Hoşgeldiniz!

Yusuf Kavaklı

Canlı Yayında Şeytan Taşlamak 12:12
Canlı Yayında Şeytan Taşlamak 5.240 izlenme - 1 yıl önce 2014 yılına ait görüntülerde, İstanbul emekli İl Müftü Yardımcısı Yusuf Kavaklı canlı yayında uygulamalı olarak şeytan taşlamayı anlatıyor. Taş nasıl atılır, hangi parmaklarla tutulur gayet ayrıntılı bir şekilde anlatılmış. Taş yerine görüntülerdeki gibi kağıt kullanarak evinizde deneyebilirsiniz.
Yusuf Kavaklı Hoca: Anama Söversen Anana Söverler 02:26
Yusuf Kavaklı Hoca: Anama Söversen Anana Söverler 1.575 izlenme - 9 ay önce Yusuf Kavaklı Hoca: Anama Söversen Anana Söverler Kanalımıza ait diğer videolara ulaşmak ve güncel içerikleri takip etmek için www.izlesene.com/nefer26medya kanalımıza göz atabilir ve abone olabilirsiniz. Keyifli seyirler
Oruç Tutmaya Başlamak İçin Belirlenen Bir Yaş Var mıdır? 00:59
Oruç Tutmaya Başlamak İçin Belirlenen Bir Yaş Var mıdır? 255 izlenme - 6 ay önce Çocuklar sabi iken yani 10 yaşına geldiği zaman aynı namaz kılmaları hususunda olduğu gibi,onlara oruç tutmaları telkın edilir.Eğer gücü yetmeyecek kadar zyıf ise,çocuk oruç tut diye zorlanmaz.Ancak güc yetirecek kadar kuvvetli ise oruç tutması yönünde telkın edilir.Tamamını tutamasa da en azından aralarda tutarak çocuğun orucun keyfiyetine alışmasında faide vardır. Çocuklara küçük yaşta orucun sevabı ve fazileti anlatılarak orucu sevdirmeli ve gücü nisbetinde arada bir oruç tutmaya teşvik etmelidir. Çocuğu oruca alıştırmak oruca başlatmak ve onu icbar etmek Anne baba ve dedeninin,yetim ise vasisinin vazifesidir.Eğer bu vazifeyi çocuğun velilerinden hiçbiri yapmazsa hepsi günahkar olurlar. Eğer erkek kız çocuk baliğ (adet görmüş ise)olmuş ise,erkek çocukta ergen olmuş ise onlara oruç tutmak farz'dır.Kız çocukları genelde 10 ile 15 yaş arasında baliğ(adet)görerek ergen olur.Erkek çocuk ise,12 ile 15 yaş arası baliğ olur.Eğer kız ve erkek çocuğu 15 yaşına geldiği halde,baliğ (ergen )olmamış ise,15 yaşında İmamı Azama göre hükmen baliğ olur,ve oruç dahil bütün farz'lardan yükümlü olurlar.
Stüdyoya Kabe Maketi Koyup Tavaf Ettiler 06:05
Stüdyoya Kabe Maketi Koyup Tavaf Ettiler 436 izlenme - 3 yıl önce ATV'de yayınlanan 'Zahide ile Yetiş Hayata' adlı programda stüdyo içine konulan Kabe maketinin etrafını konuklar Yusuf Kavaklı eşliğinde tavaf etti.
Yusuf Kaval-klı: Cünup olan kişi oruca niyet edebilir mi? 01:23
Yusuf Kaval-klı: Cünup olan kişi oruca niyet edebilir mi? 150 izlenme - 1 yıl önce Orucu bozan durumlar hakkında bilmeniz gerekenler... Fitil kullanmak orucu bozar mı? Vücuda merhem ya da krem sürmek orucu bozar mı? Merhem ve krem kullanımı ile ilgili genel kurallar nelerdir? Cünüp olan kişi oruç tutabilir mi? Niyet etmeden önce boy abdesti almalı mı? Kişi rüyada ihtilam olursa orucu bozulur mu? Cinsel birleşme ya da kendi kendine boşalırsa orucu bozulur mu? Abdest alması gerekir mi? Parfüm ya da kolonya sürmek ya da bunları koklamak orucu bozar mı? Kokularla ilgili genel kurallar nelerdir? İlaç kullanımıyla ilgili genel kurallar nelerdir? Dil altı ilaçları orucu bozar mı? Hap yutmak orucu bozar mı? Kişi hap içmek zorundaysa orucu kazaya mı bırakmalı?
Kurban Nasıl Kesilir 03:02
Kurban Nasıl Kesilir 225 izlenme - 2 yıl önce Kurbanı öncelikle Allah'ın sevgisini kazanmak, gazabından emin olmak ve beka âleminde rahmetine nail olmak için keseriz. Allah için yaptığımız bu görevlerimiz dışında insanlığa karşı da bazı görevlerimiz vardır. Maddi durumu yerinde olmayan yakınlarımıza ve fakir komşularımıza el uzatmak için de bir vesiledir kurban. Kurban edilecek hayvanın sağlıklı, azaları tam ve besili olması, hem ibadet açısından hem de sağlık bakımından önem arz eder. Yüce Allah'a yakınlık için kesilecek kurbanın en iyi cins olması gerekir. Kendi nefsimiz için her şeyin en iyisini seçmeye özen gösterirken, Rabbimiz için yapacağımız bir ibadeti bundan daha iyisini seçerek yerine getirmemiz gerekir; yoksa bu ibadetin tadına, hikmetine ve bereketine ulaşamayız. Aşağıda sayacağımız kusurlardan birisini veya birkaçını taşıyan hayvan kurban olarak kesilemez; Bir veya iki gözü kör olan hayvan kurban olmaz. Ayrıca Şafii mezhebine göre gözü tamamen kör olmadığı halde büyük ölçüde görmesine engel göz kusuru bulunan hayvan da kurban olarak kesilemez. Kemiklerinde ilik kalmayacak derecede zayıf olan hayvan kurban olmaz. Kesileceği yere gidemeyecek kadar topal yada hasta hayvan kurban olmaz. Hanefi mezhebine göre üç ayağı üzerinde yürürken dördüncü ayağını da destek almak için yere koyabilen hayvan kurban olur. Doğuştan kör, kulaksız veya tek kulaklı olan ve hiç kuyruğu olmayan hayvan kurban olmaz. Ancak yaradılıştan kuyruğu küçük olan hayvan kurban olur. Hanefi mezhebine göre kulağının veya kuyruğunun yarısından fazlası kesik hayvan kurban olmaz. Hanefi mezhebine göre memelerinden birisi kesik bulunan koyun ve keçi kurban olmaz bu durumdaki deve veya sığır ise kurban olur. Ancak her iki memesi de kesik olan deve ve sığır da kurban olmaz. Hanefi mezhebine göre yaradılıştan hayaları olmayan hayvan kurban olmaz. Ancak çiftleşemeyen, cinsel organı kesilmiş veya burulmuş hayvan kurban olur. Dişlerinin çoğu dökülmüş olan hayvan kurban olmaz. Ancak dişlerinin az kısmı dökülüp çoğu kalmış ise kurban olur. Şafi mezhebine göre doğuştan dişsiz olan hayvan kurban olur. Dişlerinin bir kısmı dökülmüş ve bu sebeple ot yiyemeyen hayvan kurban olmaz. Fakat dökülen dişleri ot yemesine engel teşkil etmiyorsa kurban olur. Boynuzları kökünden kırılmış olan hayvan kurban olmaz. Fakat yaratılıştan boynuzsuz olan veya boynuzlu olduğu halde sonradan boynuzunun bir kısmı kırılmış bulunan hayvan kurban olur. Hayvanın uyuz ve deli olması, topallaması kurban olmasına mani değildir. Yalnız, uyuzluk ve delilik hayvanın otlamasına ve beslenmesine mani olacak derecede ileri ise o hayvan kurban olmaz. Şafi mezhebine göre az derecede uyuz olan hayvan da kurban olmaz. Dili kesik olup, bu yüzden otlayamayan hayvan kurban olmaz. ancak dilinin kesik olması otlamasına engel teşkil etmiyorsa kurban olur. Bir ayağı veya daha fazlası kesik olan hayvan kurban olmaz.
Sahura Kalkmak Oruca Niyet Yerine Geçer mi? 00:39
Sahura Kalkmak Oruca Niyet Yerine Geçer mi? 11 izlenme - 6 ay önce Ramazan ayında oruç niyetiyle sahura kalkmak kalben niyet yerine geçer. Farz ,vacip sünnet bütün oruçlar için niyet etmek şarttır.Bazılarına geceden niyet etmek şart olduğu halde bazı oruçlara sabahleyin kaba kuşluk vaktine kadar da niyet yapılabilir.Ramazan orucu da sabahleyin niyet edilebilen oruçlardandır. Hanefi mezhebine göre Ramazan ayının her günü için ayrı ayrı niyet etmek şart olduğu gibi oruç niyetiyle sahura kalkmakta niyet olarak kabul edilir.Ancak bu niyeti dil ilede tekrar etmek daha güzeldir. Ancak her günü için ayrı nieyt etmek veya hergün için sahura kalkmak icap eder.Bir kimse Ramazanın başından bir ay oruç tutmaya niyet etse bu her gün için niyet kabul edilemez.Gün başına tekrar niyet gerekir. Sahura kalkmak niyet olarak kabul edilmş olsada oruç tutacağı sahurda kesin olmayan (iyi olursam tutarım olmazsam tutmam gibi) kimsenin sabahleyin bu niyeti tekrar etmesi icap eder aksi taktirde tuttuğu oruç geçerli olmaz.
YUSUF KAVAKLI ASL-İ KAFİRDİR MÜSLÜMAN DEĞİLDİR EBEDİ CEHENNEMLİK OLAN YAŞAR NURİYE RAHMET OKUYOR 03:14
YUSUF KAVAKLI ASL-İ KAFİRDİR MÜSLÜMAN DEĞİLDİR EBEDİ CEHENNEMLİK OLAN YAŞAR NURİYE RAHMET OKUYOR 7 izlenme - 5 ay önce 1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ OLAN HERKESİ VE “BU ZAMANDA YAŞAYAN 8 MİLYAR İNSANIN HEPSİNİ HEM MUAYYEN HEM UMUM HEM SİLSİLE OLARAK TEKFİR EDİYORUM”ASL-İ KAFİR DİYORUM. 1333 SENE İÇİNDE OLAN: TÜM DEVLET’LERE. VE BU ZAMANDAKİ: ( 215’E YAKIN ) DEVLETLERE: “KAFİR DEVLETLER- KÜFÜR HÜKÜMETLER” DİYORUM. VE TÜM HALKINI; “HEM TEK-TEK MUAYYEN OLARAK, HEM UMUM, HEMDE SİLSİLE OLARAK, TAMAMINI TEKFİR EDİYORUM”HEPSİDE: ASL-İ KAFİRDİR. MÜSLÜMAN DEĞİLLERDİR. HEPSİ: KENDİNİ MÜSLÜMAN ( SANAN ) CEHENNEMLİK İMANSIZLARDIR! 1-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: ALİM’LERE ASL-İ KAFİR DİYORUM! 2-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: ŞEYH’LERE ASL-İ KAFİR DİYORUM! 3-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: İMAM’LARA ASL-İ KAFİR DİYORUM! 4-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: MÜCTEHİD’LERE ASL-İ KAFİR DİYORUM! 5-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: ŞEYHUL İSLAMLARA ASL-İ KAFİR DİYORUM! 6-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: MÜFESSİR’LERE ASL-İ KAFİR DİYORUM! 7-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: CUMHUR ULEMA’LARA ASL-İ KAFİR DİYORUM! 8-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: MUHADDİS’LERE ASL-İ KAFİR DİYORUM! 9-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: FAKİH’LERE ASL-İ KAFİR DİYORUM! 10-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: MÜCEDDİD’LERE ASL-İ KAFİR DİYORUM! 11-1333 SENE İÇİNDE YAŞAMIŞ: TÜM CEMAAT’LERE TÜM GRUP’LARA TÜM TAİFE’LERE TÜM CİHAD CEPHE’LERE ASL-İ KAFİR DİYORUM! 1-EBU HANİFE: ASL-İ KAFİRDİR. TAKLİD EDENLER: ASL-İ KAFİRDİR! 2-MALİKİ: ASL-İ KAFİRDİR. TAKLİD EDENLER: ASL-İ KAFİRDİR! 3-AHMED BİN HANBEL: ASL-İ KAFİRDİR. TAKLİD EDENLER: ASL-İ KAFİRDİR! 4-ŞAFİİ: ASL-İ KAFİRDİR. TAKLİD EDENLER: ASL-İ KAFİRDİR! GÜNÜMÜZDE KENDİNE SÜNNİ İSMİ VEREN KENDİNİ MÜSLÜMAN SANAN ASL-İ KAFİRLERİN KÜTÜB-Ü SİTTE '6 HADİS KİTABI' KÜTÜB-Ü TİS-A '9 HADİS KİTABI' YAZARLARI OLAN: 1-BUHARİ: ASL-İ KAFİRDİR! 2-MUSLİM: ASL-İ KAFİRDİR! 3-TİRMİZİ: ASL-İ KAFİRDİR! 4-EBU DAVUD: ASL-İ KAFİRDİR! 5-NESA-İ: ASL-İ KAFİRDİR! 6-İBNİ MACE: ASL-İ KAFİRDİR! 7-MUVATTA: İMAM MALİK ASL-İ KAFİRDİR! 8-MÜSNED: AHMED BİN HANBEL ASL-İ KAFİRDİR! 9-DARİMİ: ASL-İ KAFİRDİR! GÜNÜMÜZDE KENDİNE Şİ-A İSMİ VEREN KENDİNİ MÜSLÜMAN SANAN ASL-İ KAFİRLERİN KÜTÜB-Ü ERBE-A '4 HADİS KİTABI' YAZARLARI OLAN : 1-EL-KAFİ: CAFER MUHAMMED EL-KULEYNİ ASL-İ KAFİRDİR! 2-MEN LA YEHZURUHUL FAKİH: ŞEYH SADIK ASL-İ KAFİRDİR! 3-TEHZİBUL AHKAM: EBU CAFER ET-TUSİ ASL-İ KAFİRDİR! 4-EL-İSTİBSARU FİMA UHTİLİFE FİHİ MİNEL EHBAR: EBU CAFER ET-TUSİ ASL-İ KAFİRDİR! NECDİ’LERİN HEPSİ ASL-İ KAFİRDİR. VE BU ZAMANDAKİ "BİZ NECDİ’YİZ BİZ SELEFİ’YİZ BİZ EHLİ SÜNNETİZ" DİYENLERİN HEPSİDE: ASL-İ KAFİRDİR! 1-MUHAMMED BİN ABDULVEHHAB: ASL-İ KAFİRDİR! 2-OĞULLARIDA> TORUNLARIDA> TALEBELERİDE> BABASIDA> DEDESİDE: ASL-İ KAFİRDİR! 3-İBNİ TEYMİYYE: ASL-İ KAFİRDİR! 4-İBNİ KAYYİM EL-CEVZİYYE: ASL-İ KAFİRDİR! 5-ZEHEBİ ASL-İ KAFİRDİR! 6-İBNİ KESİR ASL-İ KAFİRDİR! 7-TABERİ: ASL-İ KAFİRDİR! EN BÜYÜK: HÜCCET-BEYYİNE-DELİL-HİKMET-VAHİY-NAS'DA: 1-KUR-AN'I KERİM'DİR- AYETLERDİR. 2-KUR-AN'I KERİME UYAN SAHİH HADİSLERDİR- SAHİH SÜNNETLERDİR. 3-İCMA-İ ÜMMETİ, 4-KIYAS'I FUKEHA'YI, RED-İNKAR”EDEN: TAM BİR 'MUVAHHİD' MÜSLÜMANDIR
Oruç Bize Ne Kazandırır? 01:09
Oruç Bize Ne Kazandırır? 15 izlenme - 1 yıl önce Ayşe Hatun Özen Eğitim ve Dayanışma Vakfı Genel Başkanı ve İstanbul Eski İl Müftü Yardımcısı Yusuf Kavaklı cevaplıyor... Orucun birey açısından en önemli yararı, onu kötülüklere karşı korumasıdır. Çünkü İslâm’ın öngördüğü oruç, kişinin bütün varlığıyla ve bütün benliğiyle tutacağı oruçtur. Öncelikle oruç, kişiyi iyiliğe sevk ederek ve bütün kötülüklerden uzaklaştırarak günahlardan koruyacaktır. “Ey iman edenler! Oruç sizden öncekiler üzerine yazıldığı gibi, sizin üzerinize de yazıldı/farz kılındı. Umulur ki oruç sayesinde kötülüklerden korunursunuz” (Bakara, 2/183) ayet-i kerimesi orucun farz kılınışındaki esas amacı açıklanmaktadır. Bu amaç, Müslümanın takvaya erişmesidir. Oruçlu, oruç sayesinde insanı tutsak eden ve insanın kalbini katılaştıran bir takım kötü alışkanlıkların zincirini kırar, onların kendini kötülüklere sürüklemesine izin vermez ve böylece iradesini özgürce iyiye ve güzele doğru kullanmanın mutluluğunu yaşar. Böylece oruç, insanı, varlık amacına ters düşen düşünce ve yönelişlerden korur, kalbini kötülüklerden arındırır. Sadece dünyevi zevkleri hedefleyen yaklaşımlar, insanı insanlık mertebesinden aşağı düşüren yaklaşımlardır. Oruç, insanı belli bir süre bu zevklerden mahrum bırakarak ona, kendini kontrol etme ve dünyaya sadece maddî hazlar penceresinden değil, bunun ötesinde ruhî zevkler açısından da bakabilme imkânı sunar. Öfkeyi yenebilme ve sinirlerine hâkim olma alışkanlığı kazandırır. Oruç şehevi arzulara gem vurarak, kişinin bu alanda da nefsine hâkim olabilme melekesi kazanmasına yardımcı olur. Böylece bu yolla işlenmesi muhtemel kötülüklerin önüne geçilmesine katkı sağlar. Kişinin iffetini korumasına yardımcı olur. Oruç insanı güçlüklere katlanmaya ve meşakkatlere karşı tahammüle alıştırır. İnsanda sabır duygusunu geliştirir, onu olgunlaştırır. İnsan, sahip olduğu nimetlerin değerini, bunlardan mahrum kalınca daha iyi anlar. Oruç bize bu açıdan önemli dersler verir. Bir süre nimetlerden yararlanamayan insan, bu nimetlerin kıymetini anlar. Allah’ın vermiş olduğu sayısız nimetlere bakış açısında önemli etkiler meydana getirir. Bunun sayesinde insan elindeki nimetleri daha doğru bir şekilde değerlendirme anlayışına ulaşır. Orucun en önemli işlevlerinden biri de insanda, nimetleri kendisine ihsan eden Yüce Allah’a karşı şükran duygusunu geliştirmesidir. Bu duyguya sahip insanlar, Allah’ın emrettiği şekilde nimetleri paylaşma bilincine ererler. Oruç sayesinde inanın merhamet duygularını kabarır. Yoksullara acır, merhamet eder, yardım eder. İnsanda merhamet hissi, elemden doğar. Hastalanan kimse hastaların halini anlar, aç acın halinden anlar. Bu yönüyle oruç insanda acıma ve merhamet duygusunu geliştirir. Çünkü tok olan acın halinden anlamaz. Acın halinden aç kalmış kimse anlar. Oruçlu insan gün boyu ibadet halindedir. İnsan yüce Allah’a ihlâsla ibadet yapmaktan büyük zevk alır. İşte oruçlu kimse sabahtan akşama bu zevki kesintisiz yaşar. Bu durum onun ruhen yücelmesini sağlar. Böylece oruç insanı ruhen yüceltir, melekleştirir. Allah’ın rızasını kazanma mutluluğunun, kişinin ruh ve gönül dünyasına kazandıracakları ise, orucun kişiye kazandıracaklarının en ileri boyutudur. ‘Sahura kalkın, çünkü sahurda bereket vardır’ (Buhari, Savm 20). ‘Oruçluya iftar ettiren kimse, oruçlunun sevabında bir eksilme olmaksızın oruçlunun alacağı kadar sevap alır’ (Tirmizi, Savm 82; İbn Mace, Sıyam 45) ‘Bir kimse oruçlu olduğunu unutarak yer, içerse orucunu tamamlasın, (sakın) bozmasın. Çünkü onu, Allah yedirmiş, içirmiştir” (Buhâri, Savm,7)
Anjio Yaptırmak Orucu Bozar mı? 00:36
Anjio Yaptırmak Orucu Bozar mı? 5 izlenme - 6 ay önce Anjiyo yaptırmak orucu bozar mı? Halk arasında anjiyo olarak bilinen operasyon, teşhise yönelik (anjiyografi) ve tedaviye yönelik olarak uygulanmaktadır. Anjiyografi vücut damarlarının görüntülenmesi demektir. Damar içine damarların görünür hale gelmesini sağlayan ve kontrast madde olarak tanımlanan ilaç verilerek, anjiyogram adı verilen filmler elde edilir. Anjiyografi sayesinde organları besleyen damarlar görüntülenerek damar hastalıkları veya bu damarlardan beslenen organlara ait tanı koydurucu bilgiler edinilir. Tedaviye yönelik olarak uygulanan anjiyonun klasik yöntemi anjiyoplastidir. Bu ise, dar veya tam tıkalı damarların balon ya da stent denilen özel araçlarla tekrar açılması için yapılır. Bu bilgiler ışığında gerek anjiyografi, gerekse anjiyoplasti operasyonlarında yemek ve içmek anlamı bulunmadığından, oruç bozulmaz.