Hoşgeldiniz!

yönetimi

Zamanı Yönetmenin 5 Püf Noktası 04:55
Zamanı Yönetmenin 5 Püf Noktası 13.109 izlenme - 2 ay önce Herkese selamlar. Verimli Çalışma Teknikleri Serisi Başladı. İlk canlı yayınımızı 2,5K canlı izledi, ardından 3 gün içinde grikoç mobil'de 12 K kişi izledi. Şimdi de o harika yayının özet versiyonu sizlerle. İyi seyirler. ABONE OL : https://www.youtube.com/channel/UCNsSKuUoclUlWzRdbNq7D0w 2017 YGS-LYS Videoları : https://www.youtube.com/playlist?list=PL76lOhLVLZFyxny1EjyDsZ4NljJgNuchq 2017 YGS-LYS Motivasyon Canlı Yayınları : https://www.youtube.com/playlist?list=PL76lOhLVLZFx7x756qwwHQ-DdiW3STdIX 2018 YGS-LYS Videoları : https://www.youtube.com/playlist?list=PL76lOhLVLZFwF_arWwTjgC_RgkVrMfVmC KPSS Motivasyon Videoları : https://www.youtube.com/playlist?list=PL76lOhLVLZFw5PRd-I5y9UiVuHoaI-e3h Başarı Hikayeleri / Röportajlar : https://www.youtube.com/playlist?list=PL76lOhLVLZFxv6PW3FYo8nDTCWR8lXN3c : 2016 YGS-LYS Motivasyon Videoları : https://www.youtube.com/playlist?list=PL76lOhLVLZFyidPBo6qQUDnDhBQp6ibx1 Gri Koç Mobil Google Play : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.izlesene.partner.grikocofficial&referrer=utm_source=web_channel_sidebar&utm_medium=izlesene&utm_campaign=izlesene_share_grikoc Gri Koç Mobil App Store : https://itunes.apple.com/tr/app/id1122522230?mt=8 Instagram : https://www.instagram.com/gri_koc/ Twitter : https://twitter.com/gri_koc?lang=tr Snapchat: : gri_koc Facebook : https://www.facebook.com/Gri-Koç... Kurumsal : http://www.grihafiza.com/
Ay'da Petrol Bulundu 04:04
Ay'da Petrol Bulundu 3.128 izlenme - 4 ay önce Usta Gazeteci - Yazar Yılmaz Özdil, İzmir Barosu'nun düzenlediği söyleşiye katıldı. Özdil, medya üzerinden topluma uygulanan algı yönetimini çarpıcı bir örnekle anlattı. ATV ve türevlerinin çalışma prensibini GTA olayından yıllar önce açıklayan Yılmaz Özdil.
Saçmalık Saptama Seti  -   1.  Bölüm 07:07
Saçmalık Saptama Seti - 1. Bölüm 859 izlenme - 3 ay önce İnsanlar doğası gereği çevresinde duyumsadigi ve deneyimlediği bir cok bilgiyi ' koşulsuz ' bir şekilde doğru olduğuna inanarak benimseme eğilimindedir . Peki inandıklarımızın yüzde kaçı doğru ? Ve bu öğrendiklerimiz bizleri nasil şekillendiriyor ? Bu sorulara net şekilde cevap bulacagiz.. İkinci bölüm ; https://www.youtube.com/watch?v=4L6b0XjZcnc
Kariyer Nedir? 02:46
Kariyer Nedir? 1.786 izlenme - 5 ay önce Kariyer Nedir? Üniversite Seçimi Kariyer için Önemli midir? Kariyer, bir meslekte çalışma ve zamanla elde edilen aşama, başarı ve uzmanlıktır. Tanıma sadece böyle bakınca çello çalanın kariyeri yokmuş gibi aalgılanabilir; ama işin aslı elbette ki öyle değil. Üniversite eğitimi ile yavaştan çizilmeye başlanan kariyer hayatı için üniversite seçimi oldukça önemlidir. Neticede kariyerini belirleyecek uzmanlık lisansını üniversiteden alıyorsun.
Fox Sabah Haberleri 02:24
Fox Sabah Haberleri 21.522 izlenme - 8 yıl önce fox sabah haberleri
IKBY Başbakanı Barzani’yi Kabul Etti 00:22
IKBY Başbakanı Barzani’yi Kabul Etti 5.476 izlenme - 2 yıl önce Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, IKBY (Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi) Başbakanı Neçirvan Barzani’yi Cumhurbaşkanlığı Sarayı’nda kabul etti.
Doğa Koleji 1 Sınıf Yönetiminde Oyun Ve Drama Kullanımı (Bülent Sezgin) 33:27
Doğa Koleji 1 Sınıf Yönetiminde Oyun Ve Drama Kullanımı (Bülent Sezgin) 4.302 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Eğitmen Bülent Sezgin (DOğa Koleji Drama Ve Tiyatro Bölüm Başkanı) Eğitimi Alan Bölüm : Müzik Öğretmenleri Başarı = Doğa Koleji DOğa KOleji Müzik Öğretmenleri Avrupa / Anadolu Yakası MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF YAKLAŞIMI Alman besteci Carl Orff (1895-1982) tarafından geliştirilen bu yöntemde çocuğun ritm duygusunun ve yaratıcılığının geliştirilmesi amaçlanır. Ezgili-ezgisiz vurmalı çalgılar olan Orff çalgıları dört-beş yaş çocuğunun çalabileceği bir çalma kolaylığına sahiptir.Bu nedenle okul öncesinde Orff çalgıları en çok tercih edilen ve kullanılan çalgılardır.Orff yöntemiyle yapılan eğitimde grubun çok kalabalık olmaması kontrol açısından gereklidir. Genellikle sekiz-on iki öğrenciyle sınırlı tutulan çalışmalar okulda öğretmenin gözetiminde sürdürülür. Çoçuğun ayrıca çalışması gerekmemektedir (Tufan, 1995, 36). Müzik,konuşma ve dans insanın kendini ifade etme araçlarıdır ve her insanın içinde kendini sanatsal olarak ifade etme becerisi vardır. Carl Orff ve Gunild Keetman'ın bu prensipten yola çıkarak geliştirdikleri "orff Schulwerk" yaklaşımının temelleri 1930'larda Münih'te kurulan Günther okulunda atılmaya başlanmış, bu okulda çocuklarla yapılan müzik ve hareket eğitimi çalışmalarının ürünü olarak "Çocuklar İçin Müzik" adlı beş ciltlik kitap serisi yayımlanmıştır. (Widmer, http://www.ezosunalcocukatolyesi.com/index.phtml?id=20000) Böylece Orff Schulwerk müzik pedagojisi sistemlerinden biri haline gelmiştir. Temel Yaklaşım Orff öğretisinin temelinde yaşayarak öğrenme vardır. Hareketi,dansı,iç dinamizmi,yaratıcılığı,doğaçlamayı ve bireysel anlatım biçimlerini ortaya çıkaran ve tüm duyular tarafından algılanan etkinlikleri içerir. "Orff Schulwerk" insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde ritim, hareket ve konuşma olan, insanların içlerinden geldiği gibi müzik yapıp, dans etmesine, doğaçlama yapmasına olanak tanıyan, insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme, keşfetme, deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır.(Widmer, http://www.ezosunalcocukatolyesi.com/index.phtml?id=20000) Bu eğitim anlayışında seviye ve yetenek farkı gözetilmeden bireylerin bir grup içinde kendini ifade etme ve yaratıcılık süreci yaşamaları önemlidir. Orff çalışmalarının içeriğinde, vazgeçilmez olan en önemli şey "oyun"dur. Bu çalışmalarda beynin sağ (duygusal bölüm) ve sol (bilişsel bölüm) tarafı birlikte kullanıldığı için öğrenme kalıcıdır. Orff yaklaşımı, öğrenim deneyimlerinin bir araya getirildiği bir model olarak da açıklanabilir. Asıl amacı müziksel öğrenmedir fakat kültürel ve sosyal öğrenmede de oldukça etkilidir (Shamrock, 1997: 41). Pedagojik Açıdan Orff Yaklaşımı Orff Schulwerk’te önemli olan nokta bireylerin kendini ifade edebilmeleri ve çalışmalar boyunca sosyal paylaşımlar içerisinde bulunabilmeleridir. Orff yaklaşımı ile işlenen derslerdeki zenginliğin temeli herkesin kendi müzik ve hareket seviyesine uygun rolleri sunmasıdır. Bu sayede bireyin sosyal psikolojik gelişimine de katkı sağlanır. ( Widmer, http://www.ezosunalcocukatolyesi.com/index.phtml?id=20000) Çalışmalarda bağımsız karar verme becerisi, sorumluluk bilinci, dayanışma, sosyal duyarlılık, toleransın ve değerlilik duygusunun artması gibi sosyal psikolojik davranış ve becerilerde gelişim sağlanması beklenir. Sonuç değil süreç önemlidir. Çocuğun gelişim aşamalarından yola çıkarak gerçek deneyimleri üzerine temellenen müziği deneyerek öğrenme yaklaşımı söz konusudur. Yaratıcılık,keşfetme ve araştırma ön plana çıkar. Çocuklar hareketlerindeki özgürlük, oyun, bedenlerini müzik öğretiminde etkin bir şekilde kullanabilmeleri,basit enstrümanlarla doğaçlama ve kendilerine özgü müzik yapabilmeleri nedeniyle kendi müziklerini yaratmaya motive olurlar. Hareket aracılığıyla zaman ve mekanın keşfi, ses (voice) ve enstrümanlar aracılığıyla tınının keşfi, doğaçlama aracılığıyla formun keşfi, taklitten özgün yaratıya, parçadan bütüne, basitten karmaşığa ve bireyden topluluğa doğru bir ilerleyiş içerisinde deneyimlenir ve bu deneyim daima aktif katılımı gerektirir.(YAPRAK,Orff Merkezi İnfo Dergisi s.7) Orff Yaklaşımında konuşma dili ve hareketten gelişen ritm en önemli ögedir. Orff yaklaşımında hareket kullanımı Eurhythmics'den esinlenmiştir. (YAPRAK,Orff Merkezi İnfo Dergisi s.7) Orff-Schulwerk’te öğrenciler hareket çalışmalarına ve danslarına basit ritmik enstrümanlar ile kendileri eşlik ederler. Orff yaklaşımının başlıca amacı yaratıcılığı geliştirmek olduğu için doğaçlamaya çok önem verir. Çünkü doğaçlama ve yaratma çocuğun doğal davranışlarındandır. Süreç içerisinde kullanılan tüm müzikal kombinasyonların öğrenciler tarafından araştırılarak, keşfedilerek ve basit çalgılarla eşlik edilerek meydana getirilmesi önemli bir noktadır.Birey böylece kendini ifade edebilmek için çeşitli yollar arayışına girer bu durum da bireyin yaratıcılığının gelişmesi için önemlidir.Yaratıcılığın gelişmesi ön planda tutulduğu için de müzik okuma ve yazma geri planda kalır.Notalar Orff yaklaşımında ancak bir araç olabilir. (YAPRAK,Orff Merkezi İnfo Dergisi s.7) Orff, okuma ve yazma öğrenmeden önce konuşmayı ve iletişim kurmayı öğrenmeleri gibi, müzikte de ilk önce çocukların bir parçası olan iki özelliği kullanarak yaratıcılığı geliştirmeyi hedefler. Fakat müzik notasyon gerek duyulduğunda ya da istendiğinde, kişilerin gelişim aşamalarına uygun bir yolla öğretilir. Orff çocuk ve geleneksel halk şarkılarını repertuar olarak kullanır. Sınıf içinde kullanılan şarkılar öğrencilerin ihtiyaç ve eğilimlerine göre seçilir. Orff' un öğrencisi ve meslektaşı Günild Keetman tarafından beş cilt halinde yayınlanmış olan Müsik für Kinder (Çocuklar İçin Müzik) adlı kitabı , öğrencilere ve bir başlangıç olarak kullanabilecekleri modeller sunar. Carder (1990: 111), Orff öğretisinde kullanılan müzikal öğeleri şöyle sıralamıştır: 1. Pentatonik dizi, 2. Ostinato ritim ile eşlik, 3. Çocuklar için uygun müzik materyalleri, 4. Şarkılardan alınmış motifler, 5. Orff çalgıları, 6. Çocuk tekerlemeleri, 7. Ölçünün anlaşılmasını kolaylaştıran konuşma kanonları (Medford 2003:18) Orff çalgıları, Carl Orff, Kaerl Maendler ve Klaus Becker’in ortak çalışması sonucu geliştirilen, önceden bir bilgiye sahip olmadan her yaşta ve yetenekte insanın kolaylıkla çalabileceği ve doğaçlama yapmaya oldukça elverişli çalgılardır. Çeşitli büyüklükte ve farklı sesli davullar, büyük ziller, zilli tefler, ksilofonlar, metalofonlar ve glockenspieller, blokflütler, basit yaylı ve telli çalgılar sürekli geliştirilmekte olan bu ses gövdesinin temel parçalarını oluşturmaktadır. Bu çalgılar, tek başına çalınmaktan öte birlikte müzik yapmaya uygundurlar (Jungmair, 2002:5). KAYNAKÇA YAPRAK,E. İnfo Dergisi s.7 JUMGMAIR,U. ; LASLO.N. http://www.orffmerkezi.org/orf_10kendinyap2.htm MANUELA, W. http://www.ezosunalcocukatolyesi.com/index.phtml?id=20000 ÖZEN,N. “Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri”GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2 (2004) 57-63 GÜRGEN,E.T. “Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar” Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 7 Sayı:12 Güz 2006 Hicran Yıldız AVCILAR Gamze Arslan AVCILAR Selen Sefa Uygun BAĞCILAR Eyüp Elifoğlu BAHÇELİEVLER OX Başar Sayılgan BAHÇELİEVLER OX Birsen Deniz Yılmaz BAHÇEŞEHİR Nuri Ata BAHÇEŞEHİR Berre Akşit BAHÇEŞEHİR Mustafa Ersen BAŞAKŞEHİR / GAZİOSMANPAŞA Banu Yilmaz Sarikaya BAŞAKŞEHİR / GAZİOSMANPAŞA Suna Özgön BAYRAMPAŞA Nur Gizem Şenkal BAYRAMPAŞA Çağlar Ertorun BEYKENT Elif Yıldızpek BEYKENT Kiymet Aydoğan CEVİZLİBAĞ Mehmet Yiğit Dalgın CEVİZLİBAĞ Ekrem Yanık FLORYA İrem Şahinoğlu FLORYA Hatice Türkoğlu GÜNEŞLİ Sırrı Laçin GÜNEŞLİ Ali Osman Demir GÜZELCE Veli Kabak GÜZELCE İdil Ogan HADIMKÖY / BATIŞEHİR Erkut Kerpeten HADIMKÖY / BATIŞEHİR Elvan Karataş HALKALI Cenk Çakıcı HALKALI Neslihan Başar HALKALI Hediye Dilek Özkan HALKALI OX Özlem Polat HALKALI OX Nesli Çınaroğlu KEMERBURGAZ Funda Yolay KEMERBURGAZ Çağla Deniz Yıldız SARIYER Nazlı Bilgin Dinç SARIYER Aslı Deniz İssi ŞİŞLİ BOMONTİ Elçin Erbay ŞİŞLİ BOMONTİ Aykut İlter TOPKAPI Handan Bayram TOPKAPI Hande İdikurt ACARKENT Aylin Güler ACARKENT Gökhan Ünal ACARKENT Emre Altaç ACIBADEM Hilal Öztezcan ACIBADEM Ege Çakmakkan ACIBADEM Halil Altunok ATAKENT Aysel Özçelik ATAKENT Çiğdem Doğmuş ATAKENT Hande Nur Mete ATAKENT / SANCAKTEPE Zeynel Tolga Gurer ATAŞEHİR Irmak Sülecik ATAŞEHİR İrem Çeliker ATAŞEHİR Sülin Uysaler ATAŞEHİR Sevilay Kurt ATAŞEHİR OX Esra Oturmaz ATAŞEHİR OX Gökhan Tez ATAŞEHİR OX Fulya İncesur BEYKOZ Aslı Kurtul BEYKOZ Görkem Asmaz BEYKOZ Şevket Ensari BEYKOZ / ACARKENT Beste Isıl Çakır BOSTANCI Mehmet Gundoğdu BOSTANCI Fatma Sancarbarlaz BOSTANCI Berrin Yahyaoglu ÇAMLICA OX Öznur Doğramacı ÇAMLICA OX Mustafa Yıldız ÇAMLICA OX Tuncay Türkmen ÇEKMEKÖY OX Gülhan Süleymanlıgil ÇEKMEKÖY OX Gözde Çakır DOĞUŞ OX Musa Çakır DOĞUŞ OX Melike Bahar Demirel KARTAL Dilara Erol KARTAL Ebru Yumlu KARTAL Emrah Karataş KURTKÖY OX Cantekin Kafalı KURTKÖY OX Yasemin Hür SANCAKTEPE İrem Akyol ÜSKÜDAR Begüm Atay ÜSKÜDAR Hakan Aygün ÜSKÜDAR Gülay Düzenli YAKACIK Özlem Altan YAKACIK Ayşegül Özöncel YAKACIK Figen Aksakal YAKACIK Drama oyuncular için yazılan bölümleri duygusal - kurgu ile canlandırma sanatıdır. En kabul gören bir tanıma göre drama; bir sözcüğü, bir kavramı, bir davranışı, bir tümceyi, bir fikri ya da yaşantıyı veya bir olayı, tiyatro tekniklerinden yararlanarak oyun ya da oyunlar geliştirerek öyküleştirmektir. Yunanca'da anlamı hareket anlamına gelen “dran” eyleminden çekimlenmiştir. Çocuk Psikolojisi'nde ise drama, yaşamı, hayatı tanıtmak anlamına gelir. Dramalar medyanın çeşitliliğinde canlandırılabilir: canlı performans, film veya televizyon için özel dramalar. “closet dramas (tr:okunmak için yazılmış)” oyunlar gibi aynı formlarda (diyalogla, sahnelerle, sahne yönetimiyle) yazılır ama sahneye konulmasından çok okunması hedeflenir. Örnek olarak Seneca'nın oyunları, Byron'un Manfred'i ve Percy Bysshe Shelley'nin Prometheus Unbound'unu verebiliriz. Imaginary Conversations of Walter Savage Landor'da olduğu gibi bazı dramatik edebiyat eserleri hiçbir şekilde oyunların canlandırılmış şekillerine benzemeyebilir. Drama, baştan başa müzikal içinde diyalogların ve şarkıların olduğu operada veya müzikal ahenge sahip oyunlarda örenğin Japon Noh dramasında oldu gibi müzik ve dansla sık sık birleştirilir. Dramanın yapısı[değiştir | kaynağı değiştir] Ünlü Rus yazarı ve edebiyat kuramcısı Belinski 'dramada uzun öykülerin olmaması ve her kelimenin mutlaka bir dramatik eylemde söylenmesi olağan üstü bir öneme sahiptir.', diyor ve şöyle devam ediyor: 'Dramanın doğanın basit bir şekilde kopya edilişi biçiminde olmaması gerektiği gibi, çok güzel olsalar bile, birbirinden ayrı sahnelerin bir araya toplanmış hali de olmaması gerekmektedir. Drama her kişinin kendi amacı doğrultusunda ve yalnız kendisi için hareket ettiği ve de ister istemez, kendisinin dahi bilmediği nedenlerden dolayı, yapıtın genel dramatik eylemine uygum sağlayabildiği bir dünya, yani kendine özgü ayrı dünyasını oluşturmalıdır. Fakat böyle bir şey, dramanın ancak ve ancak belirli bir düşüncesinin içinde doğup geliştiği hayal ürününden rastgele kurgulanmadığı zaman meydana gelebilir...' Tiyatro, bir sahnede, seyirciler önünde oyuncuların sergilenmesi amacıyla hazırlanmış gösteridir.Farklı bir şekilde duyguların ve olayların hareket(jest)ve konuşmalarla anlatılmasıdır. Genel olarak temsil edilen eser anlamında da kullanılır. Tiyatro, bir sahne sanatıdır. Tiyatro eseri, olayları oluş yoluyla gösterir. Bu yönüyle konuşma ve eyleme dayanan bir gösteri sanatı olarak da tanımlanabilir. Yaygın hümanist bir deyişle tiyatro; insanı, insana, insanla, insanca anlatma sanatı olarak ifade edilir. Tiyatro eserinin diğer türlerden en önemli farkı; diğer edebi eserler okumak ve dinlemek için yazılmışken, tiyatro oyununun sahnede seyirci önünde oynanmasıdır. Değer ölçülerini, izleyenin kanaat ve anlayışlarından alır. Göze görünür bir karaktere sahip olması, canlı olarak meydana geliş niteliğiyle toplum psikolojisine hitap eder. Temsil yeri ve eser, tiyatronun edebiyat öğesidir. Bu edebiyat öğesi yanında tiyatro kavramı içinde oyunculuk, sahne düzeni, ışıklandırma, dekor, kostüm, müzik gibi unsurların bütünlüğü söz konusudur. Tiyatro metinlerine "oyun" metinleri yazan kişiye oyun yazarı (müellif) ve oyunu sahnede canlandıran kişilere ”oyuncu” (ya da daha genel olarak tiyatrocu) denir. Ayrıca eserin sahnelenmesinde görev alan sahne amiri, dekor ve kostüm sorumlusu, ışıkçı, suflör gibi diğer yardımcı elemanlar da vardır. Konu başlıkları [gizle] 1 Tarihi 1.1 Erken dönem 1.2 Orta dönem 1.3 Günümüz Tiyatrosu 2 Türleri 2.1 Trajedi 2.2 Drama 2.3 Komedi 2.4 Opera 2.5 Pantomim 2.6 Tuluat 2.7 Operet 2.8 Müzikal 2.9 Bale 2.10 Revü 2.11 Skeç 3 Bazı tiyatro terimleri 3.1 Perde 3.2 Jest-Mimik 3.3 Suflör 3.4 Aktör 3.5 Aktris 3.6 Replik 3.7 Rejisör 4 Kaynakça Tarihi[değiştir | kaynağı değiştir] Erken dönem[değiştir | kaynağı değiştir] Aspendos amfitiyatrosu. Tiyatro, Yunanca theatron (), yani "görme yeri" sözcüğünden gelmektedir. Çünkü günümüzdeki anlamıyla çağdaş tiyatronun tarihi bağ bozumu tanrısı Dionysos adına yapılan dinsel törenlere dayanmaktadır. İlk tiyatro şenliği MÖ 534 yılında Atina'da yapılmıştır.[kaynak belirtilmeli] Antik çağ'da tiyatro, üst sınıfa özgü bir etkinlikti. Her yıl Dionysos'u kentin hangi ileri geleninin onurlandıracağına karar verilir ve bu kişi etkinlikleri düzenlerdi. Bu nedenle sosyal itibarla doğrudan ilgiliydi. Tanrı adına bir yarışma yapılır ve en iyi oyun, hazırlayan kişinin itibarını arttırırdı. Festival niteliğinden dolayı popüler olarak nitelendirilebilecek olan antik tiyatro, günümüze de örnekleri kalmış olan, genellikle amfitiyatro olarak adlandırılan sahnelerde sergilenirdi. Türkiye'de oldukça iyi durumda örnekleri olan bu amfitiyatroların boyutları, dönemin tiyatrosunun halk için önemini göstermektedir. Ayrıca, ilk tiyatro eserleri ile Yunan mitolojisinin el ele olduğunu söylemek gerekir. Bu nedenle bu iki alan birllikte değerlendirilmelidir. Bu dönemde oyunlarda dekor ya da kostüm bulunmazdı. Sahne tamamıyla boş olur, baş roller de önemli kişiler tarafından oynanırdı. Bir de anlatıcı görevi gören "koro" bulunurdu. Günümüzde geçerli olan oyunculuk anlayışı yoktu ve ifade edilen duygular oyuncuların ellerinde tuttukları ve yeri geldikçe yüzlerine koydukları maskelerle belirtilirdi. Bugün tiyatronun simgesi haline gelen gülen ve ağlayan maskeler bu uygulamanın bir uzantısıdır. Nitekim, Yunan tiyatrosunda sadece iki tür oyun vardı: trajedi ve komedi. Trajedilerde içerik daha çok Tanrılarla insanların çatışmaları üzerineydi. Dönemin dini inanışlarının sembolik bir ifadesi olarak, oyunlarda Tanrılar ile insanlar arasında doğrudan etkileşim normaldi. Bu mitik düzen tarih boyunca edebiyat eserlerini etkileyen bir nitelik olmuştur. Komedilerin ise çoğunlukla siyasi alay içerikli oldukları söylenebilir. Kullanılan dil ise yoğunlukla argodur. Ayrıca bu dönem tiyatrosu Aristoteles'in "üçlü birlik" ilkesine dayanır: olay, yer ve zamanda birlik. Aristoteles'e göre oyunda baştan sona takip edilen tek bir hikâye olmalıdır. Ara hikâyeler ya bulunmamalıdır ya da çok az olmalıdır. Bir oyun tek bir yerde geçmeli, farklı yer ve coğrafyalara yayılmamalıdır. Sahne tek bir yeri temsil etmelidir. Olay örgüsü bir günden fazla bir zamanı kapsamamalıdır. Orta dönem[değiştir | kaynağı değiştir] Tiyatro perdesi Özellikle William Shakespeare'in ön plana çıktığı bu dönemde artık tiyatro dinsel niteliğini yitirmiştir ve popüler bir eğlence türü olarak dikkat çekmektedir. Antik Yunan'dan izler taşısa da, halkla olan doğrudan ilişkisi nedeniyle tiyatro yaklaşımları değişime uğramıştır. Komedi ve trajedi türlerine "tarihsel" oyunlar kategorisi eklenmiştir. Aristoteles'in "üç birlik" kuralından vazgeçilmiştir. Ayrıca tiyatro artık "profesyonel" bir etkinlik olmuştur. Shakespeare'in kraliçeden maddi destek aldığı ve kar üzerinden dönen bir tiyatro grubu olduğu bilinmektedir. Bu dönemde oyunculuk kavramı değişmiş olsa da, henüz kadın oyuncular bulunmamaktadır. Kadın rolleri genç erkek oyuncular tarafından oynanmaktadır. Shakespeare bunu özellikle kıyafetle cinsiyet değiştiren roller yazarak oldukça komik ve ironik hale getirmiştir. Günümüz Tiyatrosu[değiştir | kaynağı değiştir] Modern tiyatroya damgasın
Oylum Talu, 00:38
Oylum Talu, "sanal Ortamda İtibar Yönetimi" Adlı K 5.536 izlenme - 8 yıl önce Haberturk tv’de yayınlanan Oylum Talu’yla Burası Haftasonu programında Oylum Talu "sanal ortamda itibar yönetimi" adlı kitabı gösteriyor. Gamze Er’in yazdığı bu kitabın tam adı: "sanal ortamda itibar yönetimi - kurumsal itibar yönetimi ve internet’te itibarı izlemenin, korumanın ve güçlendirmenin yolları".
Öfke Yönetimi Nasıl Yapılır? 01:37
Öfke Yönetimi Nasıl Yapılır? 1.581 izlenme - 2 yıl önce Sağlık, eğitim ve daha pek çok konuda uzman görüşleri, hobi, el işi meraklılarına dekoratif fikirler, pratik öneriler, farklı, yaratıcı ve kolay yemek tarifleri, kendine özen gösterenler için güzellik ve bakımla ilgili değerli bilgiler ve çok daha fazlası MigrosTV'de. Bizi takip etmeye devam edin: http://migrostv.migros.com.tr/
Şef Yönetimi Canlı İstiklal Marşı Yukardan Başlar Acapella Auftak Aşağıdan Başlar 02:03
Şef Yönetimi Canlı İstiklal Marşı Yukardan Başlar Acapella Auftak Aşağıdan Başlar 1.060 izlenme - 2 yıl önce İstiklal Marşı Piyano Eşlik Notası Https://plus.google.com/u/0/ blok Flüt Notası Https://plus.google.com/u/0/ Soprano Alto Pikolo Picolo Sopranino Notaları marş Sözü Notası Blok Flüt Notaları Akorları Piyano Eşlik Mi Minör Video Linki Karaoke Prozodi Vurgu Doğru Okuyuş 12 Mart 1921 İstiklal Marşının Kabulü istiklâl Marşı, Türkiye Ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin[1] Millî Marşı. Mehmet Âkif Ersoy Tarafından Kaleme Alınan Bu Eser, 12 Mart 1921'de Birinci Tbmm Tarafından "istiklâl Marşı" Olarak Kabul Edilmiştir. tarihçe[değiştir | Kaynağı Değiştir] türk Kurtuluş Savaşı'nın Başlarında, İstiklâl Harbi'nin Milli Bir Ruh İçerisinde Kazanılması İmkânını Sağlamak Amacıyla Maarif Vekaleti, 1921'de Bir Güfte Yarışması Düzenlemiş, Söz Konusu Yarışmaya Toplam 724 Şiir Katılmıştır. Kazanan Güfteye Para Ödülü Konduğu İçin Önce Yarışmaya Katılmak İstemeyen Burdur Milletvekili Mehmet Âkif Ersoy, Maarif Vekili Hamdullah Suphi'nin Israrı Üzerine, Ankara'daki Taceddin Dergahı'nda Yazdığı Ve İstiklal Harbi'ni Verecek Olan Türk Ordusu'na Hitap Ettiği Şiirini Yarışmaya Koymuştur. Yapılan Elemeler Sonucu Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin 12 Mart 1921 Tarihli Oturumunda, Bazı Mebusların İtirazlarına Rağmen Mehmet Âkif'in Yazdığı İstiklal Marşı Coşkulu Alkışlarla[2] Kabul Edilmiştir. Mecliste İstiklâl Marşı'nı Okuyan İlk Kişi Dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi Tanrıöver Olmuştur.[3][4][5] mehmet Âkif Ersoy İstiklâl Marşı'nı, Şiirlerini Topladığı Safahat'a Dahil Etmemiş Ve İstiklâl Marşı'nın Türk Milleti'nin Eseri Olduğunu Beyan Etmiştir. şiirin Bestelenmesi İçin Açılan İkinci Yarışmaya 24 Besteci Katılmış, 1924 Yılında Ankara'da Toplanan Seçici Kurul, Ali Rıfat Çağatay'ın Bestesini Kabul Etmiştir.[6] Bu Beste 1930 Yılına Kadar Çalındıysa Da 1930'da Değiştirilerek, Dönemin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Şefi Osman Zeki Üngör'ün 1922'de Hazırladığı Bugünkü Beste Yürürlüğe Konmuş, Toplamda Dokuz Dörtlük Ve Bir Beşlikten Oluşan Marşın Armonilemesini Edgar Manas, Bando Düzenlemesini De İhsan Servet Künçer Yapmıştır. Üngör'ün Yakın Dostu Cemal Reşit Rey'le Yapılmış Olan Bir Röportajda Da Kendisinin Belirttiğine Göre Aslında Başka Bir Güfte Üzerine Yapılmıştır Ve İstiklal Marşı Olması Düşünülerek Bestelenmemiştir. Söz Ve Melodide Yer Yer Görülen Uyum (prozodi) Eksikliğinin Esas Sebebi De (örneğin "korkma, Sönmez Bu Şafaklarda Yüzen Al Sancak" Mısrası Ezgili Okunduğunda "şafaklarda" Sözcüğü İki Müzikal Cümle Arasında Bölünmüştür) Budur. Protokol Gereği, Sadece İlk İki Dörtlük Beste Eşliğinde İstiklâl Marşı Olarak Söylenmektedir.[7][8] ilgili Maddeler[değiştir | Kaynağı Değiştir] türkiye'de Eğitim Kurumlarının Sınıf Duvarlarında Yer Alan İstiklâl Marşı Panosu. Atatürk'ün Türk Gençliğine Hitabesi (solda), Türk Bayrağı Ve Mustafa Kemal Atatürk Resmi (orta), İstiklâl Marşı (sağda). türkiye Türkiye kuzey Kıbrıs Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ulusal Marşı diğer İsmi Osmanlıca: güfte Mehmet Âkif Ersoy, 1921 beste Osman Zeki Üngör kabul Tarihi 12 Mart 1921 istiklal Marşı (enstrümental) mehmet Âkif Ersoy hamdullah Suphi Tanrıöver osman Zeki Üngör (istiklâl Marşı'nın Son Bestecisi) ali Rıfat Çağatay (istiklâl Marşı'nın İlk Bestecisi) istiklal Marşı em D Am korkma, Sönmez Bu Şafaklarda Yüzen Al Sancak em D Am sönmeden Yurdumun Üstünde Tüten En Son Ocak. em D Am o Benim Milletimin Yıldızıdır Parlayacak! em D Am o Benimdir, O Benim Milletimindir Ancak! em D Am çatma, Kurban Olayım, Çehreni Ey Nazlı Hilal! em D Am kahraman Irkıma Bir Gül... Ne Bu Şiddet, Bu Celâl? em D Am sana Olmaz Dökülen Kanlarımız Sonra Helal. em D Am hakkıdır, Hakk'a Tapan Milletimin İstiklal. doğru Vurgulu Okunuşu kork.. Ma... Sön... Mez... Bu... Şafak... lar... Da... Yü...zen... Al... Sancak... sönmeden Yur... Du... Mun-Üs-Tün-De tü-Te.....nen-Son-Ocak Obe...nim... Mil-Le... Ti... Min... yıldızı-Dır... Par... La...ya-Cako-Benim dir...o...be-Nim-Mil-Le-Ti-Min-Dir...an-Cak... çat... Ma... Kur... Ban... O... La-Yım... çeh... Re... Ni... Ey... Naz-Lı... Hi-Lal... kahrama-Nır... Kı... Ma-Bir-Gül-Ne... bu-Şid-Det-Bu-Ce-Lal-Sana... Ol-Maz-Dö... Kü... Len... kan-Ları...mız...son...ra...helal-Hak-Kı-Dır hak...ka-Ta-Pan-Mille-Ti...mi-Nis...tik-Lal...
FENERBAHÇE Marş ve Şarkıları FENER YAZSIN MEZAR TAŞIMDA Sarı Kanaryalar FB Aziz Yıldırım Slogan 08:03
FENERBAHÇE Marş ve Şarkıları FENER YAZSIN MEZAR TAŞIMDA Sarı Kanaryalar FB Aziz Yıldırım Slogan 826 izlenme - 1 yıl önce En Güzel Fenerbahçe Şarkıları ve Marşları - En Zor Günde FENER Yazsın Mezar Taşımda FENARBAHÇE MARŞLARINI Piyano Sesleri ile Dinlediniz mi?. Fener Yazsın Mezar Taşımda Fenarbahçe Şarkılarını Senfoni Form ile (Çok sesli) Acaba Sevecek misiniz? Piyanist Güneş Yakartepe, " En Zor Günde FENER Yazsın Mezar Taşımda "Marş Şarkısını Piyano Notalarını yazdı, Senfonik Form ile Piyano çaldı ve söyledi.. Fenarbahçe Marşları, şarkıları ve Müzikleri Solo Piyano Serisi: 7 Yorumlar ve Eleştiriler bekliyorum. Sevgi ve Saygılar... En zor günün bu gününse Dm G Ölürüz biz gerekirse F Em En Zor günün bu gününse Dm G Ölürüz biz gerekirse Dm G O şanlı tarihine F Em Süremezler hiç bir leke Am Em Çıkarız biz sokaklara Am G Oluruz omuz omuza F(am) Em Çıkarız biz sokaklara Am G Oluruz omuz omuza F G İsterse düşürsünler yerin beş kat dibine F Dm Taraftarın yine arkanda F Em Taraftarın yine arkanda ----------o------------- Am G Kanaryaya gönül verdik G F Lacıye sarı dedik F Çok derinlerden sevdik Dm F Dm Bir Allah'ı bir onu bildik G F Ölüm olsada ucunda bayrağın hep avucumda Dm Forman olsun başucumda G F Em Fener Yazsın mezar taşımda ..... Piyano İle Marşlar Kıraç 100. Yıl Efsane Fenerbahçe Marşı Fener Marş Sarı Kanaryalar Enstrümantal Karaoke Ezgi Slow Sözsüz Melodik Melodisel Ezgisel Fener Bahçe Fon Müziği Eser Fenerbahçeli Ünlüler Anket Lütfen Anketleri Katılıp İçin Görüşlerinizi Oylayın Anketleri Herkese Açıktır Üyelik Gerektirmez Taraftarlar Nabzı Ölç Hangisi Daha Çok Düşmanlığı Yapılıyor Fbtv Fbtv Yayın Akışı Fbtv İle İlgili Bilgiler Siteler Tv Yayın Akışı Siteleri Kupalara Ezicez Gecicez Bu Efsane Anasayfa Haberler Resimler Sözler Sağlık Moda Dekorasyon Fbtv Multi Media Medya Bu Bölümde Ücretsiz Resimler Ve Nota Anasayfası En Yeni Şarkılar Sonu Haftalık Maç Analizleri Maç FENERBAHÇE Marş ve Şarkıları FENER YAZSIN MEZAR TAŞIMDA Sarı Kanaryalar FB Aziz Yıldırım Sloganı Sloganları fener şarkıları ,FENERBAHÇE Marşları, FENER YAZSIN MEZAR TAŞIMDA, FENERBAHÇE Şarkıları,sarı kanaryalar, Nota Tarihi Maçı Son Notası Yönetimi Şampiyon Süper Ligi Spor Kulübü Genel Kaptan Derbi Program Fikstür Liste Uygulaması Avrupa Derbisi Ülker Sporcu Net Fenerbahce Haber Servisi Paylaş E Posta Payı Mobil Turkcell 3g Aboneleri İçin Sporu Spornet İphone Uygulama Saha İçi Kritik Galibiyete Dört Dakikası İki Takım Skor Sonucu Hızlı Hücumlar Bulan Fener Bahçe Konuk Ekip Galibiyet Önemli Pay Sahibi Oldu taş taşı Taşları Mezarı Slogan
Maliyet Yönetimi 1. Ünite Açık Öğretim Fakültesi 41:27
Maliyet Yönetimi 1. Ünite Açık Öğretim Fakültesi 548 izlenme - 3 yıl önce Maliyet Yönetimi 1. Ünite Açık Öğretim Fakültesi
İnternet Sektöründe Çalışmak İsteyen Öğrencilere Ne Tavsiye Edersiniz? 01:46
İnternet Sektöründe Çalışmak İsteyen Öğrencilere Ne Tavsiye Edersiniz? 604 izlenme - 2 yıl önce Nokta Medya'da Proje Yöneticisi olarak çalışan Gökhan Gür, internet sektöründe çalışmayı düşünen öğrencilere tavsiyelerini verdi.
Toplam Kalite Yönetimi 01:45
Toplam Kalite Yönetimi 400 izlenme - 3 yıl önce Toplam Kalite Yönetimi hakkında bilgilendirme sunumu. Devamı için http://www.kaliten.com/video
Rehber: WinRAR ile Gelişmiş Arşiv Yönetimi 04:15
Rehber: WinRAR ile Gelişmiş Arşiv Yönetimi 496 izlenme - 3 yıl önce Windows için geliştirilmiş en gelişmiş yazılımlardan WinRAR’da arşiv yönetimine odaklanıyoruz. Bir arşivleme yazılımından daha fazlasını arıyorsanız WinRAR, gerek kullanımı gerekse pratikliği ile işinizi oldukça kolaylaştırmaya aday. Windows için üretilmiş en gelişmiş arşivleme yöneticilerinden bir tanesi olan WinRAR sadece bir arşivleme ve arşiv yönetim yazılımı değil aynı zamanda gelişmiş RAR biçimini de en sağlıklı şekilde kullanabileceğiniz ve bu biçimden gelişmiş şekilde faydalanabileceğiniz bir yazılım. RAR dosya biçimi çok ayrıntıya girmezsek popüler biçimler arasında en iyi sıkıştırma oranlarını sunan algoritmayı kullanıyor ve yer yer benzer bir algoritma kullanan 7-Zip’le yarışıyor. Fakat RAR biçiminin özellikle WinRAR yazılımıyla beraber kullanıldığında birçok artı özelliği var. WinRAR’a muadillerinden biraz geç de olsa gelen çok çekirdekli sıkıştırma yeteneği kullanıcıların bilgisayarlarını daha verimli şekilde kullanmasını ve sıkıştırma işlemlerinin daha kısa sürede bitmesini sağlıyor. Sadece RAR, RAR5 (yeni RAR dosya yapısı) ve ZIP olarak sıkıştırma desteği verse de kullanıcılara sunulan dosya açma ve arşiv yönetme yeteneği çok daha ileri seviyede ve WinRAR’la açamayacağınız arşiv dosyası yok denecek kadar az. WinRAR’ın RAR dosya biçimi için sunduğu gelişmiş özelliklerin ardından kriptolama yeteneği, arşiv doğrulama özelliği ve kurtarma kaydı ekleyebilmesiyle öne çıkıyor. WinRAR ile yapabileceklerinizin sınırı neredeyse yok ve bunu size aşağıdaki videomuzda ayrıntılarıyla anlatıyoruz.
Şikibaba Trakya - Trakya Üniversitesi Kamu Yönetim 06:11
Şikibaba Trakya - Trakya Üniversitesi Kamu Yönetim 1.111 izlenme - 8 yıl önce
Proje Yöneticisi Ne Yapar? Nokta'da Görevleriniz Neler? 01:43
Proje Yöneticisi Ne Yapar? Nokta'da Görevleriniz Neler? 464 izlenme - 2 yıl önce Nokta'da Proje Yöneticisi olarak çalışan Ayça Turhan, mesleğini anlattı.
Çerçi Köyü 02:00
Çerçi Köyü 1.085 izlenme - 8 yıl önce çerçi köyü dernek yönetimi
Nokta'da Proje Yöneticisi Olarak Bir Gününüz Nasıl Geçiyor? 02:37
Nokta'da Proje Yöneticisi Olarak Bir Gününüz Nasıl Geçiyor? 399 izlenme - 2 yıl önce Nokta 'da Proje Yöneticisi olarak çalışan Ayça Turhan, bir gün içinde neler yaptıklarını anlattı.
Çiğli Şehit Çevik Ersin Temel İlköğretim Okulu 05:05
Çiğli Şehit Çevik Ersin Temel İlköğretim Okulu 1.014 izlenme - 6 yıl önce çiğli şehit çevik ersin temel ilköğretim okulu beyaz umutlar tky ekip çalışması
Minecraft Skin Yönetimi 03:32
Minecraft Skin Yönetimi 281 izlenme - 3 yıl önce
Doğa Koleji 2 Sınıf Yönetiminde Oyun Ve Drama Kullanımı (Bülent Sezgin) 33:26
Doğa Koleji 2 Sınıf Yönetiminde Oyun Ve Drama Kullanımı (Bülent Sezgin) 458 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Eğitmen Bülent Sezgin (DOğa Koleji Drama Ve Tiyatro Bölüm Başkanı) Eğitimi Alan Bölüm : Müzik Öğretmenleri Başarı = Doğa Koleji DOğa KOleji Müzik Öğretmenleri Avrupa / Anadolu Yakası MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF YAKLAŞIMI Alman besteci Carl Orff (1895-1982) tarafından geliştirilen bu yöntemde çocuğun ritm duygusunun ve yaratıcılığının geliştirilmesi amaçlanır. Ezgili-ezgisiz vurmalı çalgılar olan Orff çalgıları dört-beş yaş çocuğunun çalabileceği bir çalma kolaylığına sahiptir.Bu nedenle okul öncesinde Orff çalgıları en çok tercih edilen ve kullanılan çalgılardır.Orff yöntemiyle yapılan eğitimde grubun çok kalabalık olmaması kontrol açısından gereklidir. Genellikle sekiz-on iki öğrenciyle sınırlı tutulan çalışmalar okulda öğretmenin gözetiminde sürdürülür. Çoçuğun ayrıca çalışması gerekmemektedir (Tufan, 1995, 36). Müzik,konuşma ve dans insanın kendini ifade etme araçlarıdır ve her insanın içinde kendini sanatsal olarak ifade etme becerisi vardır. Carl Orff ve Gunild Keetman'ın bu prensipten yola çıkarak geliştirdikleri "orff Schulwerk" yaklaşımının temelleri 1930'larda Münih'te kurulan Günther okulunda atılmaya başlanmış, bu okulda çocuklarla yapılan müzik ve hareket eğitimi çalışmalarının ürünü olarak "Çocuklar İçin Müzik" adlı beş ciltlik kitap serisi yayımlanmıştır. (Widmer, http://www.ezosunalcocukatolyesi.com/index.phtml?id=20000) Böylece Orff Schulwerk müzik pedagojisi sistemlerinden biri haline gelmiştir. Temel Yaklaşım Orff öğretisinin temelinde yaşayarak öğrenme vardır. Hareketi,dansı,iç dinamizmi,yaratıcılığı,doğaçlamayı ve bireysel anlatım biçimlerini ortaya çıkaran ve tüm duyular tarafından algılanan etkinlikleri içerir. "Orff Schulwerk" insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde ritim, hareket ve konuşma olan, insanların içlerinden geldiği gibi müzik yapıp, dans etmesine, doğaçlama yapmasına olanak tanıyan, insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme, keşfetme, deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır.(Widmer, http://www.ezosunalcocukatolyesi.com/index.phtml?id=20000) Bu eğitim anlayışında seviye ve yetenek farkı gözetilmeden bireylerin bir grup içinde kendini ifade etme ve yaratıcılık süreci yaşamaları önemlidir. Orff çalışmalarının içeriğinde, vazgeçilmez olan en önemli şey "oyun"dur. Bu çalışmalarda beynin sağ (duygusal bölüm) ve sol (bilişsel bölüm) tarafı birlikte kullanıldığı için öğrenme kalıcıdır. Orff yaklaşımı, öğrenim deneyimlerinin bir araya getirildiği bir model olarak da açıklanabilir. Asıl amacı müziksel öğrenmedir fakat kültürel ve sosyal öğrenmede de oldukça etkilidir (Shamrock, 1997: 41). Pedagojik Açıdan Orff Yaklaşımı Orff Schulwerk'te önemli olan nokta bireylerin kendini ifade edebilmeleri ve çalışmalar boyunca sosyal paylaşımlar içerisinde bulunabilmeleridir. Orff yaklaşımı ile işlenen derslerdeki zenginliğin temeli herkesin kendi müzik ve hareket seviyesine uygun rolleri sunmasıdır. Bu sayede bireyin sosyal psikolojik gelişimine de katkı sağlanır. ( Widmer, Hicran Yıldız AVCILAR Gamze Arslan AVCILAR Selen Sefa Uygun BAĞCILAR Eyüp Elifoğlu BAHÇELİEVLER OX Başar Sayılgan BAHÇELİEVLER OX Birsen Deniz Yılmaz BAHÇEŞEHİR Nuri Ata BAHÇEŞEHİR Berre Akşit BAHÇEŞEHİR Mustafa Ersen BAŞAKŞEHİR / GAZİOSMANPAŞA Banu Yilmaz Sarikaya BAŞAKŞEHİR / GAZİOSMANPAŞA Suna Özgön BAYRAMPAŞA Nur Gizem Şenkal BAYRAMPAŞA Çağlar Ertorun BEYKENT Elif Yıldızpek BEYKENT Kiymet Aydoğan CEVİZLİBAĞ Mehmet Yiğit Dalgın CEVİZLİBAĞ Ekrem Yanık FLORYA İrem Şahinoğlu FLORYA Hatice Türkoğlu GÜNEŞLİ Sırrı Laçin GÜNEŞLİ Ali Osman Demir GÜZELCE Veli Kabak GÜZELCE İdil Ogan HADIMKÖY / BATIŞEHİR Erkut Kerpeten HADIMKÖY / BATIŞEHİR Elvan Karataş HALKALI Cenk Çakıcı HALKALI Neslihan Başar HALKALI Hediye Dilek Özkan HALKALI OX Özlem Polat HALKALI OX Nesli Çınaroğlu KEMERBURGAZ Funda Yolay KEMERBURGAZ Çağla Deniz Yıldız SARIYER Nazlı Bilgin Dinç SARIYER Aslı Deniz İssi ŞİŞLİ BOMONTİ Elçin Erbay ŞİŞLİ BOMONTİ Aykut İlter TOPKAPI Handan Bayram TOPKAPI Hande İdikurt ACARKENT Aylin Güler ACARKENT Gökhan Ünal ACARKENT Emre Altaç ACIBADEM Hilal Öztezcan ACIBADEM Ege Çakmakkan ACIBADEM Halil Altunok ATAKENT Aysel Özçelik ATAKENT Çiğdem Doğmuş ATAKENT Hande Nur Mete ATAKENT / SANCAKTEPE orff,yaklaşımı,eğitimi,drama,çocuk,şarkıları,doğa koleji,topkapı doğa koleji,bülent sezgin,drama ve tiyatro bölüm başkanı,aykut öğretmen
Marka Ses Kaydı 2 12:05
Marka Ses Kaydı 2 308 izlenme - 3 yıl önce Marka yönetimi yapılan haksızlıklar
Pau Kamu Mezuniyet 2008 02:18
Pau Kamu Mezuniyet 2008 805 izlenme - 8 yıl önce pamukkale üniversitesi kamu yönetimi bölümü 2008 mezuniyet töreninden bir kesit www.ibhado.com
Tercan Myo Yunus Emre Kalan 02:44
Tercan Myo Yunus Emre Kalan 623 izlenme - 6 yıl önce hatıra sınıfa
Freedom ERP, Ana Sanayi Firmalarının Mazleme Yönetimi Süreçlerini Karşılayacak Güçtedir 04:26
Freedom ERP, Ana Sanayi Firmalarının Mazleme Yönetimi Süreçlerini Karşılayacak Güçtedir 330 izlenme - 3 yıl önce Freedom ERP, Ana Sanayi Firmalarının Mazleme Yönetimi Süreçlerini Karşılayacak Güçtedir Kenan POLAT - Fabrika Müdürü Güngör Otomobil Temel Teknoloji ERP Yazılımı ve Danışmanlık - Freedom ERP www.temelteknoloji.com.tr
Doğa Koleji 3 Sınıf Yönetiminde Oyun Ve Drama Kullanımı (Bülent Sezgin) 21:14
Doğa Koleji 3 Sınıf Yönetiminde Oyun Ve Drama Kullanımı (Bülent Sezgin) 390 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Eğitmen Bülent Sezgin (DOğa Koleji Drama Ve Tiyatro Bölüm Başkanı) Eğitimi Alan Bölüm : Müzik Öğretmenleri Başarı = Doğa Koleji DOğa KOleji Müzik Öğretmenleri Avrupa / Anadolu Yakası MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF YAKLAŞIMI Alman besteci Carl Orff (1895-1982) tarafından geliştirilen bu yöntemde çocuğun ritm duygusunun ve yaratıcılığının geliştirilmesi amaçlanır. Ezgili-ezgisiz vurmalı çalgılar olan Orff çalgıları dört-beş yaş çocuğunun çalabileceği bir çalma kolaylığına sahiptir.Bu nedenle okul öncesinde Orff çalgıları en çok tercih edilen ve kullanılan çalgılardır.Orff yöntemiyle yapılan eğitimde grubun çok kalabalık olmaması kontrol açısından gereklidir. Genellikle sekiz-on iki öğrenciyle sınırlı tutulan çalışmalar okulda öğretmenin gözetiminde sürdürülür. Çoçuğun ayrıca çalışması gerekmemektedir (Tufan, 1995, 36). Müzik,konuşma ve dans insanın kendini ifade etme araçlarıdır ve her insanın içinde kendini sanatsal olarak ifade etme becerisi vardır. Carl Orff ve Gunild Keetman'ın bu prensipten yola çıkarak geliştirdikleri "orff Schulwerk" yaklaşımının temelleri 1930'larda Münih'te kurulan Günther okulunda atılmaya başlanmış, bu okulda çocuklarla yapılan müzik ve hareket eğitimi çalışmalarının ürünü olarak "Çocuklar İçin Müzik" adlı beş ciltlik kitap serisi yayımlanmıştır. (Widmer, http://www.ezosunalcocukatolyesi.com/index.phtml?id=20000) Böylece Orff Schulwerk müzik pedagojisi sistemlerinden biri haline gelmiştir. Temel Yaklaşım Orff öğretisinin temelinde yaşayarak öğrenme vardır. Hareketi,dansı,iç dinamizmi,yaratıcılığı,doğaçlamayı ve bireysel anlatım biçimlerini ortaya çıkaran ve tüm duyular tarafından algılanan etkinlikleri içerir. "Orff Schulwerk" insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde ritim, hareket ve konuşma olan, insanların içlerinden geldiği gibi müzik yapıp, dans etmesine, doğaçlama yapmasına olanak tanıyan, insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme, keşfetme, deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır.(Widmer, http://www.ezosunalcocukatolyesi.com/index.phtml?id=20000) Bu eğitim anlayışında seviye ve yetenek farkı gözetilmeden bireylerin bir grup içinde kendini ifade etme ve yaratıcılık süreci yaşamaları önemlidir. Orff çalışmalarının içeriğinde, vazgeçilmez olan en önemli şey "oyun"dur. Bu çalışmalarda beynin sağ (duygusal bölüm) ve sol (bilişsel bölüm) tarafı birlikte kullanıldığı için öğrenme kalıcıdır. Orff yaklaşımı, öğrenim deneyimlerinin bir araya getirildiği bir model olarak da açıklanabilir. Asıl amacı müziksel öğrenmedir fakat kültürel ve sosyal öğrenmede de oldukça etkilidir (Shamrock, 1997: 41). Pedagojik Açıdan Orff Yaklaşımı Orff Schulwerk'te önemli olan nokta bireylerin kendini ifade edebilmeleri ve çalışmalar boyunca sosyal paylaşımlar içerisinde bulunabilmeleridir. Orff yaklaşımı ile işlenen derslerdeki zenginliğin temeli herkesin kendi müzik ve hareket seviyesine uygun rolleri sunmasıdır. Bu sayede bireyin sosyal psikolojik gelişimine de katkı sağlanır. ( Widmer, Hicran Yıldız AVCILAR Gamze Arslan AVCILAR Selen Sefa Uygun BAĞCILAR Eyüp Elifoğlu BAHÇELİEVLER OX Başar Sayılgan BAHÇELİEVLER OX Birsen Deniz Yılmaz BAHÇEŞEHİR Nuri Ata BAHÇEŞEHİR Berre Akşit BAHÇEŞEHİR Mustafa Ersen BAŞAKŞEHİR / GAZİOSMANPAŞA Banu Yilmaz Sarikaya BAŞAKŞEHİR / GAZİOSMANPAŞA Suna Özgön BAYRAMPAŞA Nur Gizem Şenkal BAYRAMPAŞA Çağlar Ertorun BEYKENT Elif Yıldızpek BEYKENT Kiymet Aydoğan CEVİZLİBAĞ Mehmet Yiğit Dalgın CEVİZLİBAĞ Ekrem Yanık FLORYA İrem Şahinoğlu FLORYA Hatice Türkoğlu GÜNEŞLİ Sırrı Laçin GÜNEŞLİ Ali Osman Demir GÜZELCE Veli Kabak GÜZELCE İdil Ogan HADIMKÖY / BATIŞEHİR Erkut Kerpeten HADIMKÖY / BATIŞEHİR Elvan Karataş HALKALI Cenk Çakıcı HALKALI Neslihan Başar HALKALI Hediye Dilek Özkan HALKALI OX Özlem Polat HALKALI OX Nesli Çınaroğlu KEMERBURGAZ Funda Yolay KEMERBURGAZ Çağla Deniz Yıldız SARIYER Nazlı Bilgin Dinç SARIYER Aslı Deniz İssi ŞİŞLİ BOMONTİ Elçin Erbay ŞİŞLİ BOMONTİ Aykut İlter TOPKAPI Handan Bayram TOPKAPI Hande İdikurt ACARKENT Aylin Güler ACARKENT Gökhan Ünal ACARKENT Emre Altaç ACIBADEM Hilal Öztezcan ACIBADEM Ege Çakmakkan ACIBADEM Halil Altunok ATAKENT Aysel Özçelik ATAKENT Çiğdem Doğmuş ATAKENT Hande Nur Mete ATAKENT / SANCAKTEPE orff,yaklaşımı,eğitimi,drama,çocuk,şarkıları,doğa koleji,topkapı doğa koleji,bülent sezgin,drama ve tiyatro bölüm başkanı,aykut öğretmen
Gentleman Klibi Parodisi - Zonguldak B.E.Ü 04:08
Gentleman Klibi Parodisi - Zonguldak B.E.Ü 237 izlenme - 2 yıl önce Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi'nde(Bende ilk defa duydum) okuyan arkadaşlarımızın aşırı komik ve kahkahalara boğan psy taklidi(lütfen son olsun) ,parodi kelimesi tam oturmuyor bu video için de bende başka kelime bulmak için hiç kasamam iyi seyirler.
Eski Dep Milletvekili Nizamettin Toğuç Batman'da 02:06
Eski Dep Milletvekili Nizamettin Toğuç Batman'da 253 izlenme - 2 yıl önce GÖRÜNTÜ DÖKÜMÜ: - Hava limanında karşılama- Nizamettin Toğuç ile röportaj- Kızının ağlaması ve konuşması - Toğuç yere eğilirken toprağı öpmesi- HDP seçim lokalinde karşılanması detaylar Eski DEP Miletvekili Nizamettin Toğuç Batman'da- Toğuç; - "Eğer bir kaç yıldır insanımız ölmüyorsa, Türkistan ve Kürdistan'a tabutlar gelmiyorsa güzel bir şeydir.
stalin terörü 08:21
stalin terörü 855 izlenme - 7 yıl önce stalin yönetimi dönemi 1924-1953 yılları bolşevik terörü.