Hoşgeldiniz!

somut

315 Metre Yükseklikte Türk Bayrağı Dalgalandırmak 01:42
315 Metre Yükseklikte Türk Bayrağı Dalgalandırmak 1.555 izlenme - 7 ay önce Tırmanma ve parkur sporcusu Fırat Somut ve Ahıska Türk'ü Pavel Smirnov 315 metre yükseklikte Türk bayrağı dalgalandırdılar Fırat Somut ve Pavel Smirov 3 Mayıs Türkçüler Gününe özel Türkiye’nin en yüksek gökdeleninin vincine tırmanarak 315 metre yükseklikte TÜRK bayrağı dalgalandırdı. Dipçe: ntv 3 MAYIS bölümünü kesmiş haberin detaylarını buradan okuyabilirsiniz http://www.trthaber.com/haber/yasam/315-metre-yukseklikte-turk-bayragi-dalgalandirdilar-248331.html
2. Sınıf Türkçe Soyut - Somut 01:19
2. Sınıf Türkçe Soyut - Somut 3.132 izlenme - 7 yıl önce soyut ve somut kelimesinin anlamını öğrencilerim açıklıyor.
OY ASİYE ASİYE AĞASARIN BALINI Damar Karadeniz Türkü Laz Asi Piano KURTLAR VADİSİ Horon Piano Dosya 08:18
OY ASİYE ASİYE AĞASARIN BALINI Damar Karadeniz Türkü Laz Asi Piano KURTLAR VADİSİ Horon Piano Dosya 1.293 izlenme - 2 yıl önce Genç Piyanist Güneş Yakartepe " OY ASİYE ASİYE - AĞASAR'IN BALINI " Eserini Piyano Armoni Notasını Yazdı, Çok Sesli Armoni ile Piyano Çaldı ve Söyledi. Solist; ECE YILDIRIM ile Ona Eşlik Etti. Türk Halk Müsikileri Solo Piyano Serisi: 6 Çok Sevilen Eserleri Piyano ile Nasıl Bulacaksınız? Kıymetli Eleştirileri ve Yorumları Merak ile Bekliyorum. Lütfen Yazarak ve Beğenerek Bana Moral Verin Ağasarın Balını (Da) Gel Salını Salını Adam Cebinde Daşır (Da) Senin Gibi Gelini Oğol Nazimim Oğol Oy Asiye Asiye Tütün Goydum Kesiye Anan Seni Verecek De Bir Bağ Pirasiya (Bir Evlek Pirasiya) Oğol Nazimim Oğol Sis Dağının Başları (Da) Kesme Kesme Daşları Adamı Öldürüyü Nazlı Yarin Gaşları Oğol Nazimim Oğol Oy Asiye Asiye Tütün Goydum Kesiye Anan Seni Verecek De Bir Bağ Pirasiya (Bir Evlek Pirasiya) Oğol Nazimim Oğol Sis Dağının Başları (Da) Küfür Küfür Esiyu Baban Bu Yıl Gurbanı (Da) Çifter Çifter Kesiyu Oğol Nazimim Oğol Oy Asiye Asiye Tütün Goydum Kesiye Anan Seni Verecek De Bir Bağ Pirasiya (Bir Evlek Pirasiya) Oğol Nazimim Oğol PİYANİST PİANO PIYANO PİYONA Özellikle çok izlenen bir dizi filmde okunmasından sonra sevildi, dilden dile dolaşmaya başladı “Ağasarın Balını” türküsü. Görele türküsü olan ürünü, TRT sanatçıları dışında söyleyenlerin tümü Görele-Giresun ağzıyla değil de Trabzon ağzıyla okuyor. Öyle ki bu yanlış söyleyiş Görele’li gençleri bile etkiliyor: Onlar da kendi türkülerini başka yöre ağzıyla söylüyorlar… Bizde salt türküde şarkı da değil; edebiyatta, sanatta, tarihte… kısacası nerdeyse her konuda kulaktan dolma bilgilerle yetinmek anlayışı en belirgin özelliklerimizden… Ağasarın Balını türküsünü yıllar önce Görele’nin önemli sanatçılarından müzik öğretmeni Nazmi Özdemir’den dinlemiş, sözlerini de yazmıştım.”Görele Türküleri” dosyasına yerleştirmiştim. Nazmi Özdemir(1937-2000) türküyü kemençe çalarak söylemişti… Ağasarın Balını üstüne söyleştik Nazmi Özdemir’le. Türkünün oluşum öyküsünü anlatmıştı çalıp söyleyerek. Bir köyden düğünden gelirken duymuştu türküyü. Bir çoban söylüyormuş. Oturup dinlemiş Nazmi Özdemir. Çok etkilenmiş. Yüreğine, beynine yerleştirmiş türküyü… Çalmış söylemiş günlerce. Sonra da öğrencisi olan TRT sanatçılarından birine vermiş okusun diye. O sanatçı okumuş türküyü: “Ağasarın balını da Gel salını salını Adam cebinde daşır Senin gibi gelini” girişinden sonra yinelenen, kavuştak olarak kullanılan üçüncü- dördüncü dizelere eklenen “Oğul Memed’im ol” dizesini, türküyü kendisine veren öğretmeni Nazmi Özdemir’e adayarak, “ Oğul Nazim’im ol" a dönüştürmüş... Türkünün notalarını İstanbul Radyosu keman sanatçısı Kemal Caba’dan rica etmiştim. Sağolsun, notanın fotokopisini gönderdi. Nazmi Özdemir’den yazdığım sözlerle, Kemal Caba’nın gönderdiği “TRT Müzik Dairesi Yayınları.2053” başlıklı notadaki sözler aynı. Nota fotokopisinde anlayamadığım, öğrenmek için ısrar ettiğim bir şey var: Yanılmıyorsam türkü notalarında; yöre adı, kimden alındığı(kaynak kişi), derleme tarihi, derleyen, notaya alan gibi bilgilerin yazılması gerekli. Örneğin, Biz Hepimiz Üç Kardaş, Görele’den O Yanı, Fındık Attım Harmana, Püsküllüdür Ala Gürgenin Dalı, Atmacayı Vurdular, Çavuşlu Diye Diye… gibi Görele türkülerinde bu kurala uyulmuş. Bu tür bilgilerin zorunluluğu “derleme yöntemiyle” ilgili. Ağasarın Balını türküsünde, bendeki fotokopiye göre bu zorunlu bilgiler yok. Salt, elyazısı, büyük harflerle: GİRESUN-GÖRELE, ÖMER AKPINAR- AĞASARIN BALINI” yazılı… Düşündürücü. Bu konuda bilgisi olanlarla tanışarak yazışabilirsek sevineceğim. Türkülerin konuları, çıkış kıvılcımları, öyküleri var. Şiirle(söz) müziğin kaynaştığı, adını ulusumuzdan alan, bizi yansıtan, kimliğimiz olan türkülerimizi öğrenmeliyiz, söylemeliyiz, baş tacı etmeliyiz. Korumalıyız onları. Türkçemizin, düşgücümüzün, beyin gücümüzün, dünya görüşümüzün, yaşantımızın, tarihimizin… ışıltılı bellekleri onlar… Solo Piyano Ağasar'ın Balını Laz Oy Asiye Asiye Piyano Somut soyut Teknikler Aşama Eleman Orkestra Koro Çalışma Profosyonel Anlam Hazır Çok Geniş Edebiyata Sahip Eğitim Bire bir Solo Piyano Ağasar'ın Balını Laz Oy Asiye Asiye Piyano Somut soyut Teknikler Aşama Eleman OY ASİYE Solo Piyano AĞASAR'IN BALINI Damar Karadeniz Türkü Laz Asi Piano KURTLAR VADİSİ Horon Kolbastı Tava Halay HİKAYE ÖYKÜ Dizi Somut Soyut Teknikler Aşama Eleman Orkestra Koro Çalışma Profosyonel Anlam Hazır FASIL MANİ ANADOLU TRT KRAL ALBÜM Çok Geniş Edebiyata Sahip Eğitim Birebir Mafya Kara Deniz piano OY ASİYE, Solo Piyano, AĞASAR'IN BALINI, Karadeniz Türküsü, Piano solo,Damar KURTLAR VADİSİ Laz Asi Horon Kolbastı Tava Halay HİKAYE ÖYKÜ Dizi Somut Soyut Teknikler Aşama Eleman Orkestra Koro Çalışma Profosyonel Anlam Hazır Çok Geniş Edebiyata Sahip Eğitim Birebir Mafya Kara Deniz Oy Asiye SENFONİK PİYANO Ağasar'ın Balını Laz Piano Somut Soyut Senfoni Teknikler Aşama Eleman Orkestra Koro Çalışma Profosyonel Anlam Hazır Çok Geniş Edebiyata Sahip Eğitim Birebir Solo Yöre Çevirisi Sözleri Doğu Batı Karadeniz Hamsi Laz Halk Oyunu Mp3 Mp4 İndir Free İzle Video İl Şehir Yöreleri Bölge Adı Üye Rica Ederiz Bayram Canım Kimn Annesi De Düştüm Zindana Türkiye Cumhuriyeti Kara Deniz Bölgesi Batı Karadeniz Bölümü Küçük İl Orman Bakımı Zengin Olan İlin Büyük Bir Kısmı Şehri Muhteşem Sular Şair kuyruklu akustikTürküde Görele ağzının yansıtıldığı, sözcük seçiminde de olay duyguya dönüştürülürken çevreyle ilgili öğelerin kullanıldığı görülüyor: “Ağasar’ın balı, cebinde taşımak, çifter çifter kurban kesmek, Sis dağı adamı öldürüyu(çok sevmek anlamında), keseye tütün koymak, bir bağ pırasa(ya vermek)… Dil yönünden, anlatım yönünden düzgün, etkileyici Ağasar’ın Balını. İçeriğine gelince. İçeriğin biçimi oluşturduğu söylenir. Şiir katına ulaşmış, olağanüstü güzelliklere erişmiş türkülerde özle biçimin, bu öğelerle anlatımın kaynaştığı, bütünleştiği vurgulanır. Bu türkü için de geçerlidir bu yargılar. Üç kişiye odaklı bu türkü: Asiye, Nazim(Nazmi-Mehmet), Nazmi’nin(Mehmet’in) anası… Türküyü yakan Nazmi’nin anası. Oğlunun ölesiye sevdiği Asiye gelin olmuştur, başkasına verilmiştir(gitmektedir)… Türküdeki insanı saran hüzün bu ayrılıktan gelmektedir. “Bir bağa pırasiye” verilmekteki alay”ı da ekleyerek yorumlayın artık kendinize göre türküyü… Ama GÖRELE-GİRESUN AĞZIYLA söylemek koşuluyla TRT’de TRT MÜZİK DAİRESİ YAYINLARI, 2053-GİRESUN-GÖRELE, ÖMER AKPINAR-AĞASAR’IN BALINI- başlığıyla notalanan; nota içinde,notanın bitiminde sözleri(şairi) yayımlanan türkümüzle ilgili düşüncelerini, yorumlarını önceki yazılarda okuyucularıma sundum. Yazı ile ilgili değerli eleştiriler yapıldı. Olumlu, olumsuz eleştiri yaparak konuya katkı sağlayan duyarlı, konuyla ilgilenen okuyucularıma teşekkür ederim. Bu yazıyla AĞASAR’IN BALINI denemesini noktalıyorum. TÜRKÜLER; halk edebiyatı,halk,bilim,halk müziği,dilbilim ürünleridir. Bunun sonucu, öncellikle türkülere bu alanların kurallarıyla yöntemleriyle yaklaşılır. Türkülerin oluşumunda üş aşama vardır: Birincisi türkülerin YAKILIŞIDIR. Asiye’nin sayın torunlarının anlattıkları, değerli Uğur Bilgi’nin yazdıkları birinci aşamayla, türkünün yakılışıyla ilgilidir. Kaynak kişide gösterildiği için doğrudur. Halk bilim değerlemelerinde “kaynak kişi” yaşamsal önem taşır. Türkülerin ikinci aşaması Ağasar’ın Balını türküsünde iki biçim de yer almış. Türküler için kalıplaşmış kavuştak(nakarat) da bu türkümüzde dörtlükten oluşuyor. Her hanenin son iki dizesi yinelenerek, bu yineleyişe, “Ol Nazim’im ol” söyleyişi de eklenerek oluşturuluyor nakarat… Türkünün sözcük dizilişine, uyaklarına baktığımızda doğal bir söyleyiş görülüyor. Bu söyleyişte zorlama sözcükler, uyak yapmayı kolaylaştıracak doldurma dizeler yok. Bilindiği gibi manilerin çoğunda ilk iki dize asıl söylenmek istenenin aktarıldığı üçüncü dördüncü dizeyi oluşturmak için, özellikle uyağı oluşturmada yardımcı, doldurma dizelerdir. Şiir güzelliğini yakalamış, sanat katına çıkmış manilerde ilk iki dizenin doldurma olmadığı; ilk iki dizeyle son iki dize arasında alttan alta bir bağ olduğu bilinir. Ağasar’ın Balını türküsünün manilerden oluşan dörtlüklerinde de bu özellik görülmekte. Şiir tadını yakalamış türküyü yakan… Aktarmak istediği olay türküye adını veren üçüncü dörtlük, AABA biçiminde uyaklanmış. Bu uyaklanış biçimi bölgelerimizin tümü için geçerli geleneksel mani uyak biçimidir. Son dörtlük; ABCB biçiminde uyaklanmış. Bu uyaklanış, bizim yöreye, Doğu Karadeniz yöresine uygun, bu yöreye özgü mani uyaklanış biçimidir. Görele’de, Giresun’da, Trabzon’da, Rize’de; mani biçimi iki çeşittir. Biri geleneksel (klasik) biçim (AABA), öteki yöreye özgü biçim (ABCB).
Müziğin En Somut Hali 05:52
Müziğin En Somut Hali 189 izlenme - 2 yıl önce Muhteşem Bir Müzik
bir aşkın portresini çiziyorum 03:36
bir aşkın portresini çiziyorum 307 izlenme - 5 yıl önce bir aşkın portresi
KURANDAKİ SOMUT ÇELİŞKİ 03:02
KURANDAKİ SOMUT ÇELİŞKİ 51 izlenme - 2 yıl önce Kuranda naziat:27/32 fussilet:9/12 ve bakara:29 ayetleri arasında önce göğün mü yoksa yerin mi düzenlendiği konusundaki çelişki apaçık ortadadır.
KURANDAKİ SOMUT ÇELİŞKİ 03:02
KURANDAKİ SOMUT ÇELİŞKİ 5 izlenme - 10 ay önce Kuranda naziat:27/32 fussilet:9/12 ve bakara:29 ayetleri arasında önce göğün mü yoksa yerin mi düzenlendiği konusundaki çelişki apaçık ortadadır.
KURANDAKİ SOMUT ÇELİŞKİ 03:02
KURANDAKİ SOMUT ÇELİŞKİ 7 izlenme - 12 ay önce Kuranda naziat:27/32 fussilet:9/12 ve bakara:29 ayetleri arasında önce göğün mü yoksa yerin mi düzenlendiği konusundaki çelişki apaçık ortadadır.
Kurandaki Somut Çelişki 03:02
Kurandaki Somut Çelişki 3 izlenme - 11 ay önce Kuranda naziat:27/32 fussilet:9/12 ve bakara:29 ayetleri arasında önce göğün mü yoksa yerin mi düzenlendiği konusundaki çelişki apaçık ortadadır.
Kurandaki Somut Çelişki ! 03:02
Kurandaki Somut Çelişki ! 1 izlenme - 8 ay önce Kuranda naziat:27/32 fussilet:9/12 ve bakara:29 ayetleri arasında önce göğün mü yoksa yerin mi düzenlendiği konusundaki çelişki apaçık ortadadır.
PKK’ya karşı elde edilen başarı somut olarak gösterilmeli, hergün şehit vermeye devam ediyoruz 02:53
PKK’ya karşı elde edilen başarı somut olarak gösterilmeli, hergün şehit vermeye devam ediyoruz 1 izlenme - 12 ay önce PKK’ya karşı elde edilen başarı somut olarak gösterilmeli, hergün şehit vermeye devam ediyoruz.
PKK ile mücadelede somut netice elde edildiğine dair delilleri halkın mutlaka görmesi lazım 01:42
PKK ile mücadelede somut netice elde edildiğine dair delilleri halkın mutlaka görmesi lazım 1 izlenme - 1 yıl önce PKK ile mücadelede somut netice elde edildiğine dair delilleri halkın mutlaka görmesi lazım.
KURANDAKİ SOMUT ÇELİŞKİ ! 03:02
KURANDAKİ SOMUT ÇELİŞKİ ! 0 izlenme - 6 ay önce Kuranda naziat:27/32 fussilet:9/12 ve bakara:29 ayetleri arasında önce göğün mü yoksa yerin mi düzenlendiği konusundaki çelişki apaçık ortadadır.