Hoşgeldiniz!

Şahım Videoları

ünlü karikatürü nasıl çizilir? 02:45
ünlü karikatürü nasıl çizilir? 92.718 izlenme - 9 yıl önce umarım beğenirsiniz?yorumlarınızı bekliyorum
Şahım Haydar - Helin 05:22
Şahım Haydar - Helin 5.415 izlenme - 4 yıl önce Sırdan İçeri (2012) - Özdiyar Müzik Yapım
Şehribana Kurdi - Şaha Min (Şahım) 05:35
Şehribana Kurdi - Şaha Min (Şahım) 4.646 izlenme - 5 yıl önce
neden gülüm neden yaram ağır nere gidem oğuz han 06:12
neden gülüm neden yaram ağır nere gidem oğuz han 1.677 izlenme - 6 yıl önce neden gülüm neden
bugün bize pir geldi - s. akkiraz-m.özaslan 03:28
bugün bize pir geldi - s. akkiraz-m.özaslan 4.602 izlenme - 6 yıl önce
Müslüm Gürses - Eyvallah Şahım 03:25
Müslüm Gürses - Eyvallah Şahım 2.202 izlenme - 4 yıl önce Sunum : Çilekeşh Adem Reis .
Garip Bekir - Üzdüler Mi Seni Şahım 03:30
Garip Bekir - Üzdüler Mi Seni Şahım 905 izlenme - 2 yıl önce Garip Bekir - Üzdüler Mi Seni Şahım
Güzel Aşık Çevrimizi Çekmezsin Demedim Mi Sufi İlahi Tasavvuf  Senfonisel Dini Dinsel İslam Mevlana 07:55
Güzel Aşık Çevrimizi Çekmezsin Demedim Mi Sufi İlahi Tasavvuf Senfonisel Dini Dinsel İslam Mevlana 2.266 izlenme - 3 yıl önce Piyanist GÜNEŞ YAKARTEPE "GÜZEL AŞIK CEVRIMIZI Cekemezsin Demedim mi İlahi " Eserinin Eşlik Çok sesli (Senfoni) Nota ve Armonilerini Analiz etti Piyano ile İçra Ederek Söyledi Vokalist Oya Yıldız Ona Vokal yaptı Demedim mi Demedim mi Güzel Aşık Cevrimizi Güzel aşık cevrimizi Çekemezsin demedim mi Bu rıza lokmasıdır Yiyemezsin demedim mi Demedim mi demedim mi Gönül sana söylemedim mi Bu rıza lokmasıdır Yiyemezsin demedim mi Girelim Ali sırrına Çıkalım meydan yerine Can ü başı Hak yoluna Koyamazsın demedim mi Pir Sultan Ali şahımız Hakk'a ulaşır rahımız On iki imam katarımız Uyamazsın demedim mi İzlesene zara ilahiler 5 mini konser aşkın ile aşıklar güzel aşık çevrimizi çekemessin Ah Bİ Meka Salik Meratip Kateder güzel aşık çevrimizi için diğer videolar Pir Sultan Abdal Güzel Aşık Cevrimizi Türkünün Sözleri turku dostlari org sozleri html Ön bellek Benzer Paylaş Google paylaş Yayını görüntüle Pir Sultan Abdal eseri olan Güzel Aşık Cevrimizi türküsünü okuyorsunuz Müslüman musluman ekşi sözlük eksisozluk show asp paylaş yalan yanlış bilgiler nasihat Güzel aşık cevrimizi Çekemezsin demedim mi Bu rıza lokmasıdır Yiyemezsin demedim mi 2008 Güzel aşik cevrimizi çekemezsin demedim mi com Video YouTube Ahmet Özhan Pir Sultan Abdal Hayatı ve Şiirleri 16'ncı yüzyılda yaşadı. Hakkında fazla bilgi yok. Asıl adı Haydar. yaşamının büyük bölümü Banaz köyünde geçti. 16'ncı yüzyılın ikinci yarısında Sivas çevresinde boy gösteren Alevi-Bektaşi kökenli ve İran yanlısı mezhep olaylarına karıştı. Sivas Beylerbeyi Deli Hızır Paşa, Pir Sultan'ı astırdı. Ölümümün, 1547-1551 ya da 1587-1590 arasındaki bir tarih olduğu sanılıyor. Çeşitli araştırmalarda 6 ayrı Pir Sultan kimliğine değinilir. Sırasıyla, Çorum yöresinden olup bir süre Ankara'da Hasan Dede tekkesinde kalan Pir Sultan'ım Haydar, aruzla şiirler yazan Pir Sultan, Divriği yöresinde yetişen ve asıl adı Halil İbrahim olan Pir Sultan Abdal, 18'inci yüzyılın ikinci yarısı ile 19'uncu yüzyılın başında yaşamış olan Abdal Pir Sultan, 16'ncı yüzyıl sonu ile 17'nci yüzyıl başında yaşayan ve Pir Sultan'ın asılmasıyla ilgili deyişleri söyleyen Pir Sultan Abdal. ve son olarak menkıbeleşmiş yaşamıyla tanınan, Hızır Paşa'nın astığı kabul edilen 16'ncı yüzyıl şairi Banazlı Pir Sultan Abdal. Halk edebiyatı araştırmacıları, gerçek Pir Sultan Abdal olarak Banazlıyı kabul eder. Pir Sultan Abdal, Alevi gelenekleri ve tarikat içinde yetişti. Hayati (Şah İsmail), Kul Hüseyin ve Kul Himmet'ten etkilendi. Güzel Aşık Çevrimizi Çekmezsin DemedimMi Sufi İlahi Tasavvuf Senfoni İle Ilahiler Dini Dinsel İslami Helal Pir Sultan Abdal kimdir? Pir Sultan’in asıl adı Haydar’dır. Sivas ili, Yıldızeli ilçesi, Çırçır Nahiyesi Banaz Köyünde doğmuştur. Bir Bektaşi ocağının Piriydi. Sosyal ve inanç isyanının başını çekmiştir. Bu olay, Kanuni Sultan Süleyman ( 1520-1566) ve Şah Tahmasap (1524-1576) zamanında olmuştur. Şah Tahmasap, Şah İsmail’in oğluydu ve adı Pir Sultan’ın şiirlerinde geçmektedir. Pir Sultan’ın müritleri arasında Hafik ilçesi, Sofular Köyünden gelen Hızır isimli bir derviş vardı. Hızır, Pir Sultan’ın iznini alarak İstanbul’a gitmiş ve şansı açılmış, Paşa ve Beylerbeyi olmuş. Efsaneye göre, Pir Sultan, Hızır’a: “Gidip okuyacaksın. Paşa, hatta vezir olacaksın. Fakat beni asmağa geleceksin!” diye söylemiş. Pir Sultan Osmanlının zulmüne karşı ayaklandığında, Paşa olan Hızır, isyanı bastırmak görevine tayin olmuş. Pir Sultan Hızır tarafından tutuklanıp Sivas Toprak Kalesine konmuş ve idama mahkum edilmiştir. Tekrar efsaneye göre, Hızır Paşa, Pir Sultan’ın hayatını kurtarmak için O’ndan “Şah” kelimesini kullanmadan üç nefes istemiştir. Pir Sultan sazını alıp Şah’ı öven üç nefes söyledi. Fakat bu övgü İran Şahını değil, Şah-ı Merdanı, yani Ali’yi anlatıyordu. Pir Sultan asıldı ve Hızır Paşanın adı lanetle anıldı. Tarihte, Hızır ismini taşıyan birkaç devlet adamı oldu. Ama büyük bir olasılıkla Pir Sultan’ı asan Hızır Paşa, 1551/2 ve 1567 yılları arasında Paşalık yapmış veya 1560-1567 yılları arasında Beylerbeyi ve Bağdat Valisi olan Hızır Paşa olabilir. Bahsedilen olaylar Pir Sultan’ın isyanı, yakalanması ve idamı süresinde, Hızır Paşanın Bağdat yolunda iken Sivas’tan geçtiği zaman olabilir. Ali’yi öven ve Pir Sultan’ın idamına yol açan nefesler her zaman söylenegelmiştir. İlk önce Pir Sultan şu nefesi söylemiştir. “ Hızır Paşa bizi berdar etmeden Açılın kapılar Şah’a gidelim Siyaset günleri gelip yetmeden Açılın kapılar Şah’a gidelim” Sonra, mahkeme tutanaklarını yazan katibe seslenip : “ Kul olayım kalem tutan eline Katip ahvalimi Şah’a böyle yaz Allahı seversen katip böyle yaz : Dünü gün ol Şah’a eylerim niyaz Umarım yıkılsın şu kanlı Sivas Katip ahvalimi Şah’a böyle yaz…” Pir Sultan üçüncü bir deyişle sözlerini bitirmiş : “ Karşıda görünen ne güzel yayla Nir dem süremedim giderim böyle Ela gözlü pirim sen himmet eyle Ben de bu yayladan Şah’a gideriz Pir Sultan Abdal’ım dünya durulm Gitti giden ömür geri dönülmez Gözlerim de Şah yolundan ayrılmaz Ben de bu yayladan Şah’a giderim …” Pir Sultan Abdal efsaneleştirilmiş, ayaklanması ve idam edilişi toplumsal koşularla göre güncelleştirilmektedir. Halk kahramanı oldu ve isyanı halk haklarını savunmak için ve baskıya karşı mücadeleler hareketi olarak görülüyor. Şiirleri halk tarafından çok sevilir ve sözleri koşullara göre değiştirilir. Aşağıdaki deyiş herhangi bir olayı protesto eden gençlerin toplanma marşı gibi kullanılıyor. “Gelin canlar bir olalım Münkire kılıç çalalım Hüseynin kanın alalım Tevekkeltü taallah… Açalım kızıl sancağı Geçsin yezidlerin çağı Elimizde aşk bıçağı Tevekkeltü taallah…. Pir Sultan’ım geldim cuşa Münkirlerin akla şaşa Takdir olan gelir başa Tevekkeltü taallah …. “ Hüseyin’in kanını almak ve düşmanlarını kırmak, yani Yezid ve Mervan’a karşı bir direniş çağrısıdır. Sözlerindeki gizli mana, baskı altında kalan halkın intikamını alan bir kahraman gibi anlaşılmaktadır. Edebiyat bakımında Pir Sultan Abdal’ın şiirleri eşsizdir. Manzaraların tasviri ve doğa güzelliğini O’nun gibi kimse ifade edemez. Dili ve yazış tarzı yeganedir ve kimse ile mukayese edilemez. Aynı zamanda şiirlerinin derinliği eşsizdir. Mistik düşüncelerini ifade etmek için şair, doğa dünyasından gelen sembolik imgeleri kullanıyor. “ Uyur idik uyardılar Diriye saydılar bizi Koyun olduk ses anladık Sürüye saydılar bizi Halımızı hal eyledik Yolumuzu yol eyledik Her çiçekten bal eyledik Arıya saydılar bizi Aşk defterine yazıldık Pir divanına yazıldık Üzüm olduk şerbet ezildik Doluya saydılar bizi Pir Sultan’ım Haydar şunda Çok keramet var insanda O cihanda bu cihanda Ali’ye saydılar bizi. “ Kerbela trajedisi Alevi-Bektaşilerin hatırasında devamlı olarak canlı yaşıyor. Ayn-i Cem’de anılır. Bu sembol aynı zamanda geniş halk kitleleri nezdinde anlılığını korumaktadır. Hüseyin’in dramı olaylara göre güncelleştirilmektedir. Kerbela her zaman haksızlığın ve Alevilere karşı yapılan baskıların sembolü oldu. Hüseyin haksızlıkla öldürülen bir şehidin / şehitliğin sembolüdür. Fakat aynı zamanla kahramanların ve şehitlerin kuvveti köreliyor. Tapınmaları yeniden canlandırmak gerekiyor. Örneğin : İnsanlardan uzak kalan Gök-Tanrı’nın yerine Şah-ı Merdan, yani Ali geldi. Aleviler en çok Ali’ye dua ederler. Fakat ibadetlerinde en önemli yer Hüseyin’indir. En büyük heyecan Hüseyin’in maktelinden geliyor, çünkü Hüseyin ıstırap çeken insanlığın sembolüdür. Asrımızın son çeyreğinde genç aleviler cahilliğin uyuşukluğundan uyanıp okumaya başladılar. Düşünsel sınıfın etkisi altında ve Avrupa ülkelerine göç eden işçilerin etkisinde sınıf çatışmalarından ve Marksist fikirlerden etkilendiler. Kerbela şehitleri o zaman yeni bir anlama kazandı. Onlar sosyal baskının bir sembolü haline geldiler. Bilindiği gibi Alevilerin çeşitli akımları izleyen birkaç, hatta bir çok dernekleri var. Bunlar : · Kemalist idealini koruyan ve eski Bektaşilerin manevi çocukları olan “Hacı Bektaş Dernekleri”, · Devlete yakın olan ve Aleviliği Sünniliğe bağlamak isteyen “Cem Dernekleri” · Eski zaman Kızılbaşların yoluna sadık kalan, Pir Sultan’a hayran olan “Pir Sultan Dernekleri” Pir Sultan’a sevgi her zaman Hazret-i Hüseyin’e olan saygıyı beraberinde taşımaktadır. Her ikisi de haksızlığa uğrayan insanlığın simgeleri oldular. Yakın geçmişte 2 Temmuz 1993 tarihindeki kanlı Sivas Madımak Katliamı bu görüşü daha da arttırdı ve şiddetlendirdi. Hazret-i Hüseyin’in ve Pir Sultan Abdal’ın şehadet- leri iç içe girdi. Anadolu halkı için Pir Sultan Abdal, Kerbela şehitlerinden daha yakın bir kahramandır. O güncelleştirilen ve canlandırılan bir Hüseyin oldu...
Gözlerin ... Aşık Sefai .qquzhan 03:42
Gözlerin ... Aşık Sefai .qquzhan 560 izlenme - 6 yıl önce
Müslüm Gürses - Eyvallah Şahım 04:33
Müslüm Gürses - Eyvallah Şahım 273 izlenme - 2 yıl önce Bugün Bize Pir Geldi Gülleri İte İte Geldi Önü Sıra Kamberi Aliye Mürteza Geldi Eyvallah Şahım Eyvallah Ah LAİLAHE İLLALLAH Eyvallah Pirim Eyvallah Adı Güzeldir Güzeldir Güzel Şah Ali Bizim Şahımız Kabe Kıblegahımız Efraştaki Muhammed O Bizim Padişahımız Padişahım Arada Okur Haktan Karalar Ben Pirimden Ayrıldım Bin yıl Geçti Aradan Eyvallah Şahım Eyvallah Ah LAİLAHE İLLALLAH Eyvallah Pirim Eyvallah Adı Güzeldir Güzeldir Güzel Şah Arayı Uzattılar Yarama Tuz Bastılar Atlıdan Bir Kul Geldi Beni Ona Sattılar Sattılar ve Destanda Ses Verir Gülistandan Mehammedin Hatemi Daha Güzeldir Aslandan Eyvallah Şahım Eyvallah Ah LAİLAHE İLLALLAH Eyvallah Pirim Eyvallah Adı Güzeldir Güzeldir Güzel Şah Kaynak Kişi:Erzurumlu Nimri Dede
Eyvallah Şahım 01:14
Eyvallah Şahım 1.387 izlenme - 7 yıl önce bu yeni müziğimizi beğenecek misiniz
Ali Almış Sancağını Vokal-OYA Piyano-Yakartepe Din İlahi Alevi Mezhep Sünni Şafi Cem Cemevi Hazreti 05:41
Ali Almış Sancağını Vokal-OYA Piyano-Yakartepe Din İlahi Alevi Mezhep Sünni Şafi Cem Cemevi Hazreti 1.307 izlenme - 3 yıl önce Güneş Yakartepe “Ali Almış Sancağını Eline” Senfonik Formda Notalarını Yapılandırdı Piyano ile çaldı Ali Almış Sancağını Eline Çekilip giderler mahşer yerine Hasan\'ı Hüseyin 'i almış yanına Ah ümmetüm diyü aglar Muhammed Kıyâmet kopıcak cânlar uyanır Kâmil derviş mürşide dayanur Yüzün yere koymuş Hakk\'a yalvarur Ah Ümmetüm deyü aglar Muhammed Uryân olmış yatar ol zaîf tenler Sararmış benizler söylemez diller Mahşer yerine cemolmış erenler Ah Ümmetün deyü aglar Muhammed Yunûs eydür gelin kadrin bilelüm Fırsat elde iken tevhîd idelüm Rûhu için çok salâvât virelüm Ah Ümmetüm diyü aglar Muhammed Yunus Emre Siir toplam 5076 kez okunmus Sairlerden seçmeler . Aydın Kansıray . Umut Taydaş . Ali Kırgiç . Şenay Erdoğan . Ahmet Gümüştekin . Doğan Durgun . Yeliz Şenay . İlker Sahin . Mustafa İslamoğlu . Emre Alkan . Metehan Sarıyakutoğlu . Zeyno . Dursun Ali Erzincanlı . Umut Özen . Deli Kiz . Edip Cangönül . Meltem İşgüder . Yasin Yüksel . Cuma Kaya . Hüseyin Namal . Mustafa Korgancı . Ömerlütfi . Hüseyin Kerim Ece . Burak Yoldaş . Aydın Deniz . Vedat Akın . Gürsoy Solmaz . Hüseyin Yalçın . Ece Karaboncuk . Ülkü Tamer . Yasemin Yarar . Metehan Selçuk . Sibel Koç . Mehmet Yücel . Nogay Yaren . Salah Birsel . Faruk Elma . Ural Urgunlu . Adem Erdoğan . İbrahim Kılınç . Deral Baran . Özlem Malkara . Bengisu . Harun Köroğlu . Yasemin Doğrubakar . Bien . Savaş Ezgi . Ünal Gül . Aşık Ozan İsa Oğuz . Resul Efe Fikrî ve Edebî Şahsiyeti Yunus Emre, halk diliyle yazılan tasavvuf edebiyatının en büyük şairidir. Orta Asyada Ahmed Yesevi ile başlayan halk tasavvuf şiiri; Türkistan, Horasan ve Anadolu'da yüz yılı aşan bir gelişimden sonra, en üstün seviyesine Yunus Emre'de varmıştır. Yunus'un duygu ve düşünce âlemini hazırlayan kültürün kaynağında İslam tasavvufu vardır. Yunus'un bilgi ve düşünce âleminde, Onun yaratılış, varlık, yokluk, aşk ve Allah hakkında duygulu ve hummalı zihin yoruşları vardır ki aynı irfan kaynağından beslenir. Yunus, insan olan herkese karşı; fakir, zengin, Hıristiyan ve Müslüman ayrımı yapmayan, engin sevgiyle bağlıdır. Ondaki insan sevgisi, insan'da Allah'tan bir parça, bir cevher bulunduğu inancındandır. Yunus, işte bu parçanın bütününe yani Allah'a âşıktır. O'nu gönlünde bilmenin heyecanındadır. Bu heyecanı, Musa Peygamber'in konuştuğu çoban kadar saf bir gönülle duyar; aynı saflıkla söyler. Yeryüzünde ömür boyu vatanından uzak kalmış bir insan hüznüyle Yunus'un Tanrı diyarına karşı sonsuz hasret duyması da bundandır. Yunus, ömrü boyunca böyle bir nostalji ile yanmış, şiirlerine bu yanmanın duygusunu yansıtmıştır. Yunus bu duygu ve bilgiyle olgunlaşıp derinleşen, bazen coşkun, bazen rind ve her haliyle cana yakın bir derviştir. Yunus Emre'nin şiirlerinden ve menkıbelerinden insan hayalinde canlanan simasının belli başlı çizgileri bunlardır. Yunus; duymuş, düşünmüş, inanmış ve bütün bu duyuş, düşünüş ve inanışlarını büyük bir sadelik ve kolaylıkla şiirleştirmeye muvaffak olmuştur. İslami taassubun, üzerinde durmaktan çekindiği birçok iman meseleleri ile cennet, cehennem, sırat ve benzeri gibi kavramlar, onun en zeki ve en hür düşüncelerine mevzu olmuştur. Şiirlerini, eskilerin, sehl-i mümteni dedikleri, her dilin söyleyemeyeceği bir açıklık ve kolaylıkla terennüm edilmiştir. Türbesi [ Yunus Emre'nin mezarı olduğu iddia edilen pek çok mezar ve türbe vardır. Bunlar; Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy; Karaman'da Yunus Emre Camii avlusu; Bursa; Aksaray ili Ortaköy ilçesi'nde; Ünye; Kula'da Emre köyü; Erzurum, Tuzcu(Dutçu) köyü; Isparta'nın Gönen ilçesi; Afyon'un Sandıklı ilçesi; Sivas yakınında bir yol üstü. Ayrıca Tokat'ın Niksar ilçesinde ve Azerbaycan’da Şeki şehrinde de bulunmaktadır. Ayrıca, mutasavvıf Niyazi Mısri de Yunus Emre'nin mezarının (veya makamının) Limni Adası'nda bulunduğunu ifade etmiştir. Mezarı konusundaki tartışma, Karaman ve Eskişehir'deki türbeler üzerine yoğunlaşmışsa da, Hacı Bektaş ile ilgili menkıbe düşünüldüğünde Eskişehir Sarıköydeki türbenin asıl Yunus Emre türbesi olduğu düşünülebilir. Ali Almış Sancağını VokaL-OYA Piyano-Yakartepe Dinle Din İlahi Piyano Vokal Alevi Mezhep Sünni Şafi Şii İran Suriye Hac Karbela Sami Savni Özer Sözlü Şan Şiiri Şair Edebi Dergah Ali Almış Sancağını Vokal-OYA Piyano-Yakartepe Din İlahi Alevi Mezhep Sünni Şafi Cem Cemevi Hazreti Hz B194DVZ Ali Almış Sancağını Sami Savni Özer Dinle İlahiler Din İlahi Piyano Vokal Vokalist Oya Sözlü Şan Şiiri Nuri Cemali-Ömrün Bitirmiş Kaside YouTube Enstrumantel ilahi Piyano Akustik Fon müzik senfoni Versiyon 2 Sami Savni Özer Dinle İlahiler Din İlahi Piyano Vokal Vokalist Oya Sözlü Şan Şiiri Şair Edebi Dergah Alevi Mezhep Sünni Şafi Şii İran Suriye Hac Karbela hacı hoca imam iMAN VE İSLAM'IN SARTLARI İslâm dininde Yüce Allah'a, meleklere, Allah'ın kitablarına, peygamberlere, ahiret gününe, kaza ve kadere iman etmek esastır. Bunları bilip kabullenmek imanın temel şartıdır. Onun için imanın şartları altıdır, denilir. Bu şartlar müslümanlıkla kesinlikle mevcut esaslardır. Bunlara, inanılması zorunlu din ilkeleri denir. Bunlara inanmak mecburiyeti vardır. Bunları doğrulamadıkça iman gerçekleşemez. Bunlardan herhangi birini inkâr etmek - Allah korusun- İnsanı hemen dinden çıkarır. Biz bu imanımızı sözlerini okumakla daima açıklıyor ve isbat ediyoruz. Bu sözleri okuyan şöyle demiş oluyor. "Ben Yüce Alllah'a, O'nun meleklerine, O'nun kitablarına, O'nun peygamberlerine, ahiret gününe, kaderin (iyi ve kötü her şeyin yaratılışı) Allah'dan olduğuna inandım. Öldükten sonra dirilip mahşerde (hesab yerinde) toplanmak hakdır ve gerçektir. Şahidlik ederim ki, Allah'dan başka İlâh yoktur ve yine şahidlik ederim ki, Hazret-i Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) O'nun kulu ve peygamberidir." İslâmın şartları ise, beştir. Peygamber Efendimiz'in bir hadislerinin manası şudur: "İslam dini beş şey üzerine kurulmuştur. Şahadet sözünü getirmek (Eşhedü en lâ İlâhe İllallah ve Eşhedü enne Muhammeden Resûlüllah, demek), namaz kılmak, zekat vermek, ramazan ayı oruç tutmak ve hac etmek. İşte bu beş şey İslâm'ın şartıdır. Bu şartları gözetip onları yerine getiren insan İslâm şerefine ermiş, Müslüman rütbesini kazanmış olur. " Eşhedü en lâ İlâhe İllallah ve Eşhedü enne Muhammeden Abdühu ve Resûlühu = Allah'dan başka ilah olmadığına şahidlik ederim. Yine Muhammed'ın (a.s) Allah'ın kulu ve elçisi olduğuna şahidlik ederim."sözlerine "Kelime- i Şehadet" denir. " Lâ ilâhe illallah, Muhammed'ün Resülüllah " sözüne de "Kelime- i Tevhid" denir. Biz bu mübarek kelimeleri daima okuruz. İSLAM AHLAKI İslâm Dini kadar güzel ahlaka önem veren bir başka din veya düşünce sistemi göstermek mümkün değildir. Öyleki Peygamber Efendimiz "İslâm, güzel ahlâktır" buyurmuştur. Hz. Peygamberin güzel ahlâka teşvik eden bir çok güzel sözü vardır. "Mü'minlerin îmanca en kamil olanı, ahlâkI en güzel olanıdır" "İçinizden en çok sevdiklerim ve kıyamet gününde bana en yakın olanlarınız, ahlaki en güzel olanlarınızdır" hadisleri bunlardan sadece ikisidir. Kur'an-ı Kerim'de adalet, ahde vefa, affetme, alçak gönüllülük, ana-babaya itaat, sevgi, kardeşlik, barış, güvenirlilik, doğruluk, birlik, beraberlik, iyilik, ihsan, iffet, cömertlik, merhamet, müsamaha, tatlı dilli olma, güler yüzlülük, temiz kalplilik gibi güzel ahlâki hasletlere teşvik eden ve zulüm, haksizlik, riya, haset, gıybet, çirkin sözlülük, asık suratlılık, cimrilik, bencillik, kıskançlık, kibir, kin, kötü zan, israf, bozgunculuk... gibi kötü hasletlerden nehyeden pek çok âyetin yer alması, Kur'an'da ahlaka ne kadar önem verildiğinin bir göstergesidir. Peygamber Efendimizin güzel ahlaka teşvik eden ve kötü hasletlerden nehyeden hadisleri ise neredeyse bir kitap oluşturacak kadardır. O sadece bu sözleri söylemekle kalmamış, güzel ahlaki bizzat yasayarak insanlara örnek olmuş ve öğretmiştir. Bu yüzden O'nun ahlaki, İslâm ahlakinin en güzel tatbikatını oluşturmaktadır. İste bu sebeple burada peygamberimiz Hz. Muhammed'in güzel ahlakından az da olsa sözetmek istiyoruz(*). Çünkü O gerçekten en güzel örnektir: Peygamber Efendimiz güler yüzlü, nazik tabiatlı, ince ve hassas ruhlu idi. Kati yürekli, sert ve kırıcı değildi. Ağzından sert ve kaba hiçbir söz çıkmazdı. Başkalarını tenkit etmez, kimsenin ayıbını yüzüne vurmazdı. Yanlış ve hoşlanmadığı bir davranış görürse "içinizden bazı kimseler, söyle söyle yapıyorlar..." Şeklinde, bu davranışları yapanların kim olduklarını belli etmeden ve hiç kimseyi kırmadan yanlışı ve hataları düzeltirdi. Kimsenin sözünü kesmez, konuşması bitinceye kadar dinlerdi. Tartışmayı sevmez, sözügereğinden çok uzatmazdı. Kendini ilgilendirmeyen şeylerle meşgul olmaz, kimsenin gizli hallerini araştırmazdı. Allah'a hürmetsizlik olmadıkça, sahsına yapılan kötülükleri, ne kadar büyük olursa olsun, bağışlar, eline imkan geçince öç almayı düşünmezdi. Son derece iffet ve haya sahibiydi. Bütün insanları eşit tutar, zengin fakir, efendi-köle, büyük-küçük ayrımı yapmazdı. Her bakımdan kendisine güvenilirdi. Verdiği sözü mutlaka zamanında yerine getirirdi. Dürüstlükten ayrıldığı, saka bile olsa yalan söylediği hiç görülmemiştir. Bu yüzden O'na henüz peygamberlik verilmeden önce "Muhammed'ül-Emin" denilmişti. Nitekim Peygamberliğini haber verdiği zaman, iman etmeyenler bile O'na "yalancı, yalan söylüyor" diyememiştir. En yakın akrabalarını safa tepesinde toplayıp onlari İslâm'a davet için, "Size su dağın arkasında düşman atlılarının bulunduğunu söylesem, bana inanırmısınız?" dediği zaman: "Hepimiz inanırız. Çünkü sen yalan söylemezsin" diye cevap vermişlerdi. Kendisi böyle olduğu gibi, herkesin dürüst olmasını isterdi. "Doğruluktan ayrılmayınız, çünkü doğruluk, iyilik ve hayra götürür. İyilik ve hayır da, kişiyi Cennete ulaştırır. Kişi doğru söyleyip doğruluğu aradıkça, Allah katında sıddıklar zümresine yazılır. Yalan sözden ve yalancılıktan sakınınız; Çünkü yalan insani kötülüğe sevkeder. Kötülük de kişiyi Cehennem'e götürür. İnsan yalan söylemeğe ve yalan aramağa devam ede ede, Allah katında nihayet yalancılardan yazılır" buyurmuştur. slam dini mezheplerinden birisidir. Şii İslam ya da Şii Mezhebi olarak adlandırıldığı da olur. Mensuplarına Şii veya çoğul olarak Şia denir. Şiilik sözcüğü, yanlışlıkla Caferilik ile eş anlamlı olarak kullanılabilmektedir, halbuki Şiilik veya Şia hilafet veya imamet sorununda tarihsel olarak "Ali'ye yandaş olan kimseler" anlamına gelmektedir. Başlangıç dönemindeki bu ayrılık daha sonraki devirlerde kendi kavramsal-teolojik alt yapısını oluşturarak mezhepleşmiştir. İslam tarihi boyunca Müslümanlar arasında farklılıklar olmasına rağmen, birçok inançsal ve fıkhi konularda aynı görüşü savunmuşlardır. Kuran-ı Kerim ve Peygamberin (s.a.a) yüce kişiliği ve Müslümanların da bunlara samimice sevgi ve muhabbet beslemeleri, ortak kültür ve hedefler doğrultusunda birlik olmalarına sebep olmuştur. İslamı yok etmek isteyenlerin düşmanlıkları ve onlar karşısında yaşanan sorunlar ve ortak çözüm bulma çabaları, Müslümanlar arasında birlik ve beraberlik duygusunun güçlenmesine sebep olmuştur. Kuran-ı Kerim ve Peygamberin (s.a.a) Müslümanları birlik ve beraberliğe davet etmesi çeşitli İslami mezheplerin büyük şahsiyetleri tarafından sürekli vurgulanmıştır Rasûlüllah (s.a.v.) insanların en cömerdi ve en kerimiydi. Eline gecen her şeyi muhtaçlara dağıtır, kimseyi eli boş çevirmezdi. (*) Peygamberimizin ahlakini özetleyen bu kısım. Kısmî tasarruflarla İrfan YÜCEL'in "Peygamberimizin Hayati" adli eserinden iktibas edilmiştir. Son derece mütevâzı ve alçak gönüllü idi. Bir topluluğa geldiğinde, kendisi için ayağa kalkılmasını istemez, nereyi bos bulursa, oraya otururdu. Arkadaşları arasında otururken ayaklarını uzatmazdı. Arkadaşları her işini yapmayı kendileri için şeref ve cana minnet saydıkları halde, bütün islerini kendi görür, ev islerinde hanımlarına yardim ederdi. Methedilmesini ve aşırı hürmet gösterilmesini istemezdi. Fakir kimselerle düşüp kalkmaktan, yoksulların, dulların, kimsesizlerin islerini görmekten zevk alırdı. Bulduğunu yer, bulduğunu giyer, hiç bir şeyi beğenmemezlik etmezdi. Yiyecek bir şey bulamayınca, aç yattığı da olurdu. Bütün islerini tam bir düzen ve nizam içinde yapardı. Namaz ve ibadet vakitleri, uyku ve istirahat için ayırdığı saatler, misafir ve ziyaretçilerini kabul edeceği hep belliydi. Vaktini boşa geçirmez, her ânini faydalı bir isle değerlendirirdi. "İnsanların çoğu, iki nimetin kıymetini takdirde aldanmışlardır: "Sıhhat ve boş vakit", buyurmuştur. İnsanı en yakından tanıyan, onun iç yüzünü ve bütün gizli hallerini en iyi bilen, şüphe yok ki eşidir. Rasûl-i Ekrem (s.a.v.) ilk vahiyden sonra gördüklerini anlattığı zaman eşi Hz. Hatice: "Allah'a yemin ederim ki, Cenâb-ı Hak hiç bir vakit seni utandırmaz. Çünkü sen akrabanı gözetirsin, işini görmekten aciz kimselerin ağırlıklarını yüklenirsin, fakire verir, kimsenin kazandıramayacağını kazandırırsın. Müsafiri ağırlarsın, Hak yolunda herkese yardım edersin..." diyerek O'nun peygamberliğini hemen kabul etmiş, en küçük tereddüt göstermemiştir.
Müslüm Gürses-Eyvallah Şahım 03:35
Müslüm Gürses-Eyvallah Şahım 840 izlenme - 5 yıl önce demirey06/müslüm gürses/eyvallah şahım/şereflikoçhisar lı damarcı özdemir farkı ile dinleyin maximum sound/müslüm gürses la gününüze zinde başlayın/paylaşımı bilmeyen yaşamından yarınından fazla birşey beklemesin ruhunu temiz ve ferah tutmanın şartı/müzik ruhun gıdasıdır lütfen sevin sevin ki içiniz gençleşsin bakın görün hayatı yaşamayı çok sevecek etrafınıza daha şefkatli daha duyarlı olacaksınız teşekkürler kardeşlerime
Yavuz Sultan Selim Sanma Şâhım Şiiri 02:27
Yavuz Sultan Selim Sanma Şâhım Şiiri 440 izlenme - 2 yıl önce Yavuz Sultan Selim'in bu şiiri dünya edebiyatında bir ilk olmuştur. Soldan sağa okunduğunda mısralar neyi söylüyorsa yukarıdan aşağı okunduğundada aynı kelimeler denk düşüyor. Sanma şâhım / herkesi sen / sâdıkâne / yâr olur Herkesi sen / dost mu sandın / belki ol / ağyâr olur Sâdıkâne / belki ol / bu âlemde / dildâr olur Yâr olur / ağyâr olur / dildâr olur / serdâr olur
Aşık Maksut Feryadi - Şahım 04:40
Aşık Maksut Feryadi - Şahım 466 izlenme - 2 yıl önce Albüm Adı: Leyli Can Çıkış Tarihi: 26.09.2011 Türk Halk Müziği
Devrim Burcu Kaygısız - Eyvallah Şahım 05:27
Devrim Burcu Kaygısız - Eyvallah Şahım 540 izlenme - 5 yıl önce
Osmanlı,şahım,benim 03:32
Osmanlı,şahım,benim 569 izlenme - 7 yıl önce osmanlı,şahım,benim
Hacı Bayrak - Gel Beni Ağlatma Şahım 02:39
Hacı Bayrak - Gel Beni Ağlatma Şahım 494 izlenme - 5 yıl önce
hasan erdogan ali'ye gitmek muradim 05:43
hasan erdogan ali'ye gitmek muradim 734 izlenme - 6 yıl önce
Benim Şahım Geylani | Mahmut Durgun 05:11
Benim Şahım Geylani | Mahmut Durgun 152 izlenme - 2 yıl önce
Latif Bolat - Şahım Ali Abaya 03:00
Latif Bolat - Şahım Ali Abaya 320 izlenme - 5 yıl önce
Kürtlere O Şiiri Yavuz Sultan Selim Yazmamıştır 08:03
Kürtlere O Şiiri Yavuz Sultan Selim Yazmamıştır 224 izlenme - 2 yıl önce Serdar Tuncer anlatımıyla, Yavuz Sultan Selimin şair Hikmet hikayesi ve deha dedirttiren şiirlerine örnek. Ehl-i Sünnet hassasiyeti olan Yavuz Sultan Selim kürtlere beddua etmemiştir, beddua içerikli şiir ona ait değildir. Tarihçi Prof. Dr.Ahmet Şimşirgil açıklıyor. Kürtlere yazdığı iddia edilen şiir tarz olarak sanki basit eğitimsiz birine ait.Şiirde deha olan Yavuz Sultan Selim'e ait değildir.
İbrahim Ezmez - Eyvallah Şahım 04:15
İbrahim Ezmez - Eyvallah Şahım 207 izlenme - 5 yıl önce
Uygar Önalan Ey Güzel Şahım 03:28
Uygar Önalan Ey Güzel Şahım 212 izlenme - 6 yıl önce uygar önalan ey güzel şahım söz müzik sadık miskini
İbrahim Ezmez - Eyvallah Şahım 04:15
İbrahim Ezmez - Eyvallah Şahım 138 izlenme - 2 yıl önce Albüm Adı: Halay Havaları 3 Çıkış Tarihi: 16.08.1999 Dance Senin Müziğin İzlesene'de! NetD Müzik Kanalına Hemen Abone Ol, En Yeni ve En Hit Klipleri HD İzle! NetD Müzik İzlesene Kanalı: www.izlesene.com/netdmuzik
Solak Kardeşler - Hamamcı Teyze   Eyvallah Şahım 03:59
Solak Kardeşler - Hamamcı Teyze Eyvallah Şahım 152 izlenme - 5 yıl önce
Şahım Ali 03:25
Şahım Ali 90 izlenme - 3 yıl önce Hüseyne Selam Yezide Lanet Olsun
Hacı Bayrak - Gel Beni Ağlatma Şahım 02:39
Hacı Bayrak - Gel Beni Ağlatma Şahım 78 izlenme - 2 yıl önce Albüm Adı: Esrar-ı Hak Çıkış Tarihi: 21.12.2004 Türk Halk Müziği
Benim kıblem kerbeladır 01:50
Benim kıblem kerbeladır 131 izlenme - 7 yıl önce Gönder beni gönder beni O şahıma gönder beni Benim kıblem,kerbeladır O yana şah, dönder beni
Grup Telden Dile - Şahım Ali 04:00
Grup Telden Dile - Şahım Ali 108 izlenme - 5 yıl önce