Hoşgeldiniz!

Dede Efendi Videoları

Ney Dinletisi Dede Efendi 05:12
Ney Dinletisi Dede Efendi 7.139 izlenme - 3 yıl önce Ney Dinletisi Dede Efendi
Dede Efendi Ney Dinletisi 05:11
Dede Efendi Ney Dinletisi 3.150 izlenme - 3 yıl önce Dede Efendi Ney Dinletisi
Hamiyet Yüceses - Gitti de Gelmeyiverdi 02:09
Hamiyet Yüceses - Gitti de Gelmeyiverdi 2.560 izlenme - 2 yıl önce Şarkı Sözleri: Gitti de gelmeyiverdi Gözlerim yolarda kaldı Hele nazlım nerde kaldı Ne zaman ne zaman gelir Gel a nazlım lahuri şallım Sağı solu dolaşalım Ne zaman ne zaman gelir Beste: Dede Efendi Güfte: Dede Efendi Makam: Uşşak Usul: Aksak
Yine Bir Gülnihal 04:22
Yine Bir Gülnihal 3.360 izlenme - 8 yıl önce senfonik düzenleme: s.koray özçelik www.saitkoray.com (bu düzenleme www.ahimeclisi.net sitesinde yayınlanmaktadır.)
hammmizde ismail dede efendi - yine bir gülnihal 02:46
hammmizde ismail dede efendi - yine bir gülnihal 1.133 izlenme - 6 yıl önce
Moğollar - Dede Efendi 02:12
Moğollar - Dede Efendi 1.037 izlenme - 5 yıl önce
Gülnihal Piyano En Güzel Şarkılar Osmanlı Saray Müzik Gül Nihal Dört Dörtlük Vals Formu 05:44
Gülnihal Piyano En Güzel Şarkılar Osmanlı Saray Müzik Gül Nihal Dört Dörtlük Vals Formu 1.264 izlenme - 2 yıl önce GÜLNİHAL Şarkısını Piyano ve Kanun ile Nasıl Bulacaksınız. Genç Müzisyen Güneş Yakartepe, " Yine Bir GÜLNİHAL" Şarkısını Piyano Çaldı ve Söyledi. Kanun Muhteşem Tınıları ile Piyanoya Eşlik Etti. Türk Sanat Müziği Şarkıları Piyano Kanun Serisi: 5 Genç Piyanist Beğeni, Destek ve Güzel Yorumlarınızı Bekler. GÜLNİHAL Eseri ve sözleri Hakkında Bilgi Yine bir gülnihal Aldı bu gönlümü Sim ten gonca fem Bibedel ol güzel Ateşin ruhleri Yaktı bu gönlümü Pür eda pür cefa Pek küçük pek güzel Görmedim kimsede Böyle bir dilruba Böyle kaş böyle göz Böyle el böyle yüz Aşıkın bağrını Üzmeye göz süzer El aman pek yaman Her zaman ol güzel Beste: Hammamizade İsmail Dede Efendi Güfte: Hammamizade İsmail Dede Efendi Makam: Rast Usûl: Semai Seslendiren Zeki Müren 65% GÜLNİHAL Gül Nihal Vals Dört Dörtlük Saray Dede Efendi Piyano Vokal Solist Bayan Kız Vokal Kanun Piano Düeti Piyanist Türk Klasik Müziği Saz Semaisi Beste En Güzel Eserler İcralar Yorumlar TrtMüzik İkili Yorumcu Yorumu Doğru Kanun ve Piyano, Videosu Kanuni Piyanolar Düeti Piyanist Düeti Videosu Line Düet Piyanist Türk Klasik Sanat Müziği Kanalı ait diğer videolara ulaşmak güncel içerik takip etmek için kanal göz atabilir abone Keyifli seyirler videolar Repertuar No Eserin İlk Dize Bestekar şarkı, eser Şarkı sözleri Şarkı sözü Ekle Lyrics Çeviriler Akor Türkü sözleri yine bir gulnihal şarkı sözü – Yine Bir Gülnihal sözü Barış Manço hanende sazende– Yine Bir Gülnihal sözleri Barış Manço hanende sazende Yine Bir Gülnihal şarkı sözleri GÜLNİHAL Piyano En Güzel Şarkılar Gül Nihal Dört Dörtlük Vals Formu Osmanlı Saray Müzik GÜLNİHAL, Osmanlı müzikleri, En Güzel Şarkılar, Osmanlı Müzik, Saray müziği, Piyano Gül Nihal Dört Dörtlük Vals Formu Usül Beste Dede Efendi Vokal Solist Vokal Kanun Piano Düeti Piyanist Türk Klasik Müziği Saz Semai En Güzel Eserler İcralar Yorumlar TrtMüzik İkili varyasyon Version önemli temsilci vals 4 caz dört Ateşin Ruh Yaktı Pür Eda Cefa Pek Versiyon Varyate Akor Bas Cetveli Klasik Türk Musikisi
Dede Efendi - Yine Bir Gül Nihal Aldi Bu Gönlümü 04:28
Dede Efendi - Yine Bir Gül Nihal Aldi Bu Gönlümü 511 izlenme - 2 yıl önce Dede efendi tarafından bir günde bestelenmiş rast makamındaki bu güzide eser, ikinci kez aşık olduğu kadının adının da gülnihal olması üzerine bestelenmiştir. "yine bir gülnihal aldı bu gönlümü sim ten, gonca fem, bibedel ol güzel ateşin ruhleri yaktı bu gönlümü pür eda, pür cefa, pek küçük, pek güzel görmedim kimsede böyle bir dilrüba böyle kaş, böyle göz, böyle el, böyle yüz aşıkın bağrını üzmeye göz süzer el aman, pek yaman, her zaman, ol güzel"
Zeki Müren - Yine Bir Gülnihal Aldı Bu Gönlümü 02:53
Zeki Müren - Yine Bir Gülnihal Aldı Bu Gönlümü 486 izlenme - 2 yıl önce Zeki Müren'den Seçmeler adlı albümden bir Dede Efendi ve Zeki Müren harikası. Yine bir gülnihal Aldı bu gönlümü Sim ten gonca fem Bibedel ol güzel Ateşin ruhleri Yaktı bu gönlümü Pür eda pür cefa Pek küçük pek güzel Görmedim kimsede Böyle bir dilruba Böyle kaş böyle göz Böyle el böyle yüz Aşıkın bağrını Üzmeye göz süzer El aman pek yaman Her zaman ol güzel Beste: Hammamizade İsmail Dede Efendi Güfte: Hammamizade İsmail Dede Efendi Makam: Rast Usûl: Semai
Zeki Müren - Yine Bir Gül Nihal 02:55
Zeki Müren - Yine Bir Gül Nihal 315 izlenme - 2 yıl önce Rivayet odur ki, valsin bütün dünyayı kasıp kavurduğu 19. yüzyıl başlarında Osmanlı Sarayı’na konuk olarak bir Fransız müzisyen gelir ve bu konuğu ağırlama görevi İsmail Dede Efendi’ye düşer. İki müzik adamı bir araya gelince konu ne olabilir? Tabii ki müzik... Bir ara Fransız müzisyen, valsin anavatından çıkmış olmanın gururuyla ve biraz da küçümseyerek Dede Efendi’ye sorar: -Siz valsi hiç duymadınız mı? Bildiğim kadarıyla vals hiç bilinmiyor Osmanlı’da. Bu konuda bir eseriniz var mı? İsmail Dede Efendi bu alaylı ifade karşısında biraz da sıkılarak şöyle der konuğuna: -Bu vals nasıl bir şeydir üstadım? Bir örnek verebilir misiniz? Belki biliyoruzdur. Bunun üzerine Fransız müzisyen, kemanıyla en popüler vals parçalarından birini çalar. Dede Efendi parçayı sonuna kadar dinledikten sonra: Tamam azizim, der konuğuna. Şimdi hatırladım. Biz bu valsi yüzyıllardır biliyoruz. Arşivimde bir örneği olacaktı. Müsaade ederseniz bir bakıp notalarını getireyim. Ve Dede Efendi konuğunun yanından 15 dakika ayrılarak, odasında 15 dakika içerisinde “Yine bir gülnihal aldı gönlümü” adlı parçayı besteleyip, notaya geçirir ve Fransız müzisyenin yanına gelir: -Buyrun üstat, der. Bulmak biraz zamanımı aldı. Ve çalmaya başlar bestesini. Fransız müzisyen parçanın daha ilk notalarını duyar duymaz kıskanmadan edemez ve mahcup olur... Son darbe gelir Dede Efendi’den: -Biz valsi yıllardan beri biliriz ama, kulağımız daha gelişmiş müzik zevklerine alışık olduğundan bunu pek kullanmayız... İşte valsin Osmanlı’ya girişi böyledir ve “Gülnihal” adlı beste bizim kültürümüzün ilk vals eseridir. Kaynak: sanatinhatiradefteri.com Rast makamında, vals ritminde olan bu güzel eseri sanat güneşimizin o güzel sesinden dinliyoruz...
Ferah fezâ Âyin i Şerîf 45:19
Ferah fezâ Âyin i Şerîf 440 izlenme - 2 yıl önce Hammâmîzâde İsmail Dede Efendi BİRİNCİ SELÂM Bişnev ez ney çün şikâyet mî küned Ez cüdâyîhâ hikâyet mî küned K’ez neyistan tâ me-râ büb’rîdeend Ez nefîrem merd ü zen nâlîdeend Sîne hâhem şerha şerha ez firâk Tâ bi-gûyem şerh-i derd-i iştiyâk Dinle neyden nasıl şikayet ediyor? Ayrılıkları nasıl anlatıyor? (Diyor ki) beni kamışlıktan kestiklerinden beri feryadımdan kadın-erkek (herkes) ağlayıp inledi. Ayrılıktan parça parça olmuş (bir) kalp isterim ki özlem derdini ona açıklayayım. İmrûz cemâl-i tü ber dîde mübârek bâd Ber mâ heves-i tâze pîçîde mübârek bâd Gülhâ çü meyan bendend ber cümle cihan handend Ey ber gül ü sad çün gül handîde mübârek bâd Bugün senin güzelliğin, göze kutlu olsun! (Başımıza) dolanan yeni heves kutlu olsun! Güller bellerini bağlayınca bütün cihan halkına gülümserler. Ey güle de gül gibi yüzlercesine de (gülümseyen)! Gülüşün kutlu olsun!
Akerdeon İle Güzel Klasik Turk Müziği Eserleri Yine Bir Gülnihal Bestekar:dede Efendi Sanatcı Fasıl 01:50
Akerdeon İle Güzel Klasik Turk Müziği Eserleri Yine Bir Gülnihal Bestekar:dede Efendi Sanatcı Fasıl 866 izlenme - 3 yıl önce AKERDEON İle Klasik Türk Müsikisi YİNE BİR GÜLNİHAL Solist:Güneş Yakartepe Enstrümantal Sanat Müzik Gösteri Fulya Etkinlik Merkezi belediye fasıl taksim beste Liste Koro Orkestra Nota Repertuar Peşrev Küçük Güneş Yakartepe “Yine Bir Gülnihal Aldı Bu Gönlümü ” Eseri Notalarını Senfonı Çok Sesli Nota Eşliklerini Yapılandırdı ve Akordeon ile çaldı. Albüm: Mega Manço Şarkının adı: Yine Bir Gülnihal Şarkı bilgisi: Hamamizade Dede Efendi Şarkı sözü: Yine bir gülnihal Aldı bu gönlümü Sim ten gonca fem Bibedel ol güzel Ateşin ruhleri Yaktı bu gönlümü Pür eda pür cefa Pek küçük pek güzel Görmedim kimsede Böyle bir dilruba Böyle kaş böyle göz Böyle el böyle yüz Aşıkın bağrını Üzmeye göz süzer El aman pek yaman Her zaman ol güzel "yine bir gülnihal aldı bu gönlümü Ben Bilirim Sözleri Benden Öte Benden Ziyade Sözleri Beyhude Geçti Yıllar Sözleri Bir Bahar Akşamı Sözleri Bir Selam Sana Sözleri Bugün Bayram Sözleri Burası Muş'tur Sözleri Cacık Sözleri Can Bedenden Çıkmayınca Sözleri Çıt Çıt Çedene Sözleri Dıral Dedenin Düdüğü Sözleri Dıral Dede'nin Düdüğü Sözleri Eğri Büğrü Sözleri Elveda Ölüm Sözleri En Büyük Mehmet Bizim Mehmet Sözleri İsmail Dede, sanatını geliştirmesine yardımcı olan III. Selim'in 1808'de tahttan indirilerek öldürülmesini izleyen IV. Mustafa'nın bir yıllık padişahlığı sırasında müzik toplantılarına son verildiği için saraydan uzaklaştı. II. Mahmud'un siyasal karışıklığı gidermesinden sonra yeniden saraya alındı. Önce musâhib-i şehriyârî, sonra sermüezzin olduğu bu yıllar, sanat yaşamının en parlak, en verimli dönemi oldu. İsmail Dede, Abdülmecid zamanında da sarayda ki yerini korudu. 1839'da bestelediği Ferahfeza Ayin'nden sonra bestecilik yaşamında görece bir durgunluk göze çarpar. Kendi sözleri, davranışları göz önüne alınırsa, Abdülmecid sarayını çok yadırgamıştır. Saraydaki havanın birdenbire "alafrangalaşması", Batı müziği zevkiyle yetişen yeni padişah zamanında Türk müziğinin, saraydaki varlığını eskisinden farklı olarak ancak resmi bir ilgiyle sürdürür hale gelmesi, Dede'nin bu çevreden uzaklaşmasına yol açtı. Öğrencileri Mutafzade Ahmed ve Dellâlzade İsmail Efendi ile birlikte padişahtan izin isteyip Hac'a gitmeye karar verdi. Hicaz'da hacı olduktan sonra yakalandığı kolera nedeniyle öldü. Mezarı Mekke'dedir. İsmail Dede, Osmanlı tarihinin en bunalımlı dönemlerinden birinde yaşadı. Bir uygarlık ve kültür değişimi üzerinde daha da hızlanan bir toplumsal çöküş ortamında yetişti. Yenilik hareketlerinin yarattığı tepkilerdin doğan kanlı olayları gördü. III. Selim döneminin sınırlı Batılılaşma eğilimlerini, II. Mahmud döneminin hem Doğu'ya hem de Batı'ya yönelişlerini, Abdülmecid'in toplu bir yenileşmeyi öngören Batıcılığını izledi. Kabakçı Mustafa Ayaklanması, III. Selim'in öldürülmesi, Alemdar olayı, Yeniçeri Ocağı'nın kaldırılması, Mehterhane'nin yerine kurulan Muzika-yı Hümayûn ile ilk resmi Batı müziği öğreniminin başlaması, Tanzimat Fermanı, yaşadığı yılların önemli olaylarıdır. Yaşama biçiminde, kültür ve sanatta görülen "yeni" ile "eski" "geleneksel" ile "yabancı" arasındaki çatışmaya bu değişme süreci yol açmıştır. Bunu izleyen iki yüzyılda Türkiye'nin müzik dünyasında baş gösteren ikilik, daha Dede'nin yaşadığı yıllarda bile büyük gerginlik yaratmıştı. Dönemin bu çelişkileri, huzursuzlukları onun müziğini etkilemiştir. İsmail Dede hem Mevlevi gelenekleri içinde yetişmişti, hem de bir saray adamıydı. Sanatı, Yenikapı Mevlevihanesi'nde ve sarayda bulduğu canlı müzik ortamı içinde gelişip olgunlaşmıştı. Öte yandan, bir kentli, İstanbullu bir halk adamı olarak İstanbul halkının eğlencelerine eşlik eden hafif müziğe de değer vermişti. Rumeli türkülerini, serhad havalarını öğrenmişti. Bestelediği köçekler, türküler, hafif şarkılar, saraydan çok, kentli halka seslenir. Birçoğu geniş bir dinleyici kesimine ulaşan parçalarıyla bir "kent müziği" yaratmıştır. Ancak, halk müziğine duyduğu ilgi yalnızca hafif parçalarda görülmez. Pek çok bestecide, halk müzik motiflerini birkaç form içinde yansıtmakla sınırlı kalan halk zevki, onun sanatının tümüne özgü bir nitelik olarak ortaya çıkar. Din dışı büyük formlardaki çeşitli yapıtların yanı sıra, Mevlevi ayinlerinde de halk ezgisi üslubuyla bestelenmiş bölümler vardır. 1804'te büyük saygı ve sevgiyle bağlandığı öğretmeni Ali Nutkî Dede'yi, bir yıl sonra üç yaşındaki oğlunu, 1808'de annesini, 1810'da ikinci oğlunu yitirdi. Bayatî makamındaki, "Bir gonca femin yâresi vardır ciğerimde" dizesiyle başlayan bestesi büyük oğlunun ölümünden duyduğu acıyı dile getirir. Türk müziğinde ilk kez kişisel bir konunun işlendiği bu mersiye, Tanzimat öncesinin kişiselliğe ve duygusallığa açılma eğilimi içinde gözlenen kendine özgü romantik bir duyarlığın müziğe yansıması sayılabilir. Müziğin her türüne açık tutumunun bir ürünü olarak yapıtları, Türk müziğinin her düzeyde o güne kadar ki gelişiminin geniş ve yetkin bir özetidir. Itrî'den sonra gelen besteciler arasında hiçbirinin sanatı Dede'nin ki ölçüsünde toplayıcı değildir. O, gitgide gelişen teknik ustalığıyla Klasik üslubun bütün inceliklerini yansıtmıştır. Genel olarak Klasik üsluba bağlı kalmış olmakla birlikte, çağdaşlarında 4 yine bir gülnihal dede efendi güzel klasik turk sanat repertuvar muzik master akerdeon sanat müzik fasıl taksim enstrümantal beste movie Akerdeon İle Güzel Klasik Turk Müziği Eserleri YİNE BİR GÜLNİHAL Bestekar:Dede Efendi sanatcı fasıl taksim enstrümantal Osmanlı ne klasikler Şarkı Minik ufak Çocuk Müzisyen Versiyon Varyate Akor Bas Cetveli
Zeki Müren - Yine Neşe-i Muhabbet 04:49
Zeki Müren - Yine Neşe-i Muhabbet 335 izlenme - 2 yıl önce Yine neş'e-i muhabbet dil ü cânım etti şeydâ Yine bezm-i ayş ü vuslat edip ehl-i aşkı ihyâ Amân ey gül-i nihâlim beni eyle vasla şâyân Sana cân ü dil fedâdır gönül andelib-i gûyâ (Âh) O güzel başın için, o hilâl kaşın için Gel gel âşık-ı nâlân, gel gel dil sana hayrân Tenni tenni tennenni tennen Gel gel kaşı kemânım, gel gel dilde nihânım Beste: Dede Efendi Güfte: Dede Efendi Makam: Hicaz Usûl: Yürük Semâî Seslendiren: Zeki Müren
Dede Efendi Kanun Taksimi 02:07
Dede Efendi Kanun Taksimi 533 izlenme - 6 yıl önce serenad27kader
Dede Efendi - Kanun Taksimi [ Arşiv Serisi 1 © 2000 Kalan Müzik ] 02:07
Dede Efendi - Kanun Taksimi [ Arşiv Serisi 1 © 2000 Kalan Müzik ] 231 izlenme - 2 yıl önce Arşiv Serisi 1 © 2000 Kalan Müzik iTunes'tan Satın Almak İçin: https://itunes.apple.com/tr/album/ded...
GÜLNİHAL Piyano En Güzel Vals Beste Dede Efendi Gül Nihal Ölçü Birimi Tam Ölçü Kaç Meşk Usta Eğitim 05:02
GÜLNİHAL Piyano En Güzel Vals Beste Dede Efendi Gül Nihal Ölçü Birimi Tam Ölçü Kaç Meşk Usta Eğitim 867 izlenme - 2 yıl önce Şarkıları Piyano Tuşları Sesleri ile Hiç Dinlediniz mi?. Piyanist Güneş Yakartepe, " GÜLNİHAL " Şarkısını Kuyruklu Piyano çaldı. Solist ; Ferda Bolcal Sesi İle Ona Vokal yaptı. Türk Sanat Müziği Solo Piyano Serisi: 7 Çok sevilen Şarkılarımızı Piyano ile Dinleyince Ümit ederim hoşunuza Gider. Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum. Sevgi ve Saygılar. Yine bir gülnihal Aldı bu gönlümü Sim ten gonca fem Bibedel ol güzel Ateşin ruhleri Yaktı bu gönlümü Pür eda pür cefa Pek küçük pek güzel Görmedim kimsede Böyle bir dilruba Böyle kaş böyle göz Böyle el böyle yüz Aşıkın bağrını Üzmeye göz süzer El aman pek yaman Her zaman ol güzel Beste: Hammamizade İsmail Dede Efendi Güfte: Hammamizade İsmail Dede Efendi Makam: Rast Usûl: Semai Seslendiren: Zeki Müren Rast Makamı Sayfası yine bir gulnihal yine bir gulnihal aldi bu gonlumu sim ten gonca fem bibedel ol guzel atesin ruhleri yakti bu gonlumu pur eda pur cefa pek kucuk pek guzel gormedim kimsede boyle bir dilruba boyle kas boyle goz boyle el boyle yuz asikin bagrini uzmeye goz suzer el aman pek yaman her zaman ol guzel GÜLNİHAL NİÇİN BESTELEDİ "Yine Bir Gülnihal"i Dede Efendi' bir gecede besteleten güç padişah Abdülmecit'in Batı müziği karşısında ezikliğidir. Eser bestelenmeden bir gün önce Abdülmecit bir Avrupa ülkesi muhtemelen Avusturya'dan gelen ziyaretçilerin vals müziğini ve danslarını seyreder ve Dede Efendi'ye "Ne yazık ki bizim böyle bir müziğimiz yok" der. Buna içlenen Dede Efendi rivayete göre o sıralarda yeni bulduğu ve adı yine eşinin adı ile aynı yani Gülnihal olan bir kadın için bu şarkıyı yazıp besteler. GÜLNİHAL HİKAYESİ Müzikle ilgilenenlerin çok iyi bileceği üzere bu şarkı “vals” ritmindedir. Vals ritmi 16. yüzyılın ortalarında Fransa’da ortaya çıkmış ve buradan dünyaya yayılmıştır. Özellikle 18. ve 19. yüzyılın başlarında büyük rağbet görmüş, sarayların ve baloların vazgeçilmez dans müziği olmuştur. Fakat Osmanlı’da bu ritim İsmail Dede Efendi’ye (yani 19.yüzyıla) gelinceye kadar bilinmemekte ve haliyle kullanılmamaktadır. İşte valsin bütün dünyayı kasıp kavurduğu 19. yüzyıl başlarında Osmanlı Sarayı’na konuk olarak bir Fransız müzisyen gelir ve bu konuğu ağırlama görevi İsmail Dede Efendi’ye düşer. İki müzik adamı bir araya gelince konu ne olabilir? Tabii ki müzik... Bir ara Fransız müzisyen, valsin anavatından çıkmış olmanın gururuyla ve biraz da küçümseyerek Dede Efendi’ye sorar: -Siz valsi hiç duymadınız mı? Bildiğim kadarıyla vals hiç bilinmiyor Osmanlı’da. Bu konuda bir eseriniz var mı? İsmail Dede Efendi bu alaylı ifade karşısında biraz da sıkılarak şöyle der konuğuna: -Bu vals nasıl bir şeydir üstadım? Bir örnek verebilir misiniz? Belki biliyoruzdur. Bunun üzerine Fransız müzisyen, kemanıyla en popüler vals parçalarından birini çalar. Dede Efendi parçayı sonuna kadar dinledikten sonra: Tamam azizim, der konuğuna. Şimdi hatırladım. Biz bu valsi yüzyıllardır biliyoruz. Arşivimde bir örneği olacaktı. Müsaade ederseniz bir bakıp notalarını getireyim. Ve Dede Efendi konuğunun yanından 15 dakika ayrılarak, odasında 15 dakika içerisinde “Yine bir gülnihal aldı gönlümü” adlı parçayı besteleyip, notaya geçirir ve Fransız müzisyenin yanına gelir: -Buyrun üstat, der. Bulmak biraz zamanımı aldı. Ve çalmaya başlar bestesini. Fransız müzisyen parçanın daha ilk notalarını duyar duymaz kıskanmadan edemez ve mahcup olur... Son darbe gelir Dede Efendi -Biz valsi yıllardan beri biliriz ama, kulağımız daha gelişmiş müzik zevklerine alışık olduğundan bunu pek kullanmayız... İşte valsin Osmanlı’ya girişi böyledir ve “Gülnihal” adlı beste bizim kültürümüzün ilk vals eseridir. Gül Nihal Vals Dört Dörtlük Saray Dede Efendi Piyano Vokal Solist Bayan Kız Vokal Kadın TRT Müzik Site Notası Yeni Klasör GÜLÜ NİHAN Gül Nihal ValsÜ Dört Dörtlü SarayIı Dedesi bey Efendisi Piano Vokali Solisti Bayanlar Kızı Vokalist Kadını TRTMüzik Sitesi Nota Yenilik Klas türk sanat müziği GÜLNİHAL ile ilgili aramalar türk sanat müziği nedir turkish music turkey Türk Türkiye tktmk toronto kılasik turk musikisi korosu sanat muzigi konser ney kanun keman ud bendir tef makam Traditional Ottoman Turkish istanbul turkey sanat turkiye muzik music orchestra orkestra gülnihal anlamı gülnihal şarkısı gülnihal şarkı sözü gülnihal hatun gülnihal gitar Yine Bir Gülnihan sözleri Barış Manço – Yine Bir Gülnihal şarkı sözleri Hikayesi Hikaye Hikayeleri öykü öyküsü masal gerçeği bilg bilgisi nedir kimdir GÜLNİHAL Piyano En Güzel Vals Beste Dede Efendi Gül Nihal Ölçü Birimi Tam Ölçü Kaç Meşk Usta Eğitim Musiki Klavuzu Neo Klasik Net Süre Gelen Merakı Birikimi Amacı Kalıcı Eserler GÜLNİHAL, Dede Efendi, Piyano, Türk Musikisi, Neo Klasik,En Güzel Vals Ritimleri Ritim Beste Gül Nihal Ölçü Birimi Tam Ölçü Kaç Meşk Usta Eğitim Musiki Klavuzu Net Süre Gelen Merakı Birikimi Amacı Kalıcı Eserler Vermek Olan Bir Web Sitesi Şarkı Sözleri Makaleler Bestekarlar Notalar Haberler Videolar Ziyaretçi Defteri Önemli Link İletişim
Dede Efendi - Bülbül Asa Ruz û Şeb Kârım Neva [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 03:46
Dede Efendi - Bülbül Asa Ruz û Şeb Kârım Neva [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 194 izlenme - 2 yıl önce Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik iTunes'tan Satın Almak İçin: https://itunes.apple.com/tr/album/ded...
Bir Verd-i Rânâ Ettim Temâşa - Hamaizâde İsmail Dede Efendi 04:22
Bir Verd-i Rânâ Ettim Temâşa - Hamaizâde İsmail Dede Efendi 215 izlenme - 2 yıl önce 19. yüzyıldan bügünlere gelmiş nadide bir eser. Birazcık batı esinleri çizgisinde çok ince bir dokusu olan orjinali ferahfeza makamında bestelenmiş bir İsmail Dede Efendi Bestesi. Eser, kendine özgü doğu ezgileri ile senfonik bir tarzda icra edilmiştir. Bir verd-i râ'nâ etdim temâşâ Dil sende hâlâ, ah dil-sitânım Kişmîrî dil-beder, şîrîn-i esmer Giysûsu anber, ah, dil-sitânım Bir şûh-i dilcû, dendânı incû Sünbülî giysû, ah, dil-sitânım.
Dede Efendi - Ey Büt-i Nev Edâ Olmuşum Müptelâ 03:32
Dede Efendi - Ey Büt-i Nev Edâ Olmuşum Müptelâ 186 izlenme - 2 yıl önce Ey büt-i nev edâ olmuşum müptelâ Âşıkım ben sana, iltifât et bana Gördüğümden beri olmuşum serseri Ben denim ey peri aşıkım ben sana yar yar Makam: Hicâz Usul: Yörük Semai Bestekâr: İsmail Dede Efendi Güfte: Enderuni Vasıf Seslendiren: Ferahnaz Gündoğdu
Dede Efendi - Yine Bir Gülnihal Aldı Bu Gönlümü 03:23
Dede Efendi - Yine Bir Gülnihal Aldı Bu Gönlümü 306 izlenme - 3 yıl önce It is believed that there is an epic story behind this beautiful song. The composer, Hammamizade Ismail Dede Efendi was married to a lady named "Gülnihal", then he falls in love with another girl from Harem who's also named Gülnihal. This song was written for her. In the lyrics it says; "Yine bir gülnihal aldı bu gönlümü" which means "Yet again another Gülnihal has stolen my heart." Hammamizade İsmail Dede Efendi (1778-1846) was a composer of 18th century Turkish Music. He was born on 9 January 1778, in Istanbul, Şehzadebaşı. He was one of the greatest Turkish composers, and created masterpieces in all forms and modes of Turkish music. In the video Serhat Sarpel sings this songs. It is Rast.
Genç Piyanist Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır Kuyruklu Piyano Osmanlı Osmanlıca Devleti Sultan Şura 05:59
Genç Piyanist Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır Kuyruklu Piyano Osmanlı Osmanlıca Devleti Sultan Şura 605 izlenme - 3 yıl önce Osmanlıca Şarkıları Piyano Sesleri ile Dinlediniz mi?.Çok Sesli Armoni Formu ile Şarkılarımızı Acaba Sevecek misiniz? Piyanist Güneş Yakartepe, " Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır " Şarkısını Piyano çaldı ve Söyledi. Solist; Burcu Sesi İle Ona Vokalde Eşlik Etti. Klasik Türk Müziği Şarkıları Solo Piyano Vokal Serisi: 7 Çok sevilen Eserleri Piyano ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider. Eleştiri ve yorumunuzu bekliyorum. Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır Çadırın İçinde Ah Bir Civan Yatır O Civan Bilmiyor Hiç Gönül Hatır Leyla'nın Aşkına Dağlar Mekanım Sevda Ne Müşkül Ah Yanar Ağlarım Karşıda Yananı Fener Mi Sandın Salınıp Gezeni Ah Yarin Mi Sandın Bu Güzellik Sende Kalır Mı Sandın Leyla'nın Aşkına Dağlar Mekanım Sevda Ne Müşkül Ah Yanar Ağlarım 1915 GVB Son mektup Grand Kuyruklu Dijital piyano Konser Vokalist Söyleyen Nota Sözler Gelin YouTube Videometre Videonuzun aramalarda daha üst sıralarda çıkması için aşağıdaki uyarılara dikkat ediniz ideal Şu karşıki dağda bir yeşil çadır Repertuar No: Eserin İlk Dizesi: Şu karşıki dağda bir yeşil çadır Söz Yazarı: _ Makam: Hicaz Form: Şarkı Usul: Aksak Bestekar: Dede Efendi Notayı Gönderen: EKREM ZAMAN NOTALAR: Nota Görüntülenme Sayısı: Şu karşıki dağlarda bir kuzu meler Kuzunun feryadı bağrımı deler Eşinden ayrılan öyle mi eyler Gel kuzum ağlama vazgeç eşinden Şu karşıki dağlarda bir delikanlı Sağ yanı sol yanı püskürme benli İbrişim şal kuşanmış ince belli Gel kuzum ağlama vazgeç eşinden Şu karşıki dağda bir ince tütün Aradım bulmadım bir sıtke bütün Anadan öksüzüm babadan yetim Gel kuzum ağlama vazgeç eşinden Şu karşıki dağda bir yeşil çadır Çadırın içinde bir yiğit yatır O yiğit bilmez ne gönül hatır Gel kuzum ağlama vazgeç eşinden Şu karşıki dağda bir yuva yaptım Yuvanın içinde yalnızca yattım Yar gelir deye kalktım da baktım Gel kuzum ağlama vazgeç eşinden Şu karşıki kapı demir değil mi İçinde oturan emir değil mi Emirin sarması ömür değil mi Gel kuzum ağlama vazgeç eşinden Hammâmîzâde İsmaîl Dede Efendi Önceki Sayfaya Dön Türk Sanat Musikisi çevrelerinde Derviş İsmail, Dede, Dede Efendi, Hammâmîzâde İsmâil Dede Efendi İsmail Dede gibi isimlerle anılan bu dahi musikişinasımız, 9 Ocak 1778 ( 10 Zilhicce 1191 ) tarihinde İstanbul’un Şehzadebaşı semtinde doğdu. Babası Süleyman Ağa, o zamanlar bir Osmanlı imparatorluğu ili olan Manastır’ın Görice sancağına bağlı, Kesriye kasabasından kalkarak İstanbul’a gelmiş ve memuriyete girişmişti. Süleyman Ağa, Suriye eyaleti sınırları içinde bulunan Sayda valisi Cezzar Ahmed Paşa’nın bir süre sır katipliğini yaptı. Paşa’nın halka yaptığı haksız muamelelere ve zulmüne dayanamayarak istifa etti ve İstanbul’a döndü. Şehzadebaşı’nda bulunan ”Acemoğlu” hamamını satın alarak işletmeye başladı. Bu sıralarda Rukiye Hanım’la evlendi; bir Kurban Bayramı günü Dede Efendi doğdu. Bu nedenle çocuğa İsmail adı verilmiştir .”Hamamizade” sıfatı buradan kaynaklanır .Ismail Dede dört yaşında iken babası bu hamamı sattı Altımermer’de Kurusebil mahallesinde Çavuş Hamamı ile bir ev aldı. İlerinin büyük musikişinası, sekiz yaşında iken bu mahallede, ”Çamaşırcı Mektebi”nde ilk öğrenimine başladı. Daha o yıl Musikiye karşı ilgisi ve sesinin güzelliği dikkati çekerek okul öğrencileri arasında ”İlahicibaşı” oldu. O yörede oturan Anadolu Kesedarı Uncu-zade Mehmed Emin Efendi’nin oğlu da aynı yıl bu okula başlamıştı. Bu nedenle Mehmed Emin Efendi çocukla ilgilenmeye, ilahiler bestelemiş bir musikişinas olarak ona ders vermeye başladı. Böylece aradan yedi yıl geçti; Dede Efendi on dört yaşına basmıştı. Hocası onun geleceği ile de ilgilendi; ailesinin geçimine yardımcı olur düşüncesi ile onu Maliye Nezareti Başmuhasebe Kalemi’ne ”Katip Muavini” olarak yerleştirdi. Bir yandan memuriyete ve hocasının derslerine bir yandan da musikiye karşı olan ilgisi kendisini, pazartesi ve perşembe günleri Yenikapı Mevlevihanesi şeyhi Ali Nutki Dede’nin derslerini izlemeye itiyordu. Burada ayin dinliyor, bilgisini ilerletiyor, sanat yolun da ilerlemeye çabalıyordu .Bu dersler ve memuriyet hayatı da yedi yıl sürdü .Sonunda 18 Mayıs 1797 ( 18 Zilhicce 1212) Perşembe günü resmen ”Mevlevi” oldu. Sema meşkini ise 1798 (15 Sefer 1213) tarihinde tamamladı. Sultan III. Selim’in Dede’yi saraya çağırması ve fasıllara katılmasını emretmesi üzerine, Ali Nutki Dede’nin izniyle, 1001 günlük ”Çile” süresini tamamlamadan 1799 (20 Şevval1213) tarihinde ”Dedeler safına” katıldı. Dede Efendi, ününü daha ”Çile” de iken duyurmaya başlamıştı. Bu sıralarda bestelemiş olduğu, Zülfündedir benim baht-ı siyahım Sende kaldı gece, gündüz nigahım İncitirmiş seni meğer ki ahım Seni sevdim odur benim günahım güfteli, buselik şarkısı, çağının musiki sevenleri tarafından çok beğenildi. Bu eseri dinlemek, öğrenmek, bestekarı olan Derviş İsmail’i tanımak için tekkeye gelenlerin sayısı gün geçtikçe artıyordu. olayın akisleri 3. Selim’in kulağına ulaşınca, mevlevihaneye bir saray görevlisi gönderilerek Derviş İsmail’in saraya gelmesi emredildi. Çileye giren dervişlerin akşam ezanından sonra tekke dışında kalmaları adet olmadığından, bu şartlar altında gidebilmesi için şeyhi izin verdi ve bu durumun padişaha duyurulmasını gelenlerden rica etti. Padişahın huzurunda ve onun isteği ile eserini iki kez okudu; çok beğenilerek bir kese altınla ”taltif” edildi. Daha önceleri, çileye ilk girdiği zamanlarda babasının ölümü üzerine hamamı satan Dede’nin, bu parayı harcadığı, annesinin dervişlere yedirdi diye üzüldüğü ve şikayet ettiği söylenir. Rauf Yekta Bey’in Nuri Şeyda Bey’den naklen verdiği bilgiye göre, saraydan bir kese altını alan Dede, annesine uğrayarak altınla rı vermiş, üzüntüsünün yersiz olduğunu söyledikten sonra akşam vakdi yaklaştığı için acele ile tekkeye dönmüş. Saray’a ilk gelişinin 1793 tarihine rastladığını ileri sürenler vardır. Genç Piyansit Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır Kuyruklu Piyano Osmanlı Osmanlıca Devleti Sultan Ses Video Şarkı Özel Dijital Konser Genç Piyanist Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır Kuyruklu Piyano Osmanlı Osmanlıca Devleti Sultan Özel Sesi Video Şarkı Dijital Konser Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır, Kuyruklu Piyano, İsmail Dede Efendi ,Klasik türk müziği,Piyanist,Osmanlı Osmanlıca Devleti Ders Sultan Özel Sultan Padişah Klasikler Karşı Dağ Cadır Genç Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır Kuyruklu Sesi Video Şarkı Dijital Konser Osmanlıca Sarayı Parça Saz Eseri Çok Sesli Eşlik Nota Yaz Çal Çalma Çaldı Araştırma Enstitüsü Tayin Çalışmıştı Türk Musikisi Piyano Osmanlılar Osmanlıca Devleti Sultan Ses Video Şarkı Özel Dijital Konser eğitim şura şurası hükümet
Ey Bût-İ Nev-Edâ Olmuşum Müptelâ - Hicaz Şarkı 02:22
Ey Bût-İ Nev-Edâ Olmuşum Müptelâ - Hicaz Şarkı 183 izlenme - 2 yıl önce Dünya Kadınlar Günü Özel Gecesi, Bursa Kent Konseyi Türk Sanat Müziği Çalışma Grubu Korosu Konseri, Tayyare Kültür Merkezi. Hicaz Şarkı, Semâî Usûl, Sözler Enderûnî VASIF, Beste DEDE EFENDİ "EY BÛT-İ NEV-EDÂ OLMUŞUM MÜPTELÂ"
Dede Efendi - Girdi Gönül Aşk Yoluna - Karcıgar Şarkı [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 02:17
Dede Efendi - Girdi Gönül Aşk Yoluna - Karcıgar Şarkı [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 126 izlenme - 2 yıl önce Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik iTunes'tan Satın Almak İçin: https://itunes.apple.com/tr/album/ded...
Dede Efendi - Ney Taksimi [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 02:10
Dede Efendi - Ney Taksimi [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 126 izlenme - 2 yıl önce Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik iTunes'tan Satın Almak İçin: https://itunes.apple.com/tr/album/ded...
Dede Efendi - Sevdim Bir Gonca-i Rana - Evcara Şarkı [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 02:57
Dede Efendi - Sevdim Bir Gonca-i Rana - Evcara Şarkı [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 98 izlenme - 2 yıl önce Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik iTunes'tan Satın Almak İçin: https://itunes.apple.com/tr/album/ded...
Dede Efendi - Ey Büt-İ Nev Edâ Olmuşum Müptelâ 02:43
Dede Efendi - Ey Büt-İ Nev Edâ Olmuşum Müptelâ 215 izlenme - 3 yıl önce Ey büt-i nev edâ Olmuşum müptelâ Âşıkım ben sana İltifât et bana Yâr yâr İltifât et bana Âşıkım ben sana Gördüğümden beri Olmuşum serseri Bendenim ey peri İl...
Tuğrul Karataş - But-i Nev Eda (İsmail Dede Efendi) 05:13
Tuğrul Karataş - But-i Nev Eda (İsmail Dede Efendi) 270 izlenme - 5 yıl önce Tuğrul Karataş - But-i Nev Eda (İsmail Dede Efendi) - Greatest Turkish Composers (Büyük Türk Bestekarları) / Great Turkish Composers & The Last 1000 Years Of A Nation (Büyük Türk Bestekarları Ve Bir Milletin Son 1000 Yılı) - Classic
Dede Efendi - Keman Taksimi [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 01:49
Dede Efendi - Keman Taksimi [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 54 izlenme - 2 yıl önce Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik iTunes'tan Satın Almak İçin: https://itunes.apple.com/tr/album/ded...
Dede Efendi - Ey Büt-İ Nev Edâ Olmuşum Müptelâ 03:30
Dede Efendi - Ey Büt-İ Nev Edâ Olmuşum Müptelâ 82 izlenme - 3 yıl önce - Ey Büt-i Nev Edâ Olmuşum Müptelâ Dede Efendi
Dede Efendi - Yüzündür Cihan-ı Münevver - Rast Şarkı [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 02:30
Dede Efendi - Yüzündür Cihan-ı Münevver - Rast Şarkı [ Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik ] 49 izlenme - 2 yıl önce Arşiv Serisi 2 © 2000 Kalan Müzik iTunes'tan Satın Almak İçin: https://itunes.apple.com/tr/album/ded...