Hoşgeldiniz!

Yunus Emre Videoları

Küçük Hafızın Çamın Kralını Devirmesi 01:04
Küçük Hafızın Çamın Kralını Devirmesi 77.987 izlenme - 5 ay önce Fm tv televizyonu'nda Büyüdükçe programına konuk olan küçük hafız Yunus Emre hafızlığı anlatırken öyle bir pot kırıyor ki sadak allah ül azim gel başını kazım diyerek konuyu kapatıyor..
Büyüdükçe - Yunus Emre Atar'ın Fıkrası 01:31
Büyüdükçe - Yunus Emre Atar'ın Fıkrası 45.768 izlenme - 5 ay önce Fm tv televizyonu'nda Büyüdükçe programına konuk olan Yunus Emre anlattığı fıkrasyla ekran başındakileri kırdı geç.Programın bu anını kaçıran ve tekrar izlemek isteyen alkışlarla yaşıyorum üyeleri için tekrar yüklüyoruz.
Yunus Emre Kocaoğlu - Soğuk Odalar 03:20
Yunus Emre Kocaoğlu - Soğuk Odalar 134.892 izlenme - 3 yıl önce https://www.facebook.com/yunusemrekocaoglu https://twitter.com/yunus_kocaoglu https://tr.foursquare.com/yunus_kocaoglu http://instagram.com/yunus_kocaoglu
Hacı Bektaş-ı Veli'nin Yunus Emre'ye Nefesi ve Himmeti 05:45
Hacı Bektaş-ı Veli'nin Yunus Emre'ye Nefesi ve Himmeti 997 izlenme - 2 hafta önce "Sorun bakalım ne ister, buğday mı, himmet mi?" H.Bektaş-ı VELİ Yunus'u sıradan bir rençper olmanın ötesinde bir hayata taşıyan olay onun Hacı Bektaş kapısına gitmesiyle başlar. Önce menkıbeye kulak verelim: "Hacı Bektaş Veli, Horasan diyarından Rum'a (Anadolu'ya) gelip yerleştikten sonra veliliği ve kerameti etrafa yayıldı. Her taraftan mürit ve muhipler gelmeye, büyük meclisler olmaya başladı. Fakir hâlli kimseler gelir, nasip alır giderlerdi. O zaman Sivrihisar'ın şimal tarafında Sarıköy denilen yerde Yunus derler, bir kimse var idi. Gayet fakir olup ekincilik ederdi. Bir vakit kıtlık oldu. Ekinden bir nesne hasıl olmadı. Yunus, erenlerin bu güzel vasıflarını işitti. Kimsenin bu kapıdan boş dönmemesi dolayısıyla, bir bahane ile gidip kifaf denecek miktarda bir şeyler istemeyi düşündü. Eli boş gitmemek için öküzüne dağdan alıç yükleyip Suluca Karahöyük'e doğru yola koyuldu. Karacahöyük'e varınca Hacı Bektaş-ı Veli'nin huzuruna çıktı. Armağanını sunup "Ben fakir bir kimseyim, bu yıl ekinimden bir nesne alamadım. Ümidim şu ki bu yemişi kabul edip karşılığında buğday veresiniz, aşkınıza kifaf edelim" dedi. Hacı Bektaş, "öyle olsun" diyerek abdallara işaret etti, alıcı alıp paylaştılar, yediler. Yunus birkaç gün orda eğlendi. Gidecek olunca, Hacı Bektaş'a haber verdiler. O da "Sorun bakalım ne ister, buğday mı, himmet mi?" dedi. Yunus geri dönmek için acele ediyordu. Buğday istedi. Ne yaptılarsa da razı edemediler. Yunus, "Bana buğday gerek" diye ısrar etli. "Ben nefesi neyleyim" dedi. Razı olmadı. Hacı Bektaş, emretti, buğdayı verdiler. Yunus da Dergâhtan çekilip gitti. Yunus, biraz yürüdükten sonra, işlediği hatanın büyüklüğünü anladı. Çok pişman oldu. Derhâl geri dönerek kusurunu itiraf etti. Fakat Hacı Bektaş, "O iş şimdiden sonra olmaz. Biz o kilidin anahtarını Tabduk Emre'ye verdik, varsın nasibini ondan alsın", dedi."
Cengiz Özkan - Benim Adım Dertli Dolap (Film Müziği) 03:40
Cengiz Özkan - Benim Adım Dertli Dolap (Film Müziği) 61.373 izlenme - 3 yıl önce Yunus Emre ''Aşkın Sesi'' (2013) Cengiz Özkan Benim Adım Dertli Dolap Söz & Müzik: Müslüm Sümbül Klip Yönetmeni: Levent Vural Şarkı Sözleri: Benim adım dertli dolap Suyum akar yalap yalap Böyle emreylemiş çalap Derdim vardır inilerim Ben bu dağın ağacıyım Ne tatlıyım ne acıyım Ben mevlâya duacıyım Derdim vardır inilerim Dağda kestiler hezenim Bozuldu türlü düzenim Ben usanmaz bir ozanım Derdim vardır inilerim Yûnûs bunda gelen gülmez Kişi muradına ermez Bu fânide kimse kalmaz Derdim vardır inilerim
İllüzyonistlere Özendi Uçuran Aynalı Sandık Yaptı 01:21
İllüzyonistlere Özendi Uçuran Aynalı Sandık Yaptı 2.836 izlenme - 3 ay önce Kastamonu'da yaşayan ve illüzyonistlere ilgi duyan ortaokul öğrencisi Yunus Emre Göçmez, "uçuran aynalı sandık" ismini verdiği bir kutu tasarladı.
dj remix tokyo drift remix 04:17
dj remix tokyo drift remix 87.111 izlenme - 8 yıl önce tokyo drifti bilirsiniz dınleyın degısıklıklerı fark edın dj remix tokyo drift remix dj remix tokyo drift remix dj remix tokyo drift remix dj remix tokyo drift remix
Yunus Emre Taş -  Namazdan Kaçış Yok Namazın Önemi 04:01
Yunus Emre Taş - Namazdan Kaçış Yok Namazın Önemi 14.225 izlenme - 2 yıl önce Namazdan kaçış yok Namazın Önemi - Yunus Emre Taş
İsyan - Yunus Emre Kocaoğlu 03:33
İsyan - Yunus Emre Kocaoğlu 37.903 izlenme - 4 yıl önce https://www.facebook.com/yunusemrekocaoglu https://twitter.com/yunus_kocaoglu https://tr.foursquare.com/yunus_kocaoglu http://instagram.com/yunus_kocaoglu
Yunus Emre Kocaoğlu - Elbet Bir Gün Buluşacağız 01:21
Yunus Emre Kocaoğlu - Elbet Bir Gün Buluşacağız 25.748 izlenme - 4 yıl önce https://www.facebook.com/yunusemrekocaoglu https://twitter.com/yunus_kocaoglu https://tr.foursquare.com/yunus_kocaoglu http://instagram.com/yunus_kocaoglu
Cankan - Yaranamadim 04:23
Cankan - Yaranamadim 16.598 izlenme - 3 yıl önce cankan yaranamadim
Hakan  68 Eledim Eledim Dinle Bak 03:20
Hakan 68 Eledim Eledim Dinle Bak 66.532 izlenme - 9 yıl önce YANLIZLIK NEDİR BİLİRMİSİN SEN BİLİRMİSİN YANLIZLIK NEDİR,BİLİRMİSİN GÖKYÜZÜNDEKİ YILDIRLARDAN MEDET UMMAYI UZATTINMI ELİNİ BİR YILDIZ BOYUNCA BELKİ TUTARIM DİYE FARKINDA OLMADAN UYKUSUZ KALMAYI BİLİRMİSİN SAHABAH KADAR HİÇ KÜSTÜNMÜ HAYATA ASLINDA KENDİNDİR KÜSTUĞUN KÜÇÜĞÜM KAPATIP GÖZÜNÜ HAYALLER KURDUĞUN OLDUMU
Uyuryiyer Çocuk 03:08
Uyuryiyer Çocuk 6.254 izlenme - 11 ay önce Hem yemek yeyip, hem de uyumanın mümkün olduğunu isparteden Yunus Emre'nin babası ile sahur sohbeti.
Anlasana - Yunus Emre Kocaoğlu 03:47
Anlasana - Yunus Emre Kocaoğlu 20.098 izlenme - 5 yıl önce https://www.facebook.com/yunusemrekocaoglu https://twitter.com/yunus_kocaoglu https://tr.foursquare.com/yunus_kocaoglu http://instagram.com/yunus_kocaoglu
Kenan Coşkun Sacımın Akına Bakma Sultanım&y.emre 04:04
Kenan Coşkun Sacımın Akına Bakma Sultanım&y.emre 37.643 izlenme - 8 yıl önce sacımın akına bakma sultanım on sekız yasına gırmıs gıbıyım belki üç beş yaslıyım amma zinrice vurulmus aslan gibiyim..
Frekans & Yunus Emre Bunu Bırakacaksın 03:36
Frekans & Yunus Emre Bunu Bırakacaksın 27.505 izlenme - 8 yıl önce frekans ve yunus emre den muhteşem rap hip hop şarkısı...
01. Adı Güzel Kendi Güzel Muhammed (YUNUS EMRE) 02:16
01. Adı Güzel Kendi Güzel Muhammed (YUNUS EMRE) 12.577 izlenme - 3 yıl önce 01. Adı Güzel Kendi Güzel Muhammed (YUNUS EMRE) Seslendiren: Engin Noyan
Yunus Emre 44. Bölüm - Yunus Emre'nin Gördüğü Rüya Sahnesi (24 Mayıs Salı) 05:07
Yunus Emre 44. Bölüm - Yunus Emre'nin Gördüğü Rüya Sahnesi (24 Mayıs Salı) 2.890 izlenme - 12 ay önce Yunus Emre 44.Bölüm Özet Ekranlarının ilgiyle izlenen dizisi Yunus Emre Aşkın Yolculuğu’nun 44. Bölümünde Molla Kasım, Tapduk Emre dergâhından bulduğu yazıları okumaya devam etmektedir. Yunus’un dergâha geri döndüğünü ve dergâhta yaşamaya devam ettiğini öğrenir. Tapduk Emre, Yunus’u memnuniyetle dergâha geri kabul etmiştir. Yunus, dergâh için odun keserek, dergâhta hizmete devam etmiştir. Tapduk Emre kızı Bacım Sultan’la Yunus’u evlendirmiştir. Yunus ve Bacım Sultan’ın bu evlilikten bir de erkek çocukları olmuştur. Tapduk Emre, torununun adını İbrahim koymuştur. Yunus, dervişlik merhalelerini teker teker aşmaya devam etmektedir. Tapduk Emre, Yunus’un bu merhaleleri başarıyla katlettiğini görür. Yunus’a elleriyle dervişlik hırkasını ve sarığını giydirir. Yunus’u dervişliğin gereği olan seyahate çıkması için teşvik eder. EkranlarıN sevilen dizisi Yunus Emre Aşkın Yolculuğu’nda bu hafta; Molla Kasım, Yunus ve dergâh hakkında başka hangi bilgileri öğrenecektir? Yunus, derviş olarak çıktığı seyahatte neler yaşayacaktır? Hangi sınavlardan geçecektir? Bu sınavlar onda ne gibi etkiler meydana getirecektir? Yunus’un şiirleri Anadolu’nun dört bir yanında dilden dile nasıl yayılacaktır? Buna Molla Kasım’ın tepkisi ne olacaktır? Tüm bu soruların cevabı Yunus Emre: Aşkın Yolculuğu 44. Bölümde.
Damat Oyunu Yunus Emre İlköğretim 3/a 03:05
Damat Oyunu Yunus Emre İlköğretim 3/a 34.709 izlenme - 9 yıl önce fatih yunus emre İlköğretim okulu 3/a sınıfı damat oyunu
Unutama Beni - Yunus Emre Kocaoğlu 04:10
Unutama Beni - Yunus Emre Kocaoğlu 12.638 izlenme - 5 yıl önce https://www.facebook.com/yunusemrekocaoglu https://twitter.com/yunus_kocaoglu https://tr.foursquare.com/yunus_kocaoglu http://instagram.com/yunus_kocaoglu
Ayrılmalıyız - Yunus Emre Kocaoğlu 05:04
Ayrılmalıyız - Yunus Emre Kocaoğlu 21.586 izlenme - 5 yıl önce https://www.facebook.com/yunusemrekocaoglu https://twitter.com/yunus_kocaoglu https://tr.foursquare.com/yunus_kocaoglu http://instagram.com/yunus_kocaoglu
Yunus Emre Çelik 06:04
Yunus Emre Çelik 14.148 izlenme - 7 yıl önce yunus emre çelik
Yunus Emre Fon Muzikleri - Aşkın Yolculuğu 2016 45:44
Yunus Emre Fon Muzikleri - Aşkın Yolculuğu 2016 4.253 izlenme - 1 yıl önce Tümü MP3 online dinleme https://clyp.it/a1ix4k5g MP3 olarak download https://clyp.it/a1ix4k5g.mp3?download=1 01 MP3 olarak download https://clyp.it/jwgor5jz.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/jwgor5jz 02 MP3 olarak download https://clyp.it/blgjoqqv.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/blgjoqqv 03 MP3 olarak download https://clyp.it/1cv2fc04.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/1cv2fc04 04 MP3 olarak download https://clyp.it/1h0yyztx.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/1h0yyztx 05 MP3 olarak download https://clyp.it/y0zjrwxt.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/y0zjrwxt 06 MP3 olarak download https://clyp.it/fdbdupwz.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/fdbdupwz 07 MP3 olarak download https://clyp.it/ktdhpz2t.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/ktdhpz2t 08 MP3 olarak download https://clyp.it/fyyziu3k.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/fyyziu3k 09 MP3 olarak download https://clyp.it/jq2hnn2j.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/jq2hnn2j 10 MP3 olarak download https://clyp.it/tljj4cdv.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/tljj4cdv 11 MP3 olarak download https://clyp.it/li2vacqk.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/li2vacqk 12 MP3 olarak download https://clyp.it/bnxvaj1l.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/bnxvaj1l 13 MP3 olarak download https://clyp.it/0mpqq0p2.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/0mpqq0p2 14 MP3 olarak download https://clyp.it/cdnwjnxz.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/cdnwjnxz 15 MP3 olarak download https://clyp.it/thqdle1j.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/thqdle1j 16 MP3 olarak download https://clyp.it/qicnf3n0.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/qicnf3n0 17 MP3 olarak download https://clyp.it/kv0y4tqj.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/kv0y4tqj 18 MP3 olarak download https://clyp.it/bfea2jey.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/bfea2jey 19 MP3 olarak download https://clyp.it/d0x1cyfo.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/d0x1cyfo 20 MP3 olarak download https://clyp.it/z3432e1l.mp3?download=1 MP3 online dinleme https://clyp.it/z3432e1l Yunus Emre Fon Muzikleri FULL - Aşkın Yolculuğu - TRT Yunus Emre Aşkın Yolculuğu TRT Yunus Emre Dizi Müzikleri
oğuz boran - fikrimin ince gülü 03:49
oğuz boran - fikrimin ince gülü 33.500 izlenme - 9 yıl önce fikrimin ince gülüsün sen
Kıyamet Günü Ve Azrailin Ölümü Türçe Anlatım - Yunus Emre Taş 04:10
Kıyamet Günü Ve Azrailin Ölümü Türçe Anlatım - Yunus Emre Taş 4.488 izlenme - 2 yıl önce kıyamet günü ve azrailin ölümü Yunus emre taş AZRAİLİN ÖLÜMÜ
Hüseyin Avni Baba (İlahi) 07:16
Hüseyin Avni Baba (İlahi) 13.444 izlenme - 8 yıl önce izleyin
Hakan 68 Ankara Pavyon Alemı 2 02:59
Hakan 68 Ankara Pavyon Alemı 2 25.647 izlenme - 8 yıl önce komutan_6858@hotmail.com,hakan,koreli,cenk,68,aksaraylı,babasultan,yunus,emre,bilal,cemal,yahyahan,68,vatan_evlatları_68,gurubu,kurucusu,
Yunus Emre Aşkın Yolculuğu - Durgun  Soundtrack/Dizi Müziği 02:30
Yunus Emre Aşkın Yolculuğu - Durgun Soundtrack/Dizi Müziği 5.189 izlenme - 2 yıl önce Yunus Emre Aşkın Yolculuğu - Durgun Soundtrack/Dizi Müziği
Yunus Emre Aşkın Sesi Fragman 01:43
Yunus Emre Aşkın Sesi Fragman 7.901 izlenme - 3 yıl önce Yunus Emre Aşkın Sesi filminin resmi fragmanı.
Ders: 1240-1321 Yunus Emre'nin Hayatı 04:56
Ders: 1240-1321 Yunus Emre'nin Hayatı 5.762 izlenme - 4 yıl önce Yunus Emre (1240 - 1321), Anadolu'da Türkçe şiirin öncüsü olan mutasavvıf bir halk şairidir. Büyük bir Türk filozofudur. Konu başlıkları [gizle] 1 Hayatı 2 Fikrî ve Edebî Şahsiyeti 3 Türbesi 4 "Emre" sözcüğünün anlamı 5 Eserleri 5.1 Divan 5.2 Risaletü'n - Nushiyye 6 Dipnotlar 7 Kaynaklar 8 Dış bağlantılar Hayatı[değiştir] Yunus-Emre-Çeşmesi Viyana´ninTürkenschanzpark parkında bulunmaktadır. Yunus Emre'nin Türkmenistan'daki heykeli Hayatı ve şahsiyeti üzerine pek az şey bilinen Yunus Emre, Anadolu Selçuklu Devleti'nin dağılmaya ve Anadolu'nun çeşitli bölgelerinde küçük-büyük Türk Beylikleri'nin kurulmaya başlandığı 13. yüzyıl ortalarından Osmanlı Beyliği'nin kurulmaya başlandığı 14. yüzyılın ilk çeyreğine kadar Orta Anadolu havzasında doğup yaşamış bir şair ve erendir. Yunus Emre, uzun bir süre Hacı Bektaş-ı Veli Dergâhında çile doldurmuş ve dergâha hizmet etmiştir. Yunus'un yaşadığı yıllar, Anadolu Türklüğü'nün Moğol akın ve yağmalarıyla, iç kavga ve çekişmelerle, siyasî otorite zayıflığıyla, dahası kıtlık ve kuraklıklarla perişan olduğu yıllardır. 13. YY'ın ikinci yarısı, sadece siyasî çekişmelerin değil, çeşitli mezhep ve inançların, batınî ve mutezilî görüşlerin de yoğun bir şekilde yayılmaya başladığı bir zamandır. Böyle bir ortamda, Mevlânâ Celaleddin-i Rûmî, Hacı Bektaş-ı Velî, Ahî Evrân-ı Velî gibi ilim ve irfan önderleriyle birlikte Yûnus Emre, Allah sevgisini, aşk ve güzel ahlâkla ilgili düşüncelerini, İslam tasavvufunu işleyerek Türk-İslam birliğinin oluşmasında önemli vazifeler yapmıştır. Yûnus Emre, "Risalet-ün Nushiyye" adlı mesnevîsinin sonunda verdiği; Söze târîh yedi yüz yediydi Yûnus cânı bu yolda fidîyidi. Beytinden anlaşıldığı kadarıyla H. 707 (M. 1307-8) tarihlerinde hayattadır. Yine, Adnan Erzi tarafından Bayezıd Devlet Kütüphanesi'nde bulunan 7912 numaralı yazmada şu ifadelere rastlanmaktadır: Vefât-ı Yûnus Emre Müddet-i 'Ömr 82 Sene 720 Bu belgeden anlaşılacağı üzere, Yûnus Emre, H. 648 (M. 1240-1) yılında doğmuş, 82 yıllık bir dünya hayatından sonra H. 720 (M. 1320-?) yılında ölmüştür. Doğduğu yer konusundaki tartışmalar Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy ile Karaman üzerinde yoğunlaşmaktadır. Menakıpnâmelerle şiirlerinden çıkarılan bilgilere göre Babalılardan Taptuk Emre'nin dervişidir. Hacı Bektaş ile ilgisi Vilayetname'den kaynaklanmaktadır. Yine şiirlerinden tasavvuf yolunu seçtiği, iyi bir öğrenim gördüğü anlaşılmaktadır. Anadolu kentlerini dolaştığı, Azerbaycan ve Şam'a gittiği, Mevlana'yla görüştüğü de bu bilgiler arasındadır. İşlediği konularla Anadolu'da gelişen Türk edebiyatının en büyük adlarından sayılan Yûnus Emre, yalnız halk ve tekke şiirini değil, divan şiirini de etkiledi. Hece ve aruzla vezinleriyle yazdığı şiirlerinde sevgiyi temel aldı. Tasavvufla, İslam düşüncesiyle beslenen dizelerinde insanın kendisiyle, nesnelerle, Allah'la olan ilişkilerini işledi, ölüm, doğum, yaşama bağlılık, İlahi adalet, insan sevgisi gibi konuları ele aldı. Çağının düşünüş biçimini ve kültürünü konuşulan dille, yalın, akıcı bir söyleyişle dile getirdi; kendinden önce yetişmiş İran şairlerinin, çağdaşlarının yapıtlarında geçen kavramlara yeni bir öz, yeni bir deyiş kattı. Bu yanıyla tasavvuf düşüncesini, Alevi-Bektaşi inançlarını zenginleştirdi. Kendisi tekke şiirinin Anadolu'daki ilk temsilcilerindendir... Fikrî ve Edebî Şahsiyeti[değiştir] Büyükçekmece, Istanbul'daki heykeli. Yunus Emre, halk diliyle yazılan tasavvuf edebiyatının en büyük şairidir. Orta Asya'da Ahmed Yesevi ile başlayan tasavvuf şiiri; Türkistan, Horasan ve Anadolu'da yüz yılı aşan bir gelişimden sonra, en üstün seviyesine Yunus Emre'de varmıştır. Yunus'un duygu ve düşünce âlemini hazırlayan kültürün kaynağında İslam tasavvufu vardır. Yunus'un bilgi ve düşünce âleminde, Onun yaratılış, varlık, yokluk, aşk ve Allah hakkında duygulu ve hummalı zihin yoruşları vardır ki aynı irfan kaynağından beslenir. Yunus, insan olan herkese karşı; fakir, zengin, Hıristiyan ve Müslüman ayrımı yapmayan, engin sevgiyle bağlıdır. Ondaki insan sevgisi, insan'da Allah'tan bir parça, bir cevher bulunduğu inancındandır. Yunus, işte bu parçanın bütününe yani Allah'a âşıktır. O'nu gönlünde bilmenin heyecanındadır. Bu heyecanı, Musa Peygamber'in konuştuğu çoban kadar saf bir gönülle duyar; aynı saflıkla söyler. Yeryüzünde ömür boyu vatanından uzak kalmış bir insan hüznüyle Yunus'un Tanrı diyarına karşı sonsuz hasret duyması da bundandır. Yunus, ömrü boyunca böyle bir nostalji ile yanmış, şiirlerine bu yanmanın duygusunu yansıtmıştır. Yunus bu duygu ve bilgiyle olgunlaşıp derinleşen, bazen coşkun, bazen rind ve her haliyle cana yakın bir derviştir. Yunus Emre'nin şiirlerinden ve menkıbelerinden insan hayalinde canlanan simasının belli başlı çizgileri bunlardır. Yunus; duymuş, düşünmüş, inanmış ve bütün bu duyuş, düşünüş ve inanışlarını büyük bir sadelik ve kolaylıkla şiirleştirmeye muvaffak olmuştur. İslami taassubun, üzerinde durmaktan çekindiği birçok iman meseleleri ile cennet, cehennem, sırat ve benzeri gibi kavramlar, onun en zeki ve en hür düşüncelerine mevzu olmuştur. Şiirlerini, eskilerin, sehl-i mümteni dedikleri, her dilin söyleyemeyeceği bir açıklık ve kolaylıkla terennüm edilmiştir. Türbesi[değiştir] 200 TL banknotu üzerinde Yunus Emre portresi[1]. Yunus Emre'nin mezarı olduğu iddia edilen pek çok mezar ve türbe vardır. Bunlar; Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy; Karaman'da Yunus Emre Camii avlusu; Bursa; Aksaray ili Ortaköy ilçesi'nde; Ünye; Kula'da Emre köyü; Erzurum, Tuzcu(Dutçu) köyü; Isparta'nın Gönen ilçesi; Afyon'un Sandıklı ilçesi; Sivas yakınında bir yol üstü. Ayrıca Tokat'ın Niksar ilçesinde ve Azerbaycan’da Şeki[2] şehrinde de bulunmaktadır. Ayrıca, mutasavvıf Niyazi Mısri de Yunus Emre'nin mezarının (veya makamının) Limni Adası'nda bulunduğunu ifade etmiştir. Mezarı konusundaki tartışma, Karaman ve Eskişehir'deki türbeler üzerine yoğunlaşmışsa da, Hacı Bektaş ile ilgili menkıbe düşünüldüğünde Eskişehir Sarıköydeki türbenin asıl Yunus Emre türbesi olduğu düşünülebilir. Evliya Çelebi'nin seyahatnamesinde Karaman ile ilgili olarak "Kirişçi Baba Camii avlusunda Yunus Emre Hazretlerinin merkadi bulunmaktadır" buyurulur. Eskişehir'de türbesi olduğu iddia edilen alanda, 1949 yılında türbe yapılması amaçlı yapılan kazılarda, 15 kişiye ait iskeletler bulunmuştur. Kazı yapılan alanda iskeletlerin yüzeye çok yakın bir noktada bulunması, bölgenin eski bir mezar yeri olduğu konusunda ciddi şüpheler uyandırmıştır. Yunus Emre'nin şiirlerinde bahsi geçen 23 yerleşim birimi isminden 20 tanesinin şu anda Karaman ili sınırları içerisinde bulunan köy, kasaba, ören yeri isimleri ile birebir aynı olması Yunus Emre'nin bugün Karaman olarak adlandırılan ilin sınırları içersindeki bölgede yaşadığı ve öldüğü varsayımını kuvvetlendirmektedir. "Emre" sözcüğünün anlamı[değiştir] Anadolu’da farklı halk ozanlarının, aşığın ve dervişin isminde yer alan Emre sözcüğünün (örneğin, Yunus Emre, Taptuk Emre) Türkçede "Âşık" anlamına geldiği dilbilim açısından kesinleşmiş durumdadır. Bu kelimenin İmre kavramı ile bağlantılı olduğu kabul edilmektedir. Türk-Moğol dil bütününde ilaç, ağız, dişilik, işaret bildiren (Am/Em/İm) kökünden türeyen Amramak/Emremek/İmremek fiili âşık olmak demektir ve Emre kelimesi de âşık manası[3] taşır. Amrağ/Amra/Emre dönüşümüne uğramıştır. Anadolu da "imremek" ve "imrenmek" fiilleri bir şeyi çok sevmek, gıpta etmek, aşırı istek duymak[4] manaları taşır. Eserleri[değiştir] Divan[değiştir] Yunus Emre'nin şiirleri bu Divanda toplanmıştır. Şiirler aruz ölçüsüyle ve hece ölçüsüyle yazılmıştır. Fatih nüshası, Nuruosmaniye nüshası, Yahya Efendi nüshası, Kahraman (Karaman?) nüshası, Balıkesir nüshası, Niyazi Mısrî nüshası, Bursa nüshası diye nüsha (kopya)ları bulunmaktadır. Risaletü'n - Nushiyye[değiştir] Ana madde: Risalet-ün Nushiyye 1307'de yazıldığı sanılmaktadır. Eser, mesnevi tarzında yazılmıştır ve 573 beyitten oluşmaktadır. Eser; dinî, tasavvufî, ahlakî bir kitaptır. "Öğütler kitabı" anlamına gelmektedir. Dipnotlar[değiştir] Öztelli, Cahit. Yûnus Emre . Özgür Yayınları, 1984. ISBN 975-447-018-9 Tatcı, Mustafa. Yûnus Emre Dîvânı. Akçağ Yayınları, 1998. ISBN 975-338-232-4. Güneş, Burhan. Halk Şiiri Antolojisi. İlke Kitabevi, 2003. ISBN 975-7923-22-2. Pala, İskender. OD. Kapı Yayınları, 2012. ISBN 605-432-284-8. Argun, Galip. Aşk'ın Kandili. Paradoks Yayınları, 2013. ISBN 978-605-53-0 Yunusemre.info Yunus Emre'nin hayatı ve kişiliği. Zekeriya Başkal, Turfanda Aşk: Modern Zamanlarda Yunus Emre Yorumları, Sütun, 2011. Kaynaklar[değiştir] Konuyla ilgili diğer Wikimedia sayfaları : Commons-logo.svg Commons'ta Yunus Emre ile ilgili çoklu ortam dosyaları bulunmaktadır. Wikisource-logo.svg VikiKaynak'ta Yunus Emre ile ilgili belge kayıtları bulunmaktadır. Wikiquote-logo.svg Vikisöz'de Yunus Emre ile ilgili özlü sözler bulunmaktadır. ^ http://www.tcmb.gov.tr/yeni/banknote/E9/200tl.htm ^ Azerbaycan TCCB.gov.tr 16 Ağustos 2010. ^ Büyük Larousse, Milliyet Gazetesi Yayınları, Cilt-7, "Emre" ^ Türk Dili Sözlüğü, Orhan Hançerlioğlu, Remzi Kitabevi, Sayfa-275 Dış bağlantılar[değiştir] Yunus Emre'nin Eskişehir'in Mihalıççık ilçesindeki mezarı YUNUS EMRE HAYATI Türk halk şairlerinin tartışmasız öncüsü olan ve Türk’ün İslam’a bakışını Türk dilinin tüm sadelik ve güzelliğiyle ortaya koyan Yunus Emre, sevgiyi felsefe haline getirmiş örnek bir insandır. Yaklaşık 700 yıldır Türk milleti tarafından dilden dile aktarılmış, türkü ve ilahilere söz olmuş, yer yer atasözü misali dilden dile dolaşmış mısralarıyla Yunus Emre, Türk kültür ve medeniyetinin oluşumuna büyük katkılar sağlamış bir gönül adamıdır. Bazı kaynaklarda Anadolu’ya gelen Türk boylarından birine bağlı olup, 1238 dolaylarında doğduğu rivayet edilirse de bu kesin değildir; tıpkı 1320 dolaylarında Eskişehir’de öldüğü yolundaki rivayetlerde olduğu gibi. Batı Anadolu’nun birkaç yöresinde “Yunus Emre” adını taşıyan ve onunla ilgili görüldüğünden “makam” adı verilen yer vardır. Bir garip öldü diyeler Üç gün sonra duyalar Soğuk su ile yuyalar Şöyle garip bencileyin diyen Yunus,belki de doğduğu ve yaşadığı topraklardan çok uzaklarda bu dünyadan göçüp gittiğini anlatmak istemektedir. Türkiye’nin pek çok yerinde Yunus Emre’nin mezarı olduğu iddia edilen pek çok mezar ve türbe vardır. Bunlardan başlıcalar şöyle sıralanabilir: Eskişehir’in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy; Karaman’da Yunus Emre Camii avlusu; Bursa; Kula ile Salihli arasında Emre Sultan köyü; Erzurum, Duzcu köyü; Isparta’nın Keçiborlu ilçesi civarı; Aksaray; Afyon’un Sandıklı ilçesi; Ordu’nun Ünye ilçesi; Sivas yakınında bir yol üstü. Görüldüğü gibi sayı ve iddia hayli kabarıktır. Bazı belgeler, Yunus Emre’nin asıl mezarının Karaman veya Sarıköy’de olduğuna işaret etmektedir. Nitekim, 1970li yılların başında Sarıköy’deki mezarın Yunus’a ait olduğuna kesin gözüyle bakılarak bu köye Yunus Emre adı verildi ve oradaki bir bahçe içine anıt dikildi. 1980li yıllarda ise, 1350de yapılmış olan Karaman’daki Yunus Emre Camii’nin yanındaki mezarın onun gerçek mezarı olduğu iddia edildi. Aslında bu durum, Yunus Emre’nin Türkler tarafından ne kadar sevildiği ve benimsendiğinin çarpıcı bir örneğidir. Gerçekten de halktan biri olan Yunus Emre, halkın değer, duygu ve düşüncelerini dile getirişi itibariyle tarihimizin en halkla barışık aydınlarından biri olma özelliğine sahiptir. Türk tasavvufunun dilde ve şiirde kurucusu olan Yunus Emre’nin şiirlerinde ahlak, hikmet, din, aşk gibi konuların hemen hepsi tasavvuftan çıkar ve tasavvuf görüşü çerçevesinde bir yere oturtulur. Mısralarında didaktik ahlak telkinlerinde bulunan Yunus Emre, “gönül kırmamak” konusuna ayrı bir önem verir ve “üstün bir değer” olarak şiirlerinde bu konuyu özenle işler. Bu arada Yunus Emre’yi öne çıkaran bir başka önemli özelliği de, şiirlerinde işlediği konuları ve telkinleri bizzat kendi hayatında uygulamasıdır. “Din tamam olunca doğar muhabbet” diyen Yunus, İslam’ın sabır, kanaat, hoşgörürlük, cömertlik, iyilik, fazilet değerlerini benimsemeyi telkin eder. Yunus’un sanat anlayışı, dini ve milli değerleri bağdaştırdığı mısralarında kendini gösterir; millileşen tasavvufa, Türkçenin en güzel ve en güçlü özelliklerini kullanarak tercüman olur. Gerçekten de 11,12 ve 13. asırlarda Türkistan ve Anadolu Türkleri arasında çok yayılan tasavvufun Türk şairleri arasında iki büyük sözcüsü vardır: Türkistan’da Ahmet Yesevi, Anadolu’da Yunus Emre… Yunus Emre’nin tasavvuf anlayışında dervişlik olgunluktur, aşktır; Allah katında kabul görmektir; nefsini yenmek, iradeyi eritmektir; kavgaya, nifaka, gösterişe, hamlığa, riyaya, düşmanlığa, şekilciliğe karşı çıkmaktır. Yunus Emre aynı zamanda bütün insanlığa hitap eden büyük şairlerdendir. Bu anlamda Mevlana’nın bir benzeridir. O’nun Mevlana kadar çok tanınmayışı ise, bir yandan kullandığı dil olan Türkçe’nin Batı’da Farsça kadar bilinmemesi, öte yandan da Türk aydınlarının O’nu ihmal etmesindendir. Yunus’taki insanlık sevgisi, neredeyse kendisiyle özdeşleşmiş “sevgi felsefesinin bir parçası ve hatta sonucudur. Nitekim Yunus’un insan sevgisini ilahi sevgi ile nasıl bağdaştırdığını gösteren en çarpıcı mısralarından birisi “Yaradılanı hoş gör / Yaradan’dan ötürü”dür. Yunus Emre’ye göre insanlar, din, mezhep, ırk, millet, renk, mevki, sınıf farkı gözetilmeksizin sevilmeyi hak etmektedirler. Madem ki insanoğlu ruh yönüyle Allah’tan gelmektedir; öyleyse insanlar hiçbir şekilde birbirlerinden bu anlamda ayrılamazlar. Yaşadığı çağın gerçekleri göz önünde bulundurulduğunda Yunus’un bir başka önemli tarafı ortaya çıkar: Yunus Emre, hükümetsizlik içinde çalkalanan ve Moğol istilaları ile mahvolan Anadolu topraklarında ortaya çıkan sapık batınî cereyanların hiçbirine kapılmadığı gibi, bu akımların Türklerin bütünlüğüne zarar vermesi tehlikesi karşısında da engelleyici bir rol üstlenmiştir. Bu bakımdan bakıldığında Yunus Emre, hem Türk şiirinin kurucusu, hem de milli birliğin önemli tutkallarından biridir. Yunus Emre, kelimenin tam anlamıyla “milli bir sanatçıdır. Tıpkı, Nasrettin Hoca, Köroğlu, Dadaloğlu veya Karacaoğlan gibi… Yunus Emre’nin şiirlerinde en fazla işlenmiş temalar;İlahi aşk, Din, Ahlak, Gurbet, Tabiat, Ölüm ve faniliktir. YUNUS EMRE'NİN ESERLERİ YUNUS EMRE DİVANLARI 1-Fatih Nüshası: Yunus Emre’nin en çok bilinen eseri Divan’ıdır.Fakat bu eserin aslını veya en eski nüshasını tespit etmek çok zordur. Yunus Emre divanı’nın Türkiye, dünya veya şahıs kütüphanelerinde elliden fazla yazma nüshası bulunmaktadır. Bu eserler daha sonra şifahi olarak derlenmiş veya bir yazmadan istinsah edilmiş nüshalardır. Bugüne kadar yapılan araştırmalarda Yunus Emre’nin kendi kaleminden çıkmış bir nüshaya rastlanmamıştır. Eski ve yeni el yazması Yunus Emre divanları içinde 15. y.y.da istinsah edildiği anlaşılan Süleymaniye Kütüphanesi- Fatih bölümünde bulunan el yazması nüshadır. Fatih nüshası istinsah tarihi belli olmamakla birlikte, yazı karakteri, imla ve kağıt özellikleri yönüyle 15. y.y özelliklerdi arzetmektedir. Huruf-u Hece usulüne göre tertip edilen bu eser, her yönüyle 15. y.y özelliklerdi arz etmektedir. Huruf-u Hece usulüne göre tertip edilen bu eser, bilinen Yunus Emre Divanlarının en iyisidir, ancak istinsah edeni bilinmemektedir. Bu eser Süleymaniye Kütüphanesi- Fatih Kitapları bölümünde 3889 no’da kayıtlıdır. 210 yapraklı olan Divan nesih yazılı olup, içinde 203 adet şiir bulunmaktadır. ; 2-Nuruosmaniye Nüshası: Nuruosmaniye Kütüphanesi 4904 no’da kayıtlıdır. 315 yapraktan müteşekkildir ve içerisinde 219 adet şiir bulunmaktadır. İstinsah tarihi H.940, M.1534 dür. 3-Yahya Efendi Nüshası: Süleymaniye Kütüphanesi Hacı Hahmud Efendi bölümünde 3480 no’da kayıtlıdır. 107 yapraktan oluşan bu Divan’da 302 şiir yer almaktadır. 16.y.y.da istinsah edilmiştir. 4- Karaman Nüshası : Karaman nüshası olarak bilinen bu nüsha Merhum Baha Kayserilioğlu’nun elindeki nüshadır. 5-Balıkesir Nüshası: Bu nüsha Balıkesir İl Halk Kütüphanesi 451 no’da kayıtlıdır. 6-Niyazı Mısri nüshası: Topkapı Sarayı Müzesi, Hazine Kütüphanesinde 303 numarada kayıtlıdır. Şerh-i Gazel-i Yunus Emre adlı bu nüsha H.1127 tarihinde istinsah edilmiş olup, 16 yapraktan oluşmuş ve nesih yazı ile yazılmıştır. 7-Bursa Nüshası: Bursa İl Halk Kütüphanesi Eski Eserler Bölümünde 882 numarada kayıtlıdır. Nesih Yazı ile yazılmış olan bu nüshada 120 şi