıç yapılabilir ? İlk aşamada Davul kullanarak çalışmalara başlamaya gerek yoktur. Çalışma Pad’i alarak belli baget tutuşlarıyla çeşitli egzersizler yapılabilir. Yapılan egzersizler ellerin beyinle koordinasyonunu sağlamak için önemlidir. Yeni bateri dersi alanlar sürekli egzersiz yaparak ritim kulağınıda oluşturması gerekir. Stick kontrol egzersizleri metronom eşiliğinde yapılarak daha verimli sonuçlar elde edilir. Böylelikle parçalar istenilen tempo hızında çalınabilir. Sesler inç olarak ifade edilir. 8 10,12,14,16 inç alto ve floor tom olarak değişmektedir. 14 ve 16 inç floor tom en bass sesi verir. 8, 10 ve 12 inç’de altolardır. Bateri dersi tamamlandıktan sonra bu konu daha net anlaşılacaktır.Trampetler 14 ve 13 inç’den oluşur. Kick Davul 18’den 24 inç ‘e kadar değişmektedir. Kullanılan müziğe göre inçler değişmektedir. Daha küçük inçdeki hip hop çalarken, Türk müziği,pop gibi daha derli toplu müzikleri çalarken alt sesler ,rock müzikleri çalarken ise daha geniş inçdeki davullar tercih edilmelidir. Altolar müzikte atak geçişler için kullanılan estrümanlardır. Foor tom küçük bas davullarıdır. Genel bateri elemanları nelerdir ? Kick Davul , Alto, Floor Tom, Ziller ve Trampet Baterideki standart elemanlardır. Bateri dersi almaya yeni başlayanlar standart elemanlarla başlayabilir. Davullar vurmalı çalgılar grubuna girmektedir. Baget denilen sopalar yardımıyla şarkılarda ritim tutmaya yarayan alettir. Zilller davul setini oluşturan ritmin devamını sağlayan olmazsa olmaz metaryellerdir. Ziller müziğe göre çalınarak çeşitleri bulunmaktadır. Bateri çalmak için nota bilmek şart mı ? Nota bilmek şart mı Müzik dilinin harfleri olan notalar sesin frakanslarıdır.Bateride her nota bateri setindeki farklı bir notayı temsil eder ya da zilleri temsil etmektedir. Bateri dersi başlangıç aşamasında nota bilmek gerekmez. Fakat çok zor olmasada 4’lük, 8’lik ve 16’lık notalar çalınmaktadır. Akademik olarak çalındığında notalarla daha keyifli hale gelir. Bateride davulların sesleri arasındaki farklılıklar nelerdir ? Davullarin sesleri arasındaki farklılıklar Sesler inç olarak ifade edilir. 8 10,12,14,16 inç alto ve floor tom olarak değişmektedir. 14 ve 16 inç floor tom en bass sesi verir. 8, 10 ve 12 inç’de altolardır. Bateri dersi tamamlandıktan sonra bu konu daha net anlaşılacaktır.Trampetler 14 ve 13 inç’den oluşur. Kick Davul 18’den 24 inç ‘e kadar değişmektedir. Kullanılan müziğe göre inçler değişmektedir. Daha küçük inçdeki hip hop çalarken, Türk müziği,pop gibi daha derli toplu müzikleri çalarken alt sesler ,rock müzikleri çalarken ise daha geniş inçdeki davullar tercih edilmelidir. Altolar müzikte atak geçişler için kullanılan estrümanlardır. Foor tom küçük bas davullarıdır. Baterideki zillerin farkları nelerdir ? Bateride zillerin farkları Ziller yapılan müziğe göre değişmektedir.Zillerin belli açıları yoktur. Kullanan kişi kendine göre düzenleme yapar. Bateri dersi başlarında zilleri hangi sesi çıkardığına alışmak zor olablir.Her Bateristin seti farklı olabilir hatta sahneye göre düzenleme değişebilmektedir. Temel olarak ziller ride,hi-hat,crash ,splash ve china zilleridir. Her biri farklı görevlerde kullanılarak birbirlerini tamamlamaktadırlar. Hi-hat ve ride rock tarzı müziklerde eşit aralıklarla yapılan vuruşlar halinde çalınır. Crash müzik vurgu yapmak için kullanılır.Splash ve china da efekt zilleridir. ateride temel ritimler nelerdir ? Bateride zillerin farkları Bateride baget yardımıyla bateri elemanlarına vurularak düzenli ve akıcı sesler ritimi oluşturmaktadır. Bateri dersi veren eğitici ritimleri öğrencilerine iyi öğretmelidir. Kulanılan temel ritimler ise 6/8 ‘lik İle 4/4 ‘lik ve 7/8 ‘lik ile 9/8 ‘lik ritimlerdir. Türkiyede genelde 9/8 'lik ritim kullanılmaktadır. Standart ritim de 4/4 'lük tür. Bir çok şarkı bunun üzerinden gidilir. 6/8 'lik de slow şarkılar oluşturmaktadır. Bateride Stick Kontrol hareket nedir ? Stick Kontrol Hareketi Bateride bagetlerle yapılan Pad çalışmalarıdır. Çalışma pad’i kullanılarak elin ve ayağın gelişmesi sağlanır. Bateri dersi alan bir öğrenci iyi bir davul çalmak istiyorsa davula yeterince hakim olmalıdır. Yapılan çalışmlarla davula yeterince hakim olup hızı da ritme göre ayarlamamız önemlidir. Çalışmalarda sağ el “R (right)”ve sol el de “L (left) olarak gösterilir.Çalışılan egzersizleri ayak vuruşlarıyla da zenginleştirerek el ve ayak koordinasyonu sağlanabilir. Sürekli egzersizler yaparak uzun çalışmaların sonucunda gelinen nokta her şeyi gösterecektir. Ritim kulağı nasıl geliştirilir ? ritim kulağı nasıl geliştirilir Ritim kulağı herşeyden önce çok önemlidir. Ritim kulağı olması gerekir çok iyi değilde de geliştirilebilir. Bateri dersi ne yeni başlarken belli egzersizler yaparak davul çalmak için tabii bagetlerle egzersiz yapılmalıdır. Zamanla çeşitli müzikleri dinleyerek ve enstrümanları müziğin içinde ayırt edilmeye başladığı anda kulak eğitilmiş oluyor. Geliştirerek daha iyi bir noktaya ulaşamsı sağlanır. En çok kullanılan baget türleri nelerdir ? ritim kulağı nasıl geliştirilir Bagetler bateride davul ve zil grublarını çalmaya yarayan tahta veya demir gibi birçok çeşidi bulunan aletlerdir. Bateri dersi gören öğrenciler nasıl bagetle başlaması gerektiğini bilmelidir. Bagetler çalınan müziğe göre değişmektedir. Latin ya da jazz tarzı müzikler için kalın ve ağır bagetler pek kullanışlı olmaz . Bu tür müzikler için ince ve hafif bagetler tercih edilmelidir. Belli standartlarda ve markalarda bagetler vardır. Genel de kullanılan bagetler 5A ve 5B çeşitleri daha çok tercih edilir. Standart bir bateri hangi parçalardan oluşur ? standart bateri parçaları Genellikle 5 parça davul ve 3 parça zillerden oluşur. Davullar bas davul, 2 adet alto ve 1 bas tomdan oluşur. Bateri dersi alırken davulların her birinin çapları,derinlikleri ya da ikisi birden değişiklik gösterdiğini göreceksiniz. Tonlarındaki değişikliği ana sebebi boyut farklılığıdır. Davulların boyları inc ('') olarak ifade edilir. Ziller aynı şekilde inc olarak gösterilmektedir. Davullarda çıkan sesi belirleyen ölçütler birincisi yapıldığı malzemenin ağacı ve diğeride altına ve üzerine yapılan derilerdir. Bunlar davulun kalitesinde önemlidir. Bateride başlangıcı oluşturan ana ritim nedir ? Başlangıcı oluşturan ana ritim Standart 4/4’lük ritimdir. Bu ritim üzerinden bir çok şarkı gidilir . Ritimde hızlandırma yavaşlama yapılabilir. Bateri dersi başlarında, davul egzersizlerinde stick kontrol hareketlerinden sonra ana ritimle başlamak daha doğru olabilir. 9/8 ‘lik ritimin ölçü özellikleri nelerdir ? Ritmin ölçü özellikleri Ritim vurmalı çalgıların temelidir.Çeşitli aletlere vurarak çıkarılan düzenli ve akıcı sesler ritmi oluşturur. Bateri dersi eğitmenleri bu konu üzerinde durmalıdırlar.İkişerli ve üçerli vuruşlar olarak yapılan ölçüdür. İkiye ayrılmaz. Özellikle haraketli oyun ,türkü, Türk sanat müziği ve yöresel bazı müziklerde çalınır. Bateri zili alırken nelere dikkat edilmelidir ? Zil seçerken nelere dikkat etmeli El yapımı ziller kaliteli zillerdir. El yapımı zillerin özelliği aynısından bir tane daha olmamasıdır. Bateri dersi ni yeni almaya başladıysanız zillerde iyi seçim yapmak için deneyerek almak daha isabetli seçim olabilir .Gürültülü ve sert bir müzik yapılıyorsa kalın ve ağır ziller tercih edilmelidir. Ziller kadar zil standıda önemlidir. Stand zillerin ağırlığını taşıyacak şekilde ve sabit olmalıdır. Zilin duruşunu istenilen şekilde ayarlanması ve dengeyi sağlaması açısından örümcek ayaklı stadlar kullanıma uygundur. Bageti neye göre almalıyız ? Bageti Neye göre almalıyız Bagetler çalınan müziğe göre farklılık göstermektedir. Görünüşleri ağırlık, kalınlık ve uzunluğuna göre değişir. Bateri dersi alırken tahta bagetler tercih edilebilir. Yapımında kullanılan malzemeler bagetin kalitesinde belirgin faktördür. Baget seçerken ilk önce müzik tarzına göre baget seçilmelidir.Bagetleri deneyerek alarak elimize uygun olanı alabiliriz. Hi-hat ve Ride zilinin baterideki görevi nedir ? Hi-Hat ve Ride Zili Bateride ritmin devamını sağlamaktadır. Özellikle rock türü müziklerde genelde eşit sürelerle yapılan vuruşlar halinde çalınmaktadır. Özellikle bateri dersi esnasında bu zilleri iyi tanımak gerekir. Hi-hat üst üste konulmuş iki zil olarak kullanılmaktadır. Ayakla kullanılan tek zil çeşididir. Çalınan sertlik ve yumuşaklığa göre ayak serbest ve sıkı basılır . Zilin serbest kalması daha ses ve gürültü çıkarmasına neden olmaktadır. Ayakla üzerine basıldığında tam tersi ses hafif bir ses çıkar. Bateride efekt zilleri hangileridir ? Bateride Efekt Zilleri Ziller bateride olmazsa olmaz parçalardır. Davullarla bütünleşerek ortaya hoş sesler çıkartırlar . Bateride farklı kulanım amacına göre çeşitli ziller vardır.Efekt zilleri bunlardan bir tanesidir. Bateri dersi alan öğrencilerin hangi zilin ne işe yaradığınız bilmesi gerekir.Efekt ziller her bateride kullanılmayabilir. Kullanıldığı zaman güzel ayrıntılarda ritimlere keyif katmaktadır. Kullanılan efekt ziller Splash ve China tamamen efekt zilidir. Zillerin özellikleri nelerdir ? Zillerin Özellikleri Daire şeklinde olan ziller baget denilen sopaların vurulmasıyla ses çıkartır. Davul ile kullanılan ziller ikiye ayrılır. Bateri dersi alan öğrenciler en çok ziller konusunda zorluk çekerler. Birincisi tek zildir. Baget ile vurularak zilden ses çıkar . Diğer zil ayakta yönetilen bir çift zilden oluşmaktadır. Ziller kullanım şekillerine ve duruşlarına göre değişmektedir. Ziller rtimde vurguyu belitmek, farklı efektler katmak gibi yapılan müziğe göre kendini gösterir. Trampet Kordlarının görevi nedir ? Zillerin Özellikleri Trampet iki değnekli küçük davuldur. Kordlar da trampete trampet sesini veren demirlerdir . Eğer bateri dersi ne yeni başladıysanız trampet kordlarınızı mutlaka bir uzmana yaptırın.Trampetin alt kısmında bulunan manyetik demirler sesin istenen anlamda iletilmesini sağlar. Kordları açık olmayan trampetten klasik trampet sesi çıkar. Demirler kullanıldığı zaman kulağa hoş gelen sesler çıkar. Farklı çalış ve vuruş tarzları çok farklı seslere ulaşmak trampetin müziksel anlamda zenginliğinin bir göstergesidir. Baterideki yardımcı parçalar nelerdir ? Bateride Yardımcı parçalar Bateride sehba, yardımcı aksam ve tabure yer almaktadır. Tabure bateristin rahatlığı düşünülerek tasarlanmış sabit oturaktır. Bateri dersi ne yeni başlayanlar için sehbalar da ziller ve diğer elenmanlar için bateristin güvenli şekilde kontrol edebileceği yardımcı parçadır. Zilleri sabitlemek için stand adı verilen sehbalar kullanılır. Sehbalar T ve normal sehba olarak ayrılır. Rok standlar ise geniş köprü görünümdeki aksanlardır. Baterideki elemanları sabitlemek açısından önemli araçlardır. Orkestrada Davulcunun yeri nedir ? Orkestrada Davulcunun yeri nedir Her enstrüman önemlidir fakat Davul orkestranın kalbi görevindedir. Şarkıya gerçek hareketliliği veren ritim katan davullardır. Bateri dersi alırken davulculara büyük sorumluluk düşmektedir. İkinci şef olarak tüm tempoyu ve ritmin düzenini sağlarlar. Belli ritimler yaparak tüm orkestrayı atağa kaldıran yine davulculardır. Davulcuların her zaman için müzisyenler arasında sabit kalan ritme daha sahip olduğu ve ritim duyguları daha iyi olduğu için davulcular her zaman atağa başlar. Davul ne ile çalınır ? Davul ne ile çalınır Baget ile çalınır .Ölçüleri sabittir. Ancak kalınlıkları değişir. Belli standartlarda ve farklı markalarda bagetler vardır ölçüleri 5-10 cm arasında müziğin tınısına göre değişmektedir. Bateri dersi başlarında sert müzik olan rock çalınacaksa kalın bir baget , jazz çalınacaksa ince sesin tınısını alması için ince hafif bir baget kullanılmalıdır. Farklı baget türleri ise evde ve egzersiz kullanımında diğer bagetlerinden daha az ses çıkardığı için özellikle zillerde tercih edilebilir. Diğer baget çeşidi fırça bagette jazz müziktte kullanılır. Baget kalınlıkları neye göre değişir ? Baget kalınlıkları neye göre değişir Bagetler çalınan müziğe göre değişmektedir. Sert bir müzik olan rock için kalın baget kullanılmalıdır. Bateri dersi ne yeni başlanmışsa ve Jazz çalınacaksa ince baget tecih edilmelidir. Baget kalitesi yapılan malzemeye göre değişir.Tahta bagetlerde sert olanların tuşeleri daha net çıkar ancak bilekleri yorabilir . Tahta ve demir bagetler vardır. Genelde tahta bagetler kullanılır.Baget uçları da genel olarak iki çeşittir. Tahta ve plastik uçlardır. En çok tahta uçlar kullanılmaktadır. Çoğu müzik türüne uyar. Baget ölçüleri nelerdir ? baget ölçüleri nelerdir Baget ölçüleri standarttır. Çok nadir olarak 5 cm ile 10 cm uzun bagetler vardır. Genelde standart bagetler tercih edilir. Bagetler genelde kalınlık olarak değişmektedir. Bateri dersi başlarında kalınlıkları da çalınan müziğe göre değişir. 7A bagetler incedir ve tuşeler zayıf duyulur. 5A bagetler en çok kullanılan baget ağırlığıdır. Orta ağırlıktadır. 2B ve 5B ağırlık ve kalınlık olarak en yüksek değerlere sahip bagetlerdir. Tuşeler oldukça iyi duyulur. Her türlü metal rock tarzı müziğe iyi gitmektedir. Trampetin genel özellikleri nelerdir ? Trampetin genel özellikleri Snara olarak da bilinen küçük davullardır. Geniş kenarlı kasnağın iki tarafıda birer deriyle kaplıdır. Gövdesi tahta ve alaşım karışımıdır. İlkez bateri dersi alanlar üstteki deriye çubukla vurularak çalmaya alışmalıdır. Çeşitli çaplarda yapılanları vardır. Notası düz bir çizgi üzerine veya dizekte aynı çizgi yada aralığa yazılır. Yüksek sesli müziklere ve farklı efekt uygulandığı için askeri müziklerde özellikle kullanılır. Kick davulda kullanılan pedallar nelerdir ? Kick davulda kullanılan pedallar Single ve twin pedallarıdır. Bir davul setinde bass davula vurulan birleşik pedallardır. Bateri dersi nin tüm dallarında güzel sonuçlar verebilen bir tekniktir. Pedallara basarken ayak tabanın tamamı pedallara temas etmemeli ayakların parmak ucuyla basılması gerekir. Davul koltuklarına da oturuş şeklide iyi ayarlanıp diz açısı yaklaşık 90 derece olmalıdır. Demir bagetin tercih edilmeme nedeni nedir ? Demir bagetin tercih edilmeme nedeni Baget seçimleri entrüman için sesin iyi çıkması açısından çok önemlidir. Demir baget kullanımında ekipmana vereceği zarar nedeniyle bateri dersi ne yeni başlayanlara profesyonel müzisyenler tarafından önerilmezler. Ancak yapılacak çalışmalar padde yapılacaksa normal bagatle birlikte demir bagette önerilir. Demir baget egzersiz aşamasında el ve bileklerin güçlenerek baget hakimiyetini sağlamada çok yardımcı olmaktadır. Bateride Ride zilinin görevi nedir ? Ride zilinin görevi nedir Eşit aralıklı vuruşlar halinde çalınır. Diğer zillerden farkı göbek kısmının daha fazla kullanılmasıdır. Özellikle bateri dersi başların ride zili nde vuruşlar yaparken çanak ve göbek kısmına bagetin kalın ve uc kısımlarına dikkat edilerek vuruşlar yapılması gerekir.Yoksa farklı zil tonlarıyla karışmaktadır.Geniş çaplı zil olup bas tom ‘un üzerine konur. Ritimlerde duyulan tin tin tin sesleri bu zilden oluşur. Zilin göbek kısmına vurulursa farklı ses çıkar. Metronom çalışma nedir ? Metronom Çalışma Nedir. Her müzisyen için önemli olan zaman metronom çalışmaları ile doğru kullanılarak istenilen zamanda ritimler çalınabilir. Bateri dersi uzman eğitmenlerden alınmalıdır. Metronomda istenilen zaman aralıkğında vuruş yapmaya yarayan ve parçaların hızlarının bu vuruşlara göre ayarlanmasını sağlayan araçlardır. 1 Dakika içindeki eşit aralıklı vuruşları rakamlar olarak göstermektedir. Örneğin ; eşit zaman aralıklarıyla 60 vuruş 1 dakikayı belirtirek saniyeye 1 vuruş düşmektedir. Paradiddle teknikleri nelerdir ? Paradiddle teknikleri Rebound ,single stroke ,double stroke den sonra yapılan çalışmalardır. Amaç iki elinde daha hızlı kullanılmasıdır. Bateri dersi nde sağ el ve sol el teknik çalışmaları aynı anda yapılır . Metronomla çalışmak gerekir.Sağ el right ve sol elde left olarak belirtilir. Temel olarak bagetlerle lrll-rlrr-lrll-rlrr şeklinde başlanır. Davulda vuruş teknikleri nedir ? Davulda Vuruş teknikleri Davulda vuruş teknikleriyle beraber denge, zaman, davul ile olan mesafe çok önemlidir.Yeni bateri dersi alanlar bu konuya dikkat etmeli.Üstünde bulunduğumuz taburede dengeyi sağlayarak bacak ve kollarımızın rahat hareket etmesini sağlamalıyız. Metronom çalışmaları yaparak düzenli vuruşlar yapılabilir. Bir çift bagetle yapılacak bir çok vuruş tekniği vardır. Burada önemli olan hangi tekniğin nasıl tınladığını bilip ona göre seçim yapıp ahenkli ses çıkarmaktır. Latin ve jazz müzikler için hangi ziller kullanılır? Latin ve jazz müzikleride hangi ziller kullanılır Ziller davul setini oluşturan olmazsa olmaz parçalardır.Ziller sayıları ,çapları bateristin isteğine ve müziğin tarzına göre değişmektedir. Bateri dersi başlarında hangi müzikleri için hangi zillerin seçilmesi gerektiğinin konusu iyi kavranmalıdır. Çalındığı zaman normal bagetlerin yanı sıra özel zil bagetleride kullanılabilir. Davulun çıkarmış olduğu ritmi devam ettirmek için davulun tamamlayıcı görevi görmektedir. Latin ve jazz müzikler için ince , hafif olanı kullanılmalıdır. Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir ? Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir Genel kullanımı ritim ve atak sonralarında tekrar başını belirgin kılmak müzikteki vurguyu ortaya çıkarmak için kullanılır. Bateri dersi uzman eğitmenlerden alınmalıdır. Diğer türlü müzik çok ta hoş olmayacaktır. Crash vuruşlarının belli bir standartları yoktur. Ritmin içinde kesin şurda kullanılır diye ifade yoktur. Atak sonralarında ritmin başında sıklıkla duyulabilir. Efekt zili olarak kullanılabilir . Kullanımında tek veya trampetin üstlerine de gelebilir. Crash ziline vururken altına kick vuruşuda eklenenir. Bateride sağ ayak ve sol ayak teknikleri nelerdir ? Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir Bateride ziller önemli yer tutmaktadır. Ziller sol ayakla kontrol edilen hi-hat ve sol üstte olan crash ,sağda duran ride zilden oluşmaktadır. Bateri dersi görürken ayak teknikleri başlarda zor gelebilir. Sağ ayak teknikleri dörtlük ritmin üzerine dörtlük , sekizlik ve onaltılık kick vuruşlarıdır. Hi-hat ile dörtlük , sekizlik ve onaltılık saymakta sol ayak teknikleridir. Zillerin konumları ve çeşitleri davulcuya göre değişmektedir. Rebound ,single stroke ,double stroke den sonra yapılan çalışmalardır. Amaç iki elinde daha hızlı kullanılmasıdır. Bateri dersi nde sağ el ve sol el teknik çalışmaları aynı anda yapılır . Metronomla çalışmak gerekir.Sağ el right ve sol elde left olarak belirtilir. Temel olarak bagetlerle lrll-rlrr-lrll-rlrr şeklinde başlanır. Single Stroke vurmalı çalgılarda temel vuruş sistemidir. bir sağ(r)*, bir sol(l)* vuruş ile yapılır. örnek r - l - r - l - r - l - r - l Bateri nedir? Bateri nedir Yeryüzü üzerinde ilk insandan bu yana var olmuş en eski çalgı olan Davul, Vurmalı Çalgılar ailesinden bir ritim elemanıdır. İlk insanın konuşma dili öncesinde duvar yazıları, duman ve vurmalı aletlerle iletişim kurduğu düşünülmektedir. İlkel yaşam şartları içerisinde geniş alanlara yayılmış insanların komşu köy ve kabilelerle haberleşmesinde, yaklaşan düşmanları ya da vahşi hayvanları korunmak için birbirlerine haber vermesi ya da uzaklaştırması için kullanılan vurmalı aletler Davul’un ataları olan Tamtam’lardır. Kabilelerin şölen, düğün, savaş, zafer kutlamaları veya dini törenleri, cenazeleri esnasında kullandıkları iletişim araçlarından en önemlisi vurmalı çalgılardır. İlk çağlardan, gelişmiş uygarlıklara kadar vurmalı çalgılar daimi olarak yaşamsal ritüeller içerisinde yerlerini korudular. Hayvan derilerinin yumuşatılarak incelik ve kalınlıklarına göre ahşap bir kasnak veya çömlek üzerine gerilerek elde edilen bu vurmalı aletler şekillendirilmiş ağaçtan sopalarla veya iki elle sesin ulaşacağı uzaklığa göre yüksek ya da hafif darplarla icra edilirdi. Kasnaklara gerilen derilerin inceliği ya da kalınlığı tiz ya da pes sesleri oluştururdu. İnsanoğlu davullar eşliğinde atların sırtında ya da koşarak savaşlara gitti. Kıtaları denizden keşfederken dev kalyonlar davullar eşliğinde yüzlerce kürekçiye çektirilirdi. Ritim genel olarak belli bir yürüyüş hızında, düzenli ilerlemek olarak tanımlanabilir. Örneğin kalbimiz 1 dakikalık süreçte düzenli olarak 65 vuruşla, bedenimizin hayatı sağlıklı yaşayabileceği ahengi sağlar. Saatler, saniyelerin ritmik vuruşlarla, aksamadan sıralanmasıyla çalışır. Süreleri uzamadan veya kısalmadan geçen saniyeler, zamanlamamızı düzgün yapmamızı sağlar. Ritim hayatın içerisindeki ahenk ve düzenin yanı sıra bir kuraldır. Yaşamımızın içerisinde uyduğumuz birçok kural kadar gereklidir. Sağlık kuralları, trafik kuralları, saygı kuralları hayatta ne kadar önemliyse ritmik kurallar da müziğin içerisinde o kadar önmlidir. Ruhumuza ve kulağımıza hoş gelebilecek belli tonaliteler içerisinde yazılmış uzun ya da kısa beste, şarkı ve benzeri müzik formları ölçüler halinde hecelere bölünmüş müzik cümleleridir. Ölçüler eserlerin iç yürüyüş düzenlerini belirler ve esere ahenk verirler. Bir eserin ritmi, belirlenen ölçünün sayısında tek düze olmayan vuruşların düzenli birlikteliğinden meydana gelir. Orkestralardaki vurmalı çalgılar topluluğuna Bateri denir. Topluluğun içinde beş adet davul, ziller, trampet, tomtom ve pedallar bulunur. Davul çalmak için kullanılan ahşap sopalara baget denir. Davulun fırça veya tokmak yoluyla icrası müzik türüne göre değişir. Davulun gövdesi ahşap veya metal silindirden oluşur. Gövdenin iki yüzüne gerilen parşömen (kurutulmuş deri) veya hayvan (dana, geyik) derisi tını rengini oluşturur. Modern orkestraların kullandığı ritim aletlerinden timpal, timpani çelik, bakır veya pirinç gibi madeni silindir kasnaklardan yapılmıştır. Kasnakların çevresinde bulunan kelebek mandallar davulları akort etmeye yarar. Bongolar bilinen en küçük ritim aletlerindendir. Küçük kovaya benzeyen ve çift olarak iki elle icra edilen bu minik davullar Afrika kökenli olup, dans orkestralarının icralarında kullanılmaktadır. Türk kültür tarihinde de davul’un önemli bir yeri vardır. Şaman Türkleri dini törenlerinde kötü ruhları kovmak için kullanırlardı. Osmanlı Türklerinin döneminde işlevini değiştirerek devletin egemenlik simgesi olan sancak ve tuğ’un yanında yer aldı. Kös adı verilen davullar yere konulmak suretiyle ya da atların iki yanına bağlanarak süvarinin tokmakla çalması suretiyle kullanılırdı. Osmanlı döneminde mehterhanelerde ve ileri zamanlarda bandolarda kullanıldı. Kayış vasıtasıyla omuza asılarak çalınan Karadeniz davulları bir yüzüne tokmakla, diğer yüzüne çubukla vurularak icra edilirdi. Tokmak darpları kuvvetli zamanları, çubuk darpları ise zayıf zamanları karakterize etmektedir. Bateri çalabilmek için düzenli ve sıkı bir bateri dersi almak gerekir. Öncelikle ritim duygusunun iyi düzeyde olması gerekmektedir. Eğitimlere ritmi hiç kaçırmadan düz vuruşlarla başlanır. Çalışmalarda ritim duygusunun daha da sağlamlaştırılması için Metronom’dan faydalanılır. İçinde ritim duygusu zayıf olan bir kimse metronom yardımıyla kendini geliştirebilir. Düzenli çalışma bateri eğitimindeki ilerlemenin temel şartıdır. Tüm müzik aletlerinde olduğu gibi bateride de günlük çalışma saati ortalama en az bir saat olmalıdır. Bu sınırın üzerinde çalışan birçok bateri icracısı vardır. Virtüozite seviyesine gelmek ve ritmik beyin koordinasyonunu bagetlerle sağlamak için günde 5-6 saatin üzerinde aşamalı şekilde çalışılmalıdır. Eğitimler adım, adım yürür. Birdenbire bir ritmi ve tüm varyasyonlarını icra edebilmek olanaksızdır. İyi bir davulcu çok iyi trampet çalar. Eğitimin başlangıcından itibaren uzun bir süre tam bir bateri takımıyla çalışmanız gerekmez. Önce evde yastıklara bagetlerle vurmak yoluyla ilk egzersizler yapılabilir. Stick control denen egzersizleri evde çalışma petleriyle yapmak mümkündür. Bagetleri doğru tutmak ve hakimiyet sağlamak çok önemlidir. Bagetlerin farklı ağırlık noktaları vardır. Çok uçtan tutulmaması gereken bagetler ilk olarak kolaylığı açısından Fransız timpani tekniğiyle el ayası aşağı doğru tutularak başlanır. Demir bagetler sağlık açısından sakıncalı olduğundan bateristler arasında pek tercih edilmezler. İlk egzersizler 4’lük, 8’lik, 16’lıklarla başlanır. Sağ eller daima güçlüdür ancak aynı anda çalışılarak sol ele de güç kazandırılır. 8-10- 12 alto, 14-16 inçlik bas trampetlerin ve 18- 22- 24 inçlik kick davulların çeşitli karakterde işlevleri ardır. 18 inçlik davullar küçüktür ve hiphop tarzı müzikte ve Türk müziğinin alt yapılarında yer alırlar. Rock müziğinde ise daha geniş inçteki davullar kullanılır. Alto davullar ataklarda yani geçişlerde cümle tamamlamalarında kullanılır. Ziller 8 inçten, 14 inçe kadar kullanılır. Pop ve caz gibi müziğin tarzına göre inçler değişir. Örneğin caz müziğinde ince zil kullanılır. Daha çok baget sesi algılanılır. Crush ziller cümleyi tamamlamak için kullanılırken, sürekli kullanılan ziller vardır. Zillerin bateri takımında belli yerleşim açıları yoktur. İcra edenin kullanım tarzına ve zevkine göre değişebilir. Bateri takımında ziller ve davullar dışında sehpalar, zil ve davulların sabit kalması için standlar, single ve twin pedallar vardır. Tanınmış Türk bateristlerin arasında Okay Temiz, Selim Selçuk, Volkan Öktem, Kerem Kabadayı, Burak Gürpınar, Güray Mumcu, Onur Ertem, Akyan İlkan, Doğaç Titiz, yabancı bateristler arasında ise Art Blakey, Tony Williams, David Silveria, Vinnie Colaitua, Dave Weckl, Steve Gadd, Dennis Chambers dünya müzik literatüründe yer almaktadırlar. Caz füzyon baterisinde en yüksek seviyedeki performansıyla takdir gören Dave Weckl 1960 yılında dünyaya geldi. Francis Howell Yüksekokulu’nu yüksek dereceyle olarak bitirdikten sonra caz eğitmini Bridgefort Üniversitesi’nde yoğunlaştırdı. Weckl dünyaca meşhur müzisyenlerin orkestralarında bateri çaldı. Bunların arasında Madonna, George Benson, Paul Simon’ı sayabiliriz. Çok erken yaşta tanınan ve popüler olan ünlü baterist 1985’ten 1991 yılına kadar Chick Corea Electric Band’de çalıştı. Corea grubunda yedi yıl kariyerini albüm ve konserlerle yükselten sanatçı 1988 ve 89 yıllarında Manhattan Jazz Quintet ile dört albüm kaydetti. GRP All Star Big Band ile anlaşmaya varan Weckl bateri eğitimi ile ilgili videolar, solo performanslar ve master plan çalışmaları yaptı. Corea grubundan ayrılan sanatçı ünlü gitarist Mike Stern ile kayıtlar ve turneler yapmaya başladı. 1990 yılından sonra kendi adını taşıyan The Dave Weckl Band’ı kurarak stüdyoya girdi. Dave Weckl’ın bateri alanındaki başarısı büyük bateri firmalarının ilgisini çekti. Yamaha Drums, Sabian Cymbals ve Vic Firth Drumsticks gibi önemli firmalarla anlaşma imzalayarak yeni prodüksiyonların dizaynlarında çalıştı. Sabian HHX büyük zil modelini geliştirdi. 1996 yılında stil ve düzeneğini kökünden değiştiren Weckl, efsane sanatçı Freddie Gruber’la etütler yapmaya başladı. volkan öktem,9/8,3 leme,üçleme,stroke,single,doble,baget,bateri,bateri dersi,ritm,durums,perkisyon,aykut öğretmen Bateri Dersi-4 9/8 lik Ritim Kalıbı İçerisinde 3 leme yapmak Volkan Öktem
Ders: Asma Davul Kös - Tavıl Nasıl Çalınır Ritim Gösterisi 04:44
Ders: Asma Davul Kös - Tavıl Nasıl Çalınır Ritim Gösterisi 3.843 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Davul, bilinen en eski vurmalı çalgılardan biridir. Ahşap, maden ya da pişmiş topraktan silindirik bir gövdeye gerilen deriden oluşur. El ya da sopayla çalınır. Biçimi değişse de dünyanın heryerinde ve her toplumda kullanılan bir çalgıdır. Davul : Türk vurmalı çalgılarının sembolü olarak kabul edilmektedir. Davul tarihimizde çok değişik amaçlarla kullanılmıştır. Türkiye’nin her yerinde değişik cins ve boylarda davul bulunmaktadır. Kasnak, ip ve deri olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Tokmak ana ritmi, çubuk ise detayları çalmaktadır. Genellikle küçük davul, orta davul, büyük davul ve koltuk davulu gibi mahalli boyları ve adları bulunmaktadır. Türklerde kullanılan en eski çalgıdır. Sesinin gür oluşu ve etkisi nedeni ile bir haber aracı olarak ta kullanılmıştır. Nağara : Orta Asya’da Kös-Tavıl olarak ortaya çıkmıştır. Çağlar boyunca bazı değişikliklere uğrayarak, bugünkü şeklini almıştır Kös, daha iri kasnaklı, muhtemelen sığır derisinden yapılır Bazen oyma kasnağa urganlarla gerilir, bazen de yaş iken eğilen ağaçlardan yapılan kasnaklara gerilirdi Boyuna asılarak çalını.r Anadolu’da yaygın olan Asma davul, Kösün gelişmiş ve değişmiş şeklidir, denilebilir. Nağara Mehter musikisindeki Nakkara da aynı ailedeki sazların başka bir türüdür Nağaradan daha küçüktür Çubuklarla çalınır Nakkara’nın halk müziğine uyarlanmış olanına da Goşa nağara denir ve ilimizde de kullanılır. Nağara taşınma güçlülüğünden dolayı asma davul veya Kösün koltuk altına alınarak hareket halinde iken bile çalınacak şekilde yapılmış olanıdır Kasnağı ceviz ağacından yapılanı makbuldür. Genelde keçi derisinden yapılır Oğlak derisi daha makbuldür. Ses kalitesi oğlak derisinden daha tizdir. Gerek sanayinin gelişmesi, gerekse işin ticari bir sektöre dönüşmesi, nağaradaki derinin yerini suni plastik malzemeye bırakmasına vesile olmuştur. Yöre oyunlarının vazgeçilmez ritim sazlarındandır. Bateride 1 Bas davul 3 Trampet 2-4 Tom-tom Bir Endonezya davulu Davulun diğer adları; köbürge, küvgür, tuğ, tavul, tabıl (babl)dır. Davul çalanlara davulcu, tabilzen, tabbal gibi adlar verilirdi. VIII. yüzyılda 'köbürge', daha sonraları 'tuğ' ve XI. yüzyılda 'küvrüğ' adını almıştır. Davul, en yaygın vurmalı çalgılardan biridir ve dünyadaki hemen bütün halkların kültürlerinde yeri vardır. Yazılı tarihten çok önce Eski Mısırlıların, Asurluların ve Uzakdoğuluların davulu kullandıkları bilinmektedir. Bilinen en eski daalahelanı versinvulun neolitik çağda yapılmış olmasına karşın, insanın ritim duygusunun çok daha önce gelişmiş olduğu sanılmaktadır. Amerika Yerlileri dinsel törenlerinde dans ederken, tempo tutmak için davul çalarlardı. Afrika'nın Siyah halkı, hem dans ederken hem de şifreli vuruşlarla kabileden kabileye haber yollarken davulu kullanırdı. Afrika’da bu amaçla hâlâ davul kullanılmaktadır. Türk vurmalı çalgılarının sembolü olarak kabul edilmektedir. Davul tarihimizde çok değişik amaçlarla kullanılmıştır. Türkiye’nin her yerinde değişik cins ve boylarda davul bulunmaktadır. Kasnak, ip ve deri olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Tokmak ana ritmi, çubuk ise detayları çalmaktadır. Genellikle küçük davul, orta davul, büyük davul ve koltuk davulu gibi mahalli boyları ve adları bulunmaktadır. Türklerde kullanılan en eski çalgıdır. Sesinin gür oluşu ve etkisi nedeni ile bir haber aracı olarak ta kullanılmıştır.[kaynak belirtilmeli] Davulun yapısı ve çeşitleri[değiştir] Davul, en basit çalgılardan biridir ve iki temel parçadan oluşur. Bunlardan biri boru ya da silindiri andıran kasnaktır. Kasnak tahta ya da metal olabilir. İkincisi bu kasnak gövdenin bir ya da iki yüzüne gerilerek geçirilen ince dana derisi ya da benzeri esnek bir malzemedir. Gerilen bu malzemeye "davul derisi" denir. Davul, derisine elle ya da sopayla vurularak çalınır. Bu sopaya "davul tokmağı" da denir. Eskiden davul basit biçimde yapılırdı ve genellikle ritim tutmak için çalınırdı. Ama belirli nota ya da tonlarda ses çıkarabilen davul çeşitleri de vardır. Modern orkestralarda kullanılan timbal ya da timpani bu türdendir. Bu çalgılar, akort edilerek yüksek ya da yumuşak tonlarda çalınabilir. Timballer, pirinç ya da bakırdan yapılma yarı küre biçiminde davullardır. Davul derisi olarak parşömen (kurutulmuş dana derisi) ya da plastik kullanılır. Çalgı, derisi kelebek vidalarla ya da pedallarla gerilip gevşetilerek akort edilir. Bir orkestrada değişik boyutlarda iki, üç ya da daha çok timbal kullanılabilir. Bongo, akort edilebilen bir davuldur, ama ses değişimleri daha az belirgindir. Bongolar, küçük kovaya benzer ve dans orkestralarında çalınır. Çoğunlukla çift kullanılır, dizler arasında tutularak elle ya da parmaklarla vurularak çalınır. Bongonun Afrika kökenli olduğu sanılmaktadır. Konga, Afrika kökenli bir başka davuldur. Konga davulu büyük ve silindir biçiminde bir çalgıdır. Hem Amerika Yerlileri hem de Siyah Afrikalılar tarafından haberleşme davulu olarak kullanılan davullara tamtam adı verilir. Tamtamlar genellikle elle çalınır. Bas davul, en büyük davuldur. Bas davulun çapı çok geniştir. İçi boş silindir biçiminde, tahtadan bir gövdesi vardır. Davul derisi gövdenin ya bir yüzüne ya da her iki yüzüne birden gerilir. Bas davullar perdesi belirsiz, derin, gümbürtülü bir ses çıkarır. Gök gürültüsü ya da top ateşi gibi bazı etkiler yaratmak için kullanılır. Askeri bandolarda kullanılan bas davul, çok ağır olduğu için özel bir taşıyıcının üzerine oturtulur. Kirişli davul ve trampetler, boru biçiminde küçük davullardır. Hem orkestrada hem bandoda çalınır. İnce demir ya da kiriş tellerin tuttuğu davul derisi parşömendendir. Bunlar gerildiği zaman davul keskin ve tiz bir ses, gevşetildiği zaman tok ve daha pes ses çıkarır. Orkestrada davul[değiştir] Orkestralarda davulcular büyük bir rol oynarlar. İkinci bir şef olarak orkestrada tempoyu ve ritmin düzenini sağlamakla görevlidirler. Bunun yanı sıra timpaniler ya da diğer perküsyon çalgıları çalınan melodileri dinamik veya gösterişli hale getirip süsleyebilirler. Vurmalı çalgıların da notaları vardır. Notalar genelde do anahtarı üzerinde yazılır ve timpani dışında tek notada vuruşlar belirtilebilir. Çünkü enstrümanlarda belirli notaları tutturmak çok zordur. Timpanide ise davulların boyutlarına göre notalar incelip kalınlaşabilir. Örneğin bir orkestrada 4 timpani varsa (23", 26",29" ve 32" lik) 4 farklı notayla bir eserde belirtilebilir. Tabi bu eserleri çalmadan önce çalgının akort edilmesi gereklidir. Yapılışı[değiştir] Anadolu’da yörelere göre değişkenlik gösteren davullar kasnak çaplarına göre küçük (60 cm), orta (70 cm) ve büyük (80-90 cm) olarak üç boya ayrılabilirler. Batı Anadolu'da 40 cm. çapında olanlarına da rastlanmaktadır. Davul, germe çemberine geçirilmiş deri (Karadeniz Rumcası derma) ve bunların bağlandığı kasnak (Karadeniz Rumcası soma) denilen ağaç bölüm olmak üzere iki ana kısımdan oluşup, germe çemberine geçirilmiş deriler, istenilen tonu elde edebilmek için gereken miktarda gerdirilir. Germe çemberine ıslak olarak geçirilen dana/koyun/keçi derisi davul kasnağına yerleştirildikten sonra, çeşitli formlarda zig zag olarak bağlanmış sicimler yardımıyla her iki (alt ve üst) germe çemberi bağlanılır ve deri kurutulduktan sonra istenilen gerginlik (ton) elde edilene kadar sıkılır. Etimoloji[değiştir] Davul sözcüğünün kökeni tartışılmışsa da konu üzerinde fikir birliği oluşmamıştır. Mahmut Ragıp Gazimihal (1952), Divanü Lügat-it Türk’te (MS 1072-1074) geçen tovul/tovil “şahin av yapınca çalınan davul” kelimesinden hareketle orijinin Türkçe olduğunu ileri sürmüş (Gazimihal, 1952: 163), Curt Sachs (1919) Hint Avrupa dillerinde davul sözcüğünün karşılığı olarak kullanılan kelimeleri, Arapça tabl “davul” ile karşılaştırmış, 1968 yılında Sir Harold Bailey kelimenin Akatça tabalu/tapalu sözcüğüne bağlamıştır. Parth yazılarında tail/tael (MS 3. yüz-yıl) ve tala/taila (M.S 5. yüzyıl) savaş davulu anlamında kullanılmıştır. Aynı dönem Ermenicesinde taui/tauo kayıtlı olup, Partçadan ödünç alınmış olabilir FMI 66, Kaşgari’nin Divan’ında rastlanılan tovil/tovul formları da Part mirası olmalıdır Karadeniz Rumcası'na taulin ( Giresun, Tirebolu), tavuli (İnebolu),
Topkapı Doğa Koleji Ritim Gurubu 2012 Müzik Dersliği Aykut Öğretmen 01:07
Topkapı Doğa Koleji Ritim Gurubu 2012 Müzik Dersliği Aykut Öğretmen 1.742 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Doğa Koleji İlkoku Oryantasyon SUnumu 2012-2014 Başarı = Doğa Koleji Bir Doğa Nesli Yetişiyor Eğitimin sınıflarda dört duvar arasında değil de doğayla iç içe açık alanlarda özgürce ve keyifle yapıldığı... Çocukların görerek, yaşayarak ve eğlenerek öğrendiği... Okula gitmenin sıkıntı değil mutluluk verdiği bir eğitim düşüyle başladı her şey... Bu düşün ilham kaynağı "doğa"ydı. Sürekli kendini geliştiren, değiştiren, yenileyen, çok yönlü, engellere takılmayan doğa... Ve düşlerimiz, 2002 yılında, doğadan örnek alarak geliştirdiğimiz, dünyada benzeri olmayan 'Doğa Konseptli Eğitim Modeli` ile 'Bir Doğa Nesli Yetiştirmek` amacıyla Beykoz Kampüsü`nde gerçeğe dönüşmeye başladı. "Doğa Konseptli Eğitim Modeli"miz, farkını zamanla göstermeye başladı. Öğrencilerimiz ve velilerimizden sonra, bugün artık dünyada kabul gören bir eğitim anlayışı haline geldi. Eğitim modelimizin bu başarısı sayesinde, . İstanbul'da Beykoz Kampüsü`nde başlayan eğitim yolculuğumuz bugün Kıbrıs dahil olmak üzere Türkiye'nin dört bir yanında sayısı 100'e yaklaşan kampüs sayısı ile dünya sıralamasında ilk 3'e girmeyi hedefliyor. Doğa Koleji özgün ve modern eğitim modelleri, dünya standartlarındaki eğitim teknolojileri, akademik ve sportif başarıları, konsept okulları, uluslararası vizyonuyla Türk eğitim sistemine pek çok ilki getirdi. İlk günden itibaren çocukların özgürce ve yaşayarak öğrendiği bir eğitim sistemini kurmak, onları hayata donanımlı hazırlamak, mutlu olmalarını ve iyi insanlar olarak yetişmelerini hedefledi. Bu eğitim felsefesini teknoloji ve modern altyapı ile destekleyerek sosyal ve sportif imkanlarını arttırdı. Klasik, ezberci öğrenim kalıplarını yıkarak eğitimde "yaparak, yaşayarak ve görerek öğrenme" anlayışını sistemleştirdi. Öğrencilerimiz sadece akademik anlamda değil sporla, sanatla ve sosyal organizasyonlarla hayata hazırlanan bireyler. Doğa Koleji Beykoz Kampüsü'nü model alarak bir eğitim felsefesi oluşturdu. Doğa Konseptli eğitim Modeli. Ortaokulda öğrencilerinde bu model SOES'e dönüşüyor. Ortaokul öğrencilerine verilen temel derslerin yanında onları dünya vatandaşı haline getirecek SOES uygulamasına tüm kampüslerimizde yer veriyoruz. Böylece öğrencileri 6. sınıftan itibaren Doğa Anadolu Liseleri'nde uygulanan t-MBA modeline hazırlıyoruz. 6, 7 ve 8. sınıflar için geliştirilen SOES "Eğitim Koçluğu" sistemin temelini oluşturuyor. Lisede bu model t-MBA ile destekleniyor. Yani lise düzeyine indirgenmiş bir üniversite MBA programı. Sadece Doğa Koleji Liseleri'nde uygulanan ve Londra Ticaret ve Sanayi Odası'ndan onaylı t-MBA Eğitim Modeli kapsamında yarının gençleri akademik, sosyal, sanatsal ve sportif hayata donanımlı bir şekilde hazırlanırken iş dünyası ve kariyer yolları konusunda da bilinçleniyor. Doğa Koleji teknolojinin de eğitimin bir parçası olduğunu gösterdi. Türkiye'yi tanıştırdığı akıllı tahta sistemleri bugün iPad ve Mac Mini'lerle bir eğitim devrimi haline geldi. Doğa Koleji bütün sınıflarında bulunan Akıllı Tahta ve Dijital Sınıf uygulamasıyla doğa ile teknolojiyi birleştiriyor, öğrencilerinin bu olanaklardan sonuna kadar yararlanmalarını sağlıyor. Dünyanın en büyük eğitim teknolojisi sağlayıcılarından Promethean'ın dünya çapında 3500 eğitim kurumu arasından teknolojiyi en iyi kullanan eğitim kurumuna verdiği " Center of Excellence" ödülünü kazanan Doğa Koleji, modern teknolojik altyapısını her yıl güçlendirmeye devam ediyor. Doğa Kampüsleri'nde ve bağımsız anaokullarda sunulan fiziksel, sosyal, kültürel ve sportif imkânlar, çoklu zekâyı esas doğayı model alan Doğa Konseptli Eğitim Modeli, uluslararası arenada şampiyonluklar kazanan bilim projeleri, doğa ve modern teknolojiyi birleştiren eğitim olanakları, uluslararası standartlarda yabancı dil eğitimi, duyarlılığı arttıran sosyal sorumluluk kampanyaları, Nobel ödüllü bilim insanı yetiştirme programı, liselerde uygulanan ve geleceğin liderlerini yetiştiren t-MBA eğitim programı, çağdaş ve modern tekniklerle verilen çok yönlü okul öncesi eğitimi, başarılı bir hayatın kapılarını açan SBS programı, sanat, spor ve eğitim
geleceğin üstadları. 03:42
geleceğin üstadları. 444 izlenme - 8 yıl önce hayatın ritmi çocuklar eskişehir neo alv. mrkz.
Güngören Mektebim Okulu Body Percussion 9-C Sınıfı Aykut İlter 01:54
Güngören Mektebim Okulu Body Percussion 9-C Sınıfı Aykut İlter 89 izlenme - 2 yıl önce Güngören Mektebim Okulu Lisesi Body Percussion (beden perküsyonu) adından da anlaşılacağı üzerine insanın alkışlayarak, kendi bedenine vurarak, ayak ritimleri ve vokal ile yaptığı müziktir. Büyük bir ihtimal insanlık kayaları, ağaç parçalarını kullanmadan önce bedenini ve sesini kullanarak müzik yapıyordu. Bir çok kültür (Endonezya şamanları, İspanya palmasları , Ütopya halkı, Amerika ve Kelt stepçileri) beden perküsyonunu kendi müzikleri içersinde kullanmışlardır. Ama beden perküsyonunun asıl gelişimi 1970 yılında Keith Terry sayesinde olmuştur; hiçbir spesifik kültüre dayanmayan ama bütün kültürlerin ritmik yapılarını bir arada kullanarak beden perküsyonunu günümüz haline getirmiştir. Keith Terry bedeni bir davul gibi düşünüp hareketlerin ve çıkan seslerin bir davul groovu gibi duyulması üzerine yoğunlaşmıştır. Beden Perküsyonunun müzik eğitiminde kullanılmasın ritim yapılarının vucüd tarafından algılanması ve koordinasyonun gelişimi için gayet önem taşır. İnsan vücudun bir müzik aleti olarak kullanılması olgusu öğrenciye bir aracı alet kullanmadan direkt olarak müzikal bir deneyim verir, ritim, ölçü kavramının gelişimini ve öğrencinin ritmik sitilinin gelişimini sağlar, aynı zamanda eğlenceli bir uygulama olduğu için öğrencinin müzik derslerini öğrenimini kolaylaştırır. Orff ve Kodaly öğretim şekillerinin içerisinde parçalar halinde kullanılmasının sebebi de budur. Teryy nin beden perküsyonu uygulamaları: ELLER (ALKIŞ) Eller sizin beden davulunuzun en keskin ya da tiz sese sahip olan parçasıdır(hi-hat ve trampet gibi). Alkışlayarak birçok şekilde ve de değişiklikte ses çıkarabiliriz ama Keith Terry genel ve en basit vuruş olarak şekildeki gibi vurmayı tercih ediyor. Yine de ne tonda bir ses çıkarılcağı tamamen kişinin seçimi olmalıdır. Göğüs: Bedene vuruş bas davul kullanımı gibi düşünülmelidir. En iyi ses için sağ elle göğüsün ortasına doğru odaklanılmalıdır. (Hatırlatmak gerekirki göğse doğru vuruş çok sert olmamalı) UYLUK (DİZ ÜSTÜ): Tom varyasyonları olarak düşünülebilir. Ellerinin şekline göre çıkan ses değişecektir. KALÇALAR: Floor tom AYAKLAR: Ayaklar bass davul olarak kullanılır. Terry genellikle kalın tabanlı ve çok ses çıkaran ayakkabılar önermektedir. Çalımın yapıldığı yer de önemlidir sert bir ahşap zemin tercihtir. Vuruş yaparken dizlere çok yük vermemek gerekir ağırlığımız biraz arkaya doğru olmalıdır. “Ben Body Perküsyon derslerinde ağırlıklı davul metodkarını kullanıyorum. İlk önce tabi ki vücudumuzdan aldığımız sesler üzerine yoğunlaşıyoruz, alabildiğimiz bütün ses kombinasyonlarını en rahat bir şekilde nasıl alacağımızı anladıktan sonra, davul ritimleri ve koordinasyonlarını vücudumuz üzerine dağıtıyoruz, isteyenlerle Türk ritimleri ve dünya ritimleri üzerine de çalışıyoruz.”
görüntüye girmemeye çalışan zıplayan şef 01:14
görüntüye girmemeye çalışan zıplayan şef 108 izlenme - 8 yıl önce halil ibo sahne
Perkısyon Kazım 02:58
Perkısyon Kazım 25 izlenme - 5 yıl önce