Hoşgeldiniz!

ritim

Hip Hop İki Çocuk Sınıfta Ritim Müzik 00:53
Hip Hop İki Çocuk Sınıfta Ritim Müzik 203.064 izlenme - 16 yıl önce hip hop iki çocuk sınıfta ritim müzik
Muhteşem Bardak Şov 01:14
Muhteşem Bardak Şov 17.344 izlenme - 10 yıl önce Genç kızın söylediği şarkıya bardak ritimlerinin eşlik etmesi eğlenceli görüntüler ortaya çıkardı...
Müzik Dersi :  Drums Darbuka Ritim Çalışması 05:42
Müzik Dersi : Drums Darbuka Ritim Çalışması 22.845 izlenme - 11 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen ders Darbuka Üçleme Tekniği Ritim Drums Kesme Tokat Ritim Kalıpları çiftetelli Sebare Arap Vals 3/4 Lük 4/4 Lük Oryantal İki Dörtlük 2/4 Lük 9/8 Lik Dokuz Sekizlik Roman Halay Bolero Balat Vahde Vahte 6/8 Lik Kafkas ritim Ve Ölçü (usül) müziği Var Eden Üç Temel Öge; Ritim, Melodi Ve armoniydi. Ritim Kalıpları (ölçüleri) Batı Ve Türk Müziğinde Değişiklik Göstermektedir. Türk müziğinde Yetmiş İki Adet Usul Vardır. Batı Müziğinde İse Buna Nazaran Azdır. Ölçüler Aynı zamanda Karmaşıktır. Ör:7/16, 13/8 Gibi bu Faaliyette Ritimin, Ölçünün Ve Vuruş Şekillerinin Nasıl Olduğunu Öğreneceksiniz. basit Ölçü Ve Vuruşları Yapabileceksiniz. Batı Ve Türk Müziğinde Kullanılan Vuruş Şekilleri Ve ölçüler Hakkında Bilgi Edineceksiniz. Bu Bilgi Dahilinde Dinlediğiniz Müziklerde Ritmik şekillerin Ne Olduğu Hakında Sezgisel Bilgi Ve Basit Ölçülerin El Hareketlerini (vuruş) yapabilme Becerisi Kazanacaksınız. 3.1. Ritim Duygusu ritim, Zamanın Belli Bir Süre İçinde Eşit Veya Değişik Uzunluktaki Parçacıklara bölünmesiydi. Bu Bilgiyi Önceki Vurgulamamızdan Biliyoruz. müziğin Matmatiksel (sayısal) Olarak Parçalara Bölünmesi De Diyebiliriz. Bu Ritmik yapılar Yaşanılan Coğrafyanın Etkileşimlerine Göre Farklılık Göstermektedir. Örneğin, Türk müziğinde Bozlak, İç Anadoluda Var Olmuş Bir Ritmik Yapıdır. Mzurka Polonya Halk Dansıdır ve Ritmik Yapısı Farklıdır. Flemnco Ve Halk Müziği Ritimlerinden De Birçok Örnekler verebiliriz. Ritim Duygusunu İlerletmek İçin Çok Çeşitli Müzikleri Dikatle Dinlemek Gerekir. bir Süre Sonra Belleğimizda Müziksel Hafıza Oluşacaktır. 3.2. Ölçü (usul) Ve Vuruş » Ölçü: Bir Müzik Eserinin Süre Olarak Birbirine Eşit Parçacıklara Bölünmesine ölçü Denir. Ölçü Eşit Zaman Kümeleridir Ve Müzik Yazısında Birbiriden Ölçü çizgileri İle Ayrılır. » Rakam: Bir Müzik Eserinin Ölçüsü, Anahtardan Hemen Sonra Sayısal Olarak yazılır. Rakamlar Üst Üste Yazılır. Üsteki Rakam Ölçüyü Oluşturan Zaman Birim değerlerinin Sayısını Gösterir. Alattaki Rakam İse Bu Değerlerin Niteliğini Belirtir. » Vuruş: Ölçü Vurma, Zamanın Sırasını Ve Notanın Değeri Kadar Tınlama Süresini El hareketleri İle Belirtmektir. Enstrüman Çalışmalarında Ayak Hareketleri İle Ölçü vuruşlarını Da Yapabiliriz. 3.2.1.batı Müziğinde Ölçü Ve Vuruş Kavramı batı Müziğinde Ölçü Ve Vuruş Kavramı Klasik Müziğe Ayarlanmaktadır. » Ölçü Çeşitleri • Basit Ölçüler: Bir Zamanı Meydana Getiren Değerlerin Tümü Birlik, dörtlük Ya Da Sekizlik Benzeri İkişerli Değer İşaretine Denk Düşerse, Bu Çeşit zamanlardan Kurulu Ölçülere Basit Ölçüler Senir. Basit Ölçüler Üçe Ayrılır. iki Zamanlı, Üçlü Zamanlı Ve Dörtlü Zamanlı. Sırasıyla Şek.3.4 ‘te göründüğü Gibidir. • Bileşik Ölçü: Bir Zamanı Oluşturan Değerlerin Hepsi, Noktalı Birlik, noktalı İlkilik, Noktalı Dörtlük Ya Da Noktalı Sekizlik Gibi Bir Noktalı Değer işaretine Denk İse Bu Ölçüler Bileşiktir. Şek.3.5. • Aksak Ölçüler: Bir Ölçü Hem İkili Zamanı Hemde Üç Zamaı İçeriyorsa Bu ölçü Aksak Ölçüdür. Aksak Ölçüler De Üçe Ayrılır. İki Zamanlı, Üçlü zamanlıve Dörtlü Zamanlı. Sırasıyla Aşağıdaki Gibidir. Şek.3.6. » Vuruş Çeşitleri vuruş, Verilen Zamanı Elle Parçalara Bölmektir. Mümkün Olduğunca El Haraketleri kesin Ve Sınırlı Olmalıdır. El Haraketleri Aşağı Yukarı Ve Sağa Sola Pozisyonlarda Yapılır. vuruşları Temel Olarak Altı Başlıkta Toplayabiliriz. • İki Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı İkinci Zaman Yukarı yapılır. • Üç Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı, İkinci Zaman Sağa yukarı, Üçüncü Zaman Sola Yukarı Yapılır. • Dört Zamanlı Ölçünün Vurulması: Birinci Zaman Aşağı, İkinci Zaman Sola yulkarı, Üçüncü Zaman Sağa, Dördüncü Zaman Yukarı Sola Yapılır. • Beş Zamanlı Ölçünün Vurulması: • Yedi Zamanlı Ölçünün Vurulması: • Dokuz Zamanlı Ölçünün Vurulması: 3.2. 2. Türk Müziğinde Usül (ölçü ) Ve Vuruş batı Müziğinde Usul Ve Vuruşun Birçoğu Türk Müziğinde De Geçerlidir. Burada Sadece türk Müziğinde Geçerli Olanları Açıklıyacağız. » Usül (ölçü ) eşit Sayıda Değişik Vuruşlardan Meydana Gelmiş Ritim Kalıplarıdır. Türk Müziğinde usüller El Haraketiyle Belirtilir. Diğer Bir Anlamda Tempo Tutulur Ve Bu Haraketler Eserin sonuna Kadar Disiplin İçersinde Devam Eder. türk Müziğinde Usuller Şu Kelimelerle İfade Edilir. Sağ El Sağ Dize Kuvvetli, Sol Elde sol Dize Zayıf Zamanlı Vurularak İfade Edilir. düm-tek-teke-teka-tekka-tahek ders, Drums, Darbuka, Ucleme, Teknıgı, Sag, Sol, El, Parmakları, Nasıl, Kullanılır, Fınger, Rıtım, Usul
Bateri Davul Dersi-3 Altılama Ataklar - Ritim Kalıpları Süslemeler 01:21
Bateri Davul Dersi-3 Altılama Ataklar - Ritim Kalıpları Süslemeler 15.880 izlenme - 10 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Baget nasıl tutulur? Baget Nasıl Tutulur Bagetlerde öncelikle müzik tarzına göre seçim yapılmalıdır. Bagetler sağ ve sol olarak ayrılır. Bateri dersi ne yeni başlamış olanlar Sağ eldeki bageti düz tutup diğer sol eldekini de klasik tutarak eller yere bakacak şekilde tutup bagetlere hakimiyet sağlanmalıdır. Bagetler uç noktadan biraz mesafe bırakılarak çok geriden tutulmamalıdır. Bagetlerde diğer önemli bir ayrıntıda performans ve sağlık açısından bagetin kalitesi önemlidir. Bagetleri deneyerek ya da birden fazla inceden kalına doğru baget alarak hangisinin elimize daha iyi geldiğini anlayabiliriz. Bateri evde nasıl çalışılabilir ? Bateri çalmaya yeni başlanmışsa , başlangıç aşamasında evde çalışmak için davul almaya gerek yoktur. Stick kontrol egzersizleriyle çalışma Pad üzerinde çeşitli alıştırmalar yaparak çalışılabilir. Bateri dersi nde denge ve akılcılık önemlidir. Düzenli olarak metronom ile çalışmalı single-strong ve doble strong , paradidle ,el teknikleri, dörtlük ritmin üzerine dörtlük , sekizlik ve onaltılık kick vuruşları gibi sağ ayak teknikleri , hi- hat ile dörtlük ,sekizlik, onaltılık saymak da sol ayak teknikleridir. Burada önemli olan el ve ayak koordinasyonu düzenli şekilde sağlamaktır. İyi bir davul çalmak için yapılması gereken nedir ? iyi bir davul çalmak için ne yapılmalı Davul el ve ayakla çalınan bir estrümandır. Davulu iyi çalmak için hem ellerimize , hem ayaklarımıza ve bunların arasındaki koordinasyonu çok sağlam geliştirmek gerekir. Bateri dersi alan öğrenci çalınan müzik türüne göre baget seçimi yapmalıdır. Eğer doğru teknikler biliniyorsa bagetin kendi ağırlığından faydalanıp fiziksel o derece ekonomik kullanmak gerekir. Davulların kasa kalınlıklarıda önemlidir. Kasa ne kadar kalınsa ses o kadar iyi çıkar. Kasanın ince olması sesi baslaştırır. Herkes bateri çalabilir mi ? Bateriyi herkes çalabilir fakat ritim kulağı olması gerekir. Ritim kulağı da zamanla geliştirilebilir. Bateri dersi yeni almaya başlayanlar çalışarak belli egzersizler yaparak , müzikleri dinleyerek ve ayırt etmeye çalışarak geliştirilebilir. Müzik kulağınız iyi değil fakat nota biliyorsanız enstrümanı notalı şekilde de kullanabilirsiniz. Bir çok aksak eser mevcuttur bunlar için gerekli olanlar ; Müzik kulağı ,düzenli çalışma ve dengedir. Bunlardan hiçbirisi yok sadece çok hızlıysanız size hiç fayda sağlamayacaktır. Yetenek olmadan da bateri çalmak mümkün mü ? İstedikten sonra çalınılabilir. Her şeyden önce ritim kulağı olması gerekir. Bateri dersi başlarında ritim kulağıda müzikleri dinleyerek geliştirilebilir. Yetenek olmalı ama yeteneğim yok diyede Davul çalmama gibi bir durum söz konusu olamaz. İnsanlar çalışarak da var olan ya da olmayan ritim duygularını sağlayabilirler. Müzikleri dinleyerek müzikleri ayırt etmeye çalışarak örneğin davulun sesini duyabiliyor muyum diye müzikteki estrümanları ayırt edilmeye çalışılmalıdır. Bateri çalmaya nasıl bir başlangıç yapılabilir ? İlk aşamada Davul kullanarak çalışmalara başlamaya gerek yoktur. Çalışma Pad’i alarak belli baget tutuşlarıyla çeşitli egzersizler yapılabilir. Yapılan egzersizler ellerin beyinle koordinasyonunu sağlamak için önemlidir. Yeni bateri dersi alanlar sürekli egzersiz yaparak ritim kulağınıda oluşturması gerekir. Stick kontrol egzersizleri metronom eşiliğinde yapılarak daha verimli sonuçlar elde edilir. Böylelikle parçalar istenilen tempo hızında çalınabilir. Sesler inç olarak ifade edilir. 8 10,12,14,16 inç alto ve floor tom olarak değişmektedir. 14 ve 16 inç floor tom en bass sesi verir. 8, 10 ve 12 inç’de altolardır. Bateri dersi tamamlandıktan sonra bu konu daha net anlaşılacaktır.Trampetler 14 ve 13 inç’den oluşur. Kick Davul 18’den 24 inç ‘e kadar değişmektedir. Kullanılan müziğe göre inçler değişmektedir. Daha küçük inçdeki hip hop çalarken, Türk müziği,pop gibi daha derli toplu müzikleri çalarken alt sesler ,rock müzikleri çalarken ise daha geniş inçdeki davullar tercih edilmelidir. Altolar müzikte atak geçişler için kullanılan estrümanlardır. Foor tom küçük bas davullarıdır. Genel bateri elemanları nelerdir ? Kick Davul , Alto, Floor Tom, Ziller ve Trampet Baterideki standart elemanlardır. Bateri dersi almaya yeni başlayanlar standart elemanlarla başlayabilir. Davullar vurmalı çalgılar grubuna girmektedir. Baget denilen sopalar yardımıyla şarkılarda ritim tutmaya yarayan alettir. Zilller davul setini oluşturan ritmin devamını sağlayan olmazsa olmaz metaryellerdir. Ziller müziğe göre çalınarak çeşitleri bulunmaktadır. Bateri çalmak için nota bilmek şart mı ? Nota bilmek şart mı Müzik dilinin harfleri olan notalar sesin frakanslarıdır.Bateride her nota bateri setindeki farklı bir notayı temsil eder ya da zilleri temsil etmektedir. Bateri dersi başlangıç aşamasında nota bilmek gerekmez. Fakat çok zor olmasada 4’lük, 8’lik ve 16’lık notalar çalınmaktadır. Akademik olarak çalındığında notalarla daha keyifli hale gelir. Bateride davulların sesleri arasındaki farklılıklar nelerdir ? Davullarin sesleri arasındaki farklılıklar Sesler inç olarak ifade edilir. 8 10,12,14,16 inç alto ve floor tom olarak değişmektedir. 14 ve 16 inç floor tom en bass sesi verir. 8, 10 ve 12 inç’de altolardır. Bateri dersi tamamlandıktan sonra bu konu daha net anlaşılacaktır.Trampetler 14 ve 13 inç’den oluşur. Kick Davul 18’den 24 inç ‘e kadar değişmektedir. Kullanılan müziğe göre inçler değişmektedir. Daha küçük inçdeki hip hop çalarken, Türk müziği,pop gibi daha derli toplu müzikleri çalarken alt sesler ,rock müzikleri çalarken ise daha geniş inçdeki davullar tercih edilmelidir. Altolar müzikte atak geçişler için kullanılan estrümanlardır. Foor tom küçük bas davullarıdır. Baterideki zillerin farkları nelerdir ? Bateride zillerin farkları Ziller yapılan müziğe göre değişmektedir.Zillerin belli açıları yoktur. Kullanan kişi kendine göre düzenleme yapar. Bateri dersi başlarında zilleri hangi sesi çıkardığına alışmak zor olablir.Her Bateristin seti farklı olabilir hatta sahneye göre düzenleme değişebilmektedir. Temel olarak ziller ride,hi-hat,crash ,splash ve china zilleridir. Her biri farklı görevlerde kullanılarak birbirlerini tamamlamaktadırlar. Hi-hat ve ride rock tarzı müziklerde eşit aralıklarla yapılan vuruşlar halinde çalınır. Crash müzik vurgu yapmak için kullanılır.Splash ve china da efekt zilleridir. ateride temel ritimler nelerdir ? Bateride zillerin farkları Bateride baget yardımıyla bateri elemanlarına vurularak düzenli ve akıcı sesler ritimi oluşturmaktadır. Bateri dersi veren eğitici ritimleri öğrencilerine iyi öğretmelidir. Kulanılan temel ritimler ise 6/8 ‘lik İle 4/4 ‘lik ve 7/8 ‘lik ile 9/8 ‘lik ritimlerdir. Türkiyede genelde 9/8 'lik ritim kullanılmaktadır. Standart ritim de 4/4 'lük tür. Bir çok şarkı bunun üzerinden gidilir. 6/8 'lik de slow şarkılar oluşturmaktadır. Bateride Stick Kontrol hareket nedir ? Stick Kontrol Hareketi Bateride bagetlerle yapılan Pad çalışmalarıdır. Çalışma pad’i kullanılarak elin ve ayağın gelişmesi sağlanır. Bateri dersi alan bir öğrenci iyi bir davul çalmak istiyorsa davula yeterince hakim olmalıdır. Yapılan çalışmlarla davula yeterince hakim olup hızı da ritme göre ayarlamamız önemlidir. Çalışmalarda sağ el “R (right)”ve sol el de “L (left) olarak gösterilir.Çalışılan egzersizleri ayak vuruşlarıyla da zenginleştirerek el ve ayak koordinasyonu sağlanabilir. Sürekli egzersizler yaparak uzun çalışmaların sonucunda gelinen nokta her şeyi gösterecektir. Ritim kulağı nasıl geliştirilir ? ritim kulağı nasıl geliştirilir Ritim kulağı herşeyden önce çok önemlidir. Ritim kulağı olması gerekir çok iyi değilde de geliştirilebilir. Bateri dersi ne yeni başlarken belli egzersizler yaparak davul çalmak için tabii bagetlerle egzersiz yapılmalıdır. Zamanla çeşitli müzikleri dinleyerek ve enstrümanları müziğin içinde ayırt edilmeye başladığı anda kulak eğitilmiş oluyor. Geliştirerek daha iyi bir noktaya ulaşamsı sağlanır. En çok kullanılan baget türleri nelerdir ? ritim kulağı nasıl geliştirilir Bagetler bateride davul ve zil grublarını çalmaya yarayan tahta veya demir gibi birçok çeşidi bulunan aletlerdir. Bateri dersi gören öğrenciler nasıl bagetle başlaması gerektiğini bilmelidir. Bagetler çalınan müziğe göre değişmektedir. Latin ya da jazz tarzı müzikler için kalın ve ağır bagetler pek kullanışlı olmaz . Bu tür müzikler için ince ve hafif bagetler tercih edilmelidir. Belli standartlarda ve markalarda bagetler vardır. Genel de kullanılan bagetler 5A ve 5B çeşitleri daha çok tercih edilir. Standart bir bateri hangi parçalardan oluşur ? standart bateri parçaları Genellikle 5 parça davul ve 3 parça zillerden oluşur. Davullar bas davul, 2 adet alto ve 1 bas tomdan oluşur. Bateri dersi alırken davulların her birinin çapları,derinlikleri ya da ikisi birden değişiklik gösterdiğini göreceksiniz. Tonlarındaki değişikliği ana sebebi boyut farklılığıdır. Davulların boyları inc ('') olarak ifade edilir. Ziller aynı şekilde inc olarak gösterilmektedir. Davullarda çıkan sesi belirleyen ölçütler birincisi yapıldığı malzemenin ağacı ve diğeride altına ve üzerine yapılan derilerdir. Bunlar davulun kalitesinde önemlidir. Bateride başlangıcı oluşturan ana ritim nedir ? Başlangıcı oluşturan ana ritim Standart 4/4’lük ritimdir. Bu ritim üzerinden bir çok şarkı gidilir . Ritimde hızlandırma yavaşlama yapılabilir. Bateri dersi başlarında, davul egzersizlerinde stick kontrol hareketlerinden sonra ana ritimle başlamak daha doğru olabilir. 9/8 ‘lik ritimin ölçü özellikleri nelerdir ? Ritmin ölçü özellikleri Ritim vurmalı çalgıların temelidir.Çeşitli aletlere vurarak çıkarılan düzenli ve akıcı sesler ritmi oluşturur. Bateri dersi eğitmenleri bu konu üzerinde durmalıdırlar.İkişerli ve üçerli vuruşlar olarak yapılan ölçüdür. İkiye ayrılmaz. Özellikle haraketli oyun ,türkü, Türk sanat müziği ve yöresel bazı müziklerde çalınır. Bateri zili alırken nelere dikkat edilmelidir ? Zil seçerken nelere dikkat etmeli El yapımı ziller kaliteli zillerdir. El yapımı zillerin özelliği aynısından bir tane daha olmamasıdır. Bateri dersi ni yeni almaya başladıysanız zillerde iyi seçim yapmak için deneyerek almak daha isabetli seçim olabilir .Gürültülü ve sert bir müzik yapılıyorsa kalın ve ağır ziller tercih edilmelidir. Ziller kadar zil standıda önemlidir. Stand zillerin ağırlığını taşıyacak şekilde ve sabit olmalıdır. Zilin duruşunu istenilen şekilde ayarlanması ve dengeyi sağlaması açısından örümcek ayaklı stadlar kullanıma uygundur. Bageti neye göre almalıyız ? Bageti Neye göre almalıyız Bagetler çalınan müziğe göre farklılık göstermektedir. Görünüşleri ağırlık, kalınlık ve uzunluğuna göre değişir. Bateri dersi alırken tahta bagetler tercih edilebilir. Yapımında kullanılan malzemeler bagetin kalitesinde belirgin faktördür. Baget seçerken ilk önce müzik tarzına göre baget seçilmelidir.Bagetleri deneyerek alarak elimize uygun olanı alabiliriz. Hi-hat ve Ride zilinin baterideki görevi nedir ? Hi-Hat ve Ride Zili Bateride ritmin devamını sağlamaktadır. Özellikle rock türü müziklerde genelde eşit sürelerle yapılan vuruşlar halinde çalınmaktadır. Özellikle bateri dersi esnasında bu zilleri iyi tanımak gerekir. Hi-hat üst üste konulmuş iki zil olarak kullanılmaktadır. Ayakla kullanılan tek zil çeşididir. Çalınan sertlik ve yumuşaklığa göre ayak serbest ve sıkı basılır . Zilin serbest kalması daha ses ve gürültü çıkarmasına neden olmaktadır. Ayakla üzerine basıldığında tam tersi ses hafif bir ses çıkar. Bateride efekt zilleri hangileridir ? Bateride Efekt Zilleri Ziller bateride olmazsa olmaz parçalardır. Davullarla bütünleşerek ortaya hoş sesler çıkartırlar . Bateride farklı kulanım amacına göre çeşitli ziller vardır.Efekt zilleri bunlardan bir tanesidir. Bateri dersi alan öğrencilerin hangi zilin ne işe yaradığınız bilmesi gerekir.Efekt ziller her bateride kullanılmayabilir. Kullanıldığı zaman güzel ayrıntılarda ritimlere keyif katmaktadır. Kullanılan efekt ziller Splash ve China tamamen efekt zilidir. Zillerin özellikleri nelerdir ? Zillerin Özellikleri Daire şeklinde olan ziller baget denilen sopaların vurulmasıyla ses çıkartır. Davul ile kullanılan ziller ikiye ayrılır. Bateri dersi alan öğrenciler en çok ziller konusunda zorluk çekerler. Birincisi tek zildir. Baget ile vurularak zilden ses çıkar . Diğer zil ayakta yönetilen bir çift zilden oluşmaktadır. Ziller kullanım şekillerine ve duruşlarına göre değişmektedir. Ziller rtimde vurguyu belitmek, farklı efektler katmak gibi yapılan müziğe göre kendini gösterir. Trampet Kordlarının görevi nedir ? Zillerin Özellikleri Trampet iki değnekli küçük davuldur. Kordlar da trampete trampet sesini veren demirlerdir . Eğer bateri dersi ne yeni başladıysanız trampet kordlarınızı mutlaka bir uzmana yaptırın.Trampetin alt kısmında bulunan manyetik demirler sesin istenen anlamda iletilmesini sağlar. Kordları açık olmayan trampetten klasik trampet sesi çıkar. Demirler kullanıldığı zaman kulağa hoş gelen sesler çıkar. Farklı çalış ve vuruş tarzları çok farklı seslere ulaşmak trampetin müziksel anlamda zenginliğinin bir göstergesidir. Baterideki yardımcı parçalar nelerdir ? Bateride Yardımcı parçalar Bateride sehba, yardımcı aksam ve tabure yer almaktadır. Tabure bateristin rahatlığı düşünülerek tasarlanmış sabit oturaktır. Bateri dersi ne yeni başlayanlar için sehbalar da ziller ve diğer elenmanlar için bateristin güvenli şekilde kontrol edebileceği yardımcı parçadır. Zilleri sabitlemek için stand adı verilen sehbalar kullanılır. Sehbalar T ve normal sehba olarak ayrılır. Rok standlar ise geniş köprü görünümdeki aksanlardır. Baterideki elemanları sabitlemek açısından önemli araçlardır. Orkestrada Davulcunun yeri nedir ? Orkestrada Davulcunun yeri nedir Her enstrüman önemlidir fakat Davul orkestranın kalbi görevindedir. Şarkıya gerçek hareketliliği veren ritim katan davullardır. Bateri dersi alırken davulculara büyük sorumluluk düşmektedir. İkinci şef olarak tüm tempoyu ve ritmin düzenini sağlarlar. Belli ritimler yaparak tüm orkestrayı atağa kaldıran yine davulculardır. Davulcuların her zaman için müzisyenler arasında sabit kalan ritme daha sahip olduğu ve ritim duyguları daha iyi olduğu için davulcular her zaman atağa başlar. Davul ne ile çalınır ? Davul ne ile çalınır Baget ile çalınır .Ölçüleri sabittir. Ancak kalınlıkları değişir. Belli standartlarda ve farklı markalarda bagetler vardır ölçüleri 5-10 cm arasında müziğin tınısına göre değişmektedir. Bateri dersi başlarında sert müzik olan rock çalınacaksa kalın bir baget , jazz çalınacaksa ince sesin tınısını alması için ince hafif bir baget kullanılmalıdır. Farklı baget türleri ise evde ve egzersiz kullanımında diğer bagetlerinden daha az ses çıkardığı için özellikle zillerde tercih edilebilir. Diğer baget çeşidi fırça bagette jazz müziktte kullanılır. Baget kalınlıkları neye göre değişir ? Baget kalınlıkları neye göre değişir Bagetler çalınan müziğe göre değişmektedir. Sert bir müzik olan rock için kalın baget kullanılmalıdır. Bateri dersi ne yeni başlanmışsa ve Jazz çalınacaksa ince baget tecih edilmelidir. Baget kalitesi yapılan malzemeye göre değişir.Tahta bagetlerde sert olanların tuşeleri daha net çıkar ancak bilekleri yorabilir . Tahta ve demir bagetler vardır. Genelde tahta bagetler kullanılır.Baget uçları da genel olarak iki çeşittir. Tahta ve plastik uçlardır. En çok tahta uçlar kullanılmaktadır. Çoğu müzik türüne uyar. Baget ölçüleri nelerdir ? baget ölçüleri nelerdir Baget ölçüleri standarttır. Çok nadir olarak 5 cm ile 10 cm uzun bagetler vardır. Genelde standart bagetler tercih edilir. Bagetler genelde kalınlık olarak değişmektedir. Bateri dersi başlarında kalınlıkları da çalınan müziğe göre değişir. 7A bagetler incedir ve tuşeler zayıf duyulur. 5A bagetler en çok kullanılan baget ağırlığıdır. Orta ağırlıktadır. 2B ve 5B ağırlık ve kalınlık olarak en yüksek değerlere sahip bagetlerdir. Tuşeler oldukça iyi duyulur. Her türlü metal rock tarzı müziğe iyi gitmektedir. Trampetin genel özellikleri nelerdir ? Trampetin genel özellikleri Snara olarak da bilinen küçük davullardır. Geniş kenarlı kasnağın iki tarafıda birer deriyle kaplıdır. Gövdesi tahta ve alaşım karışımıdır. İlkez bateri dersi alanlar üstteki deriye çubukla vurularak çalmaya alışmalıdır. Çeşitli çaplarda yapılanları vardır. Notası düz bir çizgi üzerine veya dizekte aynı çizgi yada aralığa yazılır. Yüksek sesli müziklere ve farklı efekt uygulandığı için askeri müziklerde özellikle kullanılır. Kick davulda kullanılan pedallar nelerdir ? Kick davulda kullanılan pedallar Single ve twin pedallarıdır. Bir davul setinde bass davula vurulan birleşik pedallardır. Bateri dersi nin tüm dallarında güzel sonuçlar verebilen bir tekniktir. Pedallara basarken ayak tabanın tamamı pedallara temas etmemeli ayakların parmak ucuyla basılması gerekir. Davul koltuklarına da oturuş şeklide iyi ayarlanıp diz açısı yaklaşık 90 derece olmalıdır. Demir bagetin tercih edilmeme nedeni nedir ? Demir bagetin tercih edilmeme nedeni Baget seçimleri entrüman için sesin iyi çıkması açısından çok önemlidir. Demir baget kullanımında ekipmana vereceği zarar nedeniyle bateri dersi ne yeni başlayanlara profesyonel müzisyenler tarafından önerilmezler. Ancak yapılacak çalışmalar padde yapılacaksa normal bagatle birlikte demir bagette önerilir. Demir baget egzersiz aşamasında el ve bileklerin güçlenerek baget hakimiyetini sağlamada çok yardımcı olmaktadır. Bateride Ride zilinin görevi nedir ? Ride zilinin görevi nedir Eşit aralıklı vuruşlar halinde çalınır. Diğer zillerden farkı göbek kısmının daha fazla kullanılmasıdır. Özellikle bateri dersi başların ride zili nde vuruşlar yaparken çanak ve göbek kısmına bagetin kalın ve uc kısımlarına dikkat edilerek vuruşlar yapılması gerekir.Yoksa farklı zil tonlarıyla karışmaktadır.Geniş çaplı zil olup bas tom ‘un üzerine konur. Ritimlerde duyulan tin tin tin sesleri bu zilden oluşur. Zilin göbek kısmına vurulursa farklı ses çıkar. Metronom çalışma nedir ? Metronom Çalışma Nedir. Her müzisyen için önemli olan zaman metronom çalışmaları ile doğru kullanılarak istenilen zamanda ritimler çalınabilir. Bateri dersi uzman eğitmenlerden alınmalıdır. Metronomda istenilen zaman aralıkğında vuruş yapmaya yarayan ve parçaların hızlarının bu vuruşlara göre ayarlanmasını sağlayan araçlardır. 1 Dakika içindeki eşit aralıklı vuruşları rakamlar olarak göstermektedir. Örneğin ; eşit zaman aralıklarıyla 60 vuruş 1 dakikayı belirtirek saniyeye 1 vuruş düşmektedir. Paradiddle teknikleri nelerdir ? Paradiddle teknikleri Rebound ,single stroke ,double stroke den sonra yapılan çalışmalardır. Amaç iki elinde daha hızlı kullanılmasıdır. Bateri dersi nde sağ el ve sol el teknik çalışmaları aynı anda yapılır . Metronomla çalışmak gerekir.Sağ el right ve sol elde left olarak belirtilir. Temel olarak bagetlerle lrll-rlrr-lrll-rlrr şeklinde başlanır. Davulda vuruş teknikleri nedir ? Davulda Vuruş teknikleri Davulda vuruş teknikleriyle beraber denge, zaman, davul ile olan mesafe çok önemlidir.Yeni bateri dersi alanlar bu konuya dikkat etmeli.Üstünde bulunduğumuz taburede dengeyi sağlayarak bacak ve kollarımızın rahat hareket etmesini sağlamalıyız. Metronom çalışmaları yaparak düzenli vuruşlar yapılabilir. Bir çift bagetle yapılacak bir çok vuruş tekniği vardır. Burada önemli olan hangi tekniğin nasıl tınladığını bilip ona göre seçim yapıp ahenkli ses çıkarmaktır. Latin ve jazz müzikler için hangi ziller kullanılır? Latin ve jazz müzikleride hangi ziller kullanılır Ziller davul setini oluşturan olmazsa olmaz parçalardır.Ziller sayıları ,çapları bateristin isteğine ve müziğin tarzına göre değişmektedir. Bateri dersi başlarında hangi müzikleri için hangi zillerin seçilmesi gerektiğinin konusu iyi kavranmalıdır. Çalındığı zaman normal bagetlerin yanı sıra özel zil bagetleride kullanılabilir. Davulun çıkarmış olduğu ritmi devam ettirmek için davulun tamamlayıcı görevi görmektedir. Latin ve jazz müzikler için ince , hafif olanı kullanılmalıdır. Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir ? Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir Genel kullanımı ritim ve atak sonralarında tekrar başını belirgin kılmak müzikteki vurguyu ortaya çıkarmak için kullanılır. Bateri dersi uzman eğitmenlerden alınmalıdır. Diğer türlü müzik çok ta hoş olmayacaktır. Crash vuruşlarının belli bir standartları yoktur. Ritmin içinde kesin şurda kullanılır diye ifade yoktur. Atak sonralarında ritmin başında sıklıkla duyulabilir. Efekt zili olarak kullanılabilir . Kullanımında tek veya trampetin üstlerine de gelebilir. Crash ziline vururken altına kick vuruşuda eklenenir. Bateride sağ ayak ve sol ayak teknikleri nelerdir ? Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir Bateride ziller önemli yer tutmaktadır. Ziller sol ayakla kontrol edilen hi-hat ve sol üstte olan crash ,sağda duran ride zilden oluşmaktadır. Bateri dersi görürken ayak teknikleri başlarda zor gelebilir. Sağ ayak teknikleri dörtlük ritmin üzerine dörtlük , sekizlik ve onaltılık kick vuruşlarıdır. Hi-hat ile dörtlük , sekizlik ve onaltılık saymakta sol ayak teknikleridir. Zillerin konumları ve çeşitleri davulcuya göre değişmektedir. Rebound ,single stroke ,double stroke den sonra yapılan çalışmalardır. Amaç iki elinde daha hızlı kullanılmasıdır. Bateri dersi nde sağ el ve sol el teknik çalışmaları aynı anda yapılır . Metronomla çalışmak gerekir.Sağ el right ve sol elde left olarak belirtilir. Temel olarak bagetlerle lrll-rlrr-lrll-rlrr şeklinde başlanır. Single Stroke vurmalı çalgılarda temel vuruş sistemidir. bir sağ(r)*, bir sol(l)* vuruş ile yapılır. örnek r - l - r - l - r - l - r - l Bateri nedir? Bateri nedir Yeryüzü üzerinde ilk insandan bu yana var olmuş en eski çalgı olan Davul, Vurmalı Çalgılar ailesinden bir ritim elemanıdır. İlk insanın konuşma dili öncesinde duvar yazıları, duman ve vurmalı aletlerle iletişim kurduğu düşünülmektedir. İlkel yaşam şartları içerisinde geniş alanlara yayılmış insanların komşu köy ve kabilelerle haberleşmesinde, yaklaşan düşmanları ya da vahşi hayvanları korunmak için birbirlerine haber vermesi ya da uzaklaştırması için kullanılan vurmalı aletler Davul’un ataları olan Tamtam’lardır. Kabilelerin şölen, düğün, savaş, zafer kutlamaları veya dini törenleri, cenazeleri esnasında kullandıkları iletişim araçlarından en önemlisi vurmalı çalgılardır. İlk çağlardan, gelişmiş uygarlıklara kadar vurmalı çalgılar daimi olarak yaşamsal ritüeller içerisinde yerlerini korudular. Hayvan derilerinin yumuşatılarak incelik ve kalınlıklarına göre ahşap bir kasnak veya çömlek üzerine gerilerek elde edilen bu vurmalı aletler şekillendirilmiş ağaçtan sopalarla veya iki elle sesin ulaşacağı uzaklığa göre yüksek ya da hafif darplarla icra edilirdi. Kasnaklara gerilen derilerin inceliği ya da kalınlığı tiz ya da pes sesleri oluştururdu. İnsanoğlu davullar eşliğinde atların sırtında ya da koşarak savaşlara gitti. Kıtaları denizden keşfederken dev kalyonlar davullar eşliğinde yüzlerce kürekçiye çektirilirdi. Ritim genel olarak belli bir yürüyüş hızında, düzenli ilerlemek olarak tanımlanabilir. Örneğin kalbimiz 1 dakikalık süreçte düzenli olarak 65 vuruşla, bedenimizin hayatı sağlıklı yaşayabileceği ahengi sağlar. Saatler, saniyelerin ritmik vuruşlarla, aksamadan sıralanmasıyla çalışır. Süreleri uzamadan veya kısalmadan geçen saniyeler, zamanlamamızı düzgün yapmamızı sağlar. Ritim hayatın içerisindeki ahenk ve düzenin yanı sıra bir kuraldır. Yaşamımızın içerisinde uyduğumuz birçok kural kadar gereklidir. Sağlık kuralları, trafik kuralları, saygı kuralları hayatta ne kadar önemliyse ritmik kurallar da müziğin içerisinde o kadar önmlidir. Ruhumuza ve kulağımıza hoş gelebilecek belli tonaliteler içerisinde yazılmış uzun ya da kısa beste, şarkı ve benzeri müzik formları ölçüler halinde hecelere bölünmüş müzik cümleleridir. Ölçüler eserlerin iç yürüyüş düzenlerini belirler ve esere ahenk verirler. Bir eserin ritmi, belirlenen ölçünün sayısında tek düze olmayan vuruşların düzenli birlikteliğinden meydana gelir. Orkestralardaki vurmalı çalgılar topluluğuna Bateri denir. Topluluğun içinde beş adet davul, ziller, trampet, tomtom ve pedallar bulunur. Davul çalmak için kullanılan ahşap sopalara baget denir. Davulun fırça veya tokmak yoluyla icrası müzik türüne göre değişir. Davulun gövdesi ahşap veya metal silindirden oluşur. Gövdenin iki yüzüne gerilen parşömen (kurutulmuş deri) veya hayvan (dana, geyik) derisi tını rengini oluşturur. Modern orkestraların kullandığı ritim aletlerinden timpal, timpani çelik, bakır veya pirinç gibi madeni silindir kasnaklardan yapılmıştır. Kasnakların çevresinde bulunan kelebek mandallar davulları akort etmeye yarar. Bongolar bilinen en küçük ritim aletlerindendir. Küçük kovaya benzeyen ve çift olarak iki elle icra edilen bu minik davullar Afrika kökenli olup, dans orkestralarının icralarında kullanılmaktadır. Türk kültür tarihinde de davul’un önemli bir yeri vardır. Şaman Türkleri dini törenlerinde kötü ruhları kovmak için kullanırlardı. Osmanlı Türklerinin döneminde işlevini değiştirerek devletin egemenlik simgesi olan sancak ve tuğ’un yanında yer aldı. Kös adı verilen davullar yere konulmak suretiyle ya da atların iki yanına bağlanarak süvarinin tokmakla çalması suretiyle kullanılırdı. Osmanlı döneminde mehterhanelerde ve ileri zamanlarda bandolarda kullanıldı. Kayış vasıtasıyla omuza asılarak çalınan Karadeniz davulları bir yüzüne tokmakla, diğer yüzüne çubukla vurularak icra edilirdi. Tokmak darpları kuvvetli zamanları, çubuk darpları ise zayıf zamanları karakterize etmektedir. Bateri çalabilmek için düzenli ve sıkı bir bateri dersi almak gerekir. Öncelikle ritim duygusunun iyi düzeyde olması gerekmektedir. Eğitimlere ritmi hiç kaçırmadan düz vuruşlarla başlanır. Çalışmalarda ritim duygusunun daha da sağlamlaştırılması için Metronom’dan faydalanılır. İçinde ritim duygusu zayıf olan bir kimse metronom yardımıyla kendini geliştirebilir. Düzenli çalışma bateri eğitimindeki ilerlemenin temel şartıdır. Tüm müzik aletlerinde olduğu gibi bateride de günlük çalışma saati ortalama en az bir saat olmalıdır. Bu sınırın üzerinde çalışan birçok bateri icracısı vardır. Virtüozite seviyesine gelmek ve ritmik beyin koordinasyonunu bagetlerle sağlamak için günde 5-6 saatin üzerinde aşamalı şekilde çalışılmalıdır. Eğitimler adım, adım yürür. Birdenbire bir ritmi ve tüm varyasyonlarını icra edebilmek olanaksızdır. İyi bir davulcu çok iyi trampet çalar. Eğitimin başlangıcından itibaren uzun bir süre tam bir bateri takımıyla çalışmanız gerekmez. Önce evde yastıklara bagetlerle vurmak yoluyla ilk egzersizler yapılabilir. Stick control denen egzersizleri evde çalışma petleriyle yapmak mümkündür. Bagetleri doğru tutmak ve hakimiyet sağlamak çok önemlidir. Bagetlerin farklı ağırlık noktaları vardır. Çok uçtan tutulmaması gereken bagetler ilk olarak kolaylığı açısından Fransız timpani tekniğiyle el ayası aşağı doğru tutularak başlanır. Demir bagetler sağlık açısından sakıncalı olduğundan bateristler arasında pek tercih edilmezler. İlk egzersizler 4’lük, 8’lik, 16’lıklarla başlanır. Sağ eller daima güçlüdür ancak aynı anda çalışılarak sol ele de güç kazandırılır. 8-10- 12 alto, 14-16 inçlik bas trampetlerin ve 18- 22- 24 inçlik kick davulların çeşitli karakterde işlevleri ardır. 18 inçlik davullar küçüktür ve hiphop tarzı müzikte ve Türk müziğinin alt yapılarında yer alırlar. Rock müziğinde ise daha geniş inçteki davullar kullanılır. Alto davullar ataklarda yani geçişlerde cümle tamamlamalarında kullanılır. Ziller 8 inçten, 14 inçe kadar kullanılır. Pop ve caz gibi müziğin tarzına göre inçler değişir. Örneğin caz müziğinde ince zil kullanılır. Daha çok baget sesi algılanılır. Crush ziller cümleyi tamamlamak için kullanılırken, sürekli kullanılan ziller vardır. Zillerin bateri takımında belli yerleşim açıları yoktur. İcra edenin kullanım tarzına ve zevkine göre değişebilir. Bateri takımında ziller ve davullar dışında sehpalar, zil ve davulların sabit kalması için standlar, single ve twin pedallar vardır. Tanınmış Türk bateristlerin arasında Okay Temiz, Selim Selçuk, Volkan Öktem, Kerem Kabadayı, Burak Gürpınar, Güray Mumcu, Onur Ertem, Akyan İlkan, Doğaç Titiz, yabancı bateristler arasında ise Art Blakey, Tony Williams, David Silveria, Vinnie Colaitua, Dave Weckl, Steve Gadd, Dennis Chambers dünya müzik literatüründe yer almaktadırlar. Caz füzyon baterisinde en yüksek seviyedeki performansıyla takdir gören Dave Weckl 1960 yılında dünyaya geldi. Francis Howell Yüksekokulu’nu yüksek dereceyle olarak bitirdikten sonra caz eğitmini Bridgefort Üniversitesi’nde yoğunlaştırdı. Weckl dünyaca meşhur müzisyenlerin orkestralarında bateri çaldı. Bunların arasında Madonna, George Benson, Paul Simon’ı sayabiliriz. Çok erken yaşta tanınan ve popüler olan ünlü baterist 1985’ten 1991 yılına kadar Chick Corea Electric Band’de çalıştı. Corea grubunda yedi yıl kariyerini albüm ve konserlerle yükselten sanatçı 1988 ve 89 yıllarında Manhattan Jazz Quintet ile dört albüm kaydetti. GRP All Star Big Band ile anlaşmaya varan Weckl bateri eğitimi ile ilgili videolar, solo performanslar ve master plan çalışmaları yaptı. Corea grubundan ayrılan sanatçı ünlü gitarist Mike Stern ile kayıtlar ve turneler yapmaya başladı. 1990 yılından sonra kendi adını taşıyan The Dave Weckl Band’ı kurarak stüdyoya girdi. Dave Weckl’ın bateri alanındaki başarısı büyük bateri firmalarının ilgisini çekti. Yamaha Drums, Sabian Cymbals ve Vic Firth Drumsticks gibi önemli firmalarla anlaşma imzalayarak yeni prodüksiyonların dizaynlarında çalıştı. Sabian HHX büyük zil modelini geliştirdi. 1996 yılında stil ve düzeneğini kökünden değiştiren Weckl, efsane sanatçı Freddie Gruber’la etütler yapmaya başladı. volkan öktem,9/8,3 leme,üçleme,stroke,single,doble,baget,bateri,bateri dersi,ritm,durums,perkisyon,aykut öğretmen Bateri Dersi-4 9/8 lik Ritim Kalıbı İçerisinde 3 leme yapmak Volkan Öktem
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 01:06
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 6.568 izlenme - 11 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van
Ritm Her Yerde 01:27
Ritm Her Yerde 5.325 izlenme - 7 yıl önce Eveet bu akşam yeğenim Naz bizde. Demir "ablaaa ablaa" diye peşinden ayrılmıyor. İkisinin ortak noktası olan müzik ve dansla aynı oyundan zevk almalarını sağlayabildim. Kahkahaları duyuyor musunuz? Bu bir ritm çalışması aslında. Müziğin ritmine uygun hareket etme, dinleme, algılama ve ayırt etme becerileri için çok keyifli bir çalışma. Bir de müziğin belirli kısımlarında ellerinde bulunan tüyleri yere, bacaklarına, göbeklerine vurmalarını istedim. Bilirsiniz vurmayı, atmayı çok sever bu yaş. Oyunlarınızda yer verirseniz, enerjilerini de boşaltmış olurlar, günlük hayatta tekrarlama sıklıkları azalır. Müzik gerçekten ruha dokunan, eğlendiren ve farkına varmadan öğrenmeyi sağlayan sihirli bir değnek gibi... #oynuyorumoynatiyorum
Kırmızı Balık Nerede? 01:20
Kırmızı Balık Nerede? 4.881 izlenme - 7 yıl önce İşte kaliteli zaman bu kadaaar kolay. Aç bir kırmızı balık gölde şarkısı ya da istediğin herhangi bir şarkıyı. Önce müziğe uygun hareketlerle dans edin sonra da müzik durunca heykel olun. Müzik başlayınca yeniden dans dans. Böylece hem yaratıcı hareketler yapmış olursunuz, hem ritm duygusu, hem de işitsel algı ve ayırt etme becerisi gelişir. Tüm bunlar zaten zihinsel gelişimin desteklenmesini sağlar. Amaa en en en önemlisi çook çok eğlenirsiniz. O heykel oldukça içiniz erir ve bu danslar yerde yatıp yuvarlanıp öpüşe koklaşa biter... Günün stresinden eser kalmaz, çünkü mis kokulu gıdı sihirlidir... #oyunuyorumoynatiyorum
Kayıkçı Akşama Karnabahar Var 00:13
Kayıkçı Akşama Karnabahar Var 5.387 izlenme - 7 yıl önce Fıışşş fııııış kayıkçııııı... Sanırım bu oyunu biliyorsundur. Bu basit oyunla - ritm duygusunun gelişeceğini - kelime haznesinin gelişeceğini - beden algısının gelişeceğini - ritme uygun hareket etme becerisinin gelişeceğini biliyor muydun? İşte çok uğraşıp, planlama yapmaya gerek kalmadan çocuğunla keyifli vakit geçirebileceğin bir oyun sana. Demir bu oyunu çok sever. Bebekliğinden beri oynuyoruz. Arada sözlerini ve hareketlerini desteklemek istediğim duruma göre değiştiriyorum, çok eğleniyor. Mesela dün karnabaharı ekledim şarkının içine. Öyleyse haydi bakalııımmmm fıııışşşş fııışşşş kayıkçıııı Ayyy oturdum bunları yazıyorum, 10 dakika sonra bir panelde konuşmam var geç kalmışım. Haydi ben kaçtııım... #oynuyorumoynatiyorum
Kağıt Dansı 02:11
Kağıt Dansı 5.075 izlenme - 7 yıl önce Eğlenmek için tek ihtiyacın olan 2 tane kağıt. Al kağıtları güzel yavrunla birlikte bükün bükün ve sevdiğiniz bir şarkıyı açın. Bu kağıtlarla kafanıza vurun, yere vurun, göbeğinize vurun, dizinize vurun, boynuz yapın, sakal yapın, gülsün biraz. Havaya atın, uzağa fırlatın... Bak yavrun nasıl sevecek. Bir düşün bunlar yasaklı davranışlar aslında. Vurmak, atmak, fırlatmak... Ama çocuğun seviyor ve arada olur olmaz şeyleri fırlatıyor ya da vuruyor değil mi? Çünkü merak ediyor fırlatınca ne olacak, vurunca ne olacak... İşte böyle oyunlar oynatarak bu davranışları zararsız hale getirip, keşif yapmasını sağlayabilirsin. Hem olur olmaz şeyleri fırlatmaktan ya da vurmaktan vazgeçer, hem de seni taklit eder, müziğe dikkat eder konsantrasyon becerisi gelişir, işitsel algısı gelişir, kurallara uyar, deşarj olur, amaa en önemlisi seninle çook çok eğlenir. Sen de eğlenirsin hem. Müzik mi? Neyi seviyorsanız o müzik olsun. Geçen gün panelde Feridun Düzağaç'ın bir parçasıyla bile yaptık oldu valla. Haydi iyi eğlenceler... #oynuyorumoynatiyorum
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 01:23
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 3.949 izlenme - 11 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Sinem Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van
Kakan Geldi Tut Tut Tut 01:24
Kakan Geldi Tut Tut Tut 3.154 izlenme - 7 yıl önce Buyrun sizeee çoook kolay ve eğlenceli bir oyun. Her tuut dediğinizde ayaklarını havaya kaldıracak. Ciddi bir dikkat ve konsantrasyon gerektiriyor bu oyun. Öyle eğlenceye dalıp, kuralları unutmak yok. Hem hatırlayacak hem uygulayacak! Hıııı bir de üstüne üstlük o ayakları ritme uygun sallayacak! Çok basit gibi görünse de hem işitsel algı, hem dikkat konsantrasyon becerisi, hem büyük kas motor hem de sosyal gelişimi destekliyor bu oyun. İlla tut tut olmasına gerek yok. Biz sonra şöyle oynadık. Acıktın mıııı koş koş koş Susadın mı koş koş koş Acıktın mıııı Demirciiiiiim Mutfağa doğruuu koş koş koş Her koşta ayakları salladık. Biraz daha büyüyünce her koş da elllerini birbirine vurmasını isteyeceğim. Daha sonra iki heceli bir kelime bulup, onu şarkıların içine boool bol serpiştirip, o kelime her geçtiğinde hece sayısı kadar ellerini birbirine vurmasını sağlayacağım... İş ritm müzik olunca planlar bol bende. #oynuyorumoynatiyorum #demir34aylık
Rumba Ritim By Okan 01:19
Rumba Ritim By Okan 6.604 izlenme - 17 yıl önce Yorumlarınızı bekliyorum...İzlediğiniz için Teşekkürler..:))
Bateri Dersi 6/8 Ritim 5 00:06
Bateri Dersi 6/8 Ritim 5 3.448 izlenme - 11 yıl önce Bateri Dersi 6/8 Ritim 5
Kutu Deyip Geçme 01:00
Kutu Deyip Geçme 3.093 izlenme - 7 yıl önce Bu kutuyu geçen sene de kullanmıştık hatırladınız mı? Demir içine girip sağına, soluna, altına, üstüne resim yapmıştı. Dün balkondan içeri aldım kutuyu, üzerine kardan adam yapacaktım. Amaa bizim oğlan aldı kutuyu önce içine girdi saklandı. Kimse beni bulamaz diye diye çok eğlendi. Sonra çıktı içinden tünel yaptı. Sonraa hoop robota dönüştü, sonra eve dönüştü. Ne güzel kendi kendine boş kutuyla oynadı yaklaşık 1 saat. Karton kutudan evinin içine girince ise ben farklı ritmlerde kapısını çaldım, Demir de aynı ritmi tekrar etti. Harika bir ritm çalışması yapmış olduk böylece. Alt tarafı bir kutu kullanarak kaba motor, işitsel algı ayırt etme, dikkat, konsantrasyon ve yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimi desteklenmiş oldu. Hem de oynamalara doyamadı. O zaman yarın hemen marketten bir kutu isteyerek eğlencenin kapılarını açmaya ne dersin hı?
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 01:12
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 3.963 izlenme - 11 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter AYkut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van
Düğünün Ritmine Katılıp Hunharca Dans Eden Çift 01:49
Düğünün Ritmine Katılıp Hunharca Dans Eden Çift 1.245 izlenme - 5 yıl önce Gerçekleşmiş bir Arap düğününde, gelin ve damadı geride bırakaran bir çiftin, özellikle adamın üstüne çıkarıp havuza girmeye hazırlanır pozisyonda hunharca dans etmesi gibi ilginç bir düğün
Damat Halayı Açılımı 00:58
Damat Halayı Açılımı 2.525 izlenme - 7 yıl önce Ritm duygusu, dikkat, konsantrasyon, işitsel ayırt etme becerisini geliştirmek için gereken malzemeler: - Tencere, tava - Kaşık, kepçe, vb. - Damat halayı müziği Vee sonraa gelsin eğlencee... Bu da Akademisyen Anne'nin damat halayı açılımı :D
Saniye Hanım Bi Fırça Dansı Lütfeeen 00:59
Saniye Hanım Bi Fırça Dansı Lütfeeen 2.482 izlenme - 7 yıl önce Çoook çok stresli haberle dolu bir iş günün ardından, kapıyı açan oğlumuz elime hemen fırçaları tutuşturdu ve "anne hadi fırça dansınaa, lütfeen" demez mi? Bir taraftan "ne güzel artık sevdiği oyunları adıyla istiyor" diye sevinirken, bir taraftan da fırça dansı, robot dansı derken deşarj oldum. Robot dansı mı? Onu da yarın düzenleyip paylaşayım olur mu? Gelişime katkılarını da yarın yazayım. Önce biraz işlerim var onları halledeyim, sonra da cumba yataak! Ama önce şu beyaz elbiseyi değiştireyim, hiç vaktim olmadı bu saate kadar. Mozaik pasta yapmıştık her yanı kakao olmuş yahu! Hadi hadi uzatıyorum yine lafı, kaçtııım...
Canavara Bak Kurabiye Canavarı 00:25
Canavara Bak Kurabiye Canavarı 2.782 izlenme - 7 yıl önce İşte karşınızdaaaa canavar dansıı. Şu küçük canavara bi bakın yaa. Ayy işten gelip üstümü bile değiştirmeden canavarlı aktivitelere daldık. Oysa ki başka planlarım vardı. Ama böylesi daha eğlenceli oldu. Bu tip danslarla çocuğa her türlü kavramı veriyorsunuz. Telefonumun hafızası tam dans ederken dolduğu için devamını çekmemiş. Sonra da eğlenceyi bölmeyeyim diye telefonla ilgilenemedim. Ama dans ederken büyük adım ve küçük adımlar atıyoruz. Büyük canavarlar uzuun, küçük canavarlar kısaymış diyorum. Yani hem eğleniyor hem de yaparak yaşayarak zıt kavramları öğreniyor. Eee ne diyoruz o halde? O zaman dans, o zaman renk... #oynuyorumoynatiyorum
Sayıların Dansı 03:03
Sayıların Dansı 2.342 izlenme - 7 yıl önce Cuma gecesi bizimle dansa var mısınııız? Hem de rakamlarla dans... Önce 1-5 arası rakamları yere koyduk, sonra etraflarında dans ettik. İleri, geri ve yan yan yürüdük. Ellerimiz dizimizde, başımızda, burnumuzda, vb. dans ettik. Ama benim asıl amacım yan yan ve geri geri yürümesiydi. Böylece büyük kas motor gelişim müzik eşliğinde desteklendi. Yaklaşık yarım saat böyle dans etmişizdir sanırım. Yan yan yürümek hem değişik geldi, hem çok eğlendi, deneyin tamam mı? Müzik olarak ise kovboy filmlerinin müzikleri yan yan yürümek için harika :) Pekiii ortadaki rakamlara mı ne oldu? O da bir sonra ki videoda. #oynuyorumoynatiyorum
Çarpan Yanar 00:59
Çarpan Yanar 2.690 izlenme - 7 yıl önce Havalar soğumaya başladı ama sulu sulu danslarım bitmedi. Bugün dar alanda oynuyoruz, çünküü toplara çarpmama kuralımız var. Hani çocuklar ellerini kollarını nereye koyacaklarını bilemezler, sürekli kaza ile bir yerlere çarparlar, bir şeyler kırarlar ya bunun temel nedeni vücut farkındalıklarını henüz kazanmamış olmaları aslında. Ayağı gaz pedalına yetişmez, sorsan oooo kendi kullanıp nerelere gider. Gelelim oyunumuza kural basit. Müzik başlayınca toplara çarpmadan, ritme uygun dans ediyoruz, müzik durunca söylenen renkte topu "cloooop" suya atıyoruz. Aslında renkleri tanımak için de harika bir oyun ne dersin? Öğrenilmesi zor kavramların içine (sayılar, geometrik şekiller, renkler, vb) azıcık müzik, bir tutam dans ekleyiver, bak göreceksin sonuç harika olacak...
2007-08 Düzen Kuşağı Öğrenci Çalışmaları 01:45
2007-08 Düzen Kuşağı Öğrenci Çalışmaları 3.162 izlenme - 16 yıl önce düzen öğrenci çalışma örnekleri
5 Para Ver - Bando Boru Ve Trampet 03:06
5 Para Ver - Bando Boru Ve Trampet 2.394 izlenme - 10 yıl önce 5 Para Ver ,Bando Boru , Trampet,bando takımı,ritim çalışması,ritim öğren Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları beş Para Ver Beş Para Ver beş Para Yoksa On Para Ver çabalama Kaptan Ben Gelememde çabalama Kaptan Ben Gelemem çabalama Kaptan Ben Gelememde çabalama Çabalama Hey izmir Antep Ankara Samsun izmir Antep Ankara Samsun izmir Antep Ankara Samsun ankara Gelibolu Van bandoda Kullanılan Müzik Aletleri Ve Kısa Açıklamaları orkestra Trampet, Trombon, Saksafon, Klarinet (klarnet), Tuba, Perkisyon, Vurmalı Grubu (davul Vb..) İle Hizmet Veriyor. basliklara Geri Don Trampet trampet, Geniş Kenarlı Bir Kasnağın İki Yüzüne Birer Deri Gerilmesinden Meydana Gelen Tahta Veya Madeni Gövdeli Olup Davulun Küçültülmüş Bir Şeklinden Ortaya Çıkarılmış Bir Çeşit Çalğı Aletidir. Alt Derisi Üzerinde Gerilmiş Bir Titreme Kirişi İle Vidalanmış Olan Trampetin Üst Derisine Si
Geometrik Dans 00:14
Geometrik Dans 1.721 izlenme - 7 yıl önce Geçen gün Naz ile Demir'in geometrik cisimler dansını paylaşmayı unutmuşum yahu! Öncelikle müziği "7 adım dansı" olarak aratıp bulabilirsiniz. Ben bu müziğe bayılırım, öyle değişik oyunlar oynayabiliyorum ki bu müzikle. Geometrik cisimleri yere koyduk. Müzik her "biiiip" sesi çıkardığında, benim söylediğim bir cisme, elimizdeki tüyle dokunduk. Görünürde geometrik cisimleri öğreniyor gibi olsa da harika bir dikkat konsantrasyon ve işitsel ayırt etme etkinliği oldu. İndirin müziği meyvelerle oynayın, sayılarla oynayın, hayvanlarla oynayın, ya da her "biiip" de kendi vücudunuzun bir şekile sokarak oynayın. Haydi dans dans!!! #oynuyorumoynatiyorum
Evde Ağaç Yaptık 00:25
Evde Ağaç Yaptık 2.290 izlenme - 7 yıl önce Günaydııın... Dün akşamki videolar gelsin o zamaan. Yemekten sonra iki anne apar topar iki ağaç ve elma-portakal kestik. Sonraa bunları Güneş'in odasına yapıştırdık. Yere elmaları ve portakalları attık. Elmalar elma ağacına, portakallar portakal ağacınaaa yapıştırıldı. Güzel bir eşleştirme oyunu oldu. Aslında önce müzikle başlamıştık, müzik durunca yapıştırıp müzik başlayınca dans ediyorlardı, ama Demir yapıştırma konusunda çoook aceleci olunca dansı başka bir oyuna sakladık. Ağaçların dansı az sonraaa... Daha büyük yaş grubu için ne mi yapalım? Önceee elma ve portakalları kendileri kessinler tamam mı? Sonra kaç elma kaç portakal var sayın. Hangisi çok üzerinde konuşun. Bir elma-bir portakal-bir elma-bir portakal serilemesi yapın oldu mu? Bizimkiler bunlar için henüz küçük, 2,5 yaşındalar. Daha küçükler içinde anneler elma ve portakalları kumaşlar kullanarak dokulu yapabilir ve duyu gelişimine katkı verebilirsiniz. Şimdilik bu kadar, ağaçların dansında görüşmek üzeree... #oynuyorumoynatiyorum #demirvegüneş
Minik Dev Ağaçlar 02:37
Minik Dev Ağaçlar 2.172 izlenme - 7 yıl önce Bu da dev ağaçların dansı. Çocuklar boyunlarına, başlarına, kıyafetlerinin herhangi bir yerine bir nesne resminin takılmasına ve onu taklit etmeye bayılır. Deneyin tamam mı? Büyük adım, küçük adım ne demek anlama, yönergelere uygun hareket etme ve özgüven duygusunun gelişimi için haydi dans danss!!! #oynuyorumoynatiyorum #demirvegüneş
Cici Kızlar ve Haşin Oğlan 00:36
Cici Kızlar ve Haşin Oğlan 1.826 izlenme - 7 yıl önce Akademisyen Anne dans grubu iftiharla sunaar!!! İftara abimler gelince bizim yemek sonrası ramazan eğlencemiz de böyle oldu. Yeğenim Naz Murat Boz seviyor, açtık onun istediği şarkıyı. Hani hep diyorsunuz ya bizde sizin müzikler yok diye. İşte aslında sevdiğiniz bir çok şarkıyla da yaratıcı haraket dans çalışmaları yapabilirsiniz. Bizdeki yaratıcı haraketler nasıl ama? Hem ritme uygun dans ettik, sesin ritmindeki değişiklikleri ayırt ettik, hem eğlendik hem eğlendirdik. Hem de bana da iyi geldi bu dans. Yüksek gerilim hattında bir gün geçirmiştim, eser kalmadı. İyi ki evlatlarımız var. #oynuyorumoynatiyorum
Memeleri ile Rtim Tutan Kadın (Sevgililer Günü Mesajı) 01:11
Memeleri ile Rtim Tutan Kadın (Sevgililer Günü Mesajı) 1.310 izlenme - 9 yıl önce Sara X, Beethoven'ın Für Elise parçası eşliğinde memeleri ile ritm tutarak herkesin Sevgililer Günü'nü kutluyor.
Ekg Ritmi Eşliğinde Dans Eden Doktorlar 01:56
Ekg Ritmi Eşliğinde Dans Eden Doktorlar 1.276 izlenme - 9 yıl önce osyal bir çalışma için hazırlanan videoda kalbe olan dikkatleri üzerlerine çekmek için EKG ritmi eşliğinde dans eden doktorları izliyoruz.