Hoşgeldiniz!

trampet

Sokak Trampetçisi 01:53
Sokak Trampetçisi 11.604 izlenme - 9 yıl önce tebrik etmek lazım iyi çalıyor ama çaldığı trampet değil ama ona benzer bir ses çıkıyor
DERS Bando Takımı | Majör Hareketler - Ritim Kalıpları Boru Trampet Takımı 17:23
DERS Bando Takımı | Majör Hareketler - Ritim Kalıpları Boru Trampet Takımı 6.066 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut öğretmen DERS Bando Takımı Majör Hareketler Ritim Kalıpları Boru ve Trampet Takımı Hakkında Herşey. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik takımı. Böyle bir topluluk yürüyüş halinde de iş görebileceği için çoklukla bando deyimi, askerî bir orkestra meydana getiren muzikacılar topluluğu için de kullanılır. Avrupa'da XVI. yüzyıldan itibaren bu günkü muzikacılar topluluğu yer etmeğe başlamıştır. Bizde, Tanzimat'ta mehterler kaldırılarak yerine İtalyan ve Fransız tipine uygun ordu muzika takımlarının kurulmasına karar verilmiştir. Askerî bandoların, en geniş kadrolu olanı Armoni muzikası - Armoni orkestrası Cumhuriyetin ilânından sonra kurulmuştur. Türkçe - bando ne demek türlü üfleme ve vurgulu çalgılardan oluşan tören müzik takımı, mızıka. Türkçe - İngilizce - bando [Bando] n. announcement, proclamation, manifesto; ban, banishment, exile, outlawing n. proclamation; ban n. band, troop, group; cohort, gang; brood; pack, covey, flock, herd; promulgation, publication Türkçe - Almanca - bando n. Band Türkçe - Fransızca - bando musique [la], bande [la], fanfare [la] İtalyanca - İngilizce - bando n. announcement, proclamation, manifesto; ban, banishment, exile, outlawing İtalyanca - Almanca - bando n. bekanntmachung, verbannung, landesverweisung, ächtung, ausstoßung, ausschreibung, bann Portekizce - İngilizce - bando (m) n. band, troop, group; cohort, gang; brood; pack, covey, flock, herd; promulgation, publication İspanyolca - İngilizce - bando n. proclamation; ban İspanyolca - Almanca - bando n. erlass, erlassung, aufgebot, bekanntmachung, partei, schwarm, volk İtalyanca - Fransızca - bando 1. (restrizione) interdit (m) 2. (diritto) proscription (f); prohibition (f); interdiction (f) 3. (condanna all'esilio) bannissement (m); proscription (f); exil (m) Türk ordu mızıkasının aşağı yukarı 2000 yıl öncelerine kadar gitmekte olduğu ve ondan önceleri ise efsanevi söylentilele dayandığı anlaşılmaktadır. Müzik tarihinin ilk safhaları, doğu medeniyetiyle ilgilidir. Vurma çalğılardan başka üfleyerek uyumlu hale getirilen sığır boynuzu veya midye ve benzeri deniz hayvanlarının kabukları gibi maddeler, ilk kavimlerin perdesiz boru çalğıları olmuştur. Daha sonraları madenleri işlemek suretiyle tunç veya pirinçten yapılan çeşitli cins borular kullanılmaya başlanmıştır. Kutsal kitaplarda ilk boru dökümcüleri konu edilmektedir. Savaş günlerinde öttürülen gümüş borular anlatılır. Milattan önceki devirler için Çin kaynakları, milattan VII yüzyıl sonrası için Orhan yazıtları ve yazılı bir söylentiye göre konuşan Kaşgarlı Mahmutun Türkçe Sözler Divanı ve en son olaraq XII yüzyılda Farsça bir metin, ilk Türk ordu mızıkasının (şimdi harabeden ibaret) Asfanın Kuça ve Balaşagun gibi merkezlerinde faaliyet göstermiş olduğunu bildirmekte ve bu Türk ordu mızıkasının kidem ve üstünlük unsurlarını saymaktadırlar. Türk ülkesi olan Balasagun tuğ takımlarının askeri mızıka göreneği sırasıyla; Karahanlılarda, Abbaslılarda, Harzemşahlarda, Büyük Selçuklu Imparatorluğunda, Anadolu Selçuqlarında, Ilhanlılarda, Memluklarda devam ettiği kibi, Selçuklular zamanında “Mehterhane-i Hakani” denilen ordu mızıkası, Osmanlı Imparatorluğunda Tabl-i Alem Mehterhanesi adını almış ve resmi adıyla da “Tabl-ı Al-i Osman Mehterhanesi” olarak, kuruluş ve çalışmaları kanunlara bağlanmış, müzik prensipleri tespit edilmiş, bir devlet kuruluşu olaraq tanınmıştı. XVI yüzyılda Osmanlı ordusunun 9 katlı mehterhanesi, Macarıstandaki Budin Kızılelma Sarayında yapılan şenlikler için Budin kalesindeki yerinde nevbet (konser) veriyordu. Bu tarihlerde Avrupada ise batı bandoları henüz gelişmemişti. Alman ve Isveçre alaylarında küçük birer tambour (trampet) takımlarıyla eşlikli fifrelerin kullanılmakta olduğu görülüyor ve Fransız ordusuna da XVI yüzyıl ortalarında geçmiş bulunuyordu. Kral XVI Louis zamanında, ordu musikisini düzenleyen bir yönetmelik vardı. 1683te Kral Louisin bakanlarının da etkisiyle, yayınladığı bir emirname ile “çok harcamalardan kurtulmak için boru (trompet, trampet ve fifre) takımlarının azaltılması” yoluna gidilmiştir. Bu Tarihlerde henüz bando kuruluşu olmayan Ingiltere, ordu musikisinden yoksundu. 1693te Londraya yakın Shatham Dz. P.Tümeninde küçük bir fifre-tramper takımı vardı. Bu takım, tümenin bir alayında bulunan Yzb. Villiam Prince tarafından, kendi bölüğünde çalışmak üzere tertip edilmiş iki pikola ve iki trampetten ibaretti. Bu takım, morali etkiliyor ve faydalı oluyordu. Bu sebeple gittikçe geliştirildi ve Kraliyet mızıkası bir çekirdek oldu. Nitekim, 6 Haziran 1773te, kralın donanmayı denetlemesi sırasında çalmak üzere, Spitheade götürülmek için Sheernessdaki Orpheus gemisinde görev almış olduğu, Chatham Dz. P.Tümeninin kayıtlarından anlaşılmaktadır. bando takımı , majör hareketler , boru ve trampet takımı , bando , nasıl yapılır , müzik dersi
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 01:06
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 4.445 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter Aykut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 01:23
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 2.567 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Sinem Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van
 Teneke Trampet - Gezi 03:35
Teneke Trampet - Gezi 1.811 izlenme - 3 yıl önce Teneke Trampet - Gezi (Video Klip 20149 Şarkı Sözleri: Teneke Trampet - Gezi © 2014 Kalan Müzik Davul kaydı: Stüdyo Hangar (Vecdi Yücalan), Gitar, bas, mızıka, vokal kayıtları: Kalan Müzik (Cafer Ozan Türkyılmaz) Miks ve Mastering: Kalan Müzik (Onur Özçelik) Şarkıya katkılarından ötürü Efe Kocabaşlar'a teşekkür ederiz. Teneke Trampet grubunun Gezi Şarkısı için çekilen animasyon, Türkiye'nin ilk keçeden imal edilmiş karakterleriyle ilk stop motion klip oldu. Yönetmenliğini Murat Özfilizler'in yaptığı animasyon yaklaşık 6 aylık çalışma ile hazırlandı. Metrelerce keçenin kullanıldığı animasyonda Gezi Direnişi'ni belgesel bir bakışla ortaya koyan klip, fotoğraf karelerinin birleştirilmesi ile oluşturuldu. Filmin sanat yönetmenliğini Berna Akkızal, yardımcı yönetmenliği ve ışık-dekor uygulamasını Sercan Erol yaptı.
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 01:12
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 1.904 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut ilter AYkut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van
ydo '06 boru trampet takımı 00:40
ydo '06 boru trampet takımı 2.836 izlenme - 9 yıl önce tuzla carsıda 4-2
Bateri Davul Dersi-2 Trampet Formatında Çalış Özgür Can Oney 00:36
Bateri Davul Dersi-2 Trampet Formatında Çalış Özgür Can Oney 1.644 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Baget nasıl tutulur? Baget Nasıl Tutulur Bagetlerde öncelikle müzik tarzına göre seçim yapılmalıdır. Bagetler sağ ve sol olarak ayrılır. Bateri dersi ne yeni başlamış olanlar Sağ eldeki bageti düz tutup diğer sol eldekini de klasik tutarak eller yere bakacak şekilde tutup bagetlere hakimiyet sağlanmalıdır. Bagetler uç noktadan biraz mesafe bırakılarak çok geriden tutulmamalıdır. Bagetlerde diğer önemli bir ayrıntıda performans ve sağlık açısından bagetin kalitesi önemlidir. Bagetleri deneyerek ya da birden fazla inceden kalına doğru baget alarak hangisinin elimize daha iyi geldiğini anlayabiliriz. Bateri evde nasıl çalışılabilir ? Bateri çalmaya yeni başlanmışsa , başlangıç aşamasında evde çalışmak için davul almaya gerek yoktur. Stick kontrol egzersizleriyle çalışma Pad üzerinde çeşitli alıştırmalar yaparak çalışılabilir. Bateri dersi nde denge ve akılcılık önemlidir. Düzenli olarak metronom ile çalışmalı single-strong ve doble strong , paradidle ,el teknikleri, dörtlük ritmin üzerine dörtlük , sekizlik ve onaltılık kick vuruşları gibi sağ ayak teknikleri , hi- hat ile dörtlük ,sekizlik, onaltılık saymak da sol ayak teknikleridir. Burada önemli olan el ve ayak koordinasyonu düzenli şekilde sağlamaktır. İyi bir davul çalmak için yapılması gereken nedir ? iyi bir davul çalmak için ne yapılmalı Davul el ve ayakla çalınan bir estrümandır. Davulu iyi çalmak için hem ellerimize , hem ayaklarımıza ve bunların arasındaki koordinasyonu çok sağlam geliştirmek gerekir. Bateri dersi alan öğrenci çalınan müzik türüne göre baget seçimi yapmalıdır. Eğer doğru teknikler biliniyorsa bagetin kendi ağırlığından faydalanıp fiziksel o derece ekonomik kullanmak gerekir. Davulların kasa kalınlıklarıda önemlidir. Kasa ne kadar kalınsa ses o kadar iyi çıkar. Kasanın ince olması sesi baslaştırır. Herkes bateri çalabilir mi ? Bateriyi herkes çalabilir fakat ritim kulağı olması gerekir. Ritim kulağı da zamanla geliştirilebilir. Bateri dersi yeni almaya başlayanlar çalışarak belli egzersizler yaparak , müzikleri dinleyerek ve ayırt etmeye çalışarak geliştirilebilir. Müzik kulağınız iyi değil fakat nota biliyorsanız enstrümanı notalı şekilde de kullanabilirsiniz. Bir çok aksak eser mevcuttur bunlar için gerekli olanlar ; Müzik kulağı ,düzenli çalışma ve dengedir. Bunlardan hiçbirisi yok sadece çok hızlıysanız size hiç fayda sağlamayacaktır. Yetenek olmadan da bateri çalmak mümkün mü ? İstedikten sonra çalınılabilir. Her şeyden önce ritim kulağı olması gerekir. Bateri dersi başlarında ritim kulağıda müzikleri dinleyerek geliştirilebilir. Yetenek olmalı ama yeteneğim yok diyede Davul çalmama gibi bir durum söz konusu olamaz. İnsanlar çalışarak da var olan ya da olmayan ritim duygularını sağlayabilirler. Müzikleri dinleyerek müzikleri ayırt etmeye çalışarak örneğin davulun sesini duyabiliyor muyum diye müzikteki estrümanları ayırt edilmeye çalışılmalıdır. Bateri çalmaya nasıl bir başlangıç yapılabilir ? İlk aşamada Davul kullanarak çalışmalara başlamaya gerek yoktur. Çalışma Pad’i alarak belli baget tutuşlarıyla çeşitli egzersizler yapılabilir. Yapılan egzersizler ellerin beyinle koordinasyonunu sağlamak için önemlidir. Yeni bateri dersi alanlar sürekli egzersiz yaparak ritim kulağınıda oluşturması gerekir. Stick kontrol egzersizleri metronom eşiliğinde yapılarak daha verimli sonuçlar elde edilir. Böylelikle parçalar istenilen tempo hızında çalınabilir. Sesler inç olarak ifade edilir. 8 10,12,14,16 inç alto ve floor tom olarak değişmektedir. 14 ve 16 inç floor tom en bass sesi verir. 8, 10 ve 12 inç’de altolardır. Bateri dersi tamamlandıktan sonra bu konu daha net anlaşılacaktır.Trampetler 14 ve 13 inç’den oluşur. Kick Davul 18’den 24 inç ‘e kadar değişmektedir. Kullanılan müziğe göre inçler değişmektedir. Daha küçük inçdeki hip hop çalarken, Türk müziği,pop gibi daha derli toplu müzikleri çalarken alt sesler ,rock müzikleri çalarken ise daha geniş inçdeki davullar tercih edilmelidir. Altolar müzikte atak geçişler için kullanılan estrümanlardır. Foor tom küçük bas davullarıdır. Genel bateri elemanları nelerdir ? Kick Davul , Alto, Floor Tom, Ziller ve Trampet Baterideki standart elemanlardır. Bateri dersi almaya yeni başlayanlar standart elemanlarla başlayabilir. Davullar vurmalı çalgılar grubuna girmektedir. Baget denilen sopalar yardımıyla şarkılarda ritim tutmaya yarayan alettir. Zilller davul setini oluşturan ritmin devamını sağlayan olmazsa olmaz metaryellerdir. Ziller müziğe göre çalınarak çeşitleri bulunmaktadır. Bateri çalmak için nota bilmek şart mı ? Nota bilmek şart mı Müzik dilinin harfleri olan notalar sesin frakanslarıdır.Bateride her nota bateri setindeki farklı bir notayı temsil eder ya da zilleri temsil etmektedir. Bateri dersi başlangıç aşamasında nota bilmek gerekmez. Fakat çok zor olmasada 4’lük, 8’lik ve 16’lık notalar çalınmaktadır. Akademik olarak çalındığında notalarla daha keyifli hale gelir. Bateride davulların sesleri arasındaki farklılıklar nelerdir ? Davullarin sesleri arasındaki farklılıklar Sesler inç olarak ifade edilir. 8 10,12,14,16 inç alto ve floor tom olarak değişmektedir. 14 ve 16 inç floor tom en bass sesi verir. 8, 10 ve 12 inç’de altolardır. Bateri dersi tamamlandıktan sonra bu konu daha net anlaşılacaktır.Trampetler 14 ve 13 inç’den oluşur. Kick Davul 18’den 24 inç ‘e kadar değişmektedir. Kullanılan müziğe göre inçler değişmektedir. Daha küçük inçdeki hip hop çalarken, Türk müziği,pop gibi daha derli toplu müzikleri çalarken alt sesler ,rock müzikleri çalarken ise daha geniş inçdeki davullar tercih edilmelidir. Altolar müzikte atak geçişler için kullanılan estrümanlardır. Foor tom küçük bas davullarıdır. Baterideki zillerin farkları nelerdir ? Bateride zillerin farkları Ziller yapılan müziğe göre değişmektedir.Zillerin belli açıları yoktur. Kullanan kişi kendine göre düzenleme yapar. Bateri dersi başlarında zilleri hangi sesi çıkardığına alışmak zor olablir.Her Bateristin seti farklı olabilir hatta sahneye göre düzenleme değişebilmektedir. Temel olarak ziller ride,hi-hat,crash ,splash ve china zilleridir. Her biri farklı görevlerde kullanılarak birbirlerini tamamlamaktadırlar. Hi-hat ve ride rock tarzı müziklerde eşit aralıklarla yapılan vuruşlar halinde çalınır. Crash müzik vurgu yapmak için kullanılır.Splash ve china da efekt zilleridir. ateride temel ritimler nelerdir ? Bateride zillerin farkları Bateride baget yardımıyla bateri elemanlarına vurularak düzenli ve akıcı sesler ritimi oluşturmaktadır. Bateri dersi veren eğitici ritimleri öğrencilerine iyi öğretmelidir. Kulanılan temel ritimler ise 6/8 ‘lik İle 4/4 ‘lik ve 7/8 ‘lik ile 9/8 ‘lik ritimlerdir. Türkiyede genelde 9/8 'lik ritim kullanılmaktadır. Standart ritim de 4/4 'lük tür. Bir çok şarkı bunun üzerinden gidilir. 6/8 'lik de slow şarkılar oluşturmaktadır. Bateride Stick Kontrol hareket nedir ? Stick Kontrol Hareketi Bateride bagetlerle yapılan Pad çalışmalarıdır. Çalışma pad’i kullanılarak elin ve ayağın gelişmesi sağlanır. Bateri dersi alan bir öğrenci iyi bir davul çalmak istiyorsa davula yeterince hakim olmalıdır. Yapılan çalışmlarla davula yeterince hakim olup hızı da ritme göre ayarlamamız önemlidir. Çalışmalarda sağ el “R (right)”ve sol el de “L (left) olarak gösterilir.Çalışılan egzersizleri ayak vuruşlarıyla da zenginleştirerek el ve ayak koordinasyonu sağlanabilir. Sürekli egzersizler yaparak uzun çalışmaların sonucunda gelinen nokta her şeyi gösterecektir. Ritim kulağı nasıl geliştirilir ? ritim kulağı nasıl geliştirilir Ritim kulağı herşeyden önce çok önemlidir. Ritim kulağı olması gerekir çok iyi değilde de geliştirilebilir. Bateri dersi ne yeni başlarken belli egzersizler yaparak davul çalmak için tabii bagetlerle egzersiz yapılmalıdır. Zamanla çeşitli müzikleri dinleyerek ve enstrümanları müziğin içinde ayırt edilmeye başladığı anda kulak eğitilmiş oluyor. Geliştirerek daha iyi bir noktaya ulaşamsı sağlanır. En çok kullanılan baget türleri nelerdir ? ritim kulağı nasıl geliştirilir Bagetler bateride davul ve zil grublarını çalmaya yarayan tahta veya demir gibi birçok çeşidi bulunan aletlerdir. Bateri dersi gören öğrenciler nasıl bagetle başlaması gerektiğini bilmelidir. Bagetler çalınan müziğe göre değişmektedir. Latin ya da jazz tarzı müzikler için kalın ve ağır bagetler pek kullanışlı olmaz . Bu tür müzikler için ince ve hafif bagetler tercih edilmelidir. Belli standartlarda ve markalarda bagetler vardır. Genel de kullanılan bagetler 5A ve 5B çeşitleri daha çok tercih edilir. Standart bir bateri hangi parçalardan oluşur ? standart bateri parçaları Genellikle 5 parça davul ve 3 parça zillerden oluşur. Davullar bas davul, 2 adet alto ve 1 bas tomdan oluşur. Bateri dersi alırken davulların her birinin çapları,derinlikleri ya da ikisi birden değişiklik gösterdiğini göreceksiniz. Tonlarındaki değişikliği ana sebebi boyut farklılığıdır. Davulların boyları inc ('') olarak ifade edilir. Ziller aynı şekilde inc olarak gösterilmektedir. Davullarda çıkan sesi belirleyen ölçütler birincisi yapıldığı malzemenin ağacı ve diğeride altına ve üzerine yapılan derilerdir. Bunlar davulun kalitesinde önemlidir. Bateride başlangıcı oluşturan ana ritim nedir ? Başlangıcı oluşturan ana ritim Standart 4/4’lük ritimdir. Bu ritim üzerinden bir çok şarkı gidilir . Ritimde hızlandırma yavaşlama yapılabilir. Bateri dersi başlarında, davul egzersizlerinde stick kontrol hareketlerinden sonra ana ritimle başlamak daha doğru olabilir. 9/8 ‘lik ritimin ölçü özellikleri nelerdir ? Ritmin ölçü özellikleri Ritim vurmalı çalgıların temelidir.Çeşitli aletlere vurarak çıkarılan düzenli ve akıcı sesler ritmi oluşturur. Bateri dersi eğitmenleri bu konu üzerinde durmalıdırlar.İkişerli ve üçerli vuruşlar olarak yapılan ölçüdür. İkiye ayrılmaz. Özellikle haraketli oyun ,türkü, Türk sanat müziği ve yöresel bazı müziklerde çalınır. Bateri zili alırken nelere dikkat edilmelidir ? Zil seçerken nelere dikkat etmeli El yapımı ziller kaliteli zillerdir. El yapımı zillerin özelliği aynısından bir tane daha olmamasıdır. Bateri dersi ni yeni almaya başladıysanız zillerde iyi seçim yapmak için deneyerek almak daha isabetli seçim olabilir .Gürültülü ve sert bir müzik yapılıyorsa kalın ve ağır ziller tercih edilmelidir. Ziller kadar zil standıda önemlidir. Stand zillerin ağırlığını taşıyacak şekilde ve sabit olmalıdır. Zilin duruşunu istenilen şekilde ayarlanması ve dengeyi sağlaması açısından örümcek ayaklı stadlar kullanıma uygundur. Bageti neye göre almalıyız ? Bageti Neye göre almalıyız Bagetler çalınan müziğe göre farklılık göstermektedir. Görünüşleri ağırlık, kalınlık ve uzunluğuna göre değişir. Bateri dersi alırken tahta bagetler tercih edilebilir. Yapımında kullanılan malzemeler bagetin kalitesinde belirgin faktördür. Baget seçerken ilk önce müzik tarzına göre baget seçilmelidir.Bagetleri deneyerek alarak elimize uygun olanı alabiliriz. Hi-hat ve Ride zilinin baterideki görevi nedir ? Hi-Hat ve Ride Zili Bateride ritmin devamını sağlamaktadır. Özellikle rock türü müziklerde genelde eşit sürelerle yapılan vuruşlar halinde çalınmaktadır. Özellikle bateri dersi esnasında bu zilleri iyi tanımak gerekir. Hi-hat üst üste konulmuş iki zil olarak kullanılmaktadır. Ayakla kullanılan tek zil çeşididir. Çalınan sertlik ve yumuşaklığa göre ayak serbest ve sıkı basılır . Zilin serbest kalması daha ses ve gürültü çıkarmasına neden olmaktadır. Ayakla üzerine basıldığında tam tersi ses hafif bir ses çıkar. Bateride efekt zilleri hangileridir ? Bateride Efekt Zilleri Ziller bateride olmazsa olmaz parçalardır. Davullarla bütünleşerek ortaya hoş sesler çıkartırlar . Bateride farklı kulanım amacına göre çeşitli ziller vardır.Efekt zilleri bunlardan bir tanesidir. Bateri dersi alan öğrencilerin hangi zilin ne işe yaradığınız bilmesi gerekir.Efekt ziller her bateride kullanılmayabilir. Kullanıldığı zaman güzel ayrıntılarda ritimlere keyif katmaktadır. Kullanılan efekt ziller Splash ve China tamamen efekt zilidir. Zillerin özellikleri nelerdir ? Zillerin Özellikleri Daire şeklinde olan ziller baget denilen sopaların vurulmasıyla ses çıkartır. Davul ile kullanılan ziller ikiye ayrılır. Bateri dersi alan öğrenciler en çok ziller konusunda zorluk çekerler. Birincisi tek zildir. Baget ile vurularak zilden ses çıkar . Diğer zil ayakta yönetilen bir çift zilden oluşmaktadır. Ziller kullanım şekillerine ve duruşlarına göre değişmektedir. Ziller rtimde vurguyu belitmek, farklı efektler katmak gibi yapılan müziğe göre kendini gösterir. Trampet Kordlarının görevi nedir ? Zillerin Özellikleri Trampet iki değnekli küçük davuldur. Kordlar da trampete trampet sesini veren demirlerdir . Eğer bateri dersi ne yeni başladıysanız trampet kordlarınızı mutlaka bir uzmana yaptırın.Trampetin alt kısmında bulunan manyetik demirler sesin istenen anlamda iletilmesini sağlar. Kordları açık olmayan trampetten klasik trampet sesi çıkar. Demirler kullanıldığı zaman kulağa hoş gelen sesler çıkar. Farklı çalış ve vuruş tarzları çok farklı seslere ulaşmak trampetin müziksel anlamda zenginliğinin bir göstergesidir. Baterideki yardımcı parçalar nelerdir ? Bateride Yardımcı parçalar Bateride sehba, yardımcı aksam ve tabure yer almaktadır. Tabure bateristin rahatlığı düşünülerek tasarlanmış sabit oturaktır. Bateri dersi ne yeni başlayanlar için sehbalar da ziller ve diğer elenmanlar için bateristin güvenli şekilde kontrol edebileceği yardımcı parçadır. Zilleri sabitlemek için stand adı verilen sehbalar kullanılır. Sehbalar T ve normal sehba olarak ayrılır. Rok standlar ise geniş köprü görünümdeki aksanlardır. Baterideki elemanları sabitlemek açısından önemli araçlardır. Orkestrada Davulcunun yeri nedir ? Orkestrada Davulcunun yeri nedir Her enstrüman önemlidir fakat Davul orkestranın kalbi görevindedir. Şarkıya gerçek hareketliliği veren ritim katan davullardır. Bateri dersi alırken davulculara büyük sorumluluk düşmektedir. İkinci şef olarak tüm tempoyu ve ritmin düzenini sağlarlar. Belli ritimler yaparak tüm orkestrayı atağa kaldıran yine davulculardır. Davulcuların her zaman için müzisyenler arasında sabit kalan ritme daha sahip olduğu ve ritim duyguları daha iyi olduğu için davulcular her zaman atağa başlar. Davul ne ile çalınır ? Davul ne ile çalınır Baget ile çalınır .Ölçüleri sabittir. Ancak kalınlıkları değişir. Belli standartlarda ve farklı markalarda bagetler vardır ölçüleri 5-10 cm arasında müziğin tınısına göre değişmektedir. Bateri dersi başlarında sert müzik olan rock çalınacaksa kalın bir baget , jazz çalınacaksa ince sesin tınısını alması için ince hafif bir baget kullanılmalıdır. Farklı baget türleri ise evde ve egzersiz kullanımında diğer bagetlerinden daha az ses çıkardığı için özellikle zillerde tercih edilebilir. Diğer baget çeşidi fırça bagette jazz müziktte kullanılır. Baget kalınlıkları neye göre değişir ? Baget kalınlıkları neye göre değişir Bagetler çalınan müziğe göre değişmektedir. Sert bir müzik olan rock için kalın baget kullanılmalıdır. Bateri dersi ne yeni başlanmışsa ve Jazz çalınacaksa ince baget tecih edilmelidir. Baget kalitesi yapılan malzemeye göre değişir.Tahta bagetlerde sert olanların tuşeleri daha net çıkar ancak bilekleri yorabilir . Tahta ve demir bagetler vardır. Genelde tahta bagetler kullanılır.Baget uçları da genel olarak iki çeşittir. Tahta ve plastik uçlardır. En çok tahta uçlar kullanılmaktadır. Çoğu müzik türüne uyar. Baget ölçüleri nelerdir ? baget ölçüleri nelerdir Baget ölçüleri standarttır. Çok nadir olarak 5 cm ile 10 cm uzun bagetler vardır. Genelde standart bagetler tercih edilir. Bagetler genelde kalınlık olarak değişmektedir. Bateri dersi başlarında kalınlıkları da çalınan müziğe göre değişir. 7A bagetler incedir ve tuşeler zayıf duyulur. 5A bagetler en çok kullanılan baget ağırlığıdır. Orta ağırlıktadır. 2B ve 5B ağırlık ve kalınlık olarak en yüksek değerlere sahip bagetlerdir. Tuşeler oldukça iyi duyulur. Her türlü metal rock tarzı müziğe iyi gitmektedir. Trampetin genel özellikleri nelerdir ? Trampetin genel özellikleri Snara olarak da bilinen küçük davullardır. Geniş kenarlı kasnağın iki tarafıda birer deriyle kaplıdır. Gövdesi tahta ve alaşım karışımıdır. İlkez bateri dersi alanlar üstteki deriye çubukla vurularak çalmaya alışmalıdır. Çeşitli çaplarda yapılanları vardır. Notası düz bir çizgi üzerine veya dizekte aynı çizgi yada aralığa yazılır. Yüksek sesli müziklere ve farklı efekt uygulandığı için askeri müziklerde özellikle kullanılır. Kick davulda kullanılan pedallar nelerdir ? Kick davulda kullanılan pedallar Single ve twin pedallarıdır. Bir davul setinde bass davula vurulan birleşik pedallardır. Bateri dersi nin tüm dallarında güzel sonuçlar verebilen bir tekniktir. Pedallara basarken ayak tabanın tamamı pedallara temas etmemeli ayakların parmak ucuyla basılması gerekir. Davul koltuklarına da oturuş şeklide iyi ayarlanıp diz açısı yaklaşık 90 derece olmalıdır. Demir bagetin tercih edilmeme nedeni nedir ? Demir bagetin tercih edilmeme nedeni Baget seçimleri entrüman için sesin iyi çıkması açısından çok önemlidir. Demir baget kullanımında ekipmana vereceği zarar nedeniyle bateri dersi ne yeni başlayanlara profesyonel müzisyenler tarafından önerilmezler. Ancak yapılacak çalışmalar padde yapılacaksa normal bagatle birlikte demir bagette önerilir. Demir baget egzersiz aşamasında el ve bileklerin güçlenerek baget hakimiyetini sağlamada çok yardımcı olmaktadır. Bateride Ride zilinin görevi nedir ? Ride zilinin görevi nedir Eşit aralıklı vuruşlar halinde çalınır. Diğer zillerden farkı göbek kısmının daha fazla kullanılmasıdır. Özellikle bateri dersi başların ride zili nde vuruşlar yaparken çanak ve göbek kısmına bagetin kalın ve uc kısımlarına dikkat edilerek vuruşlar yapılması gerekir.Yoksa farklı zil tonlarıyla karışmaktadır.Geniş çaplı zil olup bas tom ‘un üzerine konur. Ritimlerde duyulan tin tin tin sesleri bu zilden oluşur. Zilin göbek kısmına vurulursa farklı ses çıkar. Metronom çalışma nedir ? Metronom Çalışma Nedir. Her müzisyen için önemli olan zaman metronom çalışmaları ile doğru kullanılarak istenilen zamanda ritimler çalınabilir. Bateri dersi uzman eğitmenlerden alınmalıdır. Metronomda istenilen zaman aralıkğında vuruş yapmaya yarayan ve parçaların hızlarının bu vuruşlara göre ayarlanmasını sağlayan araçlardır. 1 Dakika içindeki eşit aralıklı vuruşları rakamlar olarak göstermektedir. Örneğin ; eşit zaman aralıklarıyla 60 vuruş 1 dakikayı belirtirek saniyeye 1 vuruş düşmektedir. Paradiddle teknikleri nelerdir ? Paradiddle teknikleri Rebound ,single stroke ,double stroke den sonra yapılan çalışmalardır. Amaç iki elinde daha hızlı kullanılmasıdır. Bateri dersi nde sağ el ve sol el teknik çalışmaları aynı anda yapılır . Metronomla çalışmak gerekir.Sağ el right ve sol elde left olarak belirtilir. Temel olarak bagetlerle lrll-rlrr-lrll-rlrr şeklinde başlanır. Davulda vuruş teknikleri nedir ? Davulda Vuruş teknikleri Davulda vuruş teknikleriyle beraber denge, zaman, davul ile olan mesafe çok önemlidir.Yeni bateri dersi alanlar bu konuya dikkat etmeli.Üstünde bulunduğumuz taburede dengeyi sağlayarak bacak ve kollarımızın rahat hareket etmesini sağlamalıyız. Metronom çalışmaları yaparak düzenli vuruşlar yapılabilir. Bir çift bagetle yapılacak bir çok vuruş tekniği vardır. Burada önemli olan hangi tekniğin nasıl tınladığını bilip ona göre seçim yapıp ahenkli ses çıkarmaktır. Latin ve jazz müzikler için hangi ziller kullanılır? Latin ve jazz müzikleride hangi ziller kullanılır Ziller davul setini oluşturan olmazsa olmaz parçalardır.Ziller sayıları ,çapları bateristin isteğine ve müziğin tarzına göre değişmektedir. Bateri dersi başlarında hangi müzikleri için hangi zillerin seçilmesi gerektiğinin konusu iyi kavranmalıdır. Çalındığı zaman normal bagetlerin yanı sıra özel zil bagetleride kullanılabilir. Davulun çıkarmış olduğu ritmi devam ettirmek için davulun tamamlayıcı görevi görmektedir. Latin ve jazz müzikler için ince , hafif olanı kullanılmalıdır. Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir ? Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir Genel kullanımı ritim ve atak sonralarında tekrar başını belirgin kılmak müzikteki vurguyu ortaya çıkarmak için kullanılır. Bateri dersi uzman eğitmenlerden alınmalıdır. Diğer türlü müzik çok ta hoş olmayacaktır. Crash vuruşlarının belli bir standartları yoktur. Ritmin içinde kesin şurda kullanılır diye ifade yoktur. Atak sonralarında ritmin başında sıklıkla duyulabilir. Efekt zili olarak kullanılabilir . Kullanımında tek veya trampetin üstlerine de gelebilir. Crash ziline vururken altına kick vuruşuda eklenenir. Bateride sağ ayak ve sol ayak teknikleri nelerdir ? Bateride Crash zilin kullanım amacı nedir Bateride ziller önemli yer tutmaktadır. Ziller sol ayakla kontrol edilen hi-hat ve sol üstte olan crash ,sağda duran ride zilden oluşmaktadır. Bateri dersi görürken ayak teknikleri başlarda zor gelebilir. Sağ ayak teknikleri dörtlük ritmin üzerine dörtlük , sekizlik ve onaltılık kick vuruşlarıdır. Hi-hat ile dörtlük , sekizlik ve onaltılık saymakta sol ayak teknikleridir. Zillerin konumları ve çeşitleri davulcuya göre değişmektedir. Rebound ,single stroke ,double stroke den sonra yapılan çalışmalardır. Amaç iki elinde daha hızlı kullanılmasıdır. Bateri dersi nde sağ el ve sol el teknik çalışmaları aynı anda yapılır . Metronomla çalışmak gerekir.Sağ el right ve sol elde left olarak belirtilir. Temel olarak bagetlerle lrll-rlrr-lrll-rlrr şeklinde başlanır. Single Stroke vurmalı çalgılarda temel vuruş sistemidir. bir sağ(r)*, bir sol(l)* vuruş ile yapılır. örnek r - l - r - l - r - l - r - l Bateri nedir? Bateri nedir Yeryüzü üzerinde ilk insandan bu yana var olmuş en eski çalgı olan Davul, Vurmalı Çalgılar ailesinden bir ritim elemanıdır. İlk insanın konuşma dili öncesinde duvar yazıları, duman ve vurmalı aletlerle iletişim kurduğu düşünülmektedir. İlkel yaşam şartları içerisinde geniş alanlara yayılmış insanların komşu köy ve kabilelerle haberleşmesinde, yaklaşan düşmanları ya da vahşi hayvanları korunmak için birbirlerine haber vermesi ya da uzaklaştırması için kullanılan vurmalı aletler Davul’un ataları olan Tamtam’lardır. Kabilelerin şölen, düğün, savaş, zafer kutlamaları veya dini törenleri, cenazeleri esnasında kullandıkları iletişim araçlarından en önemlisi vurmalı çalgılardır. İlk çağlardan, gelişmiş uygarlıklara kadar vurmalı çalgılar daimi olarak yaşamsal ritüeller içerisinde yerlerini korudular. Hayvan derilerinin yumuşatılarak incelik ve kalınlıklarına göre ahşap bir kasnak veya çömlek üzerine gerilerek elde edilen bu vurmalı aletler şekillendirilmiş ağaçtan sopalarla veya iki elle sesin ulaşacağı uzaklığa göre yüksek ya da hafif darplarla icra edilirdi. Kasnaklara gerilen derilerin inceliği ya da kalınlığı tiz ya da pes sesleri oluştururdu. İnsanoğlu davullar eşliğinde atların sırtında ya da koşarak savaşlara gitti. Kıtaları denizden keşfederken dev kalyonlar davullar eşliğinde yüzlerce kürekçiye çektirilirdi. Ritim genel olarak belli bir yürüyüş hızında, düzenli ilerlemek olarak tanımlanabilir. Örneğin kalbimiz 1 dakikalık süreçte düzenli olarak 65 vuruşla, bedenimizin hayatı sağlıklı yaşayabileceği ahengi sağlar. Saatler, saniyelerin ritmik vuruşlarla, aksamadan sıralanmasıyla çalışır. Süreleri uzamadan veya kısalmadan geçen saniyeler, zamanlamamızı düzgün yapmamızı sağlar. Ritim hayatın içerisindeki ahenk ve düzenin yanı sıra bir kuraldır. Yaşamımızın içerisinde uyduğumuz birçok kural kadar gereklidir. Sağlık kuralları, trafik kuralları, saygı kuralları hayatta ne kadar önemliyse ritmik kurallar da müziğin içerisinde o kadar önmlidir. Ruhumuza ve kulağımıza hoş gelebilecek belli tonaliteler içerisinde yazılmış uzun ya da kısa beste, şarkı ve benzeri müzik formları ölçüler halinde hecelere bölünmüş müzik cümleleridir. Ölçüler eserlerin iç yürüyüş düzenlerini belirler ve esere ahenk verirler. Bir eserin ritmi, belirlenen ölçünün sayısında tek düze olmayan vuruşların düzenli birlikteliğinden meydana gelir. Orkestralardaki vurmalı çalgılar topluluğuna Bateri denir. Topluluğun içinde beş adet davul, ziller, trampet, tomtom ve pedallar bulunur. Davul çalmak için kullanılan ahşap sopalara baget denir. Davulun fırça veya tokmak yoluyla icrası müzik türüne göre değişir. Davulun gövdesi ahşap veya metal silindirden oluşur. Gövdenin iki yüzüne gerilen parşömen (kurutulmuş deri) veya hayvan (dana, geyik) derisi tını rengini oluşturur. Modern orkestraların kullandığı ritim aletlerinden timpal, timpani çelik, bakır veya pirinç gibi madeni silindir kasnaklardan yapılmıştır. Kasnakların çevresinde bulunan kelebek mandallar davulları akort etmeye yarar. Bongolar bilinen en küçük ritim aletlerindendir. Küçük kovaya benzeyen ve çift olarak iki elle icra edilen bu minik davullar Afrika kökenli olup, dans orkestralarının icralarında kullanılmaktadır. Türk kültür tarihinde de davul’un önemli bir yeri vardır. Şaman Türkleri dini törenlerinde kötü ruhları kovmak için kullanırlardı. Osmanlı Türklerinin döneminde işlevini değiştirerek devletin egemenlik simgesi olan sancak ve tuğ’un yanında yer aldı. Kös adı verilen davullar yere konulmak suretiyle ya da atların iki yanına bağlanarak süvarinin tokmakla çalması suretiyle kullanılırdı. Osmanlı döneminde mehterhanelerde ve ileri zamanlarda bandolarda kullanıldı. Kayış vasıtasıyla omuza asılarak çalınan Karadeniz davulları bir yüzüne tokmakla, diğer yüzüne çubukla vurularak icra edilirdi. Tokmak darpları kuvvetli zamanları, çubuk darpları ise zayıf zamanları karakterize etmektedir. Bateri çalabilmek için düzenli ve sıkı bir bateri dersi almak gerekir. Öncelikle ritim duygusunun iyi düzeyde olması gerekmektedir. Eğitimlere ritmi hiç kaçırmadan düz vuruşlarla başlanır. Çalışmalarda ritim duygusunun daha da sağlamlaştırılması için Metronom’dan faydalanılır. İçinde ritim duygusu zayıf olan bir kimse metronom yardımıyla kendini geliştirebilir. Düzenli çalışma bateri eğitimindeki ilerlemenin temel şartıdır. Tüm müzik aletlerinde olduğu gibi bateride de günlük çalışma saati ortalama en az bir saat olmalıdır. Bu sınırın üzerinde çalışan birçok bateri icracısı vardır. Virtüozite seviyesine gelmek ve ritmik beyin koordinasyonunu bagetlerle sağlamak için günde 5-6 saatin üzerinde aşamalı şekilde çalışılmalıdır. Eğitimler adım, adım yürür. Birdenbire bir ritmi ve tüm varyasyonlarını icra edebilmek olanaksızdır. İyi bir davulcu çok iyi trampet çalar. Eğitimin başlangıcından itibaren uzun bir süre tam bir bateri takımıyla çalışmanız gerekmez. Önce evde yastıklara bagetlerle vurmak yoluyla ilk egzersizler yapılabilir. Stick control denen egzersizleri evde çalışma petleriyle yapmak mümkündür. Bagetleri doğru tutmak ve hakimiyet sağlamak çok önemlidir. Bagetlerin farklı ağırlık noktaları vardır. Çok uçtan tutulmaması gereken bagetler ilk olarak kolaylığı açısından Fransız timpani tekniğiyle el ayası aşağı doğru tutularak başlanır. Demir bagetler sağlık açısından sakıncalı olduğundan bateristler arasında pek tercih edilmezler. İlk egzersizler 4’lük, 8’lik, 16’lıklarla başlanır. Sağ eller daima güçlüdür ancak aynı anda çalışılarak sol ele de güç kazandırılır. 8-10- 12 alto, 14-16 inçlik bas trampetlerin ve 18- 22- 24 inçlik kick davulların çeşitli karakterde işlevleri ardır. 18 inçlik davullar küçüktür ve hiphop tarzı müzikte ve Türk müziğinin alt yapılarında yer alırlar. Rock müziğinde ise daha geniş inçteki davullar kullanılır. Alto davullar ataklarda yani geçişlerde cümle tamamlamalarında kullanılır. Ziller 8 inçten, 14 inçe kadar kullanılır. Pop ve caz gibi müziğin tarzına göre inçler değişir. Örneğin caz müziğinde ince zil kullanılır. Daha çok baget sesi algılanılır. Crush ziller cümleyi tamamlamak için kullanılırken, sürekli kullanılan ziller vardır. Zillerin bateri takımında belli yerleşim açıları yoktur. İcra edenin kullanım tarzına ve zevkine göre değişebilir. Bateri takımında ziller ve davullar dışında sehpalar, zil ve davulların sabit kalması için standlar, single ve twin pedallar vardır. Tanınmış Türk bateristlerin arasında Okay Temiz, Selim Selçuk, Volkan Öktem, Kerem Kabadayı, Burak Gürpınar, Güray Mumcu, Onur Ertem, Akyan İlkan, Doğaç Titiz, yabancı bateristler arasında ise Art Blakey, Tony Williams, David Silveria, Vinnie Colaitua, Dave Weckl, Steve Gadd, Dennis Chambers dünya müzik literatüründe yer almaktadırlar. Caz füzyon baterisinde en yüksek seviyedeki performansıyla takdir gören Dave Weckl 1960 yılında dünyaya geldi. Francis Howell Yüksekokulu’nu yüksek dereceyle olarak bitirdikten sonra caz eğitmini Bridgefort Üniversitesi’nde yoğunlaştırdı. Weckl dünyaca meşhur müzisyenlerin orkestralarında bateri çaldı. Bunların arasında Madonna, George Benson, Paul Simon’ı sayabiliriz. Çok erken yaşta tanınan ve popüler olan ünlü baterist 1985’ten 1991 yılına kadar Chick Corea Electric Band’de çalıştı. Corea grubunda yedi yıl kariyerini albüm ve konserlerle yükselten sanatçı 1988 ve 89 yıllarında Manhattan Jazz Quintet ile dört albüm kaydetti. GRP All Star Big Band ile anlaşmaya varan Weckl bateri eğitimi ile ilgili videolar, solo performanslar ve master plan çalışmaları yaptı. Corea grubundan ayrılan sanatçı ünlü gitarist Mike Stern ile kayıtlar ve turneler yapmaya başladı. 1990 yılından sonra kendi adını taşıyan The Dave Weckl Band’ı kurarak stüdyoya girdi. Dave Weckl’ın bateri alanındaki başarısı büyük bateri firmalarının ilgisini çekti. Yamaha Drums, Sabian Cymbals ve Vic Firth Drumsticks gibi önemli firmalarla anlaşma imzalayarak yeni prodüksiyonların dizaynlarında çalıştı. Sabian HHX büyük zil modelini geliştirdi. 1996 yılında stil ve düzeneğini kökünden değiştiren Weckl, efsane sanatçı Freddie Gruber’la etütler yapmaya başladı. volkan öktem,9/8,3 leme,üçleme,stroke,single,doble,baget,bateri,bateri dersi,ritm,durums,perkisyon,aykut öğretmen Bateri Dersi-4 9/8 lik Ritim Kalıbı İçerisinde 3 leme yapmak Volkan Öktem
Ydo '06 Boru Trampet Takımı 04:16
Ydo '06 Boru Trampet Takımı 3.269 izlenme - 9 yıl önce tuzla turu sonrası okula giris. 5.mars
Boru Trampet Takımı 1,ayşe Ahmet İnci,ali Yıldız 00:52
Boru Trampet Takımı 1,ayşe Ahmet İnci,ali Yıldız 3.641 izlenme - 8 yıl önce www.ayseahmetinci.tr.gg,ayŞe ahmet İncİ ilköğretim okulu boru trampet takımı 1.video 21 MAYIS 2009
Boru Trampet Takımı 2,ayşe Ahmet İnci,ali Yıldız 01:11
Boru Trampet Takımı 2,ayşe Ahmet İnci,ali Yıldız 3.297 izlenme - 8 yıl önce www.ayseahmetinci.tr.gg,ayŞe ahmet İncİ ilköğretim okulu boru trampet takımı 2.video 21 MAYIS 2009
Boru Trampet Takımı 3,ayşe Ahmet İnci,ali Yıldız 00:32
Boru Trampet Takımı 3,ayşe Ahmet İnci,ali Yıldız 2.766 izlenme - 8 yıl önce www.ayseahmetinci.tr.gg,ayŞe ahmet İncİ ilköğretim okulu boru trampet takımı 3.video 21 MAYIS 2009
Trampetçi Derya 01:24
Trampetçi Derya 1.218 izlenme - 10 yıl önce
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 00:29
Ders : Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları 1.186 izlenme - 4 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Sİnem Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van
Teneke Trampet & İrem Erzü - Aşk Abaküsü 03:35
Teneke Trampet & İrem Erzü - Aşk Abaküsü 431 izlenme - 3 yıl önce Teneke Trampet & İrem Erzü – Aşk Abaküsü ------- teneke trampet: cem pulathaneli (12 telli gitar), egemen özaltınkol (davul), ergin kandemir (akustik gitar), koray bulut (bas), oğuz tarihmen (akustik gitar, vokal) yönetmen: murat özfilizler, yönetmen yardımcısı: sercan erol kayıt / miks: ali cemal anıl, ali savaş anıl (drum N music studio) mastering: mustafa özen düzenlemedeki katkıları için mert soyal ve serkan balcı’ya, stüdyolarında bizi misafir eden zülfiş anne ve tüm drum N music studio ailesine teşekkür ederiz.
5 Para Ver - Bando Boru Ve Trampet 03:06
5 Para Ver - Bando Boru Ve Trampet 731 izlenme - 3 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret aykut İlter Aykut Öğretmen bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları beş Para Ver Beş Para Ver beş Para Yoksa On Para Ver çabalama Kaptan Ben Gelememde çabalama Kaptan Ben Gelemem çabalama Kaptan Ben Gelememde çabalama Çabalama Hey izmir Antep Ankara Samsun izmir Antep Ankara Samsun izmir Antep Ankara Samsun ankara Gelibolu Van bandoda Kullanılan Müzik Aletleri Ve Kısa Açıklamaları orkestra Trampet, Trombon, Saksafon, Klarinet (klarnet), Tuba, Perkisyon, Vurmalı Grubu (davul Vb..) İle Hizmet Veriyor. basliklara Geri Don Trampet trampet, Geniş Kenarlı Bir Kasnağın İki Yüzüne Birer Deri Gerilmesinden Meydana Gelen Tahta Veya Madeni Gövdeli Olup Davulun Küçültülmüş Bir Şeklinden Ortaya Çıkarılmış Bir Çeşit Çalğı Aletidir. Alt Derisi Üzerinde Gerilmiş Bir Titreme Kirişi İle Vidalanmış Olan Trampetin Üst Derisine Sift Bagetle Vurulmak Suretiyle Özel Ayağı Uzerinde Veya Bir Kayışta Boyuna Asılı Olarak Çalınır. basliklara Geri Don Trombon eski Bir Geçmişi Olan Ve Günümüz Orkestralarında Kullanılan Bir Çalgı. Silindir Biçimindeki Borusu Ve Huniye Benzeyen Ağız Kısmıyla Trompeti Andırır. Kayarak İşleyen Sürgüsüyle Trompetten Ayrılır. Ses Rengi Gösterişlidir. Sürgü Koluyla Çalınır. Tromboncular Bu Kolu Çekerek Ya Da İterek, Titreşen Havanın Bulunduğu Boruyu Uzatır Ya Da Kısaltır. Böylece Değişik Yükseklikte Sesler Elde Edilir. Sürgünün Yedi Değişik Durumu, İki Oktavı Geçen Kromatik Bir Ses Merdiveni Sağlar. basliklara Geri Don Davul davul, Türklerin Kullandığı En Eski Musiki Aletlerindendir. Vııı Yüzyılda Köbürge, Daha Sonraları Tuğ Ve Xı Yüzyılda Küvrüğ Adını Almıştır. davul, Silindir Biçiminde Olup Tahta Veya Madeni Kasnağın İki Yanına Gerilmiş Derilerin Bağlanmasından Meydana Gelir. Omuza Asılacak Kaytanı İle Vurulmasında Kullanılan Tokmak Ve İnce Değnekten İbarettir. Mehterde Ve Halk Arasında Çalınan Davullar, Bu Şekilde Tokmak Ve Değnekle Çalınır. Bando Ve Boru–trampet Takımlarında Kullanılan Davullar İse Değneksiz Olarak Yalnız Ön Tarafına Tokmakla Vurularak Çalınır. basliklara Geri Don Zil zil, En Eski Asya Türkçesinde; Çeng,çang Kibi Adlar Taşırdı. Zile Sanç Ve Zenç De Denirdi. Zil Çalanlarla Zilci, Zençci Ve Zilzen Gibi Adlar Verilmiştir. Ziller, Bakır Ve Kalay Karışımından Yapılır. zillerin Kenarları Tam Birer Daire Şeklindedir. Diş Tarafları Kenarlarından Ortaya Doğru Kabarıklaşır, İç Tarafı Yayvan Bir Kaba Benzer. Kalınlığı Birkaç Milimetre Kadardır. Zilin Ortası Deliktir, Bir Delikten Zilleri Elle Tutmağa Yarayacak Bağlar Geçirilir Ve Zilin İç Tarafında Dügümlenir. basliklara Geri Don Saksafon saksafon Çoğunlukla Pirinçten Yapılan, Koni Ve “s” Biçiminde Olan, Ağızındaki Kamışla Ses Çıkaran Üflemeli Bir Çalgıdır.saksafon Genellikle Pop Ve Caz Müziği İle İlişkilendirilse De, Önceleri Klasik Batı Müziği Ve Ordu Müziği Çalgısı Olarak Tasarlanmıştı. saksafon, 1840’ların Başında Paris’de Yaşayan Belçika’lı Müzik Aygıtları Yapımcısı Ve Klarnetçi Antoine-joseph ‘adolphe’ Sax Tarafından Tasarlandı. ‘’saksafon’’ Adı Da “sax’ın Sesi” Anlamını Taşır. Sax’ın 1846’da Patentini Aldığı Konusunda Değişik Görüşler Öne Sürülse De, En Olası Olanı, Ophicleide Çalgısına Klarnet Ağızlığı Eklenmesiyle Ortaya Çıktığıdır. Gerçekten De Sax, Babasının Klarnet Ve Ophicleide Üretilen Fabrikasında Yıllarca Çalışmıştır. sax’ın 1846’da Aldığı Patentten Sonraki Yirmi Yıl Boyunca,saksafon Yalnızca Sax’ın Fabrikasınca Üretildi. 1966’de, Patent Süresinin Bitiminden Sonra Saksafonda Öteki Üreticilerce Bir Çok Değişiklik Yapıldı. saksafon Klarnetinkine Benzer. Klarnetteki Gibi,içi Yuvarlak Ya Da Dört Köşe Oyulmuş, Tek Kamışlı Ağızlık Kullanır. Tuş Sistemi İse Aynı Olmasa Da Flütle Benzerlik Gösterir. Saksafon, Metalden Yapılan Bir Enstruman Olmasına Rağmen, Yapısı Ve Kökeni Gereği, Bakır Üflemeli Değil, Tahta Üflemeli Çalgılar Arasında Sayılır. saksafonlar Çoğunlukla Pirinçten Yapılıp, Üzerlerine Saydam Vernik, Altın Ya Da Gümüş İle Kaplama Yapılır. Vernik Ya Da Öteki Kaplamalar Pirincin Paslanmasını Önlediği Gibi, Ses Niteliğinin Artmasını Ve Çalgının Görüntüsünün İlgi Çekici Olmasını Sağlarlar. değişik Dönemlerde, Saksafon Yapımında Plastik Ve Tahta Gibi Değişik Gereçler De Denenmiştir. 1930 Öncesinde Saksafonların Verniklenmeden Ya Da Kaplama Yapılmadan Satışa Sunulmaları Yaygındı. 1960’lara Dek İse, Bazi Saksafonlar Ucuz Olmaları Bakımından Gümüşle Değil, Nikelle Kaplanırdı. bandonun Tarihi ıngiliz Ve Alman Bandolarının 1780 Yılında Halka Konserler Vermeye Başladıkları Bilinmektedir. Bu Takımlarda Kullanılan Enstrümanların Çeşitleri De Pek Çox Degildi: 2 Klarnet, 2 Korno, 2 Faqot, 1 Trompet, 1 Tambur Ve 1 Davuldan Oluşmaktaydı. Fransızlar Da Aynı Aletleri Kullanmaya Başlamışlardı. Ek Olarak Bir De Trombon Vardı. türk Orldusunun, Osmanlı Zamanında Asya, Afrika Ve Avrupadaki Fetihleri Sırasında Düşmanlardan Saysız Ordu Çalğıları Ele Geçirilmiş Ve Bunlar Istanbula Getirilmiştir. Bu Yabancı Sazların Hiçbiri Begenilip Kullanılmış Değildir. Buna Karşılık Avrupalılar, Türk Sazlarının Çoğundan Faydalanmışlardır. Üstelik Arma Olarak, Türk Ordu Mızıkası Sembolü Olan, Yarı Tuğ Biçimi Olup Zillerle Donanmış Ve Püskülerle Süslenmiş Hilali Şekliyle “çevqan” Adını Taşıyan Müzik Aletini, Bundan Yarım Yüzyıl Öncesine Kadar Kendi Bandolarında Kullandılar. Bu Arma Bugün De Alman Ordusunda Saygın Yerini Korumaktadır. xvı Yüzyılda Askeri Mehterhaneler, Çalışmalarını Sürdürürken, Yeni Asker Kitaları İçin 1820de Fransız Usulü Tambur-majör Denilen Boru Ve Trampet Takımlarının Da Orduda Teşkili Yoluna Gedilmişti. Türklerde Halk Diliyle (tranzimat Yıllarında) Trampet Takımı Adını Taşıyan Bu Takım, 1955e Kadar Boru Ve Trampetten İbaretti. (bu Takımda Kısa Bir Süre İçin Fifre Denilen Küçük Flüt De Kullanılmıştır). cumhuriyet Devrinde, Tümen Komutanlıklarında Görev Yapan Bandolar, Muzik Çalışmalarını Yürütürken, Alay Katındakı Birliklerde De Boru Ve Trampet Takımları Çeşitli Hizmetler Yapmaktaydılar. 1954te Bando Birlikleri Kadrolarına Da Alınan Boru Ve Trampet Takımları, Bando İçin Yazılmış Borulu Marşları Birlikte Seslendirmeye Başlamışlardı. Böylece, Yalnız Kulağa Hitap Etmekle Olan Askeri Müzik, Bandonun, Boru Ve Trampet Takımı Eşliğiyle Yapılan Birtakım Gösteri Hareketleriyle, Gerek Askerin Ve Gerek Halkın Gözüne De Hitap Etmesi Bakımından Önemli Bir Değer Kazanmayı Da Sağlamış Oldu. 1955te Boru Ve Trampet Takımları İçin (yeni Bir Buluş Olarak) Yazılan Marşlarda, Davul Ve Zile De Yer Verilmiş Olduğundan, Genelkurmay Başkanlığının 5 Temmuz 1955 Tarihli Emriyle, Yeni Şekil Esasına Göre Kadrolanan Boru Ve Trampet Takımlarına Ayrıca Davul Ve Zil Katılması, Boru Ve Trampet Takımlarının Seslendirme Faaliyetlerini Artırmış Oldu. basliklara Geri Don Boru boru, Türkçe Bir Kelimedir. Boruyu Selçuklu Hükümdarı Alparslanın Bulduğu Söylenmektedir. Türklerin Xıı Yüzyılda Kullandıkları Boruya “nay-ı Turki” Deniyordu. Eskiden Tunçtan Yapılan Boruların, Osmanlılar Devrinde Pirinçten Yapıldığı Anlaşılıyor. Nay-ı Turki, Hata Ve Huten Türklerinin Kullandığı Birbuçuk Arşın Uzunluğunda Bir Borudur. Düdük Gibi Delikleri Vardır Ve Bir Kattır. Başı Deve Boynu Gibi Eğridir, Sesi Gürdür. Osmanlı Mehterhanesinin Çaldığı Borular, Sarı Pirinçten Yapılıyordu. Bu Borular, Yalnız Osmanlı Mehterhanesine Özeldi. Kırım Hanlarının Mehter Takımlarında İse, Efrasiyab Borusu Denilen Başka Çeşit Bir Boru Kullanılıyordu. Adına Kurrenay Denilen Bu Boru, Acem Ve Osmanlı Mehterhanelerinde Çalındığı Bilinen, Uzun Ve Gittikçe Genişleyen Madeni İri Bir Borudan Oluşmaktaydı. Bu Saz, Gerçek Mehter Sazı Olmayır Osmanlılarda Kullanılmıştır. bando,boru,trampet,takımı,bando Çalışması,bando Takımı,majör Hareketler
Bateri Çalmada Uzmanlaşmış 10 Trampetçi Kız 14:49
Bateri Çalmada Uzmanlaşmış 10 Trampetçi Kız 427 izlenme - 3 yıl önce Bateri çalmada uzmanlığa adım atmış bu güzel kızlarımızın şovları bir hayli ilgi çekiyor. Sokak ortasında, evde, stüdyoda çekilen birbirinden güzel 10 videoyu sizlerin huzuruna sunuyoruz. 1 ve 2 numaralı trampetçi kızımız eminim sizinde ilginizi çekecektir. İyi seyirler.
Yüzyılın Düeti 01:09
Yüzyılın Düeti 513 izlenme - 5 yıl önce Yüzyılın Düeti
İstiklal Marşı Ritim Kalıpları Trampet Bas Davul Zil Eşliği Aykut Öğretmen 04:53
İstiklal Marşı Ritim Kalıpları Trampet Bas Davul Zil Eşliği Aykut Öğretmen 434 izlenme - 3 yıl önce HEM ÖĞREN HEM ÇOCUĞUNA ÖĞRET Aykut İlter Aykut Öğretmen Rahat Komutunda 1 Kere Pam Hazır Ol Komutunda 3 Kere Pam Pam Pam En sonda Ki Rahat Komutunda Artık Vurulmaz Trampet Kalıbı : İZ MİR İZ MİR AN KA RA İZ MİR AN KA RA GE Lİ BO LU VAN Zil Ve Bas Davul Kalıbı : Pam Sus Pam Sus Pam Pam Pam Sus Pazartesi Ve Cuma Günleri Bayrak Töreni Yapılır 12 Mart 1921 İstiklal Marşının Kabulü İstiklâl Marşı, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin[1] millî marşı. Mehmet Âkif Ersoy tarafından kaleme alınan bu eser, 12 Mart 1921'de Birinci TBMM tarafından "İstiklâl Marşı" olarak kabul edilmiştir. Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir] Türk Kurtuluş Savaşı'nın başlarında, İstiklâl Harbi'nin milli bir ruh içerisinde kazanılması imkânını sağlamak amacıyla Maarif Vekaleti, 1921'de bir güfte yarışması düzenlemiş, söz konusu yarışmaya toplam 724 şiir katılmıştır. Kazanan güfteye para ödülü konduğu için önce yarışmaya katılmak istemeyen Burdur milletvekili Mehmet Âkif Ersoy, Maarif Vekili Hamdullah Suphi'nin ısrarı üzerine, Ankara'daki Taceddin Dergahı'nda yazdığı ve İstiklal Harbi'ni verecek olan Türk Ordusu'na hitap ettiği şiirini yarışmaya koymuştur. Yapılan elemeler sonucu Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin 12 Mart 1921 tarihli oturumunda, bazı mebusların itirazlarına rağmen Mehmet Âkif'in yazdığı İstiklal Marşı coşkulu alkışlarla[2] kabul edilmiştir. Mecliste İstiklâl Marşı'nı okuyan ilk kişi dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi Tanrıöver olmuştur.[3][4][5] Mehmet Âkif Ersoy İstiklâl Marşı'nı, şiirlerini topladığı Safahat'a dahil etmemiş ve İstiklâl Marşı'nın Türk Milleti'nin eseri olduğunu beyan etmiştir. Şiirin bestelenmesi için açılan ikinci yarışmaya 24 besteci katılmış, 1924 yılında Ankara'da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat Çağatay'ın bestesini kabul etmiştir.[6] Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930'da değiştirilerek, dönemin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Şefi Osman Zeki Üngör'ün 1922'de hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe konmuş, toplamda dokuz dörtlük ve bir beşlikten oluşan marşın armonilemesini Edgar Manas, bando düzenlemesini de İhsan Servet Künçer yapmıştır. Üngör'ün yakın dostu Cemal Reşit Rey'le yapılmış olan bir röportajda da kendisinin belirttiğine göre aslında başka bir güfte üzerine yapılmıştır ve İstiklal Marşı olması düşünülerek bestelenmemiştir. Söz ve melodide yer yer görülen uyum (Prozodi) eksikliğinin esas sebebi de (Örneğin "Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak" mısrası ezgili okunduğunda "şafaklarda" sözcüğü iki müzikal cümle arasında bölünmüştür) budur. Protokol gereği, sadece ilk iki dörtlük beste eşliğinde İstiklâl Marşı olarak söylenmektedir.[7][8] İlgili maddeler[değiştir | kaynağı değiştir] Türkiye'de eğitim kurumlarının sınıf duvarlarında yer alan İstiklâl Marşı panosu. Atatürk'ün Türk Gençliğine Hitabesi (solda), Türk bayrağı ve Mustafa Kemal Atatürk resmi (orta), İstiklâl Marşı (sağda). Türkiye Türkiye Kuzey Kıbrıs Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ulusal Marşı Diğer ismi Osmanlıca: Güfte Mehmet Âkif Ersoy, 1921 Beste Osman Zeki Üngör Kabul tarihi 12 Mart 1921 İstiklal Marşı (enstrümental) Mehmet Âkif Ersoy Hamdullah Suphi Tanrıöver Osman Zeki Üngör (İstiklâl Marşı'nın son bestecisi) Ali Rıfat Çağatay (İstiklâl Marşı'nın ilk bestecisi) İstiklal Marşı Em D Am Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak Em D Am Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. Em D Am O benim milletimin yıldızıdır parlayacak! Em D Am O benimdir, o benim milletimindir ancak! Em D Am Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal! Em D Am Kahraman ırkıma bir gül... Ne bu şiddet, bu celâl? Em D Am Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal. Em D Am Hakkıdır, Hakk'a tapan milletimin istiklal. DOĞRU VURGULU OKUNUŞU KORK.. MA... SÖN... MEZ... BU... ŞAFAK... LAR... DA... YÜ...ZEN... AL... SANCAK... SÖNMEDEN YUR... DU... MUN-ÜS-TÜN-DE TÜ-TE.....NEN-SON-OCAK OBE...NİM... MİL-LE... Tİ... MİN... YILDIZI-DIR... PAR... LA...YA-CAKO-BENİM DİR...O...BE-NİM-MİL-LE-Tİ-MİN-DİR...AN-CAK... ÇAT... MA... KUR... BAN... O... LA-YIM... ÇEH... RE... Nİ... EY... NAZ-LI... Hİ-LAL... KAHRAMA-NIR... KI... MA-BİR-GÜL-NE... BU-ŞİD-DET-BU-CE-LAL-SANA... OL-MAZ-DÖ... KÜ... LEN... KAN-LARI...MIZ...SON...RA...HELAL-HAK-KI-DIR HAK...KA-TA-PAN-MİLLE-Tİ...Mİ-NİS...TİK-LAL... Etiketler Etiket blok flüt,soprano,alto,pikolo,recorder,istiklal marşı,müzik,milli marşımız,korkma sönmez,bu şafak,mehmet akif ersoy,zeki üngör,12 mart 1921,kabulü,prozodi,marş,sözü,notası,melodika,notaları,akorları,okunuşu,piyano eşliği,sözleri,aykut öğretmen,toprak kart,pam su,pam,sus,pam pam pam sus,izmir,Amtep,ankara,samsun,gelibolu,van,trampet,bas davul,zil,bayrak,sancak
Ders Bando Boru Trampet Takımı Provası Topkapı Doğa Kampüsü 02:10
Ders Bando Boru Trampet Takımı Provası Topkapı Doğa Kampüsü 557 izlenme - 4 yıl önce Hem Öğren Hem Çocuğuna Öğret Aykut ilter Aykut Öğretmen Bando boru trampet takımı majör hareketler çalışma ve provalar
Güngören Mektebim Okulu Bando Boru Ve Trampet Takımı Provalar 07:12
Güngören Mektebim Okulu Bando Boru Ve Trampet Takımı Provalar 316 izlenme - 3 yıl önce
Çıldırlı Yaşar Ve Saz Ekibi Trampet Hüso Mavigöl 01:07
Çıldırlı Yaşar Ve Saz Ekibi Trampet Hüso Mavigöl 538 izlenme - 8 yıl önce yaşar ve hüseyinden enstaneler. mavi gölde muhteşem düet
Bateri Davul Dersi-2 Trampet Formatında 00:36
Bateri Davul Dersi-2 Trampet Formatında 172 izlenme - 4 yıl önce Bateri Davul Dersi-2 Trampet Formatında Çalış Özgür Can Oney Yeryüzü üzerinde ilk insandan bu yana var olmuş en eski çalgı olan Davul, Vurmalı Çalgılar ailesinden bir ritim elemanıdır. İlk insanın konuşma dili öncesinde duvar yazıları, duman ve vurmalı aletlerle iletişim kurduğu düşünülmektedir. İlkel yaşam şartları içerisinde geniş alanlara yayılmış insanların komşu köy ve kabilelerle haberleşmesinde, yaklaşan düşmanları ya da vahşi hayvanları korunmak için birbirlerine haber vermesi ya da uzaklaştırması için kullanılan vurmalı aletler Davul'un ataları olan Tamtam'lardır. Kabilelerin şölen, düğün, savaş, zafer kutlamaları veya dini törenleri, cenazeleri esnasında kullandıkları iletişim araçlarından en önemlisi vurmalı çalgılardır. İlk çağlardan, gelişmiş uygarlıklara kadar vurmalı çalgılar daimi olarak yaşamsal ritüeller içerisinde yerlerini korudular. Hayvan derilerinin yumuşatılarak incelik ve kalınlıklarına göre ahşap bir kasnak veya çömlek üzerine gerilerek elde edilen bu vurmalı aletler şekillendirilmiş ağaçtan sopalarla veya iki elle sesin ulaşacağı uzaklığa göre yüksek ya da hafif darplarla icra edilirdi. Kasnaklara gerilen derilerin inceliği ya da kalınlığı tiz ya da pes sesleri oluştururdu. İnsanoğlu davullar eşliğinde atların sırtında ya da koşarak savaşlara gitti. Kıtaları denizden keşfederken dev kalyonlar davullar eşliğinde yüzlerce kürekçiye çektirilirdi. Ritim genel olarak belli bir yürüyüş hızında, düzenli ilerlemek olarak tanımlanabilir. Örneğin kalbimiz 1 dakikalık süreçte düzenli olarak 65 vuruşla, bedenimizin hayatı sağlıklı yaşayabileceği ahengi sağlar. Saatler, saniyelerin ritmik vuruşlarla, aksamadan sıralanmasıyla çalışır. Süreleri uzamadan veya kısalmadan geçen saniyeler, zamanlamamızı düzgün yapmamızı sağlar. Ritim hayatın içerisindeki ahenk ve düzenin yanı sıra bir kuraldır. Yaşamımızın içerisinde uyduğumuz birçok kural kadar gereklidir. Sağlık kuralları, trafik kuralları, saygı kuralları hayatta ne kadar önemliyse ritmik kurallar da müziğin içerisinde o kadar önmlidir. Ruhumuza ve kulağımıza hoş gelebilecek belli tonaliteler içerisinde yazılmış uzun ya da kısa beste, şarkı ve benzeri müzik formları ölçüler halinde hecelere bölünmüş müzik cümleleridir. Ölçüler eserlerin iç yürüyüş düzenlerini belirler ve esere ahenk verirler. Bir eserin ritmi, belirlenen ölçünün sayısında tek düze olmayan vuruşların düzenli birlikteliğinden meydana gelir. Orkestralardaki vurmalı çalgılar topluluğuna Bateri denir. Topluluğun içinde beş adet davul, ziller, trampet, tomtom ve pedallar bulunur. Davul çalmak için kullanılan ahşap sopalara baget denir. Davulun fırça veya tokmak yoluyla icrası müzik türüne göre değişir. Davulun gövdesi ahşap veya metal silindirden oluşur. Gövdenin iki yüzüne gerilen parşömen (kurutulmuş deri) veya hayvan (dana, geyik) derisi tını rengini oluşturur. Modern orkestraların kullandığı ritim aletlerinden timpal, timpani çelik, bakır veya pirinç gibi madeni silindir kasnaklardan yapılmıştır. Kasnakların çevresinde bulunan kelebek mandallar davulları akort etmeye yarar. Bongolar bilinen en küçük ritim aletlerindendir. Küçük kovaya benzeyen ve çift olarak iki elle icra edilen bu minik davullar Afrika kökenli olup, dans orkestralarının icralarında kullanılmaktadır. Türk kültür tarihinde de davul'un önemli bir yeri vardır. Şaman Türkleri dini törenlerinde kötü ruhları kovmak için kullanırlardı. Osmanlı Türklerinin döneminde işlevini değiştirerek devletin egemenlik simgesi olan sancak ve tuğ'un yanında yer aldı. Kös adı verilen davullar yere konulmak suretiyle ya da atların iki yanına bağlanarak süvarinin tokmakla çalması suretiyle kullanılırdı. Osmanlı döneminde mehterhanelerde ve ileri zamanlarda bandolarda kullanıldı. Kayış vasıtasıyla omuza asılarak çalınan Karadeniz davulları bir yüzüne tokmakla, diğer yüzüne çubukla vurularak icra edilirdi. Tokmak darpları kuvvetli zamanları, çubuk darpları ise zayıf zamanları karakterize etmektedir.
Bando Boru Ve Trampet Takımı Fatih Mektebim Okulu İlk Çalışma İlk Gün 02:41
Bando Boru Ve Trampet Takımı Fatih Mektebim Okulu İlk Çalışma İlk Gün 169 izlenme - 3 yıl önce Fatih Mektebim Okulu Bando Boru Ve Trampet Takımı Aykut İlter Aykut Öğretmen Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Kaptan Ben Gelemem Çabalama Kaptan Ben Gelememde Çabalama Çabalama Hey İzmir ANtep ANkara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van Bandoda kullanılan müzik aletleri ve kısa açıklamaları Orkestra trampet, trombon, saksafon, klarinet (klarnet), tuba, perkisyon, vurmalı grubu (Davul vb..) ile hizmet veriyor. Basliklara geri don Trampet Trampet, geniş kenarlı bir kasnağın iki yüzüne birer deri gerilmesinden meydana gelen tahta veya madeni gövdeli olup davulun küçültülmüş bir şeklinden ortaya çıkarılmış bir çeşit çalğı aletidir. Alt derisi üzerinde gerilmiş bir titreme kirişi ile vidalanmış olan trampetin üst derisine sift bagetle vurulmak suretiyle özel ayağı uzerinde veya bir kayışta boyuna asılı olarak çalınır. Basliklara geri don Trombon Eski bir geçmişi olan ve günümüz orkestralarında kullanılan bir çalgı. Silindir biçimindeki borusu ve huniye benzeyen ağız kısmıyla trompeti andırır. Kayarak işleyen sürgüsüyle trompetten ayrılır. Ses rengi gösterişlidir. Sürgü koluyla çalınır. Tromboncular bu kolu çekerek ya da iterek, titreşen havanın bulunduğu boruyu uzatır ya da kısaltır. Böylece değişik yükseklikte sesler elde edilir. Sürgünün yedi değişik durumu, iki oktavı geçen kromatik bir ses merdiveni sağlar. Basliklara geri don Davul Davul, Türklerin kullandığı en eski musiki aletlerindendir. VIII yüzyılda köbürge, daha sonraları tuğ ve XI yüzyılda küvrüğ adını almıştır. Davul, silindir biçiminde olup tahta veya madeni kasnağın iki yanına gerilmiş derilerin bağlanmasından meydana gelir. Omuza asılacak kaytanı ile vurulmasında kullanılan tokmak ve ince değnekten ibarettir. Mehterde ve halk arasında çalınan davullar, bu şekilde tokmak ve değnekle çalınır. Bando ve boru--trampet takımlarında kullanılan davullar ise değneksiz olarak yalnız ön tarafına tokmakla vurularak çalınır. Basliklara geri don Zil Zil, en eski Asya Türkçesinde; çeng,çang kibi adlar taşırdı. Zile sanç ve zenç de denirdi. Zil çalanlarla zilci, zençci ve zilzen gibi adlar verilmiştir. Ziller, bakır ve kalay karışımından yapılır. Zillerin kenarları tam birer daire şeklindedir. Diş tarafları kenarlarından ortaya doğru kabarıklaşır, iç tarafı yayvan bir kaba benzer. Kalınlığı birkaç milimetre kadardır. Zilin ortası deliktir, bir delikten zilleri elle tutmağa yarayacak bağlar geçirilir ve zilin iç tarafında dügümlenir. Basliklara geri don Saksafon Saksafon çoğunlukla pirinçten yapılan, koni ve "S" biçiminde olan, ağızındaki kamışla ses çıkaran üflemeli bir çalgıdır.Saksafon genellikle pop ve caz müziği ile ilişkilendirilse de, önceleri klasik batı müziği ve ordu müziği çalgısı olarak tasarlanmıştı. Saksafon, 1840'ların başında Paris'de yaşayan Belçika'lı müzik aygıtları yapımcısı ve klarnetçi Antoine-Joseph 'Adolphe' Sax tarafından tasarlandı. ''Saksafon'' adı da "sax'ın sesi" anlamını taşır. Sax'ın 1846'da patentini aldığı konusunda değişik görüşler öne sürülse de, en olası olanı, ophicleide çalgısına klarnet ağızlığı eklenmesiyle ortaya çıktığıdır. Gerçekten de sax, babasının klarnet ve ophicleide üretilen fabrikasında yıllarca çalışmıştır. Sax'ın 1846'da aldığı patentten sonraki yirmi yıl boyunca,saksafon yalnızca Sax'ın fabrikasınca üretildi. 1966'de, patent süresinin bitiminden sonra saksafonda öteki üreticilerce bir çok değişiklik yapıldı. Saksafon klarnetinkine benzer. Klarnetteki gibi,içi yuvarlak ya da dört köşe oyulmuş, tek kamışlı ağızlık kullanır. Tuş sistemi ise aynı olmasa da flütle benzerlik gösterir. Saksafon, metalden yapılan bir enstruman olmasına rağmen, yapısı ve kökeni gereği, bakır üflemeli değil, tahta üflemeli çalgılar arasında sayılır. Saksafonlar çoğunlukla pirinçten yapılıp, üzerlerine saydam vernik, altın ya da gümüş ile kaplama yapılır. Vernik ya da öteki kaplamalar pirincin paslanmasını önlediği gibi, ses niteliğinin artmasını ve çalgının görüntüsünün ilgi çekici olmasını sağlarlar. Değişik dönemlerde, saksafon yapımında plastik ve tahta gibi değişik gereçler de denenmiştir. 1930 öncesinde saksafonların verniklenmeden ya da kaplama yapılmadan satışa sunulmaları yaygındı. 1960'lara dek ise, bazi saksafonlar ucuz olmaları bakımından gümüşle değil, nikelle kaplanırdı.
Bateri Davul Dersi 2 Elektro Bateri Ekipmanları ve Dizilişi Evinize Kurabilirsiniz Sertan Çakı 07:53
Bateri Davul Dersi 2 Elektro Bateri Ekipmanları ve Dizilişi Evinize Kurabilirsiniz Sertan Çakı 203 izlenme - 4 yıl önce Bateri Davul Dersi 2 Elektro Bateri Ekipmanları ve Dizilişi Evinize Kurabilirsiniz Sertan Çakı
Teneke Trampet - Çığlık 03:05
Teneke Trampet - Çığlık 190 izlenme - 4 yıl önce Teneke Trampet, Ferman Akgül'ün sunduğu "Kulaktan Kulağa" programında Metin Göktepe için yazdığı "Çığlık" adlı şarkısını sokakta söylüyor.
Teneke Trampet - Dostlarım  04:09
Teneke Trampet - Dostlarım 17 izlenme - 4 ay önce Teneke Trampet - Dostlarım [ Official Music Video Olmaz © 2017 Kalan Müzik Yönetmen: Murat Özfilizler cem pulathaneli (elektrikli gitar, vokal), egemen özaltınkol (davul), ergin kandemir (elektrikli gitar, vokal), koray bulut (bas), oğuz tarihmen (akustik gitar, vokal) yönetmen: murat özfilizler, yönetmen yardımcıları: sercan erol, ahmet cihan demircan kayıt/miks: doğan Saldanlı, Onur Özçelik (Kalan Müzik) mastering: "Mayki" Murat Başaran (Kalan Müzik) Tüm müzik videoları yüksek ses ve görüntü kalitesinde izlesene.com'da! Kanalımıza ait diğer videolara ulaşmak ve güncel içerikleri takip etmek için www.izlesene.com/nefer26medya kanalımıza göz atabilir ve abone olabilirsiniz. Keyifli seyirler
Trampette Bando Ritim Kalıbı Bando Takımı Hazırlıkları Okul Bandosu Efecan Çakıroğlu 01:35
Trampette Bando Ritim Kalıbı Bando Takımı Hazırlıkları Okul Bandosu Efecan Çakıroğlu 6 izlenme - 1 ay önce Trampette Bando Ritim Kalıbı Bando Takımı Hazırlıkları Okul Bandosu Efecan Çakıroğlu bando yürüyüşü,kortej yürüyüşü,baget sektirme,bando hazırlıkları,solo trampet,bando festivali, okul bandosu Bando Boru Trampet Takımı Ritim Kalıpları Beş Para ver Beş Para ver Beş Para Yoksa On Para Ver İzmir ANtep Ankara Samsun İzmir Antep Ankara Samsun İzmir ANtep Ankara Samsun Ankara Gelibolu Van MAJÖR HAREKETLER Majör bandoya hâkim olmalı ses tonu tok, uzun boylu sözünü geçirebilen lider ruhlu bir öğrenciden seçilmelidir. Majör sopasının ipi çapraz sarılmış püsküller ince uçta olmalıdır. -Majör: Özel ….. Mektebim Okulu Bando Boru ve Trampet Takımı RAHAT..! (Tüm bando takımı 1 kez vurur PAM) HAZIROL..! (Tüm bando takımı 3 kez ağırca vurur PAM PAM PAM) -Majör: (Sopayı başının üzerinde çevirir Sol el yumruk havadadır.) Yerinde Sayyyyy uygun adım MARŞ..! Majör sopası topuzu sola çapraz iner iken sol ayakla olduğu
Yaşlanmak - 1'den 100 Yaşına (Trampet İçerir) 03:05
Yaşlanmak - 1'den 100 Yaşına (Trampet İçerir) 143 izlenme - 3 yıl önce Daha önce sitede paylaşılan "150 Saniyede Yaşlanmak - 0'dan 100 Yaşına" videosunun trampetli bir versiyonu. 1 yaşından 100 yaşına kadar insanlar... Herbiri yaşamının farklı bir noktasında. Yaşlarının, yaşanmışlıklarının, daha yaşayamadıklarının, umutlarının, isyanlarının, hayatın onlara kattıklarının ya da onlardan götürdüklerinin bir dışa vurumu gibi sanki trampete vuruşları... Bize o insanlarla ilgili ipuçları sunan...
Bando Boru Ve Trampet Takımı Hakkında Bilgiler Majör Hareketler Ritim Kalıpları 17:23
Bando Boru Ve Trampet Takımı Hakkında Bilgiler Majör Hareketler Ritim Kalıpları 179 izlenme - 3 yıl önce Bando Boru Ve Trampet Takımı Hakkında Bilgiler Majör Hareketler Ritim Kalıpları