Hoşgeldiniz!

ümmi

Kerim Allah Rahim Allah Vokal:oya Zekai Dede Mevlevi Sema Ayini Müziği Kaside İslam Helal Dini İman 04:14
Kerim Allah Rahim Allah Vokal:oya Zekai Dede Mevlevi Sema Ayini Müziği Kaside İslam Helal Dini İman 2.674 izlenme - 4 yıl önce Güneş Yakartepe " Kerim Allah Rahim Allah Zekai Dede İlahi " Eserinin Çok sesli (Senfonik) Eşlik Nota Armonilerini yazdı Piyano ile icra etti ve Söyledi Vokalist OYA YILDIZ Ona Sesiyle Vokal Yaptı. Lyrics: Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri Composer: Hafız Zekai Dede Guitars and cover by: Menfinnar Kerim Allah Rahim Allah Aman Allah Aman Allah Alim Allah Azim Allah Aman Allah Aman Allah Meded Senden Muin Allah Kerem Senden Kerim Allah Muhammed Mustafa Hakkı Aliyi Murteza Hakkı Şehidi Kerbala Hakkı Aman Allah Aman Allah Meded Senden Muin Allah Kerem Senden Kerim Allah Original version of the music is: You would here the original version of this song in the whirling dervish ceremonies (Mevlevi Sema Törenleri) referred to Mevlana Celaleddin-i Rumi... Mevlevi Ayini Mevlevi Müziği Mevlevi Müzikleri Sema Müzikleri ilahi Allah'ın isimleri ya da Allah'ın 99 ismi (Arapça: El Esmâ ül HüsnâEn Güzel İsimler), Kur'an ve hadislerde Allah'a izâfe edilen fiil veya sıfatlardan türetilmiş veya doğrudan Allah'ı ifâde amacıyla kullanılmış olan isimlerdir. Sayıları 99'la sınırlı olmamasına rağmen İslami mistisizmde meşhur olan 99 tanesi bir araya getirilerek çeşitli ritüel ve dualarda kullanılır. Konu başlıkları 1 Kur'anda 2 İnanış 3 Etimoloji ve mitolojik etkiler 4 Tercüme edilmesi 4.1 Allah'ın 99 İsmi 5 Kaynakça Kur'anda Esma-ül Hüsna deyimi Kuran'da Araf 180. ayetinden alıntı olarak kullanılır; "En güzel isimler Allah'ındır. O'na, o güzel isimleriyle seslenin. Ve O'nun isimleri hakkında gerçeği çarpıtanları terk edinİnanış İslam inancında belirli sayıda tekrar edilerek nazar ve büyü tedavilerinde veya duaların kabul edilmesi amacıyla kullanılır. Kuran'da rakam olarak yer almadığı için Allah'ı 99 isimle anmayı hurafe olarak görenler de vardır. İslam toplumunda Allah'ın isimleri bu 99 isimden ibaret değildir. Bunların dışında Şafi, Kafi, Hannan, Mennan, Hadi [1] (Farsça Hüda'dan), Yezdan, Çalab gibi isimler de Allah' için kullanılırlar. İsimlerin bir kısmı Arapça dışından gelen Muarreb isimlerdir; Rahman, Hüda (Hadi isminin kaynağı), Aziz (Aziz ve Muiz isminin kaynağı) vbEtimoloji ve mitolojik etkiler Bu isimlerden bazıları insansı (antropomorfik) özellikler taşır: Müntakim (intikam alan), Mütekebbir (kibirlenen), Sabur (sabırlı) vb. İhlas suresinde geçen ve Allah'ı anlatmak için kullanılan Ahad, Samed kelimeleriyle diğer surelerde geçen Aziz (din), Rahman, Şafi gibi isimler ise İslam öncesi dönemde Ortadoğu ve komşuluklarında tapınılagelmekte olan bazı tanrılara verilmiş olan isimlerin aynısı veya yakın fonetiğe sahip olmaları[3] dolayısıyla tevhid inancı açısından eleştirilen isimlerdir. Muazzez İlmiye Çığ bir örnekle bunun tek tanrıcılığa giden yolda gerçekleştirilen değişimlerden birisi olduğunu kaydeder. O'na göre çoktanrıcı olan Sümerler daha sonra bu tanrıların isimlerini Marduk üzerinde toplarlar ve Marduk'un 50 kadar ismi olur. İlmiye çığ aynı eğilimin Allah'ın isimleri konusunda da yaşandığını söyler ve bir araştırmacının Ahad ve Samed isimlerinin Allah'a atfedilmesi konusundaki analizini aktarır. [Tercüme edilmesiTercümelerde isimlerin bir Arapçada kullanılmayan ve kısmına zorlama olduğu hissi veren anlamlar verilirken bazı isimler de tenzih amacıyla birtakım değişiklikler yapılarak anlamlandırılır. Birinci guruba ahad, samed, rahman, aziz, ikinci guruba da celil, sabur, mütekebbir, mümin, dar gibi isimler örnek gösterilebilir. Örneğin mümin, ismi fail olduğu ve güvenen, inanan anlamına geldiği halde ismi mef'ul olarak güvenilen anlamı verilir. Aynı şekilde tevvab çokça dönen, pişman olan, tevbe eden anlamında olduğu halde, tevbeleri çokça kabul eden anlamı verilir. This is another Mevlevi Hym as: Piyanist Piano Pıyano Piyona Piyanolar Akustik Resital repertuar Konser aynı zamanda iki tane show klavye yamaha klasik akustic akustik duvar piona piano piyano piyanist konser sevgisi Allah İsimleri Arapça isimler Rahman Hüda kaynağı Aziz mitolojik etkiler insan özellikler taşır: sabırl. İhlas suresi geçen Allahı anlatmak için kullanılan Ahad Samed kelimeleri diğer sure Azize din Rahman Şafi gibi isimler ise İslam öncesi dönem Ortadoğu tapınak tanrı sahip olmaları tevhid inancı açısından eleştiri Muazzez İlmiye Çığ bir örnek ilim bilim Zavil Makamı ORDAN BURDAN Kuran'da Sağ Sol Dini Kitap Kutlu Doğum Haftası Sakal-ı Şerif Put perestlik Düş Kuranı Anlamak Solo Solist Windows Hd Enstrüman Etimoloji Kaliteli paylaşım Peygamber sevgisi Allah İsimleri Arapça rahim Rahman Hüda kaynağı Aziz mitolojik Özel Kayıt Nihavend İlahiler Ya Rabbi Aşkın Ver Bu Aşk Bir Bahr-i Umman Allah Rabbüna by Turk Musikisi views Kaliteli mûsıkî paylaşım Peygamber sevgisi Kerim Allah Rahim Allah Vokal:OYA Zekai Dede Mevlevi Sema Ayini Müziği Kaside İslam Helal Dini İman Sami Yusuf Hasbi Rabbi Şarkı Sözü Türkçe Altyazı YouTube Alternatif Modern Genç İlahi Türkçe İngilizce performans İlahi Sahne Festival Anonim İlahı Vokal Sesi Seslendiren Sevdim Seni Mabuduma Şarkı Söyleyen Şan Festival Anonim İlahı Vokal Sesi Seslendiren Şarkı Söyleyen Şan Kerim Allah Rahim Allah Vokal:OYA Beste:Zekai Dede Mevlevi Sema Ayini Müziği ilahi Tarihi Ayin mevlüt klasik Muhteşem mevlit Mevlana Mevlevi Kilise Kerim Allah Rahim Allah Vokalist:OYA Söyleyen:Yakartepe Beste:Zekai Dede Mevlevi Sema Ayini ilahi Tarihi Ayin mevlüt Muhteşem Mevlana Mevlevi Kilise isim Rahman etki insan özellik taşır sabır İhlas sure geçen Allahı anlatmak için kullanılan Ahad Samed kelimeleri diğer sure Azize din Rahman Şafi gibi isimler ise İslam öncesi dönem Ortadoğu tapınak tanrı sahip Kerim Allah Rahim Allah Zekai Dede Mevlevi Sema Ayini Müziği piyano-piyanist-piano-muzik-oruç-haç-zekat-dinsel-kandil-helal-hilal-NOTA-LİSTESİ-Senfoni-piyano-senfonik-inanç-inan-kul-hak-sami-yusuf-allah-islam-ilahi-kuran-allah-hz-muhammed-ilahisi-aziz Sevginin değerini yalnız seven bilir, sevmek de bir bilgelik, bir olgunluk işidir. Yeterince aydınlanmamış, Tanrı ışığından yoksun kalmış bir gönülde sevginin yeri yoktur. Bütün varlık türlerini birbirine bağlayan, onları tanrısal evrene yönelten sevgidir. Sevgi bir çıkar aracı olmadığından seven karşılık beklemez. Dost kişi gerçek seven kimsedir (aşık) . Dost başka bir anlamda da Tanrı'dır, kişinin gönlünde ışıyan tözdür. Burada Yunus Emre'nin şiirlerinden bütün halinden veya kıta kıta seçmeler bulacaksınız. Hiçbir sıra güdülmemiştir, kaynakçadaki sıra takip edilmiştir. Bu nedenle arada kopukluklar görülebilir. Ancak bu seçmelerin hepsi birbirinden güzel olup, okunduktan sonra bir nefes alıp üzerinde düşünmeyi gerektirdiğinden bir anda fazlaca okumamanızı tavsiye ederim Yunus Emre'de yaşamak tanrısal tözün bir yansıması olan evrende sevinç duymaktır. Çünkü, bütün varlık türlerinde Tanrı görünmektedir, bu nedenle severek, düşünerek yaşamayı bilen kimse her yerde Tanrı ile karşı karşıyadır. Yaşamak belli nesnelere bağlanmak, yalnız gelip geçici varlıkları edinmek için çırpınmak değildir. Böyle bir yaşama biçimi kişiyi tanrısal tözden uzaklaştırdığı gibi yetkinlikten, bilgelikten de yoksun kılar. Yunus Emre'nin dilinde bilge kişinin adı 'eren'dir. Eren barış içinde yaşamayı, bütün insanları kardeş görmeyi, kendini sevmeyeni bile sevmeyi bilen kişidir. Onun gönlü yalnız sevgiyle, dostluk duygularıyla doludur. Evreni bir tanrısal görünüş alanı olarak bildiğinden, erenin evrene karşı da sevgisi, saygısı vardır. Erenin gözünde insan bir küçük evrendir, büyük evren ise tanrısal tözün kuşattığı sonsuz varlık alanıdır. Eren olma aşamasına ulaşmış kişide erdem, alçakgönüllülük, eli açıklık, yetkinlik, olgunluk bir bütünlük içinde bulunur. Ölüm tinin gövdeden ayrılıp tanrısal kaynağa dönmesiyle gerçekleşir. Bu nedenle ölüm tinle gövde arasında bir ayrılıktır. Gerçekte ölüm yoktur, tinin ölümsüzlüğe ulaşması, yüce kaynağa dönüşü vardır. Çünkü, bütün varlık türleri tanrısal tözün yansıması olduğundan, salt ölüm de söz konusu değildir. Ölümün bir başka anlamı da bilgiden, erdemden, yetkinlikten, sevgiden yoksun kalmaktır. Mehmet Emin Ay - Sordum Sarı Çiçeğe - İlahi Sözleri Yunus Emre'nin şiirinde Yeni-Platonculuk'tan kaynaklanan Tasavvuf öğretisinin bütün sorunları bulunur. Bunlara yeni bir çözüm getirmez, Yeni-Platonculuk'un yöntemine dayanarak yorumlar ileri sürer. Bu nedenle onun şiiri Yeni-Platonculuk'un Türkçe açıklanışıdır. Yunus Emre'nin edebiyat tarihi bakımından, önemli bir yanı da Anadolu'da, Türkçe şiir dilinin öncüsü olması ve tasavvuf sorunlarını yalın, kolay anlaşılır bir dille söyleyişi nedeniyledir. Şiirlerinin ölçüsü, Türkçe'nin ses yapısına uymayan 'aruz' olmakla birlikte söyleyişi akıcı, sürükleyici bir nitelik taşır. Tasavvufun en güç anlaşılır kavramlarını, Türkçe'nin ses yapısına uygun biçimde dile getirir, şiirinde duygu ve düşünce birliğinden oluşan bir derinlik görülür. Yer yer yalın halk söyleyişine yaklaşan dilinde anlam-uyum bağlantısı bütüncül bir içerik taşır. Ona göre önemli olan bir sözü etkili biçimde söylemektir. Bu nedenle sözün boş bir kavram olmaması, bir varlık sorununu, bir düşünceyi dile getirmesi gerekir. İnsan ancak söz söyleme yetisiyle insandır, konuşan Tanrı durumundadır. Yunus Emre'de Türkçe, şiir dili olma yanında, düşünceyi içeren, açıklayan bir odak özelliği kazanmıştır. Ney-İcra-piano-neyzen-Nota-ılahı-sözleri-ilahisi-Kanun-keman-bendir-kabak-kemane-rebap-ud-Müslüman-def-kudüm-taksimi-kemençe-müzik-isim-anadolu-enstrüman-enstrumantel-vokal-video-çalgıları-eski-Türk-Sanat-Müziği-halk-sazları-musiki-usul-solo-koro-ilahiler-dinle-indir-izle-seyret-Hutbe-hatim-yasin-şerif-islam-helal-iman-kuran-hz-muhammad-imam-hatip-Karışık-güzel-kul-hak-ibadet-namaz-oruç-haç-camii
Ben Yürürüm Yane Yane Senfonik İlahi Senfonisi Yunus Emre Enstruman Piyano Senfoni İlahiler Kutsal 04:03
Ben Yürürüm Yane Yane Senfonik İlahi Senfonisi Yunus Emre Enstruman Piyano Senfoni İlahiler Kutsal 1.558 izlenme - 4 yıl önce Güneş Yakartepe " Ben Yürürüm Yane Yane " Yunus Emre Eserini Senfoni Çok Ses Piyano Eşlik Notasını yazdı ve Senfoni formunda Akustik Stand-Duvar Piyano ile icra etti, ve Söyledi. Ben yürürüm yane yane(ilahi ve şiir) Ben yürürem yane yane Aşk boyadı beni kane Ne akilem ne divane Gel gör beni aşk neyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Derde giriftar eyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Gel gör beni aşk neyledi Gâh eserim yeller gibi Gâh tozarım yollar gibi Gâh coşarım seller gibi Gel gör beni aşk neyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Derde giriftar eyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Gel gör beni aşk neyledi Ben yunusu bi'çareyim Dost elinden avareyim Baştan ayağa yareyim Gel gör beni aşk neyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Derde giriftar eyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Gel gör beni aşk neyledi YUNUS EMRE ŞİİRLERİ'ndeki kargaşayı önlemek için her şiirin birinci mısrası şiir başlığı olarak düzenlenmiştir. Şiirler başlıklarına göre alfabetik olarak sıralanmıştır. Okumak istediğiniz şiiri; YUNUS EMRE ŞİİRLERİ LİSTESİ'indeki şiir başlıklarına tıklayarak seçebilirsiniz DOST YÜZÜNE BAKMAYA DOST YÜZÜNÜ GÖRECEĞİZ DOSTTAN HABER GELDİ BANA DOSTTAN HABER GELDİ YİNE DOSTTAN HABER KİM GETİRİR? DOSTTAN HABER SORAR İSEN DÜN GİDER GÜNDÜZ GELİR DÜNYANIN MEKRİNE DÜNYAYA GELEN KİŞİLER DÜŞT'ÖNÜME HUBBÜL VATAN ECEL OKU ERDİ CANA EĞER AŞKI SEVERSEN -1- EĞER AŞKI SEVERSEN -2- EĞER GERÇEK AŞIK İSEN EĞRİLİĞİN KOYASIN ERENLER BİR DENİZDİR ERENLERE MUHİP İKEN ERENLERİN GÖNLÜNDE ERENLERİN HİMMETİNİ BEN SANA YOLDAŞ EYLEYEM ESKİ TÜRKÇE- YENİ TÜRKÇE SÖZLÜK EVVEL BAHAR OLMAYINCA EVVEL BENİM AHİR BENİM EVVEL BİZE VACİP BUDUR EVVEL KADİM ÖNDEN SONA EY AŞIKLAR EY AŞK DELİSİ OLAN EY AŞK ERİ AÇ GÖZÜNÜ EY BANA DERVİŞ DİYEN EY BANA İYİ DİYEN -1- EY BANA İYİ DİYEN -2- EY BANA İYİ DİYEN -3- EY BENİ AYIPLAYAN EY BENİ DERVİŞ BİLEN EY BENİM İLE YÂR OLAN EY CANIMA CANANIM EY COK KİTAPLAR OKUYAN EY DERVİŞLER EY KARDAŞLAR EY DOST AŞKIN DENİZİNE EY DOST BUNCA KIYL Ü KAL EY DOST SENİ SEVELDEN EY DOST SENİ SEVERİM EY DOST SENİN AŞKIN ODU EY DÜN Ü GÜN HAK İSTEYEN EY DÜNYAYI SEVEN KİŞİ EY GÖNLÜMÜN EĞLENCESİ EY GÖNÜL BİZE KEREM KIL EY KOPUZ EY PADİŞAH, EY PADİŞAH EY PADİŞAHI LEM YEZEL EY SÖZLERİN ASLIN BİLEN EY YA GÖNÜL AÇGIL GÖZÜN EY YARENLER AYDAMAZAM EY YARENLER EY KARDAŞLAR -1- EY YARENLER EY KARDAŞLAR -2- EY YARENLER EY KARDAŞLAR -3- EY YARENLER EY KARDAŞLAR -4- EY YARENLER KİM İŞİTTİ EY YARENLER SÖYLEN BANA EY YARENLER TINMAN BANA EYYUB'UM BEN EZELİDEN VAR İDİ GAYRIDIR HER MİLLETTEN GELDİ GEÇTİ ÖMRÜM BENİM GELDİK İDİ DÜNYAYA GELİN BİR NAZAR EYLEN GELİN BU FAKTAN GEÇELİM GELİN EY KARDEŞLER GELİN GELİN SORALIM CANLARA GER RAZIMI SÖYLER İSEM GER ULUYA VARDIN İSE GEREKMEZ DÜNYAYI BİZE GİDER İDİM BEN YOL SIRA GİDERİM GİDERİM BEN YOL SIRA GİRDİM AŞKIN DENİZİNE GİTTİ BU KIŞ ZULMETİ GÖKTE PEYGAMBER İLE GÖNLÜM DÜŞTÜ BU SEVDAYA GÖNLÜMÜ MEKÂN EYLEDİ GÖNÜL HAYRAN OLUPTUR AŞK ELİNDEN GÖNÜL KANDA DOLANA GÖNÜL NİCE DOLANA GÖNÜL USANMADIN SEN BU SEFERDEN GÖRENİN HALİ DÖNER GÖZÜM SENİ GÖRMEK İÇİN HABER EYLEN AŞIKLARA HAK BİR GEVHER YARATTI HAK BİR GÖNÜL VERDİ BANA HAK CİHANA DOLUDUR HAK İLE PAZARIM HAK MÜYESSER ETSE HAK NURU ÂŞIKLARA HAK YARATTI ÂLEMİ HAK ÇALABIM HAK'TAN BANA NAZAR OLDU HAK'TAN GELEN ŞERBETİ HAKIYKATİN MANİSİN HANİ BANA SABR-U KARAR HELAL KILDI MAŞUKA AŞIK KENDİ KANINI HER KAÇAN ANARSAM SENİ HER KİME Kİ DERVİŞLİK BAĞIŞLANA HER NEREYE DÖNER İSEM HEY BENİM ÖMRÜM KUŞU HEY YARENLER GELİN GÖRÜN HİÇ BİLMEZEM KEŞİK KİMİN HİÇBİR KİŞİ BİLMEZ BİZİ HOCAM SENİN HİKMETİNE HOR BAKMA SEN TOPRAĞA HOŞTUR EĞER YÜRÜR İSEM İBRET ALMAZ MISIN SEN ÖLÜLERDEN? İÇİMDE BİR DERT OLDU İÇİN DIŞIN MUNDAR İKEN İKİ CİHAN ZİNDAN İSE İLİM İLİM BİLMEKTİR İLK ADIM YUNUS İDİ İLMİNDE GARK OLALI KARACAOĞLAN ŞİİRLERİ PİR SULTAN ABDAL ŞİİRLERİ RADYO DELİSİ ZEKİ ÇALAR ŞİİRLERİ ZEKİCE FIKRALAR YENİ HECECİLER HOŞGELDİNİZ ŞİRLERDE GEÇEN SÖZCÜKLER VE ANLAMLARI YUNUS EMRE ŞİİRLERİ LİSTESİ İLÂHİ BİR AŞK VER BANA İSMİ SÜBHAN VİRDİN Mİ VAR? İSRAFİL SURU VURULA İSTEDİĞİMİ BULDUM EŞKERE CAN İÇİNDE İSTER İDİM ALLAH'I İSTEYELİM İŞ ISSINI İŞBU VÜCUDUM ŞEHRİNE İŞİT SÖZÜMÜ EY GAFİL İŞİTİN EY ULULAR İŞİTİN EY ULU KİŞİ İŞİTİN EY YARENLER 1 İŞİTİN EY YARENLER 2 İŞİTİN EY YARENLER 3 KABE VE PUT KANDA BULAM KAÇAN O DİLBER KELECİ BİLEN KİŞİNİN KEM DURUR YOKSULLUKTAN NİCELERİN VARLIĞI KEREM ET BİR BERİ BAK KİM DERVİŞLİK İSTER İSE KİME GÖNÜL VERİR İSEM KİME Kİ DOST GEREK İSE KİMİN NE ZERRESİ VARDIR KİMSE DOYMAZ BU NAZARA KOGIL DÜNYA BEZEĞİNİGüneş Yakartepe - Ben Yürürüm Yane Yane segah ilahi Dijital Piyano Yunus Emre Segah İlahi Video En güzel Senfonik ilahiler Ben Yürürüm Yane Yane Söyleyen:OYA Festival Anonim İlahı Vokal Sesi a Seslendiren Şarkı Şan Senfoni Aşk Senfonik İlahi ,Senfonisi,senfoni orkestra
Ben Yürürüm Yane Yane Söyleyen-OYA Festival Anonim İlahi Vokal Ses Seslendiren Şarkı Şan Senfoni Aşk 04:12
Ben Yürürüm Yane Yane Söyleyen-OYA Festival Anonim İlahi Vokal Ses Seslendiren Şarkı Şan Senfoni Aşk 1.433 izlenme - 4 yıl önce Güneş Yakartepe " Ben Yürürüm Yane Yane Yunus Emre " Eserini Senfoni Çok Ses Piyano Eşlik Notasını yazdı ve Senfoni formunda Dijital Piyano Stand-Duvar Piyano ile icra etti ve Vokalist: OYA YILDIZ ona vokal yaptı. Ben yürürüm yane yane(ilahi ve şiir) Ben yürürem yane yane Aşk boyadı beni kane Ne akilem ne divane Gel gör beni aşk neyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Derde giriftar eyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Gel gör beni aşk neyledi Gâh eserim yeller gibi Gâh tozarım yollar gibi Gâh coşarım seller gibi Gel gör beni aşk neyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Derde giriftar eyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Gel gör beni aşk neyledi Ben yunusu bi'çareyim Dost elinden avareyim Baştan ayağa yareyim Gel gör beni aşk neyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Derde giriftar eyledi Gel gör beni beni aşk neyledi Gel gör beni aşk neyledi YUNUS EMRE ŞİİRLERİ'ndeki kargaşayı önlemek için her şiirin birinci mısrası şiir başlığı olarak düzenlenmiştir. Şiirler başlıklarına göre alfabetik olarak sıralanmıştır. Okumak istediğiniz şiiri; YUNUS EMRE ŞİİRLERİ LİSTESİ'indeki şiir başlıklarına tıklayarak seçebilirsiniz YUNUS EMRE SÖZLERİ İyi sözün aslın bilen derdi bu söz nerden gelir Söz aslını anlamayan sanır bu söz benden gelir Zehirle pişmiş aşı, kim yemeye gelir. Seni sigaya çeken bir molla kasım gelir. Çok mal haramsız, çok söz yalansız olmaz. Bütün âlemi bir şahsiyette toplamak, Cenab-ı Hakka zor gelmez.. Kasdım budur şehre varam Feryâd u figan koparam! Ne elif okudum ne cim, varlığındadır kelecim Gönül kitabından okur, eline kalem almadı. Bundan dahı virdün bize, ol huriyi çüft ü halâl Andan dahi geçti arzum, azmüm sana kaçmağ-i çün. Mevlânâ Hüdâvendigâr bize nazar kılalı Anun görklü nazarı gönlümüz aynasıdır. YUNUS EMRE MÜZESİ Eskişehir İli Mihalıççık ilçesi Yunus Emre(eski Sarıköy) köyündeki müze; Kültür Bakanlığı'nca Yunus Emre Türbesinin mimarisine uygun olarak 13 yy. mimarisi tarzında yapılmış ve 1974 yılında ziyarete açılmıştır. Müzenin bir bölümünde, Yunus Emre Zaviyesine ait 4 berat, 7 muhasebe koçanı, birinci ve ikinci mezarlarından nakli sırasında çekilmiş fotoğraflar ile Yunus Emre'yi tanıtıcı kitaplar sergilenmektedir. Diğer bölümlerde ise bölgenin etnografik malzemeleri ile Selçuklu dönemi taş süslemeciliğinin en güzel örneklerini veren mimari parçalar sergilenmektedir YUNUS EMRE TÜRBESİ Yunus Emre'nin mezarı olduğu iddia edilen pek çok mezar ve türbe vardır.u Bunlar; Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy; Karaman'da Yunus Emre Camii avlusu; Bursa; Aksaray ile Kırşehir arası; Ünye; Kula ile Salihli arasında Emre Sultan köyü; Erzurum, Duzcu köyü; Isparta'nın Gönen ilçesi; Afyon'un Sandıklı ilçesi; Sivas yakınında bir yol üstü. Ayrıca Tokat'ın Niksar ilçesinde de bulunmaktadır. Ayrıca, mutasavvıf Niyazi Mısri de Yunus Emre'nin mezarının (veya makamının) Limni Adası'nda bulunduğunu ifade etmiştir. Bunlar arasında bilim adamlarınca tartışma, Karaman ve Eskişehir'deki türbeler üzerine yoğunlaşmışsa da, Hacı Bektaş-ı Veli ile ilgili menkıbe düşünüldüğünde Aksaray - Kırşehir arasındaki türbenin asıl Yunus Emre türbesi olduğu düşünülebilir. unus EMRE, İslam tarihinin en büyük bilgelerinden olup yaşadığı ve yaşattığı inanç sistemi; Kuran'ın özüne ulaşarak, Tek olan gerçeğin (Allah) sırlarını keşfetme ilmi olan tasavvuf ve Vahdet-i Vücud tur. Bu inanç sisteminde tek varlık Allah'dır. Allah bütün bilinen ve bilinmeyen alemleri kapsamıştır, tektir, önsüz sonsuzdur, yaratıcıdır. Eşi, benzeri ve zıddı yoktur.Bilinen ve bilinmeyen tüm evren ve alemler onun zatından sıfatlarına tecellisidir.Alemlerdeki tüm oluşlar ise onun isimlerinin tecellisidir. Her bir hareket,iş,oluş(fiil) onun güzel isimlerinden birinin belirişidir.Ben Yürürüm Yane Yane Dijital Piyano Yunus Emre Segah İlahi Video En güzel Senfonik ilahiler Sevdim Seni Mabuduma Canan Diye Sevdim Karaoke form ile Akustik Piyano ile Senfonik Çok Sesli İlahi Sözleri Nota Şiir Güneş Yakartepe "Sevdim Seni Mabuduma Canan Diye Sevdim" ilahisinin Senfonik Piyano Eşlik Notalarını yazdı. ve Senfoni Karaoke form ile Akustik Akustik Stand-Duvar Piyano ile çaldı. ilahi sözleri Piyanist Piano Pıyano Piyona Piyanolar Akustik Resital repertuar Konser aynı zamanda iki tane show klavye yamaha klasik akustic akustik duvar piona piano piyano piyanist konser klasik muzik music Gül yüzl melek sana hayran diye sev show klavye Enstrümantal kandillerde televizyonda yapılan mevlid yayınlarında her zaman okunan ilahilerden. ilahi top on'un ilk üçünde haklı ve değişmez bir yeri var. tabi ilahi ve mevlid yayını deyince mutlaka (bkz: amir ateş ilahi grubu Mevlana'nın Allah ile ilgili sözleri Mevlana'nın Allah sevgisi Mevlana'nın Allah aşkı sözleri "Sevgiden acılar tatlılaşır. Bakırlar altınlaşır sevgiden. Sevgiden tortular saflaşır. Dertler derman olur sevgiden. Ölü, sevgiden dirilir. Şah, sevgiden köle edilir. Allah'a karşı bu sevgi ilimdendir. Saçma sapan biri, böyle bir tahta nasıl kurulur? Eksik bir ilim nasıl doğurur bu aşkı? Eksik bir ilimden eksik bir aşk doğar maddeye karşı. Öyleyse muhabbet ve aşkı sadece Allah'ın vasfı bil. Ey aziz, korku, Allah'ın vasfı olamaz. Havf ve haşyet, kulun vasfı ve en mühim meziyetlerindendir. Mademki (Kur'an'da) "yuhibbunehu" yu okuyorsun, "Yuhibbuhüm" ile de istediğine yaklaşırsın." Cenab-ı Hak, Maide Suresinde, "Allah onları sever [Yuhibbuhu], onlarda Allah'ı severler [yuhibbuhüm]." Buyurur. Allah sevgisi müthiş bir iksirdir; inkârcıyı bir anda mümin yapar, mümini bir anda arif edip irfan mertebesine çıkarır. Allah sevgisi olan kalpten, şek ve şüphe silinir, yerine tam bir iman gelir. Gönül sevginin yeridir. Maddî varlığımızda ikilik olabilir ama sevginin makamı olan gönülde iki sevgiye yer yoktur. "Senin elinin, gözünün, ayağının iki oluşu doğrudur; fakat gönül ve sevgilinin iki olması hatadır. Sevgili bir bahanedir; asıl sevgili Allah'tır." Allah'ın "asıl sevgili" olduğu yerde başkasına yer kalmaz: "Gönlünün içindeki ve dışındaki hep O'dur. Tenimdeki can, damar ve kan hep O'dur. Artık o yere küfür ve iman nasıl sığar? Keyfiyetsiz olan benim vücudum hep O'dur." Allah aşkı ile ilgili şiirler,Allah sevgisiyle ilgili şiir ALLAH SEVGİSİ Kim çıkarır sabahleyin erkenden, Dünyamıza ışık veren güneşi? Gece vakti denizlere serpilen, Ay doğuyor; kim yapıyor bu işi? Kışın kuru sandığımız fidana, Baharda kim yeşillikler giydirir? Bülbül öter, yuva yapmış ormana, Bu sedayı ona acep kim verir? Vatan, millet ne demektir bilmeden, O sevgiyi kalbinize kim verdi? Babanızdan güzel bir şey isterken, Gönlünüze kim koyuyor ümidi? Akşamüstü karanlıklar içinden, Milyonlarca yıldızı kim parlatır? İşte bütün bu şeyleri düşünen Yapan, eden, yaratan hep Allah'tır İbrahim Alâattin GÖVSA Allah Sevgisi Güzel duygularla yoğruldum Mayası tuzu Allah sevgisi Ta ezelden kalbimden vuruldum Aslı özü Allah sevgisi Hem tutuşurum hem yanarım Yaşarım içten içe kanarım Korkarım hiddetinden donarım Ateşi közü Allah sevgisi Bilirim çoktur günahım Her işimde olur eyvahım Rahmetin olsun Allahım Kurtarır bizi Allah sevgisi İznin olmadan kıpırdamaz yaprak Yeşillik vermez onsuz toprak Başka duygular bizden olsun ırak Sarsın hepimizi Allah sevgisi Güneş Yakartepe "Sevdim Seni Mabuduma Canan Diye Sevdim" ilahisinin Senfonik Piyano Eşlik Notalarını yazdı. ve Senfoni formunda Akustik Stand-Duvar Piyano ile çaldı. Sevdim seni mabuduma, canan diye sevdim Sevdim seni mabuduma, canan diye sevdim Bir ben değil alem sana, hayran diye sevdim Bir ben değil alem sana, hayran diye sevdim Evladını yarden geçerek, ravzana geldim Evladını yarden geçerek, ravzana geldim Ahlâkını meth etmeden Kur'an diye sevdim Ahlâkını meth etmeden Kur'an diye sevdim Kurbanın olam Şahuresul, kovma kapından Kurbanın olam Şahuresul, kovma kapından İnarına müştâk olacak yezdan diye sevdim İnarına müştâk olacak yezdan diye sevdim Mahşerde Nebiler diler senden medet ister Mahşerde Nebiler diler senden medet ister Gül yüzlü melekler sana hayran diye sevdim Gül yüzlü melekler sana hayran diye sevdim Gül yüzlü melekler sana hayran diye sevdim Oruç nedir? Niçin oruç tutuyoruz? Mumsema Oruç nedir? Niçin oruç tutuyoruz? Orucun Arap dilindeki karşılığı "savm" kelimesi olup, bu kelime "bir şeyden uzak durmak, kişinin kendini tutması ve engellemesi" manalarına gelmektedir. Terim olarak ise, "tan yerinin ağarmasından güneşin batma vaktine kadar, bir gaye uğruna bilinçli bir şekilde yeme, içme ve cinsel ilişkiden uzak durup nefsi dizginlemek" demektir. Pek çok hüküm gibi oruç da, İslâm'ın ilk yıllarında değil de Medine döneminde farz kılınmıştır. Orucun farz kılınması tarih olarak hicretin ikinci yılının Şaban ayına rastlamıştır. ORUCUN FARZ OLUŞU KUR'AN VE SÜNNET'LE SABİTTİR "Ey iman edenler, sizden öncekilere farz kılındığı gibi oruç tutmak size de farz kılındı. Böylece umulur ki korunursunuz." (Bakara, 2/183) ayeti ile "O sayılı günler, Ramazan ayıdır. O Ramazan ayı ki insanlığa bir Rehber olan, onları doğru yola götüren ve hakkı batıldan ayıran en açık ve parlak delilleri ihtiva eden Kur'ân o ayda indirildi. Artık sizden kim Ramazan ayının hilâlini görürse, o gün oruç tutsun. Hasta veya yolcu olan, tutamadığı günler sayısınca, başka günlerde oruç tutar. Allah sizin hakkınızda kolaylık ister, zorluk istemez. Oruç günlerini tamamlamanızı, size doğru yolu gösterdiğinden ötürü Allah'ı tazim etmenizi ister. Şükredesiniz diye bu kolaylığı gösterir." (Bakara 2/185) ayeti orucun İslam dininde farz olduğunu anlatmaktadır. Bir hadis-i şeriflerinde Efendimiz (sas) şöyle buyurmuştur: "İslâm beş esas üzerine kurulmuştur: Allah'tan başka ilah bulunmadığına ve Peygamber Efendimiz'in Allah'ın kulu ve elçisi olduğuna şahitlik etmek, namazı kılmak, zekât vermek, Ramazan orucu tutmak, gücü yetenler için Orucun farz olduğunu bildiren diğer bir rivayet de şudur: "Saçı başı dağınık bir adam Peygamber Efendimiz'e gelerek: "Ya Resûlallah! Bana Allah'ın üzerime oruç olarak neyi farz kıldığını haber verir misin?" dedi. Peygamber Efendimiz bunun üzerine şöyle buyurdu: "Ramazan ayını (orucunu) farz kıldı." Adam: "Benim üzerimde bundan başka bir borç var mıdır?" diye sorunca, Peygamber Efendimiz: "Hayır, ancak kendiliğinden nafile olarak yaparsan bu müstesnâ" buyurdu. Adam, bundan sonra sorularına devam ederek: "Allah'ın bana farz kıldığı zekâttan haber ver" dedi. Peygamber Efendimiz ona İslâm'ın gösterdiği yolları ve esasları anlattı. Bundan sonra adam şöyle dedi: "Sana ikramda bulunan Allah'a yemin olsun ki, bu söylenenlerden ne fazla ne de eksik yaparım." Bunun üzerine Peygamber Efendimiz: "Eğer doğru söylüyorsa, bu adam kurtulmuştur, (yahut başka bir rivayette de) cennete gidecektir." buyurdu. Niçin oruç tutmalıyız? Mümin, herhangi bir menfaat düşüncesi ile değil yalnız Allah'ın emri olduğu için ve onun rızasını kazanmak maksadıyla oruç tutmalıdır. Orucunu bedene, topluma kazandırdığı hususların bulunması ile beraber, insan orucu bunlar için değil sadece Allah emrettiği için tutmalıdır. Hz. Ali (radıyallâhu anh) diyor ki: - Karşılığında bir menfaat umarak yapılan ibadet, ticaretçinin ibadetidir. - Korku sebebiyle yapılan ibadet kölenin ibadetidir. - Allah'ın nimetlerine şükretmek maksadıyla yapılan ibadet, hür olan kimsenin ibadetidir. Allah, ancak böyle samimi bir düşünce ile yapılan ibadetleri kabul eder sözleri akor musiki temiz Kur'an ı Kerim Hadis Şerif Hac Umre Dini Sorular Video Guzel ilahi Klas sınıf özel ders okul Tasavvuf Ney Neyzen Sor Guzel ilahi Kaside tasavuf Musikisi Ney Neyzen Hak islam kültür ilahiler derviş baba annem babam topraktır piyanist çok sesli ses musiki fon sözsüz enstrümantal lzlesne sevilen islam ilahileri derviş baba annem babam topraktır piyanist güneş yakartepe senfonik çok sesli sesli musiki fon sözsüz enstrümantal Sevdim Seni Mabuduma Söyleyen:OYA Festival Anonim İlahı Vokal Sesi Seslendiren Şarkı Söyleyen Şan Sevdim Seni Mabuduma
Piyano Vokal Es Selam Ey Ahmedi Muhtar Olan Son Nebi Solist: Mahir Şan Güfte Ahmet Efe Sultan Beste 05:20
Piyano Vokal Es Selam Ey Ahmedi Muhtar Olan Son Nebi Solist: Mahir Şan Güfte Ahmet Efe Sultan Beste 380 izlenme - 3 yıl önce Tasavvuf Müziklerini Piyano Tuş Sesleri ve Vokal ile Hiç Dinlediniz mi?. İlahilerimiz Çok Sesli (Polifoni) Form ile Acaba Sevecek misiniz? Piyanist Güneş Yakartepe, " EsSelam Ey Ahmed-ı Muhtar Olan Son Nebi Şiir: Ahmet Efe " ilahisini Piyano Notalarını yazdı, Piyano çaldı ve Söyledi. Vokal Mahir Şan ile ona eşlik etti. Türk Tasavvuf Müsikileri Solo Piyano ve Vokal Serisi: 2 Çok sevilen Tasavuf Musikilerimizi Piyano ve Solist ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider. Sevgi ve Saygılar. Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum. Söz: Ahmet Efe Müzik: Hakan Alvan NA’T AHMET EFE (1955) Esselâm ey Ahmed-i Muhtâr olan son Nebî Esselâm ey menbağ-ı esrâr olan son Nebî Esselâm ey gül yüzü Yûsuf’u hayran eden Esselâm ey her ismi ezkâr olan son Nebî Küfrün dudaklarında bir kanlı yılandı “La!..” Nefsi bir serkeş attır fuhşiyâta müptelâ O kararmış kalplere yağmakta binbir belâ Biz Elest Meclisi’nde çok şükür “Belâ” dedik Onlar “La” deyip durdu, bizse hep “illâ” dedik Duymaz sağır kulaklar Hayya’lel felâhını Sana karşı doğrultur en korkunç silahını Ve koşar karatmaya gayz ile sabahını O koşsun, aydınlığın nûru mahvetsin onu Ebedî hüsran olur şirkin ve küfrün sonu İzinden gitmeyenler İblis’e yâr olurmuş Yurdu harab u türap ve tarumâr olurmuş Gayyâ çukurlarında her yanı nâr olurmuş O ateş bir şey değil hasretinin yanında Yokluğunun mâtemi inliyor figânında... Bir zulüm ki âlemi virâne kılmaktadır Ve âlem kahreyleyen figâne dalmaktadır Gülizârı haraptır, gülşeni solmaktadır Gel, gülşene cân katan bülbüller misâli gel Gel ey güzelliklerin tümünden daha güzel. Savrulur zulmün oku, saplanıp kalbi deler Bürümüşken ufkunu kapkaranlık gölgeler Cân yurdunu târumâr ederken zelzeleler Şükür ki âlemlerin nûru Mustafa doğdu Biçâreler gönlüne ebedî safâ doğdu Ne mutlu eteğinden tutunmuş bîçâreye Melhem O’dur onulmaz sanılan her yâreye Müjdelerle ses verir gönlü binbir pâreye Müjdeler ki: İnanmış gözler ol şahı görür Önce binbir tecelli, sonra Allah’ı görür. Her yanda bâd-ı sabâ aşkına yelpazedir Asırlar geçse dahi sevgisi taptazedir Unutulmaz ne Hayber, ne Uhud, ne de Bedir Hem savaş, hem rahmetin Peygamberi Sensin, ey Âlemin cânı Nebî, bu sevda en büyük şey... Cana can katmak için Tevhid gelir en önce Gayrısı yokluk, serap, gayrısı ölüm bence Uğrunda razıyım ben tatmaya bin işkence Şu Habeşli kölenin feryadı dahi cihad Zulmeti paramparça dağıtır bir tek “Ahad!” Hasretinin yolunda sebil ettim şu cânı Bin cihana değişmem sohbetinde bir ânı Seni anlatmıyorsa neyleyeyim lisânı Seni sevmeyen gönlün taş yürekten farkı ne? Sani anmayan dilin engerekten farkı ne? Cümle zerrât-ı cihan nûruna pervânedir Misli yok, ziyasının cevheri bir tanedir Gelişi Rahim’dendir, gidişi Rahmânedir Her lahza görmek ister şu cânım cemâlini Mümkün mü bir Na’t ile vasfeylemek hâlini... Ey meydan-ı gazada merhametin menbağı Ey Hicret yollarının erişilmez çerağı Ey Nübüvvet nûrunun cevheri, öz kaynağı Yollarına serpilen güllerdir, gönüllerdir Şu sönmeyen ışıklar yaktığın kandillerdir Sultanu’l-enbiyâ’sın nübüvvet tâcı Sende Gönüller dermanısın, derdin ilâcı Sende Ebedîlik yolunun soylu mirâcı Sende Koşmaktayım izinden Mecnun gibi yâreli Yüreğim avcumdadır, derdi binbir pâreli... Hem Haşimî, Kureşî, dahi Arabî Sen’sin Nebîler ardındadır en önde tabiî Sen’sin Nübüvvet gülşeninde misilsiz Nebî Sen’sin Sensin elbet dindiren her efgânı, her âhı Sensin Ceza Günü’nde cânın istinatgâhı Nûrunla aydınlanır bildim ki arş u zemin En kanlı düşmanların dilinde ismin “Emîn” “Vemâ erselnâke illâ rahmeten lil-âlemîn” Ayetinde buyrulan sevginin mazhârı Sen Sensin gönül yurdunun solmayan gülzârı Sen!. Ne çıkar yollar uzun ve menzilin ıraksa Mesafeler konuşmaz küheylanın Burak’sa Bin şükürle murada erdi Mescid-i Aksa Bu gelen erişilmez Mirâc’ın sahibidir Hatemu’l-Enbiya’dır ve tâcın sahibidir... Boyun büküp gönlünün kulağına dayarsan Gökyüzünde söylenen bir ilahî duyarsan Her biri ashabıdır, yıdızları sayarsan Ashabı yıldızlara benzeyen güzelliktir Bir olgun meyve misli canlılık, tazeliktir. Seyrana çıkmaktadır çölünde ceylanların Ödü Sensin meydan-ı gazada arslanların Şehâdet isteğiyle coşmuş küheylanların... Aşkınla taşlar dahi yakuta döndü birden Dönerdin her seferde müjdelerle zaferden... Dünyamı kuşatmakta hasretin yedi rengi Bulunmaz, bilmekteyim alemde O’nun dengi O’na muhtaç bilirim şi’rimdeki ahengi Bir lokmayı kuşlarla bölüştüm O’na geldim... İslâm’ın izzetiyle buluştum, O’na geldim. Tevhîd’e eklemiştir ismini Levh u Kalem Tâğut’a engelim Sen, ağyâra Sen’sin kalem Sensin Hamd Sacağı’nın burcunda yüksek alem Sevgin çorak gönlüme rahmetler misli yağsın Sen Ahmed i Mahmud u Muhammed Mustafa’sın. Hele çıksın karşına küfr ile, tekfir ile Zulmü zelîl edersin gelse bin tedbir ile Meydan-ı gazâların ses verir tekbîr ile Melekler bir ağızdan der ki: “Allahuekber!..” Yerle bir etmektedir şirki, “Allahuekber!..” Yak artık rûhumuzda sevdânın çerağını Gel artık bin sevinçle doldurup Nûr Dağı’nı Parçala ellerinle her zalâmın ağını Ruhumdaki dermanı veren can soluğum Sen Ebedî ölmem artık eksilmez ise gölgen... Bir kıyas kabul etmez, belki de gelmez dile Hüsnünün karşısında Yûsuf’un hüsnü bile Ruhusun aydınlığın ta ezelden ezele Nûrundur aydınlığın rûhuna can soluğu Öğrenir Sen’den âlem, Allah’ına kulluğu... O sonsuz denizlerin sevdası kalbindedir Ey Nebî, kızgın çölün vahası gölgendedir Bir katresi bin ummân ab-ı hayât sendedir Mecnunlar koşar gelir, Leylâlar koşar gelir Yâsîr’ler, Sümeyye’ler, Hamza’lar coşar gelir. Dermanı bulunmazdı rûhumdaki yârenin Menbağı olmasaydın doğacak her çârenin N’olurdu hali acep elinden bîçârenin Mübarek ellerinle tutmasaydın ey Nebî Şefkatli kervanına katmasaydın ey Nebi? Can yeşili bir kubbe üstünde ak güvercin Tâif’den döner gelir, dilinde Sure-i Cin Ebediyyen muzaffer Dîn-i İslâm-ı Mübîn Sebil etmiş uğruna öz cânını ehl-i dîl Kâfirler üflese de sönmeyecek bu kandil... Esselâm ey Rahmet-i Rahmân olan son Nebî Esselâm ey dertlere dermân olan son Nebî Esselâm ey kulları bin şâha bedel Resûl Esselâm ey her sözü fermân olan son Nebî.. EsSelam Ey Ahmedı Muhtar Olan Son Nebi Ahmet Ahmedi Es Selam Selamı Ramazan Etkin Piyona Klasik ilahiler İlahisi Soli naat Solist: MAHIR ŞAN Vokal Mahir Şan San İlahisi Videosu İlahiler Akor şarkı söyleyen ilahi Ramazan sofralarını asırlık lezzetler süsleyecekAllah'ın 99 İsmi Ve Türkçe Anlamları(Esma Ül Hüsna ), ders ve çalışma notu Allahin 99 Ismi Ve Turkce AnlamlariEsma Ul Husna Allah'ın 99 İsmi Ve Türkçe Anlamları(Esma Ül Hüsna ) 1 ALLAH Her şeyin gerçek mabudu 2 RAHMAN Dünyada bütün mahlukatı rızıklandıran 3 RAHİM Ahirette yalnız dostlarına rahmet edecek 4 MELİK Bütün mevcudatın gerçek sahibi ve hükümdarı 5 KUDDÜS C.C. Bütün mahlukatı maddi ve manevi kirlerden arındıran 6 SELAM Her türlü tehlikeden kullarını selamette kılan 7 MÜMİN Kalplerde iman nurunu yakan ve kullarına güven veren 8 MÜHEYMİN Bütün varlıkları ilim ve kontrolu altında tutan 9 AZİZ Sonsuz izzet sahibi olan 10 CEBBAR C.C. İstediğini zorla yaptıran 11 MÜTEKEBBİR Sonsuz büyüklük ve azamet sahibi 12 HALİK Her şeyi yoktan yaratan 13 BARİ Eşyayı ve herşeyin aza, cihazatını birbirine uygun yaratan 14 MUSAVVİR Her varlığa münasip şekil giydiren 15 GAFFAR C.C. Çok affeden 16 KAHHAR Her şeye galip gelen ve bütün düşmanlarını kahreden 17 VEHHAP Bol bol hediyeler veren 18 REZZAK Bütün rızka muhtaç olanları rızıklandıran 19 FETTAH Her şeyi hikmetle açan 20 ALİM C.C. Her şeyi hakkıyla bilen 21 KABİD İstediğinin maddi ve manevi rızkını daraltan 22 BASİT İstediğinin maddi ve manevi rızkını genişleten 23 RAFİD İstediği kulunu şeref sahibi iken rezil rüsvay eden 24 RAFİ Dilediklerinin mertebesini yükselten 25 MUİZZ C.C. İstediğine izzet veren ve şereflendiren 26 MÜZİLL İstediğini zelil kılan 27 SEMİ Gizli açık her sesi işiten 28 BASİR Her şeyi bütün incelikleriyle gören 29 HAKEM Hükmeden hakkı yerine getiren 30 ADL C.C. Tam adaletli, Allah adildir zalimleri sevmez 31 LATİF Lutfu keremi bol olan 32 HABİR Her şeyden haberdar olan 33 HALİM Yaratıklarına son derece yumuşak muamele eden 34 AZİM Kendisine büyük ümitler beslenen 35 GAFUR C.C. Kullarının günahlarını bağışlayan 36 ŞEKUR Rızası için yapılan işleri bol sevapla karşılayan 37 ALİYY Her şeyiyle yüce olan 38 KEBİR Varlığının kemaline hudut yoktur 39 HAFIZ Her şeyi muhafaza eden 40 MUKİT C.C. Her türlü mahlukata münasip rızık veren 41 HASİB Kullarının bütün fiillerinin hesabını gören 42 CELİL Yücelik ve ululuk sahibi 43 KERİM İyilik ve ikramı bol olan 44 RAKİB Bütün varlıklar üzerinde gözcü 45 MUCİB C.C. Kullarının dualarına cevap veren 46 VASİ İlim ve insanı her şeyi içine alan 47 HAKİM Her şeyi yerli yerinde yapan 48 VEDÜD İtaatkar kullarını çok seven 49 MECİD Azamet şeref ve hakimiyeti sonsuz 50 BAİS C.C. Peygamberler gönderen ve ölüleri dirilten 51 ŞEHİD Kullarının her yaptığını gören 52 HAKK Varlığı hiç değişmeden duran, daima sabit 53 VEKİL Kendine güvenen kullarının işini en iyi yoluna koyan 54 KAVİY Güç ve kuvveti sonsuz olan 55 METİN C.C. Hiçbirşey hükmünü sarsmayan ve kendisine güvenilen 56 VELİY Müminlerin dostu olan 57 HAMİD En çok övülen ve en çok övgüye layık olan 58 MUHSİ Her şeyin sayısını bir bir bilen 59 MÜBDİ Mahlukatı örneksiz ve yoktan yaratan 60 MÜİD C.C. Mahlukatı öldükten sonra yeniden dirilten 61 MUHYİ Canlılara hayat veren 62 MÜMİT Canlı bir mahlukun ölümünü yaratan 63 HAYY Gerçek hayat sahibi olan 64 KAYYUM Gökleri yeri ve bütün mahlukatı ayakta tutan 65 VACİD C.C. İstediğini bulan 66 MACİD Sonsuz şan ve yücelik sahibi 67 VAHİD İsimlerinde sıfatlarında ve fiillerinde ortağı olmayan 68 SAMED Her şey kendisine muhtaç, O kimseye muhtaç değil 69 KADİR Sonsuz kudret sahibi olan 70 MUKTEDİR C.C. Her şeye gücü yeten 71 MUKADDİM Dilediğini öne geçiren 72 MUAHHİR İstediğini arkaya bırakan 73 EVVEL Herşeyden önce olan 74 AHİR Herşeyden sonra olan 75 ZAHİR C.C. Varlığı apaçık görünen 76 BATIN Herşeyin iç yüzünden haberdar olan 77 VALİ Mahlukatın işlerini yoluna koyan 78 MÜTEALİ Ali, büyük 79 BERR Herkesten fazla iyilik yapan 80 TEVVAB C.C. Bütün tevbeleri kabul eden 81 MÜNTEKİN Suçluları müstehak oldukları cezaya çarptıran 82 AFÜVY Kullarını çok çok affeden 83 RAUF Kullarına çok şefkat edip esirgeyen 84 MALİKÜLMÜLK Hakiki mülk sahibi O dur. Dilediğine verir, dilediğinden alır 85 ZÜLCELALVELİKRAM Büyüklük, fazl ve kerem sahibi 86 MUKSİT Bütün işleri denk, birbirine uygun 87 CAMİ İstediğini istediği şekilde toplayan 88 GANİY Gerçek zenginlik sahibi ve hiçbir şeye muhtaç olmayan 89 MUĞNİ Mahlukatının ihtiyacını giderip zengin kılan 90 MANİ C.C. İstediği şeyin meydana gelmesine engel olan 91 DARR Hikmeti gereği elem ve zarar verici şeyleri yaratan 92 NAFİ Faydalı şeyleri yaratan 93 NUR Alemleri, istediği simaları ve gönülleri 94 HADİ Kullarına hidayet veren 95 BEDİ C.C. Eser ve insanıyla varlığı apaçık görünen 96 BAKİ Varlığının sonu olmayan 97 VARİS Bütün mülk ve servetlerin hakiki sahibi 98 REŞİD Bütün işlerini ezeli hikmetine göre neticeye ulaştıran 99 SABUR C.C. Asileri hemen cezalandırmayıp çok sabreden C.C.(Celle Celalühü) dersimiz notlar Turkce Anlamlari Esma Ul Husna Allahin 99 Ismi oku ders Kaynak Yeni EsSelam Ey Ahmedi Muhtar müzik Dersleri En Beğenilen İlahileri, Yeni Çıkan İlahiler, Tasavvuf musikisi,TRT Müzik,oku ders Kaynak Yeni EsSelam Ey Ahmedi Muhtar müzik Dersleri Muhammed Meali ümmi peygamber Müslüman Form TEMA İFADE İSLAMİ KAVRAM ÜSTÜN YÜCE ULU İFADE EZAN EK BİR NAMAZ KURBAN ZEKAT ORUÇ HAÇ İMAN KUTSAL SÜNNET Mustafa ITRI Çukurova Senfonı tasavvuf ney klasik devlet orkestra Neyzen nota arşivi TRT Koro Solo TEMA Orjinal ezan kurban kes cami hutbe dua , en güzel İlahiler
Ümmi Sinan K.s. - Divanlar Arasında 01:56
Ümmi Sinan K.s. - Divanlar Arasında 176 izlenme - 5 yıl önce Ümmi Sinan K.s. - Divanlar Arasında
Araf Suresi, 157. Ayetin Tefsiri (Tevrat'ın Hak kısımları geçerlidir - 14 Haziran 2015 tarihli sohbe 01:34
Araf Suresi, 157. Ayetin Tefsiri (Tevrat'ın Hak kısımları geçerlidir - 14 Haziran 2015 tarihli sohbe 34 izlenme - 2 yıl önce ADNAN OKTAR: “Tevrat’tan bize ne?” Bu nasıl bir laf? Allah Kuran’da, Tevrat’a gönderme yapıyor “Tevrat’a bakın, orada yazıyor” diyor. Sen de diyorsun ki; “Tevrat’tan bana ne.” Bu küfür olur. Olur mu? Tevrat’ın muharref kısmıyla sen muhatap olmazsın. Hatta Peygamberimiz (s.a.v) zamanında diyor sahabeler; “Tevrat okuyalım mı?” diyorlar. ‘Okuyun. Kuran’dan okuyun, biraz da Tevrat’tan da okuyun’ diyor. ‘Kuran’dan da okuyun, Tevrat’tan da okuyun’ diyor. Ama Kuran ile okursan Tevrat’ın tahrif edilmiş yerlerini görebilirsin. Onun için öyle diyor Peygamberimiz (s.a.v). Kuran’ı okursan, anlarsın tahrif edilmiş yerini. BÜLENT SEZGİN: Allah şöyle buyuruyor; “Onlar ki yanlarındaki Tevrat’ta ve İncil’de yazılı bulacakları, ümmi haber getirici olan elçiye uyarlar.” ADNAN OKTAR: MaşaAllah. Ümmi; okuma yazması olmayan. Orada da bir işaret var tabii. Çok yanlış biliyorlar. Bak, Kuran’da ayet açıkça “bakın” diyor “Tevrat’ta bu konu geçiyor” diyor Allah. http://www.a9.com.tr/izle/209845/Kuran-Tefsiri/Araf-Suresi-157-Ayetin-Tefsiri-(Tevratin-Hak-kisimlari-gecerlidir---14-Haziran-2015-tarihli-sohbetten) A9 uygulama mobil linkler : A9 TV iphone : http://itunes.apple.com/tr/app/a9-tv/id432879700 A9 Radyo iphone : https://itunes.apple.com/tr/app/a9-tv-radio/id929302730 A9 TV Android : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chelik.client.a9tv A9 Radyo Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chelik.clients.a9radyo
Ümmi Kime Denir ? A.metin Saruhan 20:43
Ümmi Kime Denir ? A.metin Saruhan 54 izlenme - 3 yıl önce Canlı Yayın Sohbetlerimiz Salı Ve Cumartesi Akşamları: Saat (tr) 20.30-22.00 Arasıdır.
Peygamber Efendimiz (sav)'in ümmi oluşundaki mucizeler 03:32
Peygamber Efendimiz (sav)'in ümmi oluşundaki mucizeler 6 izlenme - 2 yıl önce A9TV Televizyonu Adnan Oktar Harun Yahya Sohbetler Belgeseller A9 TV Yeni Frekansımız: Türksat 3A Uydusu FREKANS: 12524 Dikey Batı Sembol Oranı: 22500 http://www.a9.com.tr/izle/22662/Belgesellerden-Secme-Bolumler/Peygamber-Efendimiz-(sav)in-ummi-olusundaki-mucizeler A9 uygulama mobil linkler : A9 TV iphone : http://itunes.apple.com/tr/app/a9-tv/id432879700 A9 Radyo iphone : https://itunes.apple.com/tr/app/a9-tv-radio/id929302730 A9 TV Android : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chelik.client.a9tv A9 Radyo Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chelik.clients.a9radyo
Araf Suresi, 157. Ayetinin Tefsiri 00:51
Araf Suresi, 157. Ayetinin Tefsiri 3 izlenme - 2 yıl önce ADNAN OKTAR: Şeytandan Allah’a sığınırım, Araf Suresi; “Onlar ki, yanlarındaki Tevrat'ta ve İncil'de (geleceği) yazılı bulacakları ümmi” yani Arapça bilmeyen, Kuran okumayı bilmeyen, “haber getirici (Nebi)” arapça okuma yazma bilmeyen, ümmi onun için denir, “ Tevrat'ta ve İncil'de (geleceği) yazılı bulacakları ümmi haber getirici (Nebi) olan elçiye (Resul) uyarlar.” Ebcedi, 2025 tarihini veriyor, maşaAllah. Tabii ki ayet doğrudan Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e hitap ediyor, fakat Hz. Mehdi (a.s)’a alenen işaret ediyor. Çünkü Tevrat ve İncil’de Hz. Mehdi (a.s)’dan açık açık bahsediliyor. Alenen bahsediliyor ve Hz. Mehdi (a.s)’da ümmi biliyorsunuz. Arapça okuma yazması yok. Hadiste öyle geçiyor. http://www.a9.com.tr/izle/167846/Kuran-Tefsiri/Araf-Suresi-157-Ayetinin-Tefsiri A9 uygulama mobil linkler : A9 TV iphone : http://itunes.apple.com/tr/app/a9-tv/id432879700 A9 Radyo iphone : https://itunes.apple.com/tr/app/a9-tv-radio/id929302730 A9 TV Android : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chelik.client.a9tv A9 Radyo Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chelik.clients.a9radyo
Hz. Mehdi (as) ümmidir, arapça bilmeyecektir 02:21
Hz. Mehdi (as) ümmidir, arapça bilmeyecektir 3 izlenme - 2 yıl önce Hz. Mehdi (as) ümmidir, arapça bilmeyecektir.
Başbakan Yardımcısı Akdoğan: 06:16
Başbakan Yardımcısı Akdoğan: "Türkiye Her Açıdan Avrupa'nın Taşrası Değil, Merkezi Oldu" 2 izlenme - 2 yıl önce GÖRÜNTÜ DÖKÜMÜ: -Yalçın Akdoğan'ın konuşması Başbakan Yardımcısı Akdoğan, Malatya'da: - "Türkiye her açıdan Avrupa'nın taşrası değil, merkezi oldu.