Hoşgeldiniz!

Segah Makamı Videoları

Tekbir Itri Segah Makamı Komalı Piyano 53 Perde İle İcra Etmek Türk Osmanlı Tasavvuf Musiki Notaları 02:32
Tekbir Itri Segah Makamı Komalı Piyano 53 Perde İle İcra Etmek Türk Osmanlı Tasavvuf Musiki Notaları 4.880 izlenme - 2 yıl önce Son Halife’nin ‘Tekbir’i Dururken Niye Şopen? Tarihi ve Kendisini Çok Sevdiğimden Habertürk Gazetesine Okurken Gazetede İlk Baktığım Yer Murat Bardakçı Köşesi olur. Yazısına Okuduğumda Konu Her Zaman ki Gibi Yine Çok İlgimi Çekti. Daha da Öte Beni Çok Müthiş Heyacanlandırdı. Araştırmacı Murat Bardakçı Bence Bu Sefer Hedefi yine 12’ den Vurmuştu. Konu Benimde Çok İlgilendiğim , Yaşadığım Bir Konu. Hem Osmanlı hem de Müzikle ilgili idi. Tarihçi Murat Bardakçı, Cenazelerde Osmanlı Marşı Dururken Şopen'in Çalınmasını Eleştirmesine Tamamen Katıldım. İtri'nin tekbiri bence de ideal. Bende Bu araştırmasını farklı pencereden inceledim. Bende İtri Tekbir Esrerini 3 Farklı Şekilde Yorumladım. 3- Üçüncü Video Çekimi; Piyano Nota Düzenlemesi Itri Tekbir eserini Komalı Piyano ile (segah makamı perdeli) çalınması. Buhurizade Mustafa ITRI nin segah tekbirinin komalı piyano ile solo icrası Itri - Kimdir?, Hayatı, Yaşamı ITRÎ: Klâsik Türk müziğini kubbe kubbe coşturan, yücelten, ilâhî bir ses, bir nefes olup gönülleri büyüleyen büyük Türk bestekârı Itrî'yi saygıyla anmak gerek... Bayram Tekbîri ve Salât-ı Ümmiye’siyle minarelerden kandil kandil yere yağan, Na’t-ı Mevlâna'sıyla Mevlâna misali âşık olan, âşkla dolan büyük müzisyen Itrî, yarattığı şaheserlerle, daha çok kitaplarda değil, Türk Milletinin gönlünde ve dilinde yaşamıştır. Bu yüzden doğduğu yıl kesin olarak bilinemiyor. XVII. yüzyılın ortalarında, yaklaşık olarak 1640 yıllarında, İstanbul’da Yenikapı Mevlevihanesi yakınında, Yayla diye anılan semtte doğdu. Asıl adı Mustafa olup Itrî mahlasını şiirlerinde kullanmıştır. Mustafa, zengin ve kibar bir aileden gelir. Müziğe karşı büyük bir aşkı vardı. Genç yaşındayken iyi bir öğrenim görerek, zamanın konservetuarları sayılan mevlevîhanelere devam ederek mevlevî olmuş, devrin müzik ustalarından ders almıştır. Bu ustaların başında, büyük bestekâr, Tanburî Hafız Post da vardır. Itrî'nin ney üflediğine ve Galata Mevlevîhanesinde bir süre neyzenbaşılık yaptığına dair bir hikâye vardır. Tekbir nedir? Bir İslam dini kavramı olan tekbir, Allah`ın herşeyden üstün, yüce, ulu olduğunu ifade eder. Allah`dan başka güç yoktur demektir. Türkçe TEKBIR (türkçe) anlamı 1. Müslümanlıkta Tanrı'nın büyüklüğünü yüceliğini anmak için söylenen ve Allahuekber sözü ile başlayan dua. TEKBIR (türkçe) anlamı 2. müslümanlıkta tanrı'nın ululuğunu anmak için söylenen ve allahu ekber sözü ile başlayan duanın adı. Tekbir hakkında bilgiler Bir İslam dini kavramı olan tekbir, Allah`ın herşeyden üstün, yüce, ulu olduğunu ifade eder. Allah`dan başka güç yoktur demektir. Allahu ekber diye söylenen tekbir İslam dininde şu ibadetlerde kullanılmaktadır: Ezanda Kamette Bayram namazında Cenaze namazında Namaza başlarken Namazın rükünlerinde Vitr namazında kunuttan önce Bayram hutbesi sırasında Namaz bitiminde tesbihte Kurban keserken Bayram günlerinde farz namazlarda Mehterde Tasavvufta Sünnet töreninde Nikahta Teşrik tekbiri, Ramazan bayramı ve Kurban Bayramı günlerinde, arefe günü sabah namazında başlar, bayramın son günü ikindi namazına kadar sürer. Teşrik tekbiri sesli olarak yapılır ve segah tekbirdir. Segah tekbiri Buhurizade Mustafa Çelebi Itri bestelemiştir: Allahu ekber, Allahu ekber, La ilahe illallahu vallahu ekber, Allahu ekber ve lillahil hamd. TEKBİR Itri Segah Makamı Komalı Piyano 53 Perde İle İcra Etmek Türk Osmanlı Tasavvuf Musiki Notaları TEKBİR,Piyano Çalmak, Klasik Türk Müziği, Osmanlı Müzikleri, Tasavvuf Musikisi, Komalı Piyano, Çaldı Koma Nedir Ne Demek Itri Segah Makamı 53 Perde İle İcra Etmek Nasıl Bilgi Türk Osmanlı Tasavvufi Musikileri Notaları Makamları Perdeli Çalınması Üçüncü Video Çekimi Nota Düzenleme Mustafa İTRİ Tekbiri Komaları Piyano Solo İcrası Eserini Koma Piano Çalgı Çal Çalmak Çalma İlahisi İlahiler Sufi İlahileri Notası Dini Müzik Allahu Ekber İtri Tam Sesler Arası Eşit Parça Yarım Sesler Arası Perde Perdesi Musiki Sesin Kulakla Çok Küçük Siyah Beyaz Tuş Tuşlar Bemol Diyez Nota Notalar Türk Müziği Itrı İtrı Çalmak Tam İkili Aralık Eşit Koma Denir Tam Ses İki Sesleri Batı Tampere Sistemi Do Gamı Aralıkları 53 Perdeleri Porte Anahtar Perdeler Türk Sanat Müziğinde Perde İsmi Solfeji Gibi Özel Adları Vardır Porte İşarete Anahtar Denilir Türk Osmanlı Tasavvuf Musikisi Rast, Dügâh, Segâh, Çargâh, Nevâ, Hüseynî, Eviç Sufi
 SU KASİDESİ Bestesi- Gazel Şiir: FUZULİ Divan Edebiyatı Türk Sufi Tasavvuf Müziği 06:10
SU KASİDESİ Bestesi- Gazel Şiir: FUZULİ Divan Edebiyatı Türk Sufi Tasavvuf Müziği 349 izlenme - 3 ay önce SU KASİDESİ Şiir: FUZULİ Güncel Türkçe Güfteye Uyarlama ve Beste: Güneş Yakartepe Saçma ey göz gözyaşımdan gönlümdeki ateşlere su Çünkü olmaz çare bu denli tutuşan ateşlere su Dönen gök kubbenin rengi su rengi midir bilemem Yoksa gök kubbeyi mi kaplamış gözümdeki su Cennetin bağlarına her daim durmadan akar su Aşık olmuş hoş endamlı servi boylu güzel yâre su Yârin elini öpemeden, eğer ölürsem dostlar Yapın toprağımdan bir testi, sunun yâre su Paklığını beyan kılmış ehli aleme Tabi olmuş Ahmedi Muhtarın (s.a.v) yoluna su Mucizesi bir sonsuz denizdir ki alemde Yetmiş ondan binlerce kafirin ateş hanesine su Ya Habiballah Susuzluktan yanan dudakların Su dilenmesi gibi Seni dilenirim Cehennem korkusu gam ateşi salmış gönlüme Var Ümidim ihsan bulutun serper o ateşe su Mahşer günü gaflet uykusundan uyanınca aşık Vuslat çeşmesi güzel yüzüne susayana su Mahrum etme gül yüzüne hasrete ver su BİR SU KASİDESİ HİKAYESİ Genç Piyanist Besteci Güneş Yakartepe’den Fuzuli’nin Su Kasidesi Hikayesi İstanbul Teknik Üniversitesi Kompozisyon Bölümü Lisans öğrencisi Güneş Yakartepe, efsane şair Fuzuli’nin Su Kasidesi’ni besteledi. Esenler Belediyesi’nin düzenlediği dokuz Balkan ülkesinden dokuz şehrin bir araya getiren “Uluslararası Tarihi Su Yolu Şehirleri Buluşması” etkinliği kapsamında birçok bilim, kültür ve sanat etkinliği yer almakta. Bunlardan bir tanesi genç besteci piyanist Güneş Yakartepe’nin açılışta icra edeceği “Su Resitali”. Genç sanatçı; F.Handel’in “Water Music” eserinden piyano partisyonları ve piyano – çello oda müziği icrasının yanında, bu organizasyon vesilesiyle bestelediği “Su Kasidesi” ni seslendirecek. Genç Besteci “Su Kasidesi” ile ilgili düşüncelerini şöyle dile getirdi. “Altı ay önce Esenler Belediyesi Başkan yardımcısı Dr. Hasan Başçı ile görüşme fırsatı buldum. Esenler, benim 15 yaşında 5000 Kişiyecanlı ilk konserimi verdiğim yer. Bu proje için de, Başkanım bana” Handel’in Water Music’ini icra eder misin?” dedi. Tabii ki dedim. Esenler Belediyesi dergisindeFuzuli “Su Kasidesi”Şiirini gördüm. .. Böyle bir eseri bu sayede okudum ve anlamaya çalıştım. Sözlerin ve anlamının derinliğinden ruhum paramparça oldu. Divan edebiyatının en güzel eseri bu olmalı dedim. Bu kadar mı güzel anlatılabilir, su, sevgiliye aşk ve asıl Sevgiliye Peygamberimiz Hz. Muhammed’e (s.a.v.) aşk ve yakarış. Çok etkilendim. Etkinlik için bunu bestelememin çok anlamlı olacağını düşündüm. Önce yazıldığı orijinal dilden besteledim. Bu kolay oldu. Ancak şan icrasında ve bugünün insanları açısından eserin derin anlamını aktaramayacaktım. Kalıplara uygun bir sıradan beste işi olacaktı. Özünü yansıtamayacaktım. Ben bugünün gençliğinin anlayacağı, hakikaten bu eseri okuyup anlama merakının uyanacağı yolu seçtim. Bunun için özümsedim eseri ve tasavvufa en uygun beste olarak gördüğüm, Tasavuufta yaygın, hakikaten ruhu esir alan ve akşam ezenının makamı segahı seçtim. Söz ve Notalarını kontrol etmek için , İTÜ Kompozisyon Bölüm başkanı Hocam makamsal uygunluğu çok beğendi. Redifinden dolayı “Su Kasidesi” bu eser, ama aslında bir naat. Fuzuli bu naatinde Hz. Muhammed’e (s.a.v.) duyduğu derin sevgi, yakarışı derinden etkiliyor insanı. Bunun yanında ilk kısımlarında, hasret, aşk ve ızdırap temaları var. İlk beyitte Fuzulî gönlünde aşk ve ıztırabı ateşlere, gözyaşını ise, suya benzetmiş. Bununla başladım. İkinci beyitte Fuzuli, çok ağladığını ve gözyaşlarının gökyüzünü kapladığını belirtmiş. Bu iki beyiti ilk dörtlük olarak besteledim. İkinci dörtlükte 11. ve 13. Beyitlerin gizemini aktardım. Çünkü; hem besteye yakıştı hem anlamı etkileyici. Aruz vezni ile yazılmış bu şiiri tekrar kalıba sokmak hakikaten zor oldu. Bu yüzden iyice özümsemem gerekti. Ancak Peygamberimize (s.a.v.) övgü kısmında, anlamı, kelime ve hece matematiğine gerek duymadan vermenin daha etkileyici olacağını düşünerek Gazel formunda bıraktım. Bestemi, 31. ve 32. beyitlerdeki yakarış ile tamamladım. Açılıştaki kısa konserde de önce F. Handel’in Water Music eserinden çalacağım. Bu eser barok dönem. O dönemdeki eserler genellikle kiliselerde insanların terapisi için çalınırmış. Bunun ardından segah bir “Su Kasidesi” iki farklı inanç dünyasının ezgilerini bir araya getirmiş olacak.” SU KASİDESİ Bestesi- Gazel Şiir: FUZULİ Divan Edebiyatı Türk Sufi Tasavvuf Müziği
Ender Acar - Akşam Ezanı - Segah Makamı 03:51
Ender Acar - Akşam Ezanı - Segah Makamı 1.762 izlenme - 5 yıl önce
Çapkın-Melisa Çallıoğlu 03:02
Çapkın-Melisa Çallıoğlu 1.447 izlenme - 8 yıl önce söz-müzik: baki çallioĞlu melisa çallioĞlu yorumu makam: segah
Mükemmel ezan SEGAH makamı 02:27
Mükemmel ezan SEGAH makamı 238 izlenme - 2 yıl önce segâh makamı çıkıcı bir nitelik gösterir. genellikle durak perdesi olan segâhtan başlar, îlk dolaşımlarını segâh perdesi etrafındaki sesler içinde yapar. bu arada kürdî perdesi dolaşımda yer aldığı gibi, dügâh perdesi de kullanılır. dügâhın kullanılması halinde, rasta doğru bir pestleşme ile rast makamına geçki yapılabileceği gibi, dügâhtaki kısa duruşlarla, dügâh mâye makamına da geçkiler gösterilebilir. ayrıca, çargâhta ve rastta asma kararlar verildiği olur. makamın güçlü perdesi nevadır. segâh daha çok rast ile gerdaniye perdeleri arasında dolaşımlar yapar. tize çıkması, en çok miyan açmalarında görülür. eviç perdesi, segâh beşlisi ile hicaz dörtlüsünün birleştiği perde olmasına rağmen, neden güçlü görevini üstlenmektedir, sorusuna cevap arandığında, sistemci okulun dizisi -rast dizisi- göz önüne getirilirse makamda rast ile neva arasında bulunan beşlinin, kürdî perdesi kullanılmadığı zaman rast beşlisinden oluştuğu ve nevanın aynı zamanda rast makamının güçlüsü bulunduğu hatırlanmalıdır. eviç perdesinin icrası halleri, miyan açılırken veya gerdaniyeye doğru çıkarken veya eviç gösterilirken, bu perde üzerinde duraklamalar yapılması, makamın çeşnisinin belirtilmesi bakımından önem taşır. dik hisar perdesi, bazı melodik yapı ve seyir icabı, biraz daha pestleştirilebilir. amma, hüseynî nağmesi olarak kullanılması yine bir geçkinin icabı yapılır. neva açıldıktan sonra, nevadan tize doğru eviçli ve eviç almadan icra olunan seyirler, makamın gerek icracılar gerek bestekârlar tarafından iki türlü kullanılması, tizdeki dörtlünün değiştirilmesi, yine bir geçki yapılması zevk ve inceliğini ve ihtiyacını göstermesi sebebiyledir. eviç perdesinin bazen tam eviç, çoğu zaman da eksik bakiye diyezi içinde pest kullanılması, yine makamın çeşnisinin belirtilmesi ve melodik yapının kullanılma ihtiyacının bu şekilde anlaşılması ve duyulması sebebiyledir. diğer taraftan segâh perdesinin çok önemli bir asma karar perdesi de olduğunu ve rast dizisi içinde bulunduğunu unutmamak lâzımdır. segâh donanımda, segâh, dik hisar ve eviç perdelerinin arıza işaretleri ile gösterilir.
segah pesrev-kervansaray [ney] 03:06
segah pesrev-kervansaray [ney] 593 izlenme - 6 yıl önce beste neyzen yusuf paşaicra kervansaray
Çeşitli Sanatçılar - Mihrimah Sultan - Segah Makamı 03:28
Çeşitli Sanatçılar - Mihrimah Sultan - Segah Makamı 268 izlenme - 5 yıl önce
Jale Parıltı - Abbas Altınbaş ( Ney - Segah Makamı ) 02:45
Jale Parıltı - Abbas Altınbaş ( Ney - Segah Makamı ) 181 izlenme - 3 yıl önce Albüm Adı: Makamların Sultanı Çıkış Tarihi: 05.12.2011 Türk Sanat Müziği
Çeşitli Sanatçılar - Eyüp Cami - Segah Makamı 02:03
Çeşitli Sanatçılar - Eyüp Cami - Segah Makamı 111 izlenme - 5 yıl önce