Hoşgeldiniz!

yand

Tarık Tüfekçi - Yandı Yandı 04:05
Tarık Tüfekçi - Yandı Yandı 1.728 izlenme - 6 yıl önce yandi yandi tarik tüfekçi
Zara Hasretinle Yand Gönlüm 04:35
Zara Hasretinle Yand Gönlüm 1.861 izlenme - 5 yıl önce www.huzungozlum.de
Hasretinle Yandi Gönlüm - Ney Enstrumantal 02:59
Hasretinle Yandi Gönlüm - Ney Enstrumantal 1.643 izlenme - 5 yıl önce hasretinle yandi gönlüm - ney enstrumantal
YANDIM AYŞEM Klarnet Piyano KARYOLAMIN DEMİRİ Yangın Yandık Yandı Balkan Göç Muhacir Köy Bu Oyun Bal 05:44
YANDIM AYŞEM Klarnet Piyano KARYOLAMIN DEMİRİ Yangın Yandık Yandı Balkan Göç Muhacir Köy Bu Oyun Bal 727 izlenme - 2 yıl önce Genç Piyanist Güneş Yakartepe " Ayşem - Karyolamın Demiri " Eserini Piyano Armoni Notasını Yazdı, Çok Sesli Armoni ile Piyano Çaldı ve Söyledi. Klarnetimiz Güzel Yanık Tonu ile Ona Eşlik Etti. Türk Halk Türküleri Piyano ve Sol Klarnet Serisi: 6 Çok Sevilen Eserleri Piyano ile Nasıl Bulacaksınız ? Kıymetli Eleştirileri ve Yorumları Merak ile Bekliyoruz Karyolamın Demiri, Çanakkale yöresinde oynanan bir halk oyunu. Çanakkale nin manav olarak tanımlanan yerli köyleri tarafından oynanan zeybek adımlarına dayanan bir halk oyunudur. Diğer yandan Balkanlar'dan göç eden muhacir köylerinde de oynanmaktadır. Bu oyun, Yandım Ayşem, Yangın Ayşem, Yandık Ayşem, Yandı Ayşem gibi isimlerle de anılmaktadır. Karyolamın Demiri türküsü ise, Çanakkale, Balıkesir, İzmir, Muğla ve Manisa dolaylarındaki köylerde oldukça yaygındır. Rivayete göre bir köyde ilk kez çeyizde yer alan karyolanın, damadın hastalanmasıyla ölüm döşeğine dönüşmesinden etkilenen ahalinin veryansınıdır. Oyunun Sözleri Karyolamın Demiri Yandım Ayşem Çanakkale Balıkesir İzmir Muğla Balkanlar göç muhacir köyleri Bu oyun Yangın Yandık Yandı Ayşe Ayşem Karyolamın Demiri Klarnet Piyano Piyanist Sol Damar Macun Meyan Fon Ayşe Çanakkale Balıkesir İzmir Muğla Balkanlar göç muhacir köy Bu oyun Yangın Yandık Yandı Vikipedi özgür ansiklopedi Bekleyen değişiklikler bu sayfada görüntü Kontrol edilmiş Karyola Demir Çanakkale yöresi oynanan bir halk oyunu Çanakale manav olarak tanım yerli köyleri tarafı oynanan zeybek adım dayanan bir halk oyunu Diğer yandan Balkanlar göç eden muhacir Bu oyun Yandı Yangın Yandık Ayşe Yandı gibi isimlerle de anılmakta, Çanakkale, Balıkesir İzmir Muğla Manisa dolaylarıi köyler oldukça yaygın Rivayete göre bir köyde ilk kez çeyizde yer alan Manavlar, Batı ve Kuzeybatı Anadolu'da yaşayan göçebeliği asırlar önce bırakmış Hanefi Sünni yerleşik Türkmen grubudur.[1][2][3][4][5] Osmanlı kaynaklarında Manavlar, Manavlı (Manavlu), Manavlar Parakendesi biçiminde Yörükân Taifesi’ne bağlı bir topluluk olarak gösterilmektedir.[6] Manavlar için yöredeki Yörükler yórúğú yörümenne manav deriS («Yörüğün yürümeyenine Manav deriz») demektedir.[7] Sakarya, Bilecik, Balıkesir, Bursa, Çanakkale, Kastamonu, Kocaeli, Eskişehir, Afyon, Bolu, Düzce ve Zonguldak illerinde yaşayan Manavlar'a Yerli de denilmektedir.[8] Manavlar, Sakarya ve Kocaeli illerindeki nüfusun % 60’ını, Rumeli bölgesinden ve Kafkaslar'dan göç edenler, nüfusun ’sini, iç göçle diğer şehirlerden gelenler ise nüfusun % 20’sini oluşturmaktadır.[7] Bu maddedeki bazı bilgilerin kaynağı belirtilmemiştir. Ayrıntılar için maddenin tartışma sayfasına bakabilirsiniz.Maddeye uygun biçimde kaynaklar ekleyerek Vikipedi'ye katkıda bulunabilirsiniz. Türkologlar'a göre Manavlık, Anadolu'da ilk yerleşik hayata geçen Türkleri tanımlamada kullanılan bir sıfattır. Bu sıfat, yerleşik hayatı benimsemiş Türkmen ve Yörükler'i, 20. asrın başında bile hâlen yerleşik hayata geçmemiş Türkmenler'den ve Anadolu dışında kalan eski Osmanlı topraklarından gelen muhâcir halklardan ayırmak için kullanılmıştır. Manavlar hakkında en çok kabul edilen görüş göçebelikten vazgeçmiş yerliler, tarla, bahçe tarımı ve küçük ticaretle ve el sanatlarıyla uğraşan Yörükler'dir. Ancak Manavların kökeni hakkında ilmî çevrelerce kabul edilmeyen alternatif görüşler de mevcuttur. Bu farklı görüşün başında, Manavlar'ın Türkler'in Anadolu'ya gelmesiyle Rum-Anadolu halkının türkleşmesi sonucu ortaya çıktığına yöneliktir. Bu görüşe göre Manavlar, bin yıllık süreç içerisinde Türk kültürünün bir parçası olmuşlardır. Manav tarihini araştırmak için Rum Selçuklu döneminin ve Haçlı Seferleri döneminin iyi analiz edilmesi gerekir. Günümüzde Rum Selçuklu'nun özellikle etkili olduğu Güneydoğu Marmara ve İç Anadolu bölgesinde (bilhassa Eskişehir) Manav isimli halkın yoğunlaştığı görülmektedir. Selçuklu döneminde Güneydoğu Marmara ve İç Anadolu'ya sâhip Rum Selçukluları döneminde Anadolu halkı Haçlı seferlerinden büyük zarar görmüş ve giderek Selçuklu safına yönelmişlerdir.[kaynak belirtilmeli] Güneydoğu Marmara ve İç Anadolu bölgelerinde Konya, İznik, Bursa gibi kentlerin çevresine yerleşen Selçuklu-Oğuz ve İrani unsurlar ile kaynaştıkları düşünülmektedir.[kaynak belirtilmeli] Manav şivesi Anadolu ağızları içinde değerlendirilan ve Manav adıyla anılan Türkmen ağızlarında Eski Türkçenin (ñ = ng) ve (ny) sesleri ile bunlardan ikincisinin ayrışmasının sonucu olan y’li biçimler varlığını sürdürmektedir: pazılıyası, svolu («sağolun»), attıy («attın») vb. Bazı Manav Türkmen ağızlarında Gagauz Türkçesi ile Rumeli ağızlarındaki (ilk hecede) o > u ve ö > ü daralmaları da görülmektedir: undan («ondan»), kde («köyde») vb. Bu durum çoğunlukla Kıpçak Türkçesinin Oğuz Türkçesine etkisi olarak açıklanır. Öte yandan bölge ağızlarında görülen > ötümlüleşmesi de tam bir Oğuz özelliğidir: arış («karış»), avr vb. Bu ağızlar Eski Türkçede bulunup Türkiye Türkçesinin yazı dilinde değişmiş olan bazı unsurları korumaktadır. Yavuz kelimesinin ilk biçimi olan yabız’ın olumsuz anlamıyla Kandıra’da yaşaması ile bugünkü demek ve yemek fiillerinin Düzce ve Balıkesir Gönen’de ilk biçimlerindeki YANDIM AYŞEM Piyano Senfonik Türkü KARYOLAMIN DEMİRİ Balıkesir Çanakkale video oyun havası düğün Kına gelin Nişan DERSİ PİYANİST HOCA PİANO CAZ NEDİR RESİTALİ ÇAL OYUN FİYAT UCUZ UZMAN BİLGİ ALET ARA Çanak kale Karyola Demir Türküsü İlginç Hikayesi Saniye Can anısı bestelenen bu şarkı sosyal medya büyük ilgi topladı İşte Nasıl Oynanır Video Klip İzle Oyna TÜRKÜ İLE ŞİİR ARASINDAKİ FARK NEDİR DESTAN TÜRKÜ TEKERLEME NEDİR ÖRNEKLER VERİR MİSİNİZ Muğla oyna TURKU NE DEMEK ETİKETLER (Of) Karyolamın Demiri Yandım Ayşem, O yar benim değil mi Yandım Ayşem, O yar benim olmazsa Yandım Ayşem, Öldürürüm kendimi Yandım Ayşem. (Of) Bahçelerde pirpirim Yandım Ayşem, Hasta oldum yatarım Yandım Ayşem, Hekim doktor istemem Yandım Ayşem, Sevdiğimi getirin Yandım Ayşem. (Of) Bahçelerde mor meni Yandım Ayşem, Verem ettin sen beni Yandım Ayşem, Oy nasıl verem olmayım Yandım Ayşem, Eller sevecek seni Yandım Ayşem. Not: Pirpirim: Semizotu 0056 Ayşem Karyolamın Demiri Klarnet Piyano Piyanist Sol Damar Macun Meyan Fon Ayşe Çanakkale Balıkesir Manavların Kökeni Hakkında Farklı Görüşler 1. Görüş = Manav Türklerinin Anadoluya yerleşmiş ilk ve en eski (1071 Malazgirt savaşıyla gelen ve İzniği başkent yapan Anadolu Selçuklu devletini kuran) Türkler olması ve hala varlıklarını sürdürebilmelerine rağmen bazı göçmen ve dışarıdan gelen muhacırlar adeta Batı Anadoluda Türk yaşamıyormuş gibi bir inanca kapılıp farklı kökenden geldiklerini iddia etmektedirler. Bazı görüşlere göre Manavlar, Selçuklu döneminde Anadolu'da müslümanlığı kabul eden Rum ve Anadolu halkıdır. Fırat nehrinin batısındaki halklar, Türkmen ve İslam istilası karşısında İslamiyeti kabul edip Türkleşmişlerdir. Ancak Osmanlı zamanında hiçbir zaman halkların türkleştirmesine çalışılmamıştır. Ermeniler, kürtler, araplar,lazlar ve diğer milletler kendi dillerini rahatça kullanmışlardır. Bu güne kadarda dillerini kullanmışlardır. Türklerin yönetimi öncesi dönem olan Roma döneminde ise Anadolu'da İyon kültürü baskın kültür olmuş, Anadolu'nun tüm halklarını İyon=Rum medeniyeti altında birleşmişti. 10. yy'dan sonra Anadolu'da İslam ve Türk kültürü baskın kültür olmuş ve Anadolu'nun tüm halkları Türk-İslam medeniyeti altında birleşmiştir. Bu görüşe göre manavlar "Anadolu Türkü" olarak tanımlanabilir. Bu görüşü ileri sürenler, Türkçedeki "manav" sözcüğü ile Rumcadaki "manavis" sözcüğünün aynı kökenden geldiğini ve Rumların bazen kendilerinin manav olarak da nitelendirdiğini belirtmektedir. Manavların Müslümanlaşan Rumlar olmadığını gösteren tutarsızlıklar ise şöyle belirtilir: Manav köyleri plansız ve gelişigüzel oluşmuş köylerdir. Evler derme çatmadır. Belirli bir plan yoktur. Köylerdeki ve evlerdeki plansızlık göçebe hayatın en büyük izleridir. Köyler genelde, her gelenin plansızca yerleştiği bir öbek şeklindedir. Muhacır köyleri ile karşılaştırıldığında, oldukça bakımsızdır. Çevredeki düzenli, bakımlı Muhacır Türk köylerinden hemen ayırt edilebilir. Manav köylerinin beslenme alışkanlıkları ile Yörükler’in beslenme alışkanlıklarınd
Hayalet Tren - Yand 03:03
Hayalet Tren - Yand 97 izlenme - 5 yıl önce