Hoşgeldiniz!

sonata

Beethoven - Ay Işığı Sonatı [Moonlight Sonata- 60 Dak.] 01:02:59
Beethoven - Ay Işığı Sonatı [Moonlight Sonata- 60 Dak.] 41.322 izlenme - 2 yıl önce The Moonlight sonata by Beethoven in a 60 minutes rendition from a very rare LP recording featuring piano and orchestra with a repetition of the 1-st movement for more than 10 times. This version of the Piano sonata No.14 is the only one known to be accompanied by a symphony orchestra with a more soothing and deep sound of this true master piece by Ludwig van Beethoven. Enjoy and relax while listening to this really long and calming version of the Moonlight Sonata, which can be used for various occasions like romantic date at home, homework, learning, relaxing, reading, stress relief and even for a musical ambiance if you have some guests at home and when doing any other useful things as well. Thanks for watching and if you like it, please subscribe to this channel, which is entirely dedicated to Ludwig van Beethoven. Listen also to Alla Turca by Mozart (60 Minutes Version) here: https://www.youtube.com/watch?v=ipXyL... Listen to the 2-nd movement of the Moonlight Sonata: https://www.youtube.com/watch?v=s0Kq2... Listen also to Für Elise (60 Minutes Version): http://www.youtube.com/watch?v=Lkcvrx... Listen to Beethoven Symphony No. 5 here: https://www.youtube.com/watch?v=HA0gF... Thank you for listening to The Moonlight Sonata! Tags: Beethoven, Moonlight Sonata, Claire de Lune, Original, Long version, 60 minutes, Ludwig, Germany, Orchestra, Symphony, Piano, Quasi una Fantasia, Piano Sonata No.14, Mondscheinsonate, Moonlight sonate, , , Relaxing, Stress relief, Famous, Classical music, Concentration, Learning, Study, Studying, Zen
Beethoven - Moonlight Sonata (FULL) 15:00
Beethoven - Moonlight Sonata (FULL) 20.659 izlenme - 3 yıl önce Şarkı Sözü: Hiding mystery in my head I avoid the arms that with pleasure Would welcome my surrender I can't even trust my eyes The path I walked is paved with fear Tunnel with no end And too winding to understand that all I need is to reach out For brighter side of the dark Behind the mask Hypocrisy Night is come Day is done Once blood has been drawn There's always a need Before the curtain of night will fall With its heaviness Before the lamp will project a trembling silhouettes I'll sneak into your head to steal your happiness
Giovanni Gabrieli - Sonata Pian e Forte 03:00
Giovanni Gabrieli - Sonata Pian e Forte 4.727 izlenme - 8 ay önce Gabrieli Venedik'te doğdu. Beş çocuğun biriydi ve babası Carnia bölgesinden geldi ve Giovanni'nin doğumundan kısa süre önce Venedik'e gitti. Giovanni'nin erken yaşı hakkında fazla bir şey bilinmemekle birlikte muhtemelen amcası Andrea Gabrieli ile birlikte çalıştı; Kendisi, amcasına "oğlundan az bir azınlık" olarak nitelendirildiği 1587 konçertosuna olan bağlılığının ima ettiği gibi, kendisi tarafından gündeme getirilmiş olabilir. Ayrıca Dük Albert V mahkemesinde ünlü Orlando de Lassus'la çalışmak için Münih'e gitti; Muhtemelen 1579 yılına kadar orada kalmıştır. Lassus, müzik tarzının geliştirilmesinde başlıca etkilerden biri olacaktır.
Beethoven Moonlight Sonata 06:21
Beethoven Moonlight Sonata 20.885 izlenme - 5 yıl önce Moonlight Sonata
Müzik Dersi : Ludvig Van Beethoven Moonlight Sonata 09:50
Müzik Dersi : Ludvig Van Beethoven Moonlight Sonata 8.058 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut öğretmen Ludwig van Beethoven (d. 16 Aralık 1770 - ö. 26 Mart 1827), Alman klasik müzik bestecisi. Ludwig van Beethoven Bonn’da 8 oğlu olan, fakat bunların hepsinin de kendisi gibi engelli olduğu bir ailenin çocuğudur. İlk müzik öğretmeni babasıdır. Alkolik bir müzisyen olan babasının Beethoven’a piyano eğitiminde çok sert ve acımasız davrandığı bilinir. Mutsuz bir çocukluk geçiren Beethoven, küçük yaşlarda ailesinin geçimine katkıda bulunmak için kilisede piyano çalarak çalışmaya başlamıştır. 1787 yılında Mozart'la çalışmak umuduyla Viyana'ya gitti. Mozart ile bir süre çalışma fırsatı bulsa da annesinin hastalığı nedeniyle Bonn'a döndü. 1792'de Viyana'ya geri döndüğünde Mozart'ın ölmüş olduğunu öğrendi. 1792 yılında Viyana’ya giden Beethoven klasik müziğin ünlü bestecisi Joseph Haydn’ın yanında çalışmaya başladı. Joseph Haydn kısa sürede Beethoven’ın üstün yeteneğini fark etti ve her konuda ona destek oldu. Beethoven, başlarda besteci olarak değil piyanist olarak adını duyurdu. Daha sonra yaptığı bestelerle klasik müziğin 19. yüzyılın sonuna kadar yaşayan tüm müzisyenlerini etkiledi. Beethoven’ın dokuz senfonisi, beş piyano konçertosu, bir keman konçertosu, bir piyano, keman ve çello için üçlü konçerto, otuz iki piyano sonatı ve birçok oda müziği eseri bulunmaktadır. Sadece bir opera, Fidelio, bestelemiştir. İlk senfonisini 1800 yılında yapmıştır. 3. senfonisini, Eroica olarak da bilinir, Napolyon’a Avrupa’ya demokrasi getirdiği için adamıştır. Ancak daha sonra Napolyon kendini İmparator ilan ettiğinde bu adamayı geri almıştır. 9. senfoni ise en çok bilinen ve bugün Avrupa Birliği marşı da olan en çarpıcı senfonisidir. Beethoven çok titiz çalışan bir müzisyendi. Müziği, ifade gücü ve teknik olarak çok üst seviyedeydi. Beethoven, Haydn ve Mozart’tan devraldığı prensipleri geliştirdi, daha uzun besteler yazdı ve daha tutkulu, dramatik eserler oluşturdu. Özellikle Op. 109 piyano sonatıyla Klasik müziğin Romantik Dönemini başlatmıştır. Yaşamı boyunca sağlık problemleri çeken Beethoven 1801’de işitme problemleri yaşamaya başlamış ve 1817’de tamamen sağır olmuştur. Bu dönemden sonra sağırlığı müzik yaşamını hiçbir şekilde etkilememiştir. 9. senfoniyi sağırlık döneminde bestelemiştir. 1827 yılında 56 yaşındayken dünyaca tanınan bir besteci olarak vefat etmiştir ve cenazesine otuz bine yakın insan katılmıştır. 5th Symphony, Movement 3 (yardım·bilgi) 5th Symphony, Movement 4 (yardım·bilgi) Pathetique Sonata, mvt. 1 | 2 (yardım·bilgi) Sonata opus 111-1 (yardım·bilgi) Sonata opus 111-2 (yardım·bilgi) opus30-1 (yardım·bilgi) opus30-2 (yardım·bilgi) opus30-3 (yardım·bilgi) opus47-1 (yardım·bilgi) opus47-2 (yardım·bilgi) opus47-3 (yardım·bilgi) concerto4-1 (yardım·bilgi) concerto4-2 (yardım·bilgi) Für Elise (yardım·bilgi) Moonlight Sonata, movement 1 (computer generated) (yardım·bilgi) Moonlight Sonata 1st movement (yardım·bilgi) Moonlight Sonata 2nd movement (yardım·bilgi) Moonlight Sonata 3rd movement (yardım·bilgi) MIDI'ler [değiştir] Moonlight Sonata, movement 1 (yardım·bilgi) 9th Symphony, Movement 1 (yardım·bilgi) 9th Symphony, Movement 2 (yardım·bilgi) 9th Symphony, Movement 3 (yardım·bilgi) 9th Symphony, Movement 4 (yardım·bilgi) Ode an die Freude (converted to ogg) (yardım·bilgi) 10th String Quartet, Presto (yardım·bilgi) 13th String Quartet, Cavatina (yardım·bilgi) Waldstein Sonata 1st movement (yardım·bilgi) Waldstein Sonata 2nd movement (yardım·bilgi) Waldstein Sonata 3rd movement (yardım·bilgi) Diğerleri [değiştir] Beethoven-5-1-2.mid (yardım·bilgi) Beethoven-5-1-3.mid (yardım·bilgi) Beethoven-5-2-1.mid (yardım·bilgi) Beethoven-5-1-2-2.mid (yardım·bilgi) Beethoven4-4.mid (yardım·bilgi) Beethoven4-2.mid (yardım·bilgi) Kaynakça [değiştir] ^ Hürriyet Gazetesi Dış bağlantılar [değiştir] Wikimedia Commons'ta Ludwig van Beethoven ile ilgili çoklu ortam belgeleri bulunmaktadır. Vikisöz'de, Ludwig van Beethoven sözleri bulunmaktadır. [1] Ludwig Van Beethoven Klasik Müzik Sitesi [2] "Beethoven'ın müzik tarihindeki yerini biliyor musunuz?" Müzik galerisi
The Best Of Mozart 01:56:01
The Best Of Mozart 5.093 izlenme - 4 yıl önce Wolfgang Amadeus Mozart - The Best of Mozart K.P.M. Philarmonic Orchestra Tracklist: 1. Eine Kleine Nachtmusik Movt 1 2. Eine Kleine Nachtmusik Movt 2 ( 7:45...
moonlight sonata classical guitar eric henderson 04:46
moonlight sonata classical guitar eric henderson 2.503 izlenme - 6 yıl önce www.erichenderson.org classical guitar - moonlight sonata eric henderson is one of only three people to study privately with the master guitarist andres segovia. eric henderson spent several years in spain learning the intricacies of the classical guitar while playing as much as 12 hours a day. ın addition to studying with andres segovia henderson has studied guitar with christopher parkening angel romero ernesto bitetti emilio pujol and antonia morales. he has spent time studying baroque interp
Güz Sonatı (1978) fragman 02:22
Güz Sonatı (1978) fragman 1.688 izlenme - 4 yıl önce Güz Sonatı (Höstsonaten, Autumn Sonata) filminin fragmanı
Moonlight Sonata 06:21
Moonlight Sonata 1.101 izlenme - 6 yıl önce
Yinon Muallem - Fatma Şirin Pancaroğlu - Sonata In D Major 03:38
Yinon Muallem - Fatma Şirin Pancaroğlu - Sonata In D Major 1.022 izlenme - 3 yıl önce Albüm Adı: Telveten Çıkış Tarihi: 31.12.2008 Enstrümental
Beethoven - Moonlight Sonata (Elektro Gitar Cover) 06:15
Beethoven - Moonlight Sonata (Elektro Gitar Cover) 470 izlenme - 2 yıl önce Moonlight Sonata'nın 3. bölümünün elektro gitar cover'ı. Eleman çalarken sanki haddin fazla gürültü yapmış, ama Youtube'daki tek örnek video şimdilik bu. İyi seyirler efendim.
Beethoven-Moonlight Sonata Mvt. 1 06:08
Beethoven-Moonlight Sonata Mvt. 1 801 izlenme - 6 yıl önce
Haydn Sonat 2. Bölüm Piyano Sonatları Sonate İn Es Hoboken Xvı Piyanist Güneş Akustik Grand Kuyruklu 07:47
Haydn Sonat 2. Bölüm Piyano Sonatları Sonate İn Es Hoboken Xvı Piyanist Güneş Akustik Grand Kuyruklu 1.203 izlenme - 3 yıl önce GÜNEŞ YAKARTEPE Piyano Sonat Sonate in Es, Hoboken XVI: J. Haydn ESERİNİ Akustik kuyruklu Piyano ile ÇALDI,( 2. bölüm )FRANZ JOSEPH HAYDN Babası tekerlek yapımcısı, annesi evlenmeden önce köy beylerinin evinde aşçı olan ailenin oğlu Joseph 1732 yılında Rohrau’da dünyaya geldi. Daha küçük yaşta müzik öğretmeni M.Frank’dan müzik dersleri almaya başladı.Altı yaşında Hainburg’daki ilkokula yazıldı ve orada çocuk korosuna katıldı. 1740 yılında St. Stephen Katedrali Haydn’i Viyana’nın en önemli korolarından birine korist olarak aldı.Daha sonra bu koroya çok yetenekli kardeşi Michael Haydn de katıldı. Sanatçı ilk şan derslerini kemancı Gegenbauer ve Saray Kilisesinde tenor olan Finzterbusch’dan aldı. 1745 yılında Joseph’in sesi yavaş yavaş bozulmaya başladı.Bir süre gezici müzikçilik yapmak zorunda kaldı.Zengin ailelere dans parçaları besteleyerek satıyordu. Yeni bestelediği bir operası 1752 yılında Viyana’da oynadı ve büyük ilgi gördü.Bir rastlantı sonucu İtalyan Operacı Niccolo Porpora ile tanıştı.Onun sayesinde de Viyana’nın ileri gelen müzikçileriyle görüştü ve ünlü Gluck’la tanışma fırsatı buldu. J. Von Fürnberg için “Yaylılar Kuvarteti” ve “Topal Şeytan” adlı bir komik opera yazdı. Şimdi Haydn’ın evindeki huzursuzluğu bir kenara bırakıp Esterhazy’nin sarayına dönelim. Haydn buraya geldiği zaman kendini tamamen Prensin emirlerine adamayı kabul etmişti. Sarayda oturacak, Prensin istediği eserleri besteleyecek, o ne zaman emrederse konser verecek, yemeklerini de diğer uşak ve hizmetçilerin yanında yiyecekti. Bütün bu fedakarlıklara karşılık olarak da Haydn sessiz, sakin bir çalışma odasına kavuşmuştu. FRANZ JOSEPH HAYDN Besteci, Esterhazy ailesinin yanında tam otuz yıl kaldı, hayatının en parlak, en verimli devresini burada geçirdi. Hayd, Esterhazy’lerin sarayına yerleştikten bir yıl sonra Prens ölmüş, yerine kardeşi Şahane Nicolas geçmişti. Genç Prens, Haydn’ı kendi sarayına aldı, ücretini artırdı, orkestrasını geliştirmesini sağladı. Orkestra üyeleri daima yanında bulunduğu için Haydn yeni bestelediği eserlerin denemesini hemen yapabiliyordu. Hangi sazların hangi notaları çalmasının uygun olacağını bulması da kolay oluyordu. Bu şekilde çalışmak, Haydn’ın pek hoşuna gitmişti. Kısa zamanda her bakımdan kusursuz eserler meydana getirebilmesini de orkestra üyelerinin hep beraber olmasına borçluydu. Sosyal durumunun kötülüğünü ise evliliği gibi boyun bükerek kabullenmiş “kaderin bir cilvesi” olarak benimsemişti. “Bir başkasının kölesi olmak gerçekten çok acı ama” diyordu, “Tanrının isteğine de karşı gelemem.” Zaten Esterhazy ailesinin fertleri müzikle uğraşan kölelerine daima çok iyi davranımlarıyla şöhret yapmışlardı. Nicolas Esterhazy, Hayd’na durmadan eser bestelemesini emrediyordu. “Zamanın bacaklarını kırmalısın” diye de nasihatte bulunuyordu. Prens Nicholas da “bariton” adı verilen bir telli sazı çalmakta ustaydı. Bu saz madeni ve bağırsak tellerin birbirleriyle titreşim yapmalarından meydana gelen tatlı sesler çıkaran bir sazdı. Haydn bu saz için iki yüze yakın eser bestelemişti. Estarhazy, Haydn’ın ücretini artırdıktan başka onun sarayında özel dersler vermesine de ses çıkarmıyordu. (Öğrencilerinden bir de genç Beethoven’di.) Haydn, müziği seviyordu, durumundan memnundu, hepsinden önemlisi o bütün insanları seviyordu. Orkestrasında çalışanlara bir baba gibi davranıyordu. Onlar da besteciye “Baba Haydn” demeyi adet edinmişlerdi. Hayd, basit bir hayat sürüyordu. Boş zamanlarında balık tutuyor, yürüyüş yapıyor, ara sıra da ava çıkıyordu. Akrabalarına, dostlarına sık sık para gönderiyor, karısının kaprislerine gülümseyerek boyun eğiyordu. Bu arada eser bestelemekten geri kalmıyordu. Canlılığına, oynaklığına rağmen Haydn’ın bestelediği eserlerde insanın kalbini acıyla burkan kederli bir hava vardı. Altın kafeste şarkı söyleyen bir bülbülün yalvarışlarını andırıyordu onun besteleri... Haydn, seyahat etmeyi pek sevdiği halde patronu onun Viyana’ya kadar gitmesine bile izin vermiyordu. Bir keresinde Haydn, Prens’ten Viyana’ya gitmek için izin istemiş, patronu isteğini geri çevirmişti. Haydn bu üzüntüyle eline kağıdı kalemi alıp ünlü “veda senfonisi” ni besteledi. Kış mevsimi gelmek üzereydi. Orkestra üyelerinin hepsi evlerini ailelerini özlemişlerdi. Fakat prens inadından vazgeçmiyor, onları sayfiye sarayında bir süre daha hapsetmeye kararlı görünüyordu. Bir akşam da dostlarını konsere davet etti. Konserin son parçası, Haydn’ın yeni bestelediği “Veda Senfonisi” ydi. Dinleyiciler, senfoninin o güne kadar dinledikleri eserlere hiç benzemediğini farkederek şaşırmışlardı. Ama onları eserin sonunda daha büyük bir sürpriz bekliyordu. Eserin birinci bölümü kederli bir hava için sürüp gitti. Nefesli sazlardan çıkan sesler dertli bir insanın acı iç çekişlerini andırıyordu. Üçüncü bölümde ise sazlar birden coşup öfkeli bir kimsenin çevresindekilere isyan edişini hatırlatan ilgi çekici bir melodiyi çalmaya başlamışlardı. Sonra birden ire sazların hepsi susuverdi ve yine ağır bir parçaya başladılar. Bu son parçada işleri biten müzikçiler, sazlarının başındaki mumu söndürüp yavaşça salondan çıkıyorlardı. Sonunda salonda iki kemancıyla Haydn kaldı. Kemancılar da gidince Haydn başını nota sehpasına dayanıp sessizce oturdu, beklemeye koyuldu. Prensin bu jesti nasıl karşılayacağını pek merak ediyordu. Biraz sonra da Prens, senfoninin manasını anladığını, ertesi gün tatile başlayabileceklerini söyledi. Haydn’ın Viyana’ya yaptığı ziyaretler, cenneti ziyaret etmekten farksız oluyordu. Güzel yiyecekler, güzel müzik ve iyi dostlar arasında geçen günler ona bir rüya gibi geliyordu. Bazen sarayda yalnızlıktan, kimsesizlikten de bunaldığı olmuyor değildi. Viyana dönüşlerinde sarayın havasını yadırgıyor, bu hayata daha fazla dayanamayacağını sanıyordu, fakat bu da geçiciydi tabii... Kısa bir süre içinde Haydn, sarayın sessizliğine de kendini alıştırmaktan güçlük çekmedi. Yeni eserler bestelemek Haydn’ın sıkıntılarını unutmasına yetiyordu. Şakalarını bile müziğin yardımıyla yapmaya kendini alıştırmıştı. İşte mesela konserlerinde dinleyicilerin çoğu zaman uyukladıklarını farketmiş, onları uykudan uyandırabilmek amacıyla “sürpriz senfonisi” ni bestelemişti. Başından sonuna kadar ağır, uyku verici bir tempoda devam eden senfoninin son kısmında sazlar müthiş bir gümbürtüyle yeni bir bölüme geçiyorlardı. Bu kısımda en derin uykuya dalmış bir kimsenin bile yerinden sıçramaması imkansızdı. Bazı çevrelerde Haydn için “senfoninin babasıdır” derler. Bu pek de doğru sayılmaz. 1744 yılında, Haydn daha oniki yaşında bir çocukken Paris’de senfoni besteleyen müzikçiler vardı. Ertesi yıl da Alman bestecileri bu yeni müzik çeşidini benimseyivermişlerdi. O devirde senfoni üç bölümden meydana geliyordu. Birkaç yıl sonra ise senfoniye dördüncü bir bölümün eklenmesi uygun görüldü. Haydn olgunluk çağına eriştiği zaman Avrupanın büyük şehirlerindeki besteciler yüzlerce senfoni bestelemişlerdi. Haydn ise bu yeni müzik çeşidini geliştirmek, daha sevilir bir şekle sokmak için çalışmış ve bunu başarmıştır. Ama Haydn’ın binbir itinayla bestelediği senfoniler bile Mozart, Beethoven gibi bestecilerin senfonilerinin yanında sönük kalır. Belki Haydn, senfoninin babası değildi ama Mozart’ın müziğinin isim babası sayılırdı. Mozart da çocukluk yıllarında “Baba Haydn” ın müziğine hayran olmuş, onun izinden yürümek istemişti. Daha sonra Estarhazy’nin sarayındaki konserlerde o da piyano çalmış, ilk bestelerinden bir kısmını Haydn’a ithaf etmiştir. Haydn’a gelince, o da bu genç hayranını bir evlat gibi seviyor, onu desteklemek istiyordu. Mozart’ın genç yaşta ve en verimli çağında hayata gözlerini kapayıp fakirler mezarlığına gömülmesine de pek üzülmüştü. Başlangıçta Mozart, Haydn’ın bestelerinin etkisi altında kaldığı halde sonradan Haydn Mozart’ın eserlerinden ilham alarak yeni eserler meydana getirmiştir. Haydn, her sabah, işe başlamadan önce Tanrı’ya o gün kendisine kabiliyet bağışlaması için dua ederdi. Çalışmaları iyi giderse Tanrının o günkü duayı kabul ettiğine, kötü giderse, Tanrının o günkü duayı kabul etmediğine inanırdı. Tanrının onu işlemiş olduğu günahlardan ötürü cezalandırdığını düşünürdü. Ömrünü Tanrıya ve Prens Estarhazy’ye hizmet ederek geçirmeyi çok istiyordu. Fakat 28 Eylül 1790 tarihinde Prens Estarhazy’nin ölümü üzerine Haydn da saraydaki görevini kaybetti. Bereket ki, prens ona yılda beş yüz dolar tutarında bir para ödenmesini vaziyet etmişti. Haydn, iki kere Londra’ya gitti. Oxford Üniversitesinden fahri doktorluk ünvanını aldı. Gençlik yıllarında olsa bu başarı onu herhalde çok sevindirirdi ama Haydn’ın artık böyle şeylerden zevk alacağı yaşı geçmişti. Besteci, altmış altı yaşındayken ünlü ingiliz şaiiri Milton’un “Kaybolan Cennet” isimli şiirinden ilham alarak “Yaratılış” oratoryosunu besteledi. Dünyanın, güneşin, yıldızların oluşunu anlatan bu dev eser Haydn’ın son oratoryosuydu. Hayd’ın yetmiş altıncı yaş gününde dostları besteciye güzel bir kutlama töreni hazırlamışlardı. Artık yürüyemeyecek halde olan besteciyi tekerlekli sandalyesine oturtup “Yaratılış” oratoryosunun özel temsiline götürdüler. Dinleyiciler arasında Haydn’ın öğrencilerinden Beethoven de vardı. Haydn salona girerken dinleyicilerin hepsi birden ayağa kalktılar, besteciyi çılgınca alkışladılar. Konserin sonunda gene tekerlekli sandalyesiyle dışarı çıkarken Beethoven Haydn’ın elini öptü. Bestecinin uzun, sükün dolu hayatı artık sona ermek üzereydi. Fakat kader, onu sessiz sedasız ölmesine imkan bırakmayacaktı. “Sürpriz Senfonisi” nin bestecisine sürprizli bir ölüm yakışacaktı mutlaka. 10 Mayıs 1809’da Napolyon’un orduları Viyana kapılarına gelmişti. Şehir bombalanırken biri Haydn’ın evinin yakınına düştü. Bombardımandan sonra Haydn da yatağa düştü. Üç hafta sonra her şey bitmişti. Besteci, ölüm döşeğinde : “Şu berbat savaş benim de sonumu getirdi” diyerek söyleniyordu... Klasik müzik,piyano çalmak,piyano solo,piyanist resitali,akustik piyano,Piano Pianist piano konser piano KLASİK Debussi debusi sonat piyanist duvar haydın sonatin koncerto koncertino etüd PİYANİST piano HAYDN SONAT Tüm 2. Bölüm PİYANO SONATLARI Sonate in Es Hoboken XVI Piyanist Güneş Akustik Grand Kuyruklu Piyano çaldı Klasik Batı Müzikleri Piyanist Çocuk Dinleti Sunu Andante sonata Joseph HAYDIN Sonate Piyanosu piyanoları duvar konsol piyano piano piona Bethoven sonatin konçerto oratoryo senfoni konçertino mazurka polonez müzik scherzo ballad rondo stil asil icra etti bethoven Piyano Ünlü Avusturyalı Besteci Klasik dönem Mozart veBeethoven’ı Etki eden Bestekar Baba Haydn En Güzel
Beethoven - Appassionata Sonata, Movement 3 ( Zor Hedef ) 02:49
Beethoven - Appassionata Sonata, Movement 3 ( Zor Hedef ) 384 izlenme - 2 yıl önce 1993 yapımı, John Woo imzalı Hard Target (Zor Hedef) filmindeki kötü adamın piyanoyla çaldığı Beethoven eseri. Evet, açıklama biraz dandik oldu farkındayım. Ama filmi izleyen 80'liler bu Van Damme filmini ve kötü adamın piyano çaldığı o sahneyi hemen hatırlayacaklardır. Bu videoyu Youtube'da bi eleman hazırlamış. Videonun başına ve sonuna nickini falan yazmış (bencil-pislik-şişman şey). Neyse efendim. O yazıları sildim ve öyle yükledim. İyi seyirler.
Sonata Arctica - Shy 04:19
Sonata Arctica - Shy 344 izlenme - 4 yıl önce Ikaruzarkanvz Art
Sonata Arctica Shy 04:19
Sonata Arctica Shy 296 izlenme - 5 yıl önce thanks virpi
Werewolves - Full Moon 05:08
Werewolves - Full Moon 423 izlenme - 6 yıl önce read the descrıptıon ıf you want to know what movıes the clıps are from! thank you. please rate and/or comment! d movies bad moon blood and chocolate the company of wolves dog soldiers gingers snaps unleashed ginger snaps back the howling van helsing song full moon artist sonata arctica ı do not own any of the movies or sonata arctica. this is purely fan made!
Winter Sonata - Piano Huzuristiyorum 04:15
Winter Sonata - Piano Huzuristiyorum 568 izlenme - 7 yıl önce winter sonata - piano huzuristiyorum.com dostlukseviyeli arkadaşlıkeğlenceen önemlisi huzur arayanların yeri huzuristiyorum.com
En Güzel Piyano Sonatları Joseph Haydn Sonatı Tüm 3 Bölüm Beraber Sonate İn Es,hoboken Xvı: Piyanist 16:15
En Güzel Piyano Sonatları Joseph Haydn Sonatı Tüm 3 Bölüm Beraber Sonate İn Es,hoboken Xvı: Piyanist 892 izlenme - 3 yıl önce GÜNEŞ YAKARTEPE Piyano Sonat J. Haydn: Sonat (Tüm Bölümler) ESERİNİ Akustik kuyruklu Piyano ile ÇALDI,( 3 bölüm birlikte arka arkaya) Franz Joseph Haydn (31 Mart 1732; , Aşağı Avusturya - 31 Mayıs 1809; Viyana) Klasik dönemin ünlü Avusturyalı bestecisi. Hem Mozart’ı hem Beethoven’ı etkilemiştir. Baba Haydn olarak bilinir. En çok senfoni türündeki eserleriyle tanınır; bu türde 104 eser vermiştir. FRANZ JOSEPH HAYDN [1732 - 1809] Tıpkı Hendel gibi Haydn da, insanların sınıflarına göre değerlendirilmesine tabiatın ne derece içerlediğini gösteren canlı bir delildi. Haydn’nın babası arabacıydı, annesi aşçı, fakat damarlarında akan kanda, dehanın asil tohumları vardı. 1732 yılının bir nisan günü dünyaya gelen Franz Joseph, o güne kadar hiç duyulmamış olan Haydn ismini bütün dünyaya tanıtarak insanlığı şaşırttı. Neşeli, şakacı, yaramazlıktan hoşlanan sevimli bir çocuktu. Haydn’ların fakir yuvalarında da neşeye gerçekten büyük ihtiyaç vardı. Avusturya’nın Rohrau kasabasındaki bu tek katlı köy kulübesinde keder ve ölüm devamlı misafirdi. Haydn’ın babasının ilk eşinden olan oniki çocuğundan altısı daha bebekken ölmüşlerdi. Baba Haydn’ın ikinci evliliğinden olan beş çocuktan da biri olsun yaşamadı. Tabiat, o bitmek tükenmek bilmeyen denemelerinde bir şahaser meydana getirmek için pak çok yarım eseri bozup mahvetmeyi daima göze almıştır. Annesiyle babasının Sepperl adını verdikleri Franz Joseph daha küçük yaşta olağanüstü müzik kabiliyetiyle dikkati çekmişti. Müzik öğretmenliği yapan bir akrabasının sayesinde Haydn Rohrau’nun oniki mil kadar ilerisindeki Hainburg Katolik Kilisesinin korosuna girdi. Altı yaşındaki yaramaz koro üyesi için “büyük şehir” müzik, yaramazlık ve açlık karışımı bir yerdi. Çeşitli ilahiler öğrenerek müzik bilgisini ilerletmeye bakıyordu ama koro çalışmaları sırasında önünde duran çocukların perukalarını çekerek onları kızdırmak da en belli başlı eğlencesiydi. Suçüstü yakalandığı zamanlar bir güzel dayak yiyordu. Haydn kısa bir zaman içinde birbirleriyle geçinmelerine hiç imkan olmayan iki komşuyu bir çatı altında birleştirmeyi başardı. Bu geçimsiz komşular “boş mide” ile “neşeli, kaygısız bir gönül” dü. Bir gün Hainburg caddelerinde yapılacak bir törene hazırlanırken şehir bandosunun davulcusu hastalandı. Tören günü davulcunun yerini Haydn almıştı. Fakat Haydn öyle ufak tefekti ki davulun altında kayboluyordu. Sonra bu çalgının nasıl çalındığını da hiç bilmiyordu. Fakat bütün bunlar Haydn’ın davulu çalmasını önleyemedi. Davul fazla ağır ve büyük geldiği için Haydn’dan daha iri ve güçlü kuvvetli bir çocuk davulu taşıyordu. Haydn da elinde tokmaklarıyla yanında yürüyüp davulu çalıyordu. Kısa bir süre sonra Haydn’ın müziğe olan kabiliyeti Viyana’da St. Stephen Katedralinin Koro şefi Johann Georg Ruetter’in de dikkatini çekti. Hainburg’a kabiliyetli çocuklar aramak için gelmiş ve bu davul hikayesini duymuştu. Bu arada Haydn’ın bir de şarkı söyleme kabiliyetini ölçtü. Aldığı sonuç onu şaşırtmıştı. Yalnız sesini titreterek şarkı söyleyememesini garipsemişti. Çocuğa bunun sebebini sordu. Haydn da : - “Benim öğretmenimin yapamadığı işi ben nasıl yapabilirim” cevabını verdi. Reutter, bu zeki bakışlı, sevimli çocuğu Viyana’ya götürdü, ona ülkenin en büyük kilisesinin korosunda ilahi söyletmek için gerekli çalışmaları yaptırttı. Bu kilisenin korosunda çalışan çocukların her türlü ihtiyacını kilisede karşılıyordu. Onlar da matematik, din, müzik, yazmak ve okumaktan başka hiç bir şeyle ilgilenmiyorlardı. Ara sıra çocuklar Viyanalı zenginlerin evlerine konser vermeye gönderiyorlar, burada ev sahibinin cömertliği tutarsa çocuklara mutfakta sofradan arta kalmış yiyecekler veriliyordu. Kilisede ise çocukların ancak açlıktan ölmelerini sağlayacak miktarda yiyecek veriliyordu. Doğrusunu söylemek gerekirse Avusturya’nın en büyük kilisesinin korosunda çalışan çocuklar burada sefil ve perişan bir hayat sürmekteydiler. Haydn, onyedi yaşındayken Reutter ile arasında çıkan bir anlaşmazlık yüzünden koroyu terketti. Kimsesi yoktu, cebinde beş kuruşu da kalmamıştı. Üstelik kış da yaklaşıyordu. Haydn’a başını sokacak bir yer lazımdı. Rohrau’ya dönmeyi düşünmedi değil. Fakat orada da babası günden güne kalabalıklaşan ailesinin ağır yükü altında ezilmekteydi. Haydn Viyana’da kalıp, açlıktan ölmeyi tercih etti. Fakat iyi tesadüfler onu ölümden korudu . Eski arkadaşlarından tenor Spangler’e rastlamıştı. Bu genç adam da çok fakir olmasına rağmen Haydn’a evinde yatacak yer gösterdi ve biraz para kazanıncaya kadar yiyecek verdi. Haydn’ın kendini kurtarması zor olmadı. O devirde Viyana bir müzik şehriydi. İş saatleri sona erince halk sokaklarda şarkı söylüyor, geç saatlere kadar dansediyordu. Genç, yaşlı herkes eline bir çalgı alıp sokak sokak dolaşmayı adet edinmişti. Haydn da eline bir keman alıp caddelerde dolaşmaya başladı. Kalabalık grupların yanına sokulup onlara keman çalıyor, böylece cebine birkaç kuruş giriyordu. Genç kızlar onun çevik hareketlerine, keman çalışına hayrandılar. Kış aylarında da keman çalarak, zenginlerin baloları için dans parçaları besteleyerek para kazanıyordu. Galiba Haydn’ın doğduğu gece uğur getiren yıldızlardan biri gökte parlamış olmalıydı. Bu yıldız, genç adamı daima doğru yola götürüyordu. Altı yaşındayken onun kabiliyetini keşfeden öğretmenle, karşılaşmıştı, sekiz yaşında Reutter’in himayesine girmişti, onun sayesinde müzik bilgisini artırmıştı. Onyedi yaşında Spangler’le karşılaşmış onun yardımıyla ölümden kurtulmuştu. Yirmi iki yaşında da Viyana’nın ünlü öğretmenlerinden Nicolo Porpora ile tanışmıştı. O güne kadar Haydn ciddi bir müzik eğitimi görmemişti. Öğretmenlerinin köklü bilgileri olmadığı için Haydn’ı gelişigüzel yetiştirmişlerdi. Ama şimdi durum tamamen değişiyordu. Nicolo Porpora ona müzik hakkında bilmediklerinin hepsini öğretebilirdi. Haydn’ın bu ciddi öğretmene ders ücretini ödemesine imkan yoktu, onun için yanına uşak olarak girmek zorunda kaldı. Haydn, öğretmeninin elbiselerini fırçalıyor, perukasını tarıyor, öfkeli zamanlarında onu yumuşatmaya çalışıyor küfürlerini duymamazlıktan gelip onun müzik bilgisini kapmaya bakıyordu. Porpora’nın yardımıyla Haydn kendisine çok faydalı olacak başka bir dost edindi. Avusturyalı asilzade, Baron Karl Joseph von Fürnberg, oda müziğine meraklıydı. Genç Haydn’ı da besteci ve kemancı olarak yanına aldı. Haydn Baronun emrinde çalışırken yaylı sazlar için onsekiz kuartet bestelemişti. Bu müzik çeşidini Haydn yeni keşfetmişti. Daha sonra da kuartetler onun ünlü senfonilerine temel olacaktı. Haydn gene uğur yıldızının yardımıyla Baron von Fürberg’den Kont Maximilian Morzin’den sonra da Prens Esterhazy’nin yanında çalışmaya başladı. Bu son görev genç bestecinin meslek hayatını sağlam temeller üzerine kurmasını sağlamıştı. 1760 yılı, Haydn’ın müzik ve his hayatında bir dönüm noktası oldu. O yıl genç adam hem iyi bir patron, hem de bir iş bulmuştu. Bir süreden beri Viyana’nın ünlü perukacılarından Johann Peter Keller’in genç ve güzel kızıyla ilgileniyordu. Fakat Haydn ona evlenme teklifinde bulununca genç kız manastıra girmeyi kararlaştırdığını söyleyerek bu teklifi geri çevirmişti. Keller, besteciye büyük kızının onunla evlenmeyi kabul edebileceğini söylemiş, böylece Haydn, sevdiği kızın ablasıyla evlenmek üzere hazırlıklara başlamıştı. Fakat maalesef Keller’in kızı, Hayd’ın ince ruhunu anlayacak, onun dehasını takdir edecek özelliklere sahip değildir. Bu bakımdan Haydn’ın evlilik hayatı hiç de mutlu olmadı. Besteci, yıllar yılı anlayışsız bir kadınla hayatını paylaşmak zorunda kaldı. -Do Czerny: Etüd,op.299 F.Mendelssohn Songs Without Words C.Debussy Cake Walk İ.Baran: Siyah Beyaz Albümü Devinimsonat tüm 3 bölüm Haydn HD 620 piano sonate sonata piyanist duvar kuyruklu haydın sonatin koncerto koncertino etüd etud FRANZ JOSEPH HAYDN En Güzel PİYANO SONATLARI HAYDN SONATI Tüm 3 Bölüm Beraber Piyanist Klasikler Batı Müzikleri Akustik Grand Kuyruklu Piano çaldı Pianist Çocuk Piano Pianist Dinleti Sunu Andante sonata Sonate Piyanosu piyanoları piano duvar konsol piyano piano piona Bethoven sonatin konçerto oratoryo senfoni konçertino mazurka polonez müzik scherzo ballad rondo stil asil icra etti bethoven Piyano Ünlü Avusturyalı Besteci Klasik dönem Mozart veBeethoven’ı Etki eden Bestekar Baba Haydn
Cengiz Haydın  Sonata Pathetıque James Last 03:14
Cengiz Haydın Sonata Pathetıque James Last 382 izlenme - 6 yıl önce bir l.v. beethoven şaheseri...
Alicia Keys - Moonlight Sonata Piano  I Aol Sessions 1 00:50
Alicia Keys - Moonlight Sonata Piano I Aol Sessions 1 337 izlenme - 5 yıl önce
Mondscheinsonate - 3. Bölüm - Beethoven (Ay Işığı Sonatı) 06:46
Mondscheinsonate - 3. Bölüm - Beethoven (Ay Işığı Sonatı) 243 izlenme - 2 yıl önce "C-diyez minör 14. Piyano Sonatı "Quasi una Fantasia" ya da popüler ismiyle Ayışığı Sonatı, Ludwig van Beethoven'ın bir piyano sonatı. 1801 yılında tamamlanan eser Beethoven tarafından öğrencisi Kontes Giulietta Guicciardi'ye ithaf edilmiştir." Eseri yorumlamak büyük hüner ister. Valentina Lisitsa bu hüneri göstermiş, izliyoruz efendim.
 2015 Hyundai Sonata - Sürüş 01:19
2015 Hyundai Sonata - Sürüş 243 izlenme - 3 yıl önce "Daha Fazla Araç İnceleme, Araç Tanıtım, Otomobil Yarışı, Drift (Yanlama) videoları, Araç İç Dizayn videolarına ve Modifiyeli Araçların videolarına www.izlesene.com/seninarabalarin Bağlantısından ulaşabilirsiniz"
tokyo sonata - fragman 01:46
tokyo sonata - fragman 478 izlenme - 9 yıl önce www.frmred.com
NEW 2015 Hyundai Sonata Genel Bakış 04:38
NEW 2015 Hyundai Sonata Genel Bakış 142 izlenme - 3 yıl önce "Daha Fazla Araç İnceleme, Araç Tanıtım, Otomobil Yarışı, Drift (Yanlama) videoları, Araç İç Dizayn videolarına ve Modifiyeli Araçların videolarına www.izlesene.com/seninarabalarin Bağlantısından ulaşabilirsiniz"
Beethoven - Moonlight Sonata no.14 in C-sharp minor 15:00
Beethoven - Moonlight Sonata no.14 in C-sharp minor 125 izlenme - 2 yıl önce Beethoven - Moonlight Sonata (FULL) - Piano Sonata No. 14 The Piano Sonata No. 14 in C minor "Quasi una fantasia", op. 27, No. 2, by Ludwig van Beethoven The sonata has three movements: 1 mvt: Adagio sostenuto. 2 mvt: Allegretto (click to go at 6:00 min). 3 mvt: Presto agitato (click to go at 8:05 min). Adagio sostenuto The first movement, in C minor, is written in an approximate truncated sonata form. The movement opens with an octave in the left hand and a triplet figuration in the right. A melody that Hector Berlioz called a "lamentation", mostly by the right hand, is played against an accompanying ostinato triplet rhythm, simultaneously played by the right hand. The movement is played pianissimo or "very quietly", and the loudest it gets is mezzo forte or "moderately loud". The adagio sostenuto has made a powerful impression on many listeners; for instance, Berlioz said of it that it "is one of those poems that human language does not know how to qualify. The work was very popular in Beethoven's day, to the point of exasperating the composer himself, who remarked to Carl Czerny, "Surely I've written better things. Allegretto The second movement is a relatively conventional scherzo and trio, a moment of relative calm written in D-flat major, the enharmonic equivalent of C major, the more easily-notated parallel major of C minor. Franz Liszt described the second movement as "a flower between two chasms."[citation needed] The slight majority of the movement is in piano, but a handful of sforzandos and forte-pianos helps to maintain the movement's cheerful disposition. Presto agitato The stormy final movement (C minor), in sonata form, is the weightiest of the three, reflecting an experiment of Beethoven's (also carried out in the companion sonata, Opus 27, No. 1 and later on in Opus 101) placement of the most important movement of the sonata last. The writing has many fast arpeggios and strongly accented notes, and an effective performance demands lively and skillful playing. It is thought that the C-sharp minor sonata, particularly the third movement, was the inspiration for Frédéric Chopin's Fantaisie-Impromptu, which manifests the key relationships of the sonata's three movements. Of the final movement, Charles Rosen has written "it is the most unbridled in its representation of emotion. Even today, two hundred years later, its ferocity is astonishing. Beethoven's heavy use of sforzando notes, together with just a few strategically located fortissimo passages, creates the sense of a very powerful sound in spite of the predominance of piano markings throughout. Within this turbulent sonata-allegro, there are two main themes, with a variety of variation techniques utilized. Beethoven's pedal mark See also: Piano history and musical performance, Mute (music), and Piano pedals#Beethoven and pedals At the opening of the work, Beethoven included a written direction that the sustain pedal should be depressed for the entire duration of the first movement. The Italian reads: "Si deve suonare tutto questo pezzo delicatissimamente e senza sordino". ("One must play this whole piece [meaning "movement"] very delicately and without dampers.") The modern piano has a much longer sustain time than the instruments of Beethoven's day, leaving for a rather blurry and dissonant tone. One option for dealing with this problem is to perform the work on a restored or replicated piano of the kind Beethoven knew. Proponents of historically informed performance using such pianos have found it feasible to perform the work respecting Beethoven's original direction. For performance on the modern piano, most performers today try to achieve an effect similar to what Beethoven asked for by using pedal changes only where necessary to avoid excessive dissonance. For instance, the Ricordi edition of the score posted at the external link given below does include pedal marks throughout the first movement. These are the work of a 20th century editor, meant to facilitate performance on a modern instrument. Half pedaling — a technique involving a partial depression of the damper pedal — is also often used to simulate the shorter sustain of the early nineteenth century pedal. Charles Rosen suggests both half-pedaling and releasing the pedal a fraction of a second late. Banowetz offers a further suggestion: to pedal cleanly while allowing sympathetic vibration of the low bass strings to provide the desired "blur." This is accomplished before beginning the movement by silently depressing the piano's lowest bass notes and then holding these dampers up with the sostenuto pedal for the duration of the movement.
Moonlight Sonata - Klasik Gitar - Michael Lucarelli 05:28
Moonlight Sonata - Klasik Gitar - Michael Lucarelli 160 izlenme - 2 yıl önce Beethoven'ın ölümsüz sonatının popüler olan 1. kısmını, gitarcı Michael Lucarelli klasik gitarıyla yorumluyor. Kulakarımızın pası silinsin. Herkese iyi seyirler.
Moonlight Sonata 04:37
Moonlight Sonata 106 izlenme - 3 yıl önce https://www.facebook.com/francedasilv...
Domenico Scarlatti Sonata İn F Minor K466 06:39
Domenico Scarlatti Sonata İn F Minor K466 274 izlenme - 6 yıl önce
giorgi khmaladze plays mozart - sonata no.9 in d major k 311 . 3rd movement 05:47
giorgi khmaladze plays mozart - sonata no.9 in d major k 311 . 3rd movement 285 izlenme - 6 yıl önce