Hoşgeldiniz!

gırnata

misket  oyun havası ankara klarnet,davul,saz ile 02:08
misket oyun havası ankara klarnet,davul,saz ile 42.167 izlenme - 8 yıl önce Klip Rober hatemo Müzik indir Mp3 Yükle izle 2008 2007 mp3 video seyret radyo yeni en son remix pop küçük müzisyen klarnetçi şarkı türkü hüsnü şenlendirici serkan çağrı si bemol tv bongo vurmalı çalgılar harmonika pop Piyanist güneş yakartepe şehit atatürk Müzik indir Yükle izle Klip 2008 2007 mp3 dvd ekipman türkü GUNES GÜNEŞ küçük Piyanist şantör müzisyen gunes günes guneş yakartepe mustafa kandıralı, hüsnü şenlendirici, serkan çağrı ve tüm klarnetçi usta sevgi ve küçü
gırnata 03:04
gırnata 4.037 izlenme - 4 yıl önce facebook.com/ozdeliormanlilar
partide gırnata eşliğinde dans eden kızlar 00:37
partide gırnata eşliğinde dans eden kızlar 7.779 izlenme - 6 yıl önce
gırnata vadisi elaziğ 04:00
gırnata vadisi elaziğ 11.416 izlenme - 7 yıl önce gırnata vadisi elaziğ
Gırnata  saxsafon - kuchek - ercan ahatlı - production - 2012 - hd kiu4eci, ku4
Gırnata saxsafon - kuchek - ercan ahatlı - production - 2012 - hd kiu4eci, ku4 9.069 izlenme - 4 yıl önce Gırnata saxsofon kuchek ercan ahatlı production kiu4eci, ku4ek, kucek,
bak yeşil yeşil  Ahmet Özhan-Emel Sayın ud Bongo 03:00
bak yeşil yeşil Ahmet Özhan-Emel Sayın ud Bongo 15.544 izlenme - 8 yıl önce Kapat gözlerini kimse görmesin Yalnız benim için bak yeşil yeşil Gözlerin kimseye ümit vermesin Yalnız benim için bak yeşil yeşil Seni öyle sevdim ölürcesine tanrı’nın yazdığı şiircesine İçimden geçeni bilircesine Yalnız benim için bak yeşil yeşil Ayna - Ada Vapuru Sabaha kadar yandı içimde bir ateş Neleri alıp gitti ne kaldı ahh o günlerden Rüzgar gibi esip geçtin hayatımdan Hala heryanımda izlerin var Rüzgar gibi geçip gittin hayatımdan Saçlarımda serin bir hüzün var Bu ada vapurunda sen olma
gesi bağları  güneş yakartepe zara  Barış Akarsu - 02:10
gesi bağları güneş yakartepe zara Barış Akarsu - 11.760 izlenme - 8 yıl önce Ahmet Gazi Ayhan, Barış Manço, Kubat, Özcan Deniz, Selda Bağcan Gesi bağlarında dolanıyorum yitirdim yarimi Aman aranıyorum yitirdim yarimi aman aranıyorum Bir tek selamına güveniyorum gel otur yanıma Hallarımı söyleyeyim derdimden anlamaz ben o yari neyleyim Gesi bağlarında üç top gülüm var hey Allah'tan korkmaz Sana bana ölüm var hey Allah'tan korkmaz sana bana ölüm var Ölüm varsa bu dünyada zulüm var Atma garip anam beni dağlar ardına Kimseler yanmasın anam ya
Gırnata Nasıl Çalınır ? 01:36
Gırnata Nasıl Çalınır ? 1.540 izlenme - 6 yıl önce gırnatacııı
Konya Modifiye Oyun Ekibi 01:52
Konya Modifiye Oyun Ekibi 3.625 izlenme - 7 yıl önce
Kol +Dugmeleri  Barış Manco Keman gitar gunes yaka 03:35
Kol +Dugmeleri Barış Manco Keman gitar gunes yaka 7.409 izlenme - 8 yıl önce Hatırlarım bugün gibi sessiz geçen son geceyi Başın öne eğik bir suçlu gibi bana verdiğin hediyeyi İki küçük kol düğmesi bütün bir aşk hikayesi İki düğme iki ayrı kolda bizim gibi ayrı yolda Akşam olunca sustururum herkesi her her şeyi Gelir kol düğmelerimin birleşme saati Usul usul çıkarır koyarım kutuya yan yana Bitsin bu işkence kalsınlar bu arada Heyhat sabah gün ışıldar yalnız gece buluşanlar Yaşlı gözlerle ayrılırlar düğmeler gibi Bizim gibi bizim gibi ayrılırlar bizim gibi ayrılırlarYaz d
Akdeniz Akşamları  Gitar  İle İbrahim Tatlıses  İb 03:36
Akdeniz Akşamları Gitar İle İbrahim Tatlıses İb 5.612 izlenme - 8 yıl önce Akdeniz akşamları bir başka oluyor Hele bir de aylardan temmuz ise bambaşka Sahilde insanlar kolkola sımsıcak Coşmamak elde mi böyle bir akşamda işte ben böyle bir küçük minik flütist klarnetçi güneş yakartepe nefesli çalgılar üflemeli müzik aletletleri sesli enstrumnalar si bemol klarinet sol gırnata clarinet ibo show dream tv I love you şarkı piyano slow parça klip enstrumantel hafif slow GUNES günes ZERRİN MEHMET YAKARTEPE akşamda aşık oldum ,Film müzikleri, mavigÜl KÜÇÜK PİYANİST GÜNEŞ ,must
gırnata büle çalınır beyaa 02:50
gırnata büle çalınır beyaa 2.497 izlenme - 7 yıl önce
Klarnet ve Saksafon LALE DEVRİ Düeti.Si bemol Gırnata ve Tenör Mi Bemol Sax SAXO SAKSOFON Küçük Ufak 02:08
Klarnet ve Saksafon LALE DEVRİ Düeti.Si bemol Gırnata ve Tenör Mi Bemol Sax SAXO SAKSOFON Küçük Ufak 1.724 izlenme - 2 yıl önce LALE DEVRİ için Klarnet ve Tenor saksafon birlikte düet yaptılar. Çok geç kalmışız canım Vakit bu vakit değil Eski radyolar gibi Çatıya saklanmış aşk Öyle sanmışız canım Artık ölümsüz değil Leylayla Mecnun gibi Çoktan masal olmuş aşk Lale devri çocuklarıyız biz Zamanımız geçmiş Aşk şarabından kimbilir en son Hangi şanslı içmiş Ben derim unutma iftihar et Sevmeyenler utansın Aşksızlığa mahkum edildiysek Bu dünya yansın Söz : Sezen Aksu Müzik : Bülent Özdemir Hüsnü Şenlendirici sarı sıcak atv ferhat göçer GUNES ZERRİN * MEHMET KÜÇÜK PİYANİST GÜNEŞ küçük Piyanist şantör müzisyen gunes günes guneş yakartepe mustafa kandıralı, hüsnü şenlendirici, serkan çağrı ve tüm klarnetçi ustalara sevgi ve saygılarımızla küçük minik klarnetçi güneş yakartepe nefesli çalgılar üflemeli müzik aletletleri sesli enstrumanlar, enstıraman daha fazlası kapat Lale Devri Sibel Can Cok gec kalmisiz canim, Vakit bu Vakit degil. Eski Radyolar gibi, Catiya saklanmis Ask. Öyle Sanmisiz canim, artik Ölümsüz degil. Leyla ile Mecnun gibi, coktan Masal olmus Ask. Lale Devri Cocuklariyiz biz, Zamanimiz gecmis. Ask Sarabindan kimbilir en son, hangi sansli icmis. Lale Devri Cocuklariyiz biz, Zamanimiz gecmis. Ask Sarabindan kimbilir en son, hangi sansli icmis. Ben derim utanma iftahar et, sevmeyenler utansin. asksizliga Mahküm edildiyse, bu Dünya yansin. Ben derim utanma iftahar et, sevmeyenler utansin. asksizliga Mahküm edildiyse, bu Dünya yansin. Cok gec kalmisiz canim, Vakit bu Vakit degil. Eski Radyolar gibi, Catiya saklanmis Ask. Öyle Sanmisiz canim, artik Ölümsüz degil. Leyla ile Mecnun gibi, coktan Masal olmus Ask. Lale Devri Cocuklariyiz biz, Zamanimiz gecmis. Ask Sarabindan kimbilir en son, hangi sansli icmis. Lale Devri Cocuklariyiz biz, Zamanimiz gecmis. Ask Sarabindan kimbilir en son, hangi sansli icmis. Ben derim utanma iftahar et, sevmeyenler utansin. asksizliga Mahküm edildiyse, bu Dünya yansin. Ben derim utanma iftahar et, sevmeyenler utansin. asksizliga Mahküm edildiyse, bu Dünya yansin. Sibel Can Lale Devri şarkı sözü şarkısının sözleri Saxophone Saxophon Saxophone Saxophono transpoze transpose trans poze Klarnet klarinet gırnata clarınet KLARNETci kılarnet konser sibemol kilarnet istabul-turkey clarinet sunu şahane dizi seri dinle dil türkçe bedava free hq high standart yüksek kılasik müzik romantik sezen Aksu SİBEL CAN izle HD mp3 mpeg yeni son Youtube Avi Upload New Media You Tube duygusal romantik dönem duygu Online müzikler sanatçılar muzik videolar konserler izleyin Açıklama tamam gösteri Üstün Yetenekli Çocuklar için Özel Majör Nota MP3 Klarnet ve Saksofon "LALE DEVRİ İçin birlikte düet yaptılar. Si bemol Klarnet ve Tenör Mi Bemol Sax SAXO SAKSOFON CLARNET Küçük Çocuk Saxophone Saxophon Saxophono transpoze alet Saksafonist Konser en güzel Tenor alto soprano Çok geç canım Küçük minik Çocuklar Müzisyen Yetenek Mini Minik Ufak Küçük Genç Yetenekler Usta uzman Virtüöz Yeti Yeteneği Çocuğu Okul Cocuk Yetenekli videoları Müzisyen Enstrümantist Çalgıcı İSTANBUL Istanbul Olalı KLARNET ve SAKSAFON ile Düet muhteşem Çift İkili Çocuk Üflemeli Nefeslı Çalgılar Enstrümanı enstrümanları Enstrümantist Çalgıcı Müzik Aletleri bedava free high standart cover klip Klipleri Hd Kalite indir izle seyret free ücretsiz nota Sezen Aksu Sibel Can Tenor alto saprono sopronino mi bemol sakso si bemol sol nefesli üflemeli ensturuman alet Enstrümantist Hafif POP müzik enstrumant AH İSTANBUL Istanbul Olalı KLARNET ve SAKSAFON ile Düet muhteşem Çift İkili Çocuk Enstrümantist Çalgıcı Sezen Aksu Sibel Can Tenor alto saprono sopronino mi bemol sakso si bemol sol nefesli üflemeli ensturuman alet Enstrümantist Hafif POP müzik enstrumant AH iSTANBUL iSTANBUL OLALI- SAKSAFON İle By Güneş YAKARTEPE - PİYANO TÜRK MÜZİĞİ KIZ SEN GELDİN ÇERKEŞ’TEN SOLİST: BURCU SANAT KLASİK BESTECİ BESTE KIZ BAYAN NOTA ARŞİVİ PEK GÜZEL KURSU ALBÜM AL AJANS AKADEMİ GERÇEK HİKAYE BESTE MAKAM FASIL PEŞREV ÖĞREN PİANO SOLO ÖĞRETMENİ çerkez kızı ÖĞRET 4 DÜET KLARNET SAX SAKSAFON duet birlikte beraber YAKARTEPE LALE DEVRİ SAXO SAKSA CLARNET sezen Aksu SİBEL CAN izle HD LALE DEVRİ sezen Aksu SİBEL CAN DÜET KLARNET SAX SAKSAFON Kubat Rumeli türküsü mustafa kemal atatürk saz bağlama,türk halk müziği korosu, enstrumantel müzik as flemeli-Nefeslı-Çalgilar Ensturuman Müzik Aletleri CENNET Şarkısı Alto SAKSAFON İle By Güneş YAKARTEPE Ferhat Göçer-Üflemeli-NefesliÇalgılar Solo Saxophone Saxophon Saxophone Saxophono tıranspoze Saksafonist Saksafoncu nefes Saksafonla Saksofonlar Sanatçı best x Piyano Çalmak, Müzik Konseri, Klasik Müzik,Müzik Videoları, mp3 Konserleri classic Siyah beyaz söylesi türk klasik bestesi master hd pıyano usta pıyanıst as at Göçer-Üflemeli-NefesliÇalgılar Solo Saxophone Saxophon Saxophone Saxophono tıranspoze Saksafonist Saksafoncu nefes Saksafonla Saksofonlar Sanatçı best SAX solo Ah istanbul sezen Aksu GÜNEŞ YAKARTEPE SAKSAFON SAX SAKSO SAKSOFON SAKSOFON aranjman pop şarkı KLARNET,SAKSAFON ,LALE DEVRİ, sezen Aksu ,SİBEL CAN duet birlikte beraber YAKARTEPE duet birlikte beraber izle HD SAXO SAKSA CLARNET enstrumantel enstrümantal video Küçük minik Çocuklar Müzisyen
DERS SOl G Klarnet Clarinet Nedir Nasıl Çalınır Parmak Ve Nota Yerleri Metodu Sol G Gırnata 09:10
DERS SOl G Klarnet Clarinet Nedir Nasıl Çalınır Parmak Ve Nota Yerleri Metodu Sol G Gırnata 1.136 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret AYkut ilter Aykut öğretmen DERS Klarnet Clarine Nedir Nasıl Çalınır Parmak ve Nota Yerleri Metodu Sol G Gırnata Klarnet (klarinet ya da gırnata), sert ve dayanıklı ağaçlardan genellikle de abanoz ağacından yapılan üflemeli bir çalgı türüdür. Bir çeşit sert kauçuk olan ebonitten, ayrıca metalden yapılanları da vardır. Klarnetler, beş parçanın birleşmesinden oluşur, bunlar: Kafalık (Bek) Fıçı (Barel) Üst gövde Alt gövde Kalak Klarnetin gövdesi silindir biçimindedir. Kalak bölümü ise obuanın kalağına oranla daha geniştir. Dikkatlice yontulup biçimlendirilen bu kamış parçası, ağızlık üzerine takılır. Çalıcının nefesi ile titreşime geçirilen kamış, boru içindeki havayı titreşime geçirerek ses elde edilmesini sağlar. Çalıcının sol eli yukarıda, sağ eli ise aşağıda olmak üzere az bir eğimle yere doğru tutulur. Flüt ve obuada olduğu gibi, klarnetin gövdesinde de ses deliklerini açmaya ve kapatmaya yarayan metal bir mekanizma vardır. 1840 sıralarında "Boehm sistemi" flüte uygulandıktan sonra, Paris konservatuarı öğretim üyesi ve klarnetçi Klosé, bu sistemin klarnete de uygun olduğunu görmüş ve Boehm sistemi klarnete uygulanmıştır. Daha sonra farklı zamanlarda farklı kişiler tarafından bu sistem geliştirilmiştir. Klarnet Klarinet (klarinet ya da gırnata), sert ve dayanıklı ağaçlardan genellikle de abanoz ağacından yapılan üflemeli bir çalgı türüdür. Bir çeşit sert kauçuk olan ebonitten, ayrıca metalden yapılanları da vardır. Tanımı Klarinetler, beş parçanın birleşmesinden oluşur, bunlar: Kafalık (Bek) Fıçı (Barel) Üst gövde Alt gövde Kalak (Pavillon da denir) Klarinetin gövdesi silindir biçimindedir. Kalak bölümü ise obuanın kalağına oranla daha geniştir. Dikkatlice yontulup biçimlendirilen bu kamış parçası, ağızlık üzerine takılır. Çalıcının nefesi ile titreşime geçirilen kamış, boru içindeki havayı titreşime geçirerek ses elde edilmesini sağlar. Çalıcının sol eli yukarıda, sağ eli ise aşağıda olmak üzere az bir eğimle yere doğru tutulur. Flüt ve obuada olduğu gibi, klarnetin gövdesinde de ses deliklerini açmaya ve kapatmaya yarayan metal bir mekanizma vardır. 1840 sıralarında "Boehm sistemi" flüte uygulandıktan sonra, Paris konservatuarı öğretim üyesi ve klarnetçi Klosé, bu sistemin klarnete de uygun olduğunu görmüş ve Boehm sistemi klarnete uygulanmıştır. Daha sonra farklı zamanlarda farklı kişiler tarafından bu sistem geliştirilmiştir. Klarnetin Tarihçesi Klarnet Tarihi 19.yüzyılda Chalumeau (Şalümo) adıyla orkestralarda icra edilen bu nefesli saz klarnetin atasıydı. Fransızcadan gelen bu isim nefesli sazların genel adıydı. Aynı yüzyılda Denner adlı çalgı yapım ustası Şalümo’yu geliştirerek bugünkü sisteme doğru ilk adımı atmıştır. 18.yüzyılda keşfedilen enstrümanın orkestraya dâhil edilmesi 1750 yılında olmuştur. 1800’lü yıllarda klarnetin oda orkestralarında yaygınlaşmasında Mozart’ın rolünün büyük olduğu bilinmektedir. 1812’de Paris Konservatuarı’nda öğretim üyesi olan Ivan Müler klarnete farklı mekanikler ekledi. Müller’in 13 tuşlu hale getirdiği enstrüman Denner’in sistemine göre daha karmaşıktı. 1840 yılında ses sistemleri için metal tuş mekanizması flüt ve obua’da olduğu gibi klarnette de kullanılmıştır. Paris Konservatuarı Klarnet bölümü öğretim üyesi Klose Boehm Sistemini klarnete uyguladıktan sonra 1860 yılına kadar enstrüman üzerinde mekanik gelişmeler devam etti. 1900- 1925 yılları arasında klarnet artık radyo ve stüdyo kayıtlarında önemli yer tutmaya başladı. Perde sistemlerinin esas amacı akustiğin daha kaliteli elde edilmesi yönünde idi. Şalümo ile 1600’lerde 1,5 oktav ses genişliğiyle yola çıkan klarnet Mozart’ın konçerto ve Quintetlerinde yumuşak ve koyu sesiyle klasik, caz ve pop orkestralarının vazgeçilmez nefesli sazı olarak bugün konservatuarlarda eğitim metotlarında ve müzik literatüründe yerini almıştır. Teknik özellikleri Klarinet, çeviklik bakımından flüte çok yakındır. Her çeşit hızlı, parlak, gösterişli pasajlar, diziler, arpejler, grupetto ve benzeri figürler, tril ve tremololar rahatlıkla çalınabilir. Genellikle tek dil kullanırlar. Çift dil ve üç dil çok zor olduğundan, özel durumlar olmadıkça kullanılmaz. Bir ses bölgesinden başka bir ses bölgesine geniş aralıklı atlamalar, klarinete özgü kolaylıklardan biridir. Ancak hızlı tekrarlanan sesleri çalmakta oldukça sınırlıdır. Klarinetin en önemli özelliklerinden biri de, gürlük kontrölü bakımından son derece yetenekli olmasıdır. Çok kısık sesle ve çok gür sesle çalabilir. Orkestradaki önemi Klarinete orkestrada hızlı, akıcı, parlak, gösterişli pasajlardan geniş duygusal ezgilere dek her türlü görev verilir. Duru ve parlak ses rengi ile birleşen etkili kreşendo ve dekreşendo yeteneği, klarinetin "Espressivo" solo pasajlarda sık sık görevlendirilmesine neden olur. Ses rengi diğer tahta üflemelilerle iyi kaynaşır. Başka çalgılardaki temaları katlamak, gerekirse arka plandaki armonileri sağlamak ve eşlik figürlerini seslendirmek klarnetin yapabileceği en önemli görevlerdir. müzik dersi , klarnet clarinet , klarnet sol G si bemol , nota , metod , nasıl yapılır Ders, klarnet , sol G clarinet metotu, aykut ilter, gırnata, kalak bek kamış
 En Romantik Klarnet Piyano Klasikleri En Güzel Klasik Müzik ESERİ Vacances Duygulu Akıcı Sibemol Cl 03:25
En Romantik Klarnet Piyano Klasikleri En Güzel Klasik Müzik ESERİ Vacances Duygulu Akıcı Sibemol Cl 1.224 izlenme - 2 yıl önce Si bemol Klarnet ve Piyano Eseri Vacances. Klarnet Güneş Yakartepe ve Akustik Duvar Piyano Kms-klarnet konçerto konçerito clarnet klarınet gırnata clarınet piano kilasik muzik-konser güneş yakartepe HD 120 Üflemeli çalgılar nedir? Çalgı; Müzik yapmaya yarayan aletlere denir. Üflemeli çalgılar; İnsan nefesiyle havanın titreşmesi sayesinde notaların ortaya çıkmasını sağlayan müzik aletlerine verilen isimdir. Üflemeli çalgılar Batı müziğinde orkestranın ikinci çalgılar bölümünde yer alır. Üflemeli çalgı türlerinin ayrımı yapılması her ne kadar doğru olmasada Üflemeli çalgıların bu şekilde ayrımı yapılmaktadır. Üflemeli çalgılarda çıkan sesin tiz (ince) ya da bas (kalın) olması borunun uzunluğu ile doğru orantılıdır. Boru kısaldıkça ses tizleşir, boru uzadıkça ses baslaşır. Üflemeli çalgı türleri 1. Tahta nefesliler 2. Bakır nefesliler 3. Diğer nefesli çalgılar Tahta nefesliler 1. Flüt 2. Ney 3. Obua 4. Klarnet 5. Fagot 6. Saksafon Bakır nefesliler 1. Korno 2. Trompet 3. Trombon 4. Tuba Diğer nefesli çalgılar 1. Kaval 2. Mey 3. Zurna 4. Flüt 5. Sipsi 6. Tulum Üflemeli çalgılarda ses nasıl oluşur? Herhangi bir nesneden ses elde etmek için, o nesnede bir titreşim oluşturmak gerekir. Üflemeli çal­gılar, temel olarak içi boş, silindir biçimli bir gövdeden oluşur. Ağızlık bölümünden üflen­diğinde gövdenin içindeki hava sütununun titreşmesiyle ses elde edilir. Flüt Flüt tüm üflemeli çalgılar içinde en çevik ve en hünerli çalgıdır, çalamayacağı çok az şey vardır. Kromatik ve diatonik ezgiler, arpejler, uçarı ve gösterişli pasajlar, bağlı ve dilli olarak çok hızlı tempolarda çalınabilir. Ayrıca, yakın ve uzak atlamalı aralıkların tekrar tekrar gelişleri, stakato, tril, tremolo, grupetto ve benzeri teknikler flütte çok kolay çalınabilir. Tek dil, çift dil, üç dil ve kurbağa dili tekniği rahatlıkla yapılır. Flütün kreşendo ve dekreşendo olanakları, diğer çalgılara göre büyük ölçüde kısıtlıdır. Bazı tril ve tremololar ise olanaksızdır. Özellikle ince seslerdeki gür pasajların çalımında çok nefes harcanması gerektiği için cümle yapısı, flütçüye arada bir nefes alma ihtiyacını giderecek nitelikte boşluklar içermelidir. Ney Kamıştan yapılan, yedi delikli ve çeşitli cinsleri olan Türk sanat müziği üflemeli çalgısı. Ney çalan sanatçıya "neyzen" denir.İlk örneği Sümerlerde görülür.Bu kavmin "Na" dedikleri çalgı, do, re, mi, fa diyez, sol, la ve si seslerini çıkarabiliyordu. Ney dokuz boğumludur. Boğumların çatlamaması için çevresine gümüş tel sarılır. Deliklerinin altısı üstedir. Üflenen yukarı kısmına fildişi, veya kemikten yapılan bir parça takılır. Ağız bölümüne takılana "prazvana", üflenen bölüme ek olarak konan parçaya ise "paşpare" denir. Ney gerek çalgı olarak gerekse Mevlana’nın yüklediği mecazi anlam bakımından Mevlevilikte önemli bir yer tutar. Obua Obua, nefesli çalgılar ailesinden bir müzik aletidir. 1170 yılından önce "hautbois" denilen obuanın sözcük kökeni Fransızca'dan İngilizce'ye geçen Haut (yüksek) ve Bois(ahşap nefesli çalgı) bileşik kelimesinden türetilmiştir. Obua, ağız ve hava basıncıyla çalınır. Klarnet Klarnet (klarinet ya da gırnata), sert ve dayanıklı ağaçlardan genellikle de abanoz ağacından yapılan üflemeli bir çalgı türüdür. Bir çeşit sert kauçuk olan ebonitten, ayrıca metalden yapılanları da vardır. Fagot Fagot, ahşap nefesli çalgıdır. Fagot, çift kamışlı ve tek parçalı bir enstrüman olan Curtal'dan, 16. yüzyıl'da Avrupa'da türemiştir. Ses aralığı 3,5 oktav olan, akçaağaç, ahşabı ve metal borudan yapılan fagotun uzunluğu 1,3 metre, borunun açılmış haliyle 2,5 metredir. Saksafon Saksofon veya saksafon; çoğunlukla koni ve "S" biçiminde pirinçten üretilen, ağzındaki kamış vasıtasıyla ses çıkaran bir çalgıdır. 1840’li Yillarda, Adolphe Sax tarafından tasarlanmıştır. Saksofon genellikle pop ve caz müziği ile ilişkilendirilse de, önceleri klasik batı müziği ve ordu müziği çalgısı olarak tasarlanmıştı. Korno Korno, salyangoz kabuğu gibi kıvrımlı, bakır borudan yapılan, üflemeli bir çalgıdır. İtalyanca'da "boynuz" anlamına gelen "corno" sözcüğünden dilimize geçmiştir. Eski Mısır'da, Eski Roma'da ve Mezopotamya'da boynuzdan yapılan ilk örnekleri, işaret vermek ve avcılara yol göstermek için kullanılırdı. Günümüzde bazı ülkelerde çobanlar ve sürek avlarında avcılar hala bu amaçla boynuz kullanırlar. Trompet Trompet, bakırdan yapılmış üflemeli çalgıdır. Bir ağızlık ve kendi üzerine kıvrılmış silindir biçimindeki borudan oluşur. Ağız kısmı kase benzeri konik biçimdedir. Ses rengi parlak ve çınlayan niteliktedir. Korno gibi trompet de çalma ilkeleri bakımından aynıdır. Trompetin öteki üflemeli çalgılardan önemli bir farkı, üfleme sırasında iki ya da üç kez ses düzenlemesi yapılabilmesidir. Trombon Trombon, üflemeli bakır nefesli çalgılar grubunda bulunan bir çalgı çeşididir. Fincan biçimli bir ağızlığa dayanan dudakların titreşmesiyle ses çıkarmaktadır. Boru uzunluğunu değiştiren ve "kulis" adı verilen bir sürgüsü vardır. Bu sürgü trombonun farklı notalarda ses çıkarabilmesini sağlar. İlk olarak 15. yüzyılda kullanılmıştır. PES KALAN ENSTRUMANIN SESLERİNİN TİZLEŞTİRİLEREK STANDART AKORDU YAKALAMASINI SAĞLAMA Klarnetin barel kısmının içtarafındaki yuvarlak seviye ve barelin alt ve üst kısımlarından kesilerek sağlanabilir. Yani barelin içerden veya dışarıdan boyu kısaltılarak yapılır. Bu işlemin yapılabilmesi için torna makinası gereklidir. TİZ KALAN ENSTRUMANIN SESLERİNİN PESTLEŞTİRİLEREK STANDART AKORDU YAKALAMASINI SAĞLAMA Eğer enstrumanımız yaklaşık yarım veya bir tam ses tiz tınlıyorsa klarnetimizin bek kısmının hemen altındaki barel bölümünden bu sorunu ayarlamamız mümkündür. Enstrumanın boyu uzadıkça seside pestleşir. Bu düşünceden yola çıkarak barel bölümünü klarnetimize göre tüm ölçümlerini ayarladıktan sonra orjinalden biraz daha uzun şekilde yaparız. Bu sayede klarnet yarım veya bir tam ses pestleşecektir. Fakat tiz oktavlarda sesler kulağa dik geliyorsa, klarnetimizin alt ve üst bölümlerinin birbirine bağlandıkları bel kısmından hafifçe çevirerek aralık bırakabilrsiniz. Tabi arada boşluk kalacağından enstrumanın hava kaçırması kolaylaşabilir. Bunun engellenmesi içinde benim klarnetlerde kullandığım özel bir bantın klarnetin birbirine geçen bölümlerine sarılması gereklidir. Klarnetin bek bölümünde ayrıca üst ve alt bölümlerinin birbirlerine eklenen birleşme yerlerinde bulunan mantarlar zamanla klarinetin kısımları çıkarılıp takıldıkça eskiyerek yıpranır. Bunu klarneti birleştirirken parçaların fazla laçka olup olmadığına bakarak kontrol ediniz. Eğer aralık varsa klarnetiniz buralardan hava kaçırabilir ve enstruman çalarken hava kaçırdığından verdiğiniz nefesin çoğu buralardan çıkarak kaybolur. Klarnet üflerken çok fazla nefes harcamanıza neden olur. Gür ve güçlü bir klarnet tonunun ucu iyi ayarlanmış bir bek ve klarnetin hiçbir parçasından ve bölümünden hava kaçırmadığında mümkün olduğunu söylemeliyim. KLARNETİN AĞIZLIK KISMINI (BEK) ÖĞRENCİNİN SEVİYESİNE VE ÇALIM TARZINA GÖRE AYARLAMA Sıfır olarak müzik marketten aldığınız klarnetinizin beki yerli bektir. Bu bekler klarnete yeni başlayan öğrencilerimiz için idealdir.Fakat genelde açık beklerdir. Öğrenciler kapalı bekle klarnet üflemeye başlamalı ve dudağı bek üfleme tekniğine tam olarak alışana kadar sesleri dudağını fazla sıkmasına gerek kalmadan bulmalıdır. Fakat yerli beklerin ucunun idealden fazla açık olanlarıda vardır. Bu tarz bekleri genelde düğün klarnetçileri kullanırlar. Bekin ucu fazla açıksa yeni öğrenci klarneti üflemede ve ses çıkarmada oldukça zorlanacaktır. Açık bekde dudağını fazla sıkması gerekeceğinden bek öğrencinin ağzını yoracaktır. Açık bekde ses çıkarmak için tiz sesleri dudağını sıkarak alması gerekir. Öğrenci henüz bu seviyede olmadığından kapalı bekle üfleyebilmesi için açık olan bekinin ucunun ayarını kapalı ve çalabileceği hale getiriyorum. Yerli beklerin bir önemli handikapıda seslerinde çatlamalar oluşudur. Bekin ucunun ve yatağının ayarlarının sıfır hatada olması gerekir. Çünkü bek klarnetin beynidir ve klarnetin çalımında en önemli kısımdır. Yerli üretim beklerde ses biraz daha kalın çıkar ve tam klarnet tonunu vermez . Yabancı marka bekler ise çok kapalı olurlar. Öğrencinin klarnetteki hakimiyeti artmaya başladıkça daha açık ağızlı bir bek kullanması gereklidir. Bekten iyi sonuç alınması için bekin ayarlanması şarttır. Tam klarnet tonunu ozaman alacaksınız. Klarinetin kalitesi nekadar iyi olursa olsun, bekimizin ayarı ve tonu iyi olmadığı takdirde o enstrumandan randıman almamız mümkün değildir. Bek ayarında önemli olan klarnete oturucak ve klarnetin tonuyla uyum sağlayacak bir bek ayarıdır. Bekin uç kısmından ve iç yatağından açılması suretiyle profosyonel ayarı yapılır. Bu işlem bilgi, el becerisi ve teknik gerektiren bir işlemdir. Klarnetin bekinin ayarlanması kısa bir zaman diliminde olmamaktadır. Bek her yapılan müdaheleden sonra hatalar tamamen sıfıra inene kadar üflenerek denenir. Bu ayar sayesinde geleneksel sol ve batı müziği si bemol klarnetlere uyumlu bekler oluşmaktadır. Yapmış olduğum bek ayarı sayesinde; klarnette çok daha parlak bir tını, güçlü ve yumuşak birton elde etmekteyim. Benim ayarladığım bir bekte öğrencim pes bölgelerde yani birinci ve ikinci oktavdaki notaları çok kolay bir şekilde çıkarmaktadır. Tiz bölgelerdeki sesleri ise dudağını sıkma yöntemiyle çatlama olmadan eskisinden daha iyi seslendirecektir. Yabancı marka bekler fiyat olarak pahalı olduklarından öğrencilere tavsiyem; beklerini gerçekten bu işi iyi bilen bir ustaya teslim etmeleri olacaktır. Genellikle tüm yerli ve yabancı beklerin ses saundları farklıdır. Sesleri ve kaliteleri iyi olan markalar olarak Vandoren 5JB, Vandoren B45, ve La Voz isimlerini sayabilirim. Klarnet erkek bir enstrumandır ve sesi çok gürdür. İcra esnasında bek veya kamıştan kaynaklanan sorunlar nedeniyle çıkacak hatalı sesler icracıyı zor durumda bırakabilir. İşte bu sorunları tamamen sıfıra indirecek bir bek ayarı yapıyorum. KLARİNETİN SU BUHARI DOLMASI SEBEBİYLE OLUŞAN TIKANIKLARININ GİDERİLMESİ Klarinetlerin özellikle barel ve barelin üst kısımlarına dolan tükürük ve subuharı klarinetin uzun süre üflenmesinde ortaya çıkan önemli bir sorundur. Özellikle Amati klarinetlerde bu sorun karşımıza çıkmaktadır. Klarinet yarım saat ve sonrasında üflendiğinde biriken subuharı, bek ve barel bölümünde tıkalı kalır ve bazı sesleri net verememenize yol açar. Klarinet üflenmede zorlanma yapar. Bu sorunu olan klarinet severlerin sorunlarını çözüyorum. KLARNETİMİZ İÇİN DOĞRU KAMIŞ KULLANIMI Klarnetimizde kullandığımız kamışın çok fazla yumuşak olmamasınada dikkat etmeliyiz. Kamış uzun süre kullanıldığında yumuşar ve bozulur. Bu seviyeye gelen bir kamışın ucu ateşe tutulup ısıtılırsa biraz sertleşir ve belli bir süre daha çalınabilir. Fakat eski randımanı vermez ve enkısa zamanda yenisi ile değiştirilmelidir. Kamışı klarnetimizi ilk çalma esnasında biraz suyla ıslatmak suretiyle nemlendirmeli ve sonra üzerindeki ıslaklığı alarak kamışın kısa sürede çürümesine engel olmalıyız. Daha sonra beke yerleştirip üflemeliyiz. Bu sayede klarnetteki fazla duyulan nefes sesini minimuma düşürmüş oluruz. Kamışlar ince bir ağaç parçalarından yapıldıklarından çok kolay kırılabilirler. Dikkat etmemiz gereken bir hususta; klarnete yeni başlayan bir öğrenci beki ağzına alırken kamışın ucunu kırmaması için dikkatli davranması gerekir. Eğer yanlışlıkla dişimizin değmesiyle klarinetin kapağını bekin üzerine kapatırken veya yanlışlıkla elimizin çarpmasından ucu kırılırsa veya çatlarsa o kamışı yeni bir kamışla değiştirmeliyiz. Öğrencilerin ve klarnet üstadlarının klarnetinde kullanacağı kamış olarak barre 1 numarayı ve mavi kuşak kamışlarını öneriyorum. KLARNETİN KORUNMASI Klarneti üfledikten sonra içerisinde kalan ıslaklığın temizlenmesinde fayda vardır. Bunu temizleme aparatımızla yapabiliriz. Klarnetin demir tuşeleri bir iki sene içinde oksitlenmeye ve kararmaya başlar. Eğer klarnetinizin tuşelerinin gümüş rengi olmasını veya nikelajının yenilenmesini istiyorsanız üzerine gümüş veya nikel kaplanması için bana getiriniz. Eğer klarnet sehpası kullanmıyorsanız klarineti dik olarak bir yere koymayınız. Düştüğü zaman bel bölgesinden kırılabilir. Eğer bu şekilde kırılırsa enstrumanımızı tamir etmemiz çok güç olur. Alto klarnet. Bas klarnet. Bas klarnet. Bas klarnet. Alto klarnet. Alto klarnet. Bek. klarnet ve saksofonun kamışlı bölümü. Kamış düdük , kaval, klarnetin kalaktan önceki bölümünün adı. Clarinette'in kısaltması (klarnet). Klarnet, kamışlı soluklu bir çalgı. Klarnet çalıcısı. Klarnet. Alto klarnet. Bas klarnet. Klarnet çalıcısı. Klarnet çalıcısı. Klarnet. Alto klarnet. Bas klarnet. Klarnet çalıcısı. Klarnet. Bas klarnet. Alto klarnet. Alto klarneti. Klarnet. Klarnet çalıcısı.. Küçük klarnet. klarnet gagası. Tahta soluklu çalgılar (obua, klarnet v.b.).Kms-Vacances-klarnet konçerto konçerito clarnet klarınet gırnata clarınet piano kilasik muzik-konser güneş yakartepe HD 120 Yaz Klarnet Sanatçısı ve Klarnet Tamir ve Bakım Ustası İstanbul / Kadıköy / Acıbadem / Yıldızbakkal' da Klarnet Tamir, Bakım ve Onarımı Yapılmaktadır Klarnetin Tamir ve Bakımı Arızanın Boyutuna ve Klarnetin Durumu Klarnet Bakımında : Güderiler, Tuşe Ayarı, Mantarların Onarılıp Düzeltilmesi, Ağaçtaki veya Her Maddedeki Klarnetlerin Gövde Hasarlarının Onarılması ve Düzeltilmesi, Çatlakların Kapatılması, Yayların Bakımı, Klarnetin İç ve Dış Temizliği İtina İle Yapılmaktadır. Akortları dengesiz ve bozuk olan Çin malı klarinetlerin : Helena Mia, MAC 150 N Akort sorunları En Romantik Klarnet Piyano Klasikleri En Güzel Klasik Müzik ESERİ Vacances Duygulu Akıcı Sibemol Clarinet Klasiği Piyanist Klarinet Düeti girnata gırnata Sol Mi Diyez klarnet klarinet girnata clarinet kılarnet piano klasikmüzik konser güneş yakartepe HD 90 piyano duet eslik konser senfonik müzik, senfoni müzik, senfonik müzikler,senfonisi, akustik müzik,klasik türk müziği,Türk Sanat Müziği,fon müzikleri,saz semaisi ingilizce şarkılar,Yabancı Müzik,pop müzik,
Klasik Müzik Klarnet  Piyano Parçası Vacances Si bemol Clarinet Klasikler Müzik Piyanist CEREN Çald1 03:30
Klasik Müzik Klarnet Piyano Parçası Vacances Si bemol Clarinet Klasikler Müzik Piyanist CEREN Çald1 1.218 izlenme - 2 yıl önce Güneş Yakartepe Si bemol klarneti ile Vacances eserini çaldı ve Parçanın eşliklerinide Piyanist Ceren Akustik Piyanoda icra etti. Klarinet (klarinet ya da gırnata), sert ve dayanıklı ağaçlardan genellikle de abanoz ağacından yapılan üflemeli bir çalgı türüdür. Bir çeşit sert kauçuk olan ebonitten, ayrıca metalden yapılanları da vardır. Bu çalgıların tümünün çalınışı aynıdır. Bir tanesinin iyi çalmayı öğrenen, çok kısa bir alışma devresinden sonra, herhangi bir diğerini çalabilir. Yalnızca dört tanesi sürekli orkestrada kullanılır. Mi bemol küçük klarnet Si bemol klarnet La klarnet Si bemol bas klarnet Bu dört çalgının da dördü birden her yapıtta kullanılmaz. Genellikle besteciler iki si bemol klarinet kullanırlar. Üçlü orkestra kuruluşu ise, bunlara bir de bas klarinet eklenir. Daha büyük orkestralarda mi bemol klarinet ve bir si bemol klarinet daha eklenebilir. La klarinet Si bemol klarinete çok yakın bir çalgıdır. La klarinetin boyu Si bemol klarinete göre biraz daha uzun, ses rengi biraz daha koyudur. Çalınışı ve ses genişliği aynıdır. Yalnız, Si bemol klarinet yazılı olan notanın büyük ikili kalınını, La klarinet ise küçük üçlü kalınını seslendirir. Besteciler bu iki klarinet türünden birini kullanırlar. Bunun en önemli nedenleri şunlardır: Daha koyu bir ses rengi isteniyorsa. Yapıtta çok diyez varsa. Klarinet partisinin en kalınından Do diyez sesinin kullanılması gerekiyorsa. Ses genişliği Alto klarnet çeşidi Klarinetin notaları sol anahtarı üzerine yazılır. Ses genişliği neredeyse 4 oktav kadardır. Bu genişlik içinde tüm diatonik ve kromatik sesler elde edilebilir. Dördüncü ek çizgideki sol notasından daha ince notaların çalınması biraz güç olduğu için bu sesler pek kullanılmaz. Eğer kullanılması isteniyorsa da küçük klarinet kullanılır. En kalın mi notasından bir sonraki oktav içerisindeki si bemol notasına kromatik olarak olarak, aşağıdan yukarıya doğru ses deliklerinin sırasıyla açılması yoluyla elde edilir. Bu Si bemolün incesindeki seslerin elde edilişi, flüt ve obuadakinden biraz farklıdır. Flüt ve obuada en kalındaki esas seslerden sonra gelen sesler, bu esas seslerin ikinci doğuşkanları (bir oktav incesi) olarak, daha incelerde ise, esas seslerin genellikle dördüncü doğuşkanları (iki oktav incesi) olarak elde edilirler. Klarinette ise (gövdesi silindir biçiminde olduğundan) elde edilen doğuşkanlar tek sayılıdır (3, 5, 7, 9). Üçüncü çizgi Si sesi klarinetin yazılı en kalın sesi olan mi sesinin dudak ve nefes ayarı, ayrıca bir yardımcı perde yardımı sonucunda çıkarbılan üçüncü doğuşkanıdır yani 1 oktav ve tam 5'li. bu Si sesinden üçüncü ek çizgi Fa'ya kadar olan sesler kromatik olarak bu yolla elde edilir. Fa'nın daha incesindeki sesler çeşitli yollardan, her klarinetçiye ve klarinet yapısına göre değişebilen yollarla elde edilir. Klarinetin tınlama bölgeleri Klarinetin dört farklı tınlama bölgesi vardır: Kalın ses bölgesi : En kalın ses olan Mi'den bir oktav incesi Fa diyez notasına kadar olan bölgedir. Zengin, madeni, gizemli, karanlık ve dramatik sözcükleri ile tanımlanabilir. Bu ses bölgesine "Şalümo" (Chalumeau) bölgesi de denir. "Şalümo" klarnetin atası olan eski bir çalgının adıdır. Kötü sesler : Sol notasından üç yarım perde sonraki si bemol notasına kadar olan bölgedir, klarinetin en kötü sesleridir, zayıf, soluk hem de elde edilmesi biraz daha güçtür. Orta ses bölgesi : Si notasından ikinci ek çizgi Do notasına kadar olan ve klarinetin en güzel sesleridir. Bu bölgeye "klarino" (Clarino) ses bölgesi denir. En güzle ve en etkili klarinet soloları bu ses bölgesinde yazılmıştır. Bu sesler duru, parlak, ılık ve etkileyicidir. İnce ses bölgesi : İkinci ek çizgi Do'dan sonraki daha ince seslerdir. Gür çalındığında sert ve rahatsız edici fakat kısık sesle çalındığında ılık ve yumuşak, flüt ses rengine yakın bir tını özelliği gösterir. Teknik özellikleri Klarinet, çeviklik bakımından flüte çok yakındır. Her çeşit hızlı, parlak, gösterişli pasajlar, diziler, arpejler, grupetto ve benzeri figürler, tril ve tremololar rahatlıkla çalınabilir. Genellikle tek dil kullanırlar. Çift dil ve üç dil çok zor olduğundan, özel durumlar olmadıkça kullanılmaz. Bir ses bölgesinden başka bir ses bölgesine geniş aralıklı atlamalar, klarinete özgü kolaylıklardan biridir. Ancak hızlı tekrarlanan sesleri çalmakta oldukça sınırlıdır. Klarinetin en önemli özelliklerinden biri de, gürlük kontrölü bakımından son derece yetenekli olmasıdır. Çok kısık sesle ve çok gür sesle çalınabilir. Orkestradaki önemi Klarinete orkestrada hızlı, akıcı, parlak, gösterişli pasajlardan geniş duygusal ezgilere dek her türlü görev verilir. Duru ve parlak ses rengi ile birleşen etkili kreşendo ve dekreşendo yeteneği, klarinetin "Espressivo" solo pasajlarda sık sık görevlendirilmesine neden olur. Ses rengi diğer tahta üflemelilerle iyi kaynaşır. Başka çalgılardaki temaları katlamak, gerekirse arka plandaki armonileri sağlamak ve eşlik figürlerini seslendirmek klarnetin yapabileceği en önemli görevlerdir. Ünlü Klarnetçiler Dünyada klarneti çok iyi çalan icracılar arasında Woody Allen, Alain Damiens, Sarah Elbaz ve Giora Feidman sayılabilir. Türkiye'de ise klarnet virtüözü denince akla Mustafa Kandıralı (d. 1930) gelmektedir. Son yıllarda ise Bülent Altınbaş, Göksun Çavdar, Hüsnü Şenlendirici, Serkan Çağrı ve Tolga Akşit bu konuda öne çıkmış isimlerdir. Ayrıca bakınız Klarnetçiler listesi Tahta nefesli çalgılar Vakanses Klasik Müzik Piyano Klarnet Düeti -klarnet klarinet girnata Clarinet kılarnet piano clasik muzik konser hd piyano eşlik clasik muzik akor
Sol G Klarnet 1'den 2 Oktava Geçiş Savaş Zurnacı Pestten Tize Parmak Pozisyonu
Sol G Klarnet 1'den 2 Oktava Geçiş Savaş Zurnacı Pestten Tize Parmak Pozisyonu 905 izlenme - 2 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Savaş Zurnacı Klarnet Sanatçısı Arda Keskin Aşkın Keskin Klarinet (klarinet ya da gırnata), sert ve dayanıklı ağaçlardan genellikle de abanoz ağacından yapılan üflemeli bir çalgı türüdür. Bir çeşit sert kauçuk olan ebonitten, ayrıca metalden yapılanları da vardır. Klarnetler, beş parçanın birleşmesinden oluşur, bunlar: Kafalık (Bek) Fıçı (Barel) Üst gövde Alt gövde Kalak (Pavillon da denir) Klarinetin gövdesi silindir biçimindedir. Kalak bölümü ise obuanın kalağına oranla daha geniştir. Dikkatlice yontulup biçimlendirilen bu kamış parçası, ağızlık üzerine takılır. Çalıcının nefesi ile titreşime geçirilen kamış, boru içindeki havayı titreşime geçirerek ses elde edilmesini sağlar. Çalıcının sol eli yukarıda, sağ eli ise aşağıda olmak üzere az bir eğimle yere doğru tutulur. Flüt ve obuada olduğu gibi, klarnetin gövdesinde de ses deliklerini açmaya ve kapatmaya yarayan metal bir mekanizma vardır. 1840 sıralarında "Boehm sistemi" flüte uygulandıktan sonra, Paris konservatuarı öğretim üyesi ve klarnetçi Klosé, bu sistemin klarnete de uygun olduğunu görmüş ve Boehm sistemi klarnete uygulanmıştır. Daha sonra farklı zamanlarda farklı kişiler tarafından bu sistem geliştirilmiştir. Klarnetin tarihçesi[değiştir] Klarnet tarihi 19. yüzyılda Chalumeau (Şalümo) adıyla orkestralarda icra edilen bu nefesli saz klarnetin atasıydı. Fransızcadan gelen bu isim nefesli sazların genel adıydı. Aynı yüzyılda Denner adlı çalgı yapım ustası Şalümo'yu geliştirerek bugünkü sisteme doğru ilk adımı atmıştır. 18. yüzyılda keşfedilen enstrümanın orkestraya dâhil edilmesi 1750 yılında olmuştur. 1800'lü yıllarda klarnetin oda orkestralarında yaygınlaşmasında Mozart'ın rolünün büyük olduğu bilinmektedir. 1812'de Paris Konservatuarı'nda öğretim üyesi olan Ivan Müler klarnete farklı mekanikler ekledi. Müller'in 13 tuşlu hale getirdiği enstrüman Denner'in sistemine göre daha karmaşıktı. 1840 yılında ses sistemleri için metal tuş mekanizması flüt ve obua'da olduğu gibi klarnette de kullanılmıştır. Paris Konservatuarı Klarnet bölümü öğretim üyesi Klose Boehm Sistemini klarnete uyguladıktan sonra 1860 yılına kadar enstrüman üzerinde mekanik gelişmeler devam etti. 1900- 1925 yılları arasında klarnet artık radyo ve stüdyo kayıtlarında önemli yer tutmaya başladı. Perde sistemlerinin esas amacı akustiğin daha kaliteli elde edilmesi yönünde idi. Şalümo ile 1600'lerde 1,5 oktav ses genişliğiyle yola çıkan klarnet Mozart'ın konçerto ve Quintetlerinde yumuşak ve koyu sesiyle klasik, caz ve pop orkestralarının vazgeçilmez nefesli sazı olarak bugün konservatuarlarda eğitim metotlarında ve müzik literatüründe yerini almıştır. Klarnet türleri[değiştir] Klarnetlerin Çok kalabalık bir ailesi vardır.Buna benzer birçok türden oluşur.. Mi bemol küçük klarnet (yazılan notanın küçük üçlü ince sesini duyurur) Re küçük klarnet * Do klarnet (yazılan notanın aynısını duyurur) Si bemol klarnet (yazılan notanın büyük ikili kalın sesini duyurur) La klarnet (yazılan notanın küçük üçlü kalın sesini duyurur) Basset horn (Fa) (Yazılan notanın tam beşli kalın sesini duyurur) Mibemol alto klarnet (yazılı notanın büyük altılı kalın sesini dyurur) Si bemol bas klarnet (yazılan notanın büyük dokuzlu kalın sesini duyurur) La bas klarnet (yazılı notanın 1 oktav ve küçük üçlü kalın sesini duyurur) Si bemol kontrabas klarnet (yazılı sesin 2 oktav ve büyük ikili kalın sesini duyurur) Bu çalgıların tümünün çalınışı aynıdır. Bir tanesinin iyi çalmayı öğrenen, çok kısa bir alışma devresinden sonra, herhangi bir diğerini çalabilir. Yalnızca dört tanesi sürekli orkestrada kullanılır.
Gırnatacı Mülaim Ve Kemanzen Hümiz 04:30
Gırnatacı Mülaim Ve Kemanzen Hümiz 1.231 izlenme - 8 yıl önce işte dünyaca ünlü müzikisyenlerden inanılmaz bir düet.izleyin ve görün
Bahoz Filmi - Koye Dersim Zaf Berzo 03:58
Bahoz Filmi - Koye Dersim Zaf Berzo 186 izlenme - 11 ay önce Fırtına (Kürtçe: Bahoz), 2007 Türkiye yapımı politik dram türünde sinema filmidir. Yönetmenliğini Fotoğraf adlı filmi ile Milano Film Festivali'nde "En İyi Film Ödülü" kazanan Kazım Öz yapmıştır.Filmdeki bu sahne Pertek feribotunda çekilmiş olup Dersim büyüklerini göremkteyiz.Ülkenin her yanında olduğu gibi Dersim'de de büyüklerimize büyük hürmet gösterlilir oyuna kalktıkları zaman gençler yerlerine oturur hayranlıkla oyunlarını izlerler.
Klarnet Piyano Uzun Yıllar Bekledim Hakikat Oldu Rüyam Manolyam Zeki Müren İsimli Kürdîli Hicazkâr 04:37
Klarnet Piyano Uzun Yıllar Bekledim Hakikat Oldu Rüyam Manolyam Zeki Müren İsimli Kürdîli Hicazkâr 505 izlenme - 1 yıl önce Genç Piyanist Güneş Yakartepe " Manolyam Koklamaya Kıyamam " Eserini Piyano Armoni Notasını Yazdı, Çok Sesli Armoni ile Kuyruklu Piyano Çaldı ve Söyledi. Klarnetimiz Güzel Yanık Tonu ile Ona Eşlik Etti. En güzel Şarkılar Piyano ve Klarnet Serisi: 7 Çok Sevilen Eserleri Piyano ile Nasıl Bulacaksınız ? Kıymetli Eleştirileri ve Yorumları Merak ile Bekliyoruz zeki müren'in kürdilihicazkar eseri. uzun yıllar bekledim, hakikat oldu rüyam uzun yıllar bekledim, hakikat oldu rüyam koklamaya kıyamam, benim güzel manolyam koklamaya kıyamam, benim güzel manolyam nazlı çiçeğimsin sen, sevdana dayanamam nazlı çiçeğimsin sen, sevdana dayanamam koklamaya kıyamam, benim güzel manolyam koklamaya kıyamam, benim güzel manolyam Zeki Müren'in Uzun yıllar bekledim hakikat oldu rüyam isimli Kürdîli hicazkâr makamındaki Türk sanat müziği şarkısının; ayrıntılı bilgileri, videoları, sözleri ve notası. Ayrıntılı bilgileri: Beste ve güfte: Zeki Müren Makamı : Kürdîli hicazkâr makamı Usûlü : Semaî usûlü ZEKİ MÜREN’in HAYATI Zeki Müren (d. 6 Aralık 1931, Bursa – ö. 24 Eylül 1996, İzmir), Türk Sanat Müziği sanatçısı. Bursa’da başladığı orta öğrenimini İstanbul’da Boğaziçi Lisesi’nde tamamladı. İstanbul’da Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nin Yüksek Süsleme Bölümü Sabih Gözen atölyesinden mezun oldu. Desen çalışmalarını öğrencilik yıllarından başlayarak pekçok kez sergiledi. Zeki Müren, Bursa’da tamburi İzzet Gerçeker’den aldığı solfej ve usül dersleriyle musiki bilgileri öğrenmeye başladı. 1949da, Boğaziçi Lisesi’nde okurken Agopos Efendi (sinema yönetmeni ve senaryo yazan Arşavir Alyanak’ın babası) ile udi Kirkor’dan aldığı derslerle de musiki eğitimini sürdü. Daha sonra fasıl musikisini iyi bilen ve geniş bir repertuvarı olan Şerif İçli’den çeşitli eserler meşk etti; Refik Fersan’dan, Sadi Işılay’dan, Kadri Şençalar’dan yararlandı. 1950de sınavla İstanbul radyosu’na girdi. İstanbul radyosunda 1951de, canlı olarak yayımlanan bir programda ilk radyo konserini verdi ve bu konseri çok beğenildi. Bundan sonra Türkiye radyolarında düzenli olarak okumaya başladı. Radyo programları on beş yıl sürdü, bunların çoğu canlı yayın programlarıydı. Müren bundan sonra kendini daha çok sahne ve plak çalışmalarına verdi. Alışılmış kalıpları zorlayan elbiseleri ve sahne davranışı ile halkın ilgisini sürekli olarak üstünde tutmayı başardı. Zeki Müren 600ü aşkın plak ve kaset doldurdu. Plağa okuduğu ilk şarkı Şükrü Tunar’ın “Bir muhabbet kuşu” güfteli şarkısıdır. Müren 1955te “Manolyam” adlı şarkısıyla Türkiye’de ilk kez verilen Altın Plak Ödülü’nü kazandı. Zeki Müren Türkiye’de en çok konser veren ses sanatçısıdır. Bir yılda yüz konser verdiği dönemler olmuştur. Kendisine ‘sanat güneşi’ ünvanı verilmiştir. Yabancı ülkelerde de birçok konser vermiştir. İki yüz dolayında şarkı besteledi. On yedi yaşındayken bestelediği “Zehretme hayatı bana cânânım” mısraıyla başlayan acemkürdi şarkı bestelediği ilk şarkıdır. “Şimdi uzaklardasın gönül hicranla doldu” (suzinâk), “Manolyam” (kürdilihicazkâr), “Bir demet yasemen” (nihavend), “Gözlerinin içine başka hayal girmesin” (nihavend) güfteli şarkıları sık sık okunan, en sevilen şarkılarıdır. Müren bu şarkıları plaklara da okumuştur.Unutulmaz Maksim Gazinosu sahnelerinde aralıksız 11 yıl Behiye Aksoy ile dönüşümlü olarak sahne almıştır. Zeki Müren 1954te Beklenen Şarkı adlı filmde sinema oyunculuğuna başladı. Büyük bir ticari başarı kazanan bu filmden sonra şarkılarının çoğunu kendisinin bestelediği on sekiz filmde daha oynadı. 1955te de Arena Tiyatrosu’nca sahneye koyulan Çay ve Sempati adlı oyunda da baş roldeki oyuncuydu. Ayrıca ‘Bıldırcın Yağmuru’ isimli bir şiir kitabı da vardır. Zeki Müren kalp rahatsızlığı ve şeker hastalığı yüzünden 1980den sonra sahne hayatından ve musikiden uzaklaştı. Bodrum’daki evine kapandı, münzevi bir hayat yaşadı. 24 Eylül 1996 Çarşamba günü, TRT İzmir Televizyonu’nda kendisi için düzenlenen tören sırasında geçirdiği kalp krizi sonucu hayata gözlerini yumdu. Cenazesi görülmemiş bir halk kalabalığının katılmasıyla büyük bir törenle kaldırıldı. Mezarı, doğum yeri olan Bursa’da Emirsultan mezarlığındadır. Vasiyetinde mirasının en büyük bölümünü Mehmetçik Vakfı’na bıraktı. Albümleri Senede Bir Gün (1970) Pırlanta 1 (1973) Pırlanta 2 (1973) Pırlanta 3 (1973) Pırlanta 4 (1973) Hatıra (1973) Anılarım (1974) Mücevher (1975) Güneşin Oğlu (1976) Nazar Boncuğu (1977) Sükse (1978) Kahır Mektubu (1981) Eskimeyen Dost (1982) Hayat Öpücüğü (1984) Masal (1985) HELAL OLSUN (1986) Aşk Kurbanı (1987) Gözlerin Doğuyor Gecelerime (1988) Ayrıldık İşte (1989) Karanlıklar Güneşi (1989) Zirvedeki Şarkılar (1989) Dilek Çeşmesi (1989) Bir Tatlı Tebessüm (1990) Doruktaki Nağmeler (1991) Sorma (1992) Ölümünden Sonra Yayınlanan Albümler; Muazzez Abacı & Zeki Müren Düet (2000) Selahattin Pınar Şarkıları (2005) Sadettin Kaynak Şarkıları (2005) Zeki Müren: 1955-1963 Kayıtları (2005) Batmayan Güneş (2006) Zeki Müren yukarıda belirtilenler dışında, 1968-1974 yılları arasında Grafson Plak’tan kendi adıyla anılan 12 farklı albüm daha yayınlamıştır . Piano Music Sound Solo Film Sinema Dizi Müzikleri Müzisyen Clarinette Clarinete Klarnete Gırnata Tahta Nefesli Enstrüman Nefesli Çalgılar Üflemeli Müzik Sesli Diyez Klarinet Sol si bemol mi Klarnet Manolyam Zeki Müren Koklamaya Kıyamam Piyano Piyanist Sol Damar Macun Meyan Fon Benim Güzel Manolya Video Alkış Yaşa Davul Saksafon Viyolo Eğitimi Klarnet Manolyam Zeki Müren Koklamaya Kıyamam Piyano Piyanist Sol Damar Macun Meyan Fon Benim Ver Dügah Segah Buselik Verici Stub İcon Müzik Kuramı İlgili Bu Madde Bir Taslak Maddesi İçeriğini Geliştirerek Vikipedie Katkıda Bulun Kategori Müzik Kuramı Taslakları Klasik Türk Müziği Makamları Musiki Musikileri Piano Music Piyano Piyanoları Piyanosu Piyanoları PIYANO Piyanist Genç Piyanist Musikileri Şarkı Ş Kanun Farabi Karcığar SAZ SEMAİSİ Türk Sanat Müziği Bestecileri Notaları Eksi Org Piyano Piyanist TTNNET Müzik’de Zeki Müren Şarkıları Yazar: Zeki Müren net Bir süredir okurlarımız Zeki Müren şarkılarını siteden dinlemek istediklerini söylüyorlar. Biz de telif haklarının buna izin vermediğini sanatçımızın CD lerini almalarını öneriyorduk. Bir süredir TTNET Müzik üzerinde doğrudan tıklanarak şarkılara erişilebiliyor. Klarnet Piyano Uzun Yıllar Bekledim Hakikat Oldu Rüyam Manolyam Zeki Müren İsimli Kürdîli Hicazkâr Makamı Nefesli Çalgılar Üflemeli Türk Sanat Müziği Şarkısı Ayrıntılı Bilgileri Videoları Sözleri Notası Koklamaya Kıyamam Piyano Uzun Yıl Bekle Klarnet, Piyano ,Uzun Yıllar Bekledim, Manolyam, Zeki Müren, Hakikat Oldu Rüyam İsimli Kürdîli Hicazkâr Makamı Nefesli Çalgılar Üflemeli Türk Sanat Müziği Şarkısı Ayrıntılı Bilgileri Videoları Sözleri Notası Koklamaya Kıyamam Piyano Uzun Yıl Bekle Gerçek kokla Kıyama Oldu Rüya Piyanist Sol Damar Macun Meyan Fon Benim Güzel Manolya Klarnet Piyano Düeti MANOLYAM KOKLAMAYA KIYAMAM Manolya Video Alkış Yaşa Davul Saksafon Viyolo Eğitimi Makam Ayrıntı Bilgi Beste Güfte Zeki Müren Makamı Kürdîli Hicazkâr Makam Semaî Usül Müzisyen Clarinette Clarinete Klarnete Gırnata Tahta Nefesli Enstrüman Müzik Sesli Diyez Klarinet Sol Si Bemol Mi Klarnet Manolyam Zeki Müren Koklamaya Kıyamam Piyano Piyanist Sol Damar Macun Meyan Fon Benim Güzel Manolya Video Alkış Yaşa Davul Saksafon Viyolo Eğitimi açılış Konseri Geleneksel Milli Orkestrası 2015 piyano, türkü, piyano türkü, müzik dinle Filarmoni Orkestrası SOLİST ŞEF detaylı bilgi Video Alkış Yaşa Davul Saksafon Viyolo Eğitimi Usûlü Fulya Sanat Yer Fulya SanatcıTarih 2013 Saat çal çalma çaldı detay bil Kadın Gelen Oda Orkestrası Solist
Km Gırnata 01:08
Km Gırnata 875 izlenme - 8 yıl önce
Klasik Müzik KLARNET PİYANO ESERİ Sarabande Tahta Nefesli Piyanist CEREN ÜFLEMELİ ÇALGILAR Enstrüman 07:47
Klasik Müzik KLARNET PİYANO ESERİ Sarabande Tahta Nefesli Piyanist CEREN ÜFLEMELİ ÇALGILAR Enstrüman 676 izlenme - 2 yıl önce Güneş Yakartepe Si bemol klarneti ile ve Fatma Ceren Akustik Piyanosu ile Grovlez SARABENDE eserini Birlikte çaldılar, Klarnet Nedir Tanımı Klarnetin Özellikleri Tahtadan, metal perdeli, orkestrada önemli yeri olan bir üflemeli çalgı. Ahşap nefesli çalgılar ailesinin bir üyesi olan klârnet, bir ucunda ağızlık olan, öteki ucu da çan biçiminde olan bir uzun tüpten oluşur. Çoğunlukla ahşaptan yapılan klârnetin üzerinde, küçük metal tuşlar bulunan delikler vardır. Dil titredikçe, dolu ve zengin bir ton elde edilir. Tuşlara basıp bırakarak, tonlama yapılır. Klârnet 4 notada imal edilir ve en çok kullanılan düz-si klârnettir. Bu klârnetin 3,5 oktav kadar ses genişliği vardır. On sekizinci yüzyılda Alman bir flüt imalâtçısı olan Johann Christoph Denner tarafından, dilli bir halk çalgısı olan “Chalumeau” adlı enstrümanın değiştirilmesiyle elde edilmiştir. 1840lı yıllarda iki farklı karmaşık tuş takımı geliştirilmiştir. Klârnetler orkestralarda 1780li yıllarda popüler hâle gelmiştir. Klârneti ön plâna çıkaran eserlerden bazıları George Frideric Handel’in iki klârnet ve bir korno için uvertürü, Carl Strawitz ve Wolgang Amadeus Mozart’ın klârnet konçertosudur. Klarnetin Özellikleri, Klarnetin Tanımı Klarnet, tek kamışlı tahta nefesli çalgıdır. Orkestralarda, askeri bandolarda ve bakır nefesli çalgı topluluklarında önemli bir yeri vardır. Bunun yanı sıra solo çalgısı olarak da seçkin bir repertuvara sahiptir. Genellikle, Afrika’da yetişen koyu mor renkli sert bir ağaç olan Dalbergia melanoxylon’Am yapılır. İç çapı Klasik Müzik KLARNET PİYANO ESERİ Sarabande Tahta Nefesli Piyanist CEREN ÜFLEMELİ ÇALGILAR Enstrüman Klasikleri Müzik Si bemol Clarinet Klarinet Düeti girnata gırnata Sol Mi Diyez klarnet klarinet girnata clarinet kılarnet piyano klasik muzikkonser güneş yakartepe HD 90 piyano duet eslik konser Grovlez İspanyol Halk dansıyaklaşık 1,5 cm olan silindirik bir boru biçimindedir; alt uca hafifçe genişleyen bir kalakla son bulu;. Metal klarnetler de vardır, ama bunlar kaliteli ses vermez. Klarnetin üflenen bölümüne bek adı verilir. Bek genellikle ebonitten yapılır; bekin ucunda bir kertik vardır; kamış bu kertiğe vidalı bir bilezikle oturtulur. ( Klarnetler, beş parçanın birleşmesinden oluşur, bunlar: Kafalık (Bek) Fıçı (Barel) Üst gövde Alt gövde Kalak (Pavillon da denir) Klarinetin gövdesi silindir biçimindedir. Kalak bölümü ise obuanın kalağına oranla daha geniştir. Dikkatlice yontulup biçimlendirilen bu kamış parçası, ağızlık üzerine takılır. Çalıcının nefesi ile titreşime geçirilen kamış, boru içindeki havayı titreşime geçirerek ses elde edilmesini sağlar. Çalıcının sol eli yukarıda, sağ eli ise aşağıda olmak üzere az bir eğimle yere doğru tutulur. Flüt ve obuada olduğu gibi, klarnetin gövdesinde de ses deliklerini açmaya ve kapatmaya yarayan metal bir mekanizma vardır. 1840 sıralarında "Boehm sistemi" flüte uygulandıktan sonra, Paris konservatuarı öğretim üyesi ve klarnetçi Klosé, bu sistemin klarnete de uygun olduğunu görmüş ve Boehm sistemi klarnete uygulanmıştır. Daha sonra farklı zamanlarda farklı kişiler tarafından bu sistem geliştirilmiştir. Mi bemol küçük klarnet Si bemol klarnet La klarnet Si bemol bas klarnet Bu dört çalgının da dördü birden her yapıtta kullanılmaz. Genellikle besteciler iki si bemol klarinet kullanırlar. Üçlü orkestra kuruluşu ise, bunlara bir de bas klarinet eklenir. Daha büyük orkestralarda mi bemol klarinet ve bir si bemol klarinet daha eklenebilir. La klarinet Si bemol klarinete çok yakın bir çalgıdır. La klarinetin boyu Si bemol klarinete göre biraz daha uzun, ses rengi biraz daha koyudur. Çalınışı ve ses genişliği aynıdır. Yalnız, Daha koyu bir ses rengi isteniyorsa. Yapıtta çok diyez varsa. Klarinet partisinin en kalınından Do diyez sesinin kullanılması gerekiyorsa. Ses genişliği Alto klarnet çeşidi olarak bu yolla elde edilir. Fa'nın daha incesindeki sesler çeşitli yollardan, her klarinetçiye ve klarinet yapısına göre değişebilen yollarla elde edilir. Klarinetin tınlama bölgeleri Klarinetin dört farklı tınlama bölgesi vardır: Kalın ses bölgesi : En kalın ses olan Mi'den bir oktav incesi Fa diyez notasına kadar olan bölgedir. Zengin, madeni, gizemli, karanlık ve dramatik sözcükleri ile tanımlanabilir. Bu ses bölgesine "Şalümo" (Chalumeau) bölgesi de denir. "Şalümo" klarnetin atası olan eski bir çalgının adıdır. Kötü sesler : Sol notasından üç yarım perde sonraki si bemol Türkü Şarkı Eser Musiki Müzik Dini Piano Piyano Genç Piyanist İyi Süper Çok Harika Olumlu Nota Sözü En Güzel
Selim Sesler - Gözyaşı 05:45
Selim Sesler - Gözyaşı 101 izlenme - 8 ay önce 10 Mayıs 2014 tarihinde kaybettiğimiz büyük klarnet ustası Selim Sesler'in "Gözyaşı" isimli eserini dinlemekteyiz. Selim Sesler (d. 1957), Çingene kökenli Türk müzisyen ve klarnet virtüözü. Edirne ilinin Keşan ilçesinde doğdu. Dramalı (Yunanistan) profesyonel bir zurnacı ailesinden gelmektedir. 1923'te mübadele sonucu Keşan'ın İbriktepe Köyü'ne yerleştiler, daha sonra Keşan'ın Yeni Mescit Mahallesi'ne taşındılar. Selim önce zurna çalmayı öğrendi, ancak 60'larda davul-zurnacı ailelerden gelen birçok genç, ince çalgı enstrümanlarını öğrenmeye başladığı sırada, o da klarnete geçti. On dört yaşındayken köy düğünlerinde ve panayırlarda çalmaya başladı. 80'lerde, daha büyük merkezlerde çalmaya giden Roman müzisyenlerine katılarak, müzik yeteneğini geliştirmek üzere İstanbul'a gitti. İstanbul'da, restoranlarda fasıl heyetlerinde, Ferhan Şensoy tiyatrosunun müzikallerinde, Romanlar'ın ve Roman olmayanların düğünlerinde çaldı ve birçok kayıt yaptı. 1998'de Brenna MacCrimmon ile birlikte Kanada turnesine katılarak Türk Romanları'nı ve kendi Rumeli kökenlerini temsil etti. Zengin müzikal deneyimleri sonunda, bölgeye ait zengin bir repertuar ve çalma tarzı edinerek, canlı bir arşiv niteliği kazandı. Gerek Romanlar gerek Roman olmayanlar arasında, doğaçlamalardaki ustalığı ile hem düğün havalarının, hem de günün dans ezgilerinin baş yorumcusu olarak ünlendi. Fatih Akın'ın Duvara Karşı ve İstanbul Hatırası filmlerinde muzikleri yer almaktadır.
Epten Aykırı Kızanlar - Dale 04:40
Epten Aykırı Kızanlar - Dale 226 izlenme - 1 yıl önce Macır kızanların Dale Don Dale yorumu.. Gırnatalı, eylencelikli more..
klarnetle amatör 'adaletsiz seçim' 03:09
klarnetle amatör 'adaletsiz seçim' 360 izlenme - 5 yıl önce
Klarnete Tecavüz! (Stavrakis Pazarentsis içerir) 03:03
Klarnete Tecavüz! (Stavrakis Pazarentsis içerir) 34 izlenme - 8 ay önce Usta Yunan klarnetçi Stavrakis Pazarentsis in son çalışmasını keyifle izliyoruz!